Παρασκευή, 10 Νοεμβρίου 2017

Οι μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου και του Πειραματικού Λυκείου Πατρών τιμώντας την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου είπαν

«ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ … ΝΑΙ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟ»

με την εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν με επιτυχία  το Σάββατο 21 Οκτωβρίου το βράδυ στη φιλόξενη αίθουσα του Παμμικρασιατικού Συλλόγου.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν από τους μαθητές του Λυκείου αποσπάσματα από τα δύο θεατρικά  από τον «Σπιούνο» του Μπέρτολτ Μπρεχτ και την «Κοπεγχάγη» του Μάικλ Φρέην με υπεύθυνες καθηγήτριες την κ. Ι. Στρεπέλια και την κ. Ε. Κοτζαμανίδη. Συγκεκριμένα πήραν μέρος οι μαθητές της Γ’ Λυκείου:

Εισαγωγή εκδήλωσης : Νίκη Αμαριωτάκη

  • «Ο Σπιούνος», Μπέρλοτ Μπρεχτ
    • Εισαγωγικό κείμενο: Ευαγγελία Γουλιμή
    • Ποίημα: Νίκη Αμαριωτάκη
    • Κύριος Φούρκε: Διονύσιος Σκούρας
    • Κυρία Φούρκε: Ισμήνη Ζγολόμπη
    • Κλάους Χάινριχ: Ανδρέας Τσουκαρέλλας
    • Έρνα: Χριστίνα Αναστασοπούλου
  • «Κοπεγχάγη», Μάικλ Φρέην
  • Εισαγωγικό κείμενο: Σοφία Αντωνοπούλου- Μαρία Αθανασοπούλου
  • Νιλς Μπορ: Γενναίος Λυκουργιώτης
  • Βέρνερ Χάιζενμπεργκ: Στέφανος Δημόπουλος
  • Μαργκρέτε: Δήμητρα Γουλέ

 

Και λίγα λόγια για τα δύο έργα..

  • «»Ο Σπιούνος» είναι το 10ο από τα 24 μονόπρακτα που περιλαμβάνονται στο «Τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ», ένα βιβλίο που έγραψε ο Μπέρτολτ Μπρεχτ αυτοεξόριστος από το ναζιστικό καθεστώς της χώρας του, μεταξύ των ετών 1935 – 1939, όταν ακόμη η φρίκη του ναζισμού δεν είχε φανερωθεί σ” όλο της το μεγαλείο. Στο έργο αυτό ο συγγραφέας προσπάθησε να απομυθοποιήσει το μιλιταριστικό πνεύμα και την προπαγάνδα της φυλετικής υπεροχής στη χώρα του, που με μαθηματική ακρίβεια προετοίμαζαν το έδαφος για ένα νέο πόλεμο. Στο συγκεκριμένο μονόπρακτο ο Μπρεχτ ασχολείται με τις κοινωνικές σχέσεις, την κρίση στην οικογένεια και την αγωγή των νέων ανθρώπων υπό τη σκιά ενός καταπιεστικού εξωτερικού περιβάλλοντος και μιας ψυχολογικής απομόνωσης. Σε ένα ανελεύθερο καθεστώς ο φόβος φωλιάζει στις ψυχές των ανθρώπων, οι σχέσεις κλονίζονται, οι λέξεις χάνουν το νόημά τους και τα παιδιά μεταβάλλονται σε «σπιούνους», καταδότες ακόμα και των γονιών τους. Έτσι, ο θεατρικός συγγραφέας μάς δείχνει με διαύγεια που φτάνει ως τη φρίκη, πως πολύ πριν φανούν από πάνω τους τα βομβαρδιστικά, οι γερμανικές πόλεις δεν ήταν κατοικήσιμες….».
  • Στο έργο «Κοπεγχάγη», το οποίο γράφτηκε το 1998 από τον Μ. Φρέην,  δύο από τους σημαντικότερους Φυσικούς όλων των εποχών, ο Γερμανός Βέρνερ Χάιζενμπεργκ και ο Δανός Νιλς Μπορ μαζί με τη γυναίκα του Μαργκρέτε πραγματοποιούν μετά το θάνατό τους μία φανταστική συζήτηση. Προσπαθούν οι δυο τους, μετά θάνατον, να διαλευκάνουν  τι ακριβώς  ειπώθηκε μεταξύ τους στη συνάντησή τους το 1941,  όταν ο Χάιζενμπεργκ επισκέφτηκε το ζεύγος Μπορ στο σπίτι τους στην κατεχόμενη από τους Ναζί Κοπεγχάγη. Τότε είχε ήδη αρχίσει το γερμανικό πρόγραμμα για την κατασκευή της ατομικής βόμβας με επικεφαλής τον Χάιζενμπεργκ. Το περιεχόμενο της συζήτησης αυτής έχει απασχολήσει έντονα τους ιστορικούς της επιστήμης, αφού ο Χάιζενμπεργκ μετά το τέλος του πολέμου κατηγορήθηκε και κατακρίθηκε για πολλά χρόνια για αυτή του τη συμμετοχή στο ναζιστικό πρόγραμμα κατασκευής της ατομικής βόμβας».

 

Να σημειώσουμε ότι στα πλαίσια της εκδήλωσης οι μαθητές του σχολείου μας συγκέντρωσαν τρόφιμα για την Τράπεζα τροφίμων του Παμμικρασιατικού Συλλόγου, που μας φιλοξένησαν αφιλοκερδώς. Τους ευχαριστούμε πολύ.

Μπράβο παιδιά! Μας κάνατε υπερήφανους και μας συγκινήσατε!!!
Καλή επιτυχία στις Πανελλαδικές εξετάσεις!

image-0-02-05-6c437fad2574cf4a891a1c04a491cc4ee1b25f3c12ff34af3e1a43dbb406aa62-V  (1)DSC_0994image-0-02-05-40820381b3d16f61e83acc86454662415fd485d109085ad7ad00fc61632e31ad-Vimage-0-02-04-1e4d67870f62c4a8bfe05a226d24cc02861243a72dcf7bdab20d321a2e732c59-V

Παρασκευή, 27 Οκτωβρίου 2017

Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού

Την Δευτέρα, 2-10-2017 γιορτάσαμε στο σχολείο μας την Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού, που εντάσσεται στις δράσεις του Σύγχρονου Κοινωνικού Σχολείου.

Πραγματοποιήθηκαν επιμέρους δράσεις (προβολή ταινίας, παιχνίδια μπάλες, τσουβαλοδρομίες, αγώνες βόλεϊ – μπάσκετ – πινγκ πονγκ και ελληνικοί χοροί) με τη συμμετοχή πολλών μαθητών μας. Συντονιστής των δράσεων ήταν ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής κ. Παυλάκης Ιωάννης. Τις εκδηλώσεις παρακολούθησαν το σύνολο των μαθητών και καθηγητών του σχολείου μας.

DSC_0986 DSC_0996 DSC_1008 DSC_1011 DSC_1023 DSC_1025

 

Παρασκευή, 27 Οκτωβρίου 2017

Εορτασμός Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών: 26-9-2017

top-banner-2015_EL EDL_Logo1-300x186

Και φέτος γιορτάσαμε στο σχολείο μας την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών (26/9). Οι γενικοί στόχοι της συγκεκριμένης ημέρας είναι: 1) η ενίσχυση της πολυγλωσσίας και της διαπολιτισμικής κατανόησης, 2) η προώθηση της πλούσιας γλωσσικής και πολιτιστικής ποικιλίας της Ευρώπης, και 3) η ενθάρρυνση της δια βίου εκμάθησης γλωσσών μέσα και έξω από το σχολείο.

Κατά τις ώρες του μαθήματος της Αγγλικής γλώσσας, οι μαθητές ενημερώθηκαν με κατάλληλο διδακτικό υλικό και επισκέφτηκαν την ηλεκτρονική σελίδα http://edl.ecml.at/, όπου είχαν την ευκαιρία να παίξουν γλωσσικά παιχνίδια και κουίζ, αλλά και να δημιουργήσουν δικό τους υλικό, υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας τους κ. Μαρίας Χριστοπούλου, ΠΕ06.

EDL-animal-card-cow-300x300

Το θέμα του φετινού εορτασμού ήταν «Παροιμίες – Ζωγραφίστε, βρείτε, πείτε σωστά, μεταφράστε τις παροιμίες». Εδώ μπορείτε να δείτε τη δουλειά των μαθητών μας:

Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2017

2η θέση για την Ευρώπη και την 1η θέση για την Ελλάδα στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Καλών Εκπαιδευτικών Πρακτικών Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – SAME World

Τη 2η θέση για την Ευρώπη και την 1η θέση για την Ελλάδα στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Καλών Εκπαιδευτικών Πρακτικών Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – SAME World κατέκτησε το Πειραματικό ΓΕ.Λ Πατρών! (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

 

 

Η εκπαιδευτική πρακτική με τίτλο “Προσεγγίζοντας την Περιβαλλοντική Δικαιοσύνη με βιωματική μάθηση και δημιουργική έκφραση” διαγωνίσθηκε και διακρίθηκε ανάμεσα σε 112 εκπαιδευτικές πρακτικές από 9 χώρες. Επιπρόσθετα, της απονεμήθηκε Ανοιχτή Ετικέτα Ποιότητας Βέλτιστης Πρακτικής.

Συγχαρητήρια στη μαθητική ομάδα του Ομίλου “Παιχνίδια ρόλων και αυτοσχεδιασμοί στις Φυσικές Επιστήμες – Παριστάνω κάτι Επιστημονικό” με την οποία υλοποιήθηκε η πρακτική και που συμμετείχε ενεργά με όρεξη, ταλέντο, συνεργατικότητα και δημιουργική διάθεση: Βελλή Γεωργία, Διαλυνάς Γεώργιος, Μπάρλου Ιωάννα, Μπέτσου Ανατολή, Παπουτσή Δήμητρα, Σωτηρόπουλος Διονύσης ,Φάλαρης Χρίστος, Χαντζής Κων/νος από την Α” Λυκείου 2016-17 και Δημόπουλος Στέφανος, Ζγολόμπη Ισμήνη, Λαμπίρη Αθανασία από τη Β” Λυκείου 2016-17.

Untitled-2

Ιδιαίτερο παράγωγο της εκπαιδευτικής πρακτικής υπήρξε η δημιουργία της ταινίας μικρού μήκους “Διελκυστίνδα” που είχε στόχο τη διάχυση μηνύματος ενημέρωσης για τον καταναλωτισμό ως μια από τις αιτίες περιβαλλοντικής αδικίας (ενδογενεακή, διαγενεακή) και την ευαισθητοποίηση του κοινού μέσα από τη δύναμη του κινηματογραφικού φακού. Η ομάδα θέλησε να αναπαραστήσει τη σχέση αλληλεξάρτησης σε υλιστικό και – μεταφορικά – σε ηθικό επίπεδο. Θέλησε επίσης να δείξει πως σε ατομικό επίπεδο μπορούμε (ή όχι, δυστυχώς) να πράττουμε λαμβάνοντας υπόψη επιπτώσεις, δικαιώματα, αρχές και αξίες.


https://vimeo.com/arlapanos/env-justice 

Τέλος, εκφράζουμε και τα θερμά μας συγχαρητήρια στις ομάδες του 1ου ΓΕ.Λ. Μεταμόρφωσης Αττικής (1η θέση) και του ΓΕ.Λ. Μοχού Ηρακλείου Κρήτης (3η θέση) που μαζί μας αποτέλεσαν τη νικήτρια τριάδα του διαγωνισμού σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός, σχεδιασμός εκπαιδευτικής πρακτικής: Αρλαπάνος Γεώργιος, Βιολόγος MEd

Η εκπαιδευτική πρακτική ΕΔΩ

Για το διαγωνισμό ΕΔΩ

 

Πέμπτη, 29 Ιουνίου 2017

Ερευνητικές εργασίες 2016-20171 1. Α Λυκείου: Γάμος και οικογένεια στις διάφορες θρησκείες. 2. Β Λυκείου: Θρησκευτικός φανατισμός

Τάξεις Α” και Β”  Λυκείου

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Μαρία Μιχαλοπούλου ΠΕ01

1. Ερευνητική Εργασία Α Λυκείου: Γάμος και οικογένεια στις διάφορες θρησκείες.

2.Ερευνητική Εργασία Β Λυκείου: Θρησκευτικός φανατισμός

 

Πέμπτη, 29 Ιουνίου 2017

DOPING pp

DOPING

Αθλητισμός ανα ηλικία pp

Αθλητισμός ανα ηλικία

Αθλητισμός οικονομία και στοιχημα pp

Αθλητισμός οικονομία και στοιχημα

Διαχρονικές αξίες του αθλητισμού pp

Διαχρονικές αξίες του αθλητισμού

Παρασκευή, 9 Ιουνίου 2017

Διάκριση μαθητών της Γ” Λυκείου σε διαγωνισμό συγγραφής άρθρου του περιοδικού Science in School.

Δελτίο τύπου

Τη δεύτερη θέση (κατηγορία 16+) στο μαθητικό διαγωνισμό συγγραφής άρθρου ‘The search for the strangest species on Earth’ του περιοδικού Science in School κέρδισε μαθητική ομάδα της Γ’ Λυκείου του Πειραματικού ΓΕ.Λ. Πατρών ανάμεσα σε 80 διαγωνιζόμενους από όλη την Ευρώπη.

Η βραβευθείσα μαθητική ομάδα, αποτελούμενη από τους Κωνσταντακόπουλο Ευστάθιο, Πεφάνη Δημήτριο και Τσιμπούκη Βασιλική συνέγραψαν άρθρο στα αγγλικά σχετικά με τους ραδιοαυτότροφους μύκητες (Cladosporium sphaerospermum), αξιοποιώντας βιβλιογραφικές πηγές και δημιουργώντας πρωτότυπο καλλιτεχνικό σχέδιο.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν άλλες δύο ομάδες επιλέγοντας εξίσου ιδιαίτερους οργανισμούς. Οι Γερογιάννης Αργύριος, Παπαπαύλου Ειρήνη-Λουίζα και Χουρπιλιάδη Χαρίκλεια αναφέρθηκαν στα Βραδύπορα (Milnesium tardigradum) και οι Ροδοπούλου Βασιλική και Σταθοπούλου Μαρία την ‘αθάνατη μέδουσα’ Turritopsis dorhnii.

Αξίζει να σημειωθεί πως παρόλη την πίεση της προετοιμασίας των πανελλαδικών εξετάσεων, οι μαθητές και μαθήτριες επέλεξαν να αφιερώσουν μέρος του πολύτιμου χρόνου τους στη μελέτη, συγγραφή και ολοκλήρωση των μικρών αλλά πολύ αξιόλογων εργασιών τους. Μας θύμισαν, δε, πως το Σχολείο (πρέπει να) παραμένει χώρος του οποίου ο ρόλος είναι πάνω από όλα να καλλιεργεί τη συνεργασία, το ήθος, την κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής τους θητείας.

Το συντονισμό των ομάδων είχε ο κ. Γεώργιος Αρλαπάνος, Βιολόγος, σε συνεργασία με την κ. Μαρία-Μαρίζα Χριστοπούλου, Αγγλικής.

Οι εργασίες των παιδιών είναι εδώ.

Η ανακοίνωση του περιοδικού είναι εδώ.

Ανακοίνωση στη σελίδα της ΠΕΒ εδώ.

Το περιοδικό Science in School έχει σκοπό την προώθηση εμπνευσμένων διδακτικών προσεγγίσεων με έμφαση στη διεπιστημονικότητα και ενθαρρύνοντας την επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών, επιστημόνων και γενικότερα όσων ασχολούνται με τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην Ευρώπη.

Συγχαρητήρια στους νικητές και στις δύο συναγωνίστριες ομάδες!

 

Πέμπτη, 8 Ιουνίου 2017

Δημιουργικές εργασίες – Βιολογία

Με αφορμή τη δράση των Δημιουργικών εργασιών εκπονήθηκαν οι παρακάτω συνθετικές εργασίες, με συντονιστή τον κ. Αρλαπάνο Γ., Βιολόγο.

Αντωνακοπούλου Μαρία, Α1: Ακμή

Αργυροπούλου Σοφία, Κούλη Αθανασία, Μαστρογιαννοπούλου Αγγελική, Α1: Όνειρα 

Κουτσοκέρας Μιχάλης, Α1: Σκλήρυνση κατά πλάκας

Κυριαζή Αιμιλία, Α1: Σύνδρομο Down

Πατρώνης Γιώργος, Α2: Χρωμοσωμικές ανωμαλίες

Τσαπικούνης Γιώργος, Α2: Εγκέφαλος και μνήμη

Τσούπρα Χριστίνα, Α2: Χιμαιρισμός και παρένθετη μητρότητα

Φαρμάκης Ζαχαρίας,Α2: Καρκίνος του προστάτη

Αμαριωτάκη Νίκη, Β1: Νευροχημεία και κατάθλιψη

Λαμπίρη Αθανασία, Β1: Γυναίκες Επιστήμονες – Μαρία Κιουρί

Οι εργασίες βρίσκονται ΕΔΩ. Συγχαρητήρια στα παιδιά για τη διάθεση και την εργατικότητα!

Τρίτη, 6 Ιουνίου 2017

Ερευνητικές εργασίες 2016-2017 «Εμπορικές ιστοσελίδες»

 

Τάξη Β” Λυκείου (Τμήμα 3)

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Ευαγγελία Κουνάβη ΠΕ19

Για τις ανάγκες διεξαγωγής του μαθήματος και την σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία των μελών των ομάδων, χρησιμοποιήθηκε το περιβάλλον της n-τάξης του Π.Σ.Δ.  όπου από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό δημιουργήθηκε το κλειστό μάθημα : project3 b λυκείου 2016-2017 (EL293133)

Ομάδες – Αρχείο παρουσίασης – τέχνημα (ιστοσελίδα και κώδικας HTML)

  1. Ομάδα κοινωνική 1 : Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν τη ζωή μας

  2. Ομάδα κοινωνική 2 : Εμπορικές Ιστοσελίδες

  3. Ομάδα Web Design : Πώς τα Χρώματα και το Design επιδρούν στην Επισκεψιμότητα του Site σου

  4. Ομάδα Αθλητικές Ιστοσελίδες : Αθλητικές Ιστοσελίδες

  5. Ομάδα κατασκευής : Αποκρυπτογράφηση Κώδικα Εμπορικής Ιστοσελίδας (μελέτη περίπτωσης)

             Τέχνημα ομάδας κατασκευής:

  • Δίνουμε ζωή στο κείμενο μιας σελίδας παραμυθιού…  (κάνετε κλικ πάνω στην εικόνα για να δείτε και να ακούσετε «Το ταξίδι της Κυμοθόης»

 iconforblog

Τετάρτη, 24 Μαΐου 2017

Ανακοίνωση για μαθητές, καθηγητές και γονείς: «Ανακύκλωση Χαρτιού»

paper 2

paper 1

Το σχολείο μας συμμετέχει στο Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Το Χαρτί του Μέλλοντος μας – Ανακύκλωση Χαρτιού στα Σχολεία». Το εν λόγω πρόγραμμα  αποσκοπεί στην οργανωμένη και συστηματική ανακύκλωση χαρτιού από την ίδια τη σχολική κοινότητα. Έχει πανελλαδική εμβέλεια και το σχολείο μας συμμετέχει τους μήνες Μάιο και Ιούνιο 2017 (καταληκτική ημερομηνία συλλογής χαρτιού: 15 Ιουνίου 2017). Για την υλοποίηση του δραστηριοποιούνται οι μαθητές, ο Σύλλογος Καθηγητών και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

 

Το πρόγραμμα ανακύκλωσης χαρτιού από τα σχολεία συμβάλλει ουσιαστικά στην ευαισθητοποίηση και την αφύπνιση της οικολογικής συνείδησης των μαθητών, στην ενδυνάμωση του εθελοντισμού καθώς και στην ενίσχυση του στοιχείου της ανταποδοτικότητας εφόσον το χρηματικό ποσόν που θα συγκεντρώνεται θα χρησιμοποιείται για να καλύπτει τις ανάγκες των σχολείων που συμμετέχουν.

 paper 3

Το Πρόγραμμα Ανακύκλωσης χαρτιού στα σχολεία αφορά:

Χαρτί γραφής

Δηλαδή παλιά βιβλία, σχολικά ή μη, που οι μαθητές επιθυμούν να διαθέσουν, μαθητικά τετράδια, χρησιμοποιημένο Λευκό χαρτί φωτοτυπικού μηχανήματος και χαρτί τύπου (εφημερίδες και περιοδικά). Από μελέτη που πραγματοποίησε το ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ προκύπτει ότι είναι απόλυτα εφικτός στόχος ένας μέσος όρος 3 Kg ανά μαθητή.

Θα πρέπει να δοθεί προσοχή στα ακόλουθα:

  • Αφαιρούμε τα πλαστικά ντύματα και εξώφυλλα των βιβλίων και τετραδίων
  • Δε διαλύουμε το βιβλίο και το τετράδιο
  • Αφαιρούμε συνδετήρες και σπιράλ από βιβλία, τετράδια και φωτοτυπικό χαρτί

paper 2

 Για περισσότερες λεπτομέρειες μπείτε στην ιστοσελίδα: http://www.myfuturemypaper.gr/

Η Υπεύθυνη Καθηγήτρια

Μαρία Χριστοπούλου, ΠΕ06

Επόμενη σελίδα: »

Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων