Bιβλιοθήκη 2ου Γυμνασίου Κοζάνης

Το ιστολόγιο της Σχολικής Βιβλιοθήκης

Ποια ήταν η Ψωροκώσταινα;

>

Ψαροκώσταινα ή Ψωροκώσταινα υπήρξε πραγματικό πρόσωπο της Ελληνικής Ιστορίας

Το παρατσούκλι της αποδίδει την άθλια οικονομική κατάσταση της χώρας. Η ίδια, όμως, υπήρξε φτωχή και περήφανη Ελληνίδα

Ψωροκώσταινα: «Δεν έχω τίποτα άλλο από αυτό το ασημένιο δαχτυλίδι κι αυτό το γρόσι. Αυτά τα τιποτένια προσφέρω στο μαρτυρικό Μεσολόγγι».

Το όνομα «Ψωροκώσταινα» το χρησιμοποιούμε σήμερα, όταν θέλουμε να περιγράψουμε την ανέχεια και τη φτώχεια και ειδικότερα όταν θέλουμε να καταδείξουμε κάποιον ή κάτι ως τον «φτωχό συγγενή» ενός συνόλου, ή με άλλα λόγια τον «τελευταίο τροχό της αμάξης». Στις μέρες μας, συνήθως χρησιμοποιούμε απαξιωτικά αυτή τη λέξη όταν πρόκειται να στηλιτευθεί μια κακομοιριά, υποχωρητικότητα, ανοργανωσιά, αδυναμία και φτώχια που κάποιοι θεωρούν ότι χαρακτηρίζει την Ελλάδα της νεότερης ιστορίας.

Όμως, η Ψαροκώσταινα ή Ψωροκώσταινα, ήταν ένα υπαρκτό πρόσωπο της νεοελληνικής ιστορίας και μάλιστα μια ηρωική και αξιέπαινη γυναίκα στα χρόνια της Επανάστασης του 1821 η οποία αφιέρωσε τη ζωή της στην υπηρεσία της πατρίδος. Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ

>18 Οκτωβρίου-

>

>18 Οκτωβρίου-

>

Η Σχολική Βιβλιοθήκη του 2ου Γυμν. Κοζάνης, για να γιορτάσει την Παγκόσμια ημέρα Σχολικών Βιβλιοθηκών, δημιούργησε μια mini εφημερίδα με σκοπό να ενημερώνονται οι μαθητές για τις δραστηριότητες της βιβλιοθήκης, για ευρωπαϊκά προγράμματα, όπου μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή, για νέα βιβλία στη συλλογή μας ή για τις παγκόσμιες ημέρες που γιορτάζουμε. Ακόμη  τα παιδιά θα μπορούν να γράφουν σύντομα άρθρα για θέματα που τους ενδιαφέρουν.
Αυτή η έκδοση θα αποτελέσει καθαρά έργο παιδιών της Α’ Γυμνασίου, γιατί διαπιστώσαμε ότι είναι η τάξη που λιγότερο συμμετέχει σε σχολικές δραστηριότητες, καθώς περνάει κάποιος χρόνος, μέχρι οι μαθητές να εγκλιματιστούν στη σχολική ζωή και γίνεται με τη συνεργασία του φιλολόγου της τάξης, εντασσόμενο στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, όπου προτείνεται ανάλογη δραστηριότητα.
Τα αρχεία τα βρήκαμε στη σελίδα ΜΤΝ Making The News και μπορεί εύκολα κάποιος να τα χρησιμοποιήσει, για να ξεκινήσει μια παρόμοια δραστηριότητα.
Αν το επιχειρήσετε, καλή επιτυχία!

>Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού.

>

Στο πλαίσιο της διαχρονικής παρουσίασης της ελληνικής ιστορίας, το τμήμα Διαδικτύου και Πολυμέσων έχει δημιουργήσει μεμονωμένες παρουσιάσεις που πραγματεύονται ειδικότερες θεματικές ενότητες, όπως η ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και συγκεκριμένα πρόσωπα, τόπους, χρονικές περιόδους κτλ., πολύτιμες πηγές για το μάθημα της Ιστορίας. Η θεματολογία πλουσιότατη:

>Ο βασιλιάς Αλέξανδρος ζει και βασιλεύει.

>Γαλλικό κινηματογραφικό συνεργείο φθάνει αυτές τις μέρες στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να πραγματοποιήσει γυρίσματα στους αρχαιολογικούς χώρους της Μακεδονίας για ντοκυμαντέρ που αφορά τον Μέγα Αλέξανδρο και τον πατέρα του, Φίλιππο Β’. Το ντοκυμαντέρ θα προβάλλεται στο πλαίσιο της μεγάλης έκθεσης “Αρχαία Μακεδονία. Στο βασίλειο του Μεγάλου Αλεξάνδρου”, που θα φιλοξενηθεί στο Λούβρο το 2011.

>

>

Η Βρεταννική Βιβλιοθήκη του Λονδίνου, έχει τοποθετήσει πάνω από το ένα τέταρτο των ελληνικών χειρογράφων , που αντιστοιχεί σε περισσότερους από 280 τόμους, ελεύθερα στο διαδίκτυο. Τα χειρόγραφα, ελεύθερα προσβάσιμα, μέρος της συλλογής της βιβλιοθήκης που υπερηφανεύεται ότι είναι η πιο σπουδαία συλλογή εκτός Ελλάδος για τη μελέτη του Ελληνικού πολιτισμού.
Η βιβλιοθήκη διαθέτει συνολικά πάνω από 1.000 ελληνικά χειρόγραφα, πάνω από 3.000 ελληνικούς παπύρους και μια ολοκληρωμένη συλλογή της πρώιμης ελληνικής τυπογραφίας.
Περιέχουν πληροφορίες για τους μελετητές που εργάζονται στη λογοτεχνία, ιστορία, επιστήμη, θρησκεία, φιλοσοφία και τέχνη της Ανατολικής Μεσογείου κατά την κλασική και βυζαντινή περίοδο.
«Αυτό είναι ακριβώς αυτό που όλοι ελπίζαμε από τη νέα τεχνολογία, αλλά τόσο σπάνια παίρνουμε», δήλωσε η Maria Beard, καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο του Cambridge.
“Ανοίγει ένα πολύτιμο θησαυρό σε οποιονδήποτε – από τον ειδικό ως τον περίεργο – οπουδήποτε στον κόσμο, δωρεάν”.
Η πρωτοβουλία, που χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, είναι η τελευταία της βιβλιοθήκη να κάνει αρχαία, εύθραυστα και σπάνια έγγραφα διαθέσιμα στο ευρύτερο κοινό.
Πηγή: Αrs longa, vita brevis

>Η Θεσσαλονίκη στις αρχές του εικοστού αιώνα!

>Σαλόνικα 
Μέσα από την πολύγλωσση ψηφιακή έκδοση με τίτλο: «Θεσσαλονίκη, πόλη των Βαλκανίων, κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα (1900-1930)» μπορούμε να περιηγηθούμε στην πόλη της Θεσσαλονίκης με οδηγό ευσύνοπτα κείμενα, φωτογραφίες και καρτ ποστάλ. Εξαιρετικά καλαίσθητη προσέγγιση!
Μακάρι να βλέπαμε συχνότερα τέτοιες προσπάθειες. 
Πηγή: Terra Computerata

>Ο κόσμος μέσα από έναν δυναμικό χάρτη.

>Με ένα μοναδικό συνδυασμό δεδομένων, δημογραφικών και καινοτόμων γραφικών, αυτό το site αλλάζει το μέγεθος των χωρών σε ένα παγκόσμιο χάρτη σε σχέση με ένα μενού με διορατικά δεδομένα με γνώμονα θέματα, όπως τον αριθμό των θανάτων από καρκίνο ή το ποσό του παραγόμενου χάλυβα. Άριστη πρώτη ύλη για τη σύγκριση μεταξύ των χωρών.

Ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να εξετάσουμε τις δαπάνες για την άμυνα (;)…Η οπτικοποίηση των δεδομένων προσφέρει ένα δυναμικό χάρτη. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε τους δυναμικούς αυτούς χάρτες είτε για να μελετήσουμε χώρες είτε για να εξετάσουμε μία χώρα. Απευθύνεται κυρίως σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με μικρή δυνατότητα αξιοποίησης στην πρωτοβάθμια.

Πηγή: http://mcsotos.wordpress.com/

>Χωρίς υποχρέωση, μόνο για απόλαυση

>

Aπό την εφημερίδα “Καθημερινή “

Του Αρη Δημοκιδη*



Για τα παιδιά η φράση «εξωσχολικό βιβλίο» είναι συνήθως πιο τρομακτική κι απ’ τη φράση «βιβλίο του σχολείου»! Πέρα από τη σταθερή μειονότητα μαθητών που απολαμβάνουν πραγματικά το διάβασμα, οι υπόλοιποι προσπαθούν κάθε καλοκαίρι να το αφήσουν πίσω τους. Και αντιλαμβάνονται εύκολα τα τρικ των εκπαιδευτικών βιβλίων με τίτλους όπως «Φανταστικές Διακοπές» με τις χρήσιμες, μεταμφιεσμένες ασκήσεις.
Κι όμως, ταυτόχρονα, οι μικροί (όπως και οι μεγάλοι) το καλοκαίρι ανακαλύπτουν τη μαγεία της ανάγνωσης περισσότερο από κάθε άλλη εποχή. Αρκεί το διάβασμα να μην παρουσιάζεται ως υποχρέωση, αλλά ως ένα απ’ τα δεκάδες τέλεια πράγματα που μπορείς να κάνεις στις φαινομενικά ατελείωτες μέρες φωτεινής ξεγνοιασιάς.
Ηλεκτρονικά παιχνίδια, τηλεόραση, Ιντερνετ. Ας μη γελιόμαστε: αν ήμασταν τώρα παιδιά, κι εμείς τα ίδια θα κάναμε. Η οθόνη είναι ηδονικά εθιστική, η δύναμη της εικόνας και της αμφίδρομης συμμετοχής νικάει κατά κράτος το διάβασμα – τουλάχιστον σ’ ένα πρώτο επίπεδο. Ο καταιγισμός πληροφοριών (και η απόλαυση που αυτός προσφέρει) αποτρέπει πολλά παιδιά απ’ το να συγκεντρωθούν για ώρα σε κάτι, να δοθούν ολοκληρωτικά στις τυπωμένες σελίδες χαρτιού και να φτιάξουν τις εικόνες μόνα τους, στο μυαλό τους.
Εκεί όμως μπαίνει το καλοκαίρι. Με βιβλία διαλεγμένα ειδικά για την ψυχοσύνθεση του παιδιού, πολλές ώρες ξεκούρασης, πιο χαλαρούς ρυθμούς, γονείς που διαβάζουν και το απολαμβάνουν (κι έτσι δείχνουν και στα παιδιά ότι ένα βιβλίο μπορεί όντως να είναι διασκεδαστικό). Ανάμεσα σε όλα τα άλλα που αρέσουν στα παιδιά, αυτό το καλοκαίρι μπορεί να τρυπώσει κι ένα βιβλίο, έστω και δοκιμαστικά. Χωρίς καμία υποχρέωση, μόνο για απόλαυση. Κάτι που θα τους ταιριάζει, που πιθανώς θα το έχουν διαλέξει ή ζητήσει τα ίδια. Και τότε μπορεί ένας νέος κόσμος να ξετυλιχθεί μπροστά στα μάτια τους: να ταξιδέψουν, να γελάσουν, να συγκινηθούν, να τρομάξουν, να ονειρευτούν, να γνωρίσουν τον εαυτό τους. Και τελικά να δουν τη ζωή τους διαφορετικά ή, ακόμα καλύτερα, να τη δουν όπως είναι: γεμάτη καθημερινή μαγεία.
* Ο Αρης Δημοκίδης είναι συγγραφέας παιδικών βιβλίων και δημοσιογράφος.

Ταξίδι στο φεγγάρι!

Κάντε ένα ταξίδι στο φεγγάρι μέσα από αυτόν τον καταπληκτικό ιστοχώρο!!


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων