Εθνική ταυτότητα ποιότητας

national_quality_label-project_nql_pdf-3225856-user_1082970-6afbab763c (1)

Συγχαρητήρια και ένα τεράστιο μπράβο στο σχολείο μας και πιο συγκεκριμένα στα αστεράκια της περσινής Α’ τάξης 2023-2024 για το βραβείο της εθνικής ταυτότητας ποιότητας για το συνεργατικό έργο e-twinning :Think eco, act green που έλαβαν.

Δράσεις Μαρτίου

Τα συναισθήματα αποτελούν μια πλούσια και πολυπλοκότατη διάσταση της ανθρώπινης εμπειρίας. Είναι σαν ποτάμια συναισθημάτων που διαπλέκονται στον ψυχισμό μας, καταφέρνοντας να μας καθοδηγούν σε κάθε στιγμή της ζωής μας. Από τη χαρά μέχρι τη θλίψη, τα συναισθήματα είναι ουσιώδης συνιστώσα του ανθρώπινου ψυχισμού. Η χαρά είναι ίσως το πιο φωτεινό από όλα τα συναισθήματα. Είναι η αίσθηση της ευτυχίας, η στιγμή που ο χρόνος σταματά και όλα τα προβλήματα φαίνονται μικρά. Είναι η αίσθηση που μας κάνει να θέλουμε να μοιραστούμε τη χαρά μας με τον κόσμο. Από την άλλη πλευρά, η θλίψη είναι ένα συναίσθημα βαθιάς αγωνίας. Είναι το βάρος στην καρδιά μας που μας υπενθυμίζει την αμφισβήτηση και την αβεβαιότητα της ζωής. Όμως, ακόμα και η θλίψη έχει τον δικό της ρόλο στην ανθρώπινη ψυχολογία, βοηθώντας μας να αντιληφθούμε τη βαθύτερη σημασία της απώλειας και της αλλαγής.

Στο πλαίσιο της ανάπτυξης των σχέσεων και της ενσυναίσθησης  των μαθητών/τριων αλλά και της διαχείρισης δύσκολων καταστάσεων με σκοπό την πρόληψη, σήμερα στις 4/3/2024, ημέρα Δευτέρα αφιερώσαμε ένα δίωρο και ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα, τις εκφράσεις τους και τις αιτίες που τα προκαλούν. Αρχικά μέσω ενός φύλλου εργασίας τα αναγνωρίσαμε και τα δραματοποιήσαμε. Μάλιστα, είχαμε συντροφιά μας την ψυχολόγο του σχολείου μας, κυρία Ελεωνόρα, η οποία μας εξήγησε και μας παρουσίασε τα 5 βασικά συναισθήματα πάνω στα οποία βασίζονται όλα τα υπόλοιπα. Μιλήσαμε για αυτά και αναφερθήκαμε βιωματικά σε παραδείγματα. Μέσω της δραματοποίησης μπήκαμε σε ρόλους παιδιών που έκαναν λάθη και ζητούν συγχώρεση, παιδιών που πληγώθηκαν σωματικά ή ψυχικά και δε δέχονταν τη συγγνώμη και παιδιών που πραγματικά μετάνιωσαν και έκαναν ό,τι μπορούσαν για να επανορθώσουν.

Τα συναισθήματα, όπως οι νότες ενός μουσικού κομματιού, δημιουργούν μια πανίσχυρη συμφωνία που αναδεικνύει την ποικιλομορφία της ανθρώπινης ψυχής. Και ενώ περνάμε από διάφορες συναισθηματικές καταστάσεις, η ικανότητά μας να κατανοούμε και να αποδεχόμαστε αυτά τα συναισθήματα είναι η βάση για μια πλούσια, εμπλουτισμένη ζωή. Για αυτό τον σκοπό είναι θεμιτό οι μικροί μας μαθητές από την τρυφερή ηλικία της Α’ τάξης  να κατανοήσουν τα συναισθήματά τους και να μάθουν να τα διαχειρίζονται και να τα μοιράζονται. Η εν λόγω δράση έδωσε έναυσμα για το άνοιγμα των παιδιών και την έκθεσή τους στην ομάδα καθώς και τους έδωσε επιλογές διαχείρισης των λαθών τους με στόχο την αρμονική συνύπαρξη όλων των μελών της ομάδας. Ευχαριστούμε την ψυχολόγο μας!

 

Παζλ, Μαθηματικά ή και τα δύο;

Σήμερα στις 5/3/2024 οι μικροί μαθητές της Α’ τάξης ήρθαν αντιμέτωποι με το δίλημμα παζλ ή μαθηματικά. Και επέλεξαν και τα δύο. Τα παζλ αποτελούν εκπαιδευτικά παιχνίδια που προάγουν την ανάπτυξη πολλών διαφορετικών ικανοτήτων και είναι ένα εξαιρετικό μέσο για τη διασκέδαση και την εκπαίδευση ταυτόχρονα.  Ανάλογα με τον τύπο του παζλ και το επίπεδο δυσκολίας, οι επιδράσεις στις ικανότητες μπορεί να ποικίλουν. Ενισχύουν την ικανότητα των παιδιών να αναγνωρίζουν μοτίβα, να εξελίσσουν τον συλλογισμό, και να ενεργοποιούν τη μνήμη τους. Με τον τρόπο που το φτιάξαμε όμως ήρθαμε πιο κοντά ο ένας στον άλλον αλλά και εξασκηθήκαμε στις προσθέσεις! Κάθε ομάδα πήρε μερικά κομματάκια παζλ όσα ήταν και τα παιδιά της ομάδας  και αμέσως έπρεπε να λύσουν την πρόσθεση με τον τρόπο που ταίριαζε στον καθένα. Όποια ομάδα τελείωνε ερχόταν στην έδρα όπου βρισκόταν το ταμπλό του παζλ και ανακοίνωνε τις προσθέσεις και τα αποτελέσματα τους. Αν ήταν σωστά έψαχνε να βρει που θα βάλει το κομματάκι του και με βάση την εικόνα και το σχήμα του κομματιού αλλά και με βάση το αποτέλεσμα αφού στο ταμπλό του παζλ ήταν γραμμένοι αριθμοί που αντιστοιχούσαν στα αποτελέσματα των προσθέσεων. Σιγά σιγά με την προσφορά όλης της τάξης και των μαθηματικών μας γνώσεων… φτιάξαμε το δικό μας παζλ.

 

 

Ημέρα Δράσης κατά του σχολικού εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας

Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται σε μια μορφή αρνητικής συμπεριφοράς που στοχεύει ένα παιδί ή έναν εφήβο στο σχολικό περιβάλλον. Αυτή η συμπεριφορά μπορεί να είναι φυσική, ψυχολογική ή και τα δύο.

Οι μορφές του σχολικού εκφοβισμού περιλαμβάνουν τον λεκτικό εκφοβισμό, τη σωματική βία, την κοινωνική απομόνωση, τον κυβερνοεκφοβισμό (μέσω του Διαδικτύου) και άλλες μορφές επιθετικής συμπεριφοράς. Οι συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού μπορεί να είναι σοβαρές και να επηρεάζουν την ψυχολογική και σωματική υγεία του θύματος.

 

Είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε τη σημασία της πρόληψης και της ενεργού αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού. Εκπαιδευτικοί, γονείς και  παιδιά πρέπει να εργαστούν από κοινού για να δημιουργήσουν ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον στα σχολεία. Επιπλέον, η ευαισθητοποίηση και η εκπαίδευση σχετικά με το θέμα μπορούν να συμβάλουν στη μείωση των περιπτώσεων σχολικού εκφοβισμού. Για αυτό το σκοπό και με αφορμή την ημέρα δράσης κατά του σχολικού εκφοβισμού οι μαθητές της Α’ και της ΣΤ’ τάξης αφού είδαν κάποιο βίντεο ως έναυσμα για τον σχολικό εκφοβισμό, συζήτησαν για το πως πρέπει να συμπεριφέρονται, να μιλάνε και να παίζουν ώστε να είναι όλοι ασφαλείς σωματικά και ψυχικά και ευτυχισμένοι. Αμέσως μετά χωρισμένοι σε ομάδες σκέφτηκαν κάποια συνθήματα/ μηνύματα με θετικό πρόσημο και τα κατέγραψαν σε χαρτάκια. Τα κολλήσαμε σε ένα μπαλόνι το οποίο απελευθερώσαμε ψηλά στον ουρανό ώστε  να φτάσουν τα όμορφα λόγια μας και τα θετικά μας μηνύματα σε όλα τα παιδιά και τους εφήβους. Είπαμε όχι στη βία, ναι στη φιλία!

 

 

 

 

 

 

 

 

Δράσεις Φεβρουαρίου

Βασιλιάς από φωνήεντα και βασίλισσα από σύμφωνα

 

Σήμερα, στις 27/2/2024, η Α’ τάξη του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων, στο πλαίσιο του γλωσσικού μαθήματος έπαιξε ένα παιχνίδι στο προαύλιο με σκοπό τον διαχωρισμό των γραμμάτων σε σύμφωνα και σε φωνήεντα που φωνάζουν δυνατά! Ανάμεσα στους μαθητές και στις μαθήτριες βρέθηκε ένας βασιλιάς που αγαπούσε τα φωνήεντα και μια βασίλισσα που λάτρευε τα σύμφωνα. Τόσο πολύ τα αγαπούσαν που τα έβαλαν και στο στέμμα τους.  Μάλιστα, όταν φύσηξε αέρας και σκόρπισε τα γράμματα ταράχτηκαν και ζήτησαν από τους μαθητές και τις μαθήτριες  της Α΄τάξης να τους βοηθήσουν να τα μαζέψουν στο σωστό κάστρο (κάθε κάστρο και ένας κύκλος). Αμέσως οι μικροί μαθητές με ενθουσιασμό μάζεψαν τα γράμματα και τα διαχώρισαν σωστά σε σύμφωνα και σε φωνήεντα και ευχαρίστησαν του βασιλιάδες. Ο παιγνιώδης χαρακτήρας της μαθησιακής διαδικασίας-δράσης κέντρισε το ενδιαφέρον των μαθητών με σκοπό τον διαχωρισμό των γραμμάτων στις δύο ομάδες.

Δράσεις Ιανουαρίου

 

Μαθηματικά αλλιώς!

Στο πλαίσιο της παιχνιώδους διαδικασίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης αφού κουράστηκαν λίγο παραπάνω με τα βιβλία, αποφάσισαν να παίξουν λίγο παραπάνω…με μαθηματικούς στόχους. Η μέρα στο σχολείο αντικαταστάθηκε με  μια μέρα στο λούνα πάρκ όπου οι μαθητές έπαιζαν το γνωστό παιχνίδι με την μπάλα και τα τενεκεδάκια που έπρεπε να ρίξουν. Μόνο που αυτά τα τενεκεδάκια είχαν αριθμούς επάνω. Κάθε μαθητής στόχευε ένα μπαλάκι και αν το πετύχαινε έγραφε τον αριθμό που είχε πάνω το τενεκεδάκι και έκανε μια πρόσθεση με έναν αριθμό που όριζε η εκπαιδευτικός της τάξης.

 

Γράμματα από τον Πίξελ

Στις 16/1/24 ήταν μια ξεχωριστή μέρα για τους μικρούς μαθητές/τριες της Α’ τάξης. Απάντησε στα γράμματα που είχαμε στείλει στον Άγιο Βασίλη πριν τα Χριστούγεννα, ο Πίξελ, ο ψηφιακός ταχυδρόμος των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Μας  ενημέρωσε ότι όπως κάθε χρόνο μεταμορφώθηκε σε βοηθό του Άγιου Βασίλη και του μετέφερε τα γράμματά μας. Μάλιστα μας μετέφερε και ένα μήνυμά του ως απάντηση στα γράμματά μας: Οι επιθυμίες και και τα όνειρα των μικρών παιδιών γεμίζουν την καρδιά του με ζεστασιά και ότι τα γνωρίζει ένα-ένα ξεχωριστά. Μας έδωσε και συμβουλές. Όλα τα μικρά προσωπάκια χαμογέλασαν για ακόμα μια φορά με τη μαγεία των Χριστουγέννων.

 

Δράσεις Δεκεμβρίου

Ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης από τον Άγιο Βασίλη

 

Η αγαπημένη περίοδος μικρών και μεγάλων καταφτάνει και η αντίστροφη μέτρηση αρχίζει…. Την Παρασκευή 1/12/2023 το σχολείο μας επισκέφτηκε ο Άγιος Βασίλης….σσσςςς στα κρυφά… όσο μικροί και μεγάλοι μαθητές ήταν στο μάθημά τους. Άφησε στη διευθύντρια του σχολείου, κα Βέργου, ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης με ένας μέρος του επάνω για να τον θυμόμαστε. Μάλιστα της έδωσε και οδηγίες: “Χο! Χο! Χο!Αν οι μαθητές του σχολείου σας είναι καλά παιδιά και ακολουθούν πιστά τις οδηγίες που βρίσκονται μέσα στους φακέλους στο ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης, τότε θα έρθω την παραμονή της Πρωτοχρονιάς να φέρω τα δωράκια τους! Προσοχή, κάθε τάξη θα ανοίγει από έναν διαφορετικό φάκελο κάθε μέρα. Ένας για κάθε μέρα που πηγαίνουν στο σχολείο” είπε και ανέβηκε στο έλκηθρό του και έφυγε. Έτσι λοιπόν πιστοί στο πρόσταγμα του Άγιου Βασίλη ανοίξαμε τους πρώτους φακέλους… Για να δούμε… ποιες θα είναι άραγε οι οδηγίες του αγαπημένου μας Αγιου;

 

 

Γράμματα στον Άγιο Βασίλη

Χριστούγεννα έρχονται και οι μικροί μαθητές/τριες της Α’ ταξης ανυπομονούν για την άφιξη του Άγιου Βασίλη. Κάθε χρόνο μικροί και μεγάλοι του γράφουν χιλιάδες γράμματα, περιμένοντας να εκπληρωθούν οι ευχές τους! Στα ΕΛΤΑ αναλαμβάνουν την πιο μαγική δουλειά του κόσμου, να του τα παραδώσουν!Τώρα λοιπόν που οι μαθητές/τριες της Α’ τάξης έχουν μάθει αρκετά γραμματάκια, σε συνεργασία με τη δράση των ΕΛΤΑ, αποφασίσαν να γράψουν το γράμμα στον Άγιο Βασίλη για να τον ενημερώσουν πόσο καλά παιδιά είναι και να ζητήσουν το δωράκι τους. Μάλιστα τη νέα χρονιά, όταν ανοίξουν ξανά τα σχολεία, θα λάβουμε την απάντησή του με τη βοήθεια των Ελληνικών ταχυδρομείων. Ας περιμένουμε!

 

 

 

 

 

 

Υγιεινή Διατροφή-Παρουσίαση του σχολικού Νοσηλευτή κ. Λάμπρου Κοκκινέλη

 

Την Παρασκευή 24/11/2023, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της θεματικής Ευ Ζην με τίτλο: ο Ρούλης ο Τροφούλης και σε συνέχεια του προγράμματος αγωγής υγείας “Σκεφτόμαστε υγιεινά-τρεφόμαστε σωστά” η Α’ τάξη του 2ο Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων παρακολούθησε μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση από τον  σχολικό μας νοσηλευτή κ. Λάμπρο Κοκκινέλη.  Ενημερωθήκαμε για το πως πρέπει να τρεφόμαστε ώστε να παραμένουμε υγιείς και δυνατοί. Μάθαμε τις κατηγορίες των τροφών και αμέσως μετά λύσαμε απορίες που είχαμε. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κύριο Λάμπρο για την όμορφη παρουσίασή του.

Think eco-act green

Το 2ο Πειραματικό Σχολείο Ιωαννίνων συμμετέχει  και τη σχολική χρονιά 2023-2024 σε ευρωπαϊκά προγράμματα, από τα οποία οι μαθητές/τριες έχουν να αποκομίσουν πολλά οφέλη. Το eTwinning είναι ένα από αυτά τα προγράμματα καθιστώντας το σχολείο μέλος στην Κοινότητα για τα σχολεία της Ευρώπης. Επιπλέον αποτελεί μια πρωτοβουλία που διευκολύνει τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και σχολείων σε όλη την Ευρώπη μέσω της χρήσης της τεχνολογίας. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για μια δράση της Ευρώπης, κατά την οποία σχολικές μονάδες από Ευρωπαϊκές χώρες συνεργάζονται με παιδαγωγικούς, πολιτισμικούς και κοινωνικούς στόχους.

Οι μαθητές/τριες  του σχολείου μας έρχονται σε επαφή με μαθητές/τριες από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, βγαίνοντας από τα όρια της τάξης, μέσω μιας βελτιωμένης παιδαγωγικής διαδικασίας.

Στο πλαίσιο των καινοτόμων αυτών προγραμμάτων η Α’ τάξη παίρνει μέρος στο εγκεκριμένο έργο: Think eco-Act green με την εκπαιδευτικό κ. Μπάρμπα Μαρία. Το έργο περιλαμβάνει συμμετοχές από ολόκληρη την Ευρώπη (32 συμμετοχές). Στόχοι του προγράμματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τρόπους να ανακυκλώνουν υλικά και να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση. Παράλληλα θα αναπτύξουν τις ικανότητες να επικοινωνούν στα αγγλικά με άλλα σχολεία, θα αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες και κανόνες καλής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο.

Την Τετάρτη 29/11/23 οι μικροί μαθητές/ τριες της Α΄τάξης συμμετείχε στην πρώτη μαθητική τηλεδιάσκεψη του έργου και παρουσίασε τα χριστουγεννιάτικα στολίδια από ανακυκλώσιμο υλικό που κατασκεύασε. Οι μικροί μαθητές/τριες γνώρισαν μαθητές και μαθήτριες από άλλες χώρες της Ευρώπης και παρακολούθησαν την παρουσίαση των χριστουγεννιάτικων στολιδιών όλων των χωρών. Αποκτήσαμε λοιπόν νέους φίλους, ευχηθήκαμε καλά Χριστούγεννα και περάσαμε όμορφα μέσα από μια πολύ ευχάριστη συνάντηση.

Η Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη στο σχολείο μας

Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη – Εκπαιδευτικό πρόγραμμαΣιγά σιγά μια συγγνώμη τη φορά

Την Τετάρτη 29/11/2023 οι μαθητές/τριες της Α’ και Β’ τάξης του 2ου Πειραματικού Σχολείου Ιωαννίνων, παρακολούθησαν εξ αποστάσεως το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Σιγά σιγά μια συγγνώμη τη φορά που οργανώθηκε από τη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη. Παρακολουθήσαμε την ενημέρωση για τη λειτουργία της Ζωσιμαίας Βιβλιοθήκης και αμέσως μετά ακούσαμε το υπέροχο παραμύθι Σιγά σιγά μια συγγνώμη τη φορά το οποίο ανέλυε με πολύ ελκυστικό, αστείο και γλυκό τρόπο την επιθυμητή συμπεριφορά που όλοι θέλουμε να βιώνουμε για να ζούμε σε ένα ευτυχισμένο περιβάλλον. Ακολούθησε συζήτηση και διαδραστικά παιχνίδια σχετικά με την ανάπτυξη καλών σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριων. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη για την ευκαιρία που έδωσε στους  μικρούς μαθητές/τριες να συμμετάσχουν σε ένα τόσο ενδιαφέρον και ουσιαστικό πρόγραμμα.

Δράσεις Νοεμβρίου 2023

IMG 20231120 110005

Υγιεινό Πρωινό με τους συμμαθητές μου

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων της θεματικής Ευ Ζην με τίτλο: ο Ρούλης ο Τροφούλης και σε συνέχεια του προγράμματος αγωγής υγείας “Σκεφτόμαστε υγιεινά-τρεφόμαστε σωστά” η Α’ τάξη του 2ο Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων τη Δευτέρα 20/11/2023 προετοίμασε το δικό της υγιεινό πρωινό με ψωμάκι, ταχίνι με μέλι και φυτικό βούτυρο. Μέσω της βιωματικής μάθησης κεντρίσαμε το ενδιαφέρον των μαθητών/τριων οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά στην προετοιμασία ενός απλού πρωινού. Απλά θρεπτικά υλικά που μας έφεραν κοντά και μας οδήγησαν να αναπτύξουμε θετική στάση απέναντι στην υγιεινή διατροφή ….που τελικά μπορεί να είναι και νόστιμη αλλά και να αναπτύξουμε δεξιότητες όπως η αυτονομία αλλά και η συνεργασία. Πλέον μπορούμε να φτιάχνουμε μόνοι μας το  πρωινό μας!

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Μπάρμπα Μαρία- Τάγκα Ιππολύτη