Καλώς ήρθατε! :-)

Στην εποχή του διαδικτύου και της τεχνολογίας, το συγκεκριμένο ιστολόγιο έχει ως στόχο να λειτουργήσει  ως πηγή βοηθητικού κι ενημερωτικού υλικού τόσο για τους μαθητές και τις μαθήτριες όσο και  για τους/τις συναδέρφους και να προβάλλει σε ηλεκτρονική μορφή ασκήσεις, σχεδιαγράμματα, σημειώσεις, φύλλα εργασίας και γενικά ποικίλο εκπαιδευτικό κι ενημερωτικό υλικό: θέματα δημιουργικής γραφής, παιδαγωγικά / εκπαιδευτικά θέματα,θέματα δημοκρατίας και ισότητας, εκπαιδευτικές ταινίες, διδακτικές προτάσεις,  κ.λπ., αλλά συγχρόνως να λειτουργήσει κι ως μέσο διάχυσης ιδεών. Να σημειωθεί ότι το ιστολόγιο δημιουργήθηκε τον Δεκέμβριο του 2014 και επομένως έχει μεγάλο δρόμο μπροστά του…Για οποιεσδήποτε διευκρινίσεις, προτάσεις, επισημάνσεις ή διορθώσεις, επικοινωνήστε μαζί μου στο email:  mariamchl2@gmail.com

Aπό το σχολικό έτος 2016-2017 η διαδικτυακή τάξη δημιούργησε ένα παρακλάδι 😉 στο blogger,  ένα ιστολόγιο αποκλειστικά για εργασίες μαθητών/ριων. Οι μαθητές/ριες υπογράφουν τις εργασίες τους με το όνομά τους και το αρχικό του επιθέτου τους. Στις περιπτώσεις που αναγράφεται και το επίθετο έχει δοθεί σχετική άδεια από τους γονείς/κηδεμόνες.
                 Μιχάλη Μαρία, φιλόλογος
                 2ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου-Δημήτρης Γληνός
mariamchl2@gmail.com

Το σχολείο στον χρόνο: Κείμενα και δραστηριότητες

Eκπαιδευτικό πρόγραμμα/διαγωνισμός «Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: Εκαιδευτικές γέφυρες»

Η ιστοσελίδα με την οποία συμμετέχουμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα/διαγωνισμό «Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες». Με αφορμή το διήγημα του Χ. Μηλιώνη «Το συρματόπλεγμα του αίσχους», οι μαθητές/ριες του Β1 & Β5 του 2ο Γυμνασίου Αγίου Δημητρίου προβληματίζονται πάνω στο κυπριακό ζήτημα και μέσα από τις δημιουργίες τους (κειμενικές και εικαστικές) δείχνουν τις συνέπειες της διχοτόμησης, αλλα και προβάλλουν τη σημασία της επανένωσης του νησιού, την αξία της ειρήνης και της ομόνοιας. Μέσα από μουσικα ακούσματα «γνωρίζουν» την κυπριακή ελληνική. Τέλος, οπτικοποιούν κείμενα της κυπριακής λογοτεχνίας μέσα από τη ζωγραφική και την τεχνική του black out poetry.

Για να επισκεφτείτε τη σελίδα μας, κάνετε κλίκ στην εικόνα

 

Επίσκεψη στο Ίδρυμα Λασκαρίδη: «Διαβάζουμε και γράφουμε μικροαφηγήσεις»

Στο πλαίσιο προώθησης της φιλαναγνωσίας, η ομάδα του e Twinning «Γνωριζόμαστε, επικοινωνούμε και… ταξιδεύουμε μέσα από τις σελίδες βιβλίων» και η ομάδα φιλαναγνωσίας του πολιτιστικού προγράμματος «Το βιβλίο ένας φίλος που επιλέγω» στις 24 Ιανουαρίου 2018 συμμετείχαν σε ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ιδρύματος Λασκαρίδη με θέμα: «Διαβάζουμε και γράφουμε μικροαφηγήσεις» με εισηγητή τον κο Βασίλη Βασιλειάδη, ερευνητή του ΚΕΓ.

Οι μαθητές/ριες εντόπισαν τα συστατικά γνωρίσματα ειδών σύντομου αφηγηματικού λόγου (μύθοι Αισώπου, σύντομα παραμύθια, κείμενα σύγχρονης μικροαφήγησης κ.ά.) και με βάση τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν για τα ιδιαίτερα γνωρίσματά τους, δημιούργησαν τις δικές τους μικροαφηγήσεις. Ευχαριστούμε θερμά τον κο Βασιλειάδη. Μερικές από τις μικροαφηγήσεις τους…

 

Μια περίεργη κοπέλα

Είναι μια κοπέλα όμορφη και λαμπερή. Για κάποιους είναι καλή κι ευγενική. Την αγαπούν, τους φέρνει τύχη κι ευτυχία. Υπάρχουν, όμως, και κάποιοι που τη θεωρούν κακιά, απαιτητική κι ακατανόητη. Την μισούν και την αντιπαθούν. Μάλιστα, εύχονται να μην τη γνώριζαν. Πώς γίνεται να υπάρχει μια κοπέλα που κάποιοι λατρεύουν και κάποιοι μισούν; Κι όμως υπάρχει και τη λένε ζωή.

                                                                       Γεράσιμος Κ

 

Άναψε το φως

Στις δύσκολες στιγμές το μόνο που έχεις να κάνει είναι να ανοίξεις το φως. Μέχρι να το αποφασίσεις, συμβιβάζεσαι

                                                                             Ιωάννα Χ

 

Άτιτλο

Του φέρθηκε σκληρά. Δεν τον λυπήθηκε. Κρίμα που τώρα πια δεν μπορεί να του ζητήσει συγγνώμη.

                                                                      Ανώνυμος/η

 

Κάποιες φορές φοβόμαστε. Τι; Τις λανθασμένες επιλογές μας.

                                                                              Έλενα Π.

 

Ο παράδεισος

Άλλη μια μέρα στον παράδεισο κι όλα είναι τέλεια. Ακούω μια φωνή «Γιάννη, έλα να παίξουμε!» Με σταματάει μια βόμβα «Δεν είμαι στον παράδεισο. Στην κόλαση είμαι».

                                                              Γιάννης Κ.

Φίλοι για πάντα: κείμενα & δραστηριότητες 3η ενότητας νεοελληνικής γλώσσας

Ο δρόμος για τον παράδεισο είναι μακρύς (ενδεικτικές εργασίες των μαθητών/ριών σε ένα e book)

Χαρούμενες γιορτές!

Οι μαθητές/ριες του 2ου Γυμνασίου Αγίου Δημητρίου-Δημήτρης Γληνός με την καθηγήτρια τους Μάτα Μαζαράκη, καθηγήτρια μουσικής, ετοίμασαν μια όμορφη εκδήλωση με χριστουγεννιάτικα τραγούδια, για να μας ευχηθούν μουσικά «Χαρούμενες γιορτές»!

 

 

Η συγγραφέας Μαρούλα Κλιάφα στο 2ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου-Δημήτρης Γληνός

Την Παρασκευή, 15 Δεκεμβρίου 2017, η συγγραφέας Μαρούλα Κλιάφα επισκέφτηκε το σχολείο μας και συναντήθηκε με τους μαθητές και τις μαθήτριες του  Α2, Β1, Β5. Οι μαθητές/ριες του Α2  ασχολήθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας με το βιβλίο της  «Ο δρόμος για τον Παράδεισο είναι μακρύς» αφιερώνοντας κάποιες διδακτικές ώρες, για να το διαβάσουν, να σχολιάσουν τα θέματα που προκύπτουν και να ασχοληθούν  με δημιουργικές εργασίες εμπνευσμένες από αυτό. Οι μαθητές/ριες του Β1 και Β5 διάβασαν το βιβλίο της «Μια μπαλάντα για τη Ρεβέκκα«.  

Οι μαθητές/ριες όλων των τμημάτων απόλαυσαν τη συνάντηση και θα ήθελαν πολύ να ξανασυναντήσουν τη συγγραφέα. Μάλιστα ανέφεραν ότι θα ήθελαν κι άλλο χρόνο μαζί της. Στις πρώτες συναντήσεις του μαθήματος κατέγραψαν τις εντυπώσεις τους…

Α2

 

Μελίνα Κ: Χάρηκα πολύ που είχα την τύχη να την γνωρίσω! Είναι πάρα πολύ χαρούμενος άνθρωπος. Ίσως από τους πιο χαρούμενους που ξέρω, όταν της το είπα η απάντηση της με άφησε έκπληκτη! Μου είπε λοιπόν <<Γιατί να μην είμαι χαρούμενη; Ζω καλά, είμαι υγιής, έχω έναν άντρα που είμαι ακόμα ερωτευμένη μαζί του και έχω και τα παιδιά μου!>> Πραγματικά έμεινα με το στόμα ανοιχτό.  Είναι σίγουρη για την δουλειά της και την αγαπάει πολύ. Επίσης  αυτό που μου έκανε πολύ εντύπωση είναι το βιβλίο που μας είπε ότι γράφει για παιδιά κι έχει να κάνει με games. Πραγματικά, είναι η γιαγιά των ονείρων μας, όπως είπε και ο συμμαθητής μας. Όταν την ρωτήσαμε διάφορες ερωτήσεις για το βιβλίο μας έβαλε σε σκέψεις με κάποιες απαντήσεις της, όπως όταν την ρωτήσαμε <<Ποιος είναι ο αγαπημένος σας χαρακτήρας;>>  εκείνη μας απάντησε << Εσείς θα μου πείτε. Εγώ τους χαρακτήρες τους ξέρω!>>. Ήταν απίστευτη εμπειρία και είμαι πολύ χαρούμενη που την έζησα! Διάβασε περισσότερα »

Μια μπαλάντα για τη Ρεβέκκα-Μαρούλα Κλιάφα: οι πρώτες εντυπώσεις

Οι μαθητές/ριες του Β1 και του Β5  διάβασαν το βιβλίο της Μαρούλας Κλιάφα «Μια μπαλάντα για τη Ρεβέκκα». Η Ναταλία Τ και η Αλεξάνδρα Δ. καταγράφουν τις πρώτες εντυπώσεις: 

Γιάννης Π.: Του άρεσε το γεγονός ότι έδειξε τη σκληρότητα του πολέμου μέσα από τα παιδικά μάτια μιας έφηβης. Επίσης, το πώς αλλάζει ο πόλεμος κάποιους ανθρώπους.

Γιώργος: Ζωντανή περιγραφή. Του άρεσε η ιδέα με τη ζωγραφιά στο δέντρο του φασισμού

Βασίλης: Την περίοδο της ειρήνης όλοι θυμούνται τα γενέθλια της Ρεβέκκας, ενώ στον πόλεμο τα ξεχνούν

Ευάνθης: Του άρεσε το γεγονός ότι είδαμε γεγονότα από την καθημερινότητα την περίοδο της Κατοχής παράλληλα με την πορεία της Ρεβέκκας, καθώς μεγάλωνε.

Κωστής: Η καθημερινή ζωή κατά τη διάρκεια του πολέμου

Έντι: Του άρεσαν τα ποιηματάκια που υπήρχαν κατά διαστήματα στην αφήγηση

Μάριος: Το θαρρος των παιδιών να γράφουν συνθήματα και να αντιστέκονται.

Ιωάννα: Οι ιστορικές αναφορές

Μαριλένα: Συμφωνεί με την Ιωάννα και τον Γιάννη. Επίσης, της άρεσε το τέλος. Την εντυπωσίασε η δύναμη της Ρεβέκκας και η αισιοδοξία της για το μέλλον.

Αλεξανδρα: Δεν της άερεσε το τέλος. Θα ήθελε να σωθεί η μητέρα κι ο αδερφός της Ρεβέκκας.

Νίκος: Η συμμετοχή των παιδιών στις αντιστασιακές  οργανώσεις

Άγγελος: Το γεγονός ότι ο πατέρας αντιμετώπιζε χιουμοριστικά κάποιες δύσκολες καταστάσεις

Έλενα: Το τετράδιο με τις δυσκολες λέξεις που τις μάθαινε. Επίσης, παρά το γεγονος ότι βρισκόταν σε μια δύσκολη περίοδο, η Ρεβέκκα δεν σταμάτησε να κάνει πράγματα που την ενδιέφεραν.

Κωνσταντίνα: τα ιστορικά γεγονότα, γνώρισε κάποια πράγματα για εκείνη την εποχή

Αντώνης: Το γεγονός ότι το τέλος δεν είναι ξεκάθαρο (μπορεί να ζει η μητέρα κι ο αδερφός της…)

Μιχάλης: η συνάντηση του μαστρο Γιάννη με τη Ρεβέκκα

Βασιλική: Της άρεσε το κομματι με τους πρώτους έρωτες της Ρεβέκκας

Κατερίνα: Η περιγραφή, οι ζωντανές εικόνες

Θεοφανία: Το γεγονός ότι η Ρεβέκκα δεν τα παράτησε

Δημήτρης: η πλοκή της ιστορίας

Αλεξανδρα: τα μηνύματα που περνάει το βιβλίο

 

α υπόλοιπα παιδιά τοποθετήθηκαν στις απόψεις των συμμαθητών/ριών τους.

Στη σελίδα «ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΡΙΩΝ» – Η Διαδικτυακή τάξη και στο blogger… θα αναρτηθούν δείγματα των εργασιών τους.

 

Διαγώνισμα προσομοίωσης-Νεοελληνική Γλώσσα Β΄Γυμνασίου

Ο δρόμος για τον παράδεισο είναι μακρύς-Μαρούλα Κλιάφα: οι πρώτες εντυπώσεις…

Οι μαθητές/ριες του Α 2 διάβασαν το βιβλίο της Μαρούλας Κλιάφα «Ο δρόμος για τον παράδεισο είναι μακρύς». Η Κωνσταντίνα Μ. καταγράφει τις πρώτες εντυπώσεις:

Χρήστος Κ: Μου άρεσε η μορφή του βιβλίου, δηλαδή τα γράμματα που έστελνε το ένα κορτίτσι στο άλλο.

Γιάννης: Μου άρεσε που έθιγε πολλά θέματα (π.χ. ρατσισμός, φιλία, διαφορετικότητα) και περνούσε μηνύματα. Επίσης, ήταν πολύ κατανοητό και δεν με δυσκόλεψε καθόλου.

Παναγιώτης Κ. Η πλοκή ήταν πολύ ενδιαφέρουσαdownload

Μάριος Κ. : Μου άρεσε που τα «ψέματα» της Ελένης ήταν πολύ αληθοφανή. Ακόμα κι εμείς ως αναγνώστες τα πιστέψαμε.

Γεράσιμος: Μου άρεσε που το βιβλίο ήταν σύγχρονο και ανέφερε σύγχρονα θέματα . Είναι ρεαλιστικό και θίγει θέματα που απασχολούν την εποχή μας.

Παναγιώτα: Το διάβασα με ευχαρίστηση

Χρήστος Κυρ.:  Μου άρεσε η πλοκή και η εξέλιξη της ιστορίας

Ιάσονας: Μου άρεσε η στιγμή που η Βερόνικα έμαθε οτι της έλεγε ψέματα η Ελένη και η αποκάλυψη της αλήθειας. Επίσης, το τέλος μιας και τα δύο κορίτσια συνέχισαν να είναι φίλες

Άννα: Μου άρεσε το λεξιλόγιο και οι σκηνές με χιούμορ. Επίσης μου άρεσε η ανατροπή.

Γιώργος Κ.: Μου άρεσε γιατί είναι ανετρεπτικό και συγκινητικό.

Άρτεμις: Μου άρεσε γιατί είχα αγωγνία για το τέλος. Σε κάθε γράμμα έμπαινα στη θέση της πρωταγωνίστριας.

Τα υπόλοιπα παιδιά τοποθετήθηκαν στις απόψεις των συμμαθητών/ριών τους.

Στη σελίδα «ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΡΙΩΝ» – Η Διαδικτυακή τάξη και στο blogger… θα αναρτηθούν δείγματα των εργασιών τους.

Παλαιότερα άρθρα «

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων