Ο Κορώνας και το ημερολόγιο του

Αγαπημένα μου παιδιά

Ελπίζω να είστε καλά και οι οικογένειές σας

Ο Κορώνας επέστρεψε με τους φίλους του Αποφάσισαν να κρατούν ημερολόγιο και   θέλουν τη βοήθειά σας Γράφουν σε αυτό πως νιώθουν και τι έκαναν κάθε μέρα  Πρέπει όμως να τα γράφετε στα σχόλια αυτού του άρθρου καθημερινά Δείτε το παράδειγμα μου στο σχόλιο

Καλό Πάσχα! Καλή Ανάσταση!

Aπό αύριο ξεκινά  η Μεγάλη Εβδομάδα, που όλοι σιωπούμε και ακολουθούμε τον Χριστό και Θεό μας στο Εκούσιο Πάθος Του και στην Ένδοξη Ανάστασή Του!

Δε θα σας αφήσω όμως έτσι.Παρακάτω σας παραθέτω διάφορους συνδέσμους που θα σας βοηθήσουν να μπείτε στο πνεύμα των άγιων ημερών που ακολουθούν.

1.Η Μεγάλη Εβδομάδα με μια ματιά:https://safeYouTube.net/w/6d85

2.Πάσχα: https://eclass31.weebly.com/pi940sigmachialpha.html

3.Τα Άγια Πάθη και η Ανάσταση(λογοτεχνικά κείμενα,εικονογραφία,υμνογραφία):

https://eclass31.weebly.com/pi940sigmachialpha.html

4 Πασχαλινό καλαθάκι χωρίς πατρόν  :https://www.youtube.com/watch?v=Pbf0Px3zy8A.

5.Εύκολες πασχαλινές κάρτες: https://www.youtube.com/watch?v=lKbrGK6ewTc

7.Γλώσσα Δ Δημοτικού Ενότητα 15″ Χριστός Ανέστη :    /http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D109/706/4679,21186/   

κι από το  από το Ανθολόγιο http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D110/334/2284,8685/

και http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D110/334/2284,8686/

Πατώντας πάνω στους  συνδέσμους  αυτούς θα δείτε κείμενα.Αφού τα διαβάσετε ρίξτε μια ματιά στις ερωτήσεις και απαντήστε μου αν θέλετε σε 1 από αυτά

Μπορείτε να τις γράψετε και στο τετράδιο γλωσσικών ασκήσεων με καλά γράμματα ,να τις βγάλετε φωτογραφία και να μου τις στείλετε στο e-mail μου.Μπορείτε να μου στείλετε κι άλλες εικόνες ή φωτογραφίες δικές σας.Θα χαρώ πολύ!Όλα αυτά μετά το Πάσχα, που θα τα ξαναπούμε.

Δοκιμαστικό-Ορθογραφίας

Πάλι κάτι βρήκαμε με την κ. Σοφία….Αν σας αρέσει η ορθογραφία, βρήκαμε τον τρόπο να γράφετε Για να βάλετε τόνο σε ένα γράμμα , πατήστε το πλήκτρο δίπλα στο γράμμα Λ και μετά το φωνήεν που τονίζεται. Το κόμμα είναι διπλα στο Μ, και η τελεία παραδίπλα. Για το θαυμαστικό πατάμε σιφτ και τον αριθμό 1. Καλή αρχή Θέλω ένα οκ στα σχόλια, αν το δοκιμάσατε

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=88164

Αγαπητά μου παιδιά

Σας εύχομαι υγεία, δύναμη και υπομονή . Μετά από την περιπέτεια αυτή ,θα βγούμε πιο δυνατοί και σοφότεροι. Έχουμε ήδη εκτιμήσει τα πιο απλά αλλά σπουδαιότερα πράγματα στη ζωή, την υγεία, την ελευθερία, τη φιλία, τη φύση . Γίνατε και σεις  Ήρωες γιατί λέτε  ΟΧΙ στο παιχνίδι με  τους φίλους σας  για όσο χρειαστεί και μένετε σπίτι σας χωρίς γκρίνιες ,προκειμένου να σώσετε όχι  μόνο το δικό σας παππού και  γιαγιά αλλά και κάθε συνάνθρωπό μας .

Σας ευχαριστούμε

Πασχαλινή ζωγραφιά 18 - Πασχαλινό καλάθι & ευχή

Επαναληπτικές ασκήσεις στα μαθηματικά για την Μ.Βδομάδα

Λύνω τους πολλαπλασιασμούς κάθετα στο τετράδιό μου:

Α. 2362 • 34 =
Β. 1267 • 54 =
Γ. 4251 • 94 =
Δ. 2592 • 41 =
Ε. 6272 • 82 =
Στ. 362 • 47 =
Ζ. 2104 • 78 =
Η. 4847 • 94 =
Θ. 7328 • 52 =
Ι. 2763 • 23 =

Λύνω τις διαιρέσεις κάθετα στο τετράδιό μου:

Α. 23.762 : 2 =
Β. 12.567 : 3 =
Γ. 42.851 : 2 =
Δ. 25.992 : 6 =
Ε. 62.072 : 5=
Στ. 3.762 : 4 =
Ζ. 21.004 : 5 =
Η. 48.047 : 8 =
Θ. 73.128 : 4 =
Ι. 27.763 : 2 =

*Ο κ.Θανάσης αγόρασε 8 κούτες μαρκαδόρους και πλήρωσε συνολικά 184 €. Αν αγόραζε άλλα 7 κούτες, πόσα € θα πλήρωνε;

*Το σχολείο αγόρασε 4 ηλεκτρονικούς υπολογιστές και πλήρωσε συνολικά 11.900 €. Πόσο θα κόστιζε εάν είχε αγοράσει 6 ηλεκτρονικούς υπολογιστές;

*Η κυρία Αναστασία πούλησε χθες 5 βιβλία και εισέπραξε 75 € και 8 κουτιά μαρκαδόρους εισπράττοντας 4 € για κάθε κουτί. Πόσα χρήματα θα βγάλει αν πουλήσει 13 βιβλία  και 19 κουτιά μαρκαδόρους;

*Τα 8 μεγάλα δοχεία χωρούν 392 κιλά μέλι. Πόσα κιλά μέλι χωρούν τα 175 ίδια δοχεία;

Κάνε κάθετα τις πράξεις με τους δεκαδικούς αριθμούς
α) 2,01 + 7,5 =
β) 6 + 7,17 + 41,30 =
γ) 71-11,60=

Επαναληπτικές ασκήσεις για τη Μ.Βδομάδα στη γλώσσα με σύνδεση με την ιστορία

. Γράφω προτάσεις με τις παρακάτω λέξεις, προσέχοντας να είναι ιστορικά ορθές:

1. γεωμετρική: ……………………………………………………………………………….
2. ναός: ……………………………………………………………………………………….
3. ποιητής: ……………………………………………………………………………………
4. Όμηρος: ……………………………………………………………………………………
5. διδακτικά έπη: ……………………………………………………………………………
6. αποικίες: ………………………………………………………………………………….
7. πολεμιστές: …………………………………………………………………………………
8. σεισάχθεια: …………………………………………………………………………………
9. Απέλλα: ………………………..…………………………………………………………..
10. Κλεισθένης : ………………………………………………………………………………

2. Ξαναγράφω το παρακάτω κείμενο με τέτοιο τρόπο, ώστε την πρώτη φορά να φαίνεται ότι τα γεγονότα έγιναν στο παρελθόν και στο δεύτερο να φαίνεται ότι θα γίνουν στο μέλλον:

Ο περσικός στόλος καταφθάνει στην Αττική. Οι στρατιώτες κατεβαίνουν από τα καράβια και στήνουν ένα πρόχειρο στρατόπεδο. Στην Αθήνα, ο Μιλτιάδης πείθει τους Αθηναίους να αντιμετωπίσουν τους Πέρσες στο Μαραθώνα. Η περιοχή έχει βάλτους, πέτρες και είναι δύσκολη για το ιππικό. Σε λίγες μέρες λίγοι Αθηναίοι παρατάσσονται μπροστά στους Πέρσες. Ο Μιλτιάδης ενισχύει τις άκρες τις παράταξης. Οι Αθηναίοι κάνουν επίθεση πρώτοι με τρεχάλα. Έτσι, προλαβαίνουν τους Πέρσες τοξότες πριν αυτοί χτυπήσουν. Μέχρι το βράδυ, οι Αθηναίοι νικούν. Οι Πέρσες φεύγουν και ο Ιππίας χάνει την ευκαιρία να ξαναγίνει τύραννος.

3. Κάνω σύνταξη στις παρακάτω προτάσεις(Υ-Ρ-Αή Κ ):

. Ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης σχεδίασαν τον Παρθενώνα.
. Το άγαλμα της Αθηνάς είχε χρυσό και ελεφαντόδοντο.
. Ο στρατηγός Περικλής επέβλεπε τις κατασκευές.
. Ο ξένος επισκέπτης έβλεπε στα δεξιά τον ναό της Αθηνάς-Απτέρου Νίκης.
. Η Αθήνα κράτησε όλα τα λεφτά της Συμμαχίας.
. Πολλές πόλεις είχαν αδικηθεί από την Αθήνα.
. Ο Αισχύλος, ο Σοφοκλής και ο Ευριπίδης έγραψαν πολλές τραγωδίες.
. Ο φιλόσοφος Σωκράτης δίδασκε τους νέους να είναι συνετοί.
. Ειρήνη επικράτησε για πολλά χρόνια.

4. Συλλαβίζω τις παρακάτω λέξεις:

βοιωτικός

…………………….

Επαμεινώνδας

…………………….

συμμαχία

…………………….

Πελοπίδας

…………………….

Σπάρτη

…………………….

εκστρατεία

…………………….

Κλεόμβροτος

…………………….

Μαντίνεια

…………………….

Λεύκτρα

…………………….

αποδυνάμωση

…………………….

φάλαγγα

…………………….

ηγεμονία

…………………….

Αναγνωρίζω γραμματικά τις παρακάτω λέξεις:τι μέρος του λόγου είναι, το γένος, τον αριθμό, την πτώση

των ασπίδων

αυτής

τους δραματικούς

οι τριακόσιοι

τις επαναστάσεις

τον σατράπη

μάντη

τα συνέδρια

κλασσικών

Γράφω σε μια παράγραφο το γεγονός από την ελληνική ιστορία που μου άρεσε περισσότερο και γιατί.

 

Η Ανάσταση του Λαζάρου

Ο Λάζαρος, ο επονομαζόμενος Δίκαιος και Τετραήμερος, ήταν αδελφός της Μάρθας και της Μαρίας (η γυναίκα που άλειψε με μύρο τα πόδια του Ιησού λίγες ημέρες πριν από τη σταύρωση και στη συνέχεια τα σπόγγισε με τα μαλλιά της), με τις οποίες ζούσε στη Βηθανία, κοντά στα Ιεροσόλυμα.

Στο σπίτι τους είχε φιλοξενηθεί επανειλημμένα ο Χριστός, όταν περνούσε από την περιοχή, με κατεύθυνση προς την Ιερουσαλήμ.

Κατά την Καινή Διαθήκη (Ιωάννου ια’ 1-44), μια μέρα ο Λάζαρος αρρώστησε βαριά και πέθανε.

Οι αδελφές του ειδοποίησαν τον Ιησού ότι ο φίλος του ασθενεί βαρέως, αλλά εκείνος καθυστέρησε να έλθει.

Στους μαθητές του είπε ότι ο φίλος του κοιμήθηκε και ότι θα μεταβεί στη Βηθανία για να τον ξυπνήσει.

Όταν έφθασε στη Βηθανία με τους μαθητές του, η Μαρία τού παραπονέθηκε ότι, αν ερχόταν εγκαίρως, δε θα πέθαινε ο αδελφός της.

Τότε ο Ιησούς δάκρυσε και με φωνή μεγάλη προ του τάφου εκραύγασε: «Λάζαρε δεύρο έξω!» και ανάστησε τον Λάζαρο τέσσερις ημέρες μετά το θάνατό του, προκαλώντας το θαυμασμό των παρισταμένων και το θανάσιμο μίσος των εχθρών του Φαρισαίων (Ιωάννου ια’ 45-57).

Σύμφωνα με την παράδοση, ο Λάζαρος ήταν τότε 30 χρονών και έζησε άλλα 30 χρόνια.

Έγινε επίσκοπος Κιτίου στην Κύπρο και πέθανε σε ηλικία 60 ετών.

Τον Οκτώβριο του 890 ο βυζαντινός αυτοκράτορας Λέων ΣΤ’ ο Σοφός βρήκε στην Κύπρο το λείψανο του Λαζάρου και το μετέφερε στην Κωνσταντινούπολη.

Το τοποθέτησε σε αργυρή θήκη στον ομώνυμο ναό που χτίστηκε στη βασιλεύουσα.

Η ανακομιδή των λειψάνων του εορτάζεται στις 17 Οκτωβρίου.

Ο τάφος του Λαζάρου έχει υποδειχθεί μέσα σε βράχο (διαστάσεων 3×3μ.) στο Όρος των Ελαιών στην Ιερουσαλήμ.

Η ανάμνηση του θαύματος της Ανάστασης του Λαζάρου εορτάζεται από την Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία το Σάββατο της πέμπτης εβδομάδας («Κουφής») της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και στις 17 Μαρτίου.

Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία εορτάζει το γεγονός στις 17 Δεκεμβρίου.

Λαογραφικά

Ο Λάζαρος έχει εμπνεύσει τη λαϊκή φαντασία. Γνωστές είναι οι παροιμίες:

«Με τη φωνή και ο Λάζαρος», «Ξαναζωντάνεψε σαν τον Λάζαρο», «Κέρινος σαν τον Λάζαρο».

Γενικά, η προσωνυμία «Λάζαρος» δίδεται μεταφορικά σε άτομα που σώθηκαν ανέλπιστα από βέβαιο θάνατο, σε άτομα που θεωρούνταν χαμένα και ξαφνικά επέστρεψαν και σε ανθρώπους καχεκτικούς ή διαρκώς κατηφείς.

Το Λαζαροσάββατο σε πολλά μέρη της Ελλάδας οι νοικοκυρές ζυμώνουν ειδικά ψωμάκια, στα οποία δίνουν το σχήμα ανθρώπου, και μάλιστα σαβανωμένου, όπως παριστάνεται ο Λάζαρος στη βυζαντινή εικονογραφία.

Τα ψωμάκια αυτά λέγονται λαζάροι, λαζαρούδια, λαζαράκια, λαζόνια, λαζαρέλια κ.ά.

Την ίδια ημέρα τα παιδιά (κυρίως τα κορίτσια) γυρίζουν τα σπίτια και τραγουδούν ειδικά κάλαντα, τα λεγόμενα λαζαρικά.

Σε ορισμένα χωριά της Κοζάνης (Αιανή, Κρόκος, Λευκοπηγή, Καισαριά, Ροδιανή, Αγία Παρασκευή), ομάδες κοριτσιών και γυναικών, οι «Λαζαρίνες», φορώντας χρωματιστές παραδοσιακές στολές επισκέπτονται τις γειτονιές των χωριών τους και τραγουδούν τα Λαζαράτικα τραγούδια.

Στη συνέχεια συγκεντρώνονται στις πλατείες των χωριών τους και χορεύουν ένα χορό με την ονομασία «Τσιντσιρό».

Το έθιμο έλκει την καταγωγή του από τα αρχαία «Παρθένεια» των δωρικών πόλεων του Βορρά, ενώ στα βυζαντινά χρόνια συνδέθηκε με την Ανάσταση του Λαζάρου.

Στο χωριό Επίσκεψη της βόρειας Κέρκυρας το έθιμο των Καλάντων του Λαζάρου ξεκινά με τη δύση του ηλίου, την παραμονή της εορτής του Λαζάρου, και διαρκεί μέχρι το ξημέρωμα.

Στις γειτονιές του χωριού, από σπίτι σε σπίτι, η τοπική χορωδία, αλλά και πλήθος μικρών και μεγάλων, τραγουδούν τα κάλαντα, που εξιστορούν όλη την ιστορία της νεκρανάστασης του Λαζάρου και κλείνουν με θερμές ευχές.

Στο άκουσμα των καλάντων οι νοικοκυρές κερνούν ντόπιους, σαρακοστιανούς μεζέδες και τοπικό κόκκινο κρασί.

Ανήμερα της εορτής του Λαζάρου, στην πόλη της Κέρκυρας, από τον ναό του Αγίου Νικολάου των Γερόντων και Αγίου Λαζάρου, που πανηγυρίζει, ξεκινούν χορωδιακά σύνολα και με συνοδεία φιλαρμονικών ψάλλουν τα Κάλαντα του Λαζάρου σε διάφορα σημεία του ιστορικού κέντρου της πόλης.

Στο τέλος, όλες οι χορωδίες συναντώνται στο Παλαιό Δημαρχείο και όλες μαζί ψάλλουν τα κάλαντα της ημέρας.

(Πηγή πληροφοριών: sansimera.gr)

 

Και  ένα παιχνιδάκι ακόμη

Ενημερωτικό φυλλάδιο για να είμαστε υγιείς

Οι Σούπερ Ήρωες μελετούν ένα φυλλάδιο που αφορά την καλή υγεία. Και τους γεννήθηκαν κάποια ερωτήματα:

1 Πρέπει να φτιάξουν αντιβιωτικό για το μαγικό αόρατο φίλτρο Covid19 ; Δικαιολογήστε την απάντηση σας διαβάζοντας πρώτα το φυλλάδιο

2 Ποιο είναι το ισχυρό όπλο των γιατρών και γιατί; Δικαιολογήστε την απάντηση σας διαβάζοντας πρώτα το φυλλάδιο

3 Ποιο τραγούδι μας προτείνει να λέμε κάθε φορά που πλένουμε τα χέρια μας;

Απαντήστε σε όποια ερώτηση σας άρεσε .

Οι Σούπερ Ήρωες 0047 είστε εσείς…….

Έχουν περάσει μέρες και ο Κορώνας δεν έχει βρει ακόμη τη λύση για να εξαφανίσει τον βήχα και τον πυρετό από τους μεγάλους. Οι φίλοι όμως φαίνονται στα δύσκολα …..και αποφάσισαν να βοηθήσουν τον Κορώνα στην έρευνα του για  το αντίδοτο anti-Covid 19

-Λοιπόν ας ξεκινήσουμε Σούπερ ‘Ήρωες 0047….ναι, σε σας απευθύνομαι τη Σταυριανή, τον Θοδωρή, τον Χρήστο- Σεραφείμ, τη Ράνια, τον Δημήτρη, τον Παναγιώτη, τη Βασιλική, τον Κωνσταντίνο , τους………., και τις……….. Μην τα περιμένετε όλα από τον Κορώνα ! είπε ο Κορώνας με αποφασιστικότητα.

Λοιπόν ο Κορώνας ψάχνει για τα μικρόβια και αναρωτιέται :Τι είναι; (Θέλει την προσωπική σας γνώμη)

Περιμένει τις απαντήσεις σας στα σχόλια και φυσικά ζωγραφίστε πως τα φαντάζεστε Γρήγορα όμως , πρέπει να βρούμε το αντίδοτο

Σταυριανή Κ. Δ1

Γλώσσα Δ δημοτικού

Παιδιά μου σας έφτιαξα ένα παιχνιδάκι με ουσιαστικά. Βρείτε  τα ουσιαστικά κάνοντας κλικ πάνω στη λέξη. Αμέσως θα κοκκινίσει. Τέλος έλεγξε τις απαντήσεις. Ακολουθούν και άλλα παιχνίδια 😆 Βρες τα ουσιαστικά

Ο Κορώνας και τ’ αστέρι

Βράδιασε, η  νύχτα τίναξε απαλά το ασημο-φεγγαρόφωτο πέπλο της, κι ο Κορώνας κοιτώντας τον ουρανό, έκανε να πιάσει ένα αστεράκι . Kαι πράγματι ,ένα μικρό και χαριτωμένο αστεράκι γλίστρησε απαλά στο χέρι του και με τρεμάμενη φλογίτσα τον παρακάλεσε:

-Βοήθησε με Κορώνα να πραγματοποιήσω την ευχή της μικρής Ελπίδας ! Η Ελπίδα είναι σοβαρά άρρωστη και μένει μαζί με τους γονείς της  σε ένα δωμάτιο νοσοκομείου εδώ και πολύ καιρό. Τώρα ξέρεις πόσο δύσκολο είναι να μη σου επιτρέπεται να βγεις έξω να παίξεις με τους φίλου σου.

Ο Κορώνας το κοίταξε  κατάπληκτος   όχι μόνο γιατί κρατούσε στο χέρι του ένα αστέρι που μίλαγε  αλλά  γιατί μέσα σε αυτό καθρεφτίζονταν δυο όμορφα παιδικά μάτια.

Δεν μπορούσε να πάρει το βλέμμα του από πάνω τους. Δυο ματάκια φλόγα! Δυο ματάκια ψυχή! Δυο ματάκια που τον χρειάζονταν και μας χρειάζονται …

-Φωτίζω κάθε  νύχτα  την ευχή της μικρής Ελπίδας, ώσπου να βρεθεί κάποιος να βοηθήσει στην εκπλήρωσή της. Το ίδιο κάνει κάθε  αστεράκι για ένα διαφορετικό παιδάκι. Κάθε φορά που πραγματοποιείται μια ευχή , δυο παιδικά  ματάκια χαμογελούν, γιατί βλέπουν πως όλα μπορούν να συμβούν ακόμη και τα πιο δύσκολα.

Αυτά είπε το αστεράκι και γύρισε πίσω στον ουρανό γράφοντας με χρυσόσκονη ένα καινούριο αστερισμό με τα αρχικά των λέξεων ΕλπίδαΦλόγαΧαμόγελο.

Ο Κορώνας του υποσχέθηκε ότι θα βοηθούσε τη μικρή Ελπίδα   και θα έπειθε και τους φίλους του να Make a wish

Δοκιμασία άλλου τύπου : Μέσα από τη δική μας μικρή δοκιμασία, να μείνουμε σπίτι για να είμαστε γεροί, μην ξεχάσουμε τα παιδιά που δοκιμάζονται σκληρά από σοβαρές ασθένειες ή άλλες πολύ πιο  δύσκολες καταστάσεις από τις δικές μας.

ΓΡΆΨΤΕ ΜΟΥ ΠΟΥ  ΘΑ ΘΕΛΑΤΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΕΓΩ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΩ ΤΑ ΛΙΝΚ ΤΟΥΣ και φυσικά περιμένω ζωγραφιές με το σημερινό Κορωνο-κείμενο

Παναγιώτης Κ.Δ1

 

 

 

Ο Κορώνας και το καναρίνι

Η καρδιά του Κορώνα ήταν να μη χτυπήσει….Από κείνη τη στιγμή άρχισε να βλέπει και να αφουγκράζεται διαφορετικά τον κόσμο .

-Κορώνα ,Κορώνα! ακούστηκε μια φωνούλα.

-Ποιος είναι;

-Εγώ είμαι. Κοίτα  πάνω στο κλουβάκι μου!

Ήταν το  καναρινάκι  του Κορώνα, που του είχαν κάνει δώρο οι γονείς του τα Χριστούγεννα.

-Από πότε απόκτησες ανθρώπινη λαλιά;

-Πάντα σου μίλαγα Κορώνα αλλά εσύ δεν με καταλάβαινες. Νόμιζες πως κελαηδούσα από ευτυχία… Τώρα που απέκτησες καρδιά θα ακούσεις το παράπονο που κελαηδω από τη μέρα που με έκλεισαν εδώ

“Αν και έχω φτερά δεν μπορώ να πετάξω

Λίγο νερό και ψίχουλα δεν είναι ευτυχία

Κλεισμένο σε ένα κλουβί

αγναντεύω τον κόσμο που μου στέρησαν

Ζηλεύω τα  αλητάκια σπουργίτια

και τα χελιδόνια που χτίζουν τις φωλιές τους

στη γωνιά του μπαλκονιού μου

Και τα ρωτάω:

“Πόσο μακριά  μπορεί να πετάξει ένα πουλί;”

και σωπαίνουν………

Μακάρι μια μέρα να πετάξω κι ας κάτσω

μόνο στη λεμονιά της γειτονιάς μου

πάνω στο άσπρο της ανθάκι

Τώρα άνθρωπε ξέρεις…

Τώρα με άκουσες …..

Τώρα έγινες καναρίνι

Κι ο Κορώνας έκλαψε πολύ. Άνοιξε το κλουβί και άφησε το καναρίνι να πετάξει.

Εκείνο τον κοίταξε και του έδωσε μια  υπόσχεση:

-Όταν παίρνει να βραδιάζει, θα κουρνιάζω στης λεμονιά σου το πιο ψηλό κλαδί,

για να ακούς πρώτος κάθε πρωί να σου κελαηδώ το “πόσο πολύ σε αγαπώ”

Και τώρα η σειρά σας

Δοκιμασία 1:Ζωγραφίστε μου κάτι σχετικό από αυτό που διαβάσατε,αν σας άρεσε.

Σταυριανή Καλ. Δ1

Δοκιμασία 2: Αν ήσουν εσύ το καναρινάκι  τι θα έλεγες;

Σταυριανή Καλ. Δ1

 

 

O Κορώνας και η αγάπη

Ο Κορώνας  δεν είπε τίποτε άλλο Χαιρέτησε τους φίλους του και μπήκε στο σπίτι του . Ένας κόμπος τον έπιασε στο στήθος του, γιατί κατάλαβε ότι η απερισκεψία του είχε βάλει σε μπελάδες όλον τον κόσμο.  Δεν ήθελε να κάνει κακό σε κανέναν, δεν ήθελε να γίνει διάσημος με αυτόν τον τρόπο. Μακάρι να ήταν ανόητος και να μην είχε φτιάξει ποτέ το μαγικό αόρατο φίλτρο. Και ξαφνικά ένα τικ- τακ, τικ- τακ, δειλό και ήρεμο  αλλά τόσο  μελωδικό  και γλυκό, ακούστηκε  απ την μπαταρία του, που κοκκίνισε από τη ντροπή της με το ωραιότερο κόκκινο του κόσμου. Ο Κορώνας είχε αποκτήσει  καρδιά! Το πρώτο ρομπότ με καρδιά! Οι γονείς του ξεκόλλησαν από τον καναπέ,  τον έσφιξαν γερά στην αγκαλιά τους και έκλαψαν από χαρά. Τα δάκρυά τους έσβησαν και τις πιπερίτσες που χαν κολλήσει από το αόρατο μαγικό φίλτρο .  Το ίδιο έγινε σε όλα τα σπίτια και όσο φούντωνε η αγάπη τόσο και οι επιδράσεις του μαγικού αόρατου φίλτρου μειώνονταν αλλά είχαν δρόμο ακόμη πολύ…..

Και τώρα η σειρά σας

Δοκιμασία 1: Με ποιο τρόπο μπορούμε να δείξουμε την αγάπη μας ; Γράψτε μου τις προτάσεις σας  και γω σας αφιερώνω ένα τραγούδι

Xρήστος-Σεραφείμ Τσ.Δ2

Δοκιμασία 2: Δείξτε μου την αγάπη σας με ζωγραφιές. Το χω τόση ανάγκη!

Σταυριανή Κ.Δ1
Σταυριανή Κ.Δ1
Σταυριανή Κ.Δ1
Σταυριανή Κ.Δ1
Σε όλα τα παιδιά από την κ. Μαρία Μαματά
Xρήστος-Σεραφείμ Τσ.Δ2
Xρήστος-Σεραφείμ Τσ.Δ2

Τα παιδιά ζωγραφίζουν

«Το σπίτι με τις πεταλούδες» της φίλης και συναδέρφου Βασιλικής Ρεσβάνη

Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένα σπίτι γεμάτο πεταλούδες. Μέρες τώρα περιμένανε, να ανοίξουν τα φτερά τους και να πετάξουν αναζητώντας το πιο όμορφο λουλούδι.
Οι μέρες περνούσαν προσπαθώντας να εξασκηθούν μέσα στο σπίτι, όσο καλύτερα μπορούσαν, παρόλο που ήταν διαφορετικές μεταξύ τους.
Άλλες είχαν βγει από το κουκούλι τους νωρίτερα, κάποιες αργότερα και κάποιες άλλες μόλις τώρα αυτό συνέβαινε. Οι πεταλούδες που είχαν βγει πιο παλιά, είχαν εύθραυστα φτερά και την φροντίδα τους είχαν αναλάβει αυτές που είχαν βγει από το κουκούλι τους αργότερα. Οι γονείς τους ήταν εξάλλου.
Υπήρχαν και οι πεταλούδες που μόλις είχαν βγει από το κουκούλι τους και αυτές μάθαιναν για πέταλα και είδη λουλουδιών, την ταχύτητα του ανέμου και πώς να πετούν ελεύθερα αλλά και προσεκτικά στα λιβάδια.
Για αυτές τις τελευταίες πεταλούδες η φροντίδα των φτερών τους ήταν αποκλειστική αρμοδιότητα των πεταλούδων που ήταν τα παιδιά εκείνων των πρώτων πεταλούδων.
Ζούσαν όλοι μαζί τον τελευταίο καιρό, σε ένα πολύχρωμο σπίτι που είχε το σχήμα λουλουδιού και ήταν από ένα υλικό από φλοιούς δέντρων. Το είχαν φτιάξει οι πρώτες πεταλούδες. Αυτές έμεναν στο ισόγειο και οι υπόλοιπες στον πρώτο όροφο που είχε πιο πολλά λουλουδουπνοδωμάτια.
Δεν επιτρεπόταν τις δύο τελευταίες εβδομάδες αρχή, αρχή της άνοιξης να συναντιούνται οι μεγάλες πεταλούδες με τις μικρές γιατί τα φτερά των μεγάλων γίνονταν πολύ πολύ εύθραυστα και λεπτά.
Κάθε μέρα έβγαιναν στο μπαλκόνι, έτσι για να τινάξουν τα φτερά τους. Πήγαιναν και έπαιρναν από το ανθοπωλείο τα λουλούδια τους γρήγορα γρήγορα οι πεταλούδες οι μικρές, όχι οι πολύ πολύ μικρές και από αυτές μόνο η μία από τις δύο. Μετά από αρκετή ώρα τινάγματος των φτερών, άφηνε τα λουλούδια που προορίζονταν για τις μεγαλύτερες πεταλούδες στην λουλουδόπορτα του ισογείου και μετά ανέβαινε πάνω.
Όλη αυτή η καθημερινή ρουτίνα, έκανε τα φτερά όλων να είναι πιο χρωματιστά με ένα πιο έντονα καθαρό κάθε χρώμα που είχαν πάνω τους. Έπλεναν τα φτερά τους πολύ σχολαστικά γιατί αυτό τα έκανε ακόμη πιο ανθεκτικά στις ριπές του αέρα όταν θα ξαναέβγαιναν.
Αυτό κράτησε για όλη την αρχή της άνοιξης. Όταν με το καλό ήρθε η κανονική άνοιξη, με όλη αυτή την καλή προετοιμασία των φτερών τους, μικρές, μεγάλες και μεγαλύτερες πεταλούδες, βγήκαν, άνοιξαν τα φτερά τους και πέταξαν στα λιβάδια.
Αυτό που με μεγάλη έκπληξη είδαν, ήταν ότι λόγω αυτής της πολυήμερης προετοιμασίας των φτερών τους μέσα στο σπίτι και χωρίς να πολιορκούν τα λουλούδια που υπάρχουν στην φύση, τα λουλούδια έγιναν ακόμη πιο όμορφα, ένας σωστός παράδεισος. Η φύση αναγεννήθηκε μαζί με την αναγέννηση – προετοιμασία των πεταλούδων μέσα σε εκείνο το υπέροχο σπίτι που είχε την μορφή ενός πολύχρωμου λουλουδιού, φτιαγμένο από φλοιούς δέντρων. Αν κάποια άγνωστη πεταλούδα περνούσε τυχαία από το σπίτι αυτό, ένιωθε να τη διαπερνά ένα αίσθημα αγάπης, ανθρωπιάς, αλληλεγγύης, ένα αίσθημα οικογενειακής πεταλουδένιας ζεστασιάς.
Βασιλική Ρεσβάνη

1η μέρα του σχεδίου του Κορώνα και των Σούπερ Ηρώων 0047

Μπράβο παιδιά μου , σωστά καταλάβατε ότι το νόημα της φράσης “ουδέν κακόν αμιγές καλού” είναι ότι σε κάθε πράγμα, όσο και αν φαίνεται αρνητικό, βρίσκεται πάντοτε κάτι το θετικό. Και τώρα η συνέχεια

Ο Κορώνας πρότεινε στους φίλους του να πάνε γρήγορα  σαν αστραπή στα σπίτια τους και  να μην παραμερίσουν για κανένα λόγο τους γονείς τους.  Τους υποσχέθηκε ότι θα έβρισκε το αντίδοτο του αόρατου μαγικού φίλτρου  και τους ζήτησε να  επικοινωνούν   μαζί του διαδικτυακά. Κάθε απόγευμα θα τους ενημέρωνε για την πορεία των ερευνών του και όλοι μαζί θα αποφάσιζαν το πρόγραμμα της επόμενης μέρας.

¨Ας βάλουμε σε εφαρμογή την ιδέα του Κλαμπανάρα 22. Αύριο ας ζωγραφίσουμε με τους γονείς μας” τους είπε ο  Κορώνας και συνέχισε  “όταν έχουμε ο ένας τον άλλον, μπορούμε να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά: να βάλουμε χαμόγελα στα σύννεφα, να ανεβούμε  στο ουράνιο τόξο με τα ποδήλατα , να αγκαλιάσουμε τον ήλιο , το φεγγάρι, να παίξουμε με τα αστέρια…

Πράγματι η επόμενη μέρα θα γινόταν η αφετηρία για μία ουσιαστική συνάντηση μεταξύ γονέων και παιδιών . Μέρα με τη μέρα  η σχέση τους θα γινόταν ολοένα πιο θετική και ισχυρή, καθώς θα έβρισκαν  την ευκαιρία να   μοιραστούν  τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις ανησυχίες τους. Τα παιδιά θα ένιωθαν πως οι γονείς τους όχι μόνο τα άκουγαν αλλά και  ότι ενδιαφέρονταν και νοιάζονταν για αυτά που είχαν να πουν. Κι απ την άλλη οι γονείς θα ήταν πρόθυμοι  να μοιραστούν και τις δικές τους σκέψεις και συναισθήματα.

Και τώρα η σειρά σας

Δοκιμασία 1:

Ο Κλαμπανάρας 22 έστειλε στους φίλους του μια συνταγή για φυσική πλαστελίνη με βασικό συστατικό το αλεύρι. Εξάλλου αλεύρι είχαν άφθονο…Τη συνταγή την ήξερε η μαμά του, που την είχε μάθει από τη μαμά της, που την είχε μάθει από τη μαμά της μαμάς της μαμάς της  …..και επειδή τελειωμό δεν έχει  σας στέλνω τη φωτογραφία του Κλαμπανάρα22 και τη συνταγή

Περιμένω ζωγραφιές που έχετε κάνει με τους γονείς σας και φωτο (προαιρετικά) από κάτι που φτιάξατε χρησιμοποιώντας πλαστελίνη, ζυμαράκι, πηλό κτλ

Θοδωρής Δ1

Φυσική πλαστελίνη

Υλικά (Χωρίς μαγείρεμα)
2 κούπες αλεύρι
1 κούπα κρύο νερό
1 κούπα αλάτι
2 κ/σ λάδι φυτικό
Χρώματα ζαχαροπλαστικής
Αναμίξετε όλα τα υλικά σε ένα μπολ. Ζυμώστε το μέχρι να δημιουργηθεί η σωστή σύσταση. Προσθέστε λίγο άρωμα βανίλιας για να μυρίζουν όμορφα.

Ή με μαγείρεμα
2 κούπες αλεύρι
2 κούπες νερό
2 κ.γλ κρεμμόριο (cream of tartar)Το βρίσκουμε στα μπαχαρικά
2 κ.σ. λάδι
1 κ.γλ αλάτι
Χρώματα ζαχαροπλαστικής

Εκτέλεση: Βάλτε όλα τα υλικά σε ένα κατσαρολάκι σε χαμηλή φωτιά. Μαγειρέψτε το περιεχόμενο μέχρι να αρχίσει να στεγνώνει. Βγάλτε το και βάλτε το σε ένα δίσκο κοπής. Όταν έχει κρυώσει και μπορείτε να το πιάσετε, αρχίστε να το ζυμώνετε μέχρι να δημιουργηθεί η όψη πλαστελίνης.
Τip:
 Και στις δύο περιπτώσεις, φυλάξτε τη ζύμη μέσα σε αεροστεγώς κλεισμένα κουτάκια ώστε να μην ξεραθεί.

Δοκιμασία 2 : Οι παραμυθάδες αρέσκονται να παρουσιάζουν υπερφυσικά πράγματα όπως έκανα στο σημείο που έγραφα “να βάλουμε χαμόγελα στα σύννεφα κτλ Μπορείτε και σεις να το κάνετε. Σκεφτείτε 3 πράγματα , ‘άσχετα μεταξύ τους και φτιάξτε μια πρόταση με αυτά που θα είναι πέρα ως πέρα έξω από κάθε φαντασία . Μπορεί και να τη βάλω στο παραμύθι μας …. και μην ξεχνάτε στις γαλάζιες λεξούλες διπλό κλικ

 

Σταυριανή Δ1

 

Κωνσταντίνος Σμ. Δ1

 

Χρήστο-Σεραφείμ ΤΣ. Δ2

 

 

Τα πρωτάκια σας χαιρετούν με…ασκησούλες.

Η Ανδριάνα απολαμβάνει την άνοιξη και μας χαιρετάει
Ο Βασίλης μας προσκαλεί στον χορό της άνοιξης
Ο Αλέξης ζωγραφίζει την άνοιξη

Η_άνοιξη Τα_ζευγαράκια_του_10 ιστορία_με_εικόνες_βάτραχοι σκουληκάκια

Οι Σούπερ Ήρωες εν δράσει…..

Μόλις άνοιξε την πόρτα ο Κορώνας τρόμαξε.Έμεινε με το στόμα ανοιχτό και τα χέρια του κόλλησαν σαν βεντούζες στα μάγουλά του. Οι κεραίες στο κεφάλι χαμήλωσαν ντροπιασμένες . Ο Κορώνας βγήκε από το σπίτι του τρέχοντας και αλαλιασμένος .

Οι Νταήδες πάλι έτρεχαν προς το μέρος του και τον κατηγορούσαν για την κατάσταση των γονιών τους. Δεν τους άρεσε τελικά η φαεινή ιδέα τους.  Η οσμή του αόρατου φίλτρου είχε χωθεί σε όλα τα ρουθούνια των μεγάλων κι είχε επιφέρει παρόμοια συμπτώματα. Διαφορές υπήρχαν στο χρώμα του αλευρωμένου βήχα που έβγαινε σε τρία χρώματα: κόκκινο, μπλε και κίτρινο.

Οι Σούπερ Ήρωες 0047, αν και τρομαγμένοι,βλέποντας τα νταηλίκια των Νταήδων στον νταουνιασμένο Κορώνα, έτρεξαν να βοηθήσουν το φίλο τους και  ζήτησαν να τους δοθούν εξηγήσεις. Τους άκουσαν , έφριξαν με τα καμώματά τους, αλλά συγκρατώντας το θυμό τους- ειδάλλως τι Σούπερ Ήρωες θα ήταν-  πρότειναν να λήξουν οι διαμάχες μεταξύ τους, να γίνουν όλοι μια ομάδα και από κοινού να βρουν το αντίδοτο. Πράγματι, όλοι συμφώνησαν και έδωσαν όρκο βαρύ, ίσαμε έναν τόνο  :” Όλοι για έναν και ένας για όλους”. Κι ύστερα έπεσαν σε περισυλλογή.

Ξαφνικά ένας από τους 0047, ο Κλαμπανάρας 22,  πετάχτηκε και είπε: “Γιατί δεν φτιάχνουμε χρώματα από τη σκόνη του χρωματισμένου αλευριού. Θα γεμίσουμε με αυτήν τα βαζάκια που μαζεύαμε για την ανακύκλωση γυαλιού.” Ενώ οι περισσότεροι γέλασαν μαζί του , ο Κορώνας σηκώθηκε φωνάζοντας: ¨Εύρηκα! Εύρηκα!Ουδέν κακόν αμιγές καλού!” και άναψε πράσινη μια κεραία του.

Και τώρα η σειρά σας.

Δοκιμασία 1: Τι εννοούσε ο Κορώνας με τα τελευταία λόγια του;

Θοδωρής Κ. Δ1
Σταυριανή Κ Δ1

 

 

Σταυριανή Δ1

Δοκιμασία 2: Η ιδέα του Κλαμπανάρα 22 ήταν πολύ καλή! Μέχρι να βρουν το αντίδοτο, τι θα μπορούσαν να κάνουν με τους γονείς τους; Είναι παραμύθι, μην το ξεχνάτε! Ανυπομονώ διαβάσω ιδέες για τις μπουρμπουλήθρες, για παιχνίδια “καναπεδάτα” κ.ά.

Παναγιώτης Κ Δ1
Παναγιώτης Κ. Δ1

Δοκιμασία 3:  Βρείτε οικογένειες λέξεων με το κυκλώνω π. χ ανακυκλώνω , κύκλος, ….Αυτός που θα βρει τις πιο πολλές θα χει ρόλο στο παραμύθι σημαντικό.

Ράνια Λ.Δ1

Δοκιμασία4η : Αν ήσασταν ένας από τους ήρωες, τι όνομα φανταστικό θα δίνατε στον εαυτό σας;

Ράνια Λ.Δ1

Δοκιμασία 5η : Γράψε μου την απάντηση στο πρόβλημα :Στον παρακάτω πίνακα φαίνεται πόσα κιλά χαρτιού μάζεψαν οι Σούπερ Ήρωες 0047 κάθε μήνα για ανακύκλωση.

  • Ποιο μήνα μάζεψαν περισσότερο χαρτί;
  • Ποιο μήνα μάζεψαν λιγότερο;
  • Πόσα κιλά μάζεψαν συνολικά το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο;
  • Πόσα κιλά μάζεψαν συνολικά τον Απρίλιο και το Μάρτιο;
  • Πόσα κιλά μάζεψαν όλη τη σχολική χρονιά;
  • ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ 2πλο κλικ στις γαλάζιες λέξεις του κειμένου.Πάντα κρύβουν κάτι…
  • Χρήστος-Σεραφείμ Δ1
  • Θοδωρής Κ. Δ1

Τα “καμώματα” του αόρατου φίλτρου του Κορώνα

Ξημέρωσε η αργία της 25ης Μαρτίου χωρίς οι γονείς του Κορώνα να ανησυχήσουν. Η μέρα φαινόταν ότι θα εξελισσόταν όπως την προγραμμάτιζαν . Δεν είχαν σκοπό να ξυπνήσουν νωρίς, αφού δεν θα πήγαιναν στη δουλειά τους. Ο Κορώνας από την άλλη, είχε ήδη ειδοποιήσει τους φίλους του με μηνύματα, κανονίζοντας να βγουν στις γειτονιές τους να παίξουν ανενόχλητοι. Το ύπουλο σχέδιο του είχε μπει σε εφαρμογή …..

Χαμός στις γιγαντογειτονιές από τις φωνές ανέμελων  παιδιών που έπαιζαν: “τυφλόμυγα”, “Κλέφτες και αστυνόμους”, κυνηγητό, “Βασιλιά βασιλιά”, μπάλα… Δεν έλειπαν βέβαια  και οι μεταξύ τους καβγάδες αλλά πάλι τα ξανάβρισκαν. Δεν είχαν σκοπό να σταματήσουν, μέχρι που η σκανδαλιάρα κοιλίτσα τους άρχισε να γκρινιάζει γρ, γρ. γρ,  από τη πείνα. Πού ήταν  οι μαμάδες τους να τα φωνάξουν για φαγητό; Ο Κορώνας αντάλλαξε μια κλέφτικη ματιά με τους Νταήδες που τα λεγε όλα…Το μαγικό αόρατο φίλτρο έδρασε.

Ο Κορώνας προφασιζόμενος ότι πεινούσε -όχι ότι δεν ήταν αλήθεια-πρώτος έτρεξε στο σπίτι του να ζητήσει ένα τοστ, να πιει νερό και να πάρει προμήθειες λίγα μπισκοτάκια για να ξαναβγεί να παίξει. Ήταν περίεργος να δει, αν έδρασε το αόρατο φίλτρο που χε ρίξει μες στο αφρόλουτρο…Αυτό που είδε δεν το χε ξαναδεί άνθρωπος στη γη. Οι γονείς του είχαν γίνει αγνώριστοι…Τα χέρια τους είχαν  τατουάζ παντού από άσπρες πιπερίτσες . Τα μάγουλά τους ήταν ροζ πουά. Έβηχαν  κεραμιδοκοραλοπορτοκαλογαλάζιες μπουρμπουλήθρες . Φτερνίζονταν πράσινο αλεύρι και το χειρότερο είχαν κολλήσει στον καναπέ!!!!

Και τώρα η σειρά η σειρά σας

Δοκιμασία 1: Βρείτε 10 ουσιαστικά, 10 ρήματα και 5 επίθετα

Δοκιμασία 2: Να ξαναγράψεις την πρώτη παράγραφο στο παρόν Ποιο χρόνο θα χρησιμοποιήσεις;

Ράνια Λ.Δ1
Κωνστ. Σμ.Δ2

Δοκιμασία 2: Πώς ένιωσε ο Κορώνας βλέποντας τους γονείς του; Ζωγραφίστε μου τη φατσούλα του .

Ράνια Λ.Δ1
Κωνστ. Σμ. Δ2

 

Δοκιμασία 3: Αν ξεκίνησαν το παιχνίδι τους 8:15 π.μ και σταμάτησαν στις 3:45 μ.μ πόσες ώρες έπαιζαν; (Προσοχή)

Ράνια Λ./ Δ1
Χρήστος-Σεραφ. Δ2
Σταυριανή Κ Δ1
Σταυριανή Κ.Δ1
Θοδωρής Κ.Δ1
Παναγιώτης Κ.Δ1
Παναγιώτης Κ. Δ1

 

Και μην ξεχνάς να πατάς στις γαλάζιες λέξεις που κρύβουν πάντα κάτι!!!!!

 

 

 

Ο Κορώνας και οι γονείς του

Παιδιά μου, οι γονείς του Κορώνα αντέδρασαν όπως μου απαντήσατε. Εξάλλου, λίγο πολύ, οι γονείς μοιάζουν μεταξύ τους. Όλοι θέλουν το καλό των παιδιών τους και κάνουν ότι μπορούν. Η αγάπη τους όλα τα υπομένει και όλα τα συγχωρεί και οι περιορισμοί που βάζουν στοχεύουν στο να κάνουν τα παιδιά τους καλούς ανθρώπους. Πολύ όμως κουβέντιασα , ας δούμε τι έγινε παρακάτω….

Αργά το βράδυ ο πατέρας του Κορώνα επέστρεψε στο σπίτι.
Μόλις άκουσε το κλειδί στην πόρτα, ο Κορώνας έτρεξε στην αγκαλιά του. “Πόσο μου λείπεις” του είπε και τον έσφιξε ακόμη πιο πολύ. Πράγματι, αυτό ήταν το μεγαλύτερο παράπονο του. Δεν είχε χρόνο να παίξει με τους γονείς του.Όλο κάτι είχαν.
Η μαμά εργαζόταν πολλές ώρες καθώς ήταν μηχανικός. Όταν πάλι γύριζε στο σπίτι έπιανε με τη σειρά : την κατσαρόλα να τους μαγειρέψει,την σκούπα να τους καθαρίσει, το πλυντήριο, τη σιδερώστρα , την τηλεόραση , τον υπολογιστή, το τηλέφωνο,…Τον Κορώνα τον έβλεπε μόνο για να τον εξετάσει στα μαθήματα. ‘Έτσι νόμιζε τουλάχιστον ο ίδιος.
Ο μπαμπάς του, από την άλλη, πρωί, μεσημέρι, βράδυ στο Πανεπιστήμιο. Ο Κορώνας έφτασε να ζηλεύει αυτό το σπουδαίο Πανεπιστήμιο που κράταγε τον πατέρα του μακριά του!
Ευτυχώς που υπήρχαν και οι αργίες για να τους χαρεί λίγο παραπάνω.Όμως η αργία που ξημέρωνε την επομένη ,η 25η Μαρτίου, δεν θα ήταν όπως τη φανταζόταν ο Κορώνας.
Οι γονείς του, αφού συζήτησαν μεταξύ τους για την περίεργη συμπεριφορά του γιου τους,προκειμένου να τον βοηθήσουν, αποφάσισαν να του πουν ότι κατάλαβαν πως κάτι τον είχε αναστατώσει και ότι θα άκουγαν με προσοχή ότι είχε να τους πει όταν θα ήταν έτοιμος.Αυτή την απόφαση έβγαλαν και πριν πέσουν για ύπνο έκαναν μπάνιο με το αγαπημένο τους αφρόλουτρο!όμως στα συστατικά του είχαν προστεθεί και το μαγικό αόρατο φίλτρο του Κορώνα.Σαν το ανθρακικό που απελευθερώνεται από τη φυλακή του μπουκαλιού του έτσι και το αφρόλουτρο βγάζοντας ένα “σφου” ένα “σφι” και “σφα” 😆 χύθηκε στον αέρα…και σκόρπισε σε όλο το γιγαντοχωριό που ζούσε. Τι περίεργο!!!

 

Και τώρα η σειρά σας

 

Δοκιμασία 1:Τι θα κάνει αρχικά ο Κορώνας και τα παιδιά  ,όταν οι γονείς τους δεν θα μπορούν να βγουν από το σπίτι;

Σταυριανή Κ. Δ1
Θοδωρής Κ Δ1

Παναγιώτης Κ.Δ1
Παναγιώτης Κ Δ1

Δοκιμασία 2: Σκεφτείτε ένα ομαδικό παιχνίδι και περιγράψτε το. Μην ξεχάσετε να ζωγραφίσετε

Δοκιμασία 3:  Οι γονείς άφησαν τα παιδιά τους να παίξουν αφού έκαναν τις ασκήσεις τους στα μαθηματικά

 

 

 

 

Ο Κορώνας και το μαγικό αόρατο φίλτρο

Εκ μέρους του Κορώνα, σας ευχαριστώ παιδιά μου, για τις συνταγές που του στείλατε αλλά……..Διαβάστε τη συνέχεια και θα καταλάβετε

Ο Κορώνας ενθουσιάστηκε με την ιδέα να φτιάξει ένα πρωτότυπο, μαγικό , αόρατο φίλτρο που θα απομάκρυνε τη γονεϊκή γκρίνια απ΄ το ατελείωτο παιχνίδι των παιδιών στους δρόμους. Γι αυτό έτρεξε αμέσως στο σπίτι του για να πιάσει δουλειά.Ανεβαίνοντας βιαστικός δυο-δυο τα σκαλιά του σπιτιού του, δεν πρόσεξε τη μητέρα του που πότιζε τη μικρούλα λεμονιά της αυλής τους.”Να σου φτιάξω κάτι να φας;” τον ρώτησε τρυφερά αλλά ένα κοφτό και δυνατό “όχι” την αποθάρρυνε για περισσότερες κουβέντες.
Μπήκε στο δωμάτιο του, έκλεισε την πόρτα κι άνοιξε τον υπολογιστή του.Έγραψε στο φυλλομετρητή “μαγικά φίλτρα” και εμφανίστηκαν ατελείωτα αποτελέσματα. Μέχρι και τη συνταγή για το μαγικό ποτό που είχε φτιάξει ο Άτλαντας με τις Εσπερίδες βρήκε. Τι απελπισία ! Τότε σκέφτηκε πως καλύτερα θα ήταν να βρει μια επιστημονική ιστοσελίδα και να ζητήσει από εκεί βοήθεια.

       Πράγματι, βρήκε μία με το όνομα “Εφευρετέξ” και τους έστειλε ηλεκτρονικό μήνυμα. Η ανταπόκρισή τους ήταν άμεση και ταχύτατη.Συγκεκριμένα, οι διάσημοι πανεπιστήμονες Stavriakuller από τη Ολλανδία, Konstantever από τον Καναδά και ο Serafimoto από την Ιαπωνία έστειλαν σχετικές συνταγές. Τι απερίγραπτη ευτυχία….!!!!!! που διακόπηκε από απρόσμενη δυστυχία….!!!!! καθώς ακούστηκε ανήσυχη η μητέρα το: “Κορώνα πάλι στον υπολογιστή είσαι;Είσαι πέντε ώρες κλεισμένος στο δωμάτιό σου!”

”Μη με ενοχλείς, έχω σοβαρό διαγώνισμα να δώσω αύριο. Παράτα με…” της απάντησε εκνευρισμένος.Η μητέρα του δεν συνέχισε τη κουβέντα αλλά προβληματισμένη συζήτησε αργότερα με το σύζυγό της την πρωτοφανή αντίδραση του γιου τους.
Ο Κορώνας πάλι καρφάκι δεν του κάηκε….Αν και κουρασμένος έγραψε τα υλικά της συνταγής. Από την κόπωση, όμως, άλλα διάβαζε και άλλα έγραφε. Παρόλα αυτά-τρομάρα του- ανέφερε σε παρένθεση τις βιβλιογραφικές πηγές των υλικών του. Βλέπετε ο πατέρας του ήταν διδάκτωρ Πανεπιστημίου και τον παρατηρούσε πως έγραφε τις εργασίες του. Βέβαια ο Κορώνας άλλα αντ άλλων έγραψε.
Συνταγή COVID-19
Υλικά
Για τον έντονο βήχα
1 κιλό πράσινο αλάτι βήχα (Stavriakuller, 2019 )
5 ml υγρού Bηξεμήξ (Serafimoto,2020)
0,5 σκούρου ζωμού βήχα (Konstantever, 2010)
Για υψηλό πυρετό
1 κιλό άσπρες πιπεριές πυρετού σε σκόνη (Stavriakuller, 2019)
Για τον πονοκέφαλο
Μισό κιλό κίτρινη ζάχαρη πονοκεφάλου (Stavriakuller,2019)
1 λίτρο ζωμό ξεροκεφαλιάς (Konstantever,2010)
1 γραμ. σκόνης αόρατότητας (Serafimoto, 2020)
Για τη ζύμη
1 φλυτζάνι τσαγιού υγρό αργής εμφάνισης συμπτωμάτων (Serafimoto,2020)
1 λίτρο ζωμό απερισκεψίας (Konstantever, 2010)
5 κουταλιές κόκκινο αλέυρι κούρασης (Stavriakuller, 2019)
Εκτέλεση ……. Η συνταγή εκτελέστηκε κανονικά…!!!!!!!!!!!!!!!!!Επειδή δεν ήθελε να προδοθεί στους γονείς του , ο Κορώνας έβαλε τα υλικά όπως να ναι , τα ανακάτεψε και τα έριξε στο αφρόλουτρο των γονιών του.

Δοκιμασία 1 : Τι έγραψε στο e-mail; Προσοχή στο ύφος.
Δοκιμασία 2: Τι να συζήτησαν οι γονείς του και τι αποφάσεις να πήραν;
Δοκιμασία 3: Τι θα συμβουλεύατε τους συμμαθητές για το διαδίκτυο;

Περιμένω απαντήσεις μέχρι το πρωί της Δευτέρας. Και μη ξεχνάτε ΜΕΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ

 

Ο Δημήτρης Π.Δ1 μας έστειλε τις δικές του απαντήσεις:

1.Πώς θα μπορούσε να σταματήσουν τη γκρίνια των γονιών του, ώστε να τον αφήνουν να παίζει όλη μέρα στο δρόμο

2.Οι γονείς του πιστεύω πως συζήτησαν πώς να περιορίσουν τις ώρες του Κορώνα στον υπολογιστή και  να τον βάζουν να διαβάζει περισσότερο

3.Να μην μπαίνουν σε σάιτ που δεν ξέρουν χωρίς την άδεια των γονιών τους

Το μαγικό κοχύλι

Ο Βασίλης θέλει να ανοίξουν τα σχολεία για να παίξει και πάλι με τους φίλους του.
Η Δήμητρα μας λέει ότι το καλό επιστρέφει πάντα σ’ εμάς.

ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΧΥΛΙ Α2 ΤΑΞΗ

Πατήστε πάνω στο γαλάζιο τίτλο

Ο Αλέξης έγινε πειρατής και μας έστειλε τη ζωγραφιά του και γράφει: Ο πειρατής Αλέξης φωνάζει το ψαράκι γιατί βουλιάζει η βάρκα του.

Ο Κορώνας και οι Νταήδες

Άκουσα τι λέγανε οι Νταήδες στον Κορώνα, χάρη σε σας παιδάκια μου που καταγράψατε τις συνομιλίες τους!

Οι Νταήδες δεν ήθελαν να μοιράζονται τον Κορώνα με τους Σούπερ Ήρωες 0047. Νόμιζαν πως  ο Κορώνας είχε ως  καλύτερους φίλους εκείνους παρά αυτούς.

” Όλο με τους άλλους παίζεις.Ή θα είσαι με εμάς ή με τους άλλους!” του είπαν αγριεμένοι.

Εκείνος τους κοίταζε έκπληκτος.

“Μα, αφού θέλω να είμαι φίλος όλων σας. Μου αρέσει η παρέα σας αλλά έχω και άλλους φίλους.”

Δίκιο είχε αλλά , οι Νταήδες δεν τον καταλάβαιναν αυτό.

Τους πρότεινε τότε να παίξουν όλοι μαζί και εκείνοι δέχτηκαν με σκοπό όμως  να τους κάνουν όλους άνω -κάτω. Και τα κατάφεραν. Όλη την ώρα γκρίνιαζαν. Όταν, ας πούμε, οι Σούπερ Ήρωες 0047 ήθελαν να παίξουν ποδόσφαιρο, εκείνοι παραπονιόνταν και φώναζαν:” Βαρεθήκαμε όλο τα ίδια  και τα ίδια παιχνίδια. Γιατί δεν παίζουμε κλέφτες και αστυνόμους;”

Καβγάδες, μουρμούρα, παράπονα όλη την ώρα.

Ε, δεν άντεξε η άλλη ομάδα και διαμαρτυρήθηκε στον Κορώνα “Διάλεξε εμάς ή αυτούς”. Ο Κορώνας που ήταν δίκαιος υπολόγισε πόσες ώρες είχε παίξει μαζί τους μέχρι τότε και βρήκε πως είχε αδικήσει τους Νταήδες. ‘Έτσι αποφάσισε να πάει στην ομάδα των Νταήδων. Και κει άρχισαν όλα.

“Θα σε έχουμε σαν βασιλιά, κορώνα στο κεφάλι μας αλλά και συ πρέπει να αποδείξεις ότι είσαι άξιος Νταής” του είπαν και βάλανε σε εφαρμογή το ύπουλο σχέδιο τους.

Ο Κορώνας έπρεπε να κάνει ό,τι τον διέταζαν. Αυτό δεν το τρόμαζε, αφού ήταν υπάκουο παιδί. Δεν ήξερε όμως τι διαταγές……

“Να χτυπάς μικρότερα παιδιά” ήταν η πρώτη διαταγή. Στην αρχή ο Κορώνας αρνήθηκε και προσπάθησε να τους αλλάξει γνώμη.

“Δεν έχει πλάκα αυτό που θέλετε να κάνετε. Θα σας άρεσε να σας κάνουν το ίδιο;” προσπαθούσε να τους μεταπείσει αλλά μάταια.

Εκείνοι άρχισαν να τον κοροϊδεύουν :” Γύρνα στα βιβλία σου, σπασίκλα! Πήγαινε στη μαμά σου, ψηλολέλεκα!Σαν κοριτσάκι κάνεις…”

Ύστερα τον απείλησαν ότι θα του έσπαγαν τις ωραίες κεραίες και θα του έβγαζαν τα κόκκινα κουμπιά. Μη μπορώντας να κάνει πίσω, μόνος και φοβισμένος ,δέχτηκε. Εξάλλου του ήταν εύκολο να γίνει από καλός κακός, από δίκαιος άδικος, από υπάκουος ανυπάκουος, από γλυκός άγριος, από έξυπνος κουτός ……..Και πράγματι έκανε τη μεγαλύτερη κουταμάρα  που έμπλεξε μαζί τους.

Και τώρα πάλι εσείς 

Δοκιμασία 1η : Οι Νταήδες θέλοντας να εκμεταλλευτούν την ευφυΐα του Κορώνα του ζήτησαν να φτιάξει μια συνταγή για ένα αόρατο μαγικό φίλτρο, με σκοπό να αδειάσουν οι δρόμοι από τους μεγάλους ώστε να παίζουν ανενόχλητα  τα  παιδιά. Στον Κορώνα άρεσε η ιδέα αλλά δεν λογάριασε τις καταστροφικές συνέπειες του σχεδίου τους. Γράψτε μου τα υλικά του αόρατου μαγικού φίλτρου COVID-19 την εκτέλεση της συνταγής. Για υλικά βάλτε τη φαντασίας σας (π.χ 1 κιλό κίτρινο πιπέρι φτερνίσματος, 5 γρ. πυρετού σε σκόνη, 1κιλό μουρμούρα πονοκεφάλου κ.ά )  Για την εκτέλεση χρησιμοποιήστε ρήματα σε προστακτική ή υποτακτική ή α πρόσωπο ενεστώτα όπως είχαμε μάθει. Ρήματα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι : βάζω, ρίχνω, ανακατεύω, προσθέτω, κ.ά Χρησιμοποιήστε χρονικά επιρρήματα π.χ έπειτα, στη συνέχεια κτλ

Δοκιμασία 2η: Για να φτιάξουμε κουλουράκια για τους φίλους του Κορώνα χρειαζόμαστε 3 κιλά αλεύρι. Ο Κορώνας όμως έχει 1,8 κιλά στο ντουλάπι. Πόσα κιλά χρειάζεται ακόμη;

Δοκιμασία για καλλιτέχνες ( όποιος θέλει) Η Ελεάνα Παν. Στ από το 3ο Δημ Πατρών  μου έστειλε μια καλτσόκουκλα   που έφτιαξε με τη μαμά της διαβάζοντας το παραμύθι μας. Στείλτε φώτο.

Σημείωση : Να πατάτε πάνω στις λέξεις με τα μοβ γράμματα

Θα δοκιμάσω τη συνταγή της Σταυριανής Καλ.  Δ1 47 Δημ Πατρών

 

Από τον Χρήστο-Σεραφείμ Δ2 /47 ΔΠατρών

Θοδωρής Κιουτσ. Δ1

Χρύσα Μ. Α τάξη/64ο Δ.Π

Θοδωρής Κ.Δ1

 

H ταυτότητα του Κορώνα

Αφού διάβασα τις ιστορίες σας , δείτε τώρα πώς φτιάξατε όλοι μαζί τον Κορώνα

      Ο Κορώνας δεν έμοιαζε με τα άλλα παιδιά ,αφού τον είχαν κατασκευάσει οι γονείς του . Έμοιαζε περισσότερο με ρομπότ παρά με άνθρωπο. Το κεφάλι του άλλαζε όπως αλλάζουμε εμείς ρούχα, αλλά πάντοτε ήταν στρογγυλό και μεγάλο με κάτι μαλλιά σαν κεραίες, σαν καρφάκια, σαν … πού να ξέρω και γω! Οι γονείς του τον αγαπούσαν πολύ και δεν του χάλαγαν χατίρι.Αλλά και ο Κορώνας ήταν υπάκουο παιδί και άκουγε όλες τις συμβουλές τους. Πιο πολύ όμως του άρεσε να διαβάζει μαζί τους πολλά βιβλία. Ήθελε βλέπετε να γίνει τρανός εφευρέτης.

      Εκείνο όμως που  ήθελε περισσότερο ήταν να παίζει με τους φίλους του .Είχαν φτιάξει μαζί και ποδοσφαιρική ομάδα με το όνομα “Σούπερ Ήρωες 0047″. Όλοι τον αγαπούσαν και εκείνος το ίδιο. Κάθε μέρα έκανε και καινούριο φίλο.Μόλις εχθές γνωρίστηκε με τη Βένια, τη Σταυριανή, τη Βασιλική , τον Θοδωρή , τον Χρήστο και τον Κωνσταντίνο. Όμως μια ομάδα παιδιών,” Οι Νταήδες” τον ήθελαν μόνο δικό τους.  Ο Κορώνας μάθαινε από αυτούς κακόγουστα αστεία και φάρσες, κοροϊδίες και πειράγματα. Μαζί τους γινόταν άλλο ρομπότ……..Από ευγενικός γινόταν αγενής .Από……….Και τώρα η σειρά σας

Δοκιμασία 1η :Γράψτε ένα σύντομο διάλογο με τον Κορώνα και τους Νταήδες και καν το σαν κόμιξ

Δοκιμασία 2η : Γράψτε μου 2 επίθετα και τα αντίθετα τους που να δείχνουν τις αλλαγές στον χαρακτήρα του Κορώνα π.χ ευγενικός αγενής

Δοκιμασία 3η: Ο Κορώνας αγόρασε 7 σακουλάκια καραμέλες με 12 καραμέλες το καθένα, για να τις μοιραστεί με τους νέους φίλους του, τη Βένια, τη Βασιλική ,τη Σταυριανή,  τον Θοδωρή , τον Χρήστο και τον Κωνσταντίνο . Πόσες έδωσε στο καθένα ; Αν του περίσσεψαν καραμέλες, τι να τις κάνει;

Δοκιμασία 4η :Διάβασε κάτι που διάβασε και ο Κορώνας και θέλει να το μοιραστεί μαζί σας Για να το διαβάσεις πάτα πάνω σε ένα όνομα του Κορώνα χαχαχα

Περιμένω…….μέχρι αύριο στις 11πμ

Τόνια Μαρ. Δ1

Σταυριανή Κ. Δ1

Δημήτρης Π Δ1

Θοδωρής Κιουτσ. Δ1

Παν.Καπ.Δ1

Κων. Σμ

Ας δημιουργήσουμε το δικό μας παραμύθι: Ο Κορώνας και οι Σούπερ ήρωες 0047

Οδηγίες :

Μαζί θα γράψουμε παραμύθι Θα κάνω την αρχή και όπου με πάτε με τη φαντασία σας Κάθε μέρα θα σας δίνω δοκιμασίες και μπορείτε να τις ανεβάζετε στα σχόλια Λοιπόν ας ξεκινήσουμε….

Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα γιγάντιο χωριό ζούσε μια οικογένεια χωρίς παιδιά! Αποφάσισαν τότε να φτιάξουν ένα παιδί ! Διάβασαν πολλά βιβλία , αγόρασαν υλικά και μηχανήματα και μια μέρα κατάφεραν το ακατόρθωτο ……Έφτιαξαν το παιδί τους και το είχαν σαν κορώνα στο κεφάλι τους…Το ονόμασαν Κορώνα

Δοκιμασία 1η : Ζωγράφισε πώς φαντάζεσαι τον Κορώνα και περίγραψέ τον Γράψε μου και 3 επίθετα για τον χαρακτήρα του  Μέχρι τις 9 το βράδυ πρέπει να μου το στείλεις για να συνεχίσω το παραμύθι(ή στο μέιλ μου ή στα σχολια επισυνάπτοντας τη φωτογραφία της ζωγραφικής σου και γράφοντας τα 3 επίθετα )

Δοκιμασία 2η: Βρες την παρομοίωση και γράψε μου τι σημαίνει

Δοκιμασία 3η:  Βρες πόσες σελίδες διάβασαν από τα βιβλία τους, αν διάβαζαν 98 σελίδες κάθε μέρα για 365 μέρες ;

Παν.Καπ.Δ1

Σταυριανή Καλ. Δ1

Χρήστος Τσαρ.Δ2

Θοδωρής Κιουτσ.Δ 1

Θοδωρής Κιουτσ. Δ1

Β1

 

Στις μέρες του κορωναϊού

Καλημέρα παιδιά μου και αγαπητοί γονείς

Ο κορωναϊος μας άλλαξε τη ζωή ! Κάθε αλλαγή είναι δύσκολη και στην περίπτωση αυτή είναι και δυσάρεστη . Όμως δεν τα παρατάμε. Γι αυτό το λόγο έφτιαξα αυτό τον ιστότοπο με τις λίγες γνώσεις που έχω. Είναι μια προσπάθεια να επικοινωνήσω με τους μαθητές μου όχι για να τους βάζω επαναληπτικές ασκήσεις (κι αυτό θα γίνεται) αλλά για να περνάνε καλά μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες που θα τους αναθέτω! Κάθε μέρα και κάτι ……

Το πορτοκάλι και µια ηλιαχτίδα

Μάνος Κοντολέων

 

 

 

Ήταν, κάποτε, µια µικρή ηλιαχτίδα. Μικρή, μα πολυταξιδεµένη. Και πού δεν είχε πάει!

Είχε ταξιδέψει µέχρι τα πιο µακρινά αστέρια. Είχε διασχίσει το διάστηµα σκαρφαλωµένη πάνω σε βιαστικούς γαλαξίες.

Μα πάντα γυρνούσε πίσω. Στη ζεστή αγκαλιά του ήλιου. Ώσπου µια µέρα αποφάσισε να έρθει στη Γη. Και ήρθε.

Έπαιξε µε τα κύµατα. Κρύφτηκε µέσα στα σκοτεινά φυλλώµατα των δέντρων. Δροσίστηκε στα νερά των ποταµών. Κουβέντιασε, καθισμένη πάνω στα πέταλα µιας µαργαρίτας, µε τις µέλισσες και τις πεταλούδες. Ακούµπησε πάνω στις φτερούγες ενός αηδονιού και τραγούδησε µαζί του.

Και οι µέρες περνούσαν. «Πότε θα γυρίσεις πίσω;», τη ρωτούσε ο ήλιος. «Αχ, είναι όμορφη η Γη!», του απαντούσε εκείνη. «Άσε µε να µείνω για πάντα!».

O ήλιος δεν της το χάλασε το χατίρι. «Μείνε!», της είπε. Κι η ηλιαχτίδα, χαρούµενη, άρχισε να ψάχνει να βρει το πού θα έστηνε το νέο σπιτικό της.

Έψαξε εκεί που φυτρώνουν τα λουλούδια. Κι εκεί που υψώνονται τα πεύκα. Εκεί που κοιµούνται τα ελάφια. Εκεί που ξεδιψούνε τα πουλιά. Παντού ήταν όµορφα! Ποιο µέρος να πρωτοδιαλέξει;

Ώσπου µια µέρα συνάντησε ένα δέντρο. Μικρό ήταν. Μα είχε καταπράσινα φύλλα, µε όµορφη µυρωδιά. Είχε και κάτι ολοστρόγγυλους καρπούς, που κρεµόντουσαν από τα κλαδιά του.

 

Κάντε ανάγνωση στο παραπάνω κείμενο που το έχουμε και στο Ανθολόγιο μας και ζωγραφίστε μου στο μπλοκ ζωγραφικής σας κάτι που σας άρεσε απο το κείμενο. Θα δω με το καλό τις ζωγραφιές σας, όταν θα βρεθούμε στο σχολείο ή στείλτε μου μια φωτογραφία της ζωγραφιάς σας.

 Διαβάστε το κείμενο στους γονείς σας όσο πιο ωραία γίνεται!!!!!!!!!

Γράψτε μου τη συνέχεια του παραμυθιού όπως εσείς την φαντάζεστε και μετά στείλτε την με εμαιλ να τη διαβάσω και να χαρώ (με τη μεθοδο της φωτογραφίας) Μη φοβάστε δεν θα διορθώσω τα τυχόν λαθάκια σας

Και λίγο γραμματικούλα

Εχει ταξιδέψει:

Είναι…………

Φωνή………..

Χρόνος……….

Έγλιση …………

Πρόσωπο………

Αριθμός………

 

 Γράψε την παρακάτω πρόταση στον Ενεστώτα και τον Μέλλοντα Στιγμιαίο :

 Ο ήλιος δεν της το χάλασε το χατίρι

Σταυριανή Καλ.Δ1
Θοδωρής Κιουτσ. Δ1
Σταυριανή Κ.Δ1
Bασιλική Κωνσταντ. Δ1
Τόνια Μ. Δ1