ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ | Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Καστοριάς

Πατήστε ΕΔΩ

ΠΡΟΤΑΣΗ Β΄ΦΑΣΗΣ 2016-2017

δίχως ετικέτα

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΠΥΣΠΕ

ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ

 

  1. Κωνσταντινίδης Σωτήριος από το 6/θ Δ.Σ Κωσταραζίου στο 2/θ Δ.Σ Ν. Οικισμού  με 139,25 μόρια
  2. Κολλάρης Σωτήριος από το 6/Θ Δ.Σ Κολοκυνθούς στο 2/θ Δ.Σ Ν. Οικισμού με 133,92 μόρια
  3. Κεσκίνη Αντωνία από το 6/Θ Δ.Σ Κολοκυνθούς στο 6/θ Δ.Σ Χιλιοδένδρου με 120,72 μόρια
  4. Μήσσιου Ελένη από το 6/Θ Δ.Σ Κολοκυνθούς στο 4/θ Δ.Σ Νεστορίου με 114,07 μόρια

ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΜΕΤΑΘΕΣΗ

ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ

 

  1. Αμανατίδης Παναγιώτης που ήρθε με μετάθεση στο Π.Υ.Σ.Π.Ε. Ν. Καστοριάς, στο 6/θ Δ.Σ Κολοκυνθούς  με 146,93 μόρια
  2. Σολωμός Δημήτριος, που ήρθε με μετάθεση στο Π.Υ.Σ.Π.Ε. Ν. Καστοριάς, στο 6/θ Δ.Σ Κορησού με 103,24 μόρια
  3. Κελεπούρη Μαρία που ήρθε με μετάθεση στο Π.Υ.Σ.Π.Ε. Ν. Καστοριάς στο 12/θ Δ.Σ Μεσοποταμίας με 96,82 μόρια
  4. Ράπου Μαρία, που ήρθε με μετάθεση στο Π.Υ.Σ.Π.Ε. Ν. Καστοριάς στο 6/θ Δ.Σ Κολοκυνθούς με 93,29 μόρια
  5. Παπαμαρίνου Μαρία, που ήρθε με μετάθεση στο Π.Υ.Σ.Π.Ε. Ν. Καστοριάς στο 6/θ Δ.Σ Κολοκυνθούς με 90,02 μόρια
  6. Παπαβασιλείου Ευαγγελία, που ήρθε με μετάθεση στο Π.Υ.Σ.Π.Ε. Ν. Καστοριάς στο 4/θ Δ.Σ Οινόης με 82,18 μόρια

Μετά την εξέταση των αιτήσεων και των δηλώσεων των εκπαιδευτικών ανακοινώνει τις θέσεις που εξακολουθούν να παραμένουν οργανικά κενές ως εξής:

Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70  ΔΑΣΚΑΛΩΝ

 

Δ.Σ. ΚΕΝΑ
Δ.Σ ΑΣΠΡΟΚΚΛΗΣΙΑΣ 1
 Δ.Σ. ΚΩΣΤΑΡΑΖΙΟΥ 1
Δ.Σ ΔΙΠΟΤΑΜΙΑΣ 2
ΣΥΝΟΛΟ 4

          

 

 

 

 Κατόπιν τούτων, καλούνται μόνο οι ακόλουθοι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν δήλωση για οριστική τοποθέτηση και δεν κατέστη δυνατόν να τοποθετηθούν σε σχολείο της προτίμησής τους, εάν το επιθυμούν, να υποβάλουν συμπληρωματική δήλωση για τοποθέτηση στις ανωτέρω κενές οργανικές θέσεις από την Τρίτη 23 Mαΐου, 2017, ημέρα ανακοίνωσης των τοποθετήσεων της Φάσης Α’, μέχρι και την Πέμπτη 25 Μαΐου 2017 στις 10 το πρωί, αυτοπροσώπως ή διά αντιπροσώπου κατόπιν εξουσιοδότησης, στη Γραμματεία του ΠΥΣΠΕ Καστοριάς, επί της οδού Καραολή 10 – 2ος όροφος – Kαστοριά, είτε με email (mail@dipe.kas.sch.gr) με σαρωμένη την υπογεγραμμένη αίτηση – δήλωσή τους.

 

  1. Ζάρρου Ναούμα, που βρίσκεται στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ Καστοριάς με 101,33 μόρια
  2. Ντουμάνης Ευάγγελος που ήρθε με μετάθεση στο ΠΥΣΠΕ Καστοριάς, με 104,81 μόρια
  3. Πατέρας Δημήτριος που ήρθε με μετάθεση στο ΠΥΣΠΕ Καστοριάς, με 84,34 μόρια
  4. Ποζατσίδου Ελισάβετ που ήρθε με μετάθεση στο ΠΥΣΠΕ Καστοριάς με 83,81 μόρια

 

Επισημαίνεται ότι η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών Θα γίνει ύστερα από σύγκριση μεταξύ τους. Σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί δεν υποβάλλουν αίτηση προτίμησης για τα συγκεκριμένα οργανικά κενά, κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης, ενώ τα σχολεία στα οποία υπάρχουν κενά, κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης, σύμφωνα με το άρθρο 15, παρ.12 του Π.Δ. 100/97 (ΦΕΚ 94Α’). Κατόπιν αυτού τοποθετούνται, υποχρεωτικά προς το συμφέρον της υπηρεσίας, οι έχοντες τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης στα σχολεία με τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης.

Παληγιάννης Βασίλειος

Αιρετός Κ.Υ.Σ.Π.Ε.

Τηλ. 6974750409 Fax: 2103442287
e-mail: paligiannis@hotmail.gr                                                                                      Αθήνα, 21/5/2017

 

Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης
Στο ίδιο έργο θεατές…
Η επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα τουλάχιστον τις τελευταίες δεκαετίες, αφού η εκάστοτε κυβέρνηση επιδίωκε τον απόλυτο έλεγχο της διοικητικής πυραμίδας αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στην εκπαίδευση.
Δυστυχώς η «κυβερνώσα αριστερά» μετά την επιλογή των 13 Περιφερειακών Διευθυντών όπου θριάμβευσε ο κομματισμός, η ημετεροκρατία κι η αναξιοκρατία συνέχισε την προσπάθεια ελέγχου της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης με τις επιλογές Διευθυντών Σχολείων και Διευθυντών Εκπαίδευσης. Θυμίζω πως η επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων πραγματοποιήθηκε, για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης, με τη συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων και η επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης με τη συμμετοχή των Διευθυντών Σχολείων.
Είχαμε επισημάνει από την πρώτη στιγμή πως η συγκεκριμένη διαδικασία, που άλλωστε δεν εφαρμόζεται πουθενά στον κόσμο ήταν προβληματική και προϊόν άκρατης ιδεοληψίας. Η απόφαση της ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας για την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων υποχρέωσε την πολιτική ηγεσία στην κατάθεση νέου νομοθετικού πλαισίου για τις επιλογές στελεχών. Ενός σχεδίου νόμου που δημιουργεί προβληματισμό κι άπειρα ερωτηματικά.
Συγκεκριμένα:
 Γιατί με ευθύνη του, ο υπουργός Παιδείας δεν επεδίωξε τη διεξαγωγή ουσιαστικού διαλόγου για το συγκεκριμένο θέμα με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες όταν γνώριζε εδώ και μήνες την απόφαση του ΣΤΕ και απευθύνθηκε μόνο προσχηματικά σε αυτές; Η απαξίωση του διαλόγου πιστοποιεί την έλλειψη υπευθυνότητας στην αντιμετώπιση των θεμάτων της εκπαίδευσης ή στην ειλημμένη απόφαση για ελεγχόμενες επιλογές;
 Γιατί δεν κατατέθηκε ένα σχέδιο νόμου για όλα τα στελέχη εκπαίδευσης; Δεν γνωρίζει η πολιτική ηγεσία πως κι οι αποφάσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης είναι κι αυτές εν δυνάμει προσβλητέες και οι
Σχολικοί Σύμβουλοι έχουν πάρει κατ’ επανάληψη παράταση στη θητεία τους; Ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί η αποσπασματική επιλογή;
 Γιατί η πολιτική ηγεσία επιμένει στην έκφραση γνώμης και μάλιστα μόνο των μόνιμων εκπαιδευτικών για τους υποψήφιους Διευθυντές Σχολείων; Δε γνωρίζει τι προβλήματα δημιουργήθηκαν στους συλλόγους διδασκόντων πρόσφατα αλλά και στο παρελθόν με την επιλογή των υποδιευθυντών όπου οι συνάδελφοι για να αποφύγουν τις αντιπαλότητες, τις τριβές ανάμεσα τους αλλά και δικαστικές περιπέτειες αναγκάζονταν να καταθέτουν αλφαβητική κατάσταση υποψηφίων; Τελικά είναι απόρροια της ιδεοληπτικής εμμονής της πολιτικής ηγεσίας ή εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες;
 Γνωρίζει ο υπουργός Παιδείας πως ο ορισμός της πλειοψηφίας των μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων γίνεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή χωρίς κανένα αξιοκρατικό κριτήριο πέραν της 15ετούς υπηρεσίας; Είναι δυνατόν να μη γίνεται κατανοητό ότι μ΄ αυτόν τον τρόπο διευκολύνεται η επιλογή των «δικών μας παιδιών» από τους «δικούς μας ανθρώπους»; Αμφισβητεί κανείς ότι πρόκειται για απαράδεκτη μεθόδευση ελέγχου των επιλογών;
 Ερωτήματα εκφράζονται και ως προς την μοριοδότηση των επιμέρους κριτηρίων. Δεν θα ασχοληθώ, γιατί πιστεύω πως η πολιτική ηγεσία δεν θα επιμείνει σ’ ένα τόσο πρόχειρο, αποσπασματικό και προβληματικό σχέδιο επιλογής στελεχών. Άλλωστε οι επιμέρους αλλαγές άρχισαν να γίνονται.
Αν πραγματικά ο υπουργός Παιδείας θέσει το συμφέρον της δημόσιας εκπαίδευσης πάνω από τη σκληρή παραταξιακή λογική και κομματική σκοπιμότητα τότε πρέπει άμεσα να επιδιώξει ένα γόνιμο κι ουσιαστικό διάλογο. Ένα διάλογο με στόχο τη διασφάλιση των όρων και προϋποθέσεων που απαιτούνται για τη εφαρμογή ενός συστήματος επιλογής με αντικειμενικά, αξιοκρατικά κριτήρια και με συμβούλια επιλογής μη ελεγχόμενα. Διαφορετικά και με δεδομένη τη δυσπιστία των εκπαιδευτικών για την εγκυρότητα και την αξιοκρατία της επιλογής στελεχών εκπαίδευσης κι αυτές οι επιλογές σύντομα θα έχουν ημερομηνία λήξης.
Επιτέλους πρέπει να κατανοήσουμε, ιδιαίτερα σήμερα που ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις, την ανάγκη ενός συλλογικού και οραματικού σχεδίου που θα ενώνει και θα προσφέρει προοπτική για ποιότητα στην εκπαίδευση και στην αναβάθμιση του κύρους, της αξιοπιστίας και του ρόλου των στελεχών εκπαίδευσης.
Πάντα στη διάθεσή σας
Παληγιάννης Βασίλειος

Σχολείο Αμπελοκήπων

ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

Τηλ  6945494957

 

Σύμφωνα με την Αριθμ. Πρωτ.: Φ.11.2/1606  16-05-2017     ΑΠΟΦΑΣΗ της

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

 

Καλούνται:

1) Οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων, ΠΕ60 Νηπιαγωγών, γενικής και ειδικής αγωγής, που υπέβαλαν αντίστοιχη αρχική αίτηση για βελτίωση θέσης, κατά τη διάρκεια υποβολής αιτήσεων μετάθεσης

2) Οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων, που ήρθαν με μετάθεση στο ΠΥΣΠΕ Καστοριάς.

3) Οι εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ16 – Μουσικής Αγωγής που υπέβαλαν αντίστοιχη αρχική αίτηση για βελτίωση θέσης ή δήλωση οριστικής τοποθέτησης, κατά τη διάρκεια υποβολής αιτήσεων μετάθεσης.

4) Οι εκπαιδευτικοί που είναι αποσπασμένοι στο εξωτερικό και η απόσπασή τους λήγει στις 31/8/2017.

Να υποβάλλουν  στο ηλεκτρονικό σύστημα  https://teachers.minedu.gov.gr  τη σχετική δήλωση Οριστικής Τοποθέτησης/Βελτίωσης θέσης ή Οριστικής Τοποθέτησης Μετατιθέμενων στην οποία να επιλέξουν με  σειρά προτίμησης τις σχολικές μονάδες που επιθυμούν να μετατεθούν ή να τοποθετηθούν, ανεξαρτήτως κενών οργανικών θέσεων, από την Τετάρτη 17-05-2017 μέχρι και Δευτέρα 22-05-2017 στις 12:00 μ.μ.

      Σας υπενθυμίζουμε ότι η είσοδος στο ηλεκτρονικό σύστημα επιτυγχάνεται με τους προσωπικούς κωδικούς του Σχολικού Δικτύου (sch.gr).    

Κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να δηλώσει μέχρι είκοσι (20) προτιμήσεις, σύμφωνα με το Π.Δ. 100/1997, χωρίς να γίνεται διαχωρισμός σε πρωϊνό και ολοήμερο τμήμα της σχολικής μονάδας, καθότι οι θέσεις των Δασκάλων και Νηπιαγωγών στα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία είναι ενιαίες και χωρίς διάκριση.

      Μετά την καταληκτική ημερομηνία ( 22-05-2017 στις 12:00 μ.μ ακριβώς), δε θα γίνεται δεκτή καμία απολύτως διόρθωση.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

 ΠΕ 70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ

Δ.Σ. ΚΕΝΑ
Δ.Σ. ΑΣΠΡΟΚΚΛΗΣΙΑΣ 1
Δ.Σ ΧΙΛΙΟΔΕΝΔΡΟΥ 1
Δ.Σ ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑΣ 1
Δ.Σ ΝΕΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ 2
Δ.Σ ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ 1
Δ.Σ ΟΙΝΟΗΣ 1
Δ.Σ ΔΙΠΟΤΑΜΙΑΣ 2
Δ.Σ ΚΟΡΗΣΟΥ 1
ΣΥΝΟΛΟ 10

 

ΠΕ71 ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

(ΕΙΔΙΚΟ Δ.Σ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ και ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ)

 

 
ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΕΝΑ
1Ο ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ (Θ.Χ.Π.Α) 1
 2Ο ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ 1
ΕΙΔΙΚΟ Δ. Σ.ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 4
1Ο ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 1
2Ο ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 1
3Ο ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 1
5Ο ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 1
9Ο ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 1
10Ο  ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 1
ΜΑΥΡΟΧΩΡΙ 1
ΚΟΡΗΣΟΥ 1
ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑΣ 1
ΧΙΛΙΟΔΕΝΔΡΟΥ 1
ΚΩΣΤΑΡΑΖΙΟΥ

 

1
ΣΥΝΟΛΟ 17
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΚΕΝΑ
ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 1
1Ο ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑΣ 1
ΣΥΝΟΛΟ 2
ΠΕ16 ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 

 
ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΕΝΑ
1Ο ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ 1
 2Ο ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ 1
3Ο  ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ 1
1Ο ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 1
4Ο  ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 1
6Ο  ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 1
7Ο  ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 1
9Ο ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 1
ΚΩΣΤΑΡΑΖΙΟΥ 1
ΚΟΡΗΣΟΥ 1
1ΟΥ ΜΑΝΙΑΚΩΝ 1
ΣΥΝΟΛΟ 11

 Δεν υφίσταται κανένα οργανικό κενό εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ6Ο Νηπιαγωγών

Συναδέλφισσες/Συνάδελφοι

Θα ήθελα να σας επισημάνω ότι οι τοποθετήσεις των συναδέλφων που ήρθαν με μετάθεση γίνονται ταυτόχρονα με τις μεταθέσεις εντός ΠΥΣΠΕ γι΄αυτό και δίνεται η δυνατότητα δήλωσης 20 επιλογών. Δηλαδή κατά τη διαδικασία θα προκύψουν κενά από μετακινήσεις τα οποία δε φαίνονται τώρα,ούτε και μπορούν να προβλεφθούν. Άρα καλό είναι να δηλώσουμε όσα περισσότερα σχολεία θέλουμε. Επίσης θα πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μείνει κενή οργανική θέση. Αν κάποιες θέσεις μείνουν κενές σημαίνει ότι κάποιοι συνάδελφοι δεν τοποθετήθηκαν στην πρώτη φάση και θα κληθούν να ξαναδηλώσουν τις θέσεις που έμειναν κενές και μόνο αυτές.Τέλος σας ενημερώνω ότι συμφωνήθηκε ομόφωνα σήμερα στη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ, οι τοποθετήσεις να γίνουν αυτόματα-ηλεκτρονικά μέσω του προγράμματος δηλώσεων.

 

ΠΗΓΗ :ΔΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

 

 

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΙΡΕΤΩΝ ΚΥΣΠΕ
1) Μετά τις τελευταίες προσλήψεις ο πίνακας των 70.50 εξαντλήθηκε κι έφτασε στο 3929 στον πίνακα Γενικής για τους ΠΕ70. Για τους ΠΕ 60.50 έφτασε στο 665.

2) Τροπολογία για τις μεταθέσεις και την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων
Με τροπολογία που θα κατατεθεί και θα ψηφιστεί στη βουλή την επόμενη βδομάδα μετατίθεται για την επόμενη χρονιά η ισχύς του ΠΔ 111/16, που προβλέπει την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων ΠΕ και ΔΕ. Στην ίδια τροπολογία θα αντιμετωπίζεται και το θέμα της υποβολής των αιτήσεων μετάθεσης για το 2017, αφού ως γνωστό το ΠΔ 50/96 προβλέπει ότι οι αιτήσεις υποβάλλονται τον μήνα Νοέμβριο κάθε έτους, κάτι που είναι αδύνατο να συμβεί φέτος.

Πολύς θόρυβος έχει γίνει τις τελευταίες ημέρες αναφορικά με την εξαγορά πλασματικού χρόνου, καθώς εικάζεται, ότι από 1/1/2017 το κόστος εξαγοράς πλασματικού χρόνου θα αυξηθεί, οδηγώντας σε πολλαπλή επιβάρυνση των ασφαλισμένων.

Υπενθυμίζουμε, ότι ο νόμος 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου) αύξησε το συνολικό ποσό εισφοράς κύριας σύνταξης εργοδότη και εργαζόμενου σε 20%, το οποίο κατανέμεται σε ποσοστό 6,67% στον εργαζόμενο και 13,33% στον εργοδότη (άρ. 38).

Τα κρίσιμα σημεία της διατάξεως αυτής και τελικώς της σπουδής για την υποβολή αιτήσεων εξαγοράς πλασματικού χρόνου είναι τα εξής:

[1] Η διάταξη του άρ. 38 του ν. 4336/2016 ισχύει από την δημοσίευση του νόμου, ήτοι από τις 12/5/2016 με αποτέλεσμα να γεννάται ζήτημα εάν τελικώς η αύξηση των εισφορών και συνακόλουθα η αύξηση του κόστους της αναγνώρισης πλασματικού χρόνου θα επέλθει από την 1/1/2017 (ήτοι με την έναρξη λειτουργίας του ΕΦΚΑ) ή από την 13/5/2016 (ήτοι την επόμενη ημέρα της δημοσίευσης του νόμου). Η πληροφόρηση, που έχουμε από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους επιμένει στην εφαρμογή της διατάξεως από 1/1/2017, παρά το γεγονός ότι άλλα ασφαλιστικά ταμεία, επιμένουν στην αντίθετη ερμηνεία. Πρέπει, συνεπώς, υποβάλλοντας την σχετική αίτηση αναγνώρισης να έχει κανείς κατά νου, ότι δεν έχει ακόμα πλήρως διευκρινισμένο, εάν η αναγνώριση του πλασματικού χρόνου στο Δημόσιο θα υπολογιστεί με το νέο τρόπο από 1/1/2017 ή αναδρομικά από 13/5/2016.

[2] Σημειώνεται, επίσης, ότι δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί με σχετική εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, εάν το ποσό εξαγοράς, που θα απαιτηθεί για την αναγνώριση του πλασματικού χρόνου θα αναλογεί στο συνολικό κόστος των εισφορών (ήτοι 20%) ή εάν θα περιορίζεται στην εισφορά του εργαζομένου (άρα 6,67%). Η πληροφόρηση, που διαθέτουμε προς το παρόν είναι, ότι ο ασφαλισμένος θα κληθεί να καταβάλλει το σύνολο της εισφοράς για κάθε μήνα, που αναγνωρίζει.

[3] Πρέπει να διευκρινιστεί, επίσης, προς αποφυγή αιφνιδιασμών, ότι μέχρι σήμερα η διαδικασία αναγνώρισης πλασματικού χρόνου στο Δημόσιο ήταν εξαιρετικά αργή, λόγω αφενός του όγκου των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδοτήσεως και αφετέρου των επάλληλων  αλλαγών και παρεμβάσεων στην συνταξιοδοτική νομοθεσία, που έχρηζαν (και χρήζουν ακόμα) ερμηνείας. Τούτο, ωστόσο, δεν σημαίνει αυτονόητα, ότι η διαδικασία αναγνώρισης θα συνεχίσει να κινείται με τους ίδιους χρονικά ρυθμούς. Δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει το ενδεχόμενο, να προχωρήσει η διαδικασία αναγνωρίσεως πλασματικών χρόνων, με την έκδοση των σχετικών πράξεων, με αποτέλεσμα να υποχρεωθούν οι υπάλληλοι, που υπέβαλαν αιτήσεις, να προβούν σε άμεση καταβολή των οφειλόμενων ποσών, σε αντίθεση από ότι συμβαίνει σήμερα.

[4] Η αναγνώριση πλασματικού χρόνου,  όπως πολλές φορές έχουμε επιμείνει στο παρελθόν, αποτελεί κατά κανόνα ένα μέσο θεμελίωσης του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, πράγμα που πλέον μετά τις διατάξεις του ν. 4336/2015 έχει νόημα ιδιαιτέρως στην περίπτωση, που ο υπάλληλος θεμελιώνει με την αναγνώριση του πλασματικού χρόνου, συνταξιοδοτικό δικαίωμα, μέσα στην μεταβατική περίοδο 2010-2012 (αφού από την 1-1-2013 τα όρια ηλικίας έχουν ήδη ανέλθει στα 62 έτη με σαράντα χρόνια εργασίας και στα 67 έτη σε κάθε άλλη περίπτωση) και υπό την αναγκαία προϋπόθεση, ότι κατά την ημέρα δημοσίευσης του ν. 4336/2015 (18-8-2015) συνέτρεχε και η ηλικιακή προϋπόθεση για την λήψη συντάξεως.

Εάν δεν συντρέχουν οι εν λόγω προϋποθέσεις, είναι εξαιρετικά αμφίβολο, εάν η αναγνώριση πλασματικών ετών «αξίζει τα λεφτά της», δεδομένης μάλιστα της διάρθρωσης των συντάξεων (βασική και αναλογική), που εισήγαγε ο νέος νόμος. Σημειωτέον, ότι η αναγνώριση χρόνου παιδιών και σπουδών αφορά μόνο τους ασφαλισμένους, που δεν είχαν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα το έτος 2010 ενώ ειδικά ο πλασματικός χρόνος στρατού και παιδιών μπορεί να οδηγήσει στην θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος πριν το έτος 2010, πράγμα, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. Ο χρόνος σπουδών από την άλλη πλευρά οδηγεί σε θεμελίωση μετά το έτος 2011.

Με τα δεδομένα αυτά αλλά και λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός, ότι ο νομοθέτης δεν έχει κανέναν ενδοιασμό (ακόμα και εάν κάτι τέτοιο θίγει θεμελιωμένα δικαιώματα) να αιφνιδιάσει τους ασφαλισμένους τροποποιώντας τις ισχύουσες ρυθμίσεις, εμμένουμε στην πολλάκις εκφρασθείσα άποψη μας, ότι η αναγνώριση πλασματικών χρόνων θα πρέπει να αξιοποιείται ως ένα έξυπνο αλλά και χρήσιμο εργαλείο θεμελίωσης,  που δεν υπακούει σε γενικεύσεις αλλά αφορά την κάθε συγκεκριμένη ασφαλιστική περίπτωση. Σε αντίθετη περίπτωση, τα αποτελέσματα του μπορεί να είναι οικονομικά εξαιρετικά επώδυνα και τελικώς να οδηγούν στο αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Με βάση τις σκέψεις αυτές, σας επισυνάπτω τις απαιτούμενες αιτήσεις για την αναγνώριση εκάστου πλασματικού χρόνου (σπουδών, παιδιών και στρατού).

Παραμένω στην διάθεση σας.

Με εκτίμηση,

Μαρία Μαγδαληνή Τσίπρα

               Δικηγόρος

goutziamanis.wordpress.com

ΓΟΝΙΚΗ ΑΔΕΙΑ
Υπάλληλοι που έχουν ανήλικα τέκνα δικαιούνται άδεια με αποδοχές έως 4 εργάσιμες μέρες για κάθε ημερολογιακό έτος σε περίπτωση ασθένειας των τέκνων τους.
Για τους υπαλλήλους που είναι τρίτεκνοι ή πολύτεκνοι η ως άνω άδεια ανέρχεται σε 5 εργάσιμες μέρες για κάθε ημερολογιακό έτος.
Για τους υπαλλήλους που είναι μονογονείς η ως άνω άδεια ανέρχεται σε 6 εργάσιμες μέρες ανά ημερολογιακό έτος.
Η πιο πάνω διάταξη ψηφίστηκε από τη Βουλή και αποτελεί ρύθμιση του Υπαλληλικού Κώδικα.

Παλιότερα άρθρα »

Σχεδιάστηκε από devolux.nh2.me