Το έργο eTwinning «Δημιουργώ» – Our eTwinning project «i create»

Αυτές τις μέρες ασχοληθήκαμε με χριστουγεννιάτικες κατασκευές οριγκάμι για να στείλουμε στους εταίρους μας  του έργου eTwinning «Δημιουργώ». Το αποτέλεσμα το βλέπετε στις φωτογραφίες: 24 τάρανδοι-σελιδοδείκτες για τους μαθητές από τη Μάλτα, 25 παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα καραβάκια για τους μαθητές από την Τουρκία και 20 Αγιοβασίληδες για τους μαθητές από την Αγγλία.

Περιμένουμε με ανυπομονησία και τις κατασκευές ή τις κάρτες που θα στείλουν σε μας τα άλλα συνεργαζόμενα σχολεία.

0 σχόλια

Τα δόντια μας, η αρχή του ταξιδιού της τροφής -Teeth protection

Ένα ξεχωριστό μάθημα Φυσικής παρακολούθησαν σήμερα οι μαθητές της τάξης μας. Το μάθημα παρουσιάστηκε από την κ. Χρύσα Σιδέρη, οδοντίατρο και μητέρα μαθήτριας. Η κ. Σιδέρη μίλησε πολύ παραστατικά στα παιδιά για τη στοματική υγιεινή και ειδικότερα για τη φροντίδα των δοντιών. Τέλος έκανε επίδειξη του σωστού τρόπου βουρτσίσματος και απάντησε σε όλες απορίες των μαθητών. Ευχαριστούμε πολύ την κ. Σιδέρη για τις  γνώσεις που πρόσφερε στους μαθητές και για τις πολύτιμες συμβουλές!

Ανατομία του δοντιού

0 σχόλια

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού – World Children’s Day – 20 November

Στις 20 Νοεμβρίου, γιορτάζεται κάθε χρόνο η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, με αφορμή την επέτειο υιοθέτησης από τον ΟΗΕ της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι ένα παγκοσμίως αποδεκτό κείμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Έχει επικυρωθεί από όλα τα κράτη του κόσμου, εκτός των ΗΠΑ και της Σομαλίας και στα 54 άρθρα της καλύπτονται όλα τα δικαιώματα των παιδιών, τα οποία χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες: Δικαιώματα Επιβίωσης, Ανάπτυξης, Προστασίας και Δικαιώματα Συμμετοχής.

Παρά τα διεθνή κείμενα προστασίας των παιδιών, σε πολλές χώρες εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν να υποφέρουν από τη φτώχεια και να στερούνται ακόμα και τη στοιχειώδη σχολική εκπαίδευση, εκατοντάδες χιλιάδες υφίστανται τις τραγικές συνέπειες πολέμων και οικονομικών κρίσεων, δεκάδες χιλιάδες κινδυνεύουν από ατυχήματα που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί, πολλά παιδιά μένουν ορφανά ή πεθαίνουν από μεταδοτικές ασθένειες. Δυστυχώς όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά να γίνει για να εξασφαλιστούν τα δικαιώματα των παιδιών.

Η τάξη μας για να γιορτάσει την ημέρα δημιούργησε την αφίσα που βλέπετε.

0 σχόλια

Γιορτή Πολυτεχνείου – November 17: A day of remembrance

Η τάξη μας συμμετείχε στην οργάνωση της γιορτής της 17ης Νοεμβρίου με το θεατροποιημένο χρονικό των γεγονότων της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Στην παρουσίαση του χρονικού εμφανίζονταν οι μαθητές ενός σχολείου να συζητούν τις απορίες και τους προβληματισμούς τους σχετικά με το τι σημαίνει σήμερα η γιορτή του Πολυτεχνείου. Ενδιάμεσα στις σκηνές που διαδραματίζονταν στο σχολείο, οι αφηγητές του χρονικού παρέθεταν τα γεγονότα, ενώ παράλληλα γινόταν και προβολή διαφανειών, την οποία επιμελήθηκε ο κ. Σισμάνης Θεολόγος. Μπράβο σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές για την ωραία προσπάθειά τους!

0 σχόλια

Διεθνής Ημέρα Ανεκτικότητας – International Day for Tolerance

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Ανεκτικότητας, που γιορτάζεται στις 16 Νοεμβρίου, η Ε΄τάξη συμμετείχε σε δράση με θέμα: «Σέβομαι τη Διαφορετικότητα», που οργανώθηκε από το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής  Εκεχειρίας, τον Σύλλογο Ολυμπιονικών και το Βρετανικό Συμβούλιο.

Τις δραστηριότητες παρουσίασαν στους μαθητές ο διεθνολόγος κ. Κωνσταντίνος Φίλης και ο διεθνής διαιτητής ποδοσφαίρου τυφλών Ηλίας Μάστορας.

Διεθνής Ημέρα Ανεκτικότητας 

International Day for Tolerance

Η Διεθνής Ημέρα Ανεκτικότητας καθιερώθηκε από την UNESCO, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει την παγκόσμια κοινή γνώμη για την ανάγκη αποδοχής του διαφορετικού, σε μια εποχή όπου τα στερεότυπα, το μίσος και η άγνοια απειλούν τις κοινωνίες σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη.

Ανεκτικότητα σημαίνει

εκτίμηση σε κάθε ανθρώπινο πολιτισμό,

αναγνώριση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων

σεβασμό των θεμελιωδών ελευθεριών του Άλλου.

Η ανεκτικότητα αποτελεί στοιχειώδες ηθικό καθήκον για όλους, όπως έχει δηλώσει και ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ, Μπαν Κι Μουν«Όλοι μας έχουμε την ευθύνη να προστατεύσουμε αυτούς που είναι ευάλωτοι στις διακρίσεις λόγω φυλής, θρησκεύματος, εθνικότητας, γλώσσας, φύλου, ή άλλων παραγόντων. Η ανεκτικότητα μπορεί να αποτελέσει το αντίδοτο στην προκατάληψη και το μίσος».

Προωθώντας την Ανεκτικότητα

Η σχετική Διακήρυξη του ΟΗΕ επιβεβαιώνει ότι ανεκτικότητα δεν σημαίνει ούτε ταύτιση ούτε αδιαφορία. Ανεκτικότητα είναι ο σεβασμός και η εκτίμηση της μεγάλης ποικιλίας πολιτισμών, τρόπων έκφρασης κι εκφάνσεων της ανθρώπινης ύπαρξης ανά τον πλανήτη. Ανεκτικότητα σημαίνει αναγνώριση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών των άλλων. Υπάρχει μεγάλη ποικιλομορφία μεταξύ των ανθρώπων. Μόνον η ανεκτικότητα μπορεί να εξασφαλίσει την επιβίωση των μικτών κοινοτήτων σε κάθε περιοχή της γης.

Η Διακήρυξη χαρακτηρίζει την ανεκτικότητα όχι μόνο ως ηθικό καθήκον, αλλά και ως πολιτική και νομική υποχρέωση και τονίζει ότι τα κράτη θα πρέπει να συντάξουν νέα νομοθεσία, όπου αυτό είναι απαραίτητο, προκειμένου να εξασφαλίσουν την ίση μεταχείριση και την ισότητα των ευκαιριών για όλες τις ομάδες και τα άτομα στην κοινωνία.
Η εκπαίδευση για την ανεκτικότητα θα πρέπει να στοχεύει στην αντιμετώπιση του φόβου για το διαφορετικό. Επίσης, θα πρέπει να βοηθά τους νέους να αναπτύξουν κριτική σκέψη και ηθική συλλογιστική. Η ποικιλομορφία των θρησκειών, των γλωσσών, των πολιτισμών και των εθνοτήτων δεν θα πρέπει να είναι αφορμή για σύγκρουση, αλλά ένας θησαυρός που μας εμπλουτίζει όλους.

0 σχόλια

2018_Έτος Μαθηματικών VII -Τηλεδιάσκεψη – Teleconference with a researcher

 

Το 2018 έχει οριστεί ως Έτος Μαθηματικών από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, με στόχο της προώθηση της μαθηματικής παιδείας και σκέψης στη χώρα μας. Στα πλαίσια των σχετικών δραστηριοτήτων, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μέσω Skype με τον Έλληνα μαθηματικό Σταύρο Παπαθανασίου, ο οποίος σπουδάζει και εργάζεται στο Πανεπιστήμιο του Μέριλαντ, στην περιοχή της Βαλτιμόρης, κοντά στην Ουάσινγκτον των Ηνωμένων Πολιτειών.
Οι μαθητές-τριες της τάξης μας συζήτησαν με τον κ. Παπαθανασίου και έθεσαν τα ερωτήματά τους σχετικά με τη σημασία και την πορεία των μαθηματικών, τους μεγάλους μαθηματικούς, τα άλυτα μαθηματικά προβλήματα, τις εφαρμογές των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή.

Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν με το κέφι του ερευνητή, παρότι στο Μέριλαντ ήταν 2 η ώρα τη νύχτα, καθώς και με το βίντεο με το οποίο παρουσίασε το θέμα που μελετά. Ήταν μια πραγματικά πολύ ξεχωριστή συνάντηση που ελπίζουμε να λειτουργήσει ως πηγή έμπνευσης για τους μαθητές.

0 σχόλια

ΑΣΠΡΟ-ΜΠΛΕ – WHITE and BLUE

Η τάξη μας, μαζί με το Γ1, συμμετείχε στον εορτασμό για την επέτειο της 28ης  Οκτωβρίου με ένα παιχνίδι γνώσεων που είχε τίτλο «Άσπρο-Μπλε» (τα χρώματα της εθνικής μας σημαίας) και θέμα σχετικό με την γιορτή της Σημαίας και της 28ης Οκτωβρίου.

Δύο ομάδες, η Άσπρη ομάδα και η Μπλε ομάδα, δοκίμασαν τις γνώσεις τους σχετικά με τη Σημαία μας και τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο. Στο παιχνίδι υπήρχε και συμμετοχή από το κοινό.

Μπράβο σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για την ωραία εμφάνιση!

 

0 σχόλια

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΩΔΙΚΑ- EUROPEAN CODE WEEK

Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας  Κώδικα (6-21 Οκτωβρίου) παρουσιάστηκε στους μαθητές του Σχολείου μας, μια σειρά Ανοιχτών Διαδικτυακών Μαθημάτων που έχουν εκπονηθεί από ομάδα ερευνητών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Μέσα από τα μαθήματα αυτά, ο μαθητής εξοικειώνεται με τις βασικές αρχές προγραμματισμού παρακολουθώντας βίντεο, τα οποία συνοδεύονται από εργασίες σε τάμπλετ, με το πρόγραμμα scratchjr. Η σειρά μαθημάτων βρίσκεται στον σύνδεσμο https://moocverse9.webnode.gr/mathemazimas/ και παραμένει ανοιχτή για όσους μαθητές θέλουν να ασχοληθούν με προγραμματισμό. Ως συνέχεια αυτής της παρουσίασης, ο κ. Σπένδας Απόστολος, δάσκαλος πληροφορικής του σχολείου μας, έδειξε στους μαθητές το πρόγραμμα scratch το οποίο, όπως και το scratchjr, αποτελεί την εισαγωγή για πιο πολύπλοκες γλώσσες προγραμματισμού.

Η  Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα είναι μια πρωτοβουλία της ΕΕ που έχει στόχο να τονώσει το ενδιαφέρον για την ψηφιακή παιδεία, με τρόπο διασκεδαστικό και συναρπαστικό. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία στηρίζει την Εβδομάδα Κώδικα, ενθαρρύνει ιδιαίτερα τα σχολεία να συμμετέχουν με σχετικές εκδηλώσεις.

0 σχόλια

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ 2018-SERRES ART WEEK

Το Τμήμα Πολιτισμού Αθλητισμού και Νέας Γενιάς του Δήμου Σερρών σε συνεργασία με την Α/θμια Εκπ/ση  Ν. Σερρών και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών, διοργάνωσαν τη δράση «Εβδομάδα Ζωγραφικής 2018», από 13 – 22 Οκτωβρίου 2018 στο φουαγιέ του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών.

Είκοσι τρεις Σερραίοι ζωγράφοι  παρουσίασαν έργα τους, σε μια έκθεση με ποικιλία καλλιτεχνικών τάσεων,  που απευθυνόταν σε μαθητές της Α/θμιας Εκπ/σης. Στόχος της διοργάνωσης είναι να γίνει η τέχνη της ζωγραφικής τμήμα της καθημερινότητας όλων και να αναπτυχθεί μια ουσιαστική σχέση ανάμεσα στους Σερραίους δημιουργούς και το μαθητικό κοινό.

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων για το Ευρωπαϊκό  Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς -2018, μαθητές από τις Γ΄, Δ΄ και Ε΄τάξεις του σχολείου μας παρακολούθησαν ξεναγήσεις στην έκθεση από τους ίδιους τους καλλιτέχνες και είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν μαζί τους, να εμπνευστούν και να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα.

0 σχόλια

Διεθνής Ημέρα Μείωσης Φυσικών Καταστροφών – International Day for Natural Disaster Reduction

Η Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών καθιερώθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989. Κάθε χρόνο, η 13η  Οκτωβρίου, είναι αφιερωμένη στην προσπάθεια  μείωσης των φυσικών καταστροφών και στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των καταστροφικών τους συνεπειών.

Οι φτωχές και αναπτυσσόμενες χώρες υποφέρουν περισσότερο, επειδή δεν διαθέτουν τα μέσα για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών (πλημμύρες, θυελλώδεις άνεμοι, σεισμοί, καύσωνες, κατολισθήσεις, ξηρασία, πυρκαγιές, ηφαίστεια).

Αφού μιλήσαμε για τους τρόπους μείωσης των φυσικών καταστροφών, οι μαθητές της τάξης μας αναζήτησαν τα συνηθέστερα είδη φυσικών καταστροφών και το ποσοστό συχνότητας που εμφανίζονται και τα παρουσίασαν με μορφή ραβδογράμματος, συνδυάζοντας και τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Στατιστικής που είναι στις 20 Οκτωβρίου.

0 σχόλια