Οι μαθητές ο ελεύθερος χρόνος και η εργασία
Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου 2010, 12:38 μμ
Από: Σχολική Βιβλιοθήκη Γεν. Λυκείου Αίγινας | Κάτω από: Άρθρα

Πέμπτη Οκτώβριος 29th 2009, 1:37 μ.μ.

 “… τώρα στις διακοπές σου φρόντισε….να βρεις μια part-time απασχόληση με αμοιβή ….  αυτό είναι κύρια το σχολείο της ζωής….” Με αυτή την παραίνεση κατέληγε η απάντηση καθηγητή σε 15χρονο μαθητή που εξέφραζε τις απόψεις του για τη σχολ. ζωή σε τοπικό έντυπο.

Μα είναι δυνατόν να  συμβουλεύουμε τα παιδιά μας να αποκτούν υποχρεώσεις και το καλοκαίρι; Μα πότε οι έφηβοι μας θα έχουν ελεύθερο χρόνο; Το χειμώνα που τρέχουν να προφτάσουν  σχολείο -φροντιστήριο-διάβασμα; Ο ελεύθερος χρόνος ορίζεται ως ο χρόνος που εκμεταλευόμαστε για την ικανοποίηση αυστηρά προσωπικών επιδιώξεων, ενδιαφερόντων και αναγκών με   κριτήρια και κίνητρα.της δικής μας επιλογής. Ο οργανισμός όλων μας και ιδιαίτερα του εφήβου έχει ανάγκη ανάπαυσης και ανανέωσης των αποθεμάτων ενέργειας. Ναι μεν θα τα βγάλει πέρα αλλά με τί κόστος; Την αύξηση των αγχογόνων ορμονών όπως είναι η αδρεναλίνη που με το χρόνο μπορεί να οδηγήσει στην τόσο συχνή στις μέρες μας κατάθλιψη;   Ο ελεύθερος χρόνος είναι απαραίτητος, ειδικά στην εφηβεία που όλοι ξέρουμε πόσο σημαντικό στάδιο είναι στην εξελικτική πορεία του ανθρώπουι, γιατί ο έφηβος χρειάζεται περισσότερη αφοσίωση στην ενδοσκόπηση και την απόκτηση ταυτότητας. Αυτή είναι η  εποχή που θα έλθει σε επαφή με  την ιδεολογία, θα αποκτήσει αξίες και θα κάνει σχέδια για τη ζωή του. Χρειάζονται χρόνο να αφιερώσουν στον εαυτό τους για να τον γνωρίσουν. Μέσα από τις δραστηριότητες στον ελέυθερο χρόνο θα ικανοποιήσουν ανάγκες πρακτικές, δημιουργικές πνευματικές, κοινωνικές, συναισθηματικές. Είναι σημαντικό να νιώσουν ευχαρίστηση, ικανοποίηση, πληρότητα, κοινωνική και ψυχική ολοκλήρωση. Να είναι ξένοιαστοι, να παίξουν, να γελάσουν, να φλερτάρουν, να ερωτευτούν, να ακούσουν μουσική, να διαβάσουν εξωσχολικά βιβλία που θα τους ταξιδέψουν και θα καλλιεργήσουν τη φαντασία τους, να ονειρευτούν και να χαλαρώσουν και να βαρεθούν στο κάτω-κάτω -θα μάθουν να διαχειρίζονται τη βαριεστημάρα τους.  Αυτά όλα θεωρούνται άχρηστα αγαθά στις μέρες μας;   Είναι βασικότερο να μάθει να υπακούει στα ωράρια και στα αφεντικά από τώρα και να κάνει εξάσκηση στο πώς θα αυξήσει το χαρτζιλίκι του καταναλώνοντας το πάραυτα σε καινούριο κινητό, επώνυμα ρούχα η μηχανάκι;Υπάρχουν βέβαια  αρκετές περιπτώσεις που οι έφηβοι των 18 κάτω πρέπει να δουλέψουν για να ενισχύσουν τα πενιχρά οικονομικά της οικογένειας. Αυτό είναι σεβαστό και εκτιμητέο. Όχι όμως και ως μέσο για ….μάθηση. Μάθηση ότι τί; Το κέρδος πόσο δύσκολα βγαίνει (για όλους;) και τί θυσίες χρειάζεται ; Με αυτό τον τρόπο οι έφηβοι μας θα γίνουν οι σύγχρονοι ενήλικες που όλοι ήδη γνωρίζουμε: αγχώδεις,  κουρασμένοι, απογοητευμένοι, παραιτημένοι και τόσα άλλα …..-μένοι. Ας το τρενάρουν τουλάχιστον λίγο ώστε να αποκτήσουν περισσότερα εφόδια για να αντιμετωπίσουν τη δουλεία-εργασία (συγνώμη τώρα λέγεται απασχόληση) της παγκοσμιοποιημένης εποχής μας.   Και εδώ έρχεται το παλιό καλό ερώτημα: Ζούμε για να δουλεύουμε η δουλεύουμε για να ζούμε; Και ζωή μεταξύ άλλων σημαίνει: δημιουργώ, είμαι ελεύθερος,  έχω χρόνο.Ζήτω ο δημιουργικός ελεύθερος χρόνος !Κορκοβέλου Ειρήνη





     
Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα



Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση