Αρχική σελίδα

Το συγκεκριμένο ιστολόγιο δημιουργήθηκε για να συνοδεύσει την ψηφιακή εφαρμογή:

Η περιγραφή έργου τέχνης και η λογοτεχνική έκφραση: το παράδειγμα της Ασπίδας του Αχιλλέα

 

Μια διαθεματική πρόταση διδασκαλίας

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στο διαδίκτυο, μέσω της ιστοσελίδας που μας φιλοξενεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο,ενώ σύντομα ελπίζουμε να τη διαθέτουμε ελεύθερα στους εκπαιδευτικούς μέσω του e-yliko (ώστε ο/η  κάθε εκπαιδευτικός να μπορεί να την προσαρμόζει ή να την εμπλουτίζει ανάλογα με τις ανάγκες του/της). Στο χώρο αυτό οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αναρτούν το υλικό που θα δημιουργήσουν μέσα από τις δραστηριότητες της εφαρμογής. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας (είτε με e-mail είτε αφήνοντας ένα σχόλιο είτε ξεκινώντας μια συζήτηση στο χώρο συζήτησης).Από τη δεξιά στήλη έχετε πρόσβαση στις πρόσφατες δημοσιεύσεις του ιστολογίου, καθώς και σε μια σειρά χρήσιμων συνδέσμων.Ajax carries off the body of Achilles: Attic black-figure lekythos, ca. 510 BCE, from Sicily (Staatliche Antikensammlungen, Munich.

6 Σχόλια


  1. Απίστευτη δουλειά κάνατε με την Ασπίδα!Συγχαρητήρια! Είναι ένα άριστο παράδειγμα για το το πώς οι ΤΠΕ μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ουσιαστικό εργαλείο της διδασκαλίας.

    Είχα ασχοληθεί πέρυσι, αλλά, δυστυχώς, λόγω καταλήψεων και απώλειας ωρών, δεν πρόλαβα να κάνω πολλά με τα παιδιά.
    Και βλέπω σήμερα το σάιτ σας, μια καταπληκτική εργασία πρωτότυπης οπτικής και κάποια από τα θέματα που επέλεξαν οι μαθητές μου να διερευνήσουν, λαμβάνοντας υπόψη το ενδιαφέρον τους και τον περιορισμένο χρόνο που διέθεταν.

    Αν είχατε δημιουργήσει τη σελίδα από πέρυσι, κρίμα που δεν το ήξερα! Θα προλάβαινα να τους δείξω και άλλες θεματικές ενότητές σας. Δεν πειράζει, κάλλιο αργά παρά ποτέ. 🙂

    Όσον αφορά στην εφαρμογή, με ενδιαφέρει πολύ. Είδα στην ιστοσελίδα σας ότι έχετε ασκήσεις τύπου Hot Potatoes. Αναφέρω αυτό το πρόγραμμα, γιατί δεν ξέρω ποιο πρόγραμμα χρησιμοποιήσατε για τις ασκήσεις σας, εκτός αν προσφέρονται οι τύποι ασκήσεων από τον editor που χρησιμοποιήσατε. Θα δοκιμάσω και αυτόν τον editor, που βλέπω ότι μοιάζει ή, μάλλον, βασίζεται στο Front Page.

    Η εφαρμογή, αφού τη διαθέσετε στο e-yliko, μπορεί να γραφεί σε cd, για να χρησιμοποιηθεί εύκολα στην τάξη, με ένα λάπτοπ, όπως χρησιμοποιούμε π.χ. το “21 εν Πλω”;

    Πολύ ενδιαφέρουσες σελίδες που αναφέρετε, όπως του Περσέα (που δεν ανοίγει με τίποτα στους υπολογιστές του εργαστηρίου -δυστυχώς, το εργαστήριο έχει υπολογιστές-σαράβαλα και ταχύτητα χελώνας)ή της Πύλης για την ελληνική γλώσσα καθώς και άλλες, θα πρέπει να τις αποθηκεύσω, όπου γίνεται, ώστε να μπορέσουν να τις δουν τα παιδιά. (Γενικά, θα αποθηκεύσω όλο το σάιτ σας, για να το δουν offline. 🙂 )

    Αν στην εφαρμογή που δημιουργήσατε, έχετε ήδη “φωτογραφίσει” τις σελίδες αυτές (όπως βλέπω ότι κάνατε στην ιστοσελίδα σας), ώστε με ένα απλό κλικ από το μενού να κατευθύνονται τα παιδιά, χωρίς να συνδεόμαστε στο ίντερνετ και να εξαρτώμαστε από τα καπρίτσια της ταχύτητας, θα είναι πολύ μεγάλη ευκολία!

    Και πάλι μπράβο για τη συνεργασία και την υπέροχη δουλειά σας!


  2. Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια. Η αλήθεια είναι ότι σκοπεύουμε να βελτιώνουμε συνεχώς την εφαρμογή (ήδη σήμερα ανεβάσαμε κάποιες μικρο-διορθώσεις). Η δυνατότητα για ασκήσεις κλειστού τύπου παρέχεται από το ίδιο το λογισμικό συγγραφής, eXe e-learing HTML editor. Γενικά είναι λογισμικό που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και προσφέρεται αρκετά για τέτοιες δραστηριότητες.
    Στο e-yliko θα μπορούσαμε να προσφέρουμε το αρχείο που παράγεται από το λογισμικό (οπότε σε αυτή την περίπτωση πρέπει κάποιος να κατεβάσει και το λογισμικό αλλά το θετικό είναι ότι θα έχει τη δυνατότητα να το επεξεργαστεί όπως θέλει) και, παράλληλα, και το φάκελο με τα αρχεία html, ώστε να μπορεί ακριβώς να αποθηκευτεί τοπικά η ιστοσελίδα.

    Η πρόταση σου για “φωτογραφία” των ιστοσελίδων είναι σωστή και θα το ψάξουμε. Πρόβλημα θα υπάρχει βέβαια στις περιπτώσεις που απαιτούνται δραστηριότητες αναζήτησης κλπ. εντός των ίδιων των ιστοσελίδων (όπως αναζήτηση στα λεξικά λόγου χάρη), σε πραγματικό χρόνο. Για αυτό και σε κάποιες περιπτώσεις επιλέξαμε να δίνουμε το υλικό και με εναλλακτικούς τρόπους, αν και λιγότερο διαδραστικούς (π.χ. με την επιλογή της βοήθειας ή της συμβουλής να δίνεται η εικόνα του λήμματος). Στη δημοσιευμένη ιστοσελίδα μας δεν είναι “φωτογραφημένες”, το λογισμικό επιτρέπει ενσωμάτωση κατά κάποιον τρόπο ενός εξωτερικού ιστοτόπου (εν είδει “ανοιχτού παραθύρου”, για αυτό και θα δεις ότι ουσιαστικά μπορείς να περιηγηθείς σε αυτόν σε πραγματικό χρόνο). Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που για κάποιο λόγο μια εξωτερική ιστοσελίδα δε λειτουργεί ή αργεί να φορτώσει, το πρόβλημα εμφανίζεται και στη δική μας. Προσπαθούμε επομένως να ενημερώνουμε συχνά τους συνδέσμους μας. Ωστόσο, επειδή και εγώ φοβάμαι τις αργές συνδέσεις στα σχολικά εργαστήρια, θα προσπαθήσουμε να δώσουμε όλες τις δυνατές επιλογές για online και offline αξιοποίηση της εφαρμογής.
    Θα χαρούμε να ακούσουμε όποιες άλλες προτάσεις έχεις και θα επανέλθουμε και εμείς σύντομα με νέα και βελτιώσεις! Ευχαρίστως να σε βοήθησουμε και σε συγκεκριμένα σημεία, αν χρειάζεται.
    Α, και θα περιμένουμε ανυπόμονα τη στιγμή που θα το δώσεις στην τάξη σου. Οι μαθητές είναι οι πιο σκληροί κριτές άλλωστε!


  3. Σας ευχαριστώ πολύ για την προθυμία σας να βοηθήσετε με το λογισμικό. Το έχω κατεβάσει ήδη και θα δοκιμάσω. Και για τις “φωτογραφημένες” σελίδες δεν εννοούσα τις ενσωματωμένες, αλλά τις εικόνες των λεξικών που έχετε στην ενότητα “Ονομάτων επίσκεψις”.

    Θα προσπαθήσω και εγώ με τα παιδιά να καταθέσουμε στο blog σας, όπως π.χ. το εικονικό τους μουσείο σε powerpoint με τις δικές τους “εκφράσεις” ή οτιδήποτε άλλο σκεφτούν. 🙂
    Εκτός από τα κλασικά web museums που τους δείχνω, για τον Τρωικό πόλεμο τους δείχνω, κυρίως, τα δύο σάιτς που έχετε προτείνει στη σελίδα σας (το beloit edu και το philipresheph: αυτά τα δύο είναι καταπληκτικά για το μάθημα και για δημιουργία παρουσιάσεων από εμάς, μια και συγκεντρώνουν όλες, σχεδόν, τις εικαστικές αναπαραστάσεις. Να προτείνω ένα άλλο, πολύ ενδιαφέρον, σάιτ που παρουσιάζει τα σημαντικότερα γεγονότα και σε συνδυασμό με την τέχνη -αγγλόφωνο- για τον Τρωικό πόλεμο και την Οδύσσεια είναι το http://www.uwm.edu/Course/mythology/1100/twar1.htm και η επόμενη σελίδα του: http://www.uwm.edu/Course/mythology/1200/twar2.htm).

    Έχετε φτιάξει το δικό σας εικονικό μουσείο; Θα ήταν, πιστεύω, πολύ καλή ιδέα να αναρτήσετε την παρουσίασή σας με τις αναπαραστάσεις που προτιμάτε, μαζί, ίσως, με μια σύντομη περιγραφή τους.

    Θα περιμένω με ανυπομονησία την ανάρτησή σας στο e-yliko.


  4. mstamati ευχαριστούμε πολύ για τις προτάσεις ιστοσελίδων! Είναι πολύ καλές, θα τις ενσωματώσουμε κάπου οπωσδήποτε :). Και θα σκεφτούμε κάτι ανάλογο με τις “φωτογραφίες” των λημμάτων και για τον Περσέα.
    Την εφαρμογή την ολοκληρώσαμε τέλος της σχολικής χρονιάς, επομένως και εμείς δεν προλάβαμε ακόμα να την αξιοποιήσουμε στην τάξη (οπότε δεν έχουμε εικονικό μουσείο ή αναπαραστάσεις της ασπίδας από τους μαθητές). Ελπίζουμε φέτος να προσθέσουμε σε αυτό το ιστολόγιο υλικό από τις τάξεις!:)
    Μόλις είναι διαθέσιμα τα αρχεία για μεταφόρτωση από το e-yliko θα ειδοποιήσουμε με ανάρτηση και στο ιστολόγιο, ελπίζω σύντομα.


  5. Καλημέρα σας! Απευθύνομαι στις δημιουργούς του όλου εγχειρήματος και θα ήθελα να σας προτείνω να το δηλώσετε στο διαγωνισμό elearning awards 2009 με κάποια προσθήκη Αγγλικών ενδεχομένως.

    Συγχαρητήρια για το έργο σας!

    Με εκτίμηση,
    Α. Λούβρης,
    Παιδαγ. Σύμβουλος
    για τα elearning awards 2009
    στην Ελλάδα.

Αφήστε μια απάντηση