ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ / ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΣΤΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Μαμάκου Παναγιώτα,  Εκπαιδευτικός, ΠΕ18.10, Νοσηλευτικής

Ηλεκτρονική Διεύθυνση: giomamakou@gmail.com

Αποστόλου Μαριάννα, ΠΕ05, MSc, M.A.,  Διευθύντρια 4ου ΓΕΛ Τρικάλων, «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης»

Ηλεκτρονική Διεύθυνση: mapostol59@yahoo.com

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να αποτελέσει έναυσμα για αναστοχασμό σχετικά με τον τρόπο διοίκησης μιας σχολικής μονάδας, τη διεξαγωγή ερευνών που αφορούν την εφαρμογή μετασχηματιστικής ηγεσίας στην εκπαίδευση, τη διερεύνηση αναγκών και αντιξοοτήτων κατά την άσκηση των ηγετικών καθηκόντων των διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αποσκοπώντας στην βελτίωση των ηγετικών πρακτικών τους. Μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση αρχικά γίνεται περιγραφή του μοντέλου της μετασχηματιστικής ηγεσίας,  της θέσης του στο χώρο της εκπαίδευσης και των χαρακτηριστικών του μετασχηματιστικού σχολικού ηγέτη και ακολουθεί εκτενής ανάλυση πρακτικών μετασχηματιστικής ηγεσίας που λαμβάνουν χώρα στον σχολικό οργανισμό. Τέλος, διενεργείται κριτική θεώρηση σχετικά με την εφαρμογή του συγκεκριμένου τύπου ηγεσίας στην σχολική μονάδα. Κύρια ευρήματα της μελέτης αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά του μετασχηματιστικού ηγέτη, τις ποικίλες πρακτικές οι οποίες μπορούν να υιοθετηθούν στην σχολική μονάδα από τον ίδιο, τον ενεργό ρόλο των εκπαιδευτικών στην πραγμάτωση του οράματος του ηγέτη, τη σημασία και την αναγκαιότητα εφαρμογής της στον σχολικό οργανισμό ή στοιχείων αυτής σε συνδυασμό με άλλα στυλ ηγεσίας.

Λέξεις κλειδιά: μετασχηματιστική ηγεσία, πρακτικές, όραμα, συνεργασία.

APPLICATIONS / PRACTICES OF TRANSMISSION LEADERSHIP IN THE SCHOOL

Mamakou Panagiota, Teacher, PE18.10, Nursing
E-mail: giomamakou@gmail.com

Apostolou Marianna, PE05, MSc, M.A., Director of 4th GEL Trikalon, “Alexandros Papadiamantis”

Email: mapostol59@yahoo.com

ABSTRACT

Ηe aim of this study is to provide a reflection on how to manage a school, to conduct research into the implementation of transformational leadership in education, to explore needs and adversities in the leadership tasks of primary and secondary school directors, aiming at improve their leadership practices. The bibliographic review initially describes the model of transformational leadership, its position in the field of education and the characteristics of the transformational school leader, and follows an extensive analysis of practices of transformational leadership taking place in the school organization. Finally, a critical view is made on the implementation of this type of leadership in the school unit. The main findings of the study highlight the characteristics of the transformative leader, the various practices that can be adopted in the school by him, the active role of teachers in realizing the vision of the leader, the importance and necessity of applying to the school organization or elements in combination with other leadership styles.

Key words: transformative leadership, practices, vision, cooperation.

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: Μαριάννα Αποστόλου, Συνέδρια. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση