Σχολικό έτος 2021-22 Πρόγραμμα ΠΕΑΑ “Με λένε Αμαδρυάδα”



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχολικό έτος 2021-22 Πρόγραμμα ΠΕΑΑ “Με λένε Αμαδρυάδα”

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΥΜΜΑΧΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ

Πρόγραμμα ΠΕΑΑ, που υλοποιήθηκε από τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες του 1ου Νηπιαγωγείου Μελισσίων κατά το σχολικό έτος 2019-20 με θέμα την προστασία των Δασών και εντάχθηκε στη δράση Open Schools for Open Societies (OSOS)



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΥΜΜΑΧΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ

Μέλισσες μάζεψαν τη γύρη…

1o NIP_MELISSES

Κατηγορίες: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | 1 σχόλιο

Ψηφιακές Τεχνολογίες στο Νηπιαγωγείο

«Που μπορούμε να βρούμε πληροφορίες για τα υλικά;» ρώτησα την ομάδα στην τάξη, αναμένοντας να ακούσω ως απάντηση «Στα βιβλία». Αντί αυτού, τα νήπια απάντησαν: «Στο κινητό», «Στο tablet», « Στο laptop», «Να ρωτήσουμε τους γονείς μας».

Λίγο παλαιότερα, ανάλογες απαντήσεις είχα πάρει όταν ρώτησα τα παιδιά «Πώς μπορούμε να στείλουμε ένα μήνυμα σε κάποιον;».

Οι ψηφιακές τεχνολογίες είναι λοιπόν εδώ και φαίνεται ότι τα παιδιά του νηπιαγωγείου έχουν ήδη διαμορφωμένες κάποιες απόψεις για τη χρήση τους, γεγονός που φέρνει εμάς τους εκπαιδευτικούς μπροστά στην ευθύνη και την πρόκληση αφενός να αναζητήσουμε τρόπους για ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες προκειμένου να συμβάλλουμε στον «τεχνολογικό αλφαβητισμό» των μαθητών/τριών μας και αφετέρου να αξιοποιήσουμε με τον βέλτιστο τρόπο τα μέσα και τα υλικά που διαθέτουμε, προκειμένου να εμπλουτίσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία με προσεγγίσεις σύγχρονες, ενήμερες και ασφαλείς.

Το Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο δημιουργεί ένα πλαίσιο στόχων, μεθόδων και ενδεικτικών δραστηριοτήτων για την ένταξη της διδασκαλίας των ψηφιακών τεχνολογιών (Τ.Π.Ε.) στην προσχολική εκπαίδευση, εντούτοις η ανάγκη για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αναδύεται όλο και πιο επιτακτική.

Συνδεθείτε:

Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Ενημερωτικός Κόμβος Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου

Φωτόδεντρο, Εκπαιδευτικό Σενάριο «ΦΥΓΕ-ΦΥΓΕ ΠΟΝΤΙΚΑΚΙ…»

Διαβάστε σχετικά:

Νικολοπούλου, Κ. (2010).  Αξιοποίηση του Υπολογιστή σε Τάξεις Νηπιαγωγείων: Λόγοι Χρήσης και Τρόποι Ένταξης

Οικονομίδης Β., Ζαράνης, Ν. (2010) Η Χρήση του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή στην Προσχολική Εκπαίδευση: Συνεντεύξεις με Νηπιαγωγούς

Παναγιωτοπούλου, Γ., Κτενιαδάκη, Μ., Νούτσου, Β. (2014). Οι ΤΠΕ στο Α.Π. του Νηπιαγωγείου και η Επιμόρφωση των Νηπιαγωγών στην Αξιοποίηση και Εφαρμογή τους στη Διδακτική Πράξη: Σκέψεις, Προβληματισμοί και Προτάσεις

Κατηγορίες: ΓΝΩΜΗ | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ψηφιακές Τεχνολογίες στο Νηπιαγωγείο

Παίζουμε… παραδοσιακά

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (W.H.O.), η σωματική άσκηση των παιδιών, δηλαδή κάθε δραστηριότητα που εμπλέκει το σκελετικό μυϊκό σύστημα και αυξάνει τις ενεργειακές δαπάνες πάνω από τα επίπεδα ανάπαυσης, αποτελεί παράγοντα υγιούς ανάπτυξης και προστασίας της υγείας. Για τα παιδιά της σχολικής ηλικίας, ο συνολικός ημερήσιος χρόνος που συστήνεται για τακτική, μέτρια έως έντονης έντασης άσκηση είναι τουλάχιστον τα 60 λεπτά της ώρας.

Το καθημερινό παιχνίδι των παιδιών, μπορεί να συμβάλλει θετικά στην αύξηση της σωματικής τους δραστηριότητάς, ο σύγχρονος τρόπος ζωής όμως, φαίνεται να έχει επιφέρει αλλαγές στον τρόπο που και τα παιδιά δραστηριοποιούνται κατά τον ελεύθερο χρόνο τους.

Στο πλαίσιο αυτό, τα οργανωμένα κινητικά παιχνίδια φαίνεται να παίζουν σημαντικό ρόλο τόσο στην αύξηση της φυσικής δραστηριότητας και συνεπώς στην προαγωγή της σωματικής υγείας των παιδιών, όσο και στην ψυχοκινητική τους ανάπτυξη και στην κοινωνικοποίησή τους.

Επιπλέον,  η αξιοποίηση των παραδοσιακών παιχνιδιών δίνει την ευκαιρία στα παιδιά όχι μόνο να δραστηριοποιηθούν σωματικά αλλά και να έρθουν σε επαφή με τα πολιτισμικά στοιχεία του τόπου τους.

Ώρα λοιπόν, για παιχνίδι!. Ένα εκπαιδευτικό σενάριο, αναρτημένο στο Φωτόδεντρο, κατάλληλο για παιδιά προσχολικής ηλικίας με τίτλο «ΑΧ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΓΙΑΓΙΑΚΟΥΛΑ, ΜΕ ΤΙ ΕΠΑΙΖΕΣ ΜΙΚΡΟΥΛΑ;» μπορεί να μας φανεί πολύ χρήσιμο.

Διαβάστε ακόμa:

Νάτσης,Π., Γκόλια,Α., Κοκαρίδας, Δ., Καραπάνου, Ε. (2006). Τα Παραδοσιακά Παιχνίδια και οι Προεκτάσεις τους: Μία Ποιοτική Προσέγγιση

Ε.Ε. (2008). Κατευθυντήριες Γραμμές της Ε, Ε. για τη Σωματική Άσκηση

W.H.O. (World Health Organization). Physical Activity

Κατηγορίες: ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παίζουμε… παραδοσιακά

Χρήσιμα… Απορρίμματα

Η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα/ζητήματα που αφορούν στο περιβάλλον  από την πρώτη σχολική ηλικία συμβάλλει σημαντικά στη διαμόρφωση θετικότερων στάσεων στη καλλιέργεια αξιών και στην υιοθέτηση ορθότερων συμπεριφορών με απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση του μελλοντικού περιβαλλοντικά ενήμερου και ενεργού πολίτη.

Οι στόχοι αυτοί, περιγράφονται αναλυτικά και ενσωματώνονται στο νέο ΠΣ για το Nηπιαγωγείο.

Μεταξύ των προτεινόμενων ενοτήτων του νέου ΠΣ είναι η «Διαχείριση Απορριμμάτων», μια θεματική ενότητα που σχετίζεται με τα άμεσα βιώματα των νηπίων, μπορεί να υποστηριχθεί από δραστηριότητες διαθεματικού χαρακτήρα αλλά επιπλέον προσφέρεται για ανάληψη δράσεων από τους μικρούς μαθητές/τριες καθώς, συμπεριφορές που σχετίζονται με τα απορρίμματα αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς τους.

Ενδιαφέρον υποστηρικτικό υλικό κατάλληλο για μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου δημιούργησε και διαθέτει σε ηλεκτρονική μορφή το ΚΠΕ Καλαμάτας.

 

Κατηγορίες: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χρήσιμα… Απορρίμματα

Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο

Η λειτουργία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης όπως προβλέπεται και από το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, είναι μια δραστηριότητα η οποία, μεταξύ άλλων, συμβάλλει στην επαφή των μαθητών/τριών με διάφορα είδη λογοτεχνικών κειμένων της παιδικής λογοτεχνίας, στην καλλιέργεια της υπευθυνότητας και της πρωτοβουλίας των νηπίων, στην ανάπτυξη του προφορικού και του γραπτού λόγου και στην συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας.

Από τη διαδικασία του δανεισμού, τα νήπια θα προκληθούν να προβληματιστούν προκειμένου, αρχικά να διαμορφώσουν  και στη συνέχεια να ακολουθήσουν κοινά αποδεκτούς κανόνες, θα εμπλακούν σε διαδικασίες γραφής, θα έχουν την ευκαιρία να διαμορφώσουν κριτήρια επιλογής και θα διαμορφώσουν σταδιακά τον προσωπικό τους ρυθμό στην ανάγνωση.

Επιπλέον, από τις δραστηριότητες που συνοδεύουν τον δανεισμό οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία όχι μόνο να έρθουν σε επαφή με διαφορετικά κειμενικά είδη αλλά ακόμη να γνωρίσουν διαφορετικούς συγγραφείς και τα έργα τους, να εστιάσουν την προσοχή τους στην εικονογράφηση, να παρατηρήσουν το βιβλίο ως αντικείμενο, να αναπτύξουν τις ιδέες τους για το περιεχόμενο, να ανταλλάξουν απόψεις και να εκφράσουν με διάφορους τρόπους τις ιδέες τους.

Τέλος, η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης δίνει την ευκαιρία σε όλο και περισσότερα νήπια να έρθουν σε μεγαλύτερη επαφή με τα βιβλία. Η διαδικασία αυτή, λειτουργώντας ως συνδετικός κρίκος μεταξύ του σχολικού και του οικογενειακού περιβάλλοντος, συντελεί στην ανάπτυξη ενός άμεσου ή έμμεσου “διαλόγου” ανάμεσα στα δύο προς όφελος των παιδιών.

Ένα ενδιαφέρον άρθρο για τη λειτουργία της βιβλιοθήκης στο Νηπιαγωγείο μπορείτε να βρείτε εδώ 

Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο