Site στο mysch.gr

Οδηγίες για τα μαθήματα, υλικό, σημειώσεις και ασκήσεις,
βρίσκονται πλέον στο:

http://lypapageo.mysch.gr

 

 

Η παρούσα ιστοσελίδα έχει σταματήσει να ανανεώνεται εδώ και αρκετό καιρό και δεν προβλέπω να επιστρέφω σ’ αυτήν (τουλάχιστον μέχρι να μπορείς να τη δουλέψεις μέσω vim 😉 )

Project Προγραμματισμού με AppInventor

Το προαιρετικό project αφορά τη δημιουργία μίας ή περισσότερων εφαρμογών στο περιβάλλον App Inventor στο σπίτι. Το υλικό προσφέρεται από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου και αφορά:

Ο μαθητής είναι ελεύθερος να επιλέξει οποιαδήποτε δραστηριότητα αναφέρεται στον οδηγό. Για λόγους απλότητας προτείνονται οι δραστηριότητες:

  • Ζάρια & Ζάρια/Επέκταση (σελ. 7 & 36)
  • Κορώνα/Γράμματα (σελ. 26 π3 & σελ. 49)

Τι είναι οι IP Διευθύνσεις

H IP διεύθυνση (IP address) είναι η μοναδική διεύθυνση που έχει κάθε συσκευή (υπολογιστής, κινητό τηλ, εκτυπωτής κλπ) συνδεδεμένη σε ένα δίκτυο.

Στην έκδοση 4 του πρωτοκόλλου IP (IPv4) οι διευθύνσεις έχουν τη μορφή α.β.γ.δ, όπου κάθε πεδίο (α,β,γ,δ) έχει μία τιμή από το 0 έως και το 255.

Οι IP διευθύνσεις χωρίζονται σε εσωτερικές και εξωτερικές:

  • Οι εσωτερικές IP διευθύνσεις είναι αυτές που έχουν οι συσκευές που είναι συνδεδεμένες σε ένα τοπικό δίκτυο. Έχουν τη μορφή 192.168.Χ.Υ, ή 172.16-31.Χ.Υ, ή 10.Χ.Υ.Ζ και αυτές δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο internet. Η μοναδικότητα της διεύθυνσης αφορά το κάθε τοπικό δίκτυο.
  • Οι εξωτερικές IP διευθύνσεις είναι αυτές που έχουν οι συσκευές που συνδέονται απευθείας στο internet και είναι μοναδικές για κάθε συσκευή που είναι συνδεδεμένη απευθείας σε αυτό.

Οι IP διευθύνσεις μπορεί να είναι στατικές (όταν μία συσκευή είναι ρυθμισμένη να έχει σταθερή διεύθυνση) ή δυναμικές (όταν η διεύθυνση μίας συσκευής μπορεί να αλλάζει κάθε φορά που συνδέεται ή ανά τακτά χρονικά διαστήματα).

 

Περισσότερες πληροφορίες:

  1. Wikipedia
  2. Τι είναι και πως ορίζεται η IP διεύθυνση

Βιβλία Πληροφορικής ΕΠΑΛ

Στους παρακάτω συνδέσμους βρίσκονται σε ηλεκτρονική μορφή τα παρακάτω βιβλία και σημειώσεις Πληροφορικής του ΕΠΑ.Λ.

Εφαρμογές Πολυμέσων – Βιβλίο Μαθητή

Το βιβλίο μαθητή και το τετράδιο εργασιών βρίσκεται σε ηλεκτρονική μορφή εδώ.

Όλα τα Σχολικά Βιβλία  για τη Γ’ ΕΠΑΛ βρίσκονται σε ηλεκτρονική μορφή στο http://ebooks.edu.gr/new/classcoursespdf.php?classcode=DSEPAL-C

Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ

Το βιβλίο του μαθήματος Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ μπορείτε να το δείτε/κατεβάσετε εδώ.

Εργασίες με Ζωγραφική – Α’ Γυμνασίου

Οι κλόουν που έφτιαξαν οι μαθητές στα πλαίσια του κεφαλαίου “Ζωγραφική”

Επεξεργασία Εικόνας – Β’ Γυμνασίου

Οι εργασίες των μαθητών στα πλαίσια του μαθήματος “Εικόνα -> Επεξεργασία Εικόνας” για το Σχ. Έτος 2013-2014:
(σημ:
1. στις εικόνες αναγράφονται μόνο τα αρχικά των ονοματεπωνύμων των μαθητών
2. η διάταξη των εικόνων είναι τυχαία)

(περισσότερα…)

Οδηγίες για το kTurtle

Εδώ βρίσκεται σε ηλεκτρονική μορφή το Κεφάλαιο 2 του Σχολικού βιβλίου για το kTurtle. Μπορείτε να το κατεβάσετε και να το συμβουλεύεστε συμπληρωματικά με τις σημειώσεις του μαθήματος στην τάξη.

Επίσης, στη σελίδα http://wiki.ubuntu-gr.org/Γυμνάσιο/kturtle μπορείτε να δείτε  σημειώσεις  για τις εντολές και την χρήση του kTurtle, καθώς και οδηγίες εγκατάστασης στον υπολογιστή σας (για windows εδώ.  Το kTurtle είναι το πρόγραμμα που θα χρησιμοποιήσουμε στο εργαστήριο για την διδασκαλία της γλώσσας προγραμματισμού Logo.

Εργασία με το GIMP – Επεξεργασία εικόνας

Σκοπός της εργασίας με το GIMP είναι η διερεύνηση των δυνατοτήτων του ελεύθερου προγράμματος GIMP, η εξοικοίωση στην χρήση του Η/Υ για την επεξεργασία εικόνας και η  χρήση του διαδικτύου για την εκμάθηση και εφαρμογή τεχνικών που περιγράφονται σε αυτό.Το GIMP για Windows μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ (για όσους έχουν πρόβλημα στο κατέβασμα απ ευθείας σύνδεσμος εδώ για την έκδοση 2.6.11). Το αρχείο που θα κατεβάσετε θα το εγκαταστήσετε στον υπολογιστή σας (κάνοντας πάνω του διπλό κλικ).

Βοήθεια για το πρόγραμμα και τα εργαλεία (Αγγλικό κείμενο):

http://docs.gimp.org/2.6/en/

Εκπαιδευτικοί οδηγοί (tutorials):

Παραδοτέα Εργασία

Οι εργασίες θα γίνουν από κάθε μαθητή και χρειάζεται μόνο ένας υπολογιστής με πρόσβαση στο Internet. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής δεν διαθέτει υπολογιστή με internet σπίτι του αλλά επιθυμεί να ασχοληθεί, θα πραγματοποιήσει την εργασία μαζί με κάποιον συμμαθητή του μετά από συννενόηση μαζί μου.  Κάθε μαθητής (ή ομάδα μαθητών) θα πρέπει να παραδώσει:

  1. Μία εικόνα που την έχει επεξεργαστεί (με όποιον τρόπο επιθυμείτε)  καθώς και την αρχική του εικόνα (ή αρχικές εικόνες αν συνθέσει περισσότερες)
  2. Ένα μικρό κείμενο με τη διαδικασία που ακολουθήσατε

Σκοπός εργασίας:

Η εργασία είναι προαιρετική. Σκοπός της εργασίας είναι η καλλιέργεια της δίψας για μάθηση  και η εξάσκηση των δυνατοτήτων των μαθητών. Για αυτό το λόγο αποφεύγω να δεσμευτώ σε συγκεκριμένα νούμερα στην επίδραση της σχολικής βαθμολογίας.

Προτεινόμενη μεθοδολογία:

  1. Παρακολούθηση ορισμένων tutorials  προκειμένου να καταλάβετε πως λειτουργεί το πρόγραμμα καθώς και μέρος από τις δυνατότητές του
  2. “Κατέβασμα” και εγκατάσταση του προγράμματος
  3. Επιλογή του αντικειμένου: “Τί εικόνα θα θέλατε να φτιάξετε”.
  4. Αναζήτηση για τις απαραίτητες τεχνικές (στις πηγές που ανέφερα παραπάνω ή και αλλού)
  5. Επιλογή των αρχικών σας εικόνων, τις οποίες θα επεξεργαστείτε για να δημιουργήσετε την εικόνα σας
  6. The real job:  Εφαρμογή της τεχνικής που αποφασίσατε στις αρχικές εικόνες  για να κάνετε την πρώτη σας επεξεργασία εικόνας

Επικοινωνία:

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου είτε για συνεννόηση όσον  αφορά τις εργασίες, είτε για ιδέες είτε για απορίες και βοήθεια με τους παρακάτω τρόπους:

  1. email: lypapageo@sch.gr
  2. με σχόλια στο blog στο παρόν θέμα (με τα στοιχεία σύνδεσης που σας έχετε λάβει από το Σχολικό Δίκτυο)
  3. μέσω facebook: Lycourgus Papageorgiou

Σημείωση: Θα ήταν καλύτερο να διερευνήσουμε την επικοινωνία μέσω υπολογιστή προκειμένου να εξασκηθείτε στην χρήση του υπολογιστή. Γι αυτό προτείνω να αποφύγουμε την φυσική επαφή (από κοντά) για το συγκεκριμένο θέμα, εκτός και αν είναι απαραίτητο.

Καλή διασκέδαση!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση