Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς: 5 επιστημονικά στοιχεία για το καλύτερο «φάρμακο»

0

Συγγραφέας: ΚΙΝΟΓΛΟΥ ΚΑΛΛΙΡΡΟΗ | Κατηγορία Εκδηλώσεις | , στις 22-01-2019

Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς: 5 επιστημονικά στοιχεία για το καλύτερο «φάρμακο»

 

Σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς, μια γιορτή που κάθε χρόνο αποκτά όλο και περισσότερους οπαδούς. Μάλιστα, σε πολλές χώρες και πόλεις γιορτάζεται με εκδηλώσεις όπως «μαραθώνιους» αγκαλιάς! Με αφορμή λοιπόν αυτή τη μέρα, παρουσιάζουμε 5 ενδιαφέροντα και αποδεδειγμένα στοιχεία για το καλύτερο φάρμακο που υπάρχει.

1. Η μέση αγκαλιά διαρκεί 3,17 δευτερόλεπτα

Μία έρευνα που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο της Dundee ανέλυσαν 188 αυθόρμητες αγκαλιές ανάμεσα σε αθλητές και στους προπονητές τους, τους συναθλητές και τους υποστηρικτές τους κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων. Τα αποτελέσματα; Η μέση αγκαλιά διαρκούσε 3,17 δευτερόλεπτα και δεν ήταν επηρεασμένη ούτε από το φύλο, ούτε από την εθνικότητα.

2. Οι άνθρωποι αγκαλιάζονταν χιλιάδες χρόνια πριν

Κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς πότε συνέβη η πρώτη αγκαλιά ανάμεσα σε δύο άτομα, αλλά αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι οι αγκαλιές υπάρχουν στο «μενού» των συμπεριφορών τουλάχιστον για κάποια χιλιάδες χρόνια. Το 2007, μια ομάδα αρχαιολόγων ανακάλυψε τους «Εραστές του Valdaro» σε Νεολιθικό Τάφο κοντά στη Mantua της Ιταλίας. Οι εραστές βρίσκονταν θαμμένοι και σφιχτά αγκαλιασμένοι. Είναι τουλάχιστον 6000 χρόνων, οπότε γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι αγκαλιάζονται ήδη από τα Νεολιθικά χρόνια.

3. Οι περισσότεροι άνθρωποι αγκαλιαζόμαστε από τα δεξιά – αλλά τα συναισθήματά μας επηρεάζουν το πώς αγκαλιαζόμαστε

Όταν αγκαλιαζόμαστε, τυλίγουμε τα χέρια μας γύρω από το άλλο άτομο. Τυπικά, κατευθύνουμε την αγκαλιά με το ένα χέρι μας. Μια Γερμανική έρευνα ανέλυσε αν οι άνθρωποι προτιμούσαν να αγκαλιάζουν με το αριστερό ή το δεξί τους χέρι. Σε αυτή την έρευνα, παρατήρησαν ζευγάρια σε αίθουσες αφίξεων και αναχωρήσεων σε διεθνή αεροδρόμια και ανέλυσαν βίντεο όπου άτομα με δεμένα μάτια αγκάλιαζαν αγνώστους στο δρόμο.

Συμπέραναν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι αγκαλιάζονταν από τα δεξιά. Σε συναισθηματικά ουδέτερες καταστάσεις, στις οποίες οι άγνωστοι αγκαλιάζονταν με δεμένα μάτια, το 92% αγκαλιαζόταν από τα δεξιά. Ωστόσο, σε πιο συναισθηματικές καταστάσεις μόνο το 81% αγκαλιαζόταν από τα δεξιά. Καθώς το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου ελέγχει το δεξί μισό του σώματος και το αντίστροφο, οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτή η αριστερόστροφη αγκαλιά οφείλεται στη μεγαλύτερη εμπλοκή του δεξιού ημισφαιρίου του εγκεφάλου που σχετίζονται με τα συναισθήματα.

4. Η αγκαλιά βελτιώνει τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε το στρες

Οι δημόσιες ομιλίες είναι στρεσογόνες σχεδόν για όλους – αλλά η αγκαλιά πριν ανέβουμε στη σκηνή μπορεί να μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε το στρες. Μια έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Βόρεια Καρολίνα εξέτασε πώς η αγκαλιά πριν από ένα στρεσογόνο γεγονός μείωνε τις αρνητικές επιδράσεις του άγχους στο σώμα. Στην έρευνα υπήρξαν δύο ομάδες ζευγαριών: στη μία ομάδα, δόθηκαν στα ζευγάρια 10 λεπτά να κρατήσουν χέρια και να παρακολουθήσουν μια ρομαντική ταινία, που ακολουθούταν από μια αγκαλιά 20 δευτερολέπτων. Ύστερα, ο ένας σύντροφος έπρεπε να συμμετέχει σε μια πολύ στρεσογόνα δημόσια ομιλία και μετρήθηκαν η αρτηριακή πίεση και ο καρδιακός ρυθμός ενώ μιλούσε.

Τα αποτελέσματα; Τα άτομα που είχαν λάβει μια αγκαλιά από το σύντροφό τους πριν τη ομιλία παρουσίασαν σημαντικά χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και καρδιακό ρυθμό σε σύγκριση με εκείνους που δεν είχαν αγγίξει τους συντρόφους τους.

5. Οι άνθρωποι δεν είναι οι μόνοι που αγκαλιάζονται

Αν και οι άνθρωποι αγκαλιάζονται περισσότερο σε σχέση με τα περισσότερα ζώα, δεν είμαστε το μόνο είδος που χρησιμοποιούμε την αγκαλιά για να επικοινωνήσουμε κοινωνικό ή συναισθηματικό νόημα. Μία έρευνα που έγινε από το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Φλόριντα ερεύνησε την αγκαλιά σε ένα είδος μαϊμούς, που είναι ένα εξαιρετικά κοινωνικό ον. Βρήκαν ότι σε αντίθεση με τους ανθρώπους, η μαϊμού δεν είχε ένα είδος, αλλά δύο είδη αγκαλιάς: την απλή αγκαλιά και την αγκαλιά προσώπου. Στη δεύτερη δεν περιλαμβάνονται χέρια. Εδώ, τα ζώα «αγκαλιάζονται» τρίβοντας τα μάγουλά τους, δείχνοντας έτσι τρυφερότητα. Όπως οι άνθρωποι, έτσι και οι μαϊμούδες έδειξαν μια προτιμητέα πλευρά αγκαλιάς: Για τις απλές αγκαλιές, το 80% προτιμούσε την αριστερή πλευρά.

Πηγή: enallaktikidrasi.com/2019/01/pagkosmia-imera-agkalias-epistimonika-apodedeigmena-stoixeia-kalitero-farmako/

 

Τι θα πρέπει να μάθει ένα παιδί στο νηπιαγωγείο για να αποκτήσει σχολική ετοιμότητα;

0

Συγγραφέας: ΚΙΝΟΓΛΟΥ ΚΑΛΛΙΡΡΟΗ | Κατηγορία Εκδηλώσεις | , στις 22-01-2019

Η σχολική ετοιμότητα είναι μία διαδικασία που ξεκινά από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.Τι μαθαίνει ένα παιδί στο νηπιαγωγείο;

Το καθημερινό πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο συνδυάζει μαθησιακές και παιδαγωγικές δραστηριότητες. Μολονότι κάθε νηπιαγωγός δημιουργεί το δικό του παιδαγωγικό πρόγραμμα παράλληλα λαμβάνει υπόψη του τις αρχές και τις οδηγίες ενός κανονισμού που λέγεται Αναλυτικό Πρόγραμμα.

Τι είναι το Αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου;

Στο Αναλυτικό Πρόγραμμα περιλαμβάνονται όλες εκείνες οι οδηγίες που περιγράφουν και οριοθετούν τους τρόπους δράσης στο νηπιαγωγείο. Για παράδειγμα, αναφέρονται οι στόχοι του νηπιαγωγείου και οι τρόποι διαμόρφωσης των μαθησιακών διαδικασιών.

Στο νηπιαγωγείο το παιδί προετοιμάζεται ώστε να αποκτήσει σχολική ετοιμότητα

Στο νηπιαγωγείο το Αναλυτικό Πρόγραμμα προβλέπει δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά να καλλιεργήσουν γνώσεις αλλά και να εξασκηθούν σε μαθησιακούς τομείς που θα βοηθήσουν το παιδί να γίνει σχολικά έτοιμο.

Σχολική ετοιμότητα σημαίνει να είναι το παιδί μαθησιακά έτοιμο για να μπορεί να αφομοιώσει τη σχολική ύλη της Α΄ Δημοτικού

Το παιδί της πρώτης δημοτικού για να μπορεί να γράψει και να διαβάσει θα πρέπει στο νηπιαγωγείο να εξασκήσει ορισμένες ικανότητες .

Οι ικανότητες που σχετίζονται με τη σχολική ετοιμότητα είναι αυτές που βοηθούν στη γλωσσική τους ικανότητα, στα μαθηματικά και στη μαθηματική σκέψη, στη μελέτη του περιβάλλοντος , στη δημιουργική έκφραση και στη σύγχρονη τεχνολογία – πληροφορική.

Αναλυτικότερα

Παιδί και γλώσσα. Στη μαθησιακή περιοχή της γλώσσας επιδιώκεται τα παιδιά να καλλιεργήσουν την προφορική επικοινωνία, να είναι δηλαδή σε θέση να διατυπώνουν τις απόψεις τους και να κατανοούν τις απόψεις των άλλων σύμφωνα με το επίπεδο της ανάπτυξής τους, να έρχονται σε επαφή με το γραπτό λόγο, να αναγνωρίζουν γράμματα, λέξεις και προτάσεις και να προσπαθούν να γράψουν και αυτά. Με άλλα λόγια τα παιδιά καλλιεργούν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες και έρχονται σε πρώτη επαφή με την ανάγνωση και τη γραφή.

Παιδί και μαθηματικά. Στα μαθηματικά τα παιδιά ασκούνται στην ικανότητα να προβληματίζονται και να επιδιώκουν ανάλογες λύσεις. Έρχονται σε επαφή με τους αριθμούς, κάνουν απλές μαθηματικές πράξεις και συλλογισμούς και γνωρίζουν απλά γεωμετρικά σχήματα.

Παιδί και περιβάλλον. Τα νήπια γνωρίζουν τον κόσμο γύρω τους, τόσο το φυσικό (φυσικό περιβάλλον) όσο και τον ανθρώπινο (ανθρωπογενές περιβάλλον), δηλαδή τον ίδιο τον άνθρωπο και τα δημιουργήματά του (τεχνολογία).

Παιδί, δημιουργία και έκφραση. Τα παιδιά συμμετέχουν σε δραστηριότητες που έχουν σχέση με την ικανότητά τους να εκφράζονται μέσω των εικαστικών, της μουσικής, της δραματοποίησης (θέατρο) και της κίνησης (φυσική αγωγή).

Σε ποιο μαθησιακό επίπεδο θα πρέπει να φτάσει ένα παιδί στο νηπιαγωγείο για να είναι σχολικά έτοιμο;

Το καλοκαίρι και καθώς θα τελειώνει το παιδί το νηπιαγωγείο το παιδί θα πρέπει να γνωρίζει:

Να γράφει ικανοποιητικά τα μεγάλα και τα μικρά γράμματα σε τετράδιο με ρίγες.
Να αναγνωρίζει και να διακρίνει το κάθε γράμμα σε σχέση με το σχήμα αλλά και τον ήχο.
Να μπορεί να βρίσκει λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Μ ,μήλο ,Σ στεφάνι.
Να γνωρίζει την αλληλουχία των αριθμών από το 1 -20 χωρίς βοήθεια 20-100 με βοήθεια.
Να γνωρίζει ποιος αριθμός είναι πριν και ποιος είναι μετά νοερά.
Να μπορεί να κάνει μια απλή πρόσθεση ή αφαίρεση με το μυαλό του μέχρι το δέκα.
Επιπλέον ικανότητες που χρειάζεται ένα παιδί του νηπιαγωγείου είναι να μπορεί να συγκεντρώνεται και να συνεργάζεται με το δάσκαλο αλλά και τους συμμαθητές του.

 

 

Πηγή: mothersblog.gr / mandou.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση