Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ενσωμάτωσης της αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία

Το πιο ουσιαστικό πλεονέκτημα από την ενσωμάτωση της αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία, είναι ο τεράστιος όγκος σύγχρονων πληροφοριών,  διαθέσιμων οποιαδήποτε στιγμή και από οπουδήποτε αναζητηθούν, με μηδενικό κόστος.

Από την παράθεση των μειονεκτημάτων που αναφέρονται στο επιμορφωτικό υλικό, κρίνουμε ως πιο σημαντικό, το  ότι  οι πληροφορίες σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι αξιόπιστες, δεν είναι πλήρεις, δεν είναι επίκαιρες ή, ενδεχομένως, παρουσιάζουν πολύ μεγάλες αποκλίσεις από τα αποδεκτά κοινωνικά πρότυπα και ενδεχομένως εμπεριέ χουν μηνύματα σεξιστικά, ρατσιστικά, αντικοινωνικά. Εξίσου σημαντικό είναι και το μειονέκτημα ότι οι μαθητές δεν έχουν εκείνο το γνωστικό και πολιτισμικό υπόβαθρο που θα τους επέτρεπε να ελέγξουν την ποιότητα των πληροφοριών που βρίσκουν στο Διαδίκτυο, ούτε έχουν την ικανότητα  κριτικής σύνθεσης πληροφοριών και αρκούνται στην απλή παράθεσή τους (“copy-paste”)

Υιοθετούμε την αναζήτηση πληροφοριών, με στόχο να μάθουν οι μαθητές πώς να αναζητούν πληροφορίες  και να χτίζουν μόνοι τους τη γνώση, σύμφωνα με τη θεωρία του εποικοδομητισμού. Είναι μια δεξιότητα που θα τους είναι χρήσιμη σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους.  Απαραίτητη προϋπόθεση όμως είναι, ότι θα έχει προηγηθεί επαρκής εκπαίδευσή τους στην αξιολόγηση των πηγών και των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 2 σχόλια

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο