Stop bullying!

 

Stop bullying! Speak up!

41b83dde2a4d7eeb9061c21798bf806c

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βάλε τέλος στην παρενόχληση! – YouTube1

 

 

 

 

 

Βράβευση για εθνικό έργο eTwinning με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας και διεθνές έργο eTwinning με Εθνική και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας.

  b7dca679 1

Τη χρονιά 2021-2022 εκπονήθηκε εθνικό έργο με θέμα “Μικροί εξερευνητές-Tech explorers” . Ιδρύθηκε από τις εκπαιδευτικούς Σιδέρη Αικατερίνη, ΠΕ06 και Παναγιωταρά Ευαγγελία, ΠΕ06 και συνεργάστηκαν συνολικά 6 εκπαιδευτικοί. Συμμετείχαν μαθητές της Α’ τάξης του Δημ. Σχ. Μαυρομματίου Βοιωτίας και της Β’ τάξης Δημ. Σχ. Καπαρελλίου Βοιωτίας. Το έργο βραβεύτηκε με εθνική ετικέτα ποιότητας

national quality label project nql pdf 2833564 user 85597 c13f35c9e7 1 page 0001

Μπορείτε να δείτε το ebook της δουλειάς μας.

 

b763a1ef0 largeΤην ίδια χρονιά η Ε’ τάξη του Δημ. Σχ. Μαυρομματίου συμμετείχε σε διεθνές συνεργατικό έργο eTwinning με θέμα “Digital students: Agenda 2030” σε συνεργασία με σχολεία από άλλες 10 χώρες. Το έργο οργάνωσαν για το Δημ.Σχ. Μαυρομματίου η Σιδέρη Αικατερίνη, ΠΕ06 και ο Δραγανούδης Παντελής, ΠΕ70. Το έργο βραβεύτηκε με εθνική και ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας.

               

 

 

               national quality label project nql pdf 2833305 user 85597 a429646cd8 page 0001 1                                     esep project esep project eql pdf 117674 user 85597 41d61a49bc 1 page 0001

Μπορείτε να δείτε το ebook και το Glossary της δουλειάς μας.

Τι είναι το eTwinning;

Το eTwinning είναι μια Eυρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές Eυρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Η δράση eTwinning δίνει στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες. Μπορούν να εγγραφούν εκπαιδευτικοί και προσωπικό που ανήκουν σε Σχολεία της πρωτοβάθμιας (προ-νηπιακή, νηπιακή εκπαίδευση και δημοτικό σχολείο), δευτεροβάθμιας (Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ, EEEEK, ΕΚΦΕ, ΣΔΕ) και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ, «Τάξη Μαθητείας του ΕΠΑΛ») (κατηγορία ηλικίας: 3 έως 20+ ετών). Μπορούν να εγγραφούν και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου με ρόλο Pedagogical adviser, δηλώνοντας το ΠΕΚΕΣ της περιοχής τους. Προσφέρει μία πλατφόρμα για το προσωπικό (εκπαιδευτικούς, διευθυντές, βιβλιοθηκάριους, κ.λ.π.) που εργάζεται σε σχολείο, σε μία από τις Eυρωπαϊκές χώρες, που λαμβάνουν μέρος, για να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να διεξάγουν έργα με τους μαθητές τους, να μοιράζονται και, με λίγα λόγια, να αισθάνονται και να αποτελούν μέρος της πιο συναρπαστικής κοινότητας εκμάθησης της Ευρώπης.

Έργα eTwinning δύνανται να υλοποιήσουν (α) όλα τα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού (αναπληρωτές και μόνιμοι εκπαιδευτικοί και Διευθυντές/ντριες σχολικών μονάδων) που ασκούν διδακτικό έργο σε δημόσιες και ιδιωτικές σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των τύπων, καθώς και (β) μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) που ανήκουν στο προσωπικό του Σχολείου.

Αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί σε φορείς του Υ.ΠΑΙ.Θ. (π.χ. Υπεύθυνοι/ες Σχολικών Δραστηριοτήτων, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων κ.ά.), καθώς και στελέχη εκπαίδευσης (πλην των Διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων) δύναται να εγγραφούν στην πλατφόρμα του eTwinning και με αυτό τον τρόπο (α) να έχουν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό που αυτή παρέχει, (β) να συμμετέχουν σε δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης που οργανώνει η Κεντρική Υπηρεσία ή/και ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης της δράσης, καθώς και (γ) να εγγραφούν στις Ομάδες eTwinning. Ωστόσο, δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις παιδαγωγικές ομάδες εκπαιδευτικών των σχολείων που υλοποιούν έργα eTwinning με τους/τις μαθητές/τριές τους.

Η δράση ξεκίνησε επίσημα τον Ιανουάριο του 2005 ως δράση του προγράμματος eLearning της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το 2007 ενσωματώθηκε στο πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης σαν τμήμα του Comenius. Από το 2014 η ευρωπαϊκή δράση eTwinning ενισχύεται ως μέρος του προγράμματος Erasmus+ (2014-2027), παίζοντας πλέον κεντρικό ρόλο στην υποστήριξη όλων των τύπων ευρωπαϊκής συνεργασίας, στο πεδίο της σχολικής εκπαίδευσης.

Μέσω του eTwinning, εκπαιδευτικοί από όλη την Ευρώπη συνεργάζονται στο πλαίσιο διεθνών σχολικών δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετέχουν σχολικά ιδρύματα από 34 ευρωπαϊκές χώρες. Tο πρόγραμμα eTwinning εξελίχθηκε από ένα εργαλείο εξεύρεσης εταίρων για τους εκπαιδευτικούς σε μία πλούσια, πανευρωπαϊκή κοινότητα διδασκαλίας και μάθησης. Σήμερα το eTwinning είναι ίσως το μεγαλύτερο δίκτυο εκπαιδευτικών στην ιστορία της εκπαίδευσης.

Το eTwinning είναι η Κοινότητα για τα σχολεία στην Ευρώπη. Εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες που συμμετέχουν, μπορούν να εγγραφούν και να χρησιμοποιήσουν τα online εργαλεία του eTwinning για να βρεθούν μεταξύ τους, να συναντηθούν εικονικά, να ανταλλάξουν ιδέες και παραδείγματα πρακτικής, να ομαδοποιηθούν σε Ομάδες, να μάθουν μαζί στις Εκδηλώσεις Εκμάθησης και να αναλάβουν τη διεξαγωγή online έργων. Μέσω του eTwinning, σχολεία των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και της Νορβηγίας, της Ισλανδίας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Τουρκίας, της Κροατίας, της FYROM θα υποστηριχτούν στην “αδελφοποίηση” σχολείων μέσω του Internet.

Τον Μάρτιο του 2013 ξεκίνησε και το etwinning plus, μία μερική επέκταση του eTwinning σε χώρες που είναι γειτονικές με την Ευρώπη. Η πολιτική γειτονίας της Ευρώπης αναπτύχθηκε το 2004 και έχει στόχο την εμβάθυνση των σχέσεων μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκείνων των χωρών με τις οποίες «γειτονεύουν» άμεσα. Το eTwinning Plus περιλαμβάνει έξι χώρες που γειτονεύουν με την Ευρώπη. Την Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, τη Γεωργία, τη Μολδαβία και την Ουκρανία, που είναι μέλη της Ανατολικής Εταιρικής Σχέσης και την Τυνησία, που είναι μέλος της Ευρωμεσογειακής Εταιρικής Σχέσης (EUROMED).

To eTwinning δεν σκοπεύει να αντικαταστήσει την παραδοσιακή μορφή ανταλλαγής μαθητών. Είναι μία συνεργατική δράση όπου 2 τουλάχιστον σχολεία από 2 τουλάχιστον ευρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη.

Όλοι οι Ευρωπαίοι μαθητές και μαθήτριες μέσω της δράσης eTwinning θα έχουν τη δυνατότητα με την βοήθεια των εκπαιδευτικών τους να συμμετάσχουν σε κοινά παιδαγωγικά έργα με κάποιο σχολείο από άλλη Ευρωπαϊκη χώρα. H δράση παροτρύνει τους νέους διαφορετικών κρατών να μάθουν οι μεν για τους δε καθώς και για τη σχολική και οικογενειακή τους κουλτούρα, ενώ παράλληλα θα εξασκούν τις ικανότητες τους στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών. Το eTwinning βελτιώνει την παιδαγωγική διαδικασία, ενώ τα σχολεία κρίνουν τη δράση ως δραστηριότητα που προσθέτει αξία στην συμβατική μάθηση. Όμως αυτό δεν είναι ο μοναδικός στόχος του eTwinning, το οποίο ξεπερνά την στενή έννοια της θεματικής συνεργασίας των σχολείων αλλά στοχεύει και σε μια πλήρη και συστηματική συνεργασία των σχολείων σε όλα τα επίπεδα (Μαθητές, Δάσκαλοι, Σχολικές τάξεις και Σχολική Διεύθυνση).

Το eTwinning μπορεί να οριστεί ως μία συνεργασία μακράς διάρκειας όπου τουλάχιστον δύο σχολεία από τουλάχιστον δύο Ευρωπαϊκές χώρες χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ για να φέρουν εις πέρας μαζί μία παιδαγωγική δραστηριότητα. Αυτό μπορεί να γίνει σε πολλά επίπεδα: μία ανταλλαγή μεταξύ δύο εκπαιδευτικών, δύο ομάδων εκπαιδευτικών ή τμήματα θεμάτων, δύο βιβλιοθηκάριων ή δύο διευθυντών. Το eTwinning προσβλέπει σε εκπαιδευτικές συνεργασίες όπου ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών, διευθυντών και προσωπικού υποστήριξης θα εμπλακεί σε μία πολυ-επίπεδη δραστηριότητα. Ο σκοπός είναι να συνεργαστεί το προσωπικό δύο σχολείων για μακρύ χρονικό διάστημα. Η συνεργασία μπορεί να συμπεριλαμβάνει ένα μεγάλο φάσμα θεμάτων, όπως διδακτέα ύλη ή ακόμα και θέματα σχετικά με την επαγγελματική ανάπτυξη.

Εκτός από την συνεργασία των εκπαιδευτικών σε έργα το eTwinning προσφέρει διαδικτυακά προγράμματα επιμόρφωσης (elearning), σε ευρωπαϊκό αλλά και σε εθνικό επίπεδο. Έτσι δίνεται η ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να επιμορφωθούν σε θέματα που αφορούν στις εξελίξεις στον τομέα της παιδαγωγικής και στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών. Επίσης έχουν δημιουργηθεί ευρωπαϊκές ηλεκτρονικές  κοινότητες (groups) για να ενισχυθεί η μάθηση μέσα από ένα περιβάλλον κοινωνικής δικτύωσης. Οι κοινότητες προσφέρουν υλικό για μελέτη, παραδείγματα καλής πρακτικής από εκπαιδευτικούς που εφαρμόζουν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, εποπτικό υλικό για μελέτη και για χρήση σε όλους τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί αναρτούν το δικό τους υλικό και ετοιμάζουν παρουσιάσεις με ότι εφαρμόζουν στην τάξη και πιστεύουν ότι θα ενδιέφερε και τους άλλους εκπαιδευτικούς.

Χώρες που συμμετέχουν στη δράση eTwinning

Το eTwinning εφαρμόζεται στα Κράτη Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Αυστρία, Βέλγιο, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρος, Δημοκρατία της Τσεχίας, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία, Κάτω Χώρες και Ηνωμένο Βασίλειο. Τα υπερπόντια εδάφη και χώρες είναι επίσης επιλέξιμες.

Επιπλέον, μπορούν επίσης να λάβουν μέρος η Αλβανία, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, η Ισλανδία, Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία Της Μακεδονίας, το Λίχτενσταϊν, η Νορβηγία, η Σερβία και η Τουρκία.

Το eTwinning Plus περιλαμβάνει χώρες που γειτονεύουν με την Ευρώπη– την Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, τη Γεωργία, τη Μολδαβία και την Ουκρανία, που είναι μέλη της Ανατολικής Εταιρικής Σχέσης και την Τυνησία, την Ιορδανία και το Λίβανο που είναι μέλη της Ευρωμεσογειακής Εταιρικής Σχέσης (EUROMED).

6 Μαρτίου: Ημέρα ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό

 

                                                     9328050 orig

Η  6 Μαρτίου,  “Ημέρα Ενάντια στον Σχολικό Εκφοβισμό”, είναι μια ημέρα αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση και την καταπολέμηση ενός από τα πιο σοβαρά κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι νέοι σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο σχολικός εκφοβισμός, σε όλες του τις μορφές – φυσικός, λεκτικός, ψυχολογικός και διαδικτυακός – είναι ένα πρόβλημα που επηρεάζει την ψυχολογική και σωματική υγεία των παιδιών, εμποδίζοντάς τα από το να λειτουργήσουν σε ένα θετικό σχολικό περιβάλλον.

Σύμφωνα με δεδομένα από την Ελλάδα και τη διεθνή πραγματικότητα, περίπου το 1 στα 3 παιδιά έχουν βιώσει κάποια μορφή εκφοβισμού κατά τη διάρκεια της σχολικής τους πορείας. Αυτό μας δείχνει τη σοβαρότητα του προβλήματος και την ανάγκη για δράση. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε τα διάφορα είδη εκφοβισμού και να προωθούμε την ανοικτή συζήτηση και την ενεργή εναντίωση σε κάθε μορφή αυτού του βλαβερού φαινομένου.

Ας ενωθούμε σήμερα για να δείξουμε υποστήριξη και αλληλεγγύη στα παιδιά που αντιμετωπίζουν τον εκφοβισμό, και ας δεσμευτούμε να εργαστούμε προς ένα μέλλον όπου κάθε παιδί θα αισθάνεται ασφαλές και σεβαστό στο σχολείο και στην κοινότητά του.

Στην προσπάθεια να καταγράψουμε απόψεις των παιδιών, προτείνουμε τη συμπλήρωση του ακόλουθου

ερωτηματολογίου.

 

 

 

30th of January: pupils celebrate and honour their saints and protectors

The 30th of January is a day dedicated to the 3 protectors saints of all pupils, Saint Basilios, Saint John and Saint Gregory. They were great scholars who studied all the sciences in Athens, Greece.

Do you know that a famous Byzantine emperor studied with them at the same Athenian school? He was their friend at first but then he got angry at them because he wasn’t a Christian. Guess who! 

Holocaust Memorial Day (27th of January)

Holocaust Memorial Day (27th of January)

Holocaust Memorial day yesterday! Holocaust Memorial Day is the day for everyone to remember the millions of people murdered in the Holocaust, under Nazi persecution. Between 1941 and 1945, six million Jewish men, women and children were murdered by the Nazis and their collaborators. Their attempt to murder all the Jews in Europe shook the foundations of civilisation.

Ο B΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και το Ολοκαύτωμα

Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου η Ελλάδα κυριεύθηκε από τη Ναζιστική Γερμανία και βρέθηκε υπό κατοχή από τις δυνάμεις τού Άξονα. Υπολογίζεται ότι 12.898 Έλληνες Εβραίοι πολέμησαν στον ελληνικό στρατό. Ένας από τους πλέον γνωστούς ήταν ο συνταγματάρχης Μορδεχάι (Μαρδοχαίος) Φριζής, ο οποίος πρώτος απώθησε επιτυχώς τους Ιταλούς, αλλά αργότερα σκοτώθηκε από πυρά της ιταλικής αεροπορίας. Συνολικά, το 86% των Ελλήνων Εβραίων, κυρίως στις περιοχές υπό γερμανική και βουλγαρική κατοχή, δολοφονήθηκαν παρά τις προσπάθειες της ιεραρχίας της Ελληνικής Ορθόδοξης εκκλησίας και αρκετών Ελλήνων Χριστιανών να τους παράσχουν καταφύγιο. Εντούτοις, ορισμένοι κατόρθωσαν να κρυφτούν με τη βοήθεια των Ελλήνων γειτόνων τους.

Στις 11 Ιουλίου 1942 οι Γερμανοί, καθοδηγούμενοι από τον Αλόις Μπρούνερ περικύκλωσαν τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης με σκοπό να τους εκτοπίσουν στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως. Η κοινότητα πλήρωσε το ποσόν των 2,5 δισεκατομμυρίων δραχμών για την ελευθερία της, αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν να καθυστερήσει η εκτόπιση ώς τον επόμενο Μάρτιο. Το 96% των μελών της εβραϊκής κοινότητας της Θεσσαλονίκης, δηλαδή 46.091 άνθρωποι, εστάλησαν στο Άουσβιτς. Μόνο 1950 επέστρεψαν και βρήκαν τις περισσότερες από τις εξήντα συναγωγές τους κατεστραμμένες, το νεκροταφείο τους συλημένο και τα σχολεία τους ερειπωμένα.[19] Αρκετοί επιζώντες μετανάστευσαν στο Ισραήλ και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εβραϊκή κοινότητα της Θεσσαλονίκης αριθμεί σήμερα περίπου 1.000 μέλη και διατηρεί τέσσερις συναγωγές.

Ένας από τους θρησκευτικούς ηγέτες που αντιστάθηκαν στις εκτοπίσεις των Εβραίων προς τα στρατόπεδα ήταν ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Γεννάδιος, ο οποίος επανειλημμένα ανέλαβε πρωτοβουλίες για την παρεμπόδισή τους. Ο Γεννάδιος κατέβαλε προσπάθειες να διασωθούν οι εκχριστιανισθέντες Εβραίοι της Θεσσαλονίκης και όσοι διέθεταν πλαστές βεβαιώσεις βάπτισης. Αξιομνημόνευτη υπήρξε, κατ΄ εξοχήν, η επίσημη επιστολή διαμαρτυρίας που υπεγράφη στην Αθήνα στις 23 Μαρτίου 1943 από τον αρχιεπίσκοπο Δαμασκηνό και 27 ηγετικά μέλη πολιτιστικών, ακαδημαϊκών και επαγγελματικών οργανώσεων. Το κείμενο ήταν γραμμένο σε ιδιαίτερα αιχμηρή γλώσσα και τόνιζε τους αδιάρρηκτους δεσμούς μεταξύ Χριστιανών και Εβραίων, αποκαλώντας τους από κοινού «Έλληνες» χωρίς διάκριση. Το εν λόγω κείμενο είναι μοναδικό στο είδος του σε ολόκληρη την υπό κατοχή Ευρώπη ως προς τον χαρακτήρα, το περιεχόμενο και τον σκοπό.

Σημαντική, επίσης, ήταν η συνεισφορά του Γενικού Προξένου της Ιταλίας Γκουέλφο Ζαμπόνι (Guelfo Zamboni), ο οποίος εφοδίασε με πλαστά πιστοποιητικά ιθαγένειας περίπου 300 Εβραίους της Θεσσαλονίκης, επιτρέποντάς τους έτσι να καταφύγουν στην ιταλική ζώνη κατοχής στην Αθήνα.

Ο ρατσισμός εναντίον των Εβραίων είναι ένα είδος μόνο του ρατσισμού, που είναι το μίσος για άτομα ή ομάδες. Αν νομίζουμε πως ο ρατσισμός τέλειωσε με το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, γελιόμαστε. Πριν από λίγες ημέρες μέσα στο μετρό της Αθήνας, μετανάστης δέχτηκε αναίτια και απρόκλητη επίθεση από άλλο επιβάτη. Ευτυχώς παρενέβησαν άλλοι επιβάτες που έσωσαν το θύμα και δημοσιοποίησαν το συμβάν.

Η δημοσιοποίηση οδήγησε στη σύλληψη του δράστη γιατί το τέλος του ρατσισμού είμαστε εμείς, αν αποφασίσουμε να μην σταθούμε απαθείς, όπως οι Έλληνες του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου που έσωσαν κρύβοντας τους κυνηγημένους Εβραίους φίλους και γείτονες. Για αυτούς τους σπουδαίους ανθρώπους στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη, ανθρώπους που έσωσαν Εβραίους με κίνδυνο της ζωής τους υπάρχει ένας κήπος στην Ιερουσαλήμ αφιερωμένος στα ονόματά τους. Εκεί τιμώνται οι Δίκαιοι των Εθνών (έτσι ονομάζονται). Γιιατί ήταν ΑΝΘΡΩΠΟΙ και δεν έμειναν απαθείς στη φρίκη και το θάνατο. Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος!, έγραψε ο ποιητής Τάσος Λειβαδίτης, δεν μπορείς να μείνεις απαθής. Θα πάρεις θέση ενάντια στην αδικία.

Σήμερα λίγοι επιζώντες των στρατοπέδων ζουν. Η Εύα Κορ ήταν μία από αυτές (πέθανε το 2019) και πριν πεθάνει αποφάσισε να συγχωρέσει τους βασανιστές της. Η συγκλονιστική της ιστορία έγινε ένα καρτούν για τα παιδιά από το BBC. Ας το δούμε και ας παραδειγματιστούμε από το μεγαλείο της ψηχής της! Eva Kor: the Holocaust survivor who forgave the Nazis

6η Μαρτίου: Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Stop bullying
 
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός, προέρχεται από άλλα παιδιά, συνήθως της ίδιας ηλικίας και αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου και τη διαδικασία της μάθησης. Αναφέρεται στην εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομήλικων παιδιών, εντός και εκτός σχολείου, με στόχο την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου ή αναστάτωσης. Συχνά το «ισχυρότερο» παιδί αντλεί από την πράξη του κάποιο όφελος, όπως ευχαρίστηση, κύρος ή υλικά αποκτήματα, ενώ το «αδύναμο» παιδί δεν μπορεί να υπερασπιστεί και να προστατέψει με ριζικό τρόπο τον εαυτό του.
Η επιθετική συμπεριφορά μεταξύ μαθητών εκδηλώνεται, με μορφές ήπιας βίας (λεκτικό εκφοβισμό, πειράγματα, βρίσιμο, ειρωνική συμπεριφορά, απειλές, διάδοση φημών) και με περιστατικά ακραίας βίας (συγκρούσεις µε ρατσιστικά ή άλλα χαρακτηριστικά, χτυπήματα, σπρώξιμο, σεξουαλική παρενόχληση, χειρονομίες). Διαφορετικοί επιστημονικοί χώροι και πεδία έχουν αναγνωρίσει, αναδείξει και μελετήσει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, στις πολλαπλές μορφές και διαστάσεις του. Η ενδοσχολική βία είναι ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο τον θύτη και το θύμα, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες. Ο σχολικός εκφοβισμός έχει αρνητικές συνέπειες στο κλίμα του σχολείου, στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, στην επικοινωνία στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και στην μετέπειτα ομαλή ενσωμάτωση στην κοινωνία.
Συχνά οι παρατηρητές επικαλούνται, ως επιχείρημα για την άρνησή τους να υπερασπιστούν το «αδύναμο» παιδί, ότι θα θεωρηθούν «καρφιά» και γι’αυτό μπορεί να θυματοποιηθούν οι ίδιοι στη συνέχεια. Είναι όμως έτσι; Ας δούμε μια παρουσίαση που δημιουργήθηκε από εκπ/κό Χατσίκου Ιωάννα και ανέβηκε  στο blog http://taksiasterati.blogspot.gr. 
Κι αν δεν είσαι παρατηρητής; Αν εσύ είσαι αυτό το παιδί που είναι «θύμα» σχολικού εκφοβισμού; Πώς το αντιμετωπίζεις; Μερικές ιδέες υπάρχουν στο βίντεο που ακολουθεί.
Νίκησε το νταή χωρίς να τον αγγίξεις
Αν βρεθείς σε αυτή τη θέση (θύματος ή παρατηρητή)…θυμήσου! Μίλα! Ζήτα βοήθεια! Πριν να είναι αργά! 
Μίλα τώρα!