ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΩΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | Κατηγορία ΔΗΜΟΤΙΚΟ, ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ | , στις 19-12-2022

λήψης

Το ποδόσφαιρο είναι ένα συναρπαστικό παιχνίδι. Παίζεται παντού και χρειάζεται μόνο μία μπάλα. Έναν αγώνα ποδοσφαίρου μπορούμε να οργανώσουμε οπουδήποτε κι οποτεδήποτε: στο γήπεδο, στην αυλή του σχολείου, στα πάρκα, στις εκδρομές, στη θάλασσα, στις αυλές σπιτιών! Όλοι μπορούμε να παίξουμε: μικροί-μεγάλοι, αγόρια-κορίτσια, προχωρημένοι-αρχάριοι. Αρκεί να είμαστε τουλάχιστον δύο, να σχεδιάσουμε ένα γήπεδο και να ορίσουμε δύο τέρματα. Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες και το παιχνίδι ξεκινά! Αν μάλιστα, μάθουμε να χαιρόμαστε περισσότερο την παρέα μας, τότε σίγουρα θα θελήσουμε να ξαναπαίξουμε για να είμαστε πάλι μαζί.

ΤΟ ΚΡΥΠΤΟΛΕΞΟ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ

 


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ Η΄ΑΛΛΙΩΣ ΜΠΑΣΚΕΤ

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΩΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | Κατηγορία ΔΗΜΟΤΙΚΟ, ΜΠΑΣΚΕΤ | , στις 19-12-2022

images

Η καλαθοσφαίριση ή πιο συχνά μπάσκετ, είναι ένα ομαδικό άθλημα Ημερομηνία δημιουργίας – γέννησης του αθλήματος έχει καταγραφεί η 29 Δεκεμβρίου 1891. Δημιουργός του ήταν ο Καναδός,
καθηγητής φυσικής αγωγής στο Σπρίνγκφιλντ της Μασαχουσέτης των  ΗΠΑ, Τζέιμς Νάισμιθ.

Ο Τζέιμς Νάισμιθ προσπαθούσε να βρει για τους μαθητές του ένα παιχνίδι που να παίζεται σε κλειστό
γυμναστήριο. Έτσι η καλαθοσφαίριση πρωτοπαίχτηκε το 1891 σε μια αίθουσα όπου ο Νέισμιθ είχε κρεμάσει δύο καλάθια στους τοίχους. Βασικός στόχος του παιχνιδιού ήταν να μπει η μπάλα μέσα σε αυτά.

ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ Η΄ ΑΛΛΙΩΣ ΜΠΑΣΚΕΤ

2 1

ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

  • Βασικές στάσεις
  • Ντρίπλα
  • Πάσα
  • Σούτ

File:Καλαθοσφαίριση.png

“File:Καλαθοσφαίριση.png” από Oxuneia διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-sa-4.0

 

 

ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΩΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | Κατηγορία ΓΥΝΜΑΣΙΟ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ, ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ | , στις 11-12-2022

images 1

ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Του Κωνσταντίνου Τσιώτα

Εκπαιδευτικού ΠΕ 11

Ορισμός
ΤΕΧΝΙΚΗ στο ποδόσφαιρο είναι οι διάφορες κινήσεις με ή χωρίς μπάλα που εκτελεί ο παίκτης χωρίς την πίεση αντιπάλου.

ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ είναι η εκτέλεση των διαφόρων ποδοσφαιρικών κινήσεων στον αγώνα με τη βοήθεια της τεχνικής, της φυσικής ικανότητας και των νοητικών ικανοτήτων (Εκτέλεση της τεχνικής κάτω από την πίεση του χώρου, του χρόνου και του αντιπάλου).

Αλληλεπίδραση μεταξύ Τεχνικής, Φυσικής κατάστασης και Τακτικής

Οι διάφορες κινήσεις τεχνικής, οι φυσικές ικανότητες και οι τακτικές ενέργειες ενός παίκτη αποτελούν βασικά στοιχεία για την απόδοσή του στον αγώνα και βρίσκονται σε μια αλληλεξάρτηση.

Κινήσεις με μπάλα

  • Το οδήγημα (μεταφορά) της μπάλας
  • Η μεταβίβαση της μπάλας
  • Η υποδοχή και ο έλεγχος της μπάλας
  • Η προσποίηση και η ντρίπλα
  • Το σουτ
  • Η κεφαλιά
  • Το τάκλινγκ (απόσπαση της μπάλας)
  • Η τεχνική του τερματοφύλακα

Κινήσεις χωρίς μπάλα

  • Βάδισμα
  • Τρέξιμο
  • Σπριντ
  • Διάφορες εκκινήσεις
  • Γυρίσματα και απότομα σταματήματα
  • Άλματα
  • Πεσίματα
  • «Τζαρτζάρισμα»
  • Κινήσεις για τάκλινγκ κλπ.

Οδήγημα (μεταφορά) της μπάλας

Οδήγημα της μπάλας είναι η ικανότητα του παίκτη να ελέγχει και να μεταφέρει τη μπάλα σε χώρο ανάλογα με τον στόχο της αγωνιστικής ενέργειας.

ΕΙΔΗ

  • Οδήγημα με σχεδόν όρθιο το κορμί και ψηλά το κεφάλι, όταν ο αντίπαλος είναι μακριά
  • Οδήγημα με το κορμί να είναι ελαφρά λυγισμένο, όταν ο αντίπαλος είναι κοντά, για προστασία της μπάλας και αλλαγή κατεύθυνσης.

 

ΕΙΔΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΩΝ
1. Ανάλογα με το ύψος της μπάλας διακρίνουμε δυο κατηγορίες:

Μεταβιβάσεις εδάφους
Μεταβιβάσεις ψηλές

2. Ανάλογα με την κατεύθυνση της μπάλας διακρίνουμε τις:

Κάθετες μεταβιβάσεις
Διαγώνιες μεταβιβάσεις
Πλάγιες μεταβιβάσεις

3. Ανάλογα με την επιφάνεια του ποδιού που χτυπά τη μπάλα διακρίνουμε τις μεταβιβάσεις:

–Με το εσωτερικό του ποδιού

–Με το εσωτερικό ή το εξωτερικό κουντεπιέ

–Με ολόκληρο το κουντεπιέ.

ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣ ΣΕ ΨΗΛΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ

Ο παίκτης υποδέχεται τη μπάλα με

  • το στήθος ή

  • με το μηρό ή
  • με το κουντεπιέ (ταρσό) ή
  • με το εσωτερικό ή εξωτερικό του ποδιού ή
  • με το κεφάλι

και στη συνέχεια αφήνοντάς την να πέσει στο έδαφος την κοντρολάρει με το εσωτερικό ή το εξωτερικό του ποδιού ή με τη σόλα

Ακολουθεί η επόμενη κίνηση (κοντρόλ, πάσα, ντρίπλα κλπ.)

Υποδοχή μετά από αναπήδηση της μπάλας στο έδαφος

ΝΤΡΙΠΛΑ

Ντρίπλα είναι η ικανότητα του παίκτη να προσπερνά με επιτυχία τον αντίπαλο

ΤΟ ΣΟΥΤ

Είδη σούτ

Το σουτ με το κουντεπιέ (ταρσό)

Το σουτ με το εσωτερικό ή εξωτερικό κουντεπιέ
Το σουτ βολέ
Το γυριστό σουτ
Το σουτ με ανάποδο ψαλιδάκι

ΚΕΦΑΛΙΑ

ΕΙΔΗ ΚΕΦΑΛΙΑΣ

Επιθετική-Αμυντική
ΑΠΟ ΚΙΝΗΣΗ
ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΜΕ ΦΟΡΑ
ΜΕ ΑΛΜΑ
Άλμα με τα δυο πόδια
Άλμα με το ένα πόδι

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΙΑΣ
Τα μάτια ανοιχτά
Η μπάλα χτυπιέται με το μέτωπο
Πριν το χτύπημα γίνεται υπερέκταση του κορμού προς τα πίσω
Απότομη κίνηση με ταχύτητα προς τη μπάλα
Παρατήρηση της μπάλας κατά το χτύπημα
Τα χέρια βοηθούν στην κίνηση
Μετά το χτύπημα κοίταγμα της μπάλας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1.  Μητροτάσιος, Μ. ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ.
  2. Κέλλης, Σ., Δραμπής, Κ., Λιάπης, Δ., Μούγιος, Β.,
    Σάλτας, Π., Τερζίδης, Ι. (1996). Το ποδόσφαιρο
    στην παιδική και εφηβική ηλικία, (σσ.25-65),
    Θεσ/νίκη: Σάλτο.

Θετική ανάπτυξη των νέων μέσω του αθλητισμού (ο ρόλος των προπονητών)

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΩΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | Κατηγορία ΓΥΝΜΑΣΙΟ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ, ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ | , στις 20-03-2021

images 2

Του Γεραμπίνη Παναγιώτη PhD, MSc

 

Καθώς οι πρωτοφανείς συνθήκες που ζούμε λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, δεν επιτρέπουν εκτός των άλλων, την οργανωμένη λειτουργία του παιδικού αθλητισμού, ένα κείμενο για τη δυνατότητα θετικής ανάπτυξης των νέων μέσα από αυτόν το χώρο και αυτή την χρονική περίοδο, φαντάζει παράταιρη. Όμως οι ελπίδες επανεκκίνησης του παιδικού αθλητισμού μας δίνουν τη δυνατότητα να αναλογισθούμε ένα καλύτερο αθλητικό μέλλον για τα παιδιά μας που δεν θα επενδύει μόνο στη σωματική τους ανάπτυξη. Μάλιστα, σε καιρούς χαλεπούς όπου αποκαλύπτονται πλέον σε κοινή θέα οι ειδεχθείς πράξεις κάθε είδους παρενόχλησης και βίας, η δυνατότητα θετικής ανάπτυξης των νέων μπορεί να αναδειχτεί σε μια σημαντική αφετηρία βάσει της οποίας οι νέοι θα μπορούσαν να λειτουργήσουν μελλοντικά είτε σε θετικές είτε σε προκλητικές συνθήκες αλληλεπίδρασης με το κοινωνικό τους περιβάλλον. Τι είναι όμως η θετική ανάπτυξη και για ποιο λόγο ο παιδικός αθλητισμός μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εφαλτήριο;

 

Η θετική ανάπτυξη των νέων προέρχεται από το χώρο της θετικής ψυχολογίας που εστιάζει στην προώθηση των δυνατοτήτων του ατόμου και είναι αντίθετη στις παλαιότερες απλουστευτικές μεθόδους που στοχεύουν απλά στην «επιδιόρθωση» των ατομικών ελαττωμάτων. Η ΘΑ των νέων βλέπει όλα τα παιδιά και τους εφήβους ως δομές που μπορούν να αναπτυχθούν και όχι «ως προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν». Σύμφωνα με αυτή την οπτική, οι νέοι έχουν τη δυνατότητα να αναπτυχθούν βασιζόμενοι στα ταλέντα, τις δεξιότητες και τις δυνατότητές τους μέσα από την ύπαρξη υποστηρικτικών περιβαλλόντων.

Τα οργανωμένα αθλητικά προγράμματα για παιδιά και εφήβους (ως οι πιο διαδεδομένες και αγαπημένες εξωσχολικές δραστηριότητες παγκοσμίως) θεωρούνται κατάλληλα πλαίσια ΘΑ. Πιο συγκεκριμένα τα οφέλη που μπορούν να αποκτήσουν οι νέοι όταν ασχολούνται με τον αθλητισμό εκτός των σωματικών (αθλητικές δεξιότητες, μυϊκή και κάρδιοαναπνευστική ανάπτυξη, συνήθεια σωματικής άσκησης, πρόληψη παχυσαρκίας, καλή διατροφή κ.α.) αφορούν και αναπτυξιακά οφέλη όπως: υπευθυνότητα, συνέπεια, αίσθημα καθήκοντος, πρωτοβουλία – δυναμισμός, ανάπτυξη ηγετικών ικανοτήτων, αυτοπεποίθηση, δημιουργικότητα, συνεργασία, ενδιαφέρον για τους άλλους, ενσυναίσθηση, σεβασμός των άλλων, ανεκτικότητα κ.α. Επιπρόσθετα μέσα από τον αθλητισμό θα μπορούσαν να αναπτυχθούν και σημαντικές δεξιότητες ζωής όπως είναι ο καθορισμός στόχων, η ανάπτυξη συγκέντρωσης, θετικής σκέψης, ομαδικότητας, επίλυσης προβλημάτων κ.α.

Πιστοποιώντας η επιστημονική κοινότητα τα πολλαπλά οφέλη του αθλητισμού στη ΘΑ των νέων, που θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό εφόδιο στην πορεία τους μέσα στη ζωή και επιδρώντας θετικά στον κοινωνικό τους περίγυρο, δεν μένει παρά να δούμε με διαφορετική οπτική τον αθλητισμό (ιδιαίτερα τον παιδικό αθλητισμό) αλλά και να πάρουμε πολύ πιο σοβαρά τον ρόλο μας όσοι βρισκόμαστε σε αυτόν τον χώρο. Όπως προαναφέρθηκε, οι νέοι μπορούν να ενεργήσουν θετικά μέσα σε λειτουργικά και υποστηρικτικά περιβάλλοντα παρακίνησης. Οι συνθήκες παρακίνησης του αθλητικού περιβάλλοντος των νέων αθλητών επιδρούν καθοριστικά στην ποιότητα της συμμετοχής τους. Σύμφωνα με τη θεωρία του αυτο-καθορισμού, όταν το περιβάλλον όπου βρίσκεται ο/η νέος/α αθλητής/τρια ικανοποιεί α) την ανάγκη της αυτονομίας (να έχει δικαίωμα επιλογών στις συμπεριφορές του/της), β) την αίσθηση ότι είναι ικανός (να αντεπεξέρχεται σε συγκεκριμένες δραστηριότητες) και γ) την ανάγκη για σχέσεις (νιώθοντας ότι είναι μέλος μιας ομάδας όπου είναι σημαντικός και χρήσιμος), τότε ενισχύεται το εσωτερικό του ενδιαφέρον για άθληση.

Στον χώρο του αθλητισμού τον κύριο λόγο από το άμεσο περιβάλλον των νέων αθλητών έχουν οι προπονητές και οι αθλητικοί σύλλογοι. Πολύ σημαντική όμως είναι και η επίδραση των γονέων. Στις επόμενες σειρές του κειμένου θα ασχοληθούμε με το περιβάλλον παρακίνησης που δημιουργούν κυρίως οι προπονητές.

Το περιβάλλον παρακίνησης που δημιουργείται διακρίνεται σε δύο διαφορετικών αντιλήψεων περιβάλλοντα. Όταν διαμορφώνεται ένα περιβάλλον παρακίνησης που έχει προσανατολισμό στην προσπάθεια και τη συμμετοχή, τότε αυξάνεται όπως προαναφέρθηκε και το εσωτερικό ενδιαφέρον του νέου για τον αθλητισμό. Ενώ σε ένα περιβάλλον που δίνεται έμφαση στην επίδοση μειώνεται και το εσωτερικό του ενδιαφέρον για άθληση. Πιο συγκεκριμένα στο πρώτο περιβάλλον ενισχύεται η προσωπική ανάπτυξη των ικανοτήτων του κάθε αθλητή(μαθαίνοντας ο καθένας να ξεπερνά τους δικούς του στόχους και όχι των άλλων), η αυτονομία του, η μάθηση μέσα από τα λάθη, τονίζεται η σημασία του κάθε μέλους της ομάδας και προωθείται η αμοιβαία υποστήριξη και η συνεργατική μάθηση. Στο δεύτερο περιβάλλον δίνεται μεγάλη έμφαση στην επίδοση και στη σύγκριση με τους άλλους, ενώ σημασία έχει το αποτέλεσμα το οποίο θεωρείται (λανθασμένα) ως καθρέπτης της αθλητικής ικανότητας. Επίσης, δίνεται περισσότερη προσοχή στους/στις πιο ταλαντούχους/χες, ενώ οι αθλητές/τριες κατακρίνονται για τα λάθη τους. Σημειωτέον, μερικές φορές το άγχος και η πίεση για τη νίκη ή την επίδοση συνοδεύονται ακόμη και από επιθετικές συμπεριφορές προπονητών.

 Ένα περιβάλλον παρακίνησης με έμφαση στη συμμετοχή και την προσπάθεια που κυρίως δημιουργούν οι προπονητές – μέσω του κεντρικού ρόλου τους στον αθλητισμό – συνδέεται με ένα μεγάλο εύρος θετικών εμπειριών: Αυξημένη χαρά και ευχαρίστηση, υψηλό επίπεδο αντιλαμβανόμενης ικανότητας, χαμηλό άγχος σχετικά με την επίδοση, αυξημένη αυτοεκτίμηση, αυξημένη εσωτερική παρακίνηση για αθλητική συμμετοχή, θετική κοινωνική συμπεριφορά και αυξημένη συνοχή της ομάδας (στα ομαδικά αθλήματα). Αντίθετα, ένα περιβάλλον με έμφαση στην επίδοση και στο ξεπέρασμα του/της αντιπάλου, συνδέεται συχνά με αγωνιστικό άγχος, με αρνητικά συναισθήματα των αθλητών/τριών, όπως είναι απογοήτευση μετά από αρνητικά αποτελέσματα, στενοχώρια και δυσαρέσκεια από τη μικρή συμμετοχή παιδιών σε αγώνες (σε ομαδικά αθλήματα) ή λόγω επιθετικής συμπεριφοράς κάποιων προπονητών, ακόμη και με ανάρμοστες συμπεριφορές μεταξύ συναθλητών και παιδιών αντιπάλων ομάδων. Μάλιστα, πολλοί νεαροί/ρές αθλητές/τριες που ζουν υπό αυτές τις συνθήκες, αποφασίζουν να αποχωρήσουν πρόωρα από τον αθλητισμό.

Μια άλλη πτυχή του αθλητικού περιβάλλοντος που εξετάζεται τα τελευταία χρόνια και προσελκύει ενδιαφέρον στον χώρο του αθλητισμού είναι η αίσθηση του περιβάλλοντος φροντίδας. Δηλαδή κατά πόσο οι νέοι αθλητές αισθάνονται ότι ζουν σε συνθήκες συναισθηματικής ασφάλειας, υποστήριξης, σεβασμού και το κάθε άτομο αισθάνεται ότι είναι ευπρόσδεκτο και ότι έχει ιδιαίτερη αξία. Μάλιστα επίκαιρες έρευνες έχουν δείξει τη δυναμική ενός περιβάλλοντος φροντίδας τόσο σε αποτελέσματα ΘΑ (όπως έχουν προαναφερθεί) όσο και σε δείκτες εσωτερικής ικανοποίησης και στο να νιώθουν μέλη της ομάδας τους. Συνθήκες περιβάλλοντος φροντίδας θα μπορούσαν να δημιουργηθούν μέσω συγκεκριμένων ενεργειών των προπονητών όπως: το να ακούν όλα τα παιδιά, να δείχνουν ότι είναι διαθέσιμοι, να συζητούν για θέματα και εκτός αθλητισμού, να αφιερώνουν χρόνο όταν τους ζητηθεί και μετά την προπόνηση, να δείχνουν ενδιαφέρον και σεβασμό για τις απόψεις τους, να τους ζητούν να νοιάζονται ο ένας τον άλλον κ.α.

Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι τα περιβάλλοντα θετικής παρακίνησης που προαναφέρθηκαν δεν «κλέβουν» από τον αθλητικό χρόνο ή π.χ. από μία προπονητική μονάδα, όπως μπορεί να προβληματίζονται κάποιοι συνάδελφοι προπονητές (ή ότι είναι έργο ενός π.χ. αθλητικού ψυχολόγου), αλλά αποτελούν εύκολες συνθήκες, που αν τις ενστερνιστούν, θα μπορούσαν μεν να ενισχύσουν τη ΘΑ των αθλητών τους, θα έβλεπαν δε σημαντικές αλλαγές και στις αθλητικές τους ικανότητες. Βέβαια υπάρχει και η δυνατότητα συγκεκριμένης ανάπτυξης κάποιων δεξιοτήτων ζωής ή τεχνικών απόδοσης, όπως είναι ο καθορισμός στόχων ή η θετική σκέψη ή ανάπτυξη αυτο-ομιλίας κ.α., για τα οποία χρειάζεται η παρακολούθηση κάποιας εκπαιδευτικής διαδικασίας (π.χ. ειδικά σεμινάρια) ή καθοδήγηση από αθλητικό ψυχολόγο.

Εκτός των προπονητών, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επιδρούν είτε θετικά είτε αρνητικά στην αναπτυξιακή πορεία των νέων αθλητών που δεν αναλύονται στο παρόν κείμενο. Επιγραμματικά αναφέρονται ο ρόλος των γονέων, η φιλοσοφία των αθλητικών συλλόγων, καθώς και οι θεσμικοί φορείς που πλαισιώνουν τη λειτουργία του παιδικού αθλητισμού.

Θα πρέπει να αναλογισθούμε όλοι όσοι ασχολούμαστε με τον παιδικό-νεανικό αθλητισμό ότι δίνεται στους νέους μια σημαντική ευκαιρία θετικής ανάπτυξης, κάνοντας μάλιστα αυτό που αγαπούν και αυτό που τους ευχαριστεί. Αποκομίζοντας οι νέοι μας θετικά οφέλη και αναπτυξιακές εμπειρίες, ενδυναμώνονται για το μέλλον, ενισχύοντας παράλληλα με τη δυναμική και θετική τους παρουσία το κοινωνικό τους περιβάλλον.

Ένα άρθρο του φίλου και συμφοιτητή Γεραμπίνη Παναγιώτη PhD, MSc

Ο Γεραμπίνης Παναγιώτης έχει διδακτορικό τίτλο σπουδών από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (εργαστήριο αθλητικής ψυχολογίας ΣΕΦΑΑ), μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Louhgborough University στο Ηνωμένο Βασίλειο (οργάνωση και διοίκηση αθλητισμού και αναψυχής), είναι καθηγητής φυσικής αγωγής& αθλητισμού της Διεύθυνσης Αθλητισμού του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ Δήμου Βόλου και προπονητής παιδικού ποδοσφαίρου από το 1998 έως και σήμερα (από το 2002 στον Α.Σ Ερμής Βόλου).

ΠΗΓΗ:

ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΠΑΝΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

 https://www.taxydromos.gr/m/399043/

“Να μην το πιέσω το πουλάκι μου. Παιδί είναι ακόμη. Θα μάθει”.

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΩΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | Κατηγορία ΔΗΜΟΤΙΚΟ | , στις 29-12-2020

“Να μην το πιέσω το πουλάκι μου. Παιδί είναι ακόμη. Θα μάθει”.
Να μην το πιέσω να διαβάσει, να μην το πιέσω να αθληθεί, να μην το πιέσω να συμμετέχει – αναλογικά με την ηλικία του – στις δουλειές του σπιτιού.
Έτσι έχω ένα παιδί που δεν πιέστηκε ποτέ αλλά πιέζει τους ενήλικους. Πιέζει τους γονείς, τους προπονητές, τους εκπαιδευτικούς του. Τους πιέζει για περισσότερη χαλάρωση χωρίς ευθύνη, για περισσότερο παιχνίδι χωρίς μάθηση, για περισσότερα δικαιώματα χωρίς υποχρεώσεις.
Και ξαφνικά όλες οι συζητήσεις στα σχολεία, στις αθλητικές ακαδημίες και στις οικογένειες στρέφονται ασυνείδητα γύρω από το πώς το παιδί θα πρέπει να παραμένει παιδί και όχι γύρω από τους όρους, τα πλαίσια και τα κριτήρια που θα το βοηθήσουν να ωριμάσει μέσα σε μία πλήρως ανταγωνιστική και απαιτητική κοινωνία.
Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, κείμενο που λέει "BecKHam 7 SEAMAN 1 CAFU RIVALDO 10 FERDINAND 5 MARCOS SCHOLES 8 GILBERTO"
Μόνο που η απαιτητική κοινωνία ζητάει άτομα να γνωρίζουν να διαχειρίζονται την πίεση.
Αυτό δεν σημαίνει ασφαλώς ότι θα πρέπει να στερήσουμε από τα παιδιά την πολύτιμη αθωότητα της ηλικίας τους. Σημαίνει όμως ότι αφενός χρειάζεται αυτή η αθωότητα να μην φυλακίζεται σε αποστειρωμένη γυάλα αφετέρου ότι χρειάζεται αυτή η αθωότητα να χαλιναγωγείται.
Γιατί κάθε τί απόλυτα προστατευμένο σταδιακά ευνουχίζεται. Στερείται αντισωμάτων αυτονομίας και ανεξαρτησίας. Αλλά και κάθε τί ανεξέλεγκτο, ιδιαίτερα όταν είναι αθώο, ζει σε έναν κόσμο επίπλαστης αυτοπεποίθησης, που στα παιδικά πλαίσια σημαίνει ότι η μαγκιά θρέφεται αποκλειστικά από τα παντελόνια του μπαμπά και τα φουστάνια της μαμάς.
Μεγαλώνουμε παιδιά δεν σημαίνει τα μικραίνουμε. Δεν σημαίνει τα κακομαθαίνουμε.
Το να λέμε ότι το παιδί πρέπει να μαθαίνει από τα λάθη του δεν σημαίνει ότι το αφήνουμε ανεξέλεγκτο να κάνει λάθη. Το να λέμε ότι το παιδί πρέπει να διασκεδάζει δεν σημαίνει ότι πρέπει να φαντάζεται πως όλα στη ζωή του θα είναι διασκέδαση και θα έρθουν άκοπα.
Οι προσωπικότητες που θέλουμε να δούμε αύριο στη ζωή, στο επάγγελμα, στο γήπεδο, δεν θα γίνουν μόνο με το να ενθαρρύνουμε και να κινητροδοτούμε τα παιδιά μας αλλά θα γίνουν και με το να τα νουθετούμε και να τα ζορίζουμε εκεί που πρέπει και στον βαθμό που επιβάλλεται.
Η απουσία πίεσης είναι το ίδιο κακή για τη διαπαιδαγώγηση ενός παιδιού με την υπέρμετρη πίεση. Με υπέρμετρη πίεση το παιδί θα σπάσει. Με καθόλου πίεση, το παιδί θα γίνει μαλθακό, αποπροσανατολισμένο, πνευματικά και ψυχικά αδύναμο.
Κάθε παιδί όμως στον αθλητισμό, ακόμη και αυτό που πάει σε μία Ακαδημία και σε έναν σύλλογο για να διασκεδάσει, να χαρεί και να παίξει, ονειρεύεται πως είναι ο Ρονάλντο ο Εμπαπέ και ο Μέσσι. Δεν ονειρεύεται να διασκεδάζει από τον πάγκο ή την εξέδρα.
Και πρωταγωνιστής χωρίς να ζοριστεί και χωρίς να τον ζορίσουν…δεν πρόκειται να γίνει.

Δώστα όλα! Ή μήπως όχι;

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΩΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | Κατηγορία ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ | , στις 06-09-2020

Δώστα όλα! Ή μήπως όχι;
Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα που κάθονται, παπούτσια, υπαίθριες δραστηριότητες και φύση
Θα πάει σχολείο. Μόλις τελειώσει, θα πάει προπόνηση ποδόσφαιρο. Μετά ρομποτική. Μετά αγγλικά. Μετά προπόνηση καράτε. Μετά θα πρέπει να διαβάσει για το σχολείο και τα αγγλικά του.
Αυτά σε μικρή ηλικία.
Στην εφηβεία, προσθέστε και τα φροντιστήρια, τα ιδιαίτερα, τα γυμναστήρια, τους personal trainers για την αύξηση της αποδοτικότητας σε σχολείο και αθλητισμό.
Το παιδί μας ασχολείται με πολλά. Καιρός να αναρωτηθούμε όμως και τον βαθμό της προσήλωσής του σε όσα ασχολείται. Γιατί δεν φτάνει να πηγαίνει σε μία δραστηριότητα. Το ουσιαστικό είναι να συμμετέχει σε αυτή. Να δίνεται σε αυτή. Να απορροφά από αυτή. Να αφομοιώνει όσα λέγονται και δείχνονται.
Δεν με ενδιαφέρει η ΠΑΡΟΥΣΙΑ. Με ενδιαφέρει η ΟΥΣΙΑ.
Δεν με ενδιαφέρει η ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ. Με ενδιαφέρει η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ. Η εξακολουθητική, συστηματική, ποιοτική, δυναμική και γόνιμη επεξεργασία των ερεθισμάτων στο μυαλό, προκειμένου να βελτιωθεί η σκέψη και η δράση.
Και η ουσία δεν επιτυγχάνεται με τις πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες του παιδιού στις οποίες νιώθει υποχρεωμένο να πάει αλλά με τις εξωσχολικές δραστηριότητες που δίνουν πολλά στο παιδί και στις οποίες το ίδιο επιθυμεί να εμπλακεί.
Γιατί το burn out, η εξουθένωση δηλαδή περιμένει στη γωνία ειδικά στην εφηβεία και στα μετεφηβικά χρόνια. Στα πιο παραγωγικά δηλαδή χρόνια, το παιδί νιώθει κορεσμένο, καμένο, παραδομένο, άδειο.
Προσοχή στα μηνύματα που σας δίνει το παιδί και κυρίως ο έφηβος. Σκοπός μας είναι να υπάρξει συγκέντρωση σωματικών και πνευματικών δυνάμεων. Ακόμη και λελογισμένη αποκέντρωσή τους, αν αυτή είναι βούληση του εφήβου και γίνεται με χαρά, σωστή καθοδήγηση και άμεση διόρθωση όπου και όταν χρειάζεται.
Άλλο όμως λελογισμένη αποκέντρωση δυνάμεων και άλλο άσκοπη σπατάλη τους.
Η σωστή ξεκούραση είναι εξίσου σημαντική με την σωστή κούραση. Η διατήρηση και συντήρηση δυνάμεων είναι εξίσου σημαντική με τη διάχυσή τους.
Είναι καλό να τα δίνεις όλα. Αρκεί να ξέρεις πού, πότε και για πόσο διάστημα πρέπει να τα δώσεις.

Αναστάσιμη προσευχή

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΩΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 13-05-2020

Αναστάσιμη προσευχή

 

Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, θανάτῳ θάνατον πατήσας

καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος.

Ἀνάστασιν Χριστοῦ θεασάμενοι,
προσκυνήσωμεν ἅγιον, Κύριον,
Ἰησοῦν τὸν μόνον ἀναμάρτητον.
Τὸν Σταυρόν σου Χριστὲ προσκυνοῦμεν
καὶ τὴν ἁγίαν σου Ἀνάστασιν
ὑμνοῦμεν καὶ δοξάζομεν·
σὺ γὰρ εἶ Θεὸς ἡμῶν,
ἐκτὸς σοῦ ἄλλον οὐκ οἴδαμεν,
τὸ ὄνομά σου ὀνομάζομεν.
Δεῦτε πάντες οἱ πιστοί,
προσκυνήσωμεν τὴν τοῦ Χριστοῦ ἁγίαν ἀνάστασιν·
ἰδοὺ γὰρ ἦλθε διὰ τοῦ Σταυροῦ
χαρὰ ἐν ὅλῳ τῷ κόσμῳ.
Διὰ παντὸς εὐλογοῦντες τὸν Κύριον,
ὑμνοῦμεν τὴν ἀνάστασιν αὐτοῦ·
Σταυρὸν γὰρ ὑπομείνας δι᾿ ἡμᾶς,
θανάτῳ θάνατον ὤλεσεν.

Ἀναστὰς ὁ Ἰησοῦς ἀπὸ τοῦ τάφου καθὼς προεῖπεν,

ἔδωκεν ἡμῖν τὴν αἰώνιον ζωὴν καὶ μέγα ἔλεος.

Ο Μητροπολίτης Φθιώτιδας έπαιξε… μπάλα. – Τον πρώτο γύρο του Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου Κατηχητικών Σχολείων διοργάνωσε η Μητρόπολη Φθιώτιδας.

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΩΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | Κατηγορία ΔΗΜΟΤΙΚΟ | , στις 01-12-2019

Ημέρα χαράς και παιχνιδιού ήταν το Σάββατο το πρωί για τα παιδιά των κατηχητικών σχολείων της Ιεράς Μητρόπολης Φθιώτιδας, καθώς με την ευθύνη του Ιερού Ναού Αγίας Παρασκευής Νέας Άμπλιανης Λαμίας, στο πλαίσιο των δράσεων τού Γραφείου Νεότητας, διεξήχθη μεταξύ τους πρωτάθλημα ποδοσφαίρου.

Με την ευλογία και πατρική μέριμνα του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Συμεών πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η Α΄ φάση του Πρωταθλήματος ποδοσφαίρου μέρους  των Κατηχητικών Σχολείων της Ιεράς Μητροπόλεως μας.

    Στο champions league συμμετείχαν επτά (7)  Κατηχητικά σχολεία των Ενοριών της Μητροπόλεως μας, της Αγίας Παρασκευής Ν. Άμπλιανης, το οποίο είχε και  την ευθύνη της διοργανώσεως,  του Αγίου Δημητρίου Λαμίας, του Αγίου  Αθανασίου Λαμίας, των Αγίων Αποστόλων Λαμίας, της Κοιμήσεως της Θεοτόκου Ν. Ευρυτανίας, των Αγίων Αναργύρων Γλύφας και  των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Μαλεσίνας.

    Συμμετείχαν με πολύ χαρά πάνω από  100 παιδιά. Η Εκκλησία μας παρομοιάζει τη ζωή του χριστιανού με τη ζωή ενός αθλητή. Χρειάζεται λοιπόν να γυμνάζεται και η ψυχή και το σώμα.

    Έτσι αυτό το Σάββατο, το μόνο σίγουρο είναι ότι,  θα μείνει αξέχαστο σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν, διότι  γυμνάστηκαν, έπαιξαν,  χάρηκαν την επικοινωνία και την όμορφη παρέα με το νέο τους Ποιμενάρχη  βλέποντας εν τέλει  και  μια άλλη όμορφη εικόνα της Εκκλησίας.

  

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Συμεών αρχικά, ωμίλησε στα παιδιά επιβεβαιώνοντας ότι,  η έκβαση των αγώνων θα στεφθεί με απόλυτη επιτυχία, διότι τα παιδιά είναι γεμάτα από την δύναμη και την ευλογία του Θεού και εκήρυξε  την έναρξη των αγώνων με ένα καλό σουτ.

          Για τρεις και πλέον ώρες τα παιδιά είχαν την δυνατότητα να λάβουν μέρος σε αγώνες και έτσι τα κατηχητικά των Ενοριών συμμετείχαν σε μεταξύ τους ματς.

          Στις 3 περίπου το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος τελικός, ανάμεσα στις Ενορίες των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου, Παγκρατίου  και της Αγίας Παρασκευής Ν. Άμπλιανης Λαμίας,

νικήτρια ομάδα αναδείχθηκε η Ενορία των Αγίων Αποστόλων Παγκρατίου.

          Πριν την βράβευση των παιδιών ο Ποιμενάρχης μας είχε την ευκαιρία να παίξει μπάλα με τα παιδιά και με επιδεξιότητα και στυλ να ρίξει πολλά σουτ.

          Το σχόλιο του δε,  για το αποτέλεσμα των ανωτέρω ήταν: « Τα σουτ που έριξα βγήκαν όλα out, διότι θέλω να βάζω γκολ στις καρδιές σας».

          Εν μέσω χειροκροτημάτων και μετά την ολοκλήρωση των αγώνων ο Ποιμενάρχης μας προχώρησε στην βράβευση της νικήτριας ομάδας των Αγίων Αποστόλων, στους διοργανωτές, στους συντελεστές και σε όλα τα παιδιά.

          Οι συμμετέχουσες Ενορίας βραβεύθηκαν με αναμνηστικό κύπελο και όλοι οι ποδοσφαιριστές με μετάλλιο.

        

 

Ο Σεβασμιώτατος ομιλώντας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης  για το μοναδικό αυτό γεγονός χαρακτηριστικά σημείωσε:

«Η Εκκλησία μας αγκαλιάζει κάθε πτυχή της ζωής των ανθρώπων και ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων,  των παιδιών μας. Ο αθλητισμός είναι οξυγόνο για τα παιδιά, είναι δυνατότητα επικοινωνίας, συνεργασίας, μαθητείας στην ομαδική ζωή. Είναι ένα πνευματικό πρώτιστο γεγονός για εμάς, γι’ αυτό διοργάνωσε η Ιερά Μητρόπολη αυτό το τουρνουά ποδοσφαίρου με την Ακαδημία Σερπάνος και την ευχαριστούμε πολύ, για να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά να νιώσουν τη χαρά της ομαδικής άθλησης, της ευγενούς άμιλλας, της αγάπης,   του χειροκροτήματος του ενός για τον άλλον,  αλλά και σε εμάς να μας δοθεί η χαρά να ξαναγίνουμε παιδιά, να καμαρώσουμε τα παιδιά και να σκεφτούμε ότι,  η πραγματική ζωή βρίσκεται σ’ αυτές τις απλές μικρές χαρές που πολλές φορές λησμονούμε. Παιδί πάνω απ’ όλα σημαίνει παιχνίδι και όποιοι θέλουν να γίνουν παιδιά να αφήσουν την σοβαροφάνεια και να έρθουν να παίξουν  με τα παιδιά. Από τα παιδιά σήμερα διδαχτήκαμε. Από τον τρόπο συνεργασίας τους, την ευγενή άμιλλα, την ωραία ατμόσφαιρα που τα ίδια δημιούργησαν. Εμείς σήμερα μαθητεύσαμε από τα παιδιά, γίναμε σοφότεροι».

Φωτογραφίες: Δημήτριος Ανάγνου & Γεώργιος Ανδρεόπουλος

 

 

“Όταν νικώ νικώ, όταν χάνω μαθαίνω”

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΩΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | Κατηγορία ΔΗΜΟΤΙΚΟ | , στις 27-11-2019

Ευρέως διαδεδομένη είναι η αντίληψη ότι για τα παιδιά δεν υπάρχουν ήττες αλλά ακόμη και το αποτέλεσμα της ήττας μπορεί πάντα να ιδωθεί σαν νίκη.

“Δεν χάνω ποτέ!” Λέει το σλογκανάκι. “Όταν νικώ νικώ, όταν χάνω μαθαίνω”.

Αυτό βεβαίως είναι σωστό, αρκεί να αναρωτηθούμε, τί ακριβώς μαθαίνει το παιδί όταν χάνει και τί όταν νικάει.

Υπάρχουν παιδιά που είτε χάνουν είτε κερδίζουν στον αγώνα, δεν αλλάζουν κακή σκέψη, νοοτροπία και συμπεριφορά.
Επιθετικά ή αλαζονικά, κακομαθημένα, αδιάφορα ή βαριεστημένα.
Και δεν αλλάζουν γιατί θεωρούν την αλλαγή ανώφελη, μιας και είτε νομίζουν ότι είναι ήδη τα καλύτερα όλων, είτε νομίζουν ότι δεν θα γίνουν ποτέ τόσο καλά σαν τους άλλους.

Το ζήτημα δεν είναι μόνο αν μαθαίνεις από τη νίκη ή την ήττα. Το ζήτημα είναι αν αυτή η μάθηση αλλάζει τον τρόπο που αντιλαμβάνεσαι τον εαυτό σου, τον ρόλο σου, τη στάση σου απέναντι στα πράγματα καθώς και το αν αυτή η αλλαγή είναι προσωρινή ή μόνιμη.

Σε μια εποχή όπου όποιος αναζητά τις ευθύνες στον ίδιο του τον εαυτό θεωρείται αδύναμος – καθώς είναι της μόδας να είσαι αγανακτισμένος, να φταίει πάντα κάποιος άλλος, να καταδικάζεται το σύστημα και η άδικη η κοινωνία – το παιδί μαθαίνει να νταντεύεται από χίλιες μεριές, ακόμη και χωρίς να θέλει να νταντεύεται.

Ακόμη και το να φορέσει ένα παιδί τη φανέλα της ομάδας του, που κάποτε θεωρείτω ως επίτευγμα, τώρα γίνεται αυτόματα με την εγγραφή του στην Ακαδημία.
Κανένας κόπος, καμία θυσία, κανένα όνειρο. Κανένας στόχος προς επίτευξη. Απλά του δίνουμε φανέλα αμέσως.

“Μαθαίνω” είναι μία σοβαρή διαδικασία που απαιτεί ΚΟΣΤΟΣ.

Κόστος χρονικό, γιατί καταβάλλω προσπάθεια ωρών, εβδομάδων, μηνών, χρόνων.
Κόστος σωματικό. Γιατί κουράζομαι, πονάω, ιδρώνω, ενίοτε ματώνω.
Κόστος ψυχικό, γιατί φοβάμαι, αμφιβάλλω, συγκρούομαι με τα διλήμματά μου, αναδομώ διαρκώς τις προσδοκίες μου, μαθαίνω να διαχειρίζομαι την απογοήτευση και τον ενθουσιασμό, αναλαμβάνω ευθύνες και κυρίως, πληρώνω συνέπειες. Στο μέτρο που αναλογεί στην ηλικία μου. Αλλά σίγουρα πληρώνω συνέπειες.
Αν δεν υπάρχει κόστος, δεν υπάρχει μάθηση. Ούτε ωρίμανση.

Το παιδί δεν μαθαίνει πάντα. Η μάλλον για να το αποδώσω καλύτερα, το παιδί δεν μαθαίνει πάντα το σωστό.
Συχνά μαθαίνει να τα έχει όλα στο πιάτο, να του γίνονται όλα τα χατήρια, να έχει ίσες ευκαιρίες χωρίς να τις αξίζει, να απαιτεί χωρίς να προσπαθεί. Επίσης μαθαίνει να μιμείται χωρίς να αναλύει, να αντιμιλάει χωρίς να νουθετείται, να ισοπεδώνει χωρίς να επιχειρηματολογεί, να συγχωρείται χωρίς να μεταμελεί.
Και κυρίως, μαθαίνει να παίζει χωρίς να σέβεται.

Σε τέτοια περίπτωση;
Λυπάμαι. Χάσαμε…

http://Achilleas Yfantidis – Phychologist of High Performance

ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΥΖΗΝ

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΩΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | Κατηγορία ΔΗΜΟΤΙΚΟ | , στις 09-04-2018

Η παρουσίαση έχει ως σκοπό να ενημερώσει τα παιδιά σχετικά με τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας και
να τα βοηθήσει να κατανοήσουν τι σημαίνει σωματική δραστηριότητα καθώς και με ποιους τρόπους μπορούν
να την εντάξουν στην καθημερινότητά τους.

ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΥΖΗΝ (4)

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση