1.1 Β΄ Δυνάμεις πραγματικών αριθμών

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ

 

 

Κατηγορίες: Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1.1 Β΄ Δυνάμεις πραγματικών αριθμών

1.4 Πυθαγόρειο Θεώρημα

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ

Κατηγορίες: Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1.4 Πυθαγόρειο Θεώρημα

Α.6.3. Ανάλογα ποσά – Ιδιότητες ανάλογων ποσών

Θα παρακολουθήσουμε ένα βίντεο Χρυσή τομή στο πλαίσιο του μαθήματος: Μαθηματικά Α’ Γυμνασίου, Α.6.3. Ανάλογα ποσά – Ιδιότητες ανάλογων ποσών

Στο βίντεο παρουσιάζεται με απλό τρόπο η έννοια του λόγου, της αναλογίας και των ανάλογων ποσών καθώς και τα ανάλογα ποσά σε διάφορες περιοχές της ανθρώπινης δραστηριότητας όπως στη φύση και την τέχνη. Οι μαθητές παρατηρώντας το βίντεο,  σε συνδυασμό με την βοήθεια και καθοδήγηση μου και τις σχετικές υποδείξεις που θα δοθούν, θα κατανοήσουν ότι τα πάντα στη φύση είναι κατασκευασμένα με βάση τη χρυσή αναλογία όπως το πρόσωπο του ανθρώπου, το μάτι του ανθρώπου, το σώμα του ανθρώπου, ο Παρθενώνας, τα λουλούδια, τα κοχύλια, τα κουκουνάρια, οι γαλαξίες, οι ναοί , τα αγάλματα, οι πίνακες ζωγραφικής. Θα κατανοήσουν ότι η αναλογία υπάρχει παντού γύρω τους και δεν είναι μόνο ένας στείρος μαθηματικός ορισμός, αλλά είναι κάτι χειροπιαστό και βρίσκει εφαρμογή ακόμη και στο ίδιο τους το σώμα.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης οι μαθητές μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους και να ανταλλάσσουν ιδέες, υπό την επιτήρηση και υποστήριξη μου. Έτσι  θα κατακτήσουν τη γνώση αλλά συγχρόνως θα καλλιεργήσουν την κριτική τους και τη δημιουργική τους στάση.

Είναι αποδεκτό ότι το μαθησιακό περιβάλλον στο οποίο εμπλέκονται όλες οι αισθήσεις και αναπτύσσεται η επικοινωνία δημιουργεί της καλύτερες δυνατές συνθήκες οικοδόμησης της γνώσης. Στη δημιουργία του περιβάλλοντος αυτού συμβάλλουν, εκτός των συμβατικών μέσων και οι νέες τεχνολογίες. Έτσι, η χρήση ενός κατάλληλου εκπαιδευτικού βίντεο μπορεί αφενός να διευρύνει τα όρια µιας αναπαράστασης και αφετέρου να δώσει τη δυνατότητα πολλαπλής αναπαράστασης μίας έννοιας µε την ταυτόχρονη εξέλιξη (σε διαφορετικά πλαίσια) ενός φαινομένου ή γεγονότος. Κατά αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται τόσο η δημιουργία όσο και η διατήρηση ερευνητικού κλίματος.

 

 

Κατηγορίες: Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Α.6.3. Ανάλογα ποσά – Ιδιότητες ανάλογων ποσών