Η εκκίνηση υπολογιστή συνοπτικά

Το πλήρες άρθρο βρίσκεται στο lifesteps.gr

  1. Η τροφοδοσία ανάβει. Το τσιπ της μητρικής πλακέτας ετοιμάζεται να μεταβεί σε μια γνωστή τοποθεσία όπου αναμένει να βρει έναν φορτωτή εκκίνησης (bootloader).
  2. Το τσιπ της μητρικής πλακέτας εκτελεί τον bootloader, ο οποίος ορίζει κάποιες οδηγίες στη μνήμη για την CPU. Οι οδηγίες αναφέρουν ότι πρέπει να αναζητήσει μια συσκευή εκκίνησης, όπως Drive 1, Drive 2, DVD-drive, και θύρα USB, και με αυτή τη συγκεκριμένη σειρά.
  3. Το τσιπ της μητρικής πλακέτας λέει στην CPU να εκτελέσει αυτές τις οδηγίες που μόλις φορτώθηκαν στη μνήμη.
  4. Η CPU, αφού διαβάσει τις οδηγίες, πηγαίνει στον προκαθορισμένο Drive 1, που συνήθως είναι ο σκληρός δίσκος του υπολογιστή μας.
  5. Εάν εντοπίσει ένα πρόγραμμα που λέγεται Master Boot Record στην αρχή του δίσκου 1, το διαβάζει. Στη συνέχεια, κάνει ό,τι του λέει το MBR.
  6. Εάν δεν βρει ένα MBR, πηγαίνει στο επόμενο βήμα που είναι ο Drive 2. Αυτό επαναλαμβάνεται μέχρι να βρεθεί το MBR.
  7. Μόλις εντοπιστεί ένα MBR, αυτό λέει στη CPU να φορτώσει περισσότερα στοιχεία στη μνήμη. Στη συνέχεια, λέει στην CPU να τα εκτελέσει.
  8. Ο bootloader αρχίζει να φορτώνει τον πυρήνα, όπου ζουν οι οδηγοί των συσκευών.
  9. Στη συνέχεια, υπολογίζει ποιο λειτουργικό σύστημα πρέπει να φορτωθεί ή μπορεί να παραδοθεί σε άλλο φορτωτή εκκίνησης (όπως ένα dual-boot Linux/Windows).
  10. Κατόπιν, ο bootloader φορτώνει τις προκαταρκτικές οδηγίες για το λειτουργικό σύστημα στη μνήμη.
  11. Το λειτουργικό σύστημα φροντίζει να φορτωθούν όλοι οι οδηγοί.
  12. Το λειτουργικό σύστημα ελέγχει τον εαυτό του για να βεβαιωθεί ότι όλα είναι εντάξει και ότι όλες οι ενημερώσεις έχουν εγκατασταθεί σωστά.
  13. Το λειτουργικό σύστημα φορτώνει όλα τα υπόλοιπα που χρειάζονται για να λειτουργήσει απρόσκοπτα. Στη συνέχεια, αρχίζει να φορτώνει και τις υπηρεσίες που έχουμε έχει ορίσει για την εκκίνηση, όπως το antivirus, κ.α.
  14. Η εκκίνηση υπολογιστή ολοκληρώνεται με το λειτουργικό σύστημα να μας παρουσιάζει την επιφάνεια εργασίας, έτοιμη για χρήση.

Αδιανόητος θάνατος: Νεαρός gamer έπεσε από τον τέταρτο όροφο ψάχνοντας καλύτερο σήμα για το internet

Τραγικό θάνατο βρήκε ένας 21χρονος στην Ταϊλάνδη, καθώς έπεσε από τον τέταρτο όροφο, στην προσπάθειά του να… βρει καλύτερο σήμα για internet.

Ο νεαρός gamer, Pattanadej Homhuan, βρισκόταν στον τέταρτο όροφο ξενοδοχείο στην Μπανγκόκ καθώς σκόπευε να λάβει μέρος σε ένα τουρνουά βιντεοπαιχνιδιών. Όμως, το σήμα του internet δεν ήταν ικανοποιητικό και ο 21χρονος βγήκε στο μπαλκόνι. Κάποια στιγμή έγειρε προς τα εμπρός και έπεσε στο κενό…

Σύμφωνα με τη Sun, το αγόρι είχε πει λίγο νωρίτερα στους φίλους του στο διαδικτυακό παιχνίδι Arena of Valor ότι το smartphone του είχε κακή λήψη του 4G. Λίγα λεπτά αργότερα, διαπίστωσαν ότι ο χαρακτήρας του στο παιχνίδι δεν είχε μετακινηθεί και πήγαν στο δωμάτιό του, διαπιστώνοντας τι είχε συμβεί.

Οι διασώστες που έφτασαν στο σημείο δεν μπόρεσαν να κάνουν τίποτα περισσότερο από το να επιβεβαιώσουν το θάνατο του 21χρονου.


A massive free guide to building web apps with ReactJS

The React Handbook – a massive free guide to building web applications with ReactJS (116 minute read).

How to build your own Tetris game using Python and Pygame (2 hour watch).

The story of how Christina went from stay-at-home mother of 3 kids to working full time from home as a JavaScript developer (3 minute read).

Learn MongoDB – the popular NoSQL database – by building a Node.js CRUD app from scratch (75 minute watch).

Over the winter holiday, Angela challenged herself to build one coding project each day for 20 days. Her resulting apps are fun and elegant. (6 minute read).

freeCodeCamp is a donor-supported nonprofit. Help the community reach our goal of 10,000 monthly supporters. (We’re already 41% of the way there!) Become a supporter!

Happy coding!

  • Quincy Larson

Teacher at freeCodeCamp.org


Πούλησε το νεφρό του για να αγοράσει iPhone και tablet και πλέον δεν μπορεί να σηκωθεί από το κρεβάτι…

Μία ασύλληπτη ιστορία κάνει τον γύρο των μέσων ενημέρωσης στην Κίνα αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, με πρωταγωνιστή έναν νεαρό Κινέζο.

Όλα ξεκίνησαν πριν από επτά περίπου χρόνια όταν αποφάσισε να πουλήσει το νεφρό του στην «μαύρη αγορά», με στόχο να βρει τα χρήματα για να αγοράσει καινούργιο κινητό τηλέφωνο και tablet.

Ο 25χρονος σήμερα Γουάνγκ πήρε την απόφαση αυτή το 2011, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να αποδείξει στους συμμαθητές του ότι ακολουθεί τις τάσεις της τεχνολογίας, όμως επτά χρόνια μετά η επιλογή του αποδεικνύεται ολέθρια για την ζωή και την καθημερινότητά του.

Πιο συγκεκριμένα, ο νεαρός τότε Γουάνγκ έμαθε μέσω του διαδικτύου ότι θα μπορούσε να πουλήσει το ένα του νεφρό. Χωρίς να ενημερώσει τους γονείς του αλλά και χωρίς να συμβουλευτεί κανέναν από τον κύκλο του, ο Γουάνγκ επικοινώνησε τηλεφωνικά με ένα μέλος του κυκλώματος εμπορίας οργάνων που είχε τον ρόλο του διαμεσολαβητή μεταξύ δότη και παραλήπτη.

Λίγες ημέρες μετά, ο 17χρονος μαθητής μετέβη στην κοντινή επαρχία Αντσούι, όπου συναντήθηκε με τον μεσάζοντα αλλά και με τους γιατρούς που θα διενεργούσαν την αφαίρεση του νεφρού, η οποία και πραγματοποιήθηκε μία ημέρα αργότερα σε μη πιστοποιημένη κλινική της περιοχής.

Ο Γουάνγκ πήρε περίπου 2.500 δολάρια για το δεξιό του νεφρό και με τα χρήματα αυτά έσπευσε αμέσως να αγοράσει τα πολυπόθητα και πανάκριβα για τα κινεζικά δεδομένα gadgets, ενώ υπολογίζεται πως οι μεσάζοντες κατάφεραν να κερδίσουν περισσότερα από 20.000 δολάρια, καθώς η τιμή πώλησης του νεφρού στον απελπισμένο αγοραστή ανήλθε συνολικά στις 25.000 δολάρια. Συνεχίστε την ανάγνωση…


UBOS, η διανομή που λύνει τα χέρια διαχείρισης διακομιστή

Το UBOS αποτελεί μια εξαίσια διανομή τόσο για το Raspberry Pi όσο και για υπολογιστή. Διανομή για ειδικές χρήσεις. Η διανομή είναι βασισμένη στο Arch Linux.

Σκοπός είναι η διευκόλυνση στην εγκατάσταση και διαχείριση των προσωπικών διακομιστών από τους χρήστες και στην διευκόλυνση για τους προγραμματιστές να δημιουργήσουν προσωπικές εφαρμογές για το διαδίκτυο. Βέβαια η όλη αυτή διαδικασία έχει στόχο συσκευές Internet of Things. Η Indie computing (η εταιρία που στο στηρίζει) το έχει πετύχει σε 2 συσκευές. Τις UBOSbox Nextcloud και UBOS Live. Και τις 2 τις είδα να δουλεύουν στο συνέδριο Nextcloud.

Συνεχίστε την ανάγνωση…


Αγαπημένες ταινίες: γνώριζες ότι…

  • Η ταινία ‘Lord of the Rings: Return of the King’ (2003) είναι η ταινία με τους περισσότερους επιβεβαιωμένους ‘θανάτους’. Συνολικά, μετρήσαμε 836 θανάτους στη μεγάλη οθόνη…
  • Ο Sean Bean πεθαίνει στο 32% των ταινιών που συμμετέχει, χωρίς να συμπεριλάβουμε το ‘Game of Thrones.’ Ο ηθοποιός έχει σπάσει το ρεκόρ των περισσότερων θανάτων σε ταινίες.
  • Ο Schwarzenegger πληρώθηκε περίπου 21.429 δολ. για κάθε λέξη που είπε στην ταινία ‘Terminator 2: Judgement Day’ (1991).
  • Όλα τα ρολόγια που εμφανίζονται στο κατάστημα στην ταινία ‘Pulp Fiction’ (1994) δείχνουν την ίδια ώρα – 04:20.
  • Ο Patrick Stewart και ο Ian McKellan δεν είχαν παίξει ποτέ σκάκι στη ζωή τους, μέχρι να παίξουν στην ταινία ‘X-Men: Days of Future Past’ (2014).
  • Η ταινία ‘Clue’ (1995) είχε τρεις εναλλακτικές λύσεις του δράματος, με διαφορετικούς δολοφόνους. Σε κάθε σινεμά παιζόταν και άλλο τέλος την εποχή που βγήκε η ταινία στις αίθουσες.
  • Ο χορός του Olaf (του χιονάνθρωπου) στην ταινία ‘Frozen’ (2013) είναι μια τιμητική αναφορά στον περίφημο χορό της Μέρι Πόπινς.
  • Αρχικά τα Minions θα γίνονταν πιο μεγάλα και πιο τρομακτικά αλλά οι σεναριογράφοι αποφάσισαν να τους δώσουν μια πιο γλυκιά όψη και να τα κάνουν μικρά  και κίτρινα.
  • Ο βρυχηθμός του T-Rex από το ‘Jurassic Park’ είναι μια σύνθεση από διάφορους ήχους από τίγρεις, κροκόδειλους και ελέφαντες.
  • Στη δημοφιλή ταινία ‘Spider-Man’ (2002), χρησιμοποιήσαν ένα είδος αράχνης που ονομάζεται ψεύτικη χήρα. Πριν τη χρησιμοποιήσουν την ‘κοίμησαν’ και την έβαψαν κόκκινη και μπλε για να κάνουν τη σκηνή που χρειάζονταν.
  • Η ταινία ‘Godzilla’ (2014) διαρκεί 2 ώρες αλλά ο βασικός πρωταγωνιστής, ένα τέρας που μοιάζει με δεινόσαυρο, εμφανίζεται για 8 λεπτά μόνο.
  • Η Elsa από την ταινία ‘Frozen’ (2013), αρχικά θα ήταν κακιά αλλά αργότερα, όταν οι παραγωγοί της ταινίας δούλεψαν πάνω στον χαρακτήρα της περισσότερο, έγινε πρωταγωνίστρια.
  • Η μηχανή του χρόνου δεν ήταν εξαρχής αυτοκίνητο. Αρχικά ήταν ψυγείο με συσκευή λέιζερ. Ωστόσο ο Zemeckis και ο Spielberg θεώρησαν ότι θα ήταν επικίνδυνο για τα παιδιά που μπορεί να σκέφτονταν να μπουν στο ψυγείο παίζοντας κι έτσι κατέληξαν να επιλέξουν το μοναδικό Delorean DMC-12.
  • Το όνομα Darth Vader αντικαταστάθηκε στην Ιταλία με το Lord Fener, καθώς η λέξη ‘vader’ στα ιταλικά μοιάζει ηχητικά με τη λέξη “μπάνιο”. Η αλλαγή αυτή έγινε για να μην καταλήξει το κοινό να γελάει με τον ‘κακό’ της ταινίας.
  • Στην ταινία ‘Braveheart’ (1995). οι σκηνές με τους στρατιώτες χρειάστηκε να επαναληφθούν πολλές φορές επειδή κάποιοι από αυτούς φορούσαν ακόμη τα γυαλιά τους ή τα ρολόγια τους, κάτι που δεν αντιστοιχούσε με την εποχή της ταινίας.
  • Ο Bruce Lee ήταν απίστευτα γρήγορος στην πραγματική του ζωή και κάποια φορά η ομάδα παραγωγής της ταινίας αναγκάστηκε να γυρίσει τις σκηνές πιο αργά επειδή το κοινό δεν θα μπορούσε να παρακολουθήσει τις κινήσεις του ηθοποιού.
  • Η ηθοποιός Amy Poehler, η οποία υποδύθηκε την μητέρα της Rachel McAdams στην ταινία ‘Mean Girls’ (2004), είναι στην πραγματικότητα μόλις 7 χρόνια μεγαλύτερη από την McAdams.

msn


To OpenArchives.gr σε αναβαθμισμένο περιβάλλον με νέο έγκριτο επιστημονικό περιεχόμενο

Το OpenArchives.gr, η μεγαλύτερη ελληνική πύλη πρόσβασης σε έγκριτο επιστημονικό περιεχόμενο, που αναπτύσσεται από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) και η οποία συγκεντρώνει ήδη 723.000 ψηφιακά τεκμήρια από 73 συλλογές, 61 φορέων, ανασχεδιάστηκε εικαστικά, αναβαθμίστηκε τεχνικά και εμπλουτίστηκε σημασιολογικά, προς όφελος της ερευνητικής, της εκπαιδευτικής και της επιστημονικής κοινότητας που εξυπηρετεί.

Η πύλη η οποία προσφέρεται με ένα δυναμικό και περισσότερο φιλικό περιβάλλον διεπαφής, παρέχει στους επισκέπτες της βελτιωμένους τρόπους πλοήγησης, αλλά και νέες εξελιγμένες δυνατότητες αναζήτησης στο πλούσιο περιεχόμενο των συλλογών της, με βάση χρονολογίες και τύπους υλικού. Αυτό επιτυγχάνεται με τον σημασιολογικό εμπλουτισμό και την επιμέλεια περιεχομένου που εφαρμόζει το ΕΚΤ στα μεταδεδομένα που συσσωρεύει, χρησιμοποιώντας προηγμένα σημασιολογικά εργαλεία και λεξιλόγια.

Ταυτόχρονα, επικαιροποιήθηκαν οι συλλογές που περιλαμβάνει η πύλη. Το OpenArchives.gr απέκτησε πλέον σαφή επιστημονικό προσανατολισμό, καθώς οι πολιτιστικές συλλογές που φιλοξενούσε είναι πλέον προσπελάσιμες μέσω της πύλης SearchCulture.gr, του εθνικού συσσωρευτή περιεχομένου πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ο επισκέπτης της ανανεωμένης πύλης OpenArchives.gr μπορεί πλέον να περιηγηθεί από ένα κοινό σημείο σε περισσότερα από 723.000 ψηφιακά τεκμήρια και να αναζητήσει συλλογές γκρίζας βιβλιογραφίας ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και επιστημονικό περιεχόμενο που παράγεται από φορείς έρευνας, επιστήμης και εκπαίδευσης. Διδακτορικές Διατριβές, μεταπτυχιακές εργασίες, βιβλία, δημοσιευμένα άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, τεκμήρια συνεδρίων, βιβλιοκρισίες, συνεντεύξεις και ηχογραφήσεις είναι ορισμένοι μόνο τύποι περιεχομένου που συγκεντρώνονται στο αναβαθμισμένο διαδικτυακό περιβάλλον του OpenArchives.gr. Μεταξύ των συλλογών της πύλης ξεχωρίζουν και σπάνια τεκμήρια που εκδόθηκαν το μακρινό 1718, όπως το βιβλίο Istoria delle moderne Rivoluzioni della Valachia!

Συνεχίστε την ανάγνωση…


Το ρομποτάκι Thymio ως τηλεχειριστήριο (Remote Control) «ψηφιακών» αντικειμένων στην οθόνη

Η εκπαιδευτική ρομποτική με το Thymio, ευτυχώς, μπορεί να έχει διάφορες εφαρμογές και εκφάνσεις όπως ήδη αναφερθήκαμε στην προηγούμενη ανάρτηση μας με τίτλο: «Η διασύνδεση «Thymio+Scratch 3.0»: Ευκαιρία για να ανοίξει ο δρόμος προς τη δημιουργία νέων εκπαιδευτικών σεναρίων και παιχνιδιών». Τώρα, το ενδιαφέρον μας επικεντρώνεται στην αναζήτηση δραστηριοτήτων που έχουν ως θέμα την αξιοποίηση του Thymio ως τηλεχειριστήριου αντικειμένων – sprites στην οθόνη του υπολογιστή. Αυτή η αναζήτηση αναφέρεται στην κατάλληλη επιλογή των αισθητήρων του ρομπότ με τέτοιο τρόπο ώστε να «κατασκευάζω το δικό μου» προ-προγραμματισμένο τηλεχειριστήριο που να εξυπηρετεί συγκεκριμένους σκοπούς. Παρακάτω θα παρουσιάσουμε αναλυτικά το πρόβλημα του τηλεχειριστήριου και τον προγραμματισμό του στο περιβάλλον του Scratch 3.0 (beta έκδοση). Συνεχίστε την ανάγνωση…


Platformer Game Tutorial using JavaScript

This tutorial starts with teaching how to organize the code using the Model, View, Controller (MVC) strategy and the principles of Object Oriented Programming (OOP). Then, it shows how to program movement, draw a tile map, and detect collision. Finally, the tutorial teaches how to animate the sprites, load levels, and collect items.

After watching, you will be able to apply the same priciples to create a game of your own.

You can watch the video here.


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση