ΚΥΡΙΑΖΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

ΜΙΚΡΟΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2

Φεβ 201823

https://blogs.sch.gr/kiriazi/files/2018/02/S_7_m_senario_kiriazi_xristina.docx

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΙΚΡΟΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2    

ΜΙΚΡΟΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1

Φεβ 201816
  1. Τίτλος μ-δραστηριότητας

Κίνηση αντικειμένου στο scratch με χρήση πλήκτρων και αισθητήρων.

  1. Εκτιμώμενη διάρκεια

Η διδακτική αυτή δραστηριότητα θα υλοποιηθεί στη διάρκεια μίας διδακτικής ώρας (45 λεπτών της ώρας)

  1. Ένταξη του διδακτικού σεναρίου στο πρόγραμμα σπουδών/προαπαιτούμενες γνώσεις

Η παρούσα δραστηριότητα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Πληροφορικής του Δημοτικού και του Γυμνασίου σε μαθητές ηλικίας 9 έως 15 ετών. Η μ-δραστηριότητα αυτή αποτελεί τμήμα μίας εκπαιδευτικής δραστηριότητας κατά την οποία οι μαθητές δημιουργούν στο scrtach ένα παιχνίδι λαβυρίνθου. Οι μαθητές θα πρέπει να έχουν μία εξοικείωση με το περιβάλλον προγραμματισμού του scratch, να μπορούν να εντοπίσουν την εφαρμογή στο διαδίκτυο, να προσθέτουν αντικείμενα και σκηνικά, καθώς και να δημιουργούν βασικά σενάρια χρησιμοποιώντας τις εντολές (χρωματιστά τουβλάκια).

  1. Σκοποί και στόχοι του διδακτικού σεναρίου

Οι μαθητές πειραματίζονται, διερευνούν και εξασκούνται με απώτερο στόχο την υλοποίηση ενός παιχνιδιού στο scratch. Μέσω της μ-δραστηριότητας έρχονται σε επαφή με την έννοια του αλγορίθμου και την αλγοριθμική έννοια της επιλογής. Επιπλέον εφαρμόζουν στην πράξη τη μέθοδο της αποδόμησης του προβλήματος σε μικρότερα υπό-προβλήματα για την επίλυση του. Έτσι καταλαβαίνουν ότι η επίλυση ενός προβλήματος περιλαμβάνει την ανάλυση, μοντελοποίηση, σχεδίαση και υλοποίηση της κατάλληλης λύσης. Η παιγνιώδης και διαδραστική φύση της μ-δραστηριότητας εξάπτει την φαντασία των μαθητών και προκαλεί το ενδιαφέρον τους ώστε να συμμετάσχουν ενεργά σε αυτή.

Α) Γενικός Σκοπός:

Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:

  1. Να αντιλαμβάνονται ότι τα σενάρια ενεργειών αποτελούνται από εντολές που καθορίζουν τη συμπεριφορά των αντικειμένων.
  2. Να μπορούν να τοποθετήσουν τα τουβλάκια – εντολές στην περιοχή σεναρίων κατάλληλα ώστε να δημιουργήσουν απλά σενάρια κίνησης ενός αντικειμένου που θα ενεργοποιείται από το πληκτρολόγιο.
  3. Να μπορούν να τοποθετήσουν τα τουβλάκια – εντολές αισθητήρες ώστε το αντικείμενο να κινείται όταν ενεργοποιηθεί ένας αισθητήρας.

Β) Επιμέρους Στόχοι:

  1. Να αναγνωρίζουν την ομαδοποίηση των εντολών με βάση το χρώμα που έχει το τουβλάκι ανάλογα με την κατηγορία λειτουργίας της εντολής (μπλε για Κίνηση, γαλάζιο για Αισθητήρες, κίτρινο για Έλεγχο, πορτοκαλί για Συμβάντα)
  2. Να κατανοήσουν τη λειτουργία των εντολών που θα χρησιμοποιήσουν στη μ-δραστηριότητα και να είναι σε θέση να την περιγράψουν λεκτικά.
  3. Να είναι ικανοί να κινηθούν με άνεση στο περιβάλλον προγραμματισμού scratch και να πλοηγηθούν στις διάφορες ομάδες εντολών ώστε να εντοπίζουν αυτή που χρειάζονται.
  4. Περιγραφή της μ-δραστηριότητας

Η παρούσα μικροδραστηριότητα αποτελεί υποσύνολο του μαθησιακού αντικειμένου “Δημιουργία παιχνιδιού (Λαβύρινθος) στο scratch 2 που βρίσκεται στο εκπαιδευτικό αποθετήριο Φωτόδεντρο στη διεύθυνση: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3162.

 

Μ-δραστηριότητα 1:

Στους μαθητές θα δοθεί 1 έτοιμο σενάριο που κινεί το αντικείμενο δεξιά με την πίεση του δεξιού βέλους του πληκτρολογίου.

Τους ζητείται να εκτελέσουν το σενάριο και να παρατηρήσουν τι συμβαίνει. Καλούνται να μεταβάλουν τις παραμέτρους των εντολών (να επιλέξουν -90, 180, 0 στο τουβλάκι στρίψε και 20, 50, 100 στο τουβλάκι κινήσου) και να παρατηρήσουν τις αλλαγές που επέφεραν οι τροποποιήσεις. Στη συνέχεια τους ζητείται να δημιουργήσουν 3 νέα σενάρια, ένα για κάθε κατεύθυνση κίνησης (αριστερά, πάνω, κάτω) βασιζόμενοι στο αρχικό σενάριο.

 

Μ-δραστηριότητα 2:

Ζητείται από τους μαθητές να σχεδιάσουν στο σκηνικό ένα κόκκινο παραλληλόγραμμο σχήμα. Στη συνέχεια τους δίνεται το παρακάτω σενάριο:

Οι μαθητές θα πρέπει να ενεργοποιήσουν το σενάριο και να κατευθύνουν με τα πλήκτρα – βέλη το αντικείμενο τους προς το κόκκινο σχήμα.

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΙΚΡΟΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1    

ΖΗΤΗΣΗ

Φεβ 20189

Φόρτωση…

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΖΗΤΗΣΗ    

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 “ΖΗΤΗΣΗ”

Φεβ 20188

Φόρτωση…

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 “ΖΗΤΗΣΗ”    

Καλημέρα κόσμε!

Φεβ 20188

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων