New Minister’s philosophy

When he wasn’t our Minister

Προτάσεις για την πλήρη αναβάθμιση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών περιλαμβάνονται στο πόρισμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, όπου Πρόεδρος ήταν ο κ. Γαβρόγλου.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ

Προτείνεται η αναβάθμιση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών στο δημόσιο σχολείο με βασικά στοιχεία: τον καθορισμό των επιθυμητών επιπέδων γλωσσομάθειας κατά βαθμίδα εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τα ελληνικά δεδομένα, ευρωπαϊκές μελέτες και οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συμβουλίου Υπουργών της Ε.Ε., καθώς και τις συνθήκες μάθησης -διδασκαλίας εντός και εκτός του ελληνικού σχολείου, την υιοθέτηση του Προγράμματος Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας στην Α΄ και Β΄ Δημοτικού, με βάση τις αρχές του πολυγραμματισμού, για τη σταδιακή εισαγωγή μιας σύγχρονης γλωσσο-παιδαγωγικής προσέγγισης με μαθησιακό υλικό που είναι κατάλληλο για τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες που προετοιμάζονται από το ελληνικό σχολείο του σήμερα για να ανταποκριθούν στις ανάγκες του αύριο.

Οι παιδαγωγικές πρακτικές τις οποίες προωθεί,αποβλέπουν στην ανάπτυξη της κοινωνικότητας των μικρών μαθητών και στην αφύπνιση της δημιουργικής έκφρασής τους μέσω της Αγγλικής γλώσσας καθώς και στην ανάπτυξη του σεβασμού για τον εαυτό και τον Άλλο και εν τέλει στην αγάπη για τη γλώσσα -είτε είναι η ξένη και είτε η μητρική του γλώσσα, την υιοθέτηση και αξιοποίηση του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ), το οποίο έχει ήδη εκπονηθεί για τη βασική εκπαίδευση – ακολουθώντας τη λογική του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Ξένες Γλώσσες: Διδασκαλία, Μάθηση, Αξιολόγηση (Συμβούλιο της Ευρώπης, 2001) και την εξάβαθμη κλίμακα γλωσσομάθειας που το ΣτΕ ορίζει.

Το ΕΠΣ-ΞΓ αφορά τις γλώσσες εκείνες που περιλαμβάνονται σήμερα στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών και εκείνες που μπορεί να περιληφθούν στο μέλλον, ως υποχρεωτικές ή επιλογής, ανεξαρτήτως των ωρών που προβλέπονται για τη διδασκαλία της κάθε μιας εξ αυτών. Είναι αναγκαίο να υποστηρίζεται από ηλεκτρονική υποδομή που θα επιτρέπει να προστίθενται στοιχεία που συνδέονται με τη λεξικογραμματική εκφορά των δεικτών επικοινωνιακής επάρκειας κατά επίπεδο γλωσσομάθειας, χωρίς να διαφοροποιείται ο κορμός του ΕΠΣ-ΞΓ, την εκπόνηση του αντίστοιχου ΕΠΣ-ΞΓ για το Λύκειο καθώς επίσης την εκπόνηση σχολικών εγχειριδίων για τα Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά (τα οποία οι μαθητές/τριες τώρα αγοράζουν από την ελεύθερη αγορά ξοδεύοντας υπέρογκα ποσά) και την αξιοποίηση ψηφιακού υλικού, την αλλαγή του τρόπου ενδοσχολικής εξέτασης των μαθημάτων ξένων γλωσσών (και αλλαγή του πεπαλαιωμένου Π.Δ. για τις εξετάσεις της ξένης γλώσσας), τη διαμόρφωση ολοκληρωμένης πρότασης για τις γλώσσες που διδάσκονται, τις ώρες διδασκαλίας τους, την αλληλουχία των γλωσσών, και την ιδεατή οργάνωση του σχολικού προγράμματος την περιγραφή των γνώσεων /ικανοτήτων που πρέπει να έχει αποκτήσει ο/η εκπαιδευτικός της ξένης γλώσσας (αξιοποιώντας το Ευρωπαϊκό Πορτφόλιο Εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών), μέσω της διαμόρφωσης περιγραφών που θα χρησιμεύουν για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού και θα αποτελέσουν το πλαίσιο για την ανάπτυξη προγραμμάτων επιμόρφωσής τους, καθιέρωση της πιστοποίησης της γλωσσομάθειας που αποκτούν οι μαθητές/τριες στο σχολείο, με δυνατότητα προετοιμασίας και συμμετοχής στις εθνικές μας εξετάσεις ξένων γλωσσών για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ), την ευθύνη των οποίων έχει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο

Let’s try again the Blog !!

Dear All, this is an old ”Blog revisiting” .  We’ll try to reactivate my (our) blog and hope that this time it will keep me busy as a bee  !

Feel free to add material, articles , comments , suggestions, the works ! 

Thodoris

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Let’s try again the Blog !!

ιοιοι

PDAνμξκλο

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ιοιοι

Dokimastiko

PDA

Αγαπητοι κλπ κλπ    δειτε εδώ τα μορια   ….

δευτερος τροπος AwesomeFriendships_ AwesomeFriendships_

Κατηγορίες: εκπ ση | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Dokimastiko

2 ωρες παραπανω το βδομαδα

Στο πολυνομοσχέδιο η αύξηση του ωραρίου κατά δύο ώρες την εβδομάδα για τους καθηγητές

Posted by admin on Απριλίου 25th, 2013 05:22 ΜΜ |

 

ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΧΟΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΛΥΚΕΙΑ

Αύξηση του ωραρίου κατά δύο ώρες την εβδομάδα για τους καθηγητές

ΑΥΞΗΣΗ του ωραρίου κατά δύο ώρες εβδομαδιαίως για όλους τους καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και μείωση στις αποδοχές των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία μόνο για τις περιπτώσεις που δεν συμπληρώνουν το προβλεπόμενο ωράριο προβλέπονται στο πολυνομοσχέδιο που θα καταθέσει ο υπουργός Οικονομικών.

Όπως ακριβώς είχε αποκαλύψει το Έθνος με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα στις 13 Απριλίου, αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας από τo ερχόμενο σχολικό έτος για τους εκπαιδευτικούς γυμνασίων και λυκείων ως εξής:

Οι ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως για το εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των κλάδων της κατηγορίας ΠΕ θα είναι 23 (από 21 που ισχύει σήμερα) εάν έχουν έως έξι χρόνια υπηρεσίας,

21 ώρες (από 19) αν έχουν από 6 έως 12 χρόνια υπηρεσίας και

20 ώρες (από 18) για αυτούς που έχουν πάνω από 12 έτη υπηρεσίας.

Αναφορικό με τις ώρες διδασκαλίας των διευθυντών γυμνασίων, λυκείων και επαγγελματικών σχολών, ορίζονται ως εξής: 10 όταν λειτουργούν με τρία έως πέντε τμήματα τάξεων, 9 ώρες όταν λειτουργούν με έξι έως εννέα τμήματα τάξεων, 7 όταν λειτουργούν με δέκα έως δώδεκα τμήματα τάξεων και ώρες 5 όταν λειτουργούν με περισσότερα από δώδεκα τμήματα τάξεων. Οι υποδιευθυντές των αντίστοιχων σχολείων θα διδάσκουν 16 ώρες την εβδομάδα, ενώ σι υπεύθυνοι εργαστηρίων 20. Οι εκπαιδευτικοί εργαστηρίων του κλάδου TE01 θα διδάσκουν 24 ώρες εάν έχουν έως επτά έτη υπηρεσίας, 21 εάν έχουν επτά μέχρι δεκατρία έτη υπηρεσίας και 20 εάν έχουν πάνω από δεκατρία έτη υπηρεσίας.

Αλλαγές προβλέπονται και για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία

Αλλαγές όμως προβλέπονται και για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι εκπαιδευτικοί της ιδιωτικής εκπαίδευσης που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο, με βάση το προβλεπόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας, μπορούν είτε

α) να απασχολούνται λιγότερες ώρες από αυτές του υποχρεωτικού τους ωραρίου, με ανάλογη μείωση των αποδοχών τους οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι κατώτερες από τις αποδοχές εκπαιδευτικού με διδακτικό ωράριο δώδεκα (12) ωρών είτε

β) να απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους ωραρίου σε σχολικές δράσεις όπως είναι η ενισχυτική διδασκαλία, n πρόσθετη διδακτική στήριξη ή σε άλλο σχολείο του ίδιου ιδιοκτήτη που λειτουργεί στην ίδια πόλη.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

ΕΘΝΟΣ ΠΕΜΠΤΗ 25 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013

 

Κατηγορίες: εκπ ση, ωρολογιο προγραμμα | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2 ωρες παραπανω το βδομαδα

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο