Δημοσιεύθηκε στην Βιολογία Α΄Λυκείου, Μαθήματα, Προτάσεις διδασκαλίας

Σενάριο διδασκαλίας του κυκλοφορικού συστήματος Α΄ Λυκείου στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Τάξη : Α  Λυκείου

Μάθημα/Γνωστικό Αντικείμενο: Βιολογία

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

·      Οι μαθητές να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα όργανα του κυκλοφορικού συστήματος και να κατανοούν τις λειτουργίες τους.

·      Να μπορούν να εντοπίζουν τις διαφορές στη δομή και την λειτουργία των διαφορετικών αγγείων του κυκλοφορικού συστήματος. Εξοικείωση με τις ψηφιακές πλατφόρμες e-me & e-class.

·      Να μπορούν να συνεργάγονται σε ομάδες προκειμένου να ολοκληρώσουν ένα έργο.

Προαπαιτούμενες γνώσεις των μαθητών για την υλοποίηση του σεναρίου:

·      Χαρακτηριστικά του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου της Α΄ Γυμνασίου.

·      Ενότητα 1 του σχολικού βιβλίου: Κύτταρα και ιστοί, όργανα και συστήματα οργάνων

Χρόνος υλοποίησης: 2 διδακτικές ώρες στο webex ( 90 λεπτά) και διάβασμα στο σπίτι πριν και μετά από κάθε μάθημα, ασύγχρονα στην e-class

Σύντομη περιγραφή σεναρίου: αποκλειστικά on line

·      Πριν από το πρώτο μάθημα οι μαθητές βλέπουν ανακοίνωση στην e –class για την καινούργια ενότητα που θα ξεκινήσουμε (κυκλοφορικό σύστημα) και κάνουν επανάληψη από το 1ο κεφάλαιο την ενότητα του μυϊκού ιστού και την ιεράρχηση των βιολογικών δομών.

·      Κατά την διάρκεια του πρώτου μαθήματος γίνεται μια γρήγορη επανάληψη για την σημασία της ιεράρχησης των βιολογικών δομών. Ακολουθεί ένα βίντεο που παρουσιάζει τους χώρους της καρδιάς μας και την κίνηση του αίματος μέσα σε αυτή. Αναλαμβάνουν ατομικά ή σε ομάδες (breakout sessions)  να συμπληρώσουν ασκήσεις και φύλλα εργασίας στις ψηφιακές πλατφόρμες e-me & e-class.

·       Στο δεύτερο μάθημα στο webex ακολουθείται η ίδια διαδικασία με προβολή video, συνεργασία και ασκήσεις στην e -me. Μετά την ολοκλήρωση και τις ενότητας για τα αιμοφόρα αγγεία παίζουν σύγχρονα σε ομάδες το kahoot game που έφτιαξα. Στην συνέχεια στο σπίτι τους συμπληρώνουν τις ασκήσεις του βιβλίου και το ανακεφαλαιωτικό φύλλο εργασίας στην e –class.

Δραστηριότητες που οδηγούν στην ενεργητική εμπλοκή των μαθητών:

·      Παρακολούθηση video για τους χώρους της ανθρώπινης καρδιάς (https://www.youtube.com/watch?v=_qmNCJxpsr0 )

·      Συζήτηση σε ομάδες (breakout sessions)

·      Συμπλήρωση άσκησης που έφτιαξα στην e-me content για την ιεράρχηση των δομών (https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1013081 

·      Κρυπτόλεξο με όρους του κυκλοφορικού συστήματος που έφτιαξα με το find the words της e-me content: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1030438

·      Ασκήσεις συμπλήρωσης κενού στην e –me για την ορολογία των αγγείων: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1000101 

·      Κουίζ με εναλλαγή ερωτήσεων διαφόρων κατηγοριών που έφτιαξα στην e-me: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1012670     

·      Βιντεο σχετικό με τα αγγεία του κυκλοφορικού μας συστήματος: https://www.youtube.com/watch?v=mYZXoD73GO0

·      Ασκήσεις του σχολικού βιβλίου σελ. 52 σκήσεις 1, 2, 3, 6, 7.

·      Ασκήσεις επανάληψης που έφτιαξα στην e-class για το σπίτι μετά το τέλος της ενότητας: https://eclass11.sch.gr/modules/exercise/admin.php?course=1951004165&exerciseId=4007373&preview=1

Χρησιμοποιούμενα εργαλεία (ονομαστικά): 

Σύγχρονης διδασκαλίας:

·      Webex, share content(video optimization), breakout, sessions, chat

·      Youtube

·      Kahoot.it

Ασύγχρονης διδασκαλίας:

·      e-class: Ανακοινώσεις, Ηλεκτρονικό Βιβλίο, Συνδέσεις Διαδικτύου, Wiki, Πολυμέσα, Γραμμή μάθησης, Κουβεντούλα, Ομάδες Χρηστών, Εργασίες, Συζητήσεις, Έγγραφα

·      E-me content: Find the words, Quiz (Question Set), κρυπτόλεξο, drag and drop, drag text.

  • Φωτόδενδρο διαδραστικό βιβλίο Βιολογίας Α΄Λυκείου

Δημοσιεύθηκε στην Βιολογία Α΄Λυκείου, Μαθήματα

H χρήση πολυμέσων στην διδακτική διαδικασία

Youtube

Στο YouTube υπάρχουν πολλά εκπαιδευτικά βίντεο μικρής διάρκειας, με ελληνικούς ή αγγλικούς υπότιτλους, τα οποία είναι κατάλληλα για την κατανόηση των δομών και των συστημάτων του ανθρώπινου σώματος. Πολλές φορές είναι δύσκολο για τους μαθητές να κατανοήσουν την λειτουργία των οργάνων που δεν είναι ορατά λόγω του μεγέθους τους ή της θέσης τους στο ανθρώπινο σώμα. Προτείνεται λοιπόν να δουν σε μορφή προσομοίωσης την λειτουργία ενός οργάνου και στη συνέχεια να μάθουν τις λεπτομέρειες και τους επιστημονικούς όρους που το περιγράφουν.

Ένα τέτοιο παράδειγμα θα μπορούσε να είναι η δομή και η λειτουργία της ανθρώπινης καρδιάς στο μάθημα της Βιολογίας Α΄ Λυκείου.

Youtube

e-me content

Στην σελίδα αυτή της e-me υπάρχουν πολλές δυνατότητες δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού με μορφή quiz, πολλαπλών επιλογών, κρυπτόλεξα κ.α

Μπορούμε για παράδειγμα να δημιουργήσουμε ένα κρυπτόλεξο με τη μορφή άσκησης επανάληψης μετά την ολοκλήρωση μιας ενότητας. Στην συνέχεια παρατίθεται ένα κρυπτόλεξο με έννοιες συναφείς με το κυκλοφορικό σύστημα.

Κρυπτόλεξο 

 

Δημοσιεύθηκε στην Γενικά νέα

Τρίκαλα μια πόλη για να ζεις.

Χριστούγεννα στα Τρίκαλα

Μια επίσκεψη στα Τρίκαλα μας έπεισε ότι είναι μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη η οποία προσφέρει στους κατοίκους της όλες τις σύγχρονες ανέσεις μιας μεγαλούπολης χωρίς να χάνει το ανθρώπινο πρόσωπό της.

Το τεράστιο Χριστουγεννιάτικο δένδρο που έμοιαζε αλλά δεν ήταν έλατο, κίνησε το ενδιαφέρον μας για να ψάξουμε στις τοπικές ιστοσελίδες για να το ταυτοποιήσουμε. Το όνομα του “σεκόγια”.

Σεκόγια – Βικιπαίδεια

Η συλλογή

Το άρωμα Χριστουγέννων ήταν διάχυτο στην ατμόσφαιρα. Η πόλη στολισμένη και ο Ληθαίος ποταμός να κατακλύζει με εικόνες την πόλη.

Αξίζει να περάσετε μια μέρα στην πόλη των Τρικάλων, αλλά και στην γύρω περιοχή.

Δημοσιεύθηκε στην Εκπαιδευτικά νέα, Προτάσεις διδασκαλίας

“Lab break”, δραπετεύοντας από το εργαστήριο: Μια καινοτόμος δημιουργική εργασία.

Περίληψη

Το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 στο πλαίσιο των δημιουργικών εργασιών μια ομάδα 5 μαθητών της Α΄ Λυκείου, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα παιχνίδι ενταγμένο στο θετικό πυλώνα II, φυσικές επιστήμες και μαθηματικά. Δημιούργησαν ένα δωμάτιο απόδρασης με τίτλο «lab break». Για την υλοποίηση του παιχνιδιού αξιοποιήθηκαν 4 χώροι του σχολείου, η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, η βιβλιοθήκη, τα παρασκήνια και η σκηνή του θεάτρου. Οι μαθητές που σχεδίασαν το παιχνίδι συμμετείχαν σε αυτό και ως ηθοποιοί-βοηθοί. Οι παίκτες έπρεπε σε διάστημα μιας ώρας να επιλύσουν γρίφους λογικής, μαθηματικών, χημείας και βιολογίας. Οι πόροι που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ελάχιστοι χάρη στην ευρηματικότητα των μαθητών. Το escape roomλειτούργησε για 2 μέρες και συμμετείχαν-έπαιξαν 60 μαθητές και καθηγητές του σχολείου σε ομάδες των 5-6 ατόμων. Η εμπειρία όλων των συμμετεχόντων ήταν θετική και τα σχόλια ενθουσιώδη.

 

Abstract

During the academic year 2017-2018 in the context of a «activity» session a 10hth grade group of 5 student, decided to create a game embedded in the science pillar II, including natural sciences and mathematics. They created an escape room titled “lab break”. Four school venues, the multipurpose room, the library, the backstage and the theater stage were used for the game. The students who designed the game participated in it as actors-assistants. Players had to solve puzzles of logic, mathematics, chemistry and biology within one hour. The resources used were minimal thanks to the students’ inventiveness. The escape room worked for 2 school days and 60 students and teachers of the school played in teams of 5-6 people. The experience of all the participants was positive and the comments enthusiastic.