προτεινόμενη βιβλιογραφία για την Εκπαίδευση και τη Μάθηση

Προσωπικές Εργασίες
Abrahamsson, K., Βεργίδης, Δ., Davis, M. & Fay, R. (1999). Εκπαίδευση ενηλίκων. Κοινωνική και οικονομική λειτουργία.  Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Αθανασούλα-Ρέππα, Α., Ανθοπούλου, Σ.-Σ., Κατσουλάκης, Σ. & Μαυρογιώργος, Γ. (1999). Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων. Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Allan, G. (2003). A critique of using grounded theory as a research method. Electronic Journal of Business Research Methods, 2, 1-10.
Alpay, E. (2001). Self-Concept and Self-Esteem. Department of Chemical Engineering and Chemical Technology. London: Imperial College of Science.
Ανδρέου, Α. (1999). Θέματα οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης και της σχολικής μονάδας. Αθήνα: Νέα σύνορα.
Βαϊκούση,  Δ., Βαλάκας, Ι., Κόκκος,  Α. & Τσιμπουκλή,  Α. (1999). Εκπαίδευση ενηλίκων. Εκπαιδευτικές μέθοδοι, ομάδα εκπαιδευομένων. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Baker, S., Bird, M., Carty, J., Faulkner, D., & Swann, J. (1999).  Εξέλιξη του παιδιού στο κοινωνικό περιβάλλον. Εγχειρίδιο μεθοδολογίας. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Barnett, J. M. (1995). Focus Groups Tips for Beginners. Texas: Center for the Advancement of Literacy & Learning. Occasional Research Paper, 1. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www-tcall.tamu.edu/orp/orp1.htm (30/10/2006).
Baumeister, R.F., Campbell, J.D., Krueger J.I. & Vohs, K. D. (2005). Exploding the Self-Esteem Myth. Scientific American digital issue. January 2005.
Bell. J. (2001). Μεθοδολογικός σχεδιασμός παιδαγωγικής και κοινωνικής έρευνας. Αθήνα: Gutenberg.
Βεργίδης, Δ. & Καραλής, Θ. (1999). Εκπαίδευση Ενηλίκων. Σχεδιασμός, οργάνωση και αξιολόγηση προγραμμάτων. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Βίγλα, Γ. (2005). Αυτοεκτίμηση, σχολική επίδοση και επαγγελματικές επιλογές μαθητών Γυμνασίου. Παράγοντες που επηρεάζουν την ικανότητα του ατόμου να κάνει σωστές επαγγελματικές επιλογές. Διπλωματική εργασία. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Bigge, M.L. (2000). Θεωρίες μάθησης για εκπαιδευτικούς (4η εκδ). Αθήνα: Πατάκης.
Bird, M. & Hammersley, M. (1999). Εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη. Συλλογή κειμένων (ανάτυπα). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Bird, M., Hammersley, M., Gomm, R. & Woods, P. (1999). Εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη. Εγχειρίδιο μελέτης. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Blanchet, A. & Trognon, A. (2002). Ψυχολογία ομάδων. Θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές των ομαδικών μοντέλων(2η εκδ). Αθήνα: Σαββάλας.
Bonner, A., Francis, K. & Mills, J. (2006). The Development of Constructivist Grounded Theory. International Journal of Qualitative Methods. March 2006.
Borders DiAnne L. & Nassar-McMillan S. C. (2002). Use of Focus Groups in Survey Item Development. The Qualitative Report, 7, 1.  Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.nova.edu/ssss/QR/QR7-1/nassar.html)  (9/11/2006)
Borgatti, S. (χ.χ.). Introduction to Grounded Theory. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα:

theoryhttp://www.analytictech.com/mb870/introtoGT.htm (9/4/2007).

Boud, D., Keogh, R. & Walker D. (2002). Reflection: Turning Experience into Learning. London: Kogan Page. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων: http://www.adulteduc.gr/01/pdfs/theoritikes/ oud.pdf (25/12/2006)
Branden, Ν. (2000). Η δύναμη της αυτοεκτίμησης. Ο ρόλος της πιο σημαντικής ψυχολογικής πηγής μας. Αθήνα: Δίοδος.
Brauner, J. (2004). Δημιουργώντας ιστορίες. Νόμος, Λογοτεχνία, Ζωή. Αθήνα: Ελληνικά γράμματα.
Breakwell, G. (1999). Η συνέντευξη. Αθήνα. Ελληνικά Γράμματα.
Βρετάκου, Β. & Ρουσέας, Π. (2006). Η μαθητική διαρροή στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (γυμνάσιο, Ενιαίο Λύκειο, ΤΕΕ. Έρευνα Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Αθήνα: Επτάλοφος.
Brookfield, S. (2001). Repositioning ideology critique in a critical theory of adult learning. Adult education quarterly, 52, 1, 7-22. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων: http://www.adulteduc.gr/001/ dfs/empeirikes/ brookfield.pdf (27-10-2006)
Γεώργας, Δ., Γιώτσα, Α & Μπεζεβέγκης, Η. (χ.χ.). Σχέσεις σχολείου – οικογένειας. Αθήνα: Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Γεωργίου,Σ.Ν., Παναούρα,Γ. & Σταυρινίδης, Π. (2002). Σχολική αποτυχία: αιτιακή απόδοση και συμπεριφορά δασκάλων. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 33, 115-135
Γκότοβος, Α. (2002). Παιδαγωγική αλληλεπίδραση. Επικοινωνία και κοινωνική μάθηση στο σχολείο. Αθήνα: Gutenberg.
Γκότοβος, Α. (2003). Η λογική του υπαρκτού σχολείου. Αθήνα: Gutenberg.
Γούλας, Χ. (2004). Διερεύνηση του βαθμού συμμετοχής των ενηλίκων εκπαιδευομένων στο Σχεδιασμό, την Υλοποίηση και την Αξιοποίηση των προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης. Διπλωματική Μεταπτυχιακή Εργασία. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Casey, M. A. & Krueger, R. A. (2000). Focus groups. A practical guide for applied research (3nd ed.). California: Sage.
Catterall, M. & Maclaran, P. (1997). Focus Group Data and Qualitative Analysis Programs: Coding the Moving Picture as Well as the Snapshots’. Sociological Research Online, 2. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.socresonline.org uk/socresonline/2/1/6.html.
Chimienti, G. & Τριλίβα, Σ. (2002). Ανακάλυψη, αυτογνωσία, αυτοκυριαρχία, αυτοεκτίμηση. Αθήνα: Πατάκης.
Chioncel, E., Van der Veen, R.G.W., Wildemeersch, D. & Jarvis, P. (2003). The validity and reliability of focus groups, a research method in adult education. International Journal of lifelong education, 22, 495-517
Cilliers, F. & Smit, B. (2006). Understanding Implicit Texts in Focus Groups from a Systems Psychodynamic Perspective. The Qualitative Report, 11, 2, 302-316. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.aare.edu.au/03pap/wil03067.pdf (30/10/2006).
Cleghorn, P. (1998). Τα μυστικά της αυτοεκτίμησης. Αθήνα: Καστανιώτης
Cohen, L. & Manion, L. (1994). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Courau, S. (2000). Τα βασικά ‘εργαλεία’ του εκπαιδευτή ενηλίκων. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Crump, A.D., Haynie, D.L., Saylor, K.E. & Simons-Morton, B.G. (1999). Student–school bonding and adolescent problem behavior. Health Education Research,14, 99-107.
Dawson, S. & Manderson, L. (1993). Methods for social research in disease. Boston: International Nutrition Foundation for Developing Countries (INFDC). Διαθέσιμο στην http://www.unu.edu/unupress/food2/UIN03E/uin03e02.htm (13/11/2006).
Δημαράκη, Ξ. (2005). Παράγοντες που επηρεάζουν την αυτοεκτίμηση των εφήβων με ή χωρίς προβλήματα συμπεριφοράς. Διπλωματική Μεταπτυχιακή Εργασία. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Δημουλάς, Κ., Κωνσταντάκη, Μ. & Σιδηρά, Β. (2006) Πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών. Εκπαιδευτικό υλικό για τους εκπαιδευτές θεωρητικής κατάρτισης. Τόμος ΙΙΙ. Αθήνα: Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας.
Διαμαντάκη, Κ., Ντάβου, Μ. & Πανούσης, Γ. (2001). Νέες τεχνολογίες και παλιοί φόβοι στο σχολείο. Αναπαραστάσεις και στάσεις των εκπαιδευτικών ως προς τη χρήση νέων τεχνολογιών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αθήνα: Παπαζήσης.
Dick B., (χ.χ).  Grounded theory: a thumbnail sketch. Resource papers in action research. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα:  http://www.scu.edu.au/schools/gcm/ar/arp/ grounded.html# a_gt_intro (9/4/2007).
Duggleby, W. (2005). What About Focus Group Interaction Data? Qualitative health research, 15, 832-840.
Dynarski, M. & Gleason, P. (1998). Do we know whom to serve? Issues in using risk factors to identity dropouts. A Research Report from the School Dropout Demonstration Assistance Program Evaluation.  U.S. Department of Education Mathematica Policy Research, Inc. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.mathematica-mpr.com/publications/PDFs/dod-risk.pdf (7/1/2007).
Egertson, H.A. (2006). Of Primary Interest In Praise of Butterflies: Linking Self-Esteem and Learning. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα:  http://www.journal.naeyc. org/btj/200611/ BTJPrimaryinterest.asp (26/2/2007)
Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας. (2006). Έκθεση Επιτροπής για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ.
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο (Σύνοδος). Λισσαβόνα, 23 & 24 Μαρτίου 2000. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://ue.eu.int/ueDocs/cms_Data/docs/pressData/el/ec/00100-rl.gr0.htm (24/11/2006)
Ελληνική Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή -Ε.Ο.Κ.Ε. (2000). Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.oke.gr/greek/gnomi44.htm (26/11/2006)
Επιτροπή Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (2004). Έκθεση για την Προώθηση της Στρατηγικής της Λισσαβόνας. Μεταρρυθμίσεις για τη διευρυμένη Ένωση. Βρυξέλλες.
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, Συνεδρίαση στις 26/6/2003. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα:  http://europa.eu.int/smartapi!celewplus!prod!CELEWnumdoc&numdoc=32003H0555&lg=EL
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο (Έκθεση επιτροπής Wim Kok), Νοέμβριος 2004. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://europa.eu.int/comm/lisbon_strategy/pdf/2004-1866-EN-complet.pdf.
Freire, P. (1977). Η αγωγή του καταπιεζόμενου. Αθήνα: Ράππας.
Fullan, M. G. & Hargreaves, A. (1995). Η εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Αθήνα: Πατάκης.
Fudge, E. & MacDougall, C. (2003). Planning and Recruiting the Sample for Focus Groups and In-Depth Interviews. Department of Family and Child Nursing. London: Sage
Ζαφειρόπουλος, Κ. (2005). Πώς γίνεται μια επιστημονική εργασία; Επιστημονική έρευνα και συγγραφή εργασιών. Αθήνα: Κριτική.
Ζαφειροπούλου, Μ. & Σωτηρίου, Α. (2001).  Σχέσεις μεταξύ της αυτοεκτίμησης των μαθητών και του ψυχολογικού κλίματος της τάξης τους. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 31, 151-163
Gibbs, Α. (1997). Focus Groups. Social Research Update, 19. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα   http://www.soc.surrey.ac.uk/sru/SRU19.html  (22/10/2006).
Glaser B.G. (1992). Basics of grounded theory analysis. Mill Valley: Sociology Press.
Glaser, B. G. (1998). Doing grounded theory: Issues and discussions. Mill Valley, CA: Sociology Press.
Glaser, B. G. (2002).  Conceptualization: On theory and theorizing using grounded theory. International Journal of Qualitative Methods, 1, 2-23.
Golafshanφi, N. (2003). Understanding Reliability and Validity in Qualitative Research. The Qualitative Report, 8, 597-607.
Goleman, D. (1998). Η συναισθηματική νοημοσύνη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Goulding, C. (1999).  Grounded Theory: some reflections on paradigm, procedures and misconceptions. Working Paper Series June 1999, WP006/99. University of Wolverhampton.
Gray, G. & Weare, K. (2000). Η προαγωγή της ψυχικής και συναισθηματικής υγείας στο σχολείο. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Green, J., Nelson, G., J. Martin, J. &  Marsh, H. (2006). The causal ordering of self-concept and academic motivation and its effect on academic achievement. International Education Journal, 7, 534-546.
Griffin, C. (2002). Quantitative and Qualitative Research: Applications in Psychology and Education. Conference organised by The Psychological Society of Northern Greece and the School of Psychology. Greece: Aristotle University of Thessaloniki.
Grubs R., Piantanida, M. Tananis, C. (2002). Claiming Grounded Theory for Practice-based Dissertation Research. Conference on Interdisciplinary. Qualitative Studies, Roundtable Discussion. Athens, Georgia.
Guzman, Ι. & Kwasnik, Β. (2003). Elicitation and Analytical Techniques for Information Science “focus groups”. New York: Syracuse University. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://web.syr.edu/~iguzmand/ist820fg.pdf (3/11/2006).
Haig B. D. (1995). Grounded Theory as Scientific Method. Philosophy of education Societ. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.ed.uiuc.edu/EPS/PES-Yearbook/ 95_docs/haig.html (6/1/2007).
Hammersley, M. (1999). Εκπαιδευτική έρευνα: Τρέχοντα θέματα. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Herbert, M. (1999). Ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Henwood, K. & Pidgeon, N. (1994). Beyond the Qualitative Paradigm: A Framework for Introducing Diversity within Qualitative Psychology. Journal of Community & Applied Social Psychology, 4, 225-238.
Hopf, D. & Ξωχέλλης, Π. (2003). Γυμνάσιο και Λύκειο στην Ελλάδα. Διαχρονικά ερευνητικά δεδομένα, κριτικές επισημάνσεις, μελλοντικές προοπτικές. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Huehls, F. (2005). An Evening of Grounded Theory: Teaching Process through Demonstration and Simulation. The Qualitative Report, 10, 328-338.
Huitt, W. (2001). Humanism and open education. Educational Psychology Interactive. Valdosta, GA: Valdosta State University.  Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://chiron.valdosta.edu/whuitt/col/affsys/humed.html.
Huitt, W. (2004). Self-concept and self-esteem. Educational Psychology Interactive. Valdosta, GA: Valdosta State University. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://chiron.valdosta.edu/whuitt/col/regsys/self.html
Iosifides, T. (2003). Qualitative Migration Research: Some New Reflections Six Years Later. The Qualitative Report, 8, 435-446.
Ιωσηφίδης, Θ. (2003). Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων στις κοινωνικές επιστήμες. Αθήνα: Κριτική.
Ιωσηφίδης, Θ. (2005). Η μέθοδος των ομάδων εστίασης (focus groups) στην ποιοτική κοινωνική έρευνα. Το βήμα των κοινωνικών επιστημών, 42, 149-166
Ιωσηφίδης, Θ. & Σπυριδάκης, Μ. (2006). Ποιοτική κοινωνική έρευνα. Μεθοδολογικές προσεγγίσεις και ανάλυση δεδομένων. Αθήνα: Κριτική.
Irvin, J.L. & Mullins, E.R. (2000).  Transition Into Middle School. Middle School Journal Chappaqua Central School District, USA,NY, January 2000.
Jaques, D. (2004). Μάθηση σε ομάδες. Εγχειρίδιο για όσους συντονίζουν ομάδες ενήλικων εκπαιδευομένων. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Jarvis, P. (2004). Συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση. Θεωρία και πράξη. Αθήνα : Μεταίχμιο.
Javeau, C. (2000). Η έρευνα με ερωτηματολόγιο. Το εγχειρίδιο του καλού ερευνητή.  Αθήνα: Τυπωθήτω-Γ. Δαρδανός.
Καραθανάση, Α., Μαλικιώση, Μ., Μπότου, Α. (χ.χ.). Συμβουλευτική Γονέων. Αθήνα: Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Κασαπίδου, Ζ., Λεκάκης, Γ., Μοστριού, Α., Μπαφέ, Ν., Παυλής, Μ. & Χαραλαμπίδης, Β. (1994). Στηρίζομαι στα πόδια μου. Ταυτότητα και αυτοεκτίμηση. Αθήνα: Κέντρο εκπαίδευσης για την πρόληψη της χρήσης ναρκωτικών και την προαγωγή της υγείας.
Κασαπίδου, Ζ. & Μαραγκίδη, Μ. (2000). Ψυχική υγεία. Διαπροσωπικές σχέσεις. Αθήνα: Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής.
Κατσαντά,  Π. (2005). Διερεύνηση αναγκών επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Ν. Αιτωλοακαρνανίας. Διπλωματική Μεταπτυχιακή Εργασία. Πάτρα:  Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Kidd, P. S. &  Parshall, M. B (2000). Getting the Focus and the Group: Enhancing Analytical Rigor in Focus Group Research. Qualitative health research, 10, 3, 293-308. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://qhr.sagepub.com/cgi/reprint/10/3/293.pdhf (8/11/2006)
Kinach, B. M. (1995). Grounded Theory as Scientific Method: Haig-Inspired Reflections on Educational Research Methodology Philosophy of education Society. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.ed.uiuc.edu/EPS/PES-Yearbook/95_docs/kinach.html (17/12/2006)
Kitzinger, J. (1995).  Qualitative Research: Introducing focus groups.  British Medical Journal, 31, 299-302. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://bmj.bmjjournals.com/cgi/ content/full/311/7000/299 (3/11/2006).
Κόκκος, Α. (1999).  Εκπαίδευση ενηλίκων. Το πεδίο, οι αρχές μάθησης, οι συντελεστές. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Κόκκος, Α. (χχ). Η ιδιαιτερότητα και ο σκοπός της εκπαίδευσης ενηλίκων σύμφωνα με τη θεωρία του Jack Mezirow για τη μετασχηματίζουσα μάθηση. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων:  http://www.adulteduc.gr/001/pdfs/ theoritikes/mez3.pdf
Κόκκος, Α., επιμ, (2006). Πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών. Εκπαιδευτικό υλικό για τους εκπαιδευτές θεωρητικής κατάρτισης. Τόμος Ι. Αθήνα: Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας.
Κόκκος, Α. & Λιοναράκης Α. (1998). Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σχέσεις διδασκόντων-διδασκομένων. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Κολιάδης, Ε. Α. (1997). Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη. Τόμος Β. Κοινωνικογνωστικές θεωρίες (4η εκδ). Αθήνα: έκδοση του ιδίου.
Κολοκυθά, Σ. (2004).  Τα είδη κοινωνικής στήριξης και η συνάφειά τους με την αυτοεκτίμηση εφήβων μεταναστών στην Ελλάδα. Διπλωματική εργασία. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Κοσμόπουλος,  Α. (1990). Σχεσιοδυναμική παιδαγωγική του προσώπου. Αθήνα: Γρηγόρης
Κοσμόπουλος, Α. (1994). Ψυχολογία και οδηγητική της παιδικής και νεανικής ηλικίας. Αθήνα: Γρηγόρης.
Κοσμόπουλος Α. & Μουλαδούδης Γ. (2003). Ο Carl Rogers και η προσωποκεντρική του θεωρία για την ψυχοθεραπεία και την εκπαίδευση. Αθήνα : Ελληνικά Γράμματα.
Kosny, A. (2003).  Joint Stories and Layered Tales: Support, Contradiction and Meaning Construction Focus Group Research. The Qualitative Report, 8, 4, 539-548. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.nova.edu/ssss/QR/QR8-4/kosny.pdf  (5/11/2006).
Κουρκούτας, Η.Ε. (2001). Η ψυχολογία του εφήβου. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Krueger, R. A. (2000). Focus group interviewing. University of Minnesota. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.tc.umn.edu/~rkrueger/index.html (7/11/2006).
Κυρίδης, Α. (1999). Η πειθαρχία στο σχολείο. Θεωρία και έρευνα. Αθήνα:Gutenberg
Κωστίκα, Ι. (2004). Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Διερεύνηση απόψεων και στάσεων των στελεχών της εκπαίδευσης. Θεσσαλονίκη: Αφοι Κυριακίδη.
Λάζος, Γ. (1998). Το πρόβλημα της ποιοτικής έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες. Αθήνα: Παπαζήσης
Λαμπρίδου, Β. (2006). Η συμβολή της συμβουλευτικής στη διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού. Διπλωματική εργασία. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Laing, R. D. (1988). Ο εαυτός και οι άλλοι. Αθήνα: Καστανιώτης.
Landsheere, De, G. (1996). Η εμπειρική έρευνα στην εκπαίδευση. Αθήνα: Τυπωθήτω-Γ. Δαρδανός
Lawry, J.D. (1989). Caritas in the classroom. The opening of the American student’s heart. Article for the meeting of The Freshman Year Experience. University of South Carolina. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.spinninglobe.net/caritas.htm
Lawson, E. & McKinnon, D. (1999). Research on self-serving biases of teachers and students: the impact of deception. Australian for research in education. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.aare.edu.au/99pap/law99455.html
Λευτεριώτου, Π. (2005). Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών εκπαιδευτών της Γεινικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Διπλωματική εργασία. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Λεονταρή, Α.  (1997). Αυτοεκτίμηση, ¨κέντρο ελέγχου¨ και ¨πιθανοί εαυτοί¨ σε εφήβους. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 26, 164-183
Λεονταρή, Α.  (1998). Αυτοαντίληψη (4η εκδ). Αθήνα : Ελληνικά Γράμματα.
Lewis, M. (1995). Focus group interviews in qualitative research: a review of the literature. Action Research Electronic Reader. University of Sydney. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.scu.edu.au/schools/gcm/ar/arr/arow/rlewis.html (30/10/2006)
Λιγνός, Δ. (2006). Σκέψεις και διαπιστώσεις για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Virtual School, the sciences of education online, 3.  Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://web.auth.gr/virtualschool/3.3/Praxis/LignosTraining Educators.tmlhttp://web.auth.gr/virtualschool/3.3/Praxis/LignosTrainingEducators.html (18/11/2006)
Μάγος, Κ. (2005). Συνέντευξη ή παρατήρηση; Η έρευνα στη σχολική τάξη. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 10, 5-19.
MacArthur, J. D. and MacArthur, C. T. (2004). Self-Esteem. Research Network on Socioeconomic Status and Health. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.macses. ucsf.edu/Research/Psychosocial/notebook/selfesteem.html (1-1-2007)
Μακράκης, Β. (2005). Ανάλυση δεδομένων στην επιστημονική έρευνα με τη χρήση του SPSS (3η έκδ.). Αθήνα: Gutenberg
Μακρή-Μπότσαρη, Ε. (2001α). Αυτοαντίληψη και αυτοεκτίμηση, Μοντέλα, ανάπτυξη, λειτουργικός ρόλος και αξιολόγηση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
Μακρή-Μπότσαρη, Ε. (2001β). Ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση της αυτοαντίληψης και της αυτοεκτίμησης μαθητών Λυκείου. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
Μακρή-Μπότσαρη, Ε. & Ματσαγκούρας, Η. (2003). Δομή της επαγγελματικής αυτοαντίληψης και της επαγγελματικής ικανοποίησης εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης. Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.pee.gr/e27_11_03/sin_ ath/mer_c_th_en_iii/mpotsari_ matasagoyras.htm (18/11/2006)
Mallick, K & Verma, G. (2004). Εκπαιδευτική έρευνα. Θεωρητικές προσεγγίσεις και τεχνικές. Αθήνα: Τυπωθήτω-Γ. Δαρδανός.
Marczak, Μ. & Sewell, Μ. (1991). Using focus groups for evaluation. The University of Arizona. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα:  http://ag.arizona.edu/fcs/ cyfernet/cyfar/focus.htm (24/10/2006).
Massey, A. (1999). Methodological triangulation, or how to get lost without being found out. Studies in Educational Ethnography, 2, 183-197
Mason, J. (2003). Η διεξαγωγή της ποιοτικής έρευνας. Αθήνα : Ελληνικά Γράμματα
McAllister, A. (1996). Self-Serving Bias in the Classroom: Who Shows It? Who Knows It? Journal of Educational Psychology, 88.
Mezirow, J. (2000). Learning to Think Like an Adult. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων http://www.adulteduc.gr/001/ pdfs/ theoritikes/mez2.pdf (25/12/2006).
Μιχαλακόπουλος, Γ, Σ. (1996). Κοινωνιολογία και εκπαίδευση. Προσεγγίσεις στην κοινωνιολογική διεύρυνση της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής πράξης. Θεσσαλονίκη: Αφοι Κυριακίδη.
Moghaddam, A. (2006). Coding issues in grounded theory. Issues In Educational Research,  16, 52-66. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.iier.org.au/iier16/ moghaddam.html (29/10/2006).
Μουχάγιερ, Χ.Σ. (1985). Συγκρούσεις ρόλων στο έργο του εκπαιδευτικού. Μια έρευνα για τον Έλληνα εκπαιδευτικό της Μέσης Εκπαίδευσης. Θεσσαλονίκη: Αφοι Κυριακίδη.
Μπαγάκης, Γ. επιμ. (2005). Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Μπακιρτζής, Κ. (1998). Βιωματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην ψυχοπαιδαγωγική της επικοινωνίας. Παιδαγωγική επιθεώρηση, 28, 101-120.
Μπίκος, Κ.Γ (2004). Αλληλεπίδραση και κοινωνικές σχέσεις στη σχολική τάξη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Μπόμπας, Λ.Χ. (1995). Η φωνή των ίδιων των μαθητών: Αυτά πιστεύω για τον εκπαιδευτικό. Πιλοτική εμπειρική έρευνα. Νέα Παιδεία, 75, 148-169
Νικολακάκη, Μ. (2003). Διερεύνηση προϋποθέσεων για μια αποτελεσματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 8, 5-19
Noye, D. & Piveteau, J. (1999). Πρακτικός οδηγός του Εκπαιδευτή.  Αθήνα: Μεταίχμιο.
Ξωχέλλης, Π. (2005). Ο εκπαιδευτικός στον σύγχρονο κόσμο. Ο ρόλος και το επαγγελματικό του προφίλ σήμερα, η εκπαίδευση και η αποτίμηση του έργου του. Αθήνα: Τυπωθήτω-Γ. Δαρδανός.
Παμουκτσόγλου, Α. (2001). Προσδοκίες και προβλήματα για το αποτελεσματικό σχολείο στη 3η χιλιετία. Ναύπλιο: Ι΄ Διεθνές Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας της Ελλάδας
Pandit, N. R. (1996). The Creation of Theory: A Recent Application of the Grounded Theory Method. The Qualitative Report, 2, 4.  Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.nova.edu/ssss/QR/QR2-4/pandit.html (29/10/2006).
Πανταζής, Π. (2004). Από τα υποκείμενα στο υποκείμενο. Η βιογραφική προσέγγιση στην ψυχοκοινωνική έρευνα. Αθήνα : Ελληνικά Γράμματα.
Παπαδάκη-Μιχαηλίδη, Ε. (1998). Η σιωπηλή γλώσσα των συναισθημάτων. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Παπαστυλιανού, Α. & Πετρόπουλος, Ν. (2001). Μορφές επιθετικότητας, βίας και διαμαρτυρίας στο σχολείο. Γενεσιουργοί παράγοντες και επιπτώσεις. Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Παπουτσής, Χ. (2005). Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών και αντιλήψεων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών για τις επιμορφωτικές διαδικασίες στις οποίες συμμετέχουν. Διπλωματική Μεταπτυχιακή Εργασία. Πάτρα:  Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Παρασκευόπουλος, Ι. (χ.χ.). Εξελικτική ψυχολογία. Η ψυχική ζωή από τη σύλληψη ως την ενηλικίωση. Εφηβική ηλικία. Αθήνα: ιδίου
Race, P. (1999). Το εγχειρίδιο της ανοιχτής εκπαίδευσης. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Rogers, A. (1999). Η Εκπαίδευση Ενηλίκων. Αθήνα : Μεταίχμιο.
Rogers, C. (1991). Ομάδες συνάντησης. Αυτογνωσία, ψυχολογία των ομάδων, επικοινωνία. Αθήνα: Δίοδος.
Robins, R.W., Tracy, J.L. &  Trzesniewski, K.H. (2002). Global Self-Esteem Across the Life. American Psychological Association, 17, 423–434.
Satir, V. (1989). Πλάθοντας ανθρώπους. Αθήνα: Κέδρος.
Σταλίκας, Α. (2005). Μέθοδοι έρευνας στην ψυχολογία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *