«

»

Μαΐ 17

Εκτύπωσέ το Άρθρο

Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 STEAM Επίσκεψη στην Περούτζια (Perugia) της Ιταλίας 19-23 Μαρτίου 2018

 

     

Η  ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ S.T.E.A.M. – MΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΝΟΗΜΑ

1η εκπαιδευτική συνάντηση στην Perugia

Η εκπαίδευση STEΑM ενσωματώνει έννοιες που συνήθως διδάσκονται ως ξεχωριστά μαθήματα σε διαφορετικές τάξεις και δίνει έμφαση στην εφαρμογή της γνώσης σε πραγματικές καταστάσεις και στην προσέγγιση της διδασκαλίας της επιστήμης μέσα από τον πειραματισμό και την έρευνα, ευνοεί την ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και του πνεύματος συνεργασίας στο σχολείο. Συνδέει τις Επιστήμες, τα Μαθηματικά και την Τέχνη με σύγχρονες Τεχνολογικές εφαρμογές ενισχύοντας τη σχολική επίδοση των μαθητών και αναπτύσσοντας δεξιότητες υψηλού επιπέδου σε όλους τους εμπλεκόμενους.

Η διδακτική αυτή προσέγγιση ακολουθεί  ένα μοντέλο όπου οι μαθητές βρίσκονται στο επίκεντρο της διδασκαλίας και εμπλέκονται σε δραστηριότητες που είναι κοντά στην καθημερινότητά τους και στις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις. Η προσέγγιση  S.T.E.A.M. εξελίσσεται με αξιοποίηση συνεργατικής τεχνικής δεδομένου ότι η συνεργατικότητα αποτελεί προτεραιότητα της κοινωνικής μας ζωής και προϋπόθεση επιτυχίας στον κοινωνικό και επαγγελματικό τομέα.

Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές είναι οι  μαθητές μέσα από τη συμμετοχή τους να:

  • να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα εφόσον δρουν, διερευνούν και παίρνουν αποφάσεις σε προβλήματα που εφάπτονται των εμπειριών τους
  • καλλιεργήσουν την συνεργατικότητα τους και την κοινωνική τους προσαρμοστικότητα εφόσον εργάζονται σε περιβάλλον σεβασμού της διαφορετικότητας και των πολλαπλών λύσεων, αναπτύσσοντας συγχρόνως προσωπικές δεξιότητες σε ευνοϊκό περιβάλλον μάθησης
  • ενημερωθούν για ένα χώρο όπου οι επιστήμες συναντούν την τεχνολογία και την τέχνη,  και  να αποκτήσουν εμπειρίες χρήσιμες για τις μελλοντικές επαγγελματικές τους επιλογές
  • εμπλακούν σε δραστηριότητες που χαρακτηρίζονται από μία διεπιστημονική προσέγγιση των επιστημών και να αντιληφθούν ότι η δική τους εξέλιξη  εξαρτάται από  μία παγκόσμια πολύπλευρη ανάπτυξη.

Το Πειραματικό ΓΕ.Λ. Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου συμμετέχει στο πρόγραμμα αυτό ως συντονιστικό σχολείο  μαζί με τα σχολεία Colegiul Tehnic Edmond Nicolau Focsani (Focsani , Ρουμανία), Adile Mermerci Anadolu Lisesi (Istanbul, Τουρκία), Istituto Tecnico Industriale Statale Alessandro Volta as hosting institution (Perugia, Ιταλία) και Istituto D’istruzione Superiore Patini Liberatore (Castel Di Sangro, Ιταλία)

Το πρόγραμμα S.T.E.A.M. παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσα από  δραστηριότητες σε θέματα από αφορούν τις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική, τις τέχνες και τα μαθηματικά.

Στο πλαίσιο αυτό αναπτύσσονται θεματικές ενότητες όπως:

  • Εκπαιδευτικές ρομποτικές κατασκευές
  • Τα Μαθηματικά με αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών
  • Πραγματικές πειραματικές δραστηριότητες – Εικονικά εργαστήρια
  • Η αξιοποίηση εργαλείων GIS για τη Γεωγραφία
  • Η πρακτική της αφήγησης ιστοριών (Storytelling) στην προσέγγιση εννοιών των επιστημών
  • Εικονική πραγματικότητα
  • Επιστήμες και περιβαλλοντική εκπαίδευση
  • Φωτογραφία και περιβαλλοντική ευαισθησία
  • Μουσειακή εκπαίδευση και Επιστήμες
  • Σύνδεση της ανάπτυξης της αισθητικής αγωγής με την ανάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης

Στην πρώτη εκπαιδευτική συνάντηση που έγινε 19-23 Μαρτίου 2018 στην Perugia της Ιταλίας το Πειραματικό ΓΕ.Λ. Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου ταξίδεψε με οκτώ από τους μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, και δύο συνοδούς καθηγητές. Στα πλαίσια αυτής της συνάντησης οι μαθητές είχαν αναλάβει να εκπαιδεύσουν τους μαθητές των υπολοίπων σχολείων στις εκπαιδευτικές ρομποτικές κατασκευές και στα Μαθηματικά με αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών, με βάση δύο εκπαιδευτικά σενάρια που συνέταξαν οι καθηγητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Παράλληλα να εκπαιδευτούν στην Εικονική Πραγματικότητα και στην αξιοποίηση εργαλείων GIS για τη Γεωγραφία από τους μαθητές των σχολείων που είχαν αναλάβει αυτές τις θεματικές ενότητες.

Κατά τη συνάντηση οι μαθητές φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες Ιταλών μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, γνώρισαν από κοντά την καθημερινότητα των μαθητών εκεί, απέκτησαν μια εικόνα του ιταλικού εκπαιδευτικού συστήματος, περιηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του σχολείου και στην πόλη της Perugia, επισκέφτηκαν το σεισμολογικό Ινστιτούτο που εδρεύει στην  πόλη, αλλά και τη Φλωρεντία, την Ασίζη (Assisi) και τη Rassiglia (που την ονομάζουν και μικρή Βενετία).

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://blogs.sch.gr/lykpeirm/2018/05/17/%cf%80%cf%81%cf%8c%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b1-erasmus-ka2-steam-%ce%b5%cf%80%ce%af%cf%83%ce%ba%ce%b5%cf%88%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%bf%cf%8d%cf%84%ce%b6%ce%b9/

Αφήστε μια απάντηση

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων