Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση

Νοέ 20113

Σημασία των ΤΠΕ

Νοέ 20111

Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) μεταβάλλουν τον κόσμο από κάθε άποψη. Το σχολείο δεν είναι δυνατόν να μείνει έξω ή να είναι μακριά από αυτή τη διαδικασία. Οι συνθήκες μάθησης στο σύγχρονο σχολείο, οι γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις που αναμένεται να αποκτήσουν οι μαθητές πρέπει να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της κοινωνίας, όπως αυτές διαμορφώνονται στο παραπάνω σκηνικό.

Είναι επομένως αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός και η βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, και σε συνάρτηση με την αξιοποίηση των ΤΠΕ.

Οι ΤΠΕ μπορούν να παίξουν ένα σπουδαίο ρόλο στο «Νέο Σχολείο», το οποίο τοποθετεί το μαθητή στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με την ενεργητική του συμμετοχή στις δραστηριότητες μάθησης και με εξατομίκευση της διδασκαλίας, βελτιώνει την παρεχόμενη εκπαίδευση, προωθεί τη δια βίου μάθηση και ενισχύει την καινοτομία και τη δημιουργικότητα…

Συντάκτης: Παλαπέλα Γεωργία

ΚΣΕ: 1ο ΣΕΚ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Οκτ 201127

Ένα από τα προγράμματα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ λειτουργεί στο ΣΕΚ Καρδίτσας. Αφορά στην ομάδα ΠΕ70 – δασκάλων και τα μαθήματα ξεκίνησαν στις 4/10/2011. Στην ομάδα επιμορφούμενων εκπαιδευτικών μετέχουν 12 άτομα από διάφορες σχολικές μονάδες τόσο του Ν. Καρδίτσας όσο και του Ν. Τρικάλων. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται στις 29/3/2012. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το χώρο στον οποίο στεγάζεται το ΚΣΕ, πατήστε εδώ.

Η ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία

Οκτ 201127

Είναι γνωστό σε όλους ότι η εισαγωγή των ΤΠΕ-Ε ξεκίνησε με έργα του ΚΠΣ, όπως η ΟΔΥΣΣΕΙΑ (1997-2002), που είχαν χαρακτήρα πιλοτικό. Με αυτά δημιουργήθηκαν υποδομές, εργαστήρια, δίκτυα, εκπαιδευτικά λογισμικά και παράλληλα επιμορφώθηκαν σε Πανεπιστημιακές Μονάδες οι πρώτοι 120 Επιμορφωτές-ΤΠΕ. Έγινε προσπάθεια να επιμορφωθούν εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά «Ενδοσχολική Επιμόρφωση» περίπου 6000 εκπαιδευτικών και ξεκίνησε η επιμόρφωση στις βασικές δεξιότητες (πρώτο επίπεδο).

Την περίοδο 2003-2008 συνεχίστηκε η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις βασικές δεξιότητες. Mετά  από καθυστέρηση τριών χρόνων, επιμορφώνονται περίπου 400 εκπαιδευτικοί Π/θμιας και Δ/θμιας εκπαίδευσης σε Πανεπιστημιακά Κέντρα Εκπαίδευσης (ΠΑΚΕ), αξιοποιώντας ορισμένα από τα λογισμικά που δημιουργήθηκαν με έργα του ΚΠΣ. Παράλληλα πραγματοποιείται επιμόρφωση  εκπαιδευτικών στην παιδαγωγική αξιοποίηση (δεύτερο επίπεδο) σε πολύ μικρότερο αριθμό από αυτόν που είχε σχεδιαστεί αρχικά (από 15.000 στις 8000 και τελικά λιγότεροι) καλύπτοντας λίγες ειδικότητες, και η οποία όμως ολοκληρώνεται πολύ σύντομα.

Σήμερα, όσον αφορά τα λογισμικά, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμού για την αγορά επιπρόσθετου εκπαιδευτικού λογισμικού χωρίς να έχουν χρησιμοποιηθεί στη σχολική πράξη τα ήδη υπάρχοντα λογισμικά που προέκυψαν από προηγούμενες δράσεις. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου θα πρέπει να δημιουργηθεί ακόμα ένα μητρώο Επιμορφωτών-ΤΠΕ, να μοιραστούν τα νέα λογισμικά σε όλα τα σχολεία της επικράτειας και να πραγματοποιηθεί επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην παιδαγωγική αξιοποίησή τους. Όλα αυτά θα πρέπει να υλοποιηθούν μέσα σε τρεις μήνες! Αξίζει να σημειωθεί ότι τα λογισμικά που ήδη έχουν επιλεγεί (Επιστολή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης / 29-8-2008) από αυτόν τον διαγωνισμό, εκτός του ότι ορισμένα είναι της περασμένης δεκαετίας, δε δημιουργήθηκαν με σκοπό να εξυπηρετήσουν τη διδασκαλία στο σχολείο.

Οι μέχρι τώρα ενέργειες φανερώνουν ότι όλα γίνονται χωρίς συντονισμό και χωρίς να υπάρχει καταγεγραμμένο σχέδιο για την ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση (Τα επτά εμπόδια για την ομαλή ένταξη των «Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας» στην Εκπαίδευση (ΤΠΕ-Ε) / 24-10-2007).

Για να μάθετε περισσότερα για το θέμα της ένταξης στην εκπαιδευτική διαδικασία μπορείτε να επισκεφτείτε υη σελίδα της ελληνικής  ένωσης για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση:

– e – ΔΙΚΤΥΟ – ΤΠΕ, εδώ.

Τα μαθήματα της επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου για το σχολικό έτος 2011 – 2012 μόλις άρχισαν …

Οκτ 201127

Γίνεται γνωστό πως ολοκληρώθηκε η υποβολή αιτήσεων από εκπαιδευτικούς για συμμετοχή στα προγράμματα της 3ης περιόδου επιμόρφωσης Β’ επιπέδου, που υλοποιούνται στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2007-2013), που υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου.

3.770 εκπαιδευτικοί κληρώθηκαν, μέσα από τις διαδικασίες του έργου, να παρακολουθήσουν τα προγράμματα επιμόρφωσης που θα υλοποιηθούν στο διάστημα Οκτωβρίου 2011 – Μαρτίου 2012, σε όλη τη χώρα.

Καλούνται οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση να ενημερωθούν σχετικά με τη τελική κατάσταση της συμμετοχής τους, με χρήση των κωδικών τους, μέσω του Πληροφοριακού συστήματος (MIS) της Πράξης, στη διεύθυνση http://b-epipedo2.cti.gr/mis (επιλογή: «Προβολή Αίτησης Επιμόρφωσης»).

Επίσης, καλούνται τα Κ.Σ.Ε. να επικοινωνήσουν με τους επιτυχόντες στο πρόγραμμά τους εκπαιδευτικούς και να προχωρήσουν στις εγγραφές τους. Στοιχεία επικοινωνίας των εκπαιδευτικών διατίθενται επίσης μέσω του Πληροφοριακού συστήματος (MIS) της Πράξης, στη διεύθυνση http://b-epipedo2.cti.gr/mis με χρήση των κωδικών των ΚΣΕ (επιλογή: «Εγγραφή υποψήφιου σε πρόγραμμα»), όπου γίνονται και οι εγγραφές των επιμορφούμενων.

Σημειώνεται ότι κατά την εγγραφή στο πρόγραμμα επιμόρφωσης, οι επιμορφούμενοι θα πρέπει να καταθέσουν στο ΚΣΕ το έντυπο Δήλωσης/ Βεβαίωσης, σχετικά με τη θέση υπηρεσίας τους και την άσκηση διδακτικού έργου σε τάξη κατά την περίοδο της επιμόρφωσης, σύμφωνα με το έντυπο που διατίθεται στον κόμβο ενημέρωσης της Πράξης, εδώ. Το παραπάνω αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής και ελέγχεται και από το σύστημα.

Λόγω της χρονικής μετάθεσης των προγραμμάτων για μια εβδομάδα, δηλαδή έναρξη μαθημάτων την 3η Οκτωβρίου 2011 (βλ. σχετική Ανακοίνωση), τα ΚΣΕ θα πρέπει επίσης να τροποποιήσουν κατάλληλα το ωρολόγιο πρόγραμμα που έχουν καταθέσει. Οδηγίες σχετικά με την τροποποίηση των προγραμμάτων καθώς και λεπτομέρειες σχετικά με τη διαδικασία εγγραφών διατίθενται επίσης στο περιβάλλον του Πληροφοριακού συστήματος.

Για τυχόν απορίες και περισσότερες διευκρινήσεις μπορείτε να απευθύνεστε, εδώ.


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων