Θέματα εκπαίδευσης, δημοκρατίας στο σχολείο και αγωγής υγείας

Ιστολόγιo για θέματα εκπαίδευσης, δημοκρατίας στο σχολείο και αγωγής υγείας

Πάρε θέση για τα ψηφιακά σου δικαιώματα!

Οκτ 201727

Αγαπητοί φίλοι του Saferinternet.gr,

Το Μάιο του 2018 θα τεθεί σε ισχύ στις νομοθεσίες όλων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ένας Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων.

Το άρθρο 8 του συγκεκριμένου Κανονισμού θα απαιτήσει από τα παιδιά και τους εφήβους κάτω των 16 ετών να ζητούν γονική συγκατάθεση πριν από την πρόσβαση στις υπηρεσίες της κοινωνίας των πληροφοριών. Εντούτοις, ο Κανονισμός αναφέρει επίσης, ότι το κάθε κράτος μέλος έχει τη δυνατότητα να ορίσει μικρότερη ηλικία πρόσβασης στις υπηρεσίες αυτές χωρίς γονική συγκατάθεση, η οποία ωστόσο δεν θα πρέπει να είναι κάτω από τα 13 έτη.

Όπως γνωρίζετε, αυτή τη στιγμή οι περισσότερες διαδικτυακές υπηρεσίες θέτουν ως ηλικιακό περιορισμό τα 13 έτη, ηλικία την οποία υποστηρίζουμε κι εμείς όλα αυτά τα χρόνια στο Saferinternet.gr. Αν αυξηθεί το όριο στα 16 έτη, τι θα γίνει με τους εφήβους που έχουν μέχρι σήμερα (νομίμως) δημιουργήσει τα προφίλ τους, τα κανάλια τους, τα ‘vlogs’ τους από την ηλικία των 13 ετών; Θα πρέπει να διαγράψουν το έργο τους;

Τι αντίκτυπο θα έχει το άρθρο 8 του Κανονισμού στους εφήβους των οποίων οι γονείς αρνηθούν να δώσουν τη συγκατάθεσή τους ακόμα και μετά τα 13 έτη, περιθωριοποιώντας τους από τους συμμαθητές τους και θέτοντάς τους σε μεγαλύτερο κίνδυνο, αν επιλέξουν οι έφηβοι αντ’ αυτού να πουν ψέματα για την ηλικία τους;

Και τι γίνεται, εάν μια χώρα εφαρμόσει διαφορετική ηλικία συγκατάθεσης από μια άλλη χώρα; Οι έφηβοι που θα υπόκεινται στην υψηλότερη ηλικία συγκατάθεσης θα μείνουν πίσω, απλώς και μόνο λόγω του τόπου στον οποίο ζουν. Κάτι τέτοιο θα διαιωνίσει την άνιση ευκαιρία και θα διευρύνει τις ψηφιακές ανισότητες πέρα από τα εθνικά σύνορα.

Επίσης, τα σχολεία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην καθοδήγηση των παιδιών και των εφήβων για την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση εργαλείων και πλατφορμών της κοινωνίας της πληροφορίας, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εάν όλοι οι γονείς σε μια σχολική τάξη δεν παράσχουν τη συγκατάθεσή τους, οι εκπαιδευτικοί θα βρεθούν σε πολύ εύθραυστη θέση, ισορροπώντας μεταξύ της στέρησης μιας μειοψηφίας από σημαντικές ευκαιρίες και της στέρησης της πλειοψηφίας, ώστε να μην γίνονται διακρίσεις εις βάρος των λίγων.

Και ποια είναι τα δικαιώματα των γονέων, που θα πρέπει να είναι ελεύθεροι να προστατεύουν και να καθοδηγούν τα παιδιά τους με τον τρόπο που θεωρούν εκείνοι ότι είναι ο πιο σωστός (Άρθρα 3, 4, 5 της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού);

Όπως, λοιπόν, γίνεται κατανοητό, ο Κανονισμός θα έχει εκτεταμένο αντίκτυπο στους εφήβους σε όλη την Ευρώπη και κινδυνεύει α) να τους στερήσει το δικαίωμα να ενσωματωθούν στη σημερινή κοινωνία των πληροφοριών και/ή β) να τους αφήσει να εισέλθουν σε αυτή χωρίς τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες και την απαραίτητη παιδεία στα μέσα, ικανότητες που είναι ζωτικής σημασίας για να γίνουν οι έφηβοι ενεργοί πολίτες στον κόσμο του αύριο.

Σίγουρα υπάρχουν πιο αποτελεσματικά και πιο φιλικά προς τους εφήβους μέσα για την προστασία αυτών των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων, αντί της πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσω της γονικής συγκατάθεσης έως τα 16 τους χρόνια, ιδίως επειδή οι νέοι έχουν συνήθως καλύτερη τεχνική γνώση των υπηρεσιών πληροφόρησης από τους γονείς τους. Πώς θα αντιδρούσαν οι έφηβοι πριν από μερικές γενιές, εάν θα έπρεπε να λάβουν την άδεια των γονιών τους για να επιλέξουν ένα βιβλίο απο κάποια βιβλιοθήκη;

Αγαπητοί μας φίλοι,

Ο Κανονισμός θα ισχύσει μόνο από το Μάιο του 2018. Πριν από αυτή την ημερομηνία, τα κράτη μέλη της Ε.Ε. πρέπει να καταρτίσουν σαφείς κατευθυντήριες γραμμές για την εφαρμογή του Κανονισμού, συμπεριλαμβανομένου του θέματος της γονικής συγκατάθεσης. Για να γίνει αυτό σωστά, θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι κατευθυντήριες γραμμές είναι βασισμένες σε στοιχεία που υποστηρίζονται από επιστημονικές έρευνες και ότι έχουν πραγματοποιηθεί διαβουλεύσεις με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, ιδίως με τους νέους, επειδή αυτοί είναι εκείνοι των οποίων οι ευκαιρίες θα επηρεαστούν σημαντικά από τον Κανονισμό.

Προσκαλούμε, λοιπόν, όλους τους νέους γυμνασίου & λυκείου, με την πολύτιμη στήριξη και τη βοήθειά σας, να μας πουν την άποψή τους επάνω στο παραπάνω ζήτημα και να συνεργαστούν με άλλους νέους στην Ευρώπη για να δημιουργήσουν μαζί ένα διαδικτυακό λεύκωμα για τα δικαιώματα των νέων στο Διαδίκτυο:

– Ποια θεωρούν ότι είναι τα ψηφιακά δικαιώματα που πρέπει να απολαμβάνουν;
– Ποιες υποχρεώσεις συνδέονται με αυτά τα δικαιώματα;
– Ποια 5 δικαιώματα από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι ιδιαίτερα σημαντικά για αυτούς και θα πρέπει να είναι τα περισσότερο προστατευμένα στη σημερινή εποχή;
– Με ποιους τρόπους πιστεύουν ότι μπορεί να διασφαλιστεί το δικαίωμα προστασίας τους, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα το δικαίωμά τους στη συμμετοχή;
– Ποιες λύσεις ασφάλειας και ποια εναλλακτικά μέτρα για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων των νέων προτείνουν να υλοποιηθούν, αντί να αυξηθεί η ηλικία ελεύθερης πρόσβασης στις υπηρεσίες της κοινωνίας των πληροφοριών στα 16 έτη;

Για να βοηθήσουμε τους εφήβους στην ανάπτυξη των απόψεών τους, η Ευρωπαϊκή ομάδα μας * δημιούργησε ένα ειδικό εγχειρίδιο με διασκεδαστικές δραστηριότητες που εμβαθύνουν στα ψηφιακά δικαιώματα και τις υποχρεώσεις, στις προκλήσεις που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες, καθώς και στα ζητήματα ιδιωτικότητας και ασφάλειας που τίθενται δίπλα στις τεράστιες ευκαιρίες που προσφέρει η κοινωνία των πληροφοριών. Οι περισσότερες από τις προτεινόμενες δραστηριότητες απαιτούν περίπου 30-40 λεπτά για να ολοκληρωθούν, προτρέποντας στην παρουσίαση των απόψεων των εφήβων μέσω της δημιουργίας αφισών, βίντεο, κόμικ, μιμιδίων, νοητικών χαρτών κ.λπ. Αν επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε το εγχειρίδιο (επισυναπτόμενο σε αυτό το email), μπορείτε να επιλέξετε εσείς τις δραστηριότητες που θεωρείτε ότι είναι οι πλέον κατάλληλες για τους νέους ανθρώπους με τους οποίους εργάζεστε ή να τους αφήσετε να επιλέξουν οι ίδιοι τις δραστηριότητες που τους ενδιαφέρουν περισσότερο.

Επίσης, σας στέλνουμε 3 παραδείγματα διασκεδαστικών μιμιδίων που δημιουργήσουμε για εσάς. Στη διεύθυνση https://imgflip.com/memegenerator οι έφηβοι μπορούν μέσα σε λίγα λεπτά να δημιουργήσουν απολαυστικά μιμίδια και φωτογραφίες, προσθέτοντας τις δικές τους λεζάντες.

Σε κάθε περίπτωση, οι νέοι καλούνται να δημοσιεύσουν τις απόψεις και τις δημιουργίες τους χρησιμοποιώντας το hashtag #GDPRHaveYourSayGR στο Facebook ή το Instagram έως τις 15 Δεκεμβρίου 2017. Πολύ σημαντικό: για κάθε δημοσίευση που θα αναρτήσουν, να αλλάξουν τις ρυθμίσεις απορρήτου ενεργοποιώντας την επιλογή «Δημόσια».

Είναι σημαντικό να ακούσουμε την άποψη των εφήβων! Θα βοηθήσει να πεισθούν οι αρμόδιοι χάραξης πολιτικής σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο ότι υπάρχουν καλύτερες λύσεις. Οι πιο δραστήριοι συνεισφέροντες θα κληθούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός χάρτη διαδικτυακών δικαιωμάτων από τα περιεχόμενα των δημοσιεύσεων. Εκπρόσωποι των εφήβων από κάθε χώρα θα κληθούν να παρουσιάσουν το έργο τους σε ειδική κεντρική εκδήλωση, που θα υλοποιηθεί σε Ευρωπαϊκή πόλη στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου τον Φεβρουάριο του 2018, με στόχο να αναδείξουν προς τα Κέντρα Αποφάσεων τα κορυφαία ψηφιακά δικαιώματα που έχουν επισημάνει οι νεαροί Ευρωπαίοι, καθώς ο Κανονισμός θα αρχίζει να ισχύει στη ζωή τους.

Αν επιθυμείτε να στηρίξετε την Ευρωπαϊκή εκστρατεία μας, παρακαλούμε όπως δηλώσετε το ενδιαφέρον σας στη φόρμα Google Forms που θα βρείτε στη διεύθυνση https://goo.gl/forms/eOG3LRcanzbV0ZQX2

Ελπίζουμε σε μεγάλη συμμετοχή από την Ελλάδα. Ας ακουστεί η φωνή των νέων! Κι ας ενδυναμώσουμε τα παιδιά μας να διασφαλίσουν τα δικαιώματά τους, παραμένοντας παράλληλα ασφαλή στο Διαδίκτυο. Μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά για τη σημερινή γενιά αλλά και για τις επόμενες. Υπάρχουν καλύτερες λύσεις από την απαγόρευση!

Με εκτίμηση,

Δρ. Βερόνικα Σαμαρά
Συντονίστρια της Δράσης Ενημέρωσης & Επαγρύπνησης Saferinternet.gr

==========
* Η εκστρατεία υλοποιείται αυτή τη στιγμή σε 13 χώρες της Ε.Ε.: Βουλγαρία, Δανία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Κροατία, Κύπρο, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Τσεχία

Πηγή: saferinternet.gr

Νοιάζομαι και Δρω

Οκτ 201720

Το έργο χρηματοδοτήθηκε από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία στο πλαίσιο του Προγράμματος «Είμαστε όλοι Πολίτες», το οποίο είναι μέρος του συνολικού Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα, γνωστού ως EEA Grants. Διαχειριστής Επιχορήγησης του Προγράμματος είναι το Ίδρυμα Μποδοσάκη. Στόχος του Προγράμματος ήταν η ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών στη χώρα μας και η ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δημοκρατίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.
Το www.noiazomaikaidrw.gr αξιοποιείται στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Νοιάζομαι και Δρω» το οποίο υλοποιείται από το Μη κερδοσκοπικό Σωματείο Δεσμός Μη κερδοσκοπικό Σωματείο Δεσμός και το Ίδρυμα Λαμπράκη. Κατά το σχολικό έτος 2015-2016 εφαρμόστηκε το πρόγραμμα σε 66 δημοτικά και γυμνάσια πανελλαδικά. Στη διάρκεια του έτους 2016-17 το πρόγραμμα υλοποιείται σε όλο το φάσμα της σχολικής εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο. Τα 162 σχολεία του προγράμματος, που βρίσκονται σε όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας, συνιστούν το σχολικό δίκτυο “Νοιάζομαι και Δρω». Ευχαριστούμε θερμά το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (μέγας δωρητής), το Ίδρυμα Αθανασίου Λασκαρίδη και το Ίδρυμα Α. Γ. Λεβέντη που υποστηρίζουν το πρόγραμμα με αντίστοιχες δωρεές τους.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά στο http://noiazomaikaidrw.gr/

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σεπ 201730
Αξιοποιήστε το προτεινόμενο εκπαιδευτικό υλικό Οι Μαθητικές Κοινότητες ενόψει των επικείμενων μαθητικών εκλογών.
Δείτε όλο το διαθέσιμο υλικό του προγράμματος «Δημοκρατία και Εκπαίδευση».
Το υλικό περιλαμβάνει Φάκελο για τον εκπαιδευτικό και Παιδαγωγικά Εργαστήρια.
Πηγή: Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Δημοκρατία και Εκπαίδευση«

Να ζωντανέψουν οι μαθητικές κοινότητες ζητούν μαθητές και μαθήτριες

Σεπ 201723

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε την άνοιξη του 2017 με πρωτοβουλία του Συνηγόρου του Παιδιού, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, δείχνει ότι μαθητές και μαθήτριες πιστεύουν ότι οι μαθητικές κοινότητες μπορούν να βοηθήσουν στη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, αν υποστηριχθούν σωστά από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγιο στο οποίο απάντησαν ανώνυμα 37.488 μαθητές και μαθήτριες από 377 γυμνάσια και λύκεια όλης της χώρας.
Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έρευνας εδω!
Σύμφωνα με την έρευνα και τις απαντήσεις των μαθητών:

το 88% συμφωνεί ότι οι μαθητικές κοινότητες αν ανανεωθούν και υποστηριχτούν μπορούν να βοηθήσουν την καλύτερη λειτουργία της σχολικής ζωής
το 79% συμφωνεί ότι χρειάζεται να ορίζεται ένας/μία εκπαιδευτικός για κάθε τμήμα, υπέυθυνος/η για τις μκ., που θα παίρνει κατάλληλη επιμόρφωση και θα έχει διαρκή συνεργασία με το τμήμα
το 71% συμφωνεί με την παρουσία του/της υπεύθυνου/ης εκπαιδευτικού στις συνελεύσεις των τμημάτων, τόσο στο γυμνάσιο όσο και το λύκειο, για να βοηθάει τις διαδικασίες χωρίς να παρεμβαίνει στις συζητήσεις
το 87% συμφωνεί ότι στην αρχή της χρονιάς πρέπει να αφιερώνεται τουλάχιστον μία εκπαιδευτική ώρα σε κάθε τάξη για την ενημέρωση και κατάλληλη προετοιμασία των μαθητών σχετικά με τη λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων
το 77% συμφωνεί ότι πρόεδρος των 5μελών και 15μελών συμβουλίων πρέπει να ορίζεται ο μαθητής / η μαθήτρια που είναι πρώτοι στις ψήφους στις εκλογές
το 60% συμφωνεί ότι για να εκπροσωπούνται όλες οι τάξεις και τα τμήματα στο μαθητικό συμβούλιο του σχολείου, αυτό είναι καλύτερο να αποτελείται από τους πρώτους/τις πρώτες σε ψήφους από κάθε τμήμα (αυτή η πρόταση έχει διατυπωθεί από μαθητές στον Συνήγορο)
το 87% συμφωνεί ότι οι διευθυντές του σχολείου οφείλουν να καλούν τακτικά όλα τα μέλη του σχολικού μαθητικού συμβουλίου για να συζητούν θέματα σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου
το 69% συμφωνεί ότι σε κάθε σχολείο, εκτός από το σχολικό µαθητικό συµβούλιο και τα 5µελή συµβούλια των τµηµάτων, µπορούν να συγκροτούνται και άλλες οµάδες µαθητών, όπως οµάδες διαµεσολάβησης, φιλίας και αλληλεγγύης, καλλιτεχνικής δηµιουργίας, κλπ
Ο Συνήγορος του Πολίτη, στο πλαίσιο της αποστολής του ως Συνήγορος του Παιδιού, έχει στείλει τις προτάσεις του στο Υπουργείο Παιδείας για την αναθεώρηση της ισχύουσας νομοθεσίας αλλά και για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μαθητών, έτσι ώστε τα μαθητικά συμβούλια να αποτελέσουν στην πράξη θεσμό προώθησης και εμπέδωσης της δημοκρατίας στο σχολείο.
Πηγή: http://www.0-18.gr/gia-paidia/keimena-1/na-zontanepsoyn-oi-mathitikes-koinotites-zitoyn-mathites-kai-mathitries

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΝΕΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Σεπ 201723

Δείτε το νέο εκπαιδευτικό υλικό «Επίσκεψη στην Αρχαία Αγορά της Αθήνας» και «Αρχαίο Θέατρο και Δημοκρατία», με φακέλους για τον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικά εργαστήρια, αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων, στο πλαίσιο του προγράμματος «Δημοκρατία και Εκπαίδευση».

Το πρόγραμμα «Δημοκρατία και Εκπαίδευση»:

απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα μαθήματα της Πολιτικής Αγωγής και της Ιστορίας, της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας, της Οικιακής Οικονομίας καθώς και της Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής, αλλά και σε κάθε εκπαιδευτικό που ενδιαφέρεται για τη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των μαθητών του

προσφέρει πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό, σε ψηφιακή μορφή, για την υποστήριξη της διδασκαλίας σε θέματα δημοκρατικών αρχών και αξιών, πολιτικής αγωγής, κοινοβουλευτικής και πολιτικής ιστορίας

βοηθά τους εκπαιδευτικούς να εμπλουτίσουν τη διδασκαλία τους, κάνοντάς την πιο αποτελεσματική και ευχάριστη

προτείνει εκπαιδευτικό υλικό που πολύ εύκολα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τάξη.

Νέο υλικό από το SaferInternet4Kids

Σεπ 201723

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δημοσιεύουμε στην ιστοσελίδα μας SaferInternet4Kids.gr το νέο υλικό που δημιουργήσαμε και το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως «εργαλείο προκειμένου να ενδυναμώσουμε τη γνώση των παιδιών μας για το πώς να πλοηγούνται με ασφάλεια στο διαδίκτυο. Πρόκειται για:

· Ένα animated video για μικρά παιδιά το οποίο πραγματεύεται τον ψηφιακό εκφοβισμό με λόγια απλά. Μπορείτε να το δείτε εδώ: https://youtu.be/SbMVvUcMFZ0

· Ένα πακέτο “Back to school” που περιέχει φυλλάδια και αφίσες για μικρά παιδιά, παιδιά Τετάρτης, Πέμπτης και Έκτης δημοτικού και για παιδιά Γυμνασίου και Λυκείου. Μπορείτε να το δείτε εδώ: http://saferinternet4kids.gr/back-to-school/

· Online Quizzes τα οποία βοηθούν τα παιδιά μέσα από ένα διασκεδαστικό τρόπο να μάθουν για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Μπορείτε να τα δείτε εδώ: http://saferinternet4kids.gr/quiz-saferinternet4kids/

· Τρείς νέοι οδηγοί ασφάλειας – για τα Μέσα Ενημέρωσης, για τα διαδικτυακά παιχνίδια και τα κινητά τηλέφωνα – τα οποία περιέχουν χρήσιμες συμβουλές και οδηγίες που απευθύνονται σε γονείς, εκπαιδευτικούς αλλά και στα ίδια τα παιδιά. Μπορείτε να τα δείτε εδώ:

· Ένα φυλλάδιο όπου παρουσιάζονται εφαρμογές (applications) που διαθέτουν έξυπνες ρυθμίσεις για την υπενθύμιση των ορίων που έχουμε θέσει στον εαυτό μας, ώστε να επιτύχουμε μια καλύτερη αυτοδιαχείριση του χρόνου μας. Μπορείτε να το δείτε εδώ:

http://saferinternet4kids.gr/wp-content/uploads/2017/09/Apps_for_selfregulation_saferinternet4kids_gr.pdf

Επίσης με χαρά ανακοινώνουμε την δημιουργία ενός νέου παιχνιδιού γνώσεων που δημιούργησε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου SaferInternet4Kids και το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα του Quizdom, ενός από τα πιο γνωστά παιχνίδια γνώσεων στο χώρο των applications.

Το παιχνίδι του SaferInternet4Kids περιέχει πάνω από 600 ερωτήσεις χωρισμένες σε κατηγορίες οι οποίες αφορούν στην ασφάλεια στο διαδίκτυο, στους υπολογιστές καθώς και σε γενικές γνώσεις τεχνολογίας. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να ψυχαγωγήσει και ταυτόχρονα να εμπλουτίσει τις γνώσεις για την ασφάλεια στο διαδίκτυο καθώς και να μάθει στα παιδιά πως να προστατεύουν τον εαυτό τους στον ψηφιακό κόσμο. Για να παίξετε, κατεβάστε την εφαρμογή του Quizdom, για Android από εδώ https://goo.gl/Uwdd3o και για iOS από εδώ https://goo.gl/GiAjdP και εγγραφείτε στην ομάδα (group) «saferinternet4kids».

Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας εύχεται σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα καλή σχολική χρονιά, με υγεία και δύναμη. Μόνο όλοι μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές ψηφιακό περιβάλλον για τα παιδιά μας και είμαστε βέβαιοι ότι θα συνεχίσετε με την ίδια θέρμη να είσαστε συμπαραστάτες και αρωγοί στο έργο μας.

Με εκτίμηση
Η ομάδα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ

7o Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Σεπ 20174

Το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας είναι μια εκπαιδευτική εκδήλωση η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους.

Το Φεστιβάλ είναι ανοικτό στην κοινωνία και δίνει την ευκαιρία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και επισκέπτες να λάβουν μέρος σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία.

Αναλυτικές πληροφορίες στην ιστοσελίδα http://www.digifest.info/

Τηλεοπτικό σποτ του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου με πρωταγωνίστρια τη γνωστή ερμηνεύτρια Νατάσσα Μποφίλιου

Ιούν 201716

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε το τηλεοπτικό σποτ που δημιούργησε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας με πρωταγωνίστρια τη γνωστή ερμηνεύτρια Νατάσσα Μποφίλιου,  για την ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο.

Δράση διαδικτυακών μαθημάτων (online lessons): «Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 για την υλοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και την ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία μαθημάτων»

Ιούν 201715

Τα σεμινάρια μπορούν να παρακολουθήσουν όλοι οι eTwinners εκπαιδευτικοί, όλων των ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δικαίωμα εγγραφής παρέχεται σε ένα (1) σεμινάριο ανά σχολική χρονιά. Αν δεν είστε εγγεγραμμένος/η στο eTwinning, μπορείτε να εγγραφείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ !

Προθεσμία υποβολής αίτησης: Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

Πατήστε εδώ για την υποβολή της αίτησής σας

Διαδικτυακό Μάθημα 1: «Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού – Εργαλεία επικοινωνίας»

Διάρκεια: 25 Εβδομάδες

Βασικοί στόχοι (για τους εκπαιδευόμενους):

  • Να αποκτήσουν ικανότητα χρήσης και ενσωμάτωσης των δυνατοτήτων εργαλείων επικοινωνίας Web 2.0 σε ένα eTwinning project.
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες στην εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης
  • Να αναπτύξουν ένα project με τους «συμμαθητές» τους για να συνειδητοποιήσουν τα στάδια της υλοποίησης και τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής του στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • Να συνειδητοποιήσουν την αξία της εφαρμογής ενός eTwinning project στο μάθημα τους

Αναλυτική περιγραφή:

  • η-Τάξη στο ΠΣΔ (Ηλεκτρονική σχολική τάξη eclass.sch.gr)-για εθνικά eTwinning έργα
  • E-mail στο ΠΣΔ (Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου webmail.sch.gr)
  • Τηλεδιάσκεψη ΠΣΔ  (Πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης meeting.sch.gr)
  • Υπηρεσία Μαθησιακών Δραστηριοτήτων ΠΣΔ (LAMS.sch.gr)-για εθνικά eTwinning έργα
  • dmodo (Ηλεκτρονική τάξη)
  • Blendspace (Δημιουργία μαθήματος για online-offline χρήση)
  • Moodle (πλατφόρμα διεξαγωγής ηλεκτρονικών μαθημάτων μέσω διαδικτύου)
  • Skype (Πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης)
  • OovoO (Πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης)
  • in (Πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης)
  • Remind (Επικοινωνία με μαθητές)
  • Prezi (Δημιουργία παρουσιάσεων με χρήση ενός ενιαίου καμβά)
  • Hotpotatoes (δημιουργία εκπαιδευτικών ασκήσεων διαφόρων μορφών)
  • Crosswordlabs (Εργαλείο δημιουργίας σταυρολέξου)
  • Wordle (Δημιουργία συννεφόλεξου)
  • Voki (Δημιουργία προσαρμοσμένων avatars)
  • Quizlet (Εκμάθηση με καρτέλες ερωτο-απαντήσεων)
  • Pixton (Δημιουργία κόμικς)
  • StoryLine (Δημιουργία ιστοριογραμμής)
  • Storybird (Δημιουργία ιστοριών με τη χρήση έτοιμου καλλιτεχνικού έργου)
  • PowToon (δημιουργία κινούμενων παρουσιάσεων – animated presentations)

Διαδικτυακό Μάθημα 2: «Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού»

Διάρκεια: 24 Εβδομάδες

Βασικοί στόχοι (για τους εκπαιδευόμενους):

  • Να αποκτήσουν ικανότητα χρήσης και ενσωμάτωσης των δυνατοτήτων εργαλείων επεξεργασίας πολυμέσων Web 2.0 σε ένα eTwinning project.
  • να αναπτύξουν δεξιότητες στην εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης
  • να αναπτύξουν ένα project με τους «συμμαθητές» τους για να συνειδητοποιήσουν τα στάδια της υλοποίησης και τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής του στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • να συνειδητοποιήσουν την αξία της εφαρμογής ενός eTwinning project στο μάθημα τους

Αναλυτική περιγραφή:

  • Υπηρεσία Video του ΠΣΔ (Ανάρτηση και διανομή βίντεο, κανάλια, ομάδες, video.sch.gr)
  • Πολυμεσικές Παρουσιάσεις και Διαλέξεις ΠΣΔ (Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, mmpres.sch.gr)
  • Pixlr (online πρόγραμμα επεξεργασίας)
  • Audacity (πρόγραμμα ψηφιακής επεξεργασίας ήχου και ηχογράφησης)
  • Youtube (Κοινωνικό Μέσο κοινοποίησης, αναπαραγωγής και διαμοιρασμού βίντεο).
  • Λήψη πολυμέσων από το διαδίκτυο (Ο Internet Download Manager είναι ένας άψογος επιταχυντής διαδικτυακών λήψεων).
  • Screencast-o-matic (Εφαρμογή «αντίστροφης τάξης». Ένα πρακτικό εργαλείο που βοηθά να παρουσιάσετε υλικό, προγράμματα, να δώσετε οδηγίες κ.ο.κ. )
  • Gimp (Λογισμικό επεξεργασίας γραφικών τύπου raster)
  • Διαχείριση Video – YouTube (Οργανώσετε τα βίντεό σας και να αλλάξετε τον τίτλο, την κατηγορία, την περιγραφή ή κάποια άλλη από τις ρυθμίσεις τους χρησιμοποιώντας τον Διαχειριστή βίντεο)
  • Tagul (Διαδικτυακό εργαλείο για τη δημιουργία συννεφόλεξων, tag clouds)
  • Animaker (Δημιουργήσετε κινούμενα βίντεο).
  • Εννοιολογικοί χάρτες (Διαγράμματα που απεικονίζουν γραφικά τη συσχέτιση μεταξύ διαφόρων εννοιών)
  • Postermywall (Δημιουργία ψηφιακών αφισών, πόστερ, ημερολόγια και κάρτες)
  • Infographics (Δημιουργία μεγάλου γραφικού, που αναπαριστά ένα θέμα όχι με «ξερό κείμενο» όπως σε κάποιο άρθρο αλλά με διάφορα σύμβολα (βελάκια, bullets, κλπ )
  • Video Animation – Moovly (Φτιάξτε υπέροχα animated video και μοιραστείτε τα στο youtube και στο facebook)
  • Tagxedo Δημιουργεί σύννεφα λέξεων χρησιμοποιώντας κείμενα, αγαπημένες φράσεις, άρθρα, μεμονωμένες λέξεις, κλπ.
  • Padlet (Ένας ηλεκτρονικός «τοίχος» ή «πίνακας», που επιτρέπει στους μαθητές να εκτελούν τις εργασίες τους για τα μαθήματα τους ή / και να δημιουργήσουν τις δικές τους ξεχωριστές ιδέες)
  • Google Maps – Street View (Υπηρεσία χαρτογράφησης στο Διαδίκτυο)
  • Google Earth (Πρόγραμμα γραφικής απεικόνισης της Γης το οποίο είναι διαθέσιμο στο Διαδίκτυο)
  • Google+ (Κοινωνικό Δίκτυο, μία social πλατφόρμα πάνω στην οποία έχει συνδέσει όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες της Google)

Διαδικτυακό Μάθημα 3: «Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων – Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία«

Διάρκεια: 24 Εβδομάδες

Βασικοί στόχοι (για τους εκπαιδευόμενους):

  • Να αποκτήσουν ικανότητα χρήσης και ενσωμάτωσης των δυνατοτήτων εργαλείων δημιουργίας ιστοτόπων σε ένα eTwinning project.
  • να αναπτύξουν δεξιότητες στην εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης
  • να αναπτύξουν ένα project με τους «συμμαθητές» τους για να συνειδητοποιήσουν τα στάδια της υλοποίησης και τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής του στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • να συνειδητοποιήσουν την αξία της εφαρμογής ενός eTwinning project στο μάθημα τους

Αναλυτική περιγραφή:

  • Ιστολόγια στο ΠΣΔ (Αποκτήστε και συντηρήστε εύκολα ένα προσωπικό ή εκπαιδευτικό ιστολόγιο, blogs.sch.gr)
  • Κοινωνική δικτύωση στο ΠΣΔ (Δημιουργήστε ή συμμετέχετε σε ομάδες χρηστών με κοινά ενδιαφέροντα, blogs.sch.gr).
  • SchoolPress (Υπηρεσία Ηλεκτρονικών Σχολικών Περιοδικών & Εφημερίδων, schoolpress.sch.gr)
  • Συνεργατικά έγγραφα και ημερολόγια ΠΣΔ (Διαμοιρασμός εγγράφων και ημερολογίων, grafis.sch.gr)
  • WordPress (Σύγχρονο σύστημα διαδικτυακών δημοσιεύσεων και διαχείρισης περιεχομένου)
  • Weebly (Εργαλείο για την εύκολη και γρήγορη κατασκευή ιστοσελίδων)
  • Google Docs (Online επεξεργασία εγγράφων)
  • Office Online (Προβάλετε, επεξεργαστείτε και δημιουργήστε αρχεία του Office στο πρόγραμμα περιήγησής σας)
  • Wikispaces (Ο δικός σας χώρος, που συνήθως χρησιμοποιείται για ένα σκοπό ή είναι αφιερωμένος σε ένα θέμα. Το χώρο μπορεί να αποτελούν πολλές σελίδες, αρχεία και εικόνες)
  • WebQuest (Κατευθυνόμενη διερεύνηση κατά την οποία οι μαθητές αναλαμβάνουν να λύσουν ένα πρόβλημα αξιοποιώντας το διαδίκτυο ως βασική πηγή πληροφορίας)
  • SymbalooEDU (Μια web2.0 εφαρμογή που επιτρέπει την οργάνωση των σελιδοδεικτών σας)
  • Doodle (Προγραμματισμός εκδηλώσεων)
  • MindMap (Ένα διάγραμμα σε σχήμα αράχνης. Ένας χάρτης που σου επιτρέπει να εξελίσσεις τις σκέψεις σου γύρω από ένα κεντρικό θέμα)
  • Socrative (Μια διαδικτυακή εφαρμογή δημιουργίας αλληλεπιδραστικών ερωτήσεων και ασκήσεων)
  • Kahoot (Μια μαθησιακή πλατφόρμα, που βοηθά εκπαιδευτικούς από όλο τον κόσμο να εμπλέξουν τους μαθητές τους, αξιοποιώντας το παιχνίδι)
  • Opensoft (Συγκέντρωση και κατηγοριοποίηση ποιοτικών προγραμμάτων που διατίθενται δωρεάν)
  • Stormboard (Εργαλείο ηλεκτρονικής ανταλλαγής ιδεών και συνεργασίας)
  • Ιστοεξερευνήσεις (Σενάρια διδακτικών ενοτήτων, προβλημάτων ή ζητημάτων)

 Διαδικτυακό Μάθημα 4: «Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων»

Διάρκεια: 25 Εβδομάδες

Αναλυτική περιγραφή:

  • eTwinning εργαλεία και συνεργατικές πλατφόρμες (eTwinning Live και Twinspace, eTwinning events)
  • Φωτόδεντρο (Η Κεντρική e-υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας για την ενοποιημένη αναζήτηση και διάθεση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στα σχολεία)
  • Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (Εμπλουτισμένα πολυμεσικά βιβλία)
  • Βιβλία στο διαδίκτυο (Ηλεκτρονικά βιβλία)
  • Αξιοποίηση του βίντεο στην εκπαίδευση (Το βίντεο έχει χρησιμοποιηθεί σε διάφορα εκπαιδευτικά πλαίσια υποστήριξης της μάθησης ως ένα δυναμικό εργαλείο οπτικοποίησης, αφήγησης, αφαίρεσης και αναγνώρισης)
  • MOOCs – Coursera – Udemy (Διαδικτυακά μαθήματα)
  • Google Search (Τεχνικές αναζήτησης στη σελίδα της Google για να κάνετε τις αναζητήσεις σας πιο αποτελεσματικές)
  • Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση – Εικονικές κοινότητες (Εκπαίδευση υποβοηθούμενη από τα διαδικτυακά μέσα – Μια Εικονική Κοινότητα είναι μια ομάδα ανθρώπων που επικοινωνεί ή αλληλεπιδρά μέσω του Διαδικτύου)
  • Wikipedia (Πολυγλωσσική Διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια ελεύθερου περιεχόμενου)
  • LiveBinder, IP address (Εργαλείο που  δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να συλλέξουν και να οργανώσουν ιστοσελίδες, να δημιουργήσουν e-portfolios – Μία διεύθυνση IP είναι ένας μοναδικός αριθμός που χρησιμοποιείται από συσκευές για τη μεταξύ τους αναγνώριση και συνεννόηση σε ένα δίκτυο υπολογιστών που χρησιμοποιεί το Internet Protocol standard)
  • WeTransfer (Online εφαρμογή στην οποία μπορούμε να στείλουμε με email αρχεία μεγέθους έως και 2 GB)
  • Dropbox, Google drive (Εφαρμογές αποθηκευτικού νέφους, υπηρεσία που επιτρέπει την αποθήκευση, τον συγχρονισμό και την κοινή χρήση αρχείων)
  • mmyy (Πρόγραμμα που αφορά την απομακρυσμένη διαχείριση υπολογιστή)
  • Mailinator (Ιστοσελίδα για όσους θέλουν ένα πρόχειρο e-mail μιας χρήσης)
  • Greenshot (Πρόγραμμα λήψης screenshot)
  • Teamviewer (Πρόγραμμα με το οποίο μπορείτε να ελέγξετε έναν απομακρυσμένο υπολογιστή)

 Διαδικτυακό Μάθημα 5: » Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο – Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο»

  • Ενημερωτικός κόμβος ΠΣΔ για δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο (internet-safety.sch.gr)
  • Ασφάλεια στο διαδίκτυο (Ζητήματα προστασίας της ιδιωτικής ζωής, η παρενόχληση στον κυβερνοχώρο)
  • Αξιολόγηση Πληροφορίας (Πώς να είστε προσεκτικοί στην επιλογή των πηγών, τις οποίες βρίσκετε στο Διαδίκτυο)
  • Ανεπιθύμητο, παραπλανητικό ψευδές περιεχόμενο (Τρόποι αντιμετώπισης ιστότοπων με ανεπιθύμητο περιεχόμενο)
  • Hoaxes (Πώς μπορούμε να ξεχωρίσουμε μια απάτη μια ψευδή φήμη ή κάτι ψεύτικο)
  • Αξιολόγηση ιστοτόπων (Αναδεικνύονται τα βασικά ποιοτικά χαρακτηριστικά των ιστοτόπων)

Όροι συμμετοχής και διαδικασία

Τα σεμινάρια μπορούν να παρακολουθήσουν όλοι οι eTwinners εκπαιδευτικοί, όλων των ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δικαίωμα εγγραφής παρέχεται σε ένα (1) σεμινάριο ανά σχολική χρονιά. Αν δεν είστε εγγεγραμμένος/η στο eTwinning, μπορείτε να εγγραφείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ !

Εκπαιδευτικά αντικείμενα – Απαιτήσεις

Τα μαθήματα αυτά έχουν ως αντικείμενο την αξιοποίηση των ΤΠΕ στο eTwinning και στη διδασκαλία όλων των μαθημάτων. Τα λογισμικά που θα χρησιμοποιήσετε είναι κυρίως Web 2.0 εφαρμογές, που τρέχουν κατευθείαν από το διαδίκτυο (χωρίς να χρειάζονται εγκατάσταση), αλλά και ελεύθερα και ανοικτά λογισμικά, που θα τα «κατεβάζετε» από το διαδίκτυο δωρεάν. Θα χρειαστείτε μια γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο και φυσικά πρόσβαση σε υπολογιστή από προσωπικό σας χώρο. Όσον αφορά τις απαιτούμενες γνώσεις, αρκεί να γνωρίζετε τα βασικά στη χρήση του υπολογιστή, επεξεργαστή κειμένου, πλοήγηση στο διαδίκτυο, email. Για ό,τι άλλο χρειαστεί θα υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες και βοήθεια από τον επιμορφωτή της e-τάξης σας.

 Διαδικασία

Το διαδικτυακό μάθημα θα υλοποιηθεί εξ’ ολοκλήρου από απόσταση. Κάθε εβδομάδα (τη Δευτέρα) θα αναρτάται στον ιστοχώρο του σεμιναρίου το εκπαιδευτικό υλικό της εβδομάδας, καθώς και κάποιες δραστηριότητες – ασκήσεις, τις οποίες οι επιμορφούμενοι θα καλούνται να υλοποιήσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονικά μέσα σ’ ένα χρονικό διάστημα 2 εβδομάδων. H διαδικασία θα υποστηρίζεται από την επικοινωνία των συμμετεχόντων μέσω της πλατφόρμας Moodle του eTwinning καθώς και της πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης meeting.sch.gr.

Βεβαίωση

Με την ολοκλήρωση του διαδικτυακού μαθήματος θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής σε όσους επιμορφούμενους έχουν υλοποιήσει και έχουν υποβάλει επιτυχώς τουλάχιστον το 70% των ανατιθέμενων δραστηριοτήτων. Τη βεβαίωση θα μπορείτε να την κατεβάσετε ηλεκτρονικά από την πλατφόρμα Moodle του eTwinning.

Διάρκεια

Κάθε διαδικτυακό μάθημα θα έχει διάρκεια 120 ωρών περίπου (6 μήνες) και ξεκινά από τον Οκτώβριο 2017 μέχρι τον Μάιο 2018. Εκτιμούμε ότι χρειάζονται από 3 – 5 ώρες κάθε εβδομάδα για να δει ο/η επιμορφούμενος/η το υλικό και να υλοποιήσει τις δραστηριότητες.

Διοργάνωση

  • Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning στην Ελλάδα
  • Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (e-Δίκτυο-ΤΠΕ)
  • Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Επιστημονική Επιτροπή

  • Βοσινάκης Σπύρος, Επικ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου
  • Παπαδάκης Σπύρος,
  • Παρασκευάς Μιχάλης, Επικ. Καθηγητής ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, Υπεύθυνος ΕΥΥ eTwinning
  • Ραβάνης Κωνσταντίνος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών
  • Τζιμόπουλος Νίκος, Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19, Υπεύθυνος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων
  • Τσινάκος Αύγουστος, Καθηγητής ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης

Υποστήριξη

Σε περίπτωση προβλήματος ή λανθασμένης καταχώρησης μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ΕΥΥ eTwinning στο email: etwinning [ΑΤ] sch.gr (κατά την αποστολή, αντικαταστήστε το [ΑΤ] με το σύμβολο @.

Υποβολή Αίτησης – Προθεσμία

Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να συμμετέχουν στα διαδικτυακά μαθήματα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονικά τη δήλωση συμμετοχής τους από την Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017 έως και την Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017.

Πατήστε εδώ για την υποβολή της αίτησής σας

Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας.

http://www.etwinning.gr/news/moodle/762-online-e-web-2-0-etwinning

Παιχνίδια από την google μαθαίνουν στα παιδιά για την ασφάλεια στο διαδίκτυο

Ιούν 201715

Με ένα νέο πρόγραμμα υπό τον τίτλο “Interland: Be Internet Awesome” η Google επιδιώκει να μάθει στα παιδιά -μέσα από το παιχνίδι- να πλοηγούνται με ασφάλεια στο διαδίκτυο. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έξυπνα  online παιχνίδια, βίντεο για γονείς  καθώς και υλικό για εκπαιδευτικούς.

Ένα από τα παιχνίδια για παράδειγμα, το “Tower of Treasure”,  βοηθά τα παιδιά να μάθουν πώς να δημιουργούν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, ενώ ένα άλλο, το “Reality Rever” περιέχει ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών που τα βοηθούν να προσδιορίσουν ποιον και τι πρέπει να εμπιστευτούν όταν είναι online στο διαδίκτυο.

Το «Kind Kingdom» εκπαιδεύει τα παιδιά στο να συμπεριφέρονται σωστά στο Διαδίκτυο, κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό καθώς αποτελεί πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου του cyberbullying.

Το τελευταίο από τα παιχνίδια, το “Mindful Mountain”, εστιάζει στο να μάθουν τα παιδιά να ξεχωρίζουν την έννοια της φιλίας στο διαδίκτυο και να μοιράζονται πληροφορίες μόνο με άτομα που εμπιστεύονται.

Η Google δημιούργησε αυτή την πλατφόρμα μετά από συνεργασίες με τους οργανισμούς ασφάλειας: Online Family Safety Institute, Internet Keep Safe Coalition και ConnectSafely.

Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο στη διεύθυνση: https://beinternetawesome.withgoogle.com/interland/

Το υλικό για εκπαιδευτικούς μπορείτε να το βρείτε στη διεύθυνση:

https://beinternetawesome.withgoogle.com/resources

To Ελληνικό Κεντρο Ασφαλούς Διαδικτύου (saferinternet4kids.gr) ζητά λίγες από τις γνώσεις σας!

Ιούν 201715

Aγαπητοί Συνεργάτες,

Είμαστε η ομάδα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (saferinternet4kids.gr) και σκοπός αυτού του email είναι να σας ζητήσουμε να μας δώσετε λίγες απο τις γνώσεις σας!

Συγκεκριμένα είμαστε στην διαδικασία να φτιαξουμε ενα Quiz γνώσεων, το οποίο θα εχει ως θεματολογία τις παρακάτω επτά κατηγορίες:

1. Ασφάλεια Υπολογιστών / Δικτύων,
2. Προσωπική Ασφάλεια στο Διαδίκτυο,    
3. Κοινωνικά Δίκτυα,
4. Ιστορία Υπολογιστών,
5. Μέρη Υπολογιστών / Υλικό,
6. Λειτουργικά Συστήματα / Λογισμικό,
7. Γενικές Ερωτήσεις Η/Υ .

Θα θελαμε αν μπορείτε να μας γράψετε και εσείς τις ερωτήσεις που θα θελατε να δείτε σε ενα τέτοιο Quiz γνώσεων (και τις απαντήσεις τους) συμπληρώνοντας αυτή τη φόρμα https://www.surveymonkey.com/r/D23MFZ9  .

Παρόλο που αυτό το εμαιλ απευθύνεται κυρίως σε όσους έχουν ως αντικείμενο την πληροφορική, στις κατηγορίες 2 και 3 θα μπορούσαν να συνεισφέρουν άτομα όλων των ειδικοτήτων. Οι ερωτήσεις δεν απευθύνονται σε κάποια συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα και δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο βαθμό δυσκολίας.

Η βοήθειά σας μας είναι πολύτιμη.

Σας ευχαριστούμε πολύ!
Με εκτίμηση

Η ομάδα του saferinternet4kids.gr

Δημοκρατική Παιδεία – πρόγραμμα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών

Ιούν 201713

Η Δημοκρατική Παιδεία είναι ένα διετές πρόγραμμα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που υλοποιείται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και συγκεκριμένα από το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Πολιτική Επιστήμη και Κοινωνιολογία» του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης και το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, με την αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Αφετηρία της ομάδας έργου είναι αφενός ο προβληματισμός για την ένταση και τον πολλαπλασιασμό των ξενοφοβικών και των ρατσιστικών αντιλήψεων στη σημερινή κοινωνία και ειδικότερα στο σχολείο και αφετέρου το κοινό ενδιαφέρον για την αντιμετώπιση αντιδημοκρατικών και βίαιων φαινομένων στον χώρο της εκπαίδευσης. Θεωρώντας ότι η ουσιαστική αντιμετώπιση των αντιδράσεων που θέτουν σε κίνδυνο τα δημοκρατικά θεμέλια δεν μπορεί παρά να ξεκινάει από τις πολύ μικρές ηλικίες και διερευνώντας τις ανάγκες που αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα, η ομάδα της Δημοκρατικής Παιδείας βρίσκεται ήδη από το 2013 σε διάλογο με εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν εκφράσει την ανάγκη να αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να διασφαλίζουν ένα κλίμα δημοκρατίας, αλληλεγγύης και συνεργασίας στο σχολείο.

Το πρόγραμμα στηρίζει εκατό εν ενεργεία εκπαιδευτικούς στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα παρέχοντας επιμόρφωση εβδομήντα ωρών. Επιπλέον, στο πλαίσιο του προγράμματος α) οργανώνεται ηλεκτρονική πλατφόρμα που συγκεντρώνει και διαθέτει σχετικά υλικά εκπαίδευσης και αγωγής και β) παράγεται πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό, εγχειρίδια δραστηριοτήτων και προτάσεις δράσεων, τα οποία μπορούν να εντάξουν οι εκπαιδευτικοί στη διδακτική πρακτική τους.

Αναλυτικές πληροφορίες εδώ

Ενημέρωση για την » Μπλε φάλαινα»

Ιούν 201712

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Κατερίνη, 31 Μαϊου2017 

Με αφορμή αλλεπάλληλα δημοσιεύματα σχετικά με το διαδικτυακό παιχνίδι «Μπλε φάλαινα» και σε εκτέλεση της με αριθμό 4495/23.5.2017 παραγγελία της κ.Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, θέλουμε να επιστήσουμε την προσοχή στους ανηλίκους, ιδίως δε στους εφήβους σχετικά με την επικινδυνότητα του εν λόγω «παιχνιδιού» και τον σοβαρότατο κίνδυνο που διατρέχουν να αυτοτραμαυτιστούν ή ακόμη και να οδηγηθούν στο θάνατο. Συγκεκριμένα, ο διαχειριστής του «παιχνιδιού» αυτού έρχεται σε επαφή με ανηλίκους μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης των οποίων ζητά όλα τα προσωπικά στοιχεία. Ακολούθως, ο ανήλικος καλείται να λάβει μέρος σε σειρά δοκιμασιών -προκλήσεων, διάρκειας 50 ημερών, λαμβάνοντας οδηγίες από άγνωστο πρόσωπο που καλείται «επικεφαλής». Οι δοκιμασίες αυτές ξεκινούν ως απλές και εύκολες (π.χ. να ακούσει νυχτερινές ώρες ένα συνταρακτικό τραγούδι) και δυσκολεύουν σταδιακά (π.χ. να παρακολουθήσει ένα συνταρακτικό video, να χαράξει λέξεις ή σύμβολα στο σώμα του) μέχρι την τελική πράξη της αυτοκαταστροφής(πράξη αυτοκτονίας), που οδηγεί μετά βεβαιότητας στο θάνατο. Κάθε φορά δε, που ολοκληρώνεται μια τέτοια δοκιμασία, ο ανήλικος είναι υποχρεωμένος να στείλει μία φωτογραφία ή video, προς απόδειξη ολοκλήρωσης της δοκιμασίας. Αξίζει να επισημανθεί ότι σε περίπτωση που κάποιος ανήλικος επιθυμεί να διακόψει τη συμμετοχή του στο παιχνίδι, εξαπολύονται εκ μέρους του διαχειριστή απειλές, που στόχο έχουν να τρομοκρατήσουν το υποψήφιο θύμα και να το αποτρέψουν από το να εγκαταλείψει το παιχνίδι.

Είναι φανερό, ότι οι διαχειριστές τέτοιων «παιχνιδιών»-εξαιτίας των οποίων, περί τα 130 παιδιά έχουν οδηγηθεί στην αυτοκτονία στη Ρωσία, από όπου και ξεκίνησε- στόχο έχουν την ευάλωτη ομάδα των εφήβων οι οποίοι κατά κόρον χρησιμοποιούν το internetκαι τα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μάλιστα τους ανηλίκους που ενδεχομένως είναι περισσότερο ευάλωτοι (είτε λόγω ιδιοσυγκρασίας είτε διότι αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα), να τους χειραγωγήσουν, καταργώντας την ελεύθερη βούλησή τους και να τους οδηγήσουν τελικά στο θάνατο.

Προς αποφυγή τέτοιων κρουσμάτων στην περιοχή της Πιερίας, παρακαλούμε τους γονείς, εκπαιδευτικούς και όσους άλλους έχουν την επιμέλεια ανηλίκων, να επαγρυπνούν και σε κάθε περίπτωση που υποπτευθούν ότι κάποιος ανήλικος σχεδιάζει να συμμετάσχει σε τέτοιου είδους δοκιμασίες, να έλθουν ΑΜΕΣΩΣ σε επικοινωνία είτε με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (τηλ.11188, e-mail:ccu@cybercrimeunit.gov.gr), είτε με την Υποδ/νση Ασφάλειας Κατερίνης είτε με τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Κατερίνης.

Προτρέπουμε τους ανηλίκους, όπως σε κάθε περίπτωση που έχουν δεχθεί τέτοιου είδους πρόσκληση-πρόκληση, να απευθυνθούν στους γονείς τους, σε οποιοδήποτε άλλο ενήλικο πρόσωπο εμπιστοσύνης, στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Κατερίνης ή ακόμη και στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Κατερίνης, τον οποίον μπορούν να επισκέπτονται στο Δικαστικό Μέγαρο Κατερίνης.

Τέλος, παρακαλούμε τους κ.κ. Διευθυντές των Γυμνασίων και Λυκείων της περιφέρειας του Ν. Πιερίας, αλλά και τους Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων, όπως και μέχρις ότου λήξει η τρέχουσα σχολική χρονιά, ενημερώσουν και προφορικά τους μαθητές που φοιτούν στο σχολείο τους.

Δημοκρατία και Εκπαίδευση – Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων

Ιούν 201711

Το πρόγραμμα «Δημοκρατία και Εκπαίδευση» του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων:

  • απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα μαθήματα της Πολιτικής Αγωγής και της Ιστορίας, της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας, της Οικιακής Οικονομίας και της Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής, αλλά και σε κάθε εκπαιδευτικό που ενδιαφέρεται για τη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των μαθητών του
  • προσφέρει πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό, σε ψηφιακή μορφή, για την υποστήριξη της διδασκαλίας σε θέματα δημοκρατικών αρχών και αξιών, πολιτικής αγωγής, κοινοβουλευτικής και πολιτικής ιστορίας
  • βοηθά τους εκπαιδευτικούς να εμπλουτίσουν τη διδασκαλία τους, κάνοντάς την πιο αποτελεσματική και ευχάριστη
  • προτείνει εκπαιδευτικό υλικό που πολύ εύκολα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τάξη.

Το εκπαιδευτικό υλικό που προτείνεται συνδέεται με ενότητες που διδάσκονται στο πλαίσιο πολλών σχολικών μαθημάτων και μπορεί να χρησιμοποιηθεί, αυτούσιο, επιλεκτικά ή συνδυαστικά, ως αφόρμηση ή ως επέκταση της προβλεπόμενης σχολικής διδασκαλίας. 

Στην παρούσα φάση το προσφερόμενο εκπαιδευτικό υλικό απευθύνεται κυρίως σε καθηγητές και μαθητές γυμνασίου.

Δείτε το διαθέσιμο σήμερα Εκπαιδευτικό Υλικό 

Γίνετε συμμέτοχοι στο πρόγραμμα «Δημοκρατία και Εκπαίδευση», με τις παρατηρήσεις σας, τις διορθώσεις σας ή τις προτάσεις σας για ανάρτηση νέου υλικού.

Πηγή: http://foundation.parliament.gr/central.aspx?sId=110I444I1132I646I453528

Δημιουργώντας ένα ασφαλές και φιλόξενο σχολείο

Ιούν 201711

Πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση της Διεθνούς Ακαδημίας Εκπαίδευσης της UNESCO. Περιλαμβάνει θέματα όπως:

  • Ένα φιλόξενο περιβάλλον
  • Ασφάλεια
  • Πώς να διακρίνετε ένα παιδί το οποίο έχει προβλήματα
  • Καθοδήγηση μαθητών και γονέων
  • Συνεργασία σπιτιού και σχολείου
  • Κρίσεις στην τοπική κοινωνία και η αντίδραση του σχολείου
  • Διαχείριση κρίσεων
  • Σχολική πειθαρχία
  • Χρήση απαγορευμένων ουσιών στα σχολεία
  • Δημιουργία κινήτρων για τους μαθητές

Μπορείτε να το διαβάσετε ολόκληρο στον σύνδεσμο Δημιουργώντας ένα ασφαλές και φιλόξενο σχολείο

 

Αποτελέσματα εκλογών Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αγωγής Υγείας

Ιούν 201710

Στο συνημμένο αρχείο μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα των εκλογών του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αγωγής Υγείας που διεξήχθησαν το Σάββατο 27 Μαΐου 2017.

Αποτελέσματα

« Παλιότερα άρθρα

Ο καιρός στην Κατερίνη

Hits

Δημήτρης Κυριακού

Διευθυντής Μουσικού Σχολείου Κατερίνης

ΜΔΕ στις Επιστήμες της Αγωγής

Email: kyriakou@sch.gr

Στο twitter: http://twitter.com/#!/dimkyriakou



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων