afisa

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Νέας Κίου στο πλαίσιο των δράσεών του «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», δράση που υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο – Ε.Κ.Τ.), Άξονας προτεραιότητας 7, και τους εθνικούς πόρους, και στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τους Υπεύθυνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των νομών εμβέλειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄και Δ΄Αθήνας προγραμματίζει τη διοργάνωση επιμορφωτικής ημερίδας εκπαιδευτικών, το Σάββατο 23 Μαΐου 2015, στο Πνευματικό Κέντρο της Νέας Κίου, με θέμα:
«Ταξίδι στο παρελθόν, Ναύπλιο. Mια βιώσιμη πόλη».
Η ημερίδα απευθύνεται σε 54 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Γ΄& Δ΄Αθήνας (25 από την Γ΄Αθήνας και 29 από τη Δ΄Αθήνας) και στόχο έχει την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα αειφορικής διαχείρισης μιας ιστορικής πόλης.
Ώρες διεξαγωγής της ημερίδας: 11:00- 19:00

ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΜΑΪΟΥ 2015

11.00-12.30:

Άφιξη στο ΚΠΕ Νέας Κίου
– Γνωριμία με το Κ.Π.Ε. Νέας Κίου και παρουσίαση των δράσεων του

– Θεωρητική προσέγγιση του προγράμματος «Ταξίδι στο Παρελθόν-Ναύπλιο»

– Προβολή Παρουσίασης

Ελένη Πανάγου, Υπεύθυνη ΚΠΕ Νέας Κίου

12.30-13.00:

Μετάβαση στο πεδίο- Ναύπλιο

13.00-15.00:

«Περιβαλλοντικό μονοπάτι -Ταξίδι στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του Ναυπλίου»

Παιδαγωγική Ομάδα Κ.Π.Ε. Νέας Κίου
15.00-16.30:

Επιστροφή στο Κ.Π.Ε. Νέας Κίου – Γεύμα

16.30-18.00:

Υλοποίηση 2 παράλληλων εργαστηρίων:
«Το περιβαλλοντικό μονοπάτι ως μεθοδολογικό εργαλείο ανάπτυξης ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Ανακαλύπτοντας τα μυστικά της πόλης του Ναυπλίου»
Εργαστήριο 1: Ελένη Νιάρχου, Υπεύθυνη Π.Ε. Γ΄Αθήνας
Εργαστήριο 2: Νίκος Στεφανόπουλος, Υπεύθυνος Π.Ε. Δ΄Αθήνας

18.00-19.00: Παρουσίαση εργασιών – Αξιολόγηση- Κλείσιμο Ημερίδας

Απρ 15
23
Κάτω από (Περιβάλλον) από στις 23-04-2015

ΚΠΕ Νέας Κίου

Χρήστου Δελή 8

21053

Νέα Κίος

ΧάρτηςKPE N Kiou

Απρ 15
03
Κάτω από (Πολιτισμός) από στις 03-04-2015 και με ετικέτα

ΕΥΧΕΣ

Afisa HYΤο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νέας Κίου στο πλαίσιο των  δράσεών του «Εκπαίδευση  και Δια Βίου Μάθηση», δράση που υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση  (Ευρωπαϊκό  Κοινωνικό Ταμείο –  Ε.Κ.Τ.) –  Άξονας  προτεραιότητας  7 –  και τους  εθνικούς   πόρους,   διοργανώνει   2ήμερο Επιμορφωτικό  Σεμινάριο, για  Εκπαιδευτικούς  Πρωτοβάθμιας  και  Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης Αργολίδας, με τίτλο:

«Η Πληροφορική, πολύτιμο εργαλείο στα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης»

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Απριλίου 2015, σε συνεργασία με τον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. Ναυπλίου, θα υλοποιηθεί στους χώρους του ΕΠΑ.Λ. Ναυπλίου.

Στόχος είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση συστημάτων  Πληροφορικής για  ενίσχυση των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιούν με τους μαθητές τους στα σχολεία.
Απαραίτητη  προϋπόθεση  για  τη συμμετοχή  στο  σεμινάριο  αυτό, είναι να έχουν  οι  συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί γνώσεις, τουλάχιστον, Α’ Επιπέδου στις Τ.Π.Ε. και να έχουν κωδικούς στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Οι αιτήσεις των  εκπαιδευτικών  θα  αποστέλλονται  στους  Υπεύθυνους  Σχολικών  Δραστηριοτήτων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας μέχρι την Τετάρτη 1η Απριλίου 2015.

Πρόγραμμα

program1

program2

Φωτογραφίες εδώ

       KPE - Poster Imerida Ekpaideftikon 2015-01

   «Θέατρο και Περιβάλλον, συνοδοιπόροι στην Εκπαίδευση»

               Επιμορφωτική  Ημερίδα  Εκπαιδευτικών  στο Κέντρο Περιβαλλοντικής  Εκπαίδευσης  Νέας Κίου, στις 13  Φεβρουαρίου  2015

 

Το  Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νέας Κίου, στο πλαίσιο των δράσεών του «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», δράση που  υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο – Ε.Κ.Τ.) και τους εθνικούς πόρους, άξονας προτεραιότητας 7, διοργανώνει Επιμορφωτική Ημερίδα για  Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας, με τίτλο:

«Θέατρο και Περιβάλλον, συνοδοιπόροι στην  Εκπαίδευση»

Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015, στο Πνευματικό Κέντρο Νέας Κίου, από τις 16:30 έως τις 21:00 και γίνεται σε συνεργασία με τη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και το τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου, στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών: «Δραματική Τέχνη και Παραστατικές τέχνες στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση»

Στόχος είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που υλοποιούν προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα σχολεία τους, χρησιμοποιώντας την τέχνη, ως εργαλείο εκπαίδευσης.

Ο σκοπός της Ημερίδας είναι  να αναζητηθούν εφαρμογές του θεάτρου, του θεατρικού παιχνιδιού, του εκπαιδευτικού δράματος και γενικά των παραστατικών τεχνών σε περιβαλλοντικά θέματα και σε θέματα που αφορούν γενικά την περιβαλλοντική εκπαίδευση. Να αναζητηθεί η σχέση θεατρικής πράξης και εκπαιδευτικής διαδικασίας. Να αναζητηθούν θεατρικές μέθοδοι και τεχνικές, τις οποίες θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί στην καθημερινή πρακτική, στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν διάφορα γνωστικά αντικείμενα με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί λειτουργοί αναγνωρίζουν τη δυναμική που κρύβουν οι παραστατικές τέχνες κυρίως ως εργαλείο μάθησης. Στο πλαίσιο αυτό η Ημερίδα θα προσπαθήσει να φέρει τις παραστατικές τέχνες πιο κοντά στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και να προβάλει τα κοινά τους σημεία.

Είναι ευτυχής η συγκυρία ότι στην περιοχή μας υπάρχει ένα από τα πιο δραστήρια Τμήματα Θεατρικών Σπουδών της Ελλάδας, του οποίου οι δράσεις ενισχύθηκαν από τη φετινή σχολική χρονιά με τη λειτουργία του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών: «Δραματική Τέχνη και Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση». Στο πλαίσιο των συνεργασιών του Κ.Π.Ε. Νέας Κίου με Φορείς και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, το τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου και η πρόεδρός του κ. ΄Αλκηστις Κοντογιάννη, ανταποκρίθηκαν, όπως πάντα,  άμεσα στο αίτημά μας για συνεργασία και τους ευχαριστούμε πολύ γι΄αυτό.

«Συνοδοιπόροι» λοιπόν χρόνια τώρα το Θέατρο και το Περιβάλλον, ας βαδίσουν και πάλι μαζί για το καλό της Εκπαίδευσης κι ας δείξουν το δρόμο αυτό και στους λειτουργούς της.

KPE - Poster Imerida Ekpaideftikon 2015-01

Ημερίδα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών

«Θέατρο και περιβάλλον, συνοδοιπόροι στην Εκπαίδευση.»

Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

 Πνευματικό Κέντρο Νέας Κίου

 Ώρα    16:30

proskl1progr

 

Οικολογικό Εργαστήρι Χριστουγεννιάτικων στολιδιών του Κ.Π.Ε. Νέας Κίου την Παρασκευή 19/12/2014 στη στοά του Πνευμετικού Κέντρου Νέας Κίου.

afisa

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές με φυσικά υλικά.

Φωτογραφίες εδώ

ΑφισαΣεμιναρίου 12-2014

3ήμερο Εισαγωγικό Επιμορφωτικό Σεμινάριο Α΄επιπέδου για  Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από  νομούς της εμβέλειας του Κ.Π.Ε. Νέας Κίου

Πρόγραμμα εδώ

 

prog1

prog 12 2014 1

 Φωτογραφίες εδώ

Afisa Ermionida

programm

Φωτογραφίες από την Ημερίδα στο Κρανίδι  εδώ

Προτεραιότητα για το υπ. Παιδείας η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Δημοσίευση: 30/10/2014

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αλλά και για μένα προσωπικά αποτελεί πρώτιστη πολιτική προτεραιότητα να βάλουμε τις βάσεις για τη δημιουργία ισχυρών δεσμών μεταξύ των πολιτών, της κοινότητας και του φυσικού χώρου που τους φιλοξενεί, είπε ο υφυπουργός Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλος στην διημερίδα των ΚΠΕ με θέμα «Προβολή Καλών Πρακτικών των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης», που πραγματοποιείται στον Εβρο, και υπογράμμισε:

Α. Για όλους αυτούς τους λόγους,

1. Εξασφαλίσαμε στη δύσκολη αυτή εποχή τη συνέχιση της χρηματοδότησης των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

2. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής επιχορηγούμε φέτος 120 διήμερα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των μαθητών μας με θέμα σχετικό με τους υδατικούς πόρους. Οι επιχορηγήσεις αυτές γίνονται με τη μορφή Μικρών Σχεδίων Επιχορήγησης (ΜΣΕ) και ανέρχονται συνολικά σε 900.000 ευρώ. Η χρηματοδότηση αφορά στη μετακίνηση, διαμονή και διατροφή 120 περιβαλλοντικών ομάδων, μαθητών και συνοδών καθηγητών, έτσι ώστε να επισκεφτούν τα ΚΠΕ χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση του προϋπολογισμού λειτουργίας των δομών αυτών και, φυσικά, χωρίς καμία επιβάρυνση των οικογενειών των μαθητών μας.

Β. Με ξεχωριστή εγκύκλιο θα ενημερώσουμε τα σχολεία για τη δυνατότητα επιχορήγησης των μετακινήσεων των ομάδων. Η εγκύκλιος θα περιέχει αναλυτικά την απαραίτητη διαδικασία και όποιο άλλο στοιχείο σχετικό με την υλοποίηση του έργου.

Γ. Η αξιολόγηση των υποβληθέντων περιβαλλοντικών προγραμμάτων θα διεξαχθεί από τριμελή Επιτροπή που θα συσταθεί στο Υπουργείο Παιδείας για το σκοπό αυτό. Ένα μέλος της Επιτροπής Αξιολόγησης θα είναι ανεξάρτητο από τους εμπλεκόμενους φορείς.

Δ. Η αξιολόγηση θα βασιστεί σε κριτήρια όπως:

1.Το θέμα του περιβαλλοντικού προγράμματος να σχετίζεται με τη διαχείριση των υδατικών πόρων και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΠΕ να είναι σχετικό με το υδάτινο περιβάλλον.

2.Προτεραιότητα θα δοθεί σε προγράμματα που θα οδηγήσουν σε τριήμερη εκπαίδευση σε ΚΠΕ.

3.Προτεραιότητα θα δοθεί σε προγράμματα που υποβάλλονται από σχολεία που χιλιομετρικά απέχουν σημαντικά από το συνδεδεμένο με το πρόγραμμα ΚΠΕ.

4. Ο προϋπολογισμός να είναι εντός των ορίων που τίθενται από τον Κανονισμό. Πέραν τούτου για τη φετινή χρονιά

5. Συγκεντρώνουμε όλο το θεσμικό πλαίσιο το οποίο αφορά στην περιβαλλοντική εκαπίδευση και ερευνούμε τα κενά τα οποία μπορεί να υπάρχουν ώστε να παρέμβουμε νομοθετικά. Κι εδώ έχουμε την ανάγκη της εμπειρίας, των γνώσεων και των προτάσεών σας.

6. Συνεργαζόμαστε με άλλα Υπουργεία (όπως το ΥΠΕΚΑ που προανέφερα) για να υλοποιήσουμε νέες δράσεις σε επίπεδο περιφέρειας ή επικράτειας.

Ε. Ζητούμενο κάθε σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος είναι η προετοιμασία και η διαμόρφωση συνειδητοποιημένων πολιτών, που με την ενηλικίωσή τους θα μπορούν να αναλάβουν δράση ώστε να διαβιώσουν αλλά και να διαμορφώσουν ένα βιώσιμο περιβάλλον.

Ζ. Σε επίπεδο οργανωμένης σχολικής δραστηριότητας τούτο συντελείται με την υλοποίηση σημαντικών προγραμμάτων που συμπληρώνουν το ημερήσιο πρόγραμμα εκπαίδευσης και διασυνδέουν την καθημερινή ζωή των μαθητών και των οικογενειών τους με το φυσικό, κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον τους. Με την εφαρμογή των προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης επιδιώκεται όχι μόνο η απόκτηση γνώσεων που αφορούν στο περιβάλλον αλλά κυρίως η καλλιέργεια θετικών στάσεων και συμπεριφορών των μαθητών και η ευαισθητοποίηση για την προστασία και αειφόρο ανάπτυξη του περιβάλλοντος.

Η. Η καλλιέργεια της συνείδησης ότι δε ζούμε μόνοι μας, αλλά ενταγμένοι σε ένα ευρύ, υπερτοπικό και συχνά παγκόσμιο περιβάλλον, ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και συνοδεύει το παιδί σε όλη τη διάρκεια της ενήλικης ζωής του, διαμορφώνοντάς το σε πολίτη υπεύθυνο που είναι σε θέση να αντιμετωπίζει συλλογικά αναπτυξιακά ζητήματα.

Θ. Η συμβολή των εκπαιδευτικών που ασχολούνται με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση είναι πολύ σημαντική. Υλοποιούν κάθε χρόνο ενδιαφέροντα Προγράμματα δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές όλων των βαθμίδων να γνωρίσουν με τρόπο βιωματικό το φυσικό πλούτο της χώρας μας και να κατανοήσουν την ανάγκη προστασίας του, για την οικοδόμηση ενός ανθρώπινου και βιώσιμου μέλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό ο ρόλος των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Εσείς είστε εκείνοι που γνωρίζετε καλύτερα τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών μιας και βρίσκεστε σε συνεχή επαφή μαζί τους. Εσείς παρεμβαίνεται, ώστε τα ενίοτε ψυχρά σχολικά προγράμματα να εμπλουτίσουν το περιεχόμενο και την οπτική τους. Εσείς ωθείτε τις σχολικές κοινότητες και τις τοπικές κοινωνίες σε δράσεις συμμετοχικής συμπεριφοράς για τη διαχείριση του περιβάλλοντος σε μια περιοχή.

Ι. Σήμερα, που η βιωσιμότητα του φυσικού περιβάλλοντος διακυβεύεται από τα τεράστια οικολογικά προβλήματα, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη για την ολιστική προσέγγιση του θέματος.

Πηγή:  http://www.esos.gr/arthra/35550/proteraiotita-gia-yp-paideias-i-perivallontiki-ekpaideysi