Feed
Άρθρα
Σχόλια
internet



Λήψη αρχείου

internet23942



Λήψη αρχείου

untitled

Η σημασία του ελεύθερου χρόνου των μαθητών

Η έκρηξη στην επιστήμη και την τεχνολογία, τους δυο τελευταίους αιώνες, επαναπροσδιόρισε τις κοινωνίες, έφερε στο προσκήνιο νέες ανάγκες σε επιστημονικές γνώσεις και ειδικότητες, γιατί ζητούσε ανθρώπους για νέους και σπουδαίους ρόλους στους κοινωνικούς και εργασιακούς μετασχηματισμούς, άξιους να προωθήσουν με ταχύτητα αλλαγές και μεταρρυθμίσεις. Το παραγωγικό σύστημα απαιτούσε να διαθέτει εξειδικευμένα εργατικά χέρια, τεχνικούς και εμπειρογνώμονες, επαγγελματίες από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Οι αλλαγές κάθε είδους και κάθε εποχής έχουν αντίκτυπο στο εκπαιδευτικό σύστημα. Η έκρηξή της βιομηχανικής επανάστασης, καθώς και το αξίωμα, ότι η παιδεία υπηρετούσε και υπηρετεί πάντα το υπάρχον κοινωνικό και οικονομικό σύστημα, σηματοδότησε την εκπαίδευση και την κατέστησε μοχλό για τη προώθηση και εξυπηρέτηση των αναγκών και των επιδιώξεων της βιομηχανίας και των οικονομικών κεφαλαίων. Η παιδεία κλήθηκε να προσαρμοσθεί, να εναρμονισθεί και να «εκσυγχρονισθεί», γιατί η ανάγκη του συστήματος σε διπλωματούχους δεν μπορούσε να καλυφθεί με τη πατροπαράδοτη φιλελεύθερη παιδεία, που ίσχυε πριν από τη βιομηχανική επανάσταση, και που επέτρεπε την προαιρετική εκμάθηση της ανάγνωσης και γραφής, της ιστορίας της τέχνης και των επιστημονικών γνώσεων. Η παιδεία λοιπόν επιβλήθηκε ως υποχρεωτική, όχι γιατί στόχευε στη προαγωγή του ανθρώπινου πνεύματος και στη χαρά της γνώσης, αλλά γιατί έπρεπε να υπηρετήσει το κοινωνικό και οικονομικό σύστημα. Με γοργούς ρυθμούς, το σχολείο καλείται να καλύψει απαιτήσεις για όλο και περισσότερες γνώσεις και γνωστικά αντικείμενα, με αποτέλεσμα οι μαθητές να ακολουθούν ξέφρενους ρυθμούς εντατικής μελέτης, χωρίς να διαθέτουν ελεύθερο χρόνο. Το σχολείο, θα λέγαμε, ότι μάλλον δείχνει συστηματική αδιαφορία για τις ψυχικές και σωματικές ανάγκες του μαθητή, που συνεχώς κρίνεται για την ποσότητα και την ακρίβεια χιλιάδων πληροφοριών μόνο με βαθμολογικές κλίμακες.

Έχουν, λοιπόν, τα παιδιά, και ιδιαίτερα οι μαθητές της εφηβικής ηλικίας ελεύθερο χρόνο; Ποιοι είναι οι λόγοι, που οδηγούν στην καταστρατήγηση των δικαιωμάτων αλλά και των εξελικτικών αναγκών για παιχνίδι και εξωσχολική απασχόληση;

Ο ελεύθερος χρόνος, ειδικά στον έφηβο, είναι απαραίτητος, επειδή σ’ αυτό το εξελικτικό στάδιο χρειάζεται περισσότερη αφοσίωση στην ενδοσκόπηση και στην απόκτηση ταυτότητας. Η καλή επικοινωνία με τις ομάδες συνομηλίκων του δημιουργούν την αίσθηση της αποδοχής και της αυτοπεποίθησης, του μειώνουν την αβεβαιότητα και την ανησυχία. Σ’ αυτή την ηλικία θα έλθει σε επαφή με την ιδεολογία, θα αποκτήσει αξίες και θα κάνει σχέδια ζωής. Αντίθετα με τις απαιτήσεις της ηλικίας τους, οι έφηβοι μαθητές τρέχουν, για να προλάβουν σχολικά και εξωσχολικά προγράμματα, ξένες γλώσσες και ιδιαίτερα μαθήματα, βιώνουν αισθήματα ανασφάλειας και άγχους. Ελεύθερος χρόνος δεν υπάρχει, για να εκφρασθεί και να επικοινωνήσει με τους φίλους, να παίξει και να ζήσει στη φύση. Μοναδικός φίλος, όταν υπάρχει λίγος χρόνος για ξεκούραση, είναι η τηλεόραση, και τα αμφιβόλου ποιότητας προγράμματά της, μάλλον εντείνουν το άγχος και την υπερένταση.

Έτσι, οι μαθητές συστηματικά αγνοούν την ανάγκη του οργανισμού για ανάπαυση και ανανέωση των αποθεμάτων ενέργειας. Η έλλειψη ελεύθερου χρόνου τους οδηγεί σε ενέργειες μηχανικές, χωρίς νόημα και σε μια μάθηση μάλλον χωρίς βαθύτερο επίπεδο κατανόησης. Οι μηχανισμοί προσαρμογής, που διαθέτει ο οργανισμός, βοηθούν για τα επιπλέον καθήκοντα αλλά με ένα σοβαρό κόστος: Τη δημιουργία άγχους και την αύξηση των αγχογόνων ορμονών στο σώμα. Οι αγχογόνες ορμόνες, π.χ. η αδρεναλίνη, οδηγεί με τον χρόνο σε εξάντληση και σε κατάθλιψη. Σε σοβαρότερες και χρόνιες καταστάσεις αναπτύσσονται και ψυχοσωματικές ασθένειες. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα αφήνουν αναπάντητα ένα σωρό ερωτηματικά για τον περιορισμένο, μόνο σε γνωστικά αντικείμενα, ρόλο του σχολείου. Η ανάπτυξη της επικοινωνίας, έμφυτης και αρχαϊκής ανθρώπινης ανάγκης, τα βιώματα, οι συγκινήσεις, η ανταλλαγή εμπειριών, το μοίρασμα και η αλληλεπίδραση μαθητών και δασκάλων δεν προσφέρονται πια στους μαθητές, θεωρούνται άχρηστα αγαθά. Οι σημερινοί μαθητές θα είναι αύριο οι σύγχρονοι ενήλικες, σαν αυτούς που όλοι αναγνωρίζουμε, κουρασμένοι, γεμάτοι κενά και ανησυχίες, που τρέχουν να καλύψουν παλιά ελλείμματα σε ψυχοθεραπευτικά και αυτοβελτιωτικά προγράμματα, σε spa και ειδικές ασκήσεις ευεξίας.

Μαρία Λασσιθιωτάκη, http://www.2search.gr/psychology/view.asp?article=13&catid=3&nav=0

 

social-media-image

Τα αρνητικά των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης – λύσεις

 

Κείμενο 1: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η πραγματική αλλαγή [26 /03/2016]

Ας σχεδιάσουμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που θα προωθήσουν την πραγματική αλλαγή. Ήταν η φωνή του Wael Ghonim, που βοήθησε με τη σελίδα του στο Facebook να ξεκινήσει η επανάσταση στην πλατεία Ταχρίρ (2011) η οποία κατέληξε στην ανατροπή του προέδρου Χόσνι Μουμπάρακ.

Σε άρθρο του στους Ν.Υ. Τimes (3/2/2016) ο γνωστός Αμερικανός δημοσιογράφος και συγγραφέας Thomas L. Friedman γράφει ότι αφού τα τελευταία χρόνια είδαμε σειρά «επαναστάσεων του Facebook», από την «Αραβική Άνοιξη» ως την «Occupy Wall Street», σε διάφορες πλατείες, που όλες τροφοδοτήθηκαν από τα social media, μόλις καταλάγιασε η αντάρα στη μεγάλη πλειοψηφία απέτυχαν να φέρουν μια βιώσιμη νέα πολιτική κατάσταση, εν μέρει διότι πολλές φωνές ενισχύθηκαν τόσο έντονα που καθιστούσαν αδύνατη κάθε συνεννόηση και συναίνεση. Και αναρωτιέται αν αυτό δείχνει ότι τα social media είναι καλύτερα στο να διαλύουν παρά στο να συνθέτουν τα πράγματα;

[…] Κατά την άποψή μου τα social media σήμερα αντιμετωπίζουν 5 προκλήσεις: Πρώτη, δεν ξέρουμε πώς να χειρισθούμε τις φήμες. Οι φήμες που επιβεβαιώνουν τις προκαταλήψεις των ανθρώπων, γίνονται τώρα περισσότερο πιστευτές και μεταδίδονται σε εκατομμύρια ανθρώπων. Δεύτερη, έχουμε την τάση να επικοινωνούμε μόνο με ανθρώπους που συμφωνούμε, και χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορούμε να σωπάσουμε, να μην παρακολουθούμε, ή και να μπλοκάρουμε όλους τους άλλους. Τρίτη, οι online συζητήσεις ενσκήπτουν γρήγορα στα θυμωμένα πλήθη . Φαίνεται να ξεχνάμε πως αυτοί που είναι πίσω από οθόνες είναι αληθινοί άνθρωποι και όχι avatars. Τέταρτη, είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να αλλάξουμε τις απόψεις μας. Λόγω της ταχύτητας και της βραχυλογίας των social media, αναγκαζόμαστε να πηδάμε σε  συμπεράσματα, και να γράφουμε αιχμηρές απόψεις 140 χαρακτήρων, για πολύπλοκα παγκόσμια ζητήματα. Μόλις συμβεί αυτό, θα ζει για πάντα στο Διαδίκτυο. Έτσι έχουμε μειωμένα κίνητρα για να αλλάξουμε αυτές τις απόψεις, ακόμη κι αν εμφανισθούν νεότερες αποδείξεις. Πέμπτη και σημαντικότερη κατ’ εμέ, σήμερα οι εμπειρίες μας από τα social media έχουν σχεδιαστεί με τρόπο που να ευνοούν τη μετάδοση έναντι των κοινωνικών δεσμεύσεων, τις καταχωρήσεις έναντι των συζητήσεων, τα ρηχά σχόλια έναντι των εις βάθος συνομιλιών. Είναι σαν να συμφωνήσαμε ότι είμαστε εδώ για να εξακοντίζουμε λόγους ο ένας στον άλλο, αντί να συνομιλούμε μεταξύ μας. Υπήρξα μάρτυρας του πώς αυτές οι κρίσιμες προκλήσεις πόλωσαν την αιγυπτιακή κοινωνία , αλλά δεν πρόκειται μόνο για την Αίγυπτο. Η πόλωση βαίνει συνεχώς αυξανόμενη σε όλο τον κόσμο. Πρέπει να εργασθούμε για να βρούμε τον τρόπο που η τεχνολογία θα αποτελέσει μέρος της επίλυσης του προβλήματος, παρά μέρος του προβλήματος…Στην ουσία πρέπει να ξανασκεφθούμε το οικοσύστημα των σημερινών social media, και να ξανασχεδιάσουμε τις εξ αυτού εμπειρίες ώστε να επιβραβευθεί η στοχαστικότητα, η ευγένεια και αμοιβαία κατανόηση. Πιστεύοντας στο Ιντερνέτ, με μια ομάδα λίγων φίλων, ξεκινήσαμε μια νέα έρευνα προσπαθώντας να βρούμε απαντήσεις και να διερευνήσουμε πιθανές λύσεις. Πρώτο δημιούργημα μας είναι μια νέα μηντιακή πλατφόρμα που φιλοξενεί συνομιλίες οι οποίες αποσκοπούν στην αμοιβαία κατανόηση και ίσως στην αλλαγή των νοοτροπιών, και πειραματιζόμαστε με καυτά θέματα όπως φυλετικά, έλεγχος των όπλων, η διαμάχη για το μεταναστευτικό, η σχέση ισλάμ και τρομοκρατίας. Σήμερα τουλάχιστον το 1/3 της ανθρωπότητας έχει πρόσβαση στο Ιντερνέτ, όμως ένα τμήμα του είναι αιχμάλωτο από τα λιγότερο ευγενικές πλευρές της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Πριν πέντε χρόνια, είπα ότι αν θέλετε να ελευθερώσετε την κοινωνία το μόνο που χρειάζεστε είναι το Διαδίκτυο. Σήμερα, πιστεύω ότι αν θέλουμε να ελευθερώσουμε την κοινωνία πρέπει πρώτα να απελευθερώσουμε το Διαδίκτυο. http://ardin-rixi.gr/archives/198595

 

Κείμενο 2: Social media και ψυχική υγεία των νέων

[…] Παρόλο που τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης προσφέρουν πολλά οφέλη στην κοινωνία και συγκεκριμένα στους νέους, πολλοί υποστηρίζουν πως μπορούν να διαμορφώσουν την κουλτούρα μας σε μια κουλτούρα υπερπροβολής και μαζικοποίησης. Θα πρέπει ν’ αναρωτηθούμε, τι αντίκτυπο έχει αυτό στην ψυχική μας υγεία;

Σήμερα, το μόνο που μας νοιάζει είναι πόσες φωτογραφίες θα δημοσιεύσουμε ή ποιο θα είναι το επόμενο πράγμα που θα κοινοποιήσουμε, χωρίς να μας απασχολεί η επίδραση που έχουν τα social media στην ψυχική μας υγεία. Παίρνοντας το Facebook και το Instagram ως παραδείγματα, αντιλαμβανόμαστε πως πρόκειται για δυο μέσα που μας επιτρέπουν να παρουσιάσουμε τη δική μας φιλτραρισμένη πραγματικότητα, δείχνοντας μόνο αυτό που θέλουμε να δείξουμε.

Αυτό μπορεί να ωθήσει ένα άτομο στο να συγκρίνει επικριτικά τη ζωή του σε σχέση με τη ζωή άλλων, χρησιμοποιώντας τις δημοσιεύσεις τους ως μέτρο σύγκρισης για τις επιτυχίες και τις αποτυχίες της δικής του ζωής. Ο αντίκτυπος αυτής της κατάστασης επιφέρει καταστροφικά συναισθήματα χαμηλής αυτοεκτίμησης, καταλήγοντας σε αρνητικές δηλώσεις του “Εγώ..”, όπως “Εγώ ποτέ δεν θα μπορέσω να γίνω σαν κι αυτόν” ή “Εγώ ποτέ δεν θα μπορέσω να το κάνω αυτό”.[…]

Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν ώστε να προστατευτούμε από τους κινδύνους που εγκυμονεί η χρήση των social media και να επωφεληθούμε από τα θετικά που έχει να μας προσφέρει;

Πρώτα απ’ όλα, χρειάζεται να είμαστε ενημερωμένοι για αυτούς τους πιθανούς κινδύνους και αποτελεί υποχρέωσή μας ως κοινωνία (γονείς, εκπαιδευτικοί, υπουργείο παιδείας) να ενημερώσουμε και να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά και τους εφήβους σχετικά με την ασφαλή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Για τις νεότερες γενιές, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους, οπότε είναι αναγκαίο να λάβουν όλη την σχετική παιδεία, ώστε να μπορούν αφενός να προφυλαχθούν από τους κινδύνους και αφετέρου να αξιοποιήσουν αυτά τα μέσα ως ένα χρήσιμο και πολύτιμο εργαλείο.

Χρειάζεται να είμαστε προσεκτικοί με τη δημοσίευση προσωπικών μας δεδομένων ή πληροφοριών που αφορούν τρίτους. Οτιδήποτε “ανεβαίνει” στο διαδίκτυο μπορεί να υπάρχει εκεί για πάντα, αφού ακόμη κι αν το διαγράψουμε, μπορεί να έχει ήδη αναπαραχθεί από άλλους χρήστες, οπότε δεν είναι πια στο χέρι μας να απαλλαγούμε από αυτό.

Απαραίτητο είναι να υπάρχει μέτρο στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Σαφώς και μπορούμε να συνδεθούμε όταν θέλουμε να κάνουμε ένα διάλειμμα ή όταν είμαστε μόνοι και θέλουμε ν’ απασχοληθούμε με κάτι. Όταν όμως είμαστε με φίλους ή με την οικογένεια μας, ας αλληλεπιδράσουμε ουσιαστικά μαζί τους. Κοιτώντας κάθε τόσο την οθόνη του κινητού μας φοβούμενοι μήπως χάσουμε κάποια καινούρια ανάρτηση, χάνουμε ουσιαστικά την επαφή με τους γύρω μας.

Η online κοινωνική δικτύωση έχει να μας προσφέρει πολλά, αρκεί να μην υποκαθιστά την κοινωνική μας επαφή στον “πραγματικό” κόσμο. Γιατί σε μια τέτοια περίπτωση αναλωνόμαστε μόνο σε διαδικτυακές επαφές, που συνήθως συνδέονται με εφήμερες σχέσεις, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα την ουσιαστική κοινωνική μας ζωή. Ας μην ξεχνούμε ότι οι άνθρωποι είναι περισσότερο ευχαριστημένοι και ικανοποιημένοι από τη ζωή τους, όταν συναντούν και συναναστρέφονται με τα αγαπημένα τους πρόσωπα εκτός διαδικτυακού περιβάλλοντος. Η γενική αίσθηση, άλλωστε, της διάθεσης και της ευεξίας που νιώθουμε συνδέεται κυρίως με την ψυχολογική υποστήριξη που λαμβάνουμε από τους πραγματικούς μας φίλους! Πηγή: mentalhealth.org.uk e-psychology.gr

 

Κείμενο 3: Cyber bullying: Μάθε και προφυλάξου!

Διαδικτυακός Εκφοβισμός περιγράφει τον εκφοβισμό ή παρενόχληση μέσω του Διαδικτύου θεωρείται οποιαδήποτε πράξη επιθετικότητας, τρομοκρατικής ή αυταρχικής συμπεριφοράς που πραγματοποιείται μέσω της χρήσης των ψηφιακών συσκευών επικοινωνίας, όπως είναι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τα κινητά τηλέφωνα κ.α. κι η οποία επαναλαμβάνεται ανά τακτά ή άτακτα χρονικά διαστήματα. Ο στόχος της μη αποδεκτής κοινωνικά, αυτής συμπεριφοράς είναι ο επιτιθέμενος να προκαλέσει ζημία ή να βλάψει το θύμα του. Μέσω της ηλεκτρονικής επικοινωνίας, που χαρακτηρίζεται «διαδικτυακός εκφοβισμός» μπορεί κάποιος να προσπαθήσει να προσβάλει, να ενοχλήσει, να δυσφημίσει, να γελοιοποιήσει, να εκθέσει αρνητικά, να αποκλείσει κοινωνικά, ή ακόμα και να απειλήσει έναν συνάνθρωπο του ή ένα παιδί. Για αυτό όλοι μας πρέπει να είμαι υποψιασμένοι και έτοιμοι να κατανοήσουμε τα «σημάδια».

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι, καθώς και κλιμάκωση των ενεργειών αντιμετώπισης. Η αντιμετώπιση, οφείλει να γίνει εγκαίρως και μπορεί να περιλαμβάνει:

–       την αγνόηση των ενοχλητικών μηνυμάτων

–       τον αποκλεισμό του αποστολέα των απειλητικών/ενοχλητικών μηνυμάτων

–       την προειδοποίηση του αποστολέα για τη λήψη νόμιμων μέτρων προστασίας

–       την αναφορά των περιστατικών ή/και των μηνυμάτων στις αρμόδιες αρχές (π.χ. αστυνομία, υπηρεσία δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος) και λήψη προληπτικών μέτρων, σε περίπτωση απειλών ή προσωπικής ζημίας

–       την ευαισθητοποίηση γονέων και εκπαιδευτικών ώστε να διδάξουν στα παιδιά να μην δίνουν προσωπικές πληροφορίες στο διαδίκτυο και να αντιδρούν άμεσα αν τύχει να βρεθούν σε δύσκολη ή περίεργη κατάσταση, κατά την ενασχόληση τους με τον υπολογιστή ή το κινητό τους, με το να αναφέρουν το περιστατικό στο γονιό, σε έμπιστο ενήλικα ή απευθείας στη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος, όταν δέχεται σοβαρές απειλές κ.ά. http://www.paraskhnio.gr/cyber-bullying-mathe-kai-profylaksoy/

social-media-image

Οι θετικές πτυχές των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης

1ο κείμενο: Τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα του Γιώργου Αγοραστάκη

Με την αύξηση των χρηστών του διαδικτύου -σ’ όλο τον κόσμο και στην χώρα μας- αυξάνονται και αναπτύσσονται και τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης (Social Media). Το κύριο χαρακτηριστικό τους που τα διαχωρίζει από τα υπόλοιπα μέσα μαζικής ενημέρωσης – είναι η διαδραστικότητα. Η βασική ιδέα στην οποία στηρίζονται και οφείλουν την τεράστια εξάπλωσή τους είναι η δυνατότητα που έδωσαν σε όλους τους ανθρώπους να μετατραπούν από αναγνώστες σε συντάκτες.

Μερικά γνωστά Social Media είναι:

  • τα Social Networks (Κοινωνικά δίκτυα) όπως, για παράδειγμα το Facebook , το MySpace κ.ά.
  • τα News aggregation sites (Δίκτυα συγκέντρωσης ειδήσεων), όπως το Digg, το Newsvine κ.ά.
  • τα References (Wikis), όπως το Wikipedia,
  • τα Music sharing (Μουσικά κοινωνικά σύνολα), όπως το Last.fm,
  • τα Photo sharing (Φωτογραφικά κοινωνικά σύνολα), όπως το Flickr και το Picasa,
  • τα Video sharing (Video κοινωνικά σύνολα), όπως το YouTube, Metacafe, Vimeo κ.ά.

http://www.istologos.gr/2008-06-23-10-18-00/2008-07-10-13-28-30/399-socialmedia2#.WBTSz4VOJYc

 

2ο κείμενο: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρώτα στην ενημέρωση

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται ότι αποτελούν την νούμερο ένα πηγή ειδήσεων μεταξύ των νέων ανθρώπων, σύμφωνα με έκθεση του ειδησεογραφικού πρακτορείου Ρόιτερς.

Στην έρευνα συμμετείχαν άτομα ηλικίας 18-24 ετών, εκ των οποίων το 28% δήλωσε ότι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως την κύρια πηγή ειδήσεων, σε σχέση με το 24% που δήλωσε ότι χρησιμοποιεί την τηλεόραση. Η έρευνα του Ινστιτούτου Ρόιτερς για την Μελέτη της Δημοσιογραφίας έδειξε επίσης ότι το 51% των ανθρώπων που έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο ενημερώνονται για τις ειδήσεις μέσω των social media. […]

Στο μεταξύ, οι πωλήσεις των έντυπων εφημερίδων συνεχίζουν να μειώνονται, ενώ οι καταναλωτές δείχνουν δισταγμό να πληρώσουν για online ειδησεογραφικό περιεχόμενο.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, το Facebook αποτελεί την πιο κοινή πηγή (44% όσων συμμετείχαν στην έρευνα) για την παρακολούθηση, διαμοιρασμό και σχολιασμό των ειδήσεων. Στη δεύτερη και τρίτη θέση βρίσκονται το YouTube και το Twitter με ποσοστά 19% και 10% αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντικό ρόλο πλέον στην ενημέρωση του κοινού παίζουν τα smartphones, αφού αποτελούν την πιο δημοφιλή επιλογή συσκευής. Η πλειονότητα των ατόμων που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν το «έξυπνο» κινητό τους τηλέφωνο για την ανάγνωση ειδήσεων, με το μεγαλύτερο ποσοστό να παρατηρείται στην Σουηδία (69%), την Κορέα (66%) και την Ελβετία (61%). Το ίδιο δείγμα ανθρώπων απάντησε ότι είναι πολύ πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ενημέρωσή τους παρά να επισκεφτούν την ειδησεογραφική ιστοσελίδα ή κάποια σχετική εφαρμογή. […]

Δημοσίευση: 15/06/2016 http://www.news.gr/tech/internet/article/269409/ta-mesa-koinonikhs-diktyoshs-prota-sthn-enhmerosh.html

 

3ο κείμενο: Πώς τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης αλλάζουν τη ζωή μας

Η εμφάνιση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης και η σταθερή μείωση των παραδοσιακών μέσων μαζικής ενημέρωσης είναι οι δύο μεγαλύτερες ιστορίες μάρκετινγκ της δεκαετίας. Τόσο τα έντυπα όσο και η θεαματικότητα της τηλεόρασης έχουν μειωθεί σταθερά από το 2000. Η τηλεοπτική θεαματικότητα, για παράδειγμα, έχει μειωθεί σχεδόν κατά 50% από το 2002. Αντιθέτως, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καταγράφουν τεράστια κέρδη από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του MySpace, με αύξηση της χρήσης των μέσων ενημέρωσης μεταξύ των ενηλίκων στις ΗΠΑ κατά 800% τα τελευταία οκτώ χρόνια.

Για τους ειδικούς του μάρκετινγκ, αυτή είναι η ευκαιρία της ζωής τους. […] Το συμβατικό μάρκετινγκ προσπαθεί να χτυπήσει χιλιάδες άτομα με ένα βέλος. Αυτό συνήθως απαιτεί σημαντική αρχική επένδυση και μεγάλης κλίμακας ανάπτυξη, χωρίς την εγγύηση ότι οι ειδικοί του μάρκετινγκ θα φτάσουν στους κατάλληλους πελάτες. Το εξατομικευμένο μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί προσωπικά κοινωνικά δεδομένα και χαρακτηριστικά, από την άλλη πλευρά, μπορεί να κλιμακωθεί από ένα εξαιρετικά στενό κοινό στόχο («όπως άντρες ηλικίας 18-22 που τους αρέσουν τα γρήγορα αυτοκίνητα συγκεκριμένης μάρκας») σε ένα κοινό που αριθμεί εκατοντάδες χιλιάδες («ηλικίας 18-22 ετών που τους αρέσει η ηλεκτρονική μουσική»). Με την εξέταση της ομάδας δεδομένων και συμπεριφοράς των χρηστών και του κοινωνικού τους προφίλ, οι ειδικοί του μάρκετινγκ μπορούν να δημιουργήσουν ειδικά μηνύματα με μεγαλύτερη στόχευση και, τελικά, μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

5 Νοεμβρίου, 2013 Δημοσιεύθηκε από “Agoreus” Anonymous στο διαδίκτυο

 

 

4ο κείμενο: Πώς να χρησιμοποιήσετε τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για εύρεση εργασίας

Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν εισχωρήσει για τα καλά στην καθημερινότητα μας, και πλέων χρησιμεύουν σε κάτι παραπάνω από το να μένεις σε επαφή με τους φίλους σου και να δικτυώνεσαι με συναδέλφους. Η επανάσταση των σελίδων Κοινωνικής Δικτύωσης σαν το Facebook, το Twitter και το LinkedIn έχουν επηρεάσει τις διαδικασίες πρόσληψης των εταιριών. Μελέτη έδειξε πως το 94% των εταιριών, συμπεριλαμβάνουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στις διαδικασίες εύρεσης και πρόσληψης υποψηφίων. Από αυτό το ποσοστό, το 93% χρησιμοποιούν το LinkedIn, το 66% το Facebook και το 54% το Twitter. Αυτά τα ποσοστά μιλούν από μόνα τους. Οι καιροί αλλάζουν και οι διαδικασίες πρόσληψης μαζί τους. Κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να έχουν υπόψη τους όσοι αναζητούν εργασία.

Αρθρογράφος: Alexander Goodenough Μετάφραση: Αντώνης Παπαδόπουλος https://blog.ergodotisi.com/kinoniki-diktiosi-kai-ergasia/

 

5ο κείμενο: Social media και ψυχική υγεία των νέων

Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης έχουν αλλάξει δραματικά τον τρόπο που επικοινωνούμε. Πλέον, δεν χρειάζεται να περιμένουμε την εφημερίδα της ημέρας. Αρκεί μόνο να δούμε την αρχική σελίδα του κοινωνικού μέσου δικτύωσης της αρεσκείας μας για να ενημερωθούμε σχετικά με τα πιο σημαντικά θέματα της επικαιρότητας ή μονάχα εκείνα που μας ενδιαφέρουν. […]

Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης αποτελούν ισχυρό εργαλείο για τους νέους, αφού τους παρέχεται μια πλατφόρμα μέσω της οποίας ακούγεται η φωνή τους. Τους δίνει τη δυνατότητα να γίνουν ενεργοί πολίτες και να εκφράσουν την προσωπική τους γνώμη σε ζητήματα που τους αφορούν και που τους επηρεάζουν. Βοηθάει, επιπλέον, στην διάχυση πληροφοριών για πιο ευαίσθητα θέματα, όπως για παράδειγμα όταν η ευχή των γενεθλίων της Rachel Beckwith πραγματοποιήθηκε συγκεντρώνοντας $1,265,823 με σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά της Αφρικής να έχουν καθαρό νερό: της δόθηκε η δυνατότητα μέσω των social media να ευαισθητοποιήσει και να πείσει ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων να κάνει δωρεές για την επίτευξη του έργου αυτού.

Ένα από τα οφέλη των social media είναι η διάχυση ιδεών που σε άλλη περίπτωση ίσως να είχε διαφύγει από τα διαδικτυακά κοινά. Τα social media και γενικότερα το Διαδίκτυο βοηθάει τους νέους να ανακαλύψουν νέες ιδέες και να οικοδομήσουν την ψυχική τους δύναμη, καθώς μαθαίνουν να αναγνωρίσουν και να διαχειρίζονται κινδύνους. […] Πηγή: mentalhealth.org.uk  epsychology.gr

 

6ο κείμενο: Ο ρόλος των ηλεκτρονικών μέσων δικτύωσης στις ευρωπαϊκές και διεθνείς εξεγέρσεις

[…] Το κίνημα των Αγανακτισμένων, τα γεγονότα του Λονδίνου, του Βανκούβερ και της Βρετανικής Κολομβίας, αλλά και η επανάσταση στην Αίγυπτο, στην Τυνησία κ.λπ., ανησύχησε τις παγκόσμιες κυβερνήσεις, που ξαφνικά συνειδητοποίησαν ότι η εποχή της αθωότητας είχε παρέλθει και ότι οι νέοι δεν είναι τόσο απορροφημένοι με τις ατομικές τους ενασχολήσεις, αλλά μπορούν να οργανώνουν – με τη δύναμη της τεχνολογίας – επικίνδυνα και πρωτόγνωρα κινήματα. […] Τα ηλεκτρονικά μέσα δικτύωσης δεν προκαλούν επαναστάσεις. Αυτές μπορούν εύκολα να αποδοθούν στη φτώχεια, στην κατάρρευση του κράτους πρόνοιας, στη συσσώρευση πλούτου στα χέρια των πολεμοκάπηλων, στην ανεργία, στην έπαρση των κυβερνώντων, στην υποβάθμιση της παιδείας, της υγείας, της ποιότητας ζωής, στον κοινωνικό αποκλεισμό και στην ολιγωρία των πολιτικών να εγγυηθούν το μεγαλύτερο όνειρο των νέων: την απρόσκοπτη πρόσβασή τους στους πόρους της κοινωνίας, ώστε να συνεχίσουν αδιάσπαστοι να αναπτύσσουν τα κληροδοτήματα της προηγούμενης γενιάς. Οι ξεσηκωμοί, οι ανταρσίες, οι συγκρούσεις ιστορικά δεν είχαν ανάγκη από το διαδίκτυο για να συμβούν. Σήμερα, όμως, εξ αιτίας τού ίντερνετ, δεν αποτελούν ένα τοπικό, απομονωμένο φαινόμενο. […] Τα ηλεκτρονικά μέσα μπορούν πολύ εύκολα να δράσουν ως πολλαπλασιαστές των κινημάτων, επειδή διασπείρουν την πληροφορία άμεσα, ανέξοδα και με γεωμετρική πρόοδο. […] Τα κράτη, με την αυτιστική στάση τους και με την αναλγησία τους απέναντι στις ανάγκες των πολιτών, παρέχουν απλόχερα τα επιχειρήματα για τη βίαιη κατάλυση της έννομης τάξης. […]

 Δημοσιεύθηκε από Παπάνη Ευστράτιο, επίκουρο καθηγητή Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου στις 14 Ιουλίου 2016 στο http://psichologia.gr/κοινωνιολογία/κοινωνικά-κινήματα/item/380-ο-ρόλος-των-ηλεκτρονικών-μέσων-δικτύωσης-στις-ευρωπαϊκές-και-διεθνείς-εξεγέρσεις

 

Παραγωγή λόγου

Σε μια παράγραφο 100 περίπου λέξεων να τεκμηριώσετε με επιχειρήματα και άλλα αποδεικτικά στοιχεία (έρευνες, παραδείγματα, γεγονότα, απόψεις κ.ά.) τον ρόλο που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη σύγχρονη επικοινωνία και ενημέρωση. Η παράγραφό σας να είναι οργανωμένη με θεματική περίοδο, σχόλια – λεπτομέρειες ενδεχομένως περίοδο κατακλείδα. Προσπαθήστε να αξιοποιήσετε όσο περισσότερες μεθόδους ανάπτυξης μπορείτε (ορισμός, διαίρεση, αντίθεση, παραδείγματα, αιτιολόγηση κ.ά.).

untitled

Ελεύθερος χρόνος και ψυχαγωγία

Εκμετάλλευση του χρόνου δεν σημαίνει αναγκαία εργασία ασταμάτητη. Είναι απαραίτητος και ο ελεύθερος χρόνος, που φέρνει μια χαλάρωση στην ένταση και ένα σπάσιμο στη ρουτίνα. Μένοντας κανένας στα όρια του μέτρου διατηρεί και τη σωματική του υγεία και την ψυχική του ισορροπία.

Όμως ο ελεύθερος αυτός χρόνος για να αποδώσει τα προσδοκώμενα ευεργετικά αποτελέσματα και να μην καταντήσει ανία και πλήξη, πρέπει να αξιοποιείται κατάλληλα. Από το γεγονός αυτό προκύπτει η ανάγκη της ψυχαγωγίας.

Τίθεται ωστόσο το ερώτημα: είναι απλό και εύκολο πράγμα στην εποχή μας η ψυχαγωγία ή μήπως κι αυτή έχει γίνει ένα πρόβλημα; Αν σκεφτούμε με πόση δίψα κυνηγάει ο σύγχρονος άνθρωπος την ψυχαγωγία, παρά την ύπαρξη τόσων τεχνικών μέσων που θεωρητικά ικανοποιούν την ανάγκη αυτή, θα πρέπει να μη βιαστούμε να δώσουμε μια πρόχειρη απάντηση. Όλοι οι εργαζόμενοι κατά τις ημέρες της δουλειάς δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να περιμένουν σχεδόν εναγώνια την προσεχή αργία. Και η αμφιβολία μένει: τη χαίρονται τελικά πάντοτε την αργία τους; Τα πράγματα δείχνουν ότι δεν μπορούμε σε πολλές περιπτώσεις να απαντήσουμε καταφατικά. Για ένα σημαντικό μέρος  ανθρώπων η ψυχαγωγία εκφυλίστηκε απλώς σε μια φυγή από την πραγματικότητα. Η φυγή όμως είναι άρνηση· δεν είναι θέση.

Ας δούμε το πρόβλημα και από τη θετική του πλευρά. Προϋπόθεση της αληθινής ψυχαγωγίας είναι η ήρεμη ψυχική κατάσταση του ανθρώπου, που του την εξασφαλίζουν όχι βέβαια τα άφθονα υλικά μέσα παρά η πνευματική και ηθική καλλιέργεια. Μόνο με την προϋπόθεση αυτή αποδίδουν οι διάφορες μορφές ψυχαγωγίας.

Καιρός όμως να αναφέρουμε τις μορφές αυτές: 1. Το παιχνίδι, που πρέπει να είναι ανάλογο με την ηλικία και την ιδιοσυγκρασία του καθενός. Εδώ υπάγονται και τα διάφορα σπόρ είτε ως άθληση είτε ως θέαμα. 2. Το ωραίο στην Τέχνη. Μπορεί να πάρει είτε τη μορφή δημιουργίας είτε τη μορφή της αισθητικής συγκίνησης από ένα ξένο έργο. 3. Το ευχάριστο πάρεργο, ποικίλες δηλαδή ερασιτεχνικές απασχολήσεις, κυρίως χειρωνακτικές. Εδώ ίσως μπορεί να υπαχθούν το ψάρεμα και το κυνήγι. 4. Το ωραίο στη φύση: περίπατος, εκδρομή, κατασκήνωση. 5. Η αλλαγή του περιβάλλοντος: ταξίδια, παραθερισμός. 6. Νέες γνώσεις χρήσιμες ή ευχάριστες: βιβλία, τηλεόραση, ομιλίες και 7. Η απασχόληση με μια ξένη έστω και πλαστή ιστορία: βιβλία, τηλεόραση, κινηματογράφος, θέατρο. Και πάνω απ’ όλα ή παράλληλα με όλα η ευχάριστη συντροφιά.

Αν ο καθένας ανάλογα με το χαρακτήρα, την ηλικία και τις δυνατότητές του ξέρει να κάνει σωστή επιλογή στις διάφορες μορφές ψυχαγωγίας, οπωσδήποτε θα αξιοποιήσει γόνιμα τον ελεύθερο χρόνο του και θα ικανοποιήσει τις βαθύτερες ψυχικές του ανάγκες.

(κείμενο του Γιάννη Νικολαϊδη)

 

 

kore682

2.2. ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ (750-480 π.χ.)
Από τα μέσα του 8ου αι. ως την πρώτη 20ετία του 5ου αι. π.χ. Απαρχές εξέλιξης ελληνικού κόσμου. Τέλος αρχαϊκής εποχής: αγώνες Ελλήνων κατά «βαρβάρων».
Γένεση Πόλης – κράτους – σημασία της
Πόλη – κράτος = χώρος και οργανωμένη κοινότητα ανθρώπων κάτω από μια εξουσία. Συστατικά στοιχεία:
α. γεωγραφικά: 1. το κέντρο άσκησης εξουσίας ήταν το άστυ ή πόλις (με τείχη) και 2. η περιοχή γύρω από το άστυ με τις κώμες (τους οικισμούς) ήταν η ύπαιθρος χώρα.
β. οργανωτικά: οι πολίτες συμμετείχαν στα κοινά και έπαιρναν μέρος στις αποφάσεις. Ο τρόπος άσκησης της εξουσίας και η συμμετοχή ή μη των πολιτών καθόριζαν το πολίτευμα..
Επιδιώξεις πολιτών και προϋποθέσεις ύπαρξης πόλης – κράτους:
1. ελευθερία (ανεξαρτησία)
2. αυτονομία (συμμετοχή στη διακυβέρνηση με νόμους)
3. αυτάρκεια (κάλυψη αναγκών)
Οι επιδιώξεις αυτές εμπόδιο για οργάνωση των Ελλήνων σε ενιαίο κράτος. (τοπικιστικό πνεύμα που οδηγούσε σε εμφύλιες συγκρούσεις).
Για πρώτη φορά ανάπτυξη «πολιτικής» δραστηριότητας (όχι όπως οι Μεσσοποτάμιοι λαοί στο παρελθόν), κυρίαρχες οι έννοιες του «πολίτη» και της «πολιτικής».
Η πόλη κράτος το πλαίσιο για σημαντικά επιτεύγματα του ελληνικού πολιτισμού (δημοκρατία, θέατρο, ποίηση, φιλοσοφία, ρητορεία, κ.ά).
Οι μόνιμες εγκαταστάσεις οδηγούν σε πόλεις – κράτη (με κοινά χωροταξικά, θρησκευτικά, κ.ά χαρακτηριστικά).
Οι πρώτες πόλεις – κράτη κατά τον πρώτο ελληνικό αποικισμό στα παράλια της Μ. Ασίας. Στον ελλαδικό χώρο οι πόλεις – κράτη οργανώθηκαν διαφορετικά καθώς υπήρξαν συνοικισμοί = ανεξάρτητα τμήματα διαφορετικών φύλων που οργανώθηκαν μεταξύ τους ή γειτονικές κοινότητες που ενώθηκαν σε ενιαίο χώρο ή ομάδες από κώμες (χωριά) που συγκρότησαν δική τους ενιαία διοίκηση.
Κρίση ομηρικού κόσμου
Λόγοι κρίσης
1. τέλη του 9ου αι. π.χ. στις ομηρικές κοινωνίες παρατηρείται πληθυσμιακή αύξηση και άρα οικονομική κρίση (λόγοι: μειωμένες εκτάσεις καλλιεργήσιμης γης, συγκέντρωση γης σε λίγους, απουσία εξειδίκευσης και άλλων πόρων).
2. περιορισμός βασιλικής εξουσίας και αύξηση δύναμης ευγενών (λόγω έλλειψης οργανωμένου στρατού). Ευγενείς = αγαθοί, άριστοι, ευπατρίδες, εσθλοί, οι οποίοι ασχολούνταν με σωματική άσκηση και καλλιέργεια πνεύματος καθώς και έτρεφαν άλογα (ιππείς).
3. Άνοδος των ακτημόνων ή μικρών καλλιεργητών που ασχολήθηκαν με εμπόριο, βιοτεχνία και ναυτιλία και πλούτισαν. Λέγονταν: πλήθος, όχλος, κακοί. Δεν εξισώθηκαν όμως εξαρχής με τους ευγενείς.
4. Ανάπτυξη δουλείας για να ασχολείται ο πολίτης με τα κοινά. (από χρέη προς ευγενείς π.χ. στην Αθήνα ή από πολέμους, π.χ. στη Σπάρτη).
Αντιμετώπιση κρίσης
Λύσεις:
1. ανάπτυξη εμπορίου και βιοτεχνίας (Αθήνα)
2. κατακτητικοί πόλεμοι και εδαφική επέκταση (Σπάρτη, Άργος)
3. ίδρυση αποικιών (Κόρινθος, Μίλητος, Μέγαρα, Χαλκίδα)
Παρέμεινε η φυλετική οργάνωση για απομονωμένες περιοχές ελληνικού κόσμου, όπως Αρκάδες, Ηπειρώτες, Μακεδόνες, Αιτωλοί και Ακαρνάνες.
Δεύτερος ελληνικός αποικισμός (8ος – 6ος αι.π.χ.)

imagesKLHYGGG5

ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ (1100 – 750 Π.Χ.)

Συνεχείς μετακινήσεις έως τις μόνιμες εγκαταστάσεις. Κύρια πηγή πληροφόρησης: τα Ομηρικά έπη. Η ομηρική εποχή = ελληνικός μεσαίωνας ή σκοτεινοί χρόνοι. (σύγχρονη ιστορική έρευνα: περίοδο ανασυγκρότησης και δημιουργίας). Τέθηκαν οι βάσεις του ελληνικού πολιτισμού.

Μετακινήσεις (11ος – 9ος αι. π.χ.)

Κάθοδος Δωριέων οδήγησε σε μετακινήσεις: α) από Θεσσαλούς (εκτόπισαν Βοιωτούς στη Θήβα), β) σε Πελοπόννησο λόγω μύθου επανόδου των Ηρακλειδών (η ισχυρότερη ομάδα στη Λακωνία).

Πρώτος ελληνικός αποικισμός

Εξάπλωση από τα μέσα του 11ου αι. π.χ. έως 9ο αι. μέσω νησιών Αιγαίου στη Μ. Ασία.

Αιολίς: με γλώσσα την αιολική διάλεκτο από Θεσσαλία προς ΒΑ Αιγαίο και εγκατάσταση σε νησιά Τένεδο και Λέσβο και στα παράλια Μ. Ασίας.

Ιωνία: από ΒΑ Πελοπόννησο, Αττική και Εύβοια μέσω Κυκλάδων σε Σάμο, Χίο και Μ. Ασία όπου ίδρυσαν 12 πόλεις που συγκρότησαν το Πανιώνιο = θρησκευτική ένωση με κέντρο το ιερό του Ποσειδώνα σε Ακρωτήριο Μυκάλης.

Δωριείς: δεν μετακινήθηκαν ως πρόσφυγες. Έφυγαν ως το κυρίαρχο φύλο από Λακωνία, Επίδαυρο, Τροιζήνα προς Μήλο, Θήρα, Κρήτη, Ρόδο, Κω και ΝΔ ακτές Μ. Ασίας. Συγκρότηση της δωρικής εξάπολης (Ιαλυσός, Κάμιρος, Λίνδος Ρόδου, Κω, Κνίδος, Αλικαρνασσός) = θρησκευτική ένωση με κέντρο το ιερό του Απόλλωνα στο Τριόπιο ακρωτήριο της Κνίδου.

Οικονομική, κοινωνική και πολιτική οργάνωση

α) Οικονομία

Γεωργική – αγροτική οικονομία με βάση τον οίκο (μέλη οικογένειας). Αυτάρκεια εντός του οίκου (όχι βιοτεχνική ανάπτυξη). Για έλλειψη αγαθών λύσεις: 1. ανταλλακτικό εμπόριο οίκων (ως μέτρο το βόδι, τα δέρματα ζώων, τα μέταλλα και οι δούλοι), 2. ανταλλαγή δώρων, 3. πόλεμος, 4. πειρατεία.

β) Κοινωνία

Οίκος = μονάδα κοινωνικής συγκρότησης λόγω μονίμων εγκαταστάσεων (κατοχή γης και συγγενικοί δεσμοί μεταξύ τους). Κοινωνικές τάξεις: 1.Άριστοι ή ευγενείς = τα μέλη του οίκου που είχαν οικονομική δύναμη). 2. Πλήθος = ζούσε στο πλαίσιο του οίκου, δεν είχαν συγγενικούς δεσμούς με μέλη του οίκου. 3. Δημιουργοί = ανεξάρτητοι από έναν οίκο αλλά εξαρτώμενοι οικονομικά από οίκους (εξειδικευμένοι). 4. Δούλοι = περιουσία του οίκου (από πολέμους ή πειρατεία).

γ) Πολιτική οργάνωση

Η ανάγκη για αντιμετώπιση των προβλημάτων οδήγησε  στην πολιτική οργάνωση. Πρόκειται για το 1ο στάδιο πολιτικής οργάνωσης. Δημιουργία φυλετικών κρατών. Το φύλο ήταν ένα κράτος (διάρθρωση σε φυλές, φατρίες και γένη με βάση τη συγγένεια). Το φυλετικό κράτος προέκυπτε από διάσπαση φύλου ή από ένωση φύλων. Βασιλιάς = φυλετικός αρχηγός, κληρονομικός, αρχηγός κράτους και κυβερνήτης με δικαστική και θρησκευτική εξουσία. Υπήρχαν μετά τις μόνιμες εγκαταστάσεις. Βουλή γερόντων = συμβούλιο αρχηγών γενών του βασιλιά. Εκκλησία του δήμου = συνέλευση πλήθους για σημαντικές αποφάσεις, κυρίως πολεμιστές.

δ) Πολιτισμός

  1. Ελληνική αλφαβητική γραφή (τέλη του 9ου αι. η επανεμφάνιση της γραφής. Τα σύμβολα απέδιδαν φθόγγους και όχι συλλαβές. Μετεξέλιξη από φοινικικό αλφάβητο με πρόσθεση φωνηέντων και προσαρμογές συμβόλων. Είναι το πρώτο πραγματικό αλφάβητο).
  2. Ιερά με πανελλήνιο χαρακτήρα (ολυμπιακό δωδεκάθεο).
  3. Επική ποίηση (ομηρικά έπη από ραψωδούς βασισμένα σε προφορική παράδοση. Ομηρικά έπη: Ιλιάδα και Οδύσσεια).
  4. Ανάπτυξη κεραμικής και μικροτεχνίας

Η Τέχνη της ομηρικής εποχής λέγεται γεωμετρική (για τα γεωμετρικά σχέδια σε διακόσμηση και κατασκευές).

 

untitled1

Μελετήστε το παρακάτω βίντεο και την παρουσίαση που ακολουθεί για να τη συζητήσουμε στην τάξη, σχετικά με το κάπνισμα.

 

Δείτε το στο slideshare.net
Εικόνα3

Άσκηση

Παρατηρήστε τα παρακάτω πρωτοσέλιδα εφημερίδων και γράψτε τις διαφορές τους και τι εξυπηρετούν επιγραμματικά.



Λήψη αρχείου

Παλιότερα Άρθρα »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων