Ανακαλύπτοντας τους αρχαίους Έλληνες μαθηματικούς

Ανακαλύπτοντας τους αρχαίους Έλληνες μαθηματικούς

 

mathimatikoi

 

 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Δερμιτζιώτη Ευγενία(ΠΕ03)

Τμήμα: Β1

 

Ερευνητικά ερωτήματα:

Α΄ τετράμηνο

1. Ποιοι μαθηματικοί  δημιούργησαν το «Ελληνικό θαύμα» στα Μαθηματικά;

2. Με ποιο τρόπο το κατόρθωσαν;

3. Πως τα επιτεύγματα αυτά βοήθησαν στην ανάπτυξη της μαθηματικής επιστήμης και των άλλων επιστημών;

4. Ήταν πραγματικά τόσο μεγάλη η συμβολή τους στην επίλυση καθημερινών προβλημάτων;

5. Γιατί είναι τόσο σημαντικό να μάθουμε την πορεία αυτών των επιστημόνων;

Β΄ τετράμηνο

1. Ποιες γυναίκες ασχολήθηκαν με τα Μαθηματικά στην Αρχαία Ελλάδα;

2. Ποιες μονάδες μέτρησης χρησιμοποιούνταν  στην αρχαία Ελλάδα και υπάρχουν και σήμερα σε εκφράσεις της καθημερινής μας ζωής;

3. Πως τα Μαθηματικά αξιοποιούνται και επηρεάζουν τις διάφορες επιστήμες και την τέχνη;

4. Αφού τα Μαθηματικά έχουν σκοπό να λύσουν  καθημερινά πρακτικά προβλήματα γιατί υπάρχει το φαινόμενο της “μαθηματικοφοβίας”;

 

Οι μαθητές απάντησαν  στο παρακάτω ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, που έχει κατασκευαστεί με τη βοήθεια των Googledocs, πατώντας στον σύνδεσμο:

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGxGRlZCOVlDcGdPZ0dIMTFPY3l3ZlE6MQ

Τα αποτελέσματα υπάρχουν εδώ.

 

Φωτογραφίες από τις κατασκευές των μαθητών στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας υπάρχουν στη Συλλογή φωτογραφιών του σχολείου μας.

Επίσης πραγματοποιήθηκε σχετική εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας στο Κατάκολο καθώς και στη Δημόσια Βιβλιοθήκη του Πύργου για την αναζήτηση πληροφοριών σχετικών με το υπο διερεύνηση θέμα.

Επίσκεψη στο Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας

Επίσκεψη στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Πύργου

Η ερευνητική εργασία (σε pdf)

Η ερευνητική εργασία σε e-book

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykandra/archives/454

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση