«Αν ήσουν εσύ, τι θα έπαιρνες μαζί σου;»

 Το ερώτημα αυτό αποτέλεσε το κεντρικό θέμα σειράς βιωματικών δραστηριοτήτων που υλοποιήσαμε κατά τη διάρκεια των γλωσσικών μαθημάτων με τους μαθητές της Γ΄ Τάξης με στόχο την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης στα παιδιά και την ευαισθητοποίησή τους αναφορικά με τα προβλήματα που βιώνουν οι πρόσφυγες. Με αφορμή το βίντεο της Ύπατης Αρμοστείας για τους Πρόσφυγες What They Took With Them, που παρακολούθησαν οι μαθητές/τριες στην τάξη,  κλήθηκαν να σκεφτούν τι θα έπαιρναν μαζί τους αν έπρεπε να εγκαταλείψουν άμεσα και πιθανόν για πάντα το σπίτι και την πατρίδα τους. Ως εργασία για το σπίτι τούς ζητήθηκε να καταγράψουν σε λίστα τα πράγματα που θεωρούν απαραίτητα ή πολύτιμα γι’ αυτούς, να τα βάλουν στη βαλίτσα τους και να τη φωτογραφίσουν. Οι φωτογραφίες και οι καταγραφές τους παρουσιάστηκαν στην τάξη και έδωσαν την αφορμή για περαιτέρω προβληματισμό και συζήτηση αναφορικά με τις δυσκολίες που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι πρόσφυγες κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών τους. Στη συνέχεια τα παιδιά δημιούργησαν εικαστικές συνθέσεις με τις φωτογραφίες τους και άλλο σχετικό φωτογραφικό υλικό που αναζήτησαν στο διαδίκτυο. Τα έργα τους εκτέθηκαν στο χώρο του σχολείου με στόχο  την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του συνόλου της σχολικής κοινότητας στο πλαίσιο εκδηλώσεων για τον εορτασμό της 21ης Μαρτίου, της Παγκόσμιας Ημέρας για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Καπούτση Σύρμω