ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ

21 Φεβρουαρίου, 2017 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΔΙΟΝ

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Θεατρολογίας, το ΓΕΛ Λιτοχώρου συμμετείχε με επιτυχία στο πρόγραμμα Βιωματικής Μουσειακής Αγωγής που διοργανώνει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, το Γραφείο Σχολικών Συμβούλων Πιερίας και ο υπεύθυνος του προγράμματος κ. Πάρις Παπαγεωργίου, Διδάκτωρ Αρχαιολογίας-εκπαιδευτικός, με τόπο διεξαγωγής το Αρχαιολογικό Μουσείο και το Αρχαιολογικό πάρκο του Δίου. Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή  46 μαθητών της Α΄Λυκείου και τριών συνοδών  καθηγητών.

Σκοπός του προγράμματος είναι η καλλιέργεια της ιστορικής ενσυναίσθησης και του ιστορικού γραμματισμού στους μαθητές, ώστε μελετώντας ενδεικτικές  πτυχές του κοινωνικοπολιτικού βίου των αρχαίων προγόνων τους ,να κάνουν αναγωγή στον κώδικα του Άλλου, του Άλλοτε, του Αλλού, να ορίζουν  τα στοιχεία αυτά στο σήμερα και εν τέλει να αυτο-προσδιορίζονται στο σύγχρονο κόσμο. Επίσης με βιωματικό τρόπο, να εργαστούν για να  γνωρίσουν τον πολιτισμό και την ιστορία του τόπου τους.

Η διδακτική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στις 11/2/2017.Μετά από μια σύντομη ενημέρωση των μαθητώνσε θέματα τοπικής ιστορίας  στην αίθουσα του οπτικοακουστικού υλικού του Μουσείου,διανεμήθηκαν ανά ομάδα μαθητών θεματικά φύλλα εργασίας .Αυτά αφορούσαν εκθέματα του Μουσείου σχετικά με την καθημερινότητα των ανθρώπων στην αρχαία πόλη του Δίου:διασκέδαση, θρησκεία, τεχνολογία,πολιτική. Στην κάθε ομάδα ορίστηκε υπεύθυνος καθηγητής που συνόδευε τους μαθητές στα προς μελέτη αρχαιολογικά εκθέματα. Τα μέλη της κάθε ομάδας συνεργάστηκαν για να παρατηρήσουν, να περιγράψουν, να συγκρίνουν ,να σχεδιάσουν, να μετρήσουν τα εκθέματα και τα μνημεία. Μια βασιλική επιγραφή του Ιερού του Διός Ολυμπίου, δύο επιτύμβιοι βωμοί, η μοναδική Ύδραυλις, το άγαλμα της Ίσιδος Λοχίας και του Διονύσου , κοσμήματα του ιερού της Δήμητρας, όπλα και κτερίσματα μακεδονικού τάφου αποτέλεσαν  έναυσμα για κριτική σκέψη, προβληματισμό, διάλογο, μυθοπλασία και έκφραση συναισθημάτων.

Στη συνέχεια  πραγματοποιήθηκε επιτόπια ξενάγηση στο χώρο του αρχαίου θεάτρου. Ο υπεύθυνος του προγράμματος μας ενημέρωσε σχετικά με τη θέση, την αρχιτεκτονική  συγκρότηση  και τη χρήση του στα αρχαία και ελληνιστικά χρόνια με ιδιαίτερη αναφορά στο αρχαίο δράμα ως μέσο ανάπτυξης δημοκρατικής συνείδησης του πολίτη διαχρονικά.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα  έδειξε στους μαθητές ένα διαφορετικό τρόπο με τον οποίο μπορούν να απολαμβάνουν και να ερμηνεύουν τα εκθέματα και μνημεία ενός μουσείου και ενός αρχαιολογικού χώρου, ενεργοποιώντας  το ενδιαφέρον τους για μια πιο προσωπική εμπλοκή με θέματα τοπικής ιστορίας και όχι μόνο.

Οι καθηγητές

Καρτσιούκα Ευθυμία

Ντάβαρος Χρήστος

Καμβίσιος Ευάγγελος

16790763_329993640731144_1092023501_n 16780425_329993594064482_5127975_n

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία .

Τα σχόλια δεν επιτρέπονται.


Ιστορικό

Σαν σήμερα

25/4/1850: Ο Πάουλ Γιούλιους φον Ρόιτερ, ιδρυτής του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, χρησιμοποιεί 40 περιστέρια για να μεταφέρει στους πελάτες του το κλείσιμο των τιμών του χρηματιστηρίου.

European Radio Logo

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση