Θέματα Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Εκπαίδευσης στα ΜΜΕ

Ιστολόγιo για θέματα εκπαίδευσης, εκπαίδευσης στα μμε και προαγωγής της υγείας

Κάλεσμα: “εκπαιδευτική χρήση τεχνολογιών τρισδιάστατων αντικειμένων”

Οκτωβρίου21

Η μη κερδοσκοπική Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα(ΕΕΛ/ΛΑΚ) διοργανώνει στο InnovAthens παρουσιάσεις σχετικά με την εκπαιδευτική χρήση των τεχνολογιών εκτύπωσης τρισδιάστατων αντικειμένων(3d printing). Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια των δύο εκτυπωτών που λειτουργούν στους χώρους του Innovathens, ενός Ultimaker και ενός CubeXTrio.

Βασικός στόχος της κάθε παρουσίασης είναι να αποτελέσει εισαγωγή στις πρακτικές, μεθοδολογίες και διαθέσιμες επιλογές στη χρήση εκτυπωτών τρισδιάστατων αντικείμενων στην εκπαίδευση. Καθώς το θέμα εκτός από τεχνολογικές έχει –κυρίως– εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές πτυχές, η συμβολή των ίδιων των συμμετεχόντων είναι καθοριστική.

Προσκαλούμε λοιπόν στις παρουσιάσεις μας εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να γνωρίσουν και να πειραματιστούν με τη συγκεκριμένη τεχνολογία και θέλουν να διερευνήσουν την ένταξη των τεχνολογιών τρισδιάστατης εκτύπωσης στη διδασκαλία τους.

Σε περίπτωση που επιθυμείτε να εκδηλώσετε το ενδιαφέρον σας, σας παρακαλούμε να καταχωρίσετε στην φόρμα τα στοιχεία σας και μια σύντομη περιγραφή (150-300 λέξεις) που θα περιλαμβάνει της δικές σας σκέψεις για τη χρήση των τεχνολογιών αυτών στην εκπαίδευση. Θα μπορούσατε επίσης να καταχωρίσετε συνοπτικά πλάνα διδασκαλίας, τυχόν αρχεία εκτυπώσιμων αντικειμένων τα οποία σχεδιάζεται να χρησιμοποιήσετε στην τάξη σας μπορείτε να τα στείλετε στην διεύθυνση 3d@eellak.gr .

Για κάθε παρουσίαση θα επιλεγεί ένας μικρός αριθμός (10-12) συμμετεχόντων. Η παρουσίαση θα διαρκεί τρεις ώρες και θα καλύπτει την εισαγωγή στις έννοιες της τρισδιάστατης εκτύπωσης, τα βασικά εργαλεία σχεδιασμού και παραμετροποίησης αντικειμένων, τις φιλοσοφίες και μεθοδολογίες ένταξης των τεχνολογιών αυτών στη μαθησιακή διαδικασία (π.χ. systems thinking, design thinking κ.α) όπως και τα πιθανά οφέλη ή προβλήματα από την υιοθέτησή τους. Πιθανή εμπειρία στην αξιοποίηση των τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας είναι χρήσιμη αλλά όχι απαραίτητη.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εκτύπωση τρισδιάστατων αντικειμένων μπορείτε να λάβετε από τους ακόλουθους συνδέσμους:

  1. Εισαγωγή στην τρισδιάστατη εκτύπωση και σχετικό άρθρο της Wikipedia

  1. Χρήση 3D printers στα Βρετανικά σχολεία (χρήση στη διδασκαλία Science, Technology, Engineering, Mathematics – STEM και Design)

  1. Αποθετήριο μοντέλων Thingivrese

  1. Σχεδιαστικά προγράμματα: Blender | OpenScad |   Sketchup

  1. Σχεδιαστικό πρόγραμμα για αντικείμενα Tinkercad (browser based)

  1. Πρόγραμμα διαxείρισης Ultimaker – Cura

etwinning «Web 2.0 εργαλεία στην ανάπτυξη συνεργατικών δραστηριοτήτων 2014» – Νέο online μάθημα!

Σεπτεμβρίου2

Το ηλεκτρονικό μάθημα «Web 2.0 εργαλεία στην ανάπτυξη συνεργατικών δραστηριοτήτων 2014» εντάσσεται στο πλαίσιο των ηλεκτρονικών μαθημάτων της Ελληνικής Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης (ΕΥΥ) για το eTwinning και έχει σκοπό να διερευνηθεί η δυνατότητα αξιοποίησης web 2.0 εργαλείων (slideshare, Joomag, Kizoa, wiki,glogster, padlet, titanpad, Socrative) σε eTwinning projects.

 

Εκπαιδευτικοί στόχοι

Το εν λόγω ηλεκτρονικό μάθημα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με μικρή εμπειρία σε etwinning προγράμματα (0 1 έργα) και έχει στόχο την ικανότητα χρήσης και ενσωμάτωσης των δυνατοτήτων εργαλείων Web 2.0 σε ένα eTwinning project

 

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Τελειώνοντας αυτό το μάθημα οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να έχουν συνειδητοποιήσει ότι εργαλεία web 2.0 μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο στην καθημερινή μαθησιακή διαδικασία, όσο και σαν υποστηρικτικό εργαλείο συνεργατικών projects, αφού αποδεδειγμένα :

• Αυξάνουν τον ενθουσιασμό και το ενδιαφέρον των μαθητών

• Δίνουν περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή και συνεργασία

• Συνεισφέρουν στην αυξημένη ανταπόκριση και δυνατότητα αφομοίωσης σύνθετων εννοιών

• Προσφέρουν δυνατότητες για καλύτερη εκμάθηση για παιδιά με διαφορετικά στυλ μάθησης (Ακουστικό, Οπτικό, Κιναισθητικό)

• ενισχύουν και διευκολύνουν τις συνεργατικές δραστηριότητες και την επικοινωνία μεταξύ των μελών μίας ομάδας αλλά και μεταξύ ομάδων συνεργασίας.

 

Χρονοδιάγραμμα μαθήματος

  • Ενότητα 1 (αναμενόμενη διάρκεια 3 ημέρες)

-Γνωριμία με το περιβάλλον του moodle, απορίες για το μάθημα, τεχνικές απορίες, μίνι κουίζ, φόρουμ γνωριμίας.

  • Ενότητα 2 (αναμενόμενη διάρκεια 4 ημέρες)

- Voki, ενσωμάτωση του voki σας στο προφίλ σας
- Slideshare, δημοσίευση παρουσιάσεων
- Joomag, δημοσίευση ηλεκτρονικών περιοδικών/βιβλίων
- Kizoa, δημιουργία slideshow

  • Ενότητα 3 (αναμενόμενη διάρκεια 4 ημέρες)

- Glogster, δημιουργία συνεργατικής αφίσας
- padlet, δημιουργία padlet με την ομάδα σας
- titanpad, δημιουργία titanpad με την ομάδα σας
- Socrative, δημιουργία online quiz.

  • Ενότητα 4 (αναμενόμενη διάρκεια 4 ημέρες)

- Παρουσίαση εικονικού eTwinning μέσω διαδραστικής αφίσας Glogster.
- Αξιολόγηση μαθήματος

 

Η διάρκεια κάθε ενότητας θα τηρηθεί αυστηρά για αυτό το λόγο οι υποψήφιοι συμμετέχοντες παρακαλούνται πριν υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής να αξιολογήσουν τη διαθεσιμότητά τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

 

Το μάθημα θα διαρκέσει 15 μέρες και η επιτυχής παρακολούθησή του (συμμετοχή σε όλες τις δραστηριότητες του μαθήματος) θα οδηγήσει σε πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης εξ ‘ αποστάσεως σεμιναρίου 20 ωρών.

 

Οι θέσεις εκπαιδευόμενων είναι 50 και θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας.

 

Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος παρακολούθησης σεμιναρίου (έως τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 3/9/2014.

http://www.etwinning.gr/survey/index.php/588371/lang-el

 

ελληνική Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης eTwinning

 

Πάμε Σινεμά; Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον κινηματογράφο

Σεπτεμβρίου2

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον κινηματογράφο «Πάμε Σινεμά;» απευθύνεται στους μαθητές όλων των σχολείων της Ελλάδας. Αναλυτικές πληροφορίες στο συνημμένο έγγραφο ΠΑΜΕ_ΣΙΝΕΜΑ_2014_15

Ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και σχετικές υπηρεσίες για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αυγούστου19

Το «Ψηφιακό Σχολείο» είναι ένα σύνολο δράσεων που στοχεύουν στην επιτυχή ένταξη και ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική στο σχολείο. Το «Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο» αποτελεί έναν από τους πέντε άξονες δράσεων του Ψηφιακού Σχολείου. Η ενίσχυση του εξοπλισμού των σχολείων με τους διαδραστικούς πίνακες και τα φορητά εργαστήρια υπολογιστών, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η ηλεκτρονική διοίκηση της εκπαίδευσης και οι οριζόντιες υποστηρικτικές δράσεις είναι οι άλλοι τέσσερις άξονες δράσεων που συνθέτουν το «Ψηφιακό Σχολείο».

Αναλυτικές πληροφορίες στο συνημμένο έγγραφο ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 2014

η-Τάξη- Αναβάθμιση υπηρεσίας

Μαρτίου13

Σύμφωνα με ανακοίνωση του  Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου, που απευθύνεται στους χρήστες του, η υπηρεσία Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (http://eclass.sch.gr), που χρησιμοποιείται τα τελευταία οκτώ χρόνια από εκπαιδευτικούς και μαθητές, ως εργαλείο για τον εμπλουτισμό της κλασικής διδασκαλίας που πραγματοποιείται καθημερινά στο σχολείο, έχει αναβαθμιστεί. Πλέον οι χρήστες όχι μόνο της Β/θμίας, αλλά και της Α/θμιας εκπαίδευσης, απολαμβάνουν μια ριζικά ανανεωμένη υπηρεσία, με νέες λειτουργίες. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές από τις νέες δυνατότητες:

  • υποστήριξη κλειστών μαθημάτων (σύνδεση μόνο για τα μέλη της τάξης),
  • προσωποποιημένη σύνδεση των μαθητών με προσωπικό λογαριασμό στο ΠΣΔ,
  • υποστήριξη μαθημάτων για τον εκπαιδευτικό σε πολλά σχολεία,
  • οργάνωση του εκπαιδευτικού υλικού των ηλεκτρονικών μαθημάτων σε θεματικές ενότητες,
  • ενσωμάτωση νέων υποσυστημάτων για κάθε ηλ. μάθημα όπως: Ανταλλαγή Αρχείων, Γλωσσάριο, Γραμμή μάθησης, Εργασίες, Ερωτηματολόγια, Ηλεκτρονικό Βιβλίο, Κουβέντα, Ομάδες, Πολυμέσα, Συζητήσεις, Wiki 
  • δυνατότητα παρακολούθησης επισκεψιμότητας χρηστών (κλειστά μαθήματα).

Κάθε χρόνο δημοσιεύονται κατά μέσο όρο περισσότερα από 3.500 ηλ. μαθήματα, με 9.200 συνολικά εγγεγραμμένους εκπαιδευτικούς. Τους τελευταίους έξι μήνες εισήλθαν στην πλατφόρμα, με τον ατομικό τους λογαριασμό στο ΠΣΔ, περισσότεροι από 2.000 μαθητές. Τα νούμερα αυτά αυξάνουν διαρκώς και μας δίνουν τη δύναμη να βελτιώνουμε συνεχώς την υπηρεσία.
Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που δείχνετε καθημερινά στις υπηρεσίες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.
Είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε βοήθεια χρειαστείτε.
Με εκτίμηση
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Ηλεκτρονικά βιβλία Κυκλοφοριακής Αγωγής & Οδικής Ασφάλειας για μαθητές Β/θμιας Εκπ/σης

Φεβρουαρίου13

Τα παρακάτω ηλεκτρονικά βιβλία (e-books) του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, τα οποία δημιούργησαν το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), τα οποία είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας βάσει του υπ’ αρ. πρ. 109964/Γ7/20-10-2006 εγγράφου της Δ/νσης ΣΕΠΕΔ,   βρίσκονται αναρτημένα:

A)     Στην Ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, στο Τμήμα της Οδικής Ασφάλειας, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

http://www.yme.gr/?getwhat=1&oid=1395&id=&tid=1526

  1. Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, Μαθητές Γυμνασίου
  2. Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, Μαθητές Β’ Λυκείου
  3. Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, Μαθητές Γ’ Λυκείου

Β)    Εναλλακτικά, στον Ιστότοπο του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ:

         http://www.imet.gr/Default.aspx?tabid=126&Itemld=197&language=el-GR

και μπορούν τα αξιοποιηθούν από τους Εκπαιδευτικούς για την ευαισθητοποίηση των μαθητών Β/θμιας Εκπ/σης σε θέματα Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας, καθώς και στο πλαίσιο υλοποίησης Προγράμματος Αγωγής Υγείας με σχετική θεματολογία.

UNESCO Οδηγός Σπουδών των Εκπαιδευτικών για την Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία

Φεβρουαρίου4

Είναι γεγονός ότι ζούμε σε ένα κόσμο όπου η ποιότητα της πληροφόρησης (επανα)προσδιορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τα νέα μέσα επικοινωνίας τα οποία προσφέρονται πλέον σε ενιαίες πλατφόρμες μέσα από την ψηφιακή σύγκλιση. Οι επιλογές και επακόλουθες πράξεις μας, η ικανότητα του αυτοπροσδιορισμού, της προσωπικής ανάπτυξης αλλά και η πολιτειακή μας ταυτότητα καθορίζονται από την κατακλυσμιαία παρουσία των μέσων ενημέρωσης. Ως εκ τούτου, αποτελεί ύψιστη πρόκληση η καλλιέργεια δεξιοτήτων αξιολόγησης, ανάλυσης και φιλτραρίσματος της πληροφορίας προκειμένου να είμαστε σε θέση να ασκήσουμε το δικαίωμα στην πληροφόρηση και την ελεύθερη έκφραση. Στο σημείο αυτό εισέρχεται η ανάγκη για πολίτες με παιδεία στα μέσα, ή άλλως οπτικοακουστική παιδεία, με δεξιότητες πρόσβασης, δημιουργικής χρήσης και κριτικής ανάλυσης του περιεχομένου των μέσων.

Αυτή την ανάγκη επιδιώκει να καλύψει ο νέος Οδηγός Σπουδών των Εκπαιδευτικών για την Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία  από την UNESCO Paris, προωθώντας το κίνημα της εκπαίδευσης των πολιτών και ενσωματώνοντας του δασκάλους ως πρωταρχικούς φορείς του νέου αυτού, οπτικοακουστικού αλφαβητισμού.

Ο Οδηγός Σπουδών των Εκπαιδευτικών για την Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία, μεταφρασμένος ήδη σε 7 γλώσσες, είναι πλέον διαθέσιμος και στην Ελληνική γλώσσα, δωρεάν προσβάσιμος στο πλαίσιο των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πηγών της UNESCO, από τη σχετική ιστοσελίδα της UNESCO Paris, Information and Communication Sector (http://www.unesco.org/new/en/communication-and-information/resources/publications-and-communication-materials/publications/full-list/media-and-information-literacy-curriculum-for-teachers/ ).

O Οδηγός είναι πρωτοποριακός για δύο λόγους: Καταρχάς, είναι προσανατολισμένος στις τρέχουσες τάσεις γύρω από την ψηφιακή σύγκλιση (ραδιόφωνο, τηλεόραση, κινηματογράφος, διαδίκτυο, Τύπος, βιβλία, αρχεία, βιβλιοθήκες) – παρουσιάζοντας για πρώτη φορά, την παιδεία στα μέσα και την πληροφορία με έναν ολιστικό τρόπο. Κατά δεύτερον, είναι ειδικά σχεδιασμένος έχοντας τους εκπαιδευτικούς κατά νου και τη δια βίου μάθηση, εγκαινιάζοντας έτσι μια καταλυτική διαδικασία ως πολύτιμο γνωστικό εφόδιο στο πλαίσιο της επιμόρφωσης.

Ο Οδηγός διακρίνεται στο Α’ Μέρος που εστιάζει στο πλαίσιο προγράμματος σπουδών και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών και το Β΄ Μέρος που προσφέρει αναλυτικές ενότητες κορμού και επιλογής γύρω για τη διδασκαλία των παραδοσιακών και νέων μέσων ενημέρωσης. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στο ρόλο των ειδησεογραφικών μέσων όπου ο εν λόγω Οδηγός λειτουργεί ως «πρίσμα» μέσα από τον οποίο μπορούν να αξιολογηθούν για τις λειτουργίες τους, τις συνθήκες υπό τις οποίες εκπληρώνουν τις λειτουργίες αυτές και τους τρόπους με τους οποίους το προϊόν τους αφομοιώνεται από το κοινό.

Πληροφορίες: Ειρήνη Ανδριοπούλου, Ερευνήτρια ΜΜΕ, EU Media Literacy Expert, ireneandriopoulou@gmail.com , 210 6075173, 6944 698233

Πρόσκληση συμμετοχής στη δράση «+δημιουργώ

Φεβρουαρίου4

Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σ. Κεδίκογλου, και το Παρατηρητήριο για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, που λειτουργεί στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους και με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, καλούν τους μαθητές τις μαθήτριες της Δημοτικής Εκπαίδευσης και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, να συμβάλλουν με τις εικαστικές δημιουργίες τους στη διαμόρφωση της ιστοσελίδας του Παρατηρητηρίου (http://paratiritirio.minedu.gov.gr).

Το θέμα της δράσης είναι: «+δημιουργώ» και στόχος είναι τόσο η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας σε θέματα βίας και εκφοβισμού, όσο και η ανάδειξη θετικών προτύπων συμπεριφοράς, καθώς και της αξίας της ανάπτυξης σχέσεων που στηρίζονται στο σεβασμό, την κατανόηση και την αποδοχή.

 Στο πλαίσιο αυτής της δράσης:

Α. Οι μαθητές/τριες όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου, εκφράζοντας προσωπικά τους βιώματα, επιθυμίες και ελπίδες για μια καθημερινή σχολική ζωή χωρίς βία, καλούνται να δημιουργήσουν την Αφίσα του Παρατηρητηρίου Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, ατομικά ή ομαδικά (μέχρι 5 άτομα), σε χαρτί διαστάσεων Α3.

Β. Οι μαθητές/τριες όλων των τάξεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να δημιουργήσουν τον αντίστοιχο Λογότυπο του Παρατηρητηρίου Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού ατομικά ή ομαδικά σε χαρτί διαστάσεων Α4.

 

Οδηγίες συμμετοχής

  1. Η δράση «+δημιουργώ» για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα διεξαχθεί από Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014 έως Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και όχι ως κατ’ οίκον εργασία. Κρίνεται σκόπιμο να διατεθούν τουλάχιστον δύο (2) διδακτικές ώρες για τη δημιουργία της Αφίσας και του Λογότυπου.
  2. Θεωρείται απαραίτητο να προηγηθεί ενημέρωση/ συζήτηση με τους μαθητές, με ταυτόχρονη χρήση σχετικών πηγών και εκπαιδευτικού υλικού.
  3. Οι Συντονιστές Δράσεων Πρόληψης, μέσω των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, θα διαθέσουν στις σχολικές μονάδες σχετικό εκπαιδευτικό και ενημερωτικό υλικό.
  4. Ο Διευθυντής/Προϊστάμενος κάθε σχολικής μονάδας θα συγκροτήσει τριμελή Επιτροπή, στην οποία ένας εκ των τριών μελών θα είναι ο υπεύθυνος δράσεων για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού της σχολικής μονάδας. Η Επιτροπή θα επιλέξει ένα έργο, το οποίο θα αποστείλει στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στις οποίες θα συσταθούν τριμελείς Επιτροπές όπως προβλέπεται στην παρ. 10 του παρόντος. Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός δράσεων της σχολικής μονάδας αναλαμβάνει φροντίζει για τη φύλαξη των έργων των υπολοίπων μαθητών.
  5. Ειδικότερα, στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα πρέπει να αποσταλεί το πρωτότυπο έργο, συνοδευόμενο από μια κατάσταση με τα στοιχεία του/των συμμετέχοντα/ων (ονοματεπώνυμο μαθητή, τάξη, ονοματεπώνυμο και ειδικότητα εκπαιδευτικού, επωνυμία και στοιχεία επικοινωνίας της σχολικής μονάδας).
  6. Στα μονοθέσια και διθέσια Δημοτικά Σχολεία την επιλογή του έργου κάνει ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας.
  7. Το ονοματεπώνυμο και η τάξη του συμμετέχοντα ή των συμμετεχόντων, καθώς και η επωνυμία του σχολείου θα πρέπει να αναγράφονται στο πίσω μέρος των έργων.
  8. Όλα τα έργα που έχουν υποβληθεί για τη συμμετοχή στη δράση «+δημιουργώ» , δεν επιστρέφονται.
  9. Η αξιολόγηση των έργων θα γίνει με βάση τη συνάφειά τους με το θέμα και τους στόχους της παρούσας πρόσκλησης, τη δημιουργικότητα, την πρωτοτυπία και την αισθητική αξία.
  10. Με ευθύνη των Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. και Δ.Ε., και σε συνεργασία με τους Συντονιστές Δράσεων Πρόληψης των Περιφερειακών Διευθύνσεων, σε κάθε Διεύθυνση Π.Ε. και Δ.Ε. θα συσταθούν τριμελείς Επιτροπές. Κάθε  Επιτροπή Π.Ε. και Δ.Ε. αντίστοιχα θα επιλέξει τρία (3) έργα. Με ευθύνη των Διευθυντών Εκπαίδευσης, τα έργα που θα επιλεγούν θα αποσταλούν στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. και Δ.Ε. μέχρι την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014.
  11. Με ευθύνη του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης Π.Ε. και Δ.Ε. ορίζεται μια (1) πενταμελής Επιτροπή από τους Προϊσταμένους Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. και Δ.Ε., το Συντονιστή Δράσεων Πρόληψης και δύο (2) Σχολικούς Συμβούλους, κατά προτίμηση ειδικότητας ΠΕ08. Η Επιτροπή θα επιλέξει μια (1) Αφίσα από την Πρωτοβάθμια και έναν (1) Λογότυπο από τη Δευτεροβάθμια και θα τα αποστέλλει στην παρακάτω ταχυδρομική διεύθυνση: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Γραφείο Υφυπουργού κ. Σ. Κεδίκογλου, Παρατηρητήριο Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, Ανδρέα Παπανδρέου 37, 15180 Μαρούσι, το αργότερο μέχρι Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014.

 Η Συντονιστική Επιτροπή του Παρατηρητηρίου Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού θα προβεί στην αξιολόγηση των διακριθέντων έργων (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας), που θα αποσταλούν από τις δεκατρείς (13) Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης, και θα αναδείξει τελικώς:

  • ένα (1) έργο από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα αντιπροσωπεύει την Αφίσα του Παρατηρητηρίου και
  • ένα (1) έργο από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα οριστεί ως ο Λογότυπος του Παρατηρητηρίου.

                Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει το δικαίωμα να δημοσιοποιεί και να αξιοποιεί τα έργα που θα υποβληθούν στο πλαίσιο της δράσης «+δημιουργώ» μέσα από έντυπα ή τις ιστοσελίδες του ή με όποιον άλλο τρόπο κρίνει παιδαγωγικά ωφέλιμο, αναφέροντας πάντα τα στοιχεία του δημιουργού.

                Τα διακριθέντα έργα από τις δεκατρείς (13) Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης, καθώς και τα έργα που θα οριστούν ως η Αφίσα και ο Λογότυπος του Παρατηρητήριου, θα ανακοινωθούν επίσημα την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014 στην ιστοσελίδα http://paratiritirio.minedu.gov.gr . Όλα τα σχολεία που θα συμμετέχουν στη δράση, θα λάβουν Έπαινο Συμμετοχής.

                Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν:

α) να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Παρατηρητηρίου http://paratiritirio.minedu.gov.gr

β) να απευθύνονται στους Συντονιστές Δράσεων Πρόληψης της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Π.Ε. και Δ.Ε.

γ) στις Δ/νσεις Σπουδών Α/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης  του Υ.ΠΑΙ.Θ..

«Όψεις του Ρατσισμού»- Εκπαιδευτικό υλικό στο πλαίσιο του προγράμματος «Δημοκρατία και Εκπαίδευση»

Ιανουαρίου16
«Όψεις του Ρατσισμού»
Πώς να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές για τις διάφορες όψεις του ρατσισμού;
 
Πώς να ενεργοποιήσουμε τη συναισθηματική νοημοσύνη τους απέναντι σε ρατσιστικές συμπεριφορές;
 
Πώς να τους βοηθήσουμε να κατανοήσουν τα αίτια της δημιουργίας στερεότυπων, προκαταλήψεων και ρατσιστικών συμπεριφορών;Δείτε το νέο εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Δημοκρατία και Εκπαίδευση» του ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.

Το προτεινόμενο εκπαιδευτικό υλικό περιλαμβάνει:
 

Φάκελο για τον εκπαιδευτικό, ο οποίος περιέχει διευκρινίσεις όρων, κείμενα προσανατολισμού, βιβλιογραφικές προτάσεις και διαδικτυακές συνδέσεις σχετικά με τον ρατσισμό.
 
Παιδαγωγικά Εργαστήρια, τα οποία προτείνουν σχετικές με τα θέματα αυτά δραστηριότητες, με βιωματικό και παιγνιώδη χαρακτήρα, που μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν στην τάξη.

Προγράμματα του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ενεργό δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη

Δεκεμβρίου17

Tο Συμβούλιο της Ευρώπης αναπτύσσει εκπαιδευτικά προγράμματα σε σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ενεργό δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη. Αναλυτικές πληροφορίες στο συνημμένο έγγραφο anthropina_dikaiomata

« Διαγωνισμός Comic του Συμβουλίου της Ευρώπης με τίτλο «Δημοκρατία και Ανθρώπινα Δικαιώματα στο σχολείο»

Νοεμβρίου28

το πιλοτικό πρόγραμμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Δημοκρατία σε Δράση », το οποίο υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της Ευρώπης έχει ανακοινώσει έναν διαγωνισμό κόμικ σχετικά με τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα στο σχολείο , ανοικτό για τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε βα βρείτε στο συνημμένο αρχείο Democracy and Human Rights at school

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της UNICEF «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών»

Σεπτεμβρίου25

 

H Ελληνική Εθνική Επιτροπή της UNICEF πραγματοποιεί το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών», με θέμα «Λέμε ΟΧΙ στη βία και την εκμετάλλευση, Λέμε ΝΑΙ στην αλληλεγγύη και την ανθρωπιά ». Το Πρόγραμμα αυτό έχει αναγνωρισθεί από την Επιτροπή των Δικαιωμάτων του Παιδιού και αποτελείται από τρεις (3) φάσεις.

Στην πρώτη φάση, οι Διευθυντές των σχολείων θα παραλάβουν από τη UNICEF ένα ενημερωτικό έντυπο με πληροφορίες για το Πρόγραμμα. Οι Διευθυντές αφού ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς για το Πρόγραμμα, θα τους ζητήσουν με τη σειρά τους να ενημερώσουν τους μαθητές για τα βασικά δικαιώματα του παιδιού στην υγεία, την εκπαίδευση, την προστασία από την εκμετάλλευση και την κακοποίηση. Στη συνέχεια, καλούνται οι μαθητές να προβούν σε διάφορες δραστηριότητες, όπως ζωγραφική, παιχνίδια και παραμύθια που έχουν σχέση με το παραπάνω θέμα. Οι μαθητές, εφόσον βέβαια το επιθυμούν, μπορούν να προσφέρουν και χρήματα για τους σκοπούς της UNICEF. Το ποσό που θα συγκεντρώσει κάθε σχολείο (όχι κάθε τάξη) θα αποσταλεί στην UNICEF μέσω της ταχυπληρωμής που υπάρχει μέσα στο φάκελο που θα παραλάβουν από τη UNICEF. Η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί μέχρι 31 Ιανουαρίου 2014.

Στη δεύτερη φάση, η UNICEF θα στείλει στα σχολεία που πήραν μέρος στο Πρόγραμμα Αναμνηστικό Δίπλωμα, ως επιβράβευση για τη συμμετοχή τους και πληροφορίες για τον τρόπο αξιοποίησης της συνεισφοράς των μαθητών. Η φάση αυτή θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μαΐου 2014.

Στην τρίτη φάση, οι μαθητές μπορούν να διοργανώσουν μια εκδήλωση όπου θα παρουσιαστούν τα έργα που δημιούργησαν, καθώς και η προσφορά τους στο Πρόγραμμα της UNICEF. Η φάση αυτή ολοκληρώνεται με το τέλος του σχολικού έτους.

Επειδή η προσφορά των υπηρεσιών της UNICEF στη χώρα μας, όσον αφορά στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των παιδιών για τα δικαιώματα τους, αλλά και για την κατάσταση των παιδιών στον υπόλοιπο κόσμο μέσα από την εφαρμογή ανάλογων Προγραμμάτων θεωρείται σημαντική, παρακαλούμε για την υποστήριξη και την υλοποίηση του ως άνω εκπαιδευτικού Προγράμματος από τις σχολικές μονάδες της χώρας.

Για περισσότερες πληροφορίες θα απευθύνεστε μόνο στα Γραφεία της UNICEF:

Ανδρ. Δημητρίου 8 & Τζ. Κέννεντυ 37

16121 Καισαριανή, Αθήνα

Τηλ. Κέντρο: 210 72 55 555

FAX: 210 72 52 555

Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης

Σεπτεμβρίου25

Το Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των  εκδρομών που πραγματοποιούνται από τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σας ενημερώνει για τα εκπαιδευτικά του προγράμματα προκειμένου να το εντάξετε σε μια  επίσκεψη σας στην  πόλη της Θεσσαλονίκης.

Η επικοινωνία για την οργάνωση των επισκέψεων σας,  πραγματοποιείται καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες  9.00 έως 15.00. Η διάρκεια των προγραμμάτων ποικίλλει από 60 – 75 λεπτά και κάθε ομάδα μαθητών πρέπει να συνοδεύεται από ένα τουλάχιστον υπεύθυνο εκπαιδευτικό. Στο χώρο του μουσείου μπορούν να φιλοξενηθούν έως 2 ομάδες (20 ατόμων) ταυτόχρονα και το κόστος είναι 2 ευρώ το άτομο.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα κλείνονται κατόπιν συνεννόησης στο τηλ. 2310 508398.

Πληροφορίες στο συνημμένο αρχείο 2013_2014_ekpΒΘΜ_PER

Δημοκρατία και Εκπαίδευση

Σεπτεμβρίου9

 

Δείτε στο συνημμένο αρχείο ενημερωτική παρουσίαση του νέου εκπαιδευτικού προγράμματος του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων «Δημοκρατία και Εκπαίδευση» newsletter_sept_2013

Δωρεάν βιβλία με θέμα «Υγιεινοί τρόποι ζωής» για το σχολικό έτος 2013-14

Σεπτεμβρίου2

Τελευταίες μέρες διαθεσιμότητας του Βιβλίου των Επιλογών μου, ενός νέου εκπαιδευτικού εργαλείου παρόμοιου με το Βιβλίο των Νέων της Ευρώπης, που μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές σας στα εξής:

·         να μάθουν ότι έχουν πολλές επιλογές ως προς τον τρόπο ζωής που θα ακολουθήσουν σχετικά με τη διατροφή, τη σωματική δραστηριότητα, τη διαχείριση του άγχους και άλλα

·         να σκέφτονται καλά τις επιλογές που θέλουν να κάνουν

·         να θέτουν στόχους, να ελέγχουν την πρόοδό τους και να αξιολογούν τα αποτελέσματα

·         να γνωρίζουν ότι έχουν τη δυνατότητα επιλογής και ότι αυτό που θα επιλέξουν θα επηρεάσει τον τρόπο ζωής τους.

Το βιβλίο συνοδεύεται από ένα Βοήθημα Καθηγητή, το οποίο περιέχει προτεινόμενες δραστηριότητες οι οποίες συνδέονται με τα κείμενα του βιβλίου.

Στόχος είναι, «Το Βιβλίο των Επιλογών μου» να αποτελέσει μέρος μιας μακροπρόθεσμης δράσης με σκοπό την βελτίωση του τρόπου ζωής των νέων Ευρωπαίων, έτσι ώστε μέσα από την Αγωγή Υγείας να αποκτήσουν πολύτιμες δεξιότητες ζωής.

Το νέο αυτό παιδαγωγικό εργαλείο απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 12-14 ετών. Σε αυτό το πρώτο «πιλοτικό» έτος, τα αντίτυπα είναι περιορισμένα και διανέμονται δωρεάν σε εκπαιδευτικούς που σκοπεύουν να τα χρησιμοποιήσουν με τους μαθητές τους και να παρέχουν ανατροφοδότηση για τα αποτελέσματά. Η αξιολόγηση της χρήσης του υλικού είναι σημαντική για την εξασφάλιση της συνέχειας της έκδοσης την επόμενη σχολική χρονιά.

«Το Βιβλίο των Επιλογών μου» μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο βοηθητικό υλικό για την υλοποίηση των Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας στο Γυμνάσιο.

Αν ενδιαφέρεστε να συμμετάσχετε σε αυτή την πρωτοβουλία, μπορείτε να μάθετε περισσότερα, καθώς και να παραγγείλετε δωρεάν τα βιβλία, στην ιστοσελίδα www.mychoices.eu, χρησιμοποιώντας τον κωδικό EL-9999-35.

Προσοχή: η προθεσμία για την παραγγελία του βιβλίου είναι μέχρι την Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου.

Πληροφορίες: Αναστασία Γκίκα

Generation Europe Ελλάδα & Κύπρος

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6944151298

Οδηγός του Πολίτη – www.odigostoupoliti.eu

Σεπτεμβρίου1

Ο Οδηγός του Πολίτη έχει σκοπό να αποτελέσει μια έγκυρη και έγκαιρη πηγή πληροφόρησης των Πολιτών, καλύπτοντας, όσο είναι δυνατόν, μεγαλύτερο φάσμα των σχέσεών τους με την Διοίκηση.

Περαιτέρω σε συνδυασμό

α) με τον διαδικτυακό τόπο Οι Πολίτες Ρωτούν, όπου μπορούν να θέσουν τις ερωτήσεις τους, σχετικά με τις διαδικασίες και τα πιστοποιητικά της Δημόσιας Διοίκησης και

β) με τον διαδικτυακό τόπο Καλλικράτης, όπου μπορούν να έχουν εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για την Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπως διαμορφώθηκε με το πρόγραμμα <<Καλλικράτης>>, ο παρών διαδικτυακός τόπος φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο πληροφόρησής τους.

« Παλιότερες Καταχωρίσεις

European School Radio

Ο καιρός στην Κατερίνη

Hits

Δημήτρης Κυριακού

Διευθυντής Μουσικού Σχολείου Κατερίνης

ΜΔΕ στις Επιστήμες της Αγωγής

Email: kyriakou@sch.gr

Στο twitter: http://twitter.com/#!/dimkyriakou