Καλώς ήρθατε! :-)

Στην εποχή του διαδικτύου και της τεχνολογίας, το συγκεκριμένο ιστολόγιο έχει ως στόχο να λειτουργήσει  ως πηγή βοηθητικού κι ενημερωτικού υλικού τόσο για τους μαθητές και τις μαθήτριες όσο και  για τους/τις συναδέρφους και να προβάλει σε ηλεκτρονική μορφή γλωσσικές ασκήσεις (Νεοελληνική γλώσσα – Γ΄ Γυμνασίου ), σχεδιαγράμματα (Ιστορία – Α΄ & Β΄ Γυμνασίου), σημειώσεις, ασκήσεις, φύλλα εργασίας [Λογοτεχνία & Αρχαία Ελληνική Γραμματεία (Ελένη) – Γ΄ Γυμνασίου, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα – Β΄ Γυμνασίου,  Λογοτεχνία & Αρχαία Ελληνική Γραμματεία (Οδύσσεια) – Α΄ Γυμνασίου και γενικά ποικίλο εκπαιδευτικό κι ενημερωτικό υλικό: θέματα δημιουργικής γραφής, παιδαγωγικά / εκπαιδευτικά θέματα,θέματα δημοκρατίας και ισότητας, εκπαιδευτικές ταινίες, διδακτικές προτάσεις,  κ.λπ., αλλά συγχρόνως να λειτουργήσει κι ως μέσο διάχυσης ιδεών. Να σημειωθεί ότι το ιστολόγιο δημιουργήθηκε τον Δεκέμβριο του 2014 και επομένως έχει μεγάλο δρόμο μπροστά του…Για οποιεσδήποτε διευκρινίσεις, προτάσεις, επισημάνσεις ή διορθώσεις, επικοινωνήστε μαζί μου στο email:  mariamchl2@gmail.com

Aπό το σχολικό έτος 2016-2017 η διαδικτυακή τάξη δημιούργησε ένα παρακλάδι 😉 στο blogger,  ένα ιστολόγιο αποκλειστικά για εργασίες μαθητών/ριων. Οι μαθητές/ριες υπογράφουν τις εργασίες τους με το όνομά τους και το αρχικό του επιθέτου τους. Στις περιπτώσεις που αναγράφεται και το επίθετο έχει δοθεί σχετική άδεια από τους γονείς/κηδεμόνες.
                 Μιχάλη Μαρία, φιλόλογος
                 2ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου-Δημήτρης Γληνός
mariamchl2@gmail.com

Γραφείον Ιδεών-Α. Σαμαράκης

Αρνούμαι-Αντώνης Σαμαράκης

Στις σελίδες 31-43 θα βρείτε ολόκληρο το διήγημα «Γραφείον Ιδεών». Να το διαβάσετε, για να το συζητήσουμε στην τάξη

Σαν σήμερα, 18 Μαρτίου 1996, έφυγε από τη ζωή ο Οδυσσέας Ελύτης…

Ο Οδυσσέας Ελύτης (πραγματικό ονοματεπώνυμο: Οδυσσέας Αλεπουδέλης, 2 Νοεμβρίου 191118 Μαρτίου 1996) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές, της γενιάς του ’30. Διακρίθηκε το 1960 με το Κρατικό Βραβείο Ποίησης και το 1979 με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, ο δεύτερος και τελευταίος μέχρι σήμερα Έλληνας που τιμήθηκε με βραβείο Νόμπελ.

Για να διαβάσετε παραθέματα από ποιήματα του κλικ στην εικονα

2017-03-18

Πηγή: Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού

Συγγραφή εργασίας-οδηγίες…

Ο Κωνσταντής-Λίτσα Ψαραύτη : Σημειώσεις λογοτεχνίας Α΄ Γυμνασίου

Οδύσσεια: σημειώσεις στην 11η ενότητα

Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού

Για να διαβάσετε το κείμενο στα ελληνικά πηγαίνετε στη σελ. 4110 της εφημερίδας της Κυβερνήσεως ή σελ. 10 στο scribd.  Έμφαση να δοθεί στο άρθρο 32.

Ο συγγραφέας Βασίλης Παπαθεοδώρου στο 2ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου-Δημήτρης Γληνός

Την Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2017, ο συγγραφέας Βασίλης Παπαθεοδώρου επισκέφτηκε το σχολείο μας και συναντήθηκε με τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γ1, Γ2, Γ3, Γ4. Οι φιλόλογοι, Μ. Μιχάλη και Δ. Απαλοδήμα ασχολήθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας με το βιβλίο του «Στη Διαπασών» αφιερώνοντας κάποιες διδακτικές ώρες, για να το διαβάσουν, να σχολιάσουν τα θέματα που προκύπτουν και να ασχοληθούν οι μαθητές/ριες με δημιουργικές εργασίες εμπνευσμένες από το αυτό.

16900396_1198441743605637_1303208717_n

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες του Α5 με υπεύθυνη καθηγήτρια τη Μ. Μιχάλη διάβασαν το βιβλίο «Η λευκή απεργία των ροζ Φλαμίνγκο». Η μαθήτρια Έφη Τ. θέλησε να τον παρουσίασει στους/ στις συμμαθητές/ριες. Τα παιδιά ηχογράφησαν τη συνάντηση-συνέντευξη με τον συγγραφέα, ανέλαβαν να την απομαγνητοφωνήσουν και σύντομα θα δούμε τα αποτελέσματα ; -)

16923384_1198441580272320_1542885601_n (1)16933549_1198441646938980_921825277_n

 

Οι μαθητές/ριες όλων των τμημάτων απόλαυσαν τη συνάντηση και θα ήθελαν πολύ να τον ξανασυναντήσουν.

Στις πρώτες συναντήσεις του μαθήματος οι μαθήτριες Νεφέλη Μ., Μαρία Α. και Κατερίνα Κ. των τμημάτων της Γ και ο Γιάννης Σ. του Α5 κατέγραψαν τις εντυπώσεις των συμμαθητών/ριών τους από τη συνάντηση. Παρουσιάζουμε κάποιες από αυτές:

Μαθητές/ ριες Α5

Έντι: Ευγενικός, λεπτομερής στις απαντήσεις του. Μου άρεσε που μας μίλησε για την προσωπική του ζωή

Γιάννης: Μου άρεσε, γιατί τα έλεγε «έξω από τα δόντια»

Χρήστος: Μου άρεσε. Έχει αίσθηση του χιούμορ. Μου έκανε εντύπωση που μας είπε ότι είναι μοναχικός. Τον ακολουθώ στο Instagram

Έλενα: Μας έκανε να νιώσουμε οικεία. Επίσης, μού άρεσε που συνεργάζεται σταθερά με τον συγκεκριμένο εκδοτικό οίκο και τον θεωρεί ως οικογένειά του.

Ιωάννα: Μιλούσε με χαρά για τα βιβλία του και μας έδωσε πολλές πληροφορίες. Η ώρα πέρασε πολύ ευχάριστα.

Παναγιώτης: Υπομονετικός μαζί μου. Επίσης, μετριόφρων. Με τον λόγο του είχε καλύψει πολλές ερωτήσεις, πριν ακόμη τις κάνουμε.

Γιώργος Σ.:  Μου άρεσε που μας είπε ότι γράφει μόνο, όταν έχει όρεξη και του αρέσει πάντα το τελευταίο βιβλίο του.

Μαθητές/ριες Γ΄τάξης:

16923368_1198441610272317_1660659603_n

Στέφανος: Πραγματικός και ειλικρινής

Ρούλα: Μιλούσε απλά και αυθόρμητα. Η συνάντηση ήταν ευχάριστη και μάλιστα κατάφερε να μας «κρατήσει» χωρίς να βγούμε έξω δύο διαλέιμματα

Ανδριάνα: Μου άρεσαν οι πληροφορίες που έδωσε για τη ζωή του. Παραδέχτηκε ότι νιώθει κάποιο φόβο με τα παιδιά της Γ΄ Γυμνασίου. Επίσης, μας είπε από πού εμπνεύστηκε κάποια κεφάλαια του βιβλίου του…

Σεϊμά: Ένιωσα ότι απέναντί μου είχα έναν συνομήλικο φίλο μου

Ιωάννα: Ευγενικός με χιούμορ. Δεν βαρεθήκαμε

Κατερίνα: Ήταν ειλικρινής. Μας είπε ότι κάποια στιγμή ζήλεψε

Δημήτρης: Μας ανοίχτηκε και μας μίλησε και για τη ζωή του.

Γιώργος Β.  Μου άρεσε πολύ. Συμφωνώ τι η γλώσσα έχει δύναμη, όπως είπε ο συγγραφέας, αλλά θεωρώ ότι δεν είναι δυνατόν να σκεφτόμαστε την κάθε λέξη πριν μιλήσουμε και μπορεί να παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες π.χ. η ψυχολογία

Κατερίνα Κ.: Συμπαθητικός και με χιούμορ. Μας έκανε να νιώσουμε πολύ άνετα χωρίς να βαρεθούμε στιγμή. Τον θεωρώ πολύ σπουδαίο συγγραφέα.

Αναστασία και Κατερίνα: Μιλούσε απλά κοντά στη δική μας «γλώσσα»

Κωνσταντίνα :Πρωτότυπος καμιά σχέση με το πώς φανταζόμουν έναν συγγραφέα

Θεοδώρα: Στην αρχή μού φάνηκε αυστηρός, αλλά όταν άρχισε να μιλάει ένιωσα οικειότητα και πιστεύω ότι θα πάει πολύ μπροστά ως συγγραφέας.

Ναταλία: Εμένα μού έδωσε την εντύπωση ότι στην αρχή δεν ήταν άνετος (το είπε άλλωστε κι αυτός ότι «φοβάται» κατά κάποιο τρόπο τις συναντήσεις με τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου). Στη συνέχεια, όμως, όλα κύλησαν πολύ ωραία

Νεφέλη: Μου άρεσε πολύ η παρουσίαση. Ήταν άνετος και γελούσε μαζί μας. Δεν ήταν καθόλου βαρετός. Οι παρατηρήσεις του για τη δύναμη της γλώσσας θεωρώ ότι ήταν πολύ εξειδικευμένες. Επίσης, δε συμφωνώ με το σχόλιό του ότι πρέπει να απελευθερωθούμε σχετικά με τη γλώσσα, καθώς για μένα δεν είναι θέμα απελευθέρωσης αλλά αν σου αρέσει ή όχι η γλώσσα του βιβλίου, «η γλώσσα των νέων».

Πέτρος: Μου άρεσε ο τρόπος που μιλούσε, το ύφος του, οι λέξεις που χρησιμοποιούσε και τα αστεία του. Σε μερικά σημεία μας έκανε και γελάσαμε. «Αααα λουλούδια!»

Μάϊρα: Μου άρεσε πολύ, ήταν ευχάριστός κι απλός και μιλούσε, όπως εμείς, αλλά θα ήθελα να ακούσω περισσότερα για το βιβλίο. Μας είπε και πράγματα εκτός βιβλίου.

Αχιλλέας: Πολύ ωραία εμπειρία. Μου άρεσε που ήταν ανετος

Παναγιώτης: Ωραίος! Το μόνο που δεν μου άρεσε είναι ότι είναι Ολυμπιακός

Ιωάννα Σ. : Μου άρεσε πολύ, μας έκανε να αισθανθούμε άνετα. Θεωρώ, όμως,  ότι στα παραδείγματα για τη δύναμη της γλώσσας παίζουν ρόλο κι άλλοι παράγοντες.

Αλέξης: Μου άρεσε πολύ. Δεν είναι καθόλου συντηρητικός!

Οι υπόλοιποι/ες μαθητές/ριες τοποθετήθηκαν πάνω στα σχόλια των συμμαθητών/ριών τους. Στα παιδιά άρεσε πολύ και θα ήθελαν να τον ξανασυναντήσουν. Σας ευχαριστούμε πολύ κ. Παπαθεοδώρου για την επίσκεψη στο σχολείο μας! Ελπίζουμε σε μια ακόμη συνάντηση την επόμενη χρονιά!

 

Όλιβερ Τουίστ

Όλιβερ Τουίστ για αναφορά στην παιδική εργασία. Σύγκριση του Όλιβερ με τον Βάνκα του Τσέχωφ

Αφιέρωμα στον Άντον Τσέχοφ

Παλαιότερα άρθρα «

Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων