Από το καλοκαίρι του 2012 η εφαρμογή του θεσμού και για τους εκπαιδευτικούς. Αναμένεται να ανακοινωθεί σήμερα και να προστεθεί η διάταξη στο πολυνομοσχέδιο. Θα εφαρμοστεί σε όσους είναι τουλάχιστον 53 ετών και έχουν συμπληρώσει 33 χρόνια υπηρεσίας.

Την ένταξη των εκπαιδευτικών στην “προσυνταξιοδοτική” εφεδρεία από το καλοκαίρι του 2012 αναμένεται -σύμφωνα με πληροφορίες -να αποφασίσει σήμερα η κυβέρνηση. Σε αλλεπάλληλες κυβερνητικές συσκέψεις, που πραγματοποιήθηκαν το Σαββατοκύριακο, συζητήθηκε το ενδεχόμενο να προβλεφθεί ρητά στο πολυνομοσχέδιο ότι ο θεσμός της προσυνταξιοδοτικής εφεδρείας θα ισχύσει και στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Η σχετική απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί εντός της ημέρας και θα αποτυπωθεί σε προσθήκη που θα γίνει στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου για την εφεδρεία. Κυβερνητικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι από το μέτρο εξαιρούνται οι καθηγητές πανεπιστημίων και ΤΕΙ, ενώ για τους δάσκαλους και τους καθηγητές γυμνασίων και λυκείων θα εφαρμοστεί από τον Ιούλιο του 2012.

Η “προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα” θα εφαρμοστεί σε όσους εκπαιδευτικούς είναι τουλάχιστον 53 ετών και έχουν συμπληρώσει 33 χρόνια προϋπηρεσίας, στα οποία θα συνυπολογιστεί και η υπηρεσία τους στον ιδιωτικό τομέα. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές που έχουν εργαστεί στην ιδιωτική εκπαίδευση πριν από το 1983, θα έχουν τη δυνατότητα να “αναγνωρίσουν” την προϋπηρεσία τους καταβάλλοντας ένα χρηματικό ποσό για την “εξαγορά” των ενσήμων. Αναμένεται να εξαιρεθούν όσοι κατέχουν θέσεις προϊσταμένων.

Η “εφεδρεία” στον χώρο των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα επιφέρει σημαντικές ανακατατάξεις στα σχολεία της χώρας. Η μαζική έξοδος από την εργασία χιλιάδων εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με τις ελάχιστες έως μηδενικές προσλήψεις που θα πραγματοποιηθούν στον χώρο της παιδείας το 2012, θα σημάνει νέες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων από τον Σεπτέμβριο. Η μείωση των συμβασιούχων εκπαιδευτικών (ωρομίσθιων και αναπληρωτών), που θεωρείται βέβαιο ότι θα πραγματοποιηθεί τη χρονιά που έρχεται, θα έχει ως αποτέλεσμα την πραγματοποίηση “σαρωτικών” μετατάξεων, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά στις σχολικές μονάδες.

Οι μετατάξεις
Οι μετατάξεις -σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους- δεν θα έχουν γεωγραφικούς περιορισμούς αλλά θα αφορούν το σύνολο της επικράτειας με αποτέλεσμα όσοι δεν αποδεχτούν τη μετακίνησή τους, να τίθενται στην εφεδρεία.

Η κυβέρνηση θα αποφασίσει σήμερα και για μία σειρά άλλων αλλαγών που αφορούν το νέο μισθολόγιο και το βαθμολόγιο. Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι εξετάζονται ευνοϊκές τροποποιήσεις για την επανακατάταξη των δημοσίων υπαλλήλων στο νέο βαθμολόγιο. Σήμερα θα αποφασιστεί εάν θα μειωθούν τα χρόνια προϋπηρεσίας που προβλέπονται στο πολυνομοσχέδιο, σύμφωνα με τα οποία καθορίζονται οι νέοι βασικοί μισθοί των εν ενεργεία υπαλλήλων.

πηγή: ΕΘΝΟΣ

Ήρθε και αυτό!!!

Είδηση που δημοσιεύει το ΕΘΝΟΣ και αναφέρει ότι συζητείται η αύξηση του ωραρίου των Εκπαιδευτικών. Η διαδικασία γνωστή για το Υπουργείο. Πετάει την είδηση και σε λίγες μέρες έρχεται και η εφαρμογή.

Βέβαια η προσπάθεια για περιορισμό των οικονομικών της Εκπαίδευσης άρχισε πιο παλιά όταν διάφοροι κατέθεταν την άποψη τους για τις συνθήκες εργασίας των Εκπαιδευτικών. Χρόνια τώρα ακούγεται η άποψη ότι οι Εκπαιδευτικοί αμείβονται περισσότερο από αυτά που προσφέρουν.

Αγνοούν ηθελημένα ότι ένας νεοδιοριζόμενος Εκπαιδευτικός (Πρωτοβάθμιας) που πολλές φορές χρειάζεται 1-2 ώρες για να μετακινηθεί από το σπίτι του στο σχολείο έχει 25 ώρες διδασκαλίας . Με τα κενά που υπάρχουν ανάμεσα στις διδακτικές του ώρες ουσιαστικά καταλήγει να είναι σε διδακτική εγρήγορση για 6 ή ακόμη και 7 διδακτικές ώρες.

Επειδή κατά την άσκηση του διδακτικού και παιδαγωγικού του ρόλου έχει να αντιμετωπίσει και πολλά άλλα προβλήματα (Διδακτικά, παιδαγωγικά, επιστημονικά, διόρθωση γραπτών διαγωνισμάτων, εργασιών  κλπ) χρειάζεται τουλάχιστον ακόμη 2-3 ώρες ημερησίως ανάλογα με την ειδικότητα του.

Ποιο είναι λοιπόν το προνομιακό ωράριο των Εκπαιδευτικών;

Να βάλουμε και άλλες παραμέτρους ;

Τελευταία το υπουργείο διατάζει οι συνεδριάσεις των συλλόγων των διδασκόντων να γίνονται εκτός του διδακτικού ωραρίου και μάλιστα απογεύματα. Επίσης πρέπει να αναφερθεί ότι κάθε σχολείο είναι μια δημόσια υπηρεσία και έχει όλες τις λειτουργίες της. Σε πολλά σχολεία οι διδάσκοντες εκτελούν μερικώς (αν υπάρχει Γραμματέας) ή εξ ολοκλήρου τις εργασίες αυτές..

Τελευταία αναφέρω (αν και αξιολογικά είναι πρώτη) το στρες  και την ψυχολογική πίεση στην οποία υποβάλλεται ο Εκπαιδευτικός κατά την διάρκεια άσκησης του διδακτικού του έργου.

Πως λοιπόν θα αυξηθεί το διδακτικό ωράριο των Εκπαιδευτικών, είναι εφικτό;

Και βέβαια είναι αν γίνουν αναγκαστικές εκπτώσεις .

Εκπτώσεις στην παιδαγωγική, επιστημονική και ψυχολογική παράμετρο.

Θυμάστε πολλοί που έχετε κάποια ηλικία τις δεκαετίες του 60 ή 70;

Τάξεις με 50 μαθητές και άνω, καθηγητές που αδυνατούσαν να κάνουν σωστό μάθημα, ψυχολογικά και σωματικά κουρασμένους αλλά και οικονομικά απαξιωμένους, μαθητές καταπιεσμένους κ.α

Υπήρχαν βέβαια και οι εξαιρέσεις σε μια εποχή όμως που δεν υπήρχε η τωρινή κοινωνική απαξίωση των Εκπαιδευτικών για την οποία φρόντισαν ορισμένοι συστηματικά τα προηγούμενα χρόνια.

Γυρίζουμε λοιπόν όχι απλά πίσω σε προηγούμενες δεκαετίες αλλά σε ακόμη ποιο άσχημες για όλους καταστάσεις.

Η κοινωνία Συνολικά πρέπει να το αντιληφθεί αυτό!!

.

Μειωμένες οι αποδοχές των Εκπαιδευτικών κατά μέσο όρο 520€ τον μήνα τους επόμενους 3 μήνες. Η μείωση θα είναι μεγαλύτερη τους επόμενους τρεις μήνες λόγω αναδρομικότητας.
Αναλυτικά:
α) Λόγω επιπλέον κρατήσεων 4% που αναφέρονται
1% υπέρ ΤΠΔΥ
2% ειδική εισφορά αλληλεγγύης
1% ειδική εισφορά υπέρ ΟΑΕΔ
αναδρομικά από 1-1-2011
και
β) της περικοπής του κινήτρου απόδοσης κατά 50% από 1-7-2011,
άρα για τους μήνες Οκτ , Νοε , και Δεκ δεν θα δοθεί κίνητρο απόδοσης ώστε να συμψηφιστεί η διαφορά των μηνών Ιουλ , Αυγ και Σεπ 2011.
Οι παραπάνω περικοπές (α ) θα πραγματοποιηθούν σε τρεις (3) δόσεις στις μισθοδοσίες Οκτωβρίου-Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2011.
Στις παραπάνω κρατήσεις θα πρέπει να συνυπολογισθεί και η Αύξηση του φόρου λόγω μείωσης του αφορολόγητου κατά 7000€ με αποτέλεσμα την πληρωμή επιπλέον φόρου 700€ τον χρόνο
Επομένως για έναν μισθό 1200€ (ακαθάριστα), οι επιπλέον κρατήσεις θα είναι:
50€ κίνητρο απόδοσης
1150x 4%=46 οι επιπλέον κρατήσεις
58,33€ λόγω αύξησης του αφορολόγητου κατά 7.000
Συνολικά μηνιαίως 154,33€
____________________________________________________
Τώρα για τους μήνες Οκτ, Νοε, Δεκ
100€ Κίνητρο απόδοσης
184€ οι επιπλέον κρατήσεις αναδρομικά (12×46:3=184)
233,32 λόγω μείωσης του αφορολόγητου κατά 7000 (12×58,33:3=233,32)
Συνολικά: 517,32 € λιγότερα θα εισπράξει ένας Εκπαιδευτικός με ακαθάριστες αποδοχές 1200€ που μισθοδοτήθηκε ολόκληρο το 2011.

Και εις άλλα με υγεία!   🙂

.

Ορκωμοσία, πτυχίο και διορισμός. Για τους περισσότερους νέους δασκάλους η λέξη «ανεργία» ήταν σχεδόν άγνωστη τα τελευταία χρόνια, ωστόσο τα μηνύματα δεν είναι ελπιδοφόρα για τους αποφοίτους των παιδαγωγικών τμημάτων από το 2015.

Η μείωση των σχολικών μονάδων κατά 12%, ο δραστικός περιορισμός των συνταξιοδοτήσεων και η αναλογία της μιας πρόσληψης για κάθε πέντε αποχωρήσεις «φρενάρουν» την ταχεία απορρόφηση των δασκάλων από τη δημόσια εκπαίδευση. Μάλιστα, εκτιμάται ότι οι πίνακες των αναπληρωτών θα γεμίσουν με 8.000 δασκάλους σε μία τετραετία, από 4.345 που είναι σήμερα, αν διατηρηθεί η ετήσια αύξηση των αδιορίστων κατά 25%.

Αγωνιώδη ερωτήματα

Την παραπάνω εικόνα, που ανατρέπει τα μέχρι στιγμής δεδομένα για τον κλάδο των δασκάλων, σκιαγραφεί έρευνα που διεξήγαγε επιστημονική ομάδα της εταιρίας συμβούλων εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας «Employ», υπό την επίβλεψη των συμβούλων Χρήστου Ταουσάνη, Κωνσταντίνου Κότιου και του συνεργάτη – εκπαιδευτικού ερευνητή Βασίλειου Καλόγηρου. Αφετηρία για την εκπόνηση της μελέτης, που φέρει τον τίτλο «Τάσεις και προοπτικές στο επάγγελμα του δασκάλου», αποτέλεσαν τα αγωνιώδη ερωτήματα αριστούχων μαθητών. Κατά τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών τους εξέφραζαν απορίες για το αν θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις υψηλές βαθμολογίες τους για τη «σιγουριά» του Παιδαγωγικού.

Υπενθυμίζεται ότι το ολοήμερο σχολείο συνέβαλε στην απορρόφηση χιλιάδων νέων δασκάλων, με αποτέλεσμα να αδειάσουν οι πίνακες των αδιορίστων και να εκτοξευτεί η ζήτηση για τα παιδαγωγικά τμήματα στις πανελλήνιες εξετάσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι οι βάσεις του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ «ανταγωνίζονται» με αυτές της Νομικής τα τελευταία χρόνια.

Οι συνταξιοδοτήσεις

Ωστόσο, οι πόρτες των σχολείων σταδιακά φαίνεται ότι… κλείνουν την προσεχή πενταετία για τους νέους αποφοίτους των Παιδαγωγικών Τμημάτων, σηματοδοτώντας την επιστροφή του εφιάλτη της ανεργίας στο συγκεκριμένο κλάδο. Το τρέχον σχολικό έτος (2010-2011) καταγράφηκαν 4.345 αδιόριστοι δάσκαλοι, που εργάζονται ως αναπληρωτές, παρουσιάζοντας αύξηση 24,53% σε σύγκριση με το 2009-2010.

Τα συμπεράσματα

Η επεξεργασία στοιχείων του υπουργείου Παιδείας για τις συνταξιοδοτήσεις οδηγεί τους ερευνητές στα εξής συμπεράσματα:

1. Ο ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ 36.813 δασκάλων τα τελευταία 21 χρόνια (από το 1990 έως το 2011) συνεπάγεται και σταδιακή μείωση των άμεσων συνταξιοδοτήσεων.

2. ΟΙ ΔΙΟΡΙΣΘΕΝΤΕΣ των τελευταίων 21 ετών δεν έχουν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.

3. ΚΟΒΟΝΤΑΙ οι πρόωρες συντάξεις. Αυτό αφορά κυρίως τις γυναίκες που αποτελούν και την πλειονότητα των δασκάλων (31.036 γυναίκες και 15.787 άνδρες εκπαιδευτικοί).

4. AΥΞΑΝΟΝΤΑΙ τα όρια συνταξιοδότησης.

5. ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ο αριθμός των δασκάλων που αποκτούν δικαίωμα συνταξιοδότησης. Μετά την αποχώρηση 2.700 δασκάλων, απομένουν 5.839 εκπαιδευτικοί άνω των 50 ετών, οι οποίοι αποτελούν περίπου το 12,9% των υπηρετούντων. Με βάση τα ηλικιακά στοιχεία, αυτοί που μπορούν να συνταξιοδοτηθούν άμεσα είναι 3.092 (6,8%).

Συγχωνεύσεις

Λόγω του «Καλλικράτη» στην εκπαίδευση, το επόμενο σχολικό έτος δε θα λειτουργήσουν 715 δημοτικά σχολεία. Η μείωση αυτή, σύμφωνα με την έρευνα, ανέρχεται σε 12% και θα οδηγήσει σε ελάχιστους διορισμούς δασκάλων αλλά και σε περιορισμό των αναγκών για αναπληρωτές. Επιπλέον, από το 2003 έως και το 2009 παρατηρείται συνεχής μείωση του μαθητικού πληθυσμού το δημοτικών, όπως επίσης και των εκπαιδευτικών μονάδων. Από τους 654.780 μαθητές της περιόδου 2003-2004 φθάσαμε στους 635.804 μαθητές το 2008-2009, δηλαδή στα θρανία κάθονται 18.976 λιγότεροι μαθητές.

Εως το 2015

H εκτίμηση για μείωση του αριθμού των δασκάλων που θα απασχολούνται ως μόνιμοι και αναπληρωτές ενισχύεται και από άλλες παραμέτρους, όπως η μείωση των αποσπάσεων, των εκπαιδευτικών αδειών, το κλείσιμο των μικρών σχολείων και η μικρή επιβάρυνση που θα προκύψει από την έλευση αποφοίτων παιδαγωγικών τμημάτων του εξωτερικού (Βουλγαρία, Ρουμανία και Κύπρο). «Η μείωση μπορεί να συγκρατηθεί προσωρινά -και μέχρι το 2015, έτος πλήρους εφαρμογής του νέου ασφαλιστικού- από τον αυξημένο αριθμό συνταξιοδοτήσεων και από την αύξηση των ολοήμερων σχολείων», επισημαίνουν οι ερευνητές

ΠΗΓΗ: μου διαφεύγει….

.

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο βρήκα ένα πολύ ενδιαφέρον, όσο και ανατριχιαστικό, άρθρο 😀 😀

Δείτε το στο slideshare.net

.

Εναλλακτικά κατεβάστε από ΕΔΩ το άρθρο.

.

Ενημέρωση πάνω σε θέματα Οδικής ασφάλειας και Κυκλοφοριακής αγωγής πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 8/4/2011 από τον εκπρόσωπο της τροχαίας Καρδίτσας κ. Ραπτόπουλο. Τον ευχαριστούμε θερμά!

Πολύ μεγάλη συμμετοχή είχε η συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά των συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολικών μονάδων που πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της Καρδίτσας. Οι γονείς και τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Ξυνονερίου ήταν εκεί για να ενώσουν τη φωνή τους μ΄εκείνους που θέλουν να σχολειά τους να μην κλείσουν.

Μεσίστια κυματίζει η σημαία στο Δημοτικό Σχολείο Ξυνονερίου (Δασκαλοχώρι) μετά την έκτακτη Γενική Συνέ­λευση στις 17/3 που είχε το τοπικό συμβούλιο, ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, ο εκπολιτιστικός σύλλογος του χωριού, παρουσία της αντιδημάρχου κ. Αρβανιτάκου Σο­φίας.

Αποφάσισαν ομόφωνα:

Ψήφισμα

Οι παραπάνω σε ψήφισμα τους επισημαίνουν :

Το Ξυνονέρι (Δασκαλοχώρι) μόνο και μόνο για την ιστο­ρία του πρέπει να μείνει ανοικτό διότι αριθμεί πάρα πολ­λούς δασκάλους και εκπαιδευτικούς. Διότι μετά την επίσκεψη μας στην Δ/ντρια Π.Ε. κ. Μητσιάδη μας διαβεβαί­ωσε ότι θα παραμείνει ανοικτό, διότι αριθμεί για το επόμενο έτος 15 μαθητές. Το σχολείο είναι άρτια εξοπλισμένο και βρίσκεται σ’ ένα μαγευτικό αλσύλλιο όπου το επισκέπτον­ται κι άλλα σχολεία με τις εκδρομές που κάνουν, οπότε υπάρχει μια αδελφοποίηση σχολείων.

Στους υπεύθυνους απαντάμε:

Γιατί οι μαθητές να πάνε στην Κρύα Βρύση ( δεν έχουμε τίποτα με τους κατοίκους του χωριού) όταν με 38-40 μαθη­τές κάνουν το σχολείο από πενταθέσιο – εξαθέσιο; Μήπως για να είναι ο επόμενος εύκολος στόχος στον «Καλλικράτη» Νο 2; Και μετά; ‘Άλλες μετακινήσεις και σε άλλο σχολείο; (Μητρόπολη).

Γιατί να μας αναγκάσουν να πάμε τα παιδιά μας στην Καρδίτσα που θα λειτουργήσει ως ντόμινο και στο Γυμνά­σιο Μητροπόλεως μιας και οι μαθητές που φεύγουν από το Δημοτικό θα γράφονται στο Γυμνάσιο Καρδίτσας;

Ποιος εγγυάται την ασφαλή μεταφορά των μαθητών; ή θα υποχρεώνονται οι γονείς να τα μεταφέρουν;

Γιατί να μην είναι ανοικτά και τα 3 σχολεία αφού θα έχουν τους ίδιους δασκάλους;

Γιατί να μην έχουν ίσες ευκαιρίες ολιγοθέσια σχολεία με πολυθεσία εκπαιδευτικούς με ειδικότητες όταν βρί­σκονται σε μικρή απόσταση και μπορούν να εξυπηρετηθούν και τα τρία χωριά μαζί; (σήμερα εκπαιδευτικός γαλλικών πη­γαίνει από Καρδίτσα σε χωριό και αντίστροφα για να καλύ­ψει ανάγκες της υπηρεσίας και όχι σε απόσταση 500 μ.)

Το τοπικό συμβούλιο, ο σύλλογος γονέων και κηδεμό­νων και ο εκπολιτιστικός σύλλογος Ξυνονερίου καλεί όλους τους χωριανούς σε γενικό ξεσηκωμό, σε όποια θέση κι αν βρίσκονται.

Καλεί τους συνταξιούχους και εν ενεργεία δασκάλους να πάρουν θέση και να ριχτούν κι αυτοί στη μάχη ώστε να μείνουν τα σχολεία ανοικτά.

Στο κάτω κάτω Έλληνες φορολογούμενοι είμαστε και έχουμε ίσα δικαιώματα και δωρεάν δημόσια παιδεία.

Ακολουθούν υπογραφές γονέων – κατοίκων του Ξυνο­νερίου.

Χιλιάδες οργανικές θέσεις δασκάλων και καθηγητών θα «κερδίσει» η κυβέρνηση και θα χάσει η εκπαίδευση. Οι καταργήσεις, οι συγχωνεύσεις και οι υποβιβασμοί σχολικών μονάδων δημιουργούν μια τεράστια δεξαμενή υπεράριθμων εκπαιδευτικών που θα τεθούν σε καθεστώς ομηρείας. Όπως δήλωσε η υπουργός Παιδείας, αν δεν υπάρχει διαθέσιμη θέση στον νομό που υπηρετούν, θα πάνε σε διπλανούς νομούς!

Τόσο απλό είναι για την κ. Διαμαντοπούλου. Το ξεσπίτωμα των ανθρώπων ή η διάλυση οικογενειών, με τη μάνα και τα παιδιά στην Καρδίτσα και τον πατέρα στα Τρίκαλα, ή και πιο μακριά, αν δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις, είναι παράπλευρη απώλεια του πολέμου που έχουν κηρύξει στο δημόσιο σχολείο.

Από κάθε κατάργηση, συγχώνευση ή υποβιβασμό σχολικής μονάδας, η κυβέρνηση γλιτώνει από 1 μέχρι και 10, μπορεί και παραπάνω, οργανικές θέσεις. Όπως προκύπτει από τη «λίστα θανάτου», το εγχείρημα αναμόρφωσης του σχολικού χάρτη της εκπαίδευσης δίνει στην κυβέρνηση χιλιάδες τμήματα μαθητών λιγότερα. Μόνο από τις συγχωνεύσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση η κυβέρνηση εξοικονομεί 1.147 τμήματα. Από τους υποβιβασμούς 309 και από τις καταργήσεις τουλάχιστον 300. Σύνολο 1.756 τμήματα.

Αυτό μεταφράζεται απευθείας σε 1.756 δασκάλους λιγότερους. Όμως, στην πραγματικότητα, το κέρδος για την κυβέρνηση είναι πολύ μεγαλύτερο διότι δεν υπολογίζονται οι θέσεις διευθυντών, δασκάλων ολοήμερων σχολείων και καθηγητών ειδικότητας.

Δύο παραδείγματα. Το πρώτο είναι από τη Δράμα. Το εγχείρημα εξορθολογισμού κόβει 42 τμήματα. Δεν χάνονται, όμως, μόνο 42 οργανικές θέσεις, αλλά πολύ περισσότερες. Σύμφωνα με τον αιρετό εκπρόσωπο των δασκάλων, Κ. Πατένταλη, από τις συγχωνεύσεις και τους υποβιβασμούς των δημοτικών σχολείων της περιοχής και νηπιαγωγείων χάνονται τουλάχιστον 57 οργανικές θέσεις δασκάλων, 6 οργανικές θέσεις νηπιαγωγών, 3 οργανικές θέσεις Φυσικής Αγωγής και 4 οργανικές θέσεις Αγγλικών. Σύνολο 70 θέσεις.

Το άλλο παράδειγμα έρχεται από την Αʼ Αθήνας, όπου συγχωνεύονται 70 δημοτικά σχολεία. Από τους πίνακες του υπουργείου Παιδείας προκύπτει ότι χάνονται 82 οργανικές θέσεις. Στην πραγματικότητα, συνυπολογίζοντας τις θέσεις δασκάλων, διευθυντών και ειδικοτήτων, χάνονται 237 θέσεις και από τους υποβιβασμούς 58. Με άλλα λόγια ο αποδεκατισμός των σχολείων των υποβαθμισμένων γειτονιών της Αθήνας θα εμπλουτίσει την τεχνητή δεξαμενή της υπεραριθμίας με 295 δασκάλους!

Βάσει των παραπάνω δεν είναι υπερβολική η εκτίμηση ότι οι οργανικές θέσεις που θα χαθούν από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση μπορεί να ξεπεράσουν και τις 4.000.

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 410 σχολεία σε 205. Από κάθε συνένωση χάνονται 3 ή 4 τμήματα μαθητών. Σε κάθε τμήμα αντιστοιχούν 2 καθηγητές. Με βάση τα παραπάνω μπορεί να εκτιμήσει κανείς ότι θα χαθούν πάνω από 1.600 θέσεις. Αν συνυπολογιστούν και αυτές που χάνονται από τις 24 καταργήσεις Γυμνασίων και Λυκείων, προκύπτει ότι μαζί με τα σχολεία θα εξαφανιστούν περίπου 2.500 θέσεις.

Και δεν τελειώνουμε εδώ. Οι ανακοινώσεις της Δευτέρας συγκροτούν το πρώτο κύμα συγχωνεύσεων. Έπεται και δεύτερο καθώς, όπως δηλώνει η υπουργός Παιδείας, οι συνενώσεις αποτελούν πάγια τακτική. Το δεύτερο κύμα θα αποτελειώσει τα σχολεία των χωριών και θα περιλάβει και την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, που δεν πειράχτηκε σʼ αυτή τη φάση. Ο οδοστρωτήρας στα Επαγγελματικά Λύκεια και Σχολές θα περάσει μετά την προώθηση του νέου νόμου για τη λειτουργία της τεχνικής εκπαίδευσης.

Η πλασματική δημιουργία μιας τεράστιας δεξαμενής πλεοναζόντων εκπαιδευτικών σχεδόν θα «μηδενίσει το κοντέρ» των διορισμών για τα επόμενα χρόνια. Δεδομένου ότι πλέον ισχύει και για την εκπαίδευση η αναλογία «μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις», τα σχολεία θα κάνουν έτη πολλά για να δουν νέους εκπαιδευτικούς.

Από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο η υπουργός Παιδείας έθετε τον στόχο της μείωσης των θέσεων εργασίας στην εκπαίδευση κατά 30.000. Όλα δείχνουν ότι θα τα καταφέρει και με το παραπάνω. Το ρεύμα των αποχωρήσεων θα συνεχιστεί και την επόμενη τριετία. Πέρυσι 11.500 δάσκαλοι και καθηγητές έσπευσαν να βγουν σε σύνταξη πριν ο νέος ασφαλιστικός νόμος ανοίξει τις πύλες της κολάσεως και γιʼ αυτούς.

Μέχρι το τέλος του 2013 αναμένεται να έχουν αποχωρήσει από την εκπαίδευση 45.000 εκπαιδευτικοί, δηλαδή το 20% του συνόλου των σημερινών μόνιμα υπηρετούντων. Η αναλογία «ένας προς πέντε» σημαίνει ότι τις θέσεις των 45.000 δασκάλων και καθηγητών που θα φύγουν θα καλύψουν μόλις 9.000 νέοι εκπαιδευτικοί. Κι αυτό υπό αίρεση. Θα πάρουμε όσους χρειαζόμαστε, είναι το “δόγμα Διαμαντοπούλου”.

Οι συγχωνεύσεις και η σαρδελοποίηση των μαθητών στα σχολεία που προς το παρόν τη γλίτωσαν δίνουν στην κυβέρνηση την ευκαιρία να καλύψει τις αποχωρήσεις εκπαιδευτικών εκ των ενόντων. Το εγχείρημα των συγχωνεύσεων είναι το πρώτο κεφάλαιο στο μεγάλο πρόζεκτ της δημιουργίας του φθηνού σχολείου.

ΠΗΓΗ: www.alfavita.gr

Μαρ 11
18

Ολοκληρώθηκε λοιπόν στις 17/03/2011 η μικρή μας δημοσκόπηση που είχε διάρκεια δέκα ημερών.

Στην ερώτηση ”Πιστεύετε ότι οι συνενώσεις-συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων θα βελτιώσουν το επίπεδο της δημόσιας εκπαίδευσης;” δεχτήκαμε 33 απαντήσεις εκ των οποίων 29 απάντησαν Όχι, 2 απάντησαν Ναι και 2 απάντησαν Ίσως. Ευχαριστούμε πολύ όσους συμμετείχαν στη σύντομη αυτή δημοσκόπηση! 🙂