3o Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Είμαι άνθρωπος, έχω τα ίδια δικαιώματα με σένα”

Το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων είχε ως θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Μέσα από αυτό το εργαστήριο τα παιδιά έρχονται   για πρώτη φορά σε επαφή με την έννοια του δικαιώματος. προσπαθούν να αναγνωρίσουν   την  έννοια της «ανάγκης» και «επιθυμίας» και αντίστοιχης διάκρισής τους.

Τα βοηθάμε να αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα συνεργασίας και επικοινωνίας με αφορμή το συγκεκριμένο θέμα, αποδεχόμενοι τις ομοιότητες και διαφορές τους.

Κάναμε ένα φύλλο εργασίας όπου προσπαθήσαμε να διακρίνουμε τις ανάγκες από τις επιθυμίες μας.

Παρακολουθήσαμε με τα παιδιά το παραπάνω βίντεο που αφορά τα δικαιώματα των παιδιών και ακολούθησε αρκετή συζήτηση πάνω σε αυτό.

Παράλληλα, δημιουργήσαμε μια αφίσα με τα δικαιώματα των παιδιών και στολίσαμε την τάξη μας.

«Έχω δικαιώματα…»

Με αφορμή την Παγκόσμια Η μέρα των Παιδιών με αναπηρία διαβάσαμε την ιστορία «Θέλω μόνο να παίξω μαζί σου» και ακολούθησε συζήτηση για τα παιδιά με ιδιαίτερες δυνατότητες τονίζοντας πως αυτά τα παιδιά έχουν τα ίδια δικαιώματα με όλους εμάς και φυσικά πως χρειάζεται όποτε μας δίνεται η ευκαιρία να τα βοηθάμε και όχι να τα κρίνουμε και να τα κοροϊδεύουμε. Προσπαθήσαμε και εμείς να ζωγραφίσουμε χωρίς να χρησιμοποιήσουμε τα χέρια μας και να προχωρήσουμε μέσα στην τάξη με τη βοήθεια ενός άλλου παιδιού χωρίς όμως να βλέπουμε και καταλάβαμε πόσο δύσκολο είναι για τους ανθρώπους να μην έχουν χέρια ή να μην βλέπουν

Viber 2022 04 09 17 17 57 988

Παρακολουθήσαμε το ακόλουθο βίντεο και το συζητήσαμε

Βίντεο Τα φτωχά και τα πλούσια παιδιά

Ακούσαμε το τραγούδι «Υπάρχουν χέρια», συζητάμε πώς κάποιοι στερούν τα δικαιώματα των άλλων και συμφωνούμε τα δικά μας χέρια να δίνουν δικαιώματα και όχι να στερούν.

Σχεδιάσαμε και εμείς τα δικά μας χέρια και ζωγραφίσαμε σε αυτά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας .Δημιουργήσαμε μια ωραία αφίσα και με αυτήν στολίσαμε την τάξη μας.

Viber 2022 05 23 22 36 19 764

Ακούσαμε το υπέροχο τραγούδι του Παντελή Θαλασσινού «Να αγαπάς»

 

Είδαμε το ακόλουθο παραμύθι ” Το μαγικό πανί”

Αφού συζητήσαμε για το συγκεκριμένο βίντεο, ζωγραφίσαμε και εμείς ένα μαγικό πανί γύρω από τη γη μας και στολίσαμε την τάξη μας.

Γενικά, σε αυτό το εργαστήριο συζητήσαμε πολύ με τα παιδιά τα οποία συνειδητοποίησαν ότι πολλά πράγματα που έχουμε δεν είναι δεδομένα για όλους, για το λόγο αυτό πρέπει να είμαστε ευγνώμονες και χαρούμενοι με αυτά που έχουμε και παράλληλα να βοηθάμε όποτε χρειάζεται αυτούς που έχουν ανάγκη.

 

 

ΠΑΣΧΑ

 

Ήρθε και φέτος το Πάσχα και προσπαθήσαμε μαζί με τα παιδιά να μάθουμε τι είναι το Πάσχα, τι σημαίνει για την θρησκεία μας. Αρχικά συζητήσαμε με τα παιδιά τι είναι το Πάσχα. Τι γιορτάζουμε; Τι κάνουμε για να το γιορτάσουμε. Μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμά μας. 

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βιντεάκι,

 

 

Συζητήσαμε για την  Μεγάλη Εβδομάδα. Μάθαμε για τα θαύματα του Ιησού και πρώτα απ΄όλα για το θαύμα του Λαζάρου. Είδαμε τι κάνουν τα παιδιά το Σάββατο του Λαζάρου, ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι του Λαζάρου και φτιάξαμε και εμείς τα δικά μας Λαζαράκια.

 

5

Μάθαμε τι γιορτάζουμε  την Κυριακή των Βαϊων και προσπαθήσαμε και εμείς να φτιάξουμε σταυρουδάκια με βάγια.

 

 3         13

Ζωγραφίσαμε και βάψαμε αυγά. 

4     1\

Είδαμε το παρακάτω πολύ ωραίο παραμύθι 

Ζυμώσαμε και πλάσαμε μυρωδάτα πασχαλινά κουλουράκια

10    12    .jpg

Παίξαμε κυνήγι κρυμμένου θησαυρού και μέσα στην τάξη και έξω στην αυλή γελάσαμε πολύ και έπειτα μετρήσαμε τον θησαυρό μας!!!

9    2   14    15

Κάναμε τα μαθηματικά μας με πασχαλινά αυγά. Βρήκαμε το ταίρι τους  και τα βάλαμε στη σειρά.

8 6

Δεν θα μπορούσαμε φυσικά να μην φτιάξουμε τα πασχαλινά καλαθάκια μας με τα κουλουράκια τα σταυρουδάκια και τα αυγά που φτιάξαμε και βέβαια την πασχαλινή μας καρτούλα με όμορφες ευχές.

 

11   16

Καλό Πάσχα σε όλους!!

25 Μαρτίου/ Ευαγγελισμός

25η Μαρτίου διπλή γιορτή για την Ελλάδα μας. Θρησκευτική αλλά και Εθνική εορτή. Τιμούμε την ορθόδοξη πίστη, γιορτάζοντας την επέτειο αναγγελίας της γέννησης του Ιησού και φυσικά γιορτάζουμε την έναρξη της επανάστασης του 1821 ενάντια στον τουρκικό ζυγό.

Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Αφού μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και μάθαμε τι γιορτάζουμε αυτή την ημέρα, θυμηθήκαμε ξανά το φώνημα Ε και προσπαθήσαμε να το βρούμε σε  διάφορες λέξεις.

2 1

 Δραματοποιήσαμε και εμείς τον Ευαγγελισμό. 

25 Μαρτίου2

Είδαμε και συζητήσαμε αρκετούς πίνακες ζωγραφικής και ζωγραφίσαμε και εμείς τον δικό μας ξεχωριστό πίνακα ζωγραφικής και φυσικά φτιάξαμε και τον κρίνο που έδωσε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στην Παναγία.

.jpg    1   3

25η Μαρτίου

Συζητήσαμε για την επανάσταση του 1821 και μιλήσαμε για του ήρωες της Επανάστασης αυτής.

Παίξαμε με τους αριθμούς και φτιάξαμε την ημερομηνία

25 Μαρτίου3pg

Και έπειτα φτιάξαμε μια ομαδική εργασία που στολίσαμε στην τάξη μας

25 Μαρτίου5jpg         25 Μαρτίου6jpg 

Μάθαμε για τις γενναίες Σουλιώτισσες, είδαμε πίνακες ζωγραφικής, μνημεία, ακούσαμε το τραγούδι τους και το  δραματοποιήσαμε και εμείς 

25 Μαρτίου1

Μάθαμε για τους Τσολιάδες και την στολή τους και φυσικά φτιάξαμε τους δικούς μας!

25 Μαρτίου4 

Διαβάσαμε τα “Ελληνάκια” της Ευγενίας Φακίνου. Βάλαμε στη σειρά τις εικόνες και προσπαθήσαμε να αναδιηγηθούμε την ιστορία.

25 Μαρτίου

Φτιάξαμε μια ωραία χειροτεχνία για την 25η Μαρτίου και τις σημαιούλες μας που θα παίρναμε στην παρέλασή μας.

25 Μαρτίου8jpg  25 Μαρτίου7jpg

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!!ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!!

 

7η Μαρτίου

Σήμερα μιλήσαμε για την επέτειο της 7ης Μαρτίου.

Παρακολουθούμε ψηφιακό υλικό από την ημέρα της υπογραφής.

Η τελετή παράδοσης των Δωδεκανήσων στην Ελλάδα από τις βρετανικές αρχές έγινε στις 31 Μαρτίου 1947 στη Ρόδο μέσα σε πανηγυρική ατμόσφαιρα.

Η επίσημη τελετή της ενσωμάτωσης έγινε στις 7 Μαρτίου 1948 και το 1955 τα Δωδεκάνησα έγιναν νομός με πρωτεύουσα τη Ρόδο.
Είδαμε φωτογραφίες από εκείνη την ημέρα. Φέραμε τον χάρτη της Ελλάδας στην τάξη και μάθαμε τι σημαίνει νησί.  Μάθαμε ποια είναι τα δώδεκα νησιά του Αιγαίου, τα μετρήσαμε και κάναμε αντιστοιχήσεις με τα ονόματα των νησιών.

7 μαρτίου2    7 μαρτίου4     

Ακούσαμε τα παρακάτω τραγούδια για την ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου τα οποία τα δανειστήκαμε από το υπέροχο blog “Το ιστολόγιο της κυρίας Ανθής”.

Ο ύμνος της Δωδεκανήσου

Και φυσικά, φτιάξαμε τις ωραίες μας χειροτεχνίες..

7 μαρτίου3    7 μαρτίου

Η Κυρά Σαρακοστή

Πέρασε η Καθαρά Δευτέρα και ήρθε η Σαρακοστή και μαζί με τη Σαρακοστή ήρθε η στιγμή να πούμε για την Κυρά Σαρακοστή στο νηπιαγωγείο μας

Είδαμε το παρακάτω βίντεο και συζητήσαμε για την κυρά Σαρακοστή. Γιατί δεν είχε στόμα; γιατί τα χέρια της είναι πάντα σταυρωμένα;

Γιατί άραγε τη λέμε κυρά Σαρακοστή; Σαράντα μέρες κράταγε η νηστεία πριν το Πάσχα.
Τόσες νήστεψε και ο Χριστός στην έρημο. Η «κυρά Σαρακοστή» ήταν το ημερολόγιό τους. Την παρίσταναν ως καλόγρια. Έπαιρναν μια κόλλα χαρτί και σχεδίαζαν μια γυναίκα. Δεν της έκαναν στόμα γιατί συνέχεια νήστευε και τα χέρια της ήταν σταυρωμένα γιατί όλο προσευχόταν.
Είχε 7 πόδια, τις 7 βδομάδες της Σαρακοστής.
Κάθε Σάββατο έκοβαν και ένα πόδι. Το τελευταίο το έκοβαν το Μεγάλο Σάββατο.

Μάθαμε ποια φαγητά είναι τα νηστίσιμα και προσπαθήσαμε με παιγνιώδη τρόπο να τα βρούμε.

Σαρακοστή4  Σαρακοστή2

Έπειτα, φτιάξαμε τη δική μας Κυρά Σαρακοστή, τη ζωγραφίσαμε και την κρεμάσαμε στον τοίχο μας ώστε να έχουμε και εμείς το δικό μας ημερολόγιο.

1 .jpg

Παράλληλα,  προσπαθήσαμε να την φτιάξουμε και από αλατοζύμη. Την φτιάξαμε την ψήσαμε και την ζωγραφίσαμε και περάσαμε πάρα πολύ ωραία!!

Σαρακοστή8  Σαρακοστή6  Σαρακοστή3  Σαρακοστή1
Χρειάζεται όμως και στο σπίτι να έχουμε τη δική μας κυρά Σαρακοστή ώστε να κόβουμε τα ποδαράκια της και να βλέπουμε πόσες εβδομάδες μένουν ως το Πάσχα. Έτσι φτιάξαμε μια πολύ ωραία χειροτεχνία με όσπρια για να πάρουν τα παιδιά σπίτι.

 

 

Σαρακοστή7  Σαρακοστή5     Σαρακοστή

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Φύλαξέ το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας”

Στο δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων, ασχοληθήκαμε με την ανακύκλωση.

Στο πρώτο εργαστήριο, δημιουργούν ένα συμβόλαιο δράσης τμήματος για τη διερεύνησή του σε κλίμα συνεργασίας. Σχεδιάζουν ό,τι γνωρίζουν για τη διαχείριση των άχρηστων αντικειμένων. Παρουσιάζουν στην τάξη τις ζωγραφιές τους.

Έπειτα, οι μαθητές/τριες φαντάζονται ότι από κάπου έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά.Aναπαριστούν τα συναισθήματα με το πρόσωπο και το σώμα τους. Συζητάμε και καταλαβαίνουμε γιατί η γη μας είναι άρρωστη και τα παιδιά ζωγραφίζουν τι χρειάζεται να κάνουμε για να μην είναι άρρωστη πια η γη μας. Παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους στην τάξη.

Στο δεύτερο εργαστήριο, τα παιδιά παρακολουθούν το παρακάτω βίντεο 

και καλούνται να παρατηρήσουν, να συγκρίνουν και να διαχειριστούν κριτικά τις πληροφορίες. Στη συνέχεια, φτάνουν σε συμπεράσματα σε σχέση με την προσωπική τους κατάσταση. Πως θα ήταν ο τόπος τους με καλή διαχείριση απορριμμάτων και πως με κακή διαχείριση.

Στο διάλειμμα, γυρίζουμε γύρω από το σχολικό κτίριο ώστε να παρατηρήσουν καλύτερα οι μαθητές τον περιβάλλοντα χώρο με στόχο: (α) να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή και να τους καταγράψουν, (β) να παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα και να τα καταγράψουν, (γ) να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς και να καταγράψουν καλές πρακτικές διαχείρισης των απορριμμάτων που θα εντοπίσουν.

Επιστρέφοντας στην τάξη, καλούνται να εκφράσουν την άποψή τους σε σχέση με την ικανοποιητική φροντίδα του περιβάλλοντα χώρου και προτάσεις βελτίωσης.

Στο 3ο εργαστήριο  καταγράφουν τα απορρίμματα της τάξης και τους τρόπους διαχείρισής τους. Αναγνωρίζουν τη σήμανση της ανακύκλωσης. Κατατάσσουν τα ανακυκλώσιμα σε κατηγορίες (χαρτί, πλαστικό, γυαλί αλουμίνιο ).

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για την ανακύκλωση, ” Ο Πέρι το Περιβάλλον”

Ενημερώνονται για την επιλογή των ειδών, τη σωστή προετοιμασία τους και απόρριψη τους (οργανικά -ανακυκλώσιμα, σωστό είδος-κάδος, καθαριότητα, όχι συσκευασία σε σακούλες).Τα παιδιά φέρνουν από το σπίτι τους διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά και παίζουν ένα κινητικό παιχνίδι όπου διαχωρίζουν τα ανακυκλώσιμα είδη 

1 1  6 1

Συμπληρώνουν 2 φύλλα εργασίας που αφορούν τον διαχωρισμό των υλικών σε ανακυκλώσιμα και μη υλικά. Κατόπιν παίζουν τα ψηφιακά παιχνίδια στην τάξη.

Στο 4ο εργαστήριο, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή μέσω webex με το κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του δήμου Πεταλουδών,(Κ.Ε.Π.Ε.Α Πεταλουδών) ώστε να παρακολουθήσουμε 2 πολύ ωραία προγράμματα που αφορούν την ανακύκλωση.

1.e-Ο μικρός Ανακυκλωτής και το ρομπότ

2. Παραγωγή Ανακυκλωμένου χαρτιού & Βιβλιοδεσία

Παράλληλα στάλθηκε στους γονείς το παρακάτω link:https://blogs.sch.gr/kpepetal/e-o-mikros-anakyklotis-kai-to-rompot,
στο οποίο τα παιδιά μπορούσαν να κάνουν διαδραστικά φύλλα εργασίας, εφόσον το επιθυμούσαν καθώς και παιχνίδια online που αφορούν την ανακύκλωση
βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή = Flipbooks
διαδραστικά φύλλα εργασίας = liveworksheets
εμπέδωση θεωρίας = Quiz
παιχνίδια online = puzle
αξιολόγηση = quizizz

2

Κάναμε και εμείς την προσπάθεια μας και φτιάξαμε ανακυκλωμένο χαρτί.

  3 1 5 1 4

Στο 5ο εργαστήριο, κάνοντας παρατηρήσεις, διερευνώντας πηγές, και ερχόμενοι σε επαφή με ειδικούς, τα παιδιά βγάζουν τα συμπεράσματα τους, τα οποία αποτελούν τον κύριο σκελετό́ του σεναρίου για ένα θεατρικό́ δρώμενο με θέμα την ανακύκλωση. Μέσω της ιστορίας τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους για τα προβλήματα που σχετίζονται με την ανακύκλωση: (α) η υπερκατανάλωση ειδών και η απόρριψή τους, (β) η επιλογή των ειδών για ανακύκλωση (γ) η κακή προετοιμασία των ανακυκλώσιμων ειδών (ελλιπής καθαριότητα, λανθασμένη ρίψη σε κάδους κτλ)

Εκπαιδευτικό υλικό /Συνδέσεις

 Ψηφιακά παιχνίδια

Παιχνίδι 1 Διακρίνουν τα είδη που ανακυκλώνονται https://learningapps.org/display?v=ppakzw9z321

Παιχνίδι 2 Διαχωρίζουν τις κατηγορίες των ανακυκλώσιμων ειδών http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3601 (σε τρεις κατηγορίες) https://learningapps.org/display?v=pqcxqzgj521 (σε έξι κατηγορίες)

ΚΑΛΩΣ ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ

Έφτασε  ο καιρός και προετοιμαζόμαστε στο νηπιαγωγείο μας για τις Απόκριες και το καρναβάλι που τόσο αγαπούν τα παιδιά!!. Μιλήσαμε για τις εβδομάδες πριν τις Απόκριες, την Προφωνή, την Κρεατινή, την Τυρινή και γιατί τις λέμε έτσι. Μάθαμε το γαϊτανάκι, είδαμε πως γιορτάζουμε τις Απόκριες και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, στην Πάτρα,  στην Νάξο, στην Νάουσα, στη Θεσσαλονίκη,  και συζητήσαμε τι μας αρέσει, τι πράγματα έχουμε κοινά και τι όχι.

Παράλληλα, είδαμε πως γιορτάζουμε τις Απόκριες και σε άλλα μέρη του κόσμου, στην Βενετία, στην Βραζιλία στο Βέλγιο με τις πορτοκαλομαχίες. Παρατηρήσαμε πως σε όλα τα καρναβάλια όλοι φοράνε μάσκες και καπέλα,  έτσι λοιπόν δεν μπορούσαμε να μην φτιάξουμε και εμείς τις δικές μας πολύχρωμες μάσκες και  πολύχρωμα καπέλα.

 

7    6    2

Διαβάσαμε το πολύ ωραίο παραμύθι του Αρλεκίνου. Το περιγράψαμε ξανά  και προσπαθήσαμε να βάλουμε τις εικόνες  του παραμυθιού σε μια σειρά.

4   8

Συζητήσαμε τα συναισθήματα του Αρλεκίνου και προσπαθήσαμε και εμείς να καταλάβουμε γιατί ο Αρλεκίνος μας αισθάνεται έτσι. Μάθαμε το σχήμα του ρόμβου, από την στολή του Αρλεκίνου και την παρατηρήσαμε και σε υπέροχους πίνακες ζωγραφικής.

SeatedHarlequin picasso PaulasHarlequin images10   Ferretti Harlequin and his Lady 2    images 2

Παίξαμε διάφορα ψυχοκινητικά παιχνίδια κάνοντας διάφορους ρόλους ανάλογα με το τι έχουμε ντυθεί και άρεσε πάρα πολύ στα παιδιά!!Παράλληλα δεν παραλείψαμε να κάνουμε και κάποια φύλλα εργασίας με θέμα το καρναβάλι.

Την Τσικνοπέμπτη γιορτάσαμε βάζοντας και εμείς τις στολές μας,

 

5

Φυσικά δεν μπορούσαμε να μην μιλήσουμε για τον χαρταετό που θα πετάξουμε την Καθαρή Δευτέρα. Μάθαμε ότι το έθιμο αυτό είναι πάρα πολύ παλιό και μας έρχεται από την  Κίνα. Παρακολουθήσαμε το πολύ ωραίο animation ” A boy and his kite”  και το συζητήσαμε. Ακούσαμε τους Χαρταετούς του Μίκη Θεοδωράκη και συζητήσαμε τι αισθανόμαστε ακούγοντας αυτήν την υπέροχη μουσική, τα συναισθήματα που μας βγάζει.

Παίξαμε, φτιάχνοντας παζλ με χαρταετούς

.jpg

και εννοείται πως φτιάξαμε και εμείς τους δικούς μας χαρταετούς για την Καθαρή Δευτέρα.

3

Εγγραφές στο νηπιαγωγείο

Ξεκινούν οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας, για το σχολικό έτος 2022-2023.
Η πλατφόρμα proti-eggrafi.services.gov.gr θα παραμείνει ανοιχτή για το διάστημα από Τρίτη 1η Μαρτίου 2022 έως και Κυριακή 20η Μαρτίου 2022.

Παράλληλα, από 1η έως και 20η Μαρτίου 2022 ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για την εγγραφή των μαθητών και μαθητριών που θα φοιτήσουν για πρώτη φορά στην Α΄ τάξη του Δημοτικού

???? https://www.minedu.gov.gr/news/51497-28-02-22-ksekinoyn-oi-eggrafes-sta-nipiagogeia-kai-stin-a-taksi-dimotikoy

 

 

Αέρας

Ας γνωρίσουμε τον Αέρα, ένα από τα στοιχεία της φύσης. 
Τον Αέρα τον νιώθουμε; τον ακούμε; αλλά τον βλέπουμε; μπορούμε να τον πιάσουμε; 
 Ο αέρας λένε υπάρχει παντού! Μα, που είναι στα αλήθεια; Εμείς νιώθουμε το αεράκι που φυσά,  όταν ανεμίζουν τα μαλλιά μας,  όταν κουνιούνται τα φύλλα των δέντρων. Τρέχουμε με τα χέρια ανοιχτά, για να τον αγγίξουμε. 
Ο αέρας είναι απαραίτητος στη ζωή μας. Ο αέρας υπάρχει παντού. Στη Γη, στο Νερό, στο Χώμα, στον Ουρανό. Γίναμε δέντρα που τα χτυπάει ο δυνατός αέρας ή τα χαϊδεύει το αεράκι. 

Πιάσαμε ένα φτερό, ένα μπαλάκι και έναν ξύλινο κύλινδρο και τα φυσήξαμε και καταλάβαμε πως χρειάζεται περισσότερος αέρας για να κυλίσει ο κύλινδρος από ότι το μπαλάκι ή το φτερό.

8

Φτιάξαμε διαδρομές 

6      10

Φτιάξαμε ανεμοδείκτη..

5   7

Βρήκαμε  τη φορά του αέρα..

9

Μάθαμε διαφορετικές λέξεις για τον αέρα και κάναμε αναγραμματισμό..

9

Μα κάποιες φορές ο αέρας είναι πολύ επικίνδυνος.
Γίνεται άνεμος δυνατός,  ανεμοστρόβιλος. Πως άραγε μετράμε τον άνεμο;  α χαρτιά μας πετούν, το καπέλο μας φεύγει. Είδαμε και μάθαμε για την κλίμακα μποφόρ

1

Διαβάσαμε τον μύθο του Αισώπου “Ο Ήλιος και ο Βοριάς” και το δραματοποιήσαμε.

3   4

Και φυσικά φτιάξαμε τα μυλαράκια μας.

.jpg