Στο ιστολόγιο μπορείτε να δημοσιεύσετε τα σχόλιά σας σχετικά με ένα βιβλίο που διαβάσατε, με μια ταινία που είδατε ή με μια δραστηριότητα στην οποία πήρατε μέρος.
Μπορείτε, επίσης, αν είστε εκπαιδευτικός, να δημοσιεύσετε υποστηρικτικό υλικό για τα διδασκόμενα μαθήματα ή να προτείνετε οτιδήποτε θεωρείτε χρήσιμο για την παιδαγωγική και εκπαιδευτική διαδικασία. Παρακαλούμε τα δημοσιεύματά σας να μην περιέχουν προσβλητικά ή υβριστικά σχόλια, προπαγανδιστικό περιεχόμενο και να είναι επώνυμα.

Καλωσήλθατε στη σχολική βιβλιοθήκη του 1ου Λυκείου Ασπροπύργου!

Ένα βιβλίο είναι ένας κήπος που μπορείς να κουβαλήσεις στην τσέπη σου.
Αραβικό γνωμικό

Επιστολή διαμαρτυρίας από μαθητές του σχολείου μας

Οι μαθητές της Α΄τάξης του σχολείου μας, με αφορμή το επικείμενο κλείσιμο του 1/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Πυλών Καρπάθου, αποφάσισαν να γράψουν μία επιστολή διαμαρτυρίας για τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Η επιστολή απευθύνεται στην υπουργό Παιδείας, τον Πρωθυπουργό και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Την επιστολή υπογράφουν μαθητές και καθηγητές του Σχολείου. Είναι, νομίζω, μία απόδειξη του ότι οι μαθητές δεν είναι αδιάφοροι μπροστά στα όσα συμβαίνουν, έχουν ανησυχίες, προβληματίζονται και αντιδρούν με αξιοπρέπεια και δημοκρατικό ήθος.
Η επιστολή έχει ως εξής:

Ασπρόπυργος, 12 Απριλίου 2011
Προς:
Κα Διαμαντοπούλου,
Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Ανδρέα Παπανδρέου 37
Μαρούσι Τ.Κ. 15180
Κοιν.:1)Γραφείο Πρωθυπουργού
2)Γραφείο Προέδρου Δημοκρατίας

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Eίμαστε μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Ασπροπύργου Δυτικής Αττικής. Προβληματιστήκαμε σχετικά με την κατάργηση και συγχώνευση κάποιων σχολείων της περιφέρειας, με αφορμή το επικείμενο κλείσιμο του Δημοτικού Σχολείου Πυλών Καρπάθου. Το σχολείο αυτό έχει συμμετάσχει ενεργά σε ποικίλες πρωτοποριακές δραστηριότητες που αφορούν στην παιδεία και τον πολιτισμό. Πιστεύουμε ότι η απόφαση να κλείσει είναι άδικη, καθώς φανερώνει αδιαφορία και αχαριστία απέναντι σε όσα κατά καιρούς έχουν πετύχει με τις προσπάθειές τους οι μαθητές και ο δάσκαλός τους.
Αναρωτιόμαστε ποια ήταν τα κριτήρια σας, όταν πήρατε τις αποφάσεις αυτές, που δεν αφορούν μόνο το σχολείο της Καρπάθου αλλά και πολλά άλλα στην επαρχία. Πολλά παιδιά θα στερηθούνε την ευκαιρία να μορφωθούνε, κάτι που θεωρείται από απαράδεκτο έως εγκληματικό, εφόσον αποτελεί στέρηση του θεμελιώδους δικαιώματος για μόρφωση.
Βέβαια, το δικό μας σχολείο δεν πρόκειται να καταργηθεί ούτε να συγχωνευτεί. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν μας ενδιαφέρουν οι εξελίξεις στο χώρο της παιδείας και της κοινωνίας γενικότερα. Μπορεί η εξομάλυνση της οικονομίας της χώρας μας να είναι ο πρωτεύων στόχος αλλά, όταν θίγονται και υποτιμούνται έννοιες, όπως «παιδεία» και «μαθητής», τότε είναι λογικό οι ίδιοι οι μαθητές να αντιδράσουν. Πιστεύουμε ότι, αν οικονομικοί λόγοι υπερισχύσουν έναντι της παιδείας, τότε μακροπρόθεσμα οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές ακόμα και για την ίδια τη Δημοκρατία, καθώς αρχή της είναι η παροχή ίσων ευκαιριών σε κάθε πολίτη.
Έτσι, λοιπόν, κ. Υπουργέ, σας ζητούμε να αναλογιστείτε τις επιπτώσεις που θα έχουν οι αποφάσεις σας στο θεσμό της παιδείας και σε όλους τους πολίτες, ιδιαίτερα στη νέα γενιά, και να αναθεωρήσετε τη στρατηγική σας στην επίλυση των προβλημάτων του εκπαιδευτικού συστήματος.
Μετά τιμής

Νέο ποίημα

Ο μαθητής μας Νικηφόρου Νίκος είναι…πολυγραφότατος! Μας έστειλε ακόμα ένα ποίημά του, το οποίο δημοσιεύουμε παρακάτω.

“Ζω σ’ έναν κόσμο…
Σ’ έναν κόσμο δικής μου φαντασίας
Γεμάτος μαγεία
Γεμάτος ξόρκια.
Στο δικό μου κόσμο δεν υπάρχουν κανόνες, ούτε νόμοι.
Είναι όλο χρώματα γεμάτος.
Γεμάτος με χαρά, γέλια.
Εκεί όπου όλα ζωή έχουν.
Όλος μου ο κόσμος ζωντανός.
Ο δικός μου κόσμος, ο ηρωικός.
Εκεί όπου όλοι θεοί είναι.
Θεοί στο δικό τους μύθο που μόνοι τους οργώσαν.
Εκεί όπου έχεις όρεξη να ζεις,
να γελάς, να ονειρεύεσαι.
Εκεί όπου όλα τα ξεχνάς.
Τη βαθιά αλήθεια, που ζει στον πραγματικό κόσμο.
Εκεί όπου πετάς στα ουράνια
κάθε φορά που γελάς και ονειρεύεσαι.
Εκεί ζω
Εκεί μεγαλώνω
Εκεί μαθαίνω
να προχωρώ, να ζω.
Ένας κόσμος μυθικός.
Ο προσωπικός μου μύθος!”

Επίσκεψη του σχολείου μας στο Ε.ΚΕ.ΒΙ.

Δύο ομάδες μαθητών, η μία από την Α΄ και η άλλη από τη Β΄Λυκείου, επισκέφτηκαν το ΕΚΕΒΙ στα πλαίσια του προγράμματος: “Εργαστήριο για την ποίηση για μαθητές Λυκείου”. Εκεί συνάντησαν τον ποιητή, κύριο Στρατή Πασχάλη, και συζήτησαν μαζί του για την ποίηση, τους ποιητές και την ποιητική δημιουργία. Οι εντυπώσεις των μαθητών ήταν πολύ θετικές. Ο κύριος Στρ. Πασχάλης τους κέρδισε με την απλότητα και την προσήνειά του αλλά και μαθητές μας εντυπωσίασαν με την ευαισθησία τους και την συμμετοχή τους στη συζήτηση.
Τέτοιες δραστηριότητες είναι εποικοδομητικές, καθώς ενεργοποιούν τους μαθητές, τους φέρνουν σε επαφή με τη “ζωντανή” ποίηση και τους ανοίγουν νέους ορίζοντες. Ελπίζουμε το ΕΚΕΒΙ να συνεχίσει την οργάνωση παρόμοιων δραστηριοτήτων!

“Εικονογραφημένος κόσμος”: ένα μυθιστόρημα του Νεντίμ Γκιουρσέλ. Παρουσίαση: Νικηφόρου Νικόλαος (Α5)

Το μυθιστόρημα αυτό παρουσιάζει την ιστορία ενός τούρκου καθηγητή της Ιστορίας της Τέχνης, του Κιαμίλ Ουζμάν, ο οποίος αποφάσισε να ακολουθήσει τα ίχνη ενός ζωγράφου της Αναγέννησης, του Τζεντίλε Μπελίνι. Για αυτό το σκοπό ταξιδεύει στη Βενετία και μαζί του ταξιδεύουμε και εμείς και τη βλέπουμε να καθρεφτίζεται στα νερά των καναλιών της. Ο καθηγητής συνειδητοποιεί σταδιακά ότι ό,τι βλέπει γύρω του είναι ζωγραφισμένο στους πίνακες του Μπελίνι και μάλιστα με μεγάλη λεπτομέρεια. Είναι σαν να ζωντανεύουν οι πίνακες μπροστά στα μάτια του!!!
Έμεινα έκπληκτος από τις τόσες εικόνες που περιέχονται στο βιβλίο αλλά περισσότερο με τράβηξε η προσωπικότητα του καθηγητή. Είναι ένας άνθρωπος που ξέρει να ζει με ένταση, κυνηγά τα όνειρά του και πάντα ελπίζει. Θα ‘θελα να με μάθει και μένα να ζω έτσι! Θα ΄θελα πολύ να τον συναντήσω και να του δώσω συγχαρητήρια.

Λάβαμε και δημοσιεύουμε ένα κείμενο του μαθητή του σχολείου μας Νικηφόρου Νικολάου από το Α5:

“Με κιμωλίες όλων των χρωμάτων ζωγραφίσαμε τις μέρες χρόνια τώρα.
Αγαπήσαμε πρόσωπα και ήχους, επιθυμήσαμε, κουραστήκαμε, άλλοτε εξεγερθήκαμε και πολλές φορές φανταστήκαμε πως η κιμωλία ξαναγίνεται ακρογιαλιά, τα θρανία δέντρα και μεις μακριά από τούτες τις αίθουσες να περπατάμε στον ήλιο.
Όμως, στην καρδιά όλων, αυτός ο μικρόκοσμος του σχολείου είναι σίγουρο ότι άφησε ίχνη, χαράζοντας δρόμους στη γνώση, την ομορφιά, τη συνεργασία, την αλήθεια, τη συνειδητοποίηση του εαυτού μας και των άλλων.

Ο καθένας μας ας υλοποιήσει τον προσωπικό του μύθο.

Καλή πορεία από δω και πέρα”
Νικηφόρου Νικόλαος