Νοέ 09
19

Χωρίς αυξήσεις για δεύτερο έτος 400.000 υπάλληλοι και συνταξιούχοι του Δημοσίου


Χωρίς αυξήσεις θα μείνουν για δεύτερο συνεχόμενο έτος περίπου 400.000 υπάλληλοι και συνταξιούχοι του Δημοσίου, καθώς η κυβέρνηση προχωρεί σε επιπλέον περικοπές κρατικών δαπανών. Σύμφωνα με την απόφαση που έλαβε η κυβέρνηση, δεν θα δοθεί αύξηση σε δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους με μεικτές αποδοχές άνω των 2.000 ευρώ.
Το δημοσιονομικό όφελος δεν είναι και τόσο σημαντικό, ωστόσο η κυβέρνηση εκτιμά πως δίνει το «κατάλληλο μήνυμα» στην Κομισιόν ότι είναι αποφασισμένη να μειώσει τις κρατικές δαπάνες.

Οι υπάλληλοι και συνταξιούχοι με αποδοχές άνω των 2.000 ευρώ μηνιαίως υπολογίζονται σε 400.000 άτομα, σε σύνολο 900.000 ατόμων. Είναι κυρίως στρατιωτικοί, δικαστικοί, γιατροί, εκπαιδευτικοί (με 25 έτη υπηρεσίας) και υπάλληλοι υπουργείων.

Οι αποδοχές των υπαλλήλων θα πιεσθούν περαιτέρω από το «μαχαίρι» σε υπερωρίες, επιδόματα, εκτός έδρας κ.ά.

Όσοι έχουν μηνιαίες μεικτές αποδοχές κάτω από 2.000 ευρώ, θα λάβουν αυξήσεις λίγο πάνω από τον πληθωρισμό, της τάξεως του 1,5%.

Υπεθυμίζεται ότι και η προηγούμενη κυβέρνηση είχε «παγώσει», για το 2009, τις αυξήσεις σε όσους λαμβάνουν μισθούς ή συντάξεις άνω των 1.500 ευρώ.

Στην τελική ευθεία οι αλλαγές στην Παιδεία

Το πόρισμα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πρόκειται να δοθεί αύριο στο υπουργείο Παιδείας Του Αποστολου Λακασα

Με ένα εικοσασέλιδο πόρισμα που θα καταθέσει αύριο το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τίθενται επί τάπητος οι αλλαγές στο λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η αποδέσμευση του λυκείου από το σύστημα πρόσβασης, η αλλαγή των διδακτικών μεθόδων και των βιβλίων, καθώς και η γενίκευση του ολοήμερου σχολείου σε όλη την υποχρεωτική εκπαίδευση -δηλαδή και στο γυμνάσιο, εκτός από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό- είναι τα βασικά στοιχεία στα οποία συμφώνησαν τα μέλη του ΣΠΔΕ (μεταξύ αυτών, εκπρόσωποι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ, των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των παραγωγικών φορέων). Αντίθετα, το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ είναι το θέμα με τις περισσότερες διαφοροποιήσεις, αφού στο ΣΠΔΕ κατετέθησαν περί τις 10 προτάσεις. «Το σύστημα πρόσβασης θα πρέπει να είναι σε δεύτερη μοίρα όσον αφορά την εθνική πολιτική για την Παιδεία, καθώς το βάρος πρέπει να δοθεί στην υποχρεωτική εκπαίδευση», ανέφερε χθες στην «Κ» ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Σ. Γκλαβάς. Βέβαια, ως προς το σύστημα πρόσβασης, τα μέλη του ΣΠΔΕ συγκλίνουν στην άποψη το Εθνικό Απολυτήριο να είναι η βάση των αλλαγών. Αυτό, άλλωστε, προβλέπεται στις προεκλογικές εξαγγελίες του ΠΑΣΟΚ και οδηγεί στην κατάργηση της βάσης του 10, που είναι μία ακόμη δέσμευση του ΠΑΣΟΚ. Χθες, η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου, ερωτηθείσα για την προοπτική κατάργησης της βάσης του 10, επανέλαβε ότι «το ΠΑΣΟΚ θα τηρήσει τις προεκλογικές του δεσμεύσεις. Βρισκόμαστε σε μια φάση ανάλυσης των δεδομένων, ώστε η ρύθμιση να μην είναι αποσπασματική, να μη δημιουργήσει αναστάτωση και να είναι προς όφελος κυρίως των μαθητών, αλλά και των ΑΕΙ και των ΤΕΙ», δήλωσε. Στο Συμβούλιο ολοκληρώθηκε χθες ο σχετικός διάλογος, που άρχισε επίσημα στις 11 Μαρτίου. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι βασικές αλλαγές στις οποίες συγκλίνουν τα μέλη του ΣΠΔΕ είναι οι ακόλουθες και αφορούν και τα 12 χρόνια του σχολείου, δηλαδή από το δημοτικό έως και το λύκειο.

– Αναλυτικά προγράμματα: Αλλάζουν με άξονα την περιγραφή των μορφωτικών στόχων και όχι την ύπαρξη ενός λεπτομερούς αναλυτικού προγράμματος που θα δεσμεύει τον εκπαιδευτικό.

– Μέθοδοι διδασκαλίας: Υιοθετείται η μαθητοκεντρική, η οποία έχει κεντρικό άξονα την καθοδήγηση του μαθητή από τον δάσκαλο στην επεξεργασία και τη σύνθεση της γνώσης.

– Βιβλία, νέες τεχνολογίες: Οι αλλαγές σε αναλυτικά προγράμματα και τη μέθοδο διδασκαλίας θα απαιτήσουν καινούργια βιβλία. Ταυτόχρονα, κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών και η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία.

– Μικρότερη ύλη: Η μείωση της ύλης σε βασικά μαθήματα κρίνεται απαραίτητη. Ο αριθμός των μαθημάτων θα παραμείνει ο ίδιος.

– Ζώνες πολιτισμού: Κρίνεται απαραίτητη η προσθήκη ωρών με αντικείμενο τη μουσική, τη λογοτεχνία, τον αθλητισμό κ. ά. Ο μαθητής θα μπορεί να επιλέξει αντικείμενο, όμως οι ώρες αυτές θα είναι υποχρεωτικές, και όχι ως χόμπι, όπως συμβαίνει τώρα.

– Ολοήμερα σχολεία: Επεκτείνονται και στα γυμνάσια έως τις 4 μ. μ., με ώρες πολιτισμού και ενισχυτικής διδασκαλίας.

– Αξιολόγηση: Καθίσταται υποχρεωτική με τη θέσπιση διδακτικών στόχων, στο πλαίσιο και των υπόλοιπων αλλαγών.

– Μαθητική διαρροή: Στοχευμένες δράσεις για περιοχές όπου υπάρχει μεγάλη «διαρροή» μαθητών και σχολική αποτυχία.

– Κατάρτιση φοιτητών «καθηγητικών» σχολών: Οσοι φοιτητές μαθηματικών, φυσικών, ιστορικών, φιλολογικών κ. ά. τμημάτων επιθυμούν να εργαστούν στην εκπαίδευση, υποχρεωτικά θα διδάσκονται μαθήματα με αντικείμενο ψυχοπαιδαγωγικά θέματα, αλλά και τη φιλοσοφία και τους στόχους της σχολικής ύλης της ειδικότητάς τους.

– Επιμόρφωση εκπαιδευτικών: Καθίσταται υποχρεωτική για όλους, σε προγράμματα παράλληλα με τα διδακτικά τους καθήκοντα. Εξετάζεται η χρονική περιοδικότητα και η ανανέωση των προγραμμάτων επιμόρφωσης.

Ιούν 09
23

 


 

23/6/2009

 


 

Μια σχολική τάξη χάνεται από πνιγμό
 

 

Της Πεννυς MπουλουτζαΤρία τραγικά περιστατικά που σημειώθηκαν στη χώρα μας το περασμένο Σαββατοκύριακο με άτυχους πρωταγωνιστές παιδιά, ήρθαν να τονίσουν την ανάγκη λήψης αυστηρότερων μέτρων σε ότι αφορά την λειτουργία των κολυμβητικών δεξαμενών. Δύο κορίτσια εννέα ετών την περασμένη Παρασκευή ανασύρθηκαν νεκρά από πισίνα ιδιωτικής κατασκήνωσης στην περιοχή Βελίκα στη Λάρισα. Τα κορίτσια κατά την είσοδό τους στο νερό χτύπησαν την πλάτη τους έχασαν τον έλεγχο της αναπνοής τους με αποτέλεσμα να πνιγούν, χωρίς να αντιληφθεί ουδείς εκ των παρευρισκομένων υπευθύνων του χώρου το γεγονός. Την ίδια στιγμή σε κρίσιμη κατάσταση νοσηλεύεται στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου ένα 9χρονο κοριτσάκι το οποίο την περασμένη Κυριακή έχασε τις αισθήσεις του σε πισίνα ξενοδοχείου των Χανίων και ανασύρθηκε από τον πυθμένα της, από τον ναυαγοσώστη της επιχείρησης.

Το πρόβλημα των πνιγμών παιδιών στη χώρα μας είναι σοβαρό. «Σχεδόν μία σχολική τάξη «πνίγεται» κάθε χρόνο στην Ελλάδα», είπε στην «Κ» ο επιστημονικός συνεργάτης του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Παιδικών Ατυχημάτων (ΚΕΠΠΑ), παιδίατρος κ. Aγης Τερζίδης. Συνολικά κάθε χρόνο στη χώρα μας πνίγονται -είτε σε θάλασσα είτε σε πισίνα- 300 άτομα εκ των οποίων 28-30 είναι παιδιά. Σύμφωνα με τον κ. Τερζίδη, ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος στις πισίνες έναντι της θάλασσας, αφού ως Ελληνες δεν είμαστε εξοικειωμένοι με αυτούς τους κολυμβητικούς χώρους. Παράλληλα στην πισίνα όλοι προσέχουν λιγότερο καθώς δεν έχουν να ανησυχούν για τα κύματα καιθ τα θαλάσια ρέυματα, -στάση που είναι απόλυτα λανθασμένη αφού ο πνιγμός μπορεί να συμβεί παντού-, ενώ επιπλέον τα παιχνίδια στην πισίνα είναι συνήθως πιό έντονα με αποτέλεσμα να αυξάνει η πιθανότητα ατυχήματος.

«Το πρόβλημα με τους πνιγμούς όπως και γενικότερα με όλα τα ατυχήματα στην Ελλάδα είναι ότι δεν λαμβάνονται μέτρα πρόληψής τους», τονίζει ο κ. Τερζίδης. Είναι ενδεικτικό ότι τα Ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν οργανωμένα να καλυμπούν σωστά, αφού δεν υπάρχουν σχετικά προγράμματα από τα σχολεία ή από τις νομαρχίες στο πλαίσιο της άσκησης πολιτικών πρόληψης. Επίσης υπάρχει έλλειμμα στον τομέα της επίβλεψης και επιτήρησης των γονιών στα παιδιά τους. Σύμφωνα με τους ειδικούς, για την επιτήρηση των παιδιών έως 12 ετών οι γονείς θα πρέπει να βρίσκονται κοντά τους μέσα στο νερό. Αντίθετα, οι Ελληνες γονείς συνήθως κάθονται στην παραλία και απλώς ρίχνουν κάθε τόσο μία ματιά, τη στιγμή που για να συμβεί ο πνιγμός χρειάζονται μόλις 10-12 δευτερόλεπτα. Και όπως τονίζουν οι ειδικοί «ο πνιγμός είναι βουβός». Είναι ενδεικτικα τα αποτελέσματα έρευνας του ΚΕΠΠΑ, σύμφωνα με την οποία ένα στα τέσσερα παιδιά ηλικίας 4 έως 10 ετών αναφέρει ότι κάποια στιγμή κινδύνευσε κατά τη διάρκεια της κολύμβησης, ένα στα πέντε παιδιά κάτων των επτά ετών κολυμπά μόνο του ή με τα αδέλφια του, ενώ σχεδόν τα μισά παιδιά του δημοτικού κολυμπούν χωρίς επαρκή επιτήρηση από ενήλικα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των μέτρων πρόληψης που δεν τηρούνται στη χώρα μας είναι η περίφραξη των πισίνων ακόμα και των ιδιωτικών, η παρουσία επαρκούς προσωπικού για την επίβλεψη των παιδιών στις κατασκηνώσεις και τις πισίνες ξενοδοχείων, η μή κατανάλωση αλκοόλ πριν το κολύμπι (πρόβλημα που παρατηρείται συχνά σε μεγαλύτερα παιδιά-εφήβους). Οπως επεσημαίνει ο κ. Τερζίδης, από τα άμεσα μέτρα που μπορούν να ληφθούν για την μείωση του αριθμού των πνιγμών στη χώρα μας είναι η σωστή επιτήρηση-επίβλεψη των παιδιών από τους γονείς αλλά και από υπευθύνους των κολυμβητικών χώρων και η περίφραξη όλων των κολυμβητικών δεξαμενών. Ωστόσο για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματα απαιτείται μία συντονισμένη προσπάθεια από πολιτεία, εμπλεκόμενους φορείς και γονείς.

 

 

Της Πεννυς MπουλουτζαΤρία τραγικά περιστατικά που σημειώθηκαν στη χώρα μας το περασμένο Σαββατοκύριακο με άτυχους πρωταγωνιστές παιδιά, ήρθαν να τονίσουν την ανάγκη λήψης αυστηρότερων μέτρων σε ότι αφορά την λειτουργία των κολυμβητικών δεξαμενών. Δύο κορίτσια εννέα ετών την περασμένη Παρασκευή ανασύρθηκαν νεκρά από πισίνα ιδιωτικής κατασκήνωσης στην περιοχή Βελίκα στη Λάρισα. Τα κορίτσια κατά την είσοδό τους στο νερό χτύπησαν την πλάτη τους έχασαν τον έλεγχο της αναπνοής τους με αποτέλεσμα να πνιγούν, χωρίς να αντιληφθεί ουδείς εκ των παρευρισκομένων υπευθύνων του χώρου το γεγονός. Την ίδια στιγμή σε κρίσιμη κατάσταση νοσηλεύεται στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου ένα 9χρονο κοριτσάκι το οποίο την περασμένη Κυριακή έχασε τις αισθήσεις του σε πισίνα ξενοδοχείου των Χανίων και ανασύρθηκε από τον πυθμένα της, από τον ναυαγοσώστη της επιχείρησης.

Το πρόβλημα των πνιγμών παιδιών στη χώρα μας είναι σοβαρό. «Σχεδόν μία σχολική τάξη «πνίγεται» κάθε χρόνο στην Ελλάδα», είπε στην «Κ» ο επιστημονικός συνεργάτης του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Παιδικών Ατυχημάτων (ΚΕΠΠΑ), παιδίατρος κ. Aγης Τερζίδης. Συνολικά κάθε χρόνο στη χώρα μας πνίγονται -είτε σε θάλασσα είτε σε πισίνα- 300 άτομα εκ των οποίων 28-30 είναι παιδιά. Σύμφωνα με τον κ. Τερζίδη, ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος στις πισίνες έναντι της θάλασσας, αφού ως Ελληνες δεν είμαστε εξοικειωμένοι με αυτούς τους κολυμβητικούς χώρους. Παράλληλα στην πισίνα όλοι προσέχουν λιγότερο καθώς δεν έχουν να ανησυχούν για τα κύματα καιθ τα θαλάσια ρέυματα, -στάση που είναι απόλυτα λανθασμένη αφού ο πνιγμός μπορεί να συμβεί παντού-, ενώ επιπλέον τα παιχνίδια στην πισίνα είναι συνήθως πιό έντονα με αποτέλεσμα να αυξάνει η πιθανότητα ατυχήματος.

«Το πρόβλημα με τους πνιγμούς όπως και γενικότερα με όλα τα ατυχήματα στην Ελλάδα είναι ότι δεν λαμβάνονται μέτρα πρόληψής τους», τονίζει ο κ. Τερζίδης. Είναι ενδεικτικό ότι τα Ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν οργανωμένα να καλυμπούν σωστά, αφού δεν υπάρχουν σχετικά προγράμματα από τα σχολεία ή από τις νομαρχίες στο πλαίσιο της άσκησης πολιτικών πρόληψης. Επίσης υπάρχει έλλειμμα στον τομέα της επίβλεψης και επιτήρησης των γονιών στα παιδιά τους. Σύμφωνα με τους ειδικούς, για την επιτήρηση των παιδιών έως 12 ετών οι γονείς θα πρέπει να βρίσκονται κοντά τους μέσα στο νερό. Αντίθετα, οι Ελληνες γονείς συνήθως κάθονται στην παραλία και απλώς ρίχνουν κάθε τόσο μία ματιά, τη στιγμή που για να συμβεί ο πνιγμός χρειάζονται μόλις 10-12 δευτερόλεπτα. Και όπως τονίζουν οι ειδικοί «ο πνιγμός είναι βουβός». Είναι ενδεικτικα τα αποτελέσματα έρευνας του ΚΕΠΠΑ, σύμφωνα με την οποία ένα στα τέσσερα παιδιά ηλικίας 4 έως 10 ετών αναφέρει ότι κάποια στιγμή κινδύνευσε κατά τη διάρκεια της κολύμβησης, ένα στα πέντε παιδιά κάτων των επτά ετών κολυμπά μόνο του ή με τα αδέλφια του, ενώ σχεδόν τα μισά παιδιά του δημοτικού κολυμπούν χωρίς επαρκή επιτήρηση από ενήλικα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των μέτρων πρόληψης που δεν τηρούνται στη χώρα μας είναι η περίφραξη των πισίνων ακόμα και των ιδιωτικών, η παρουσία επαρκούς προσωπικού για την επίβλεψη των παιδιών στις κατασκηνώσεις και τις πισίνες ξενοδοχείων, η μή κατανάλωση αλκοόλ πριν το κολύμπι (πρόβλημα που παρατηρείται συχνά σε μεγαλύτερα παιδιά-εφήβους). Οπως επεσημαίνει ο κ. Τερζίδης, από τα άμεσα μέτρα που μπορούν να ληφθούν για την μείωση του αριθμού των πνιγμών στη χώρα μας είναι η σωστή επιτήρηση-επίβλεψη των παιδιών από τους γονείς αλλά και από υπευθύνους των κολυμβητικών χώρων και η περίφραξη όλων των κολυμβητικών δεξαμενών. Ωστόσο για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματα απαιτείται μία συντονισμένη προσπάθεια από πολιτεία, εμπλεκόμενους φορείς και γονείς.

Μάι 09
10

1.Μάνα μου, μανούλα   θέλω να σου πω    σαν καλό παιδάκι   πόσο σ’ αγαπώ. 2.Πόσο θα σ’ ακούω   σε κάθε συμβουλή   δε θα σε πικραίνω   μανούλα μου χρυσή. 3.Θέλω νάσαι πάντα   μανούλα μου καλά   νάσαι η ευτυχία   που μου χαμογελά.  
 4.Μάνα μου, μανούλα   το παιδί σου εγώ   τον καλό Θεούλη   πώς παρακαλώ. 5.Να σε βλέπει πάντα   με στοργική ματιά   και να σε φυλάει   μανούλα μου γλυκιά. 6.Μάνα μου, μανούλα   πώς σ’ ευχαριστώ   πούμαι ευτυχισμένο   το παιδί σου εγώ.
   ΜΑΝΟΥΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ Ο ΚΩΣΤΑΚΗΣ ΣΟΥ!!!!!!!!!!  

Μάι 09
10

alfavita.gr: Το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου

θα ανακοινώσει το ΥΠΕΠΘ τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών

 

 

Σύμφωνα με πληροφορίες  η ανακοίνωση των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στους άλλους φορείς θα ανακοινωθούν εντός του δεύτερου δεκαπενθήμερου του Ιουνίου

Μάι 09
10

Ρομπότ σε βάθος 11.000 μέτρων στον Ειρηνικό!

07-05-2009

ΕΙΡΗΝΙΚΟΣ ΩΚΕΑΝΟΣ Ενα υποβρύχιο ρομπότ βρίσκεται στις τελικές δοκιμασίες για να καταδυθεί στο βαθύτερο σημείο του πλανήτη.
Ο “Νηρεύς”, αυτό είναι το όνομά του, θα είναι το πρώτο αυτόνομο όχημα που θα κατέβει στο βαθύτερο σημείο του πλανήτη στον Ειρηνικό Ωκεανό. Θα είναι το τρίτο όχημα που θα κατέβει τόσο βαθειά αλλά το πρώτο που δεν θα το χειρίζεται άνθρωπος.
Το ρομπότ υποβρύχιο έχει προγραμματιστεί να καταδυθεί στα τέλη του Μαΐου ή στις αρχές του Ιουνίου. Το πρόγραμμα λέει ότι θα σταματήσει στα 1.000 μέτρα, μετά στα 4.000, στα 8.000 και τέλος στα 11.000 μέτρα.

Η ακριβής περιοχή στην οποία θα καταδυθεί λέγεται Challenger Deep και είναι το βαθύτερο σημείο δυτικά του Ειρηνικού ωκεανού.

Για να καταλάβετε το βάθος της αβύσσου σκεφτείτε ότι είναι δυο χιλιόμετρα πιο ψηλό από το Εβερεστ. Σε αυτό το βάθος η πίεση γίνεται 1.100 φορές περισσότερη από την πίεση της επιφάνειας.

Επιμέλεια: Νικολαΐδου Ελένη
Πηγή: ΒΒC news.com

   

O ΝΗΡΕΥΣ

 

Μάι 09
07

Γιατί οι καπνιστές είναι αδύνατοι;

06-05-2009

 KAΠΝΙΣΤΗΣ Τι είναι αυτό που κάνει τους καπνιστές πιο αδύνατους από τους μη καπνιστές;
Είναι, αλήθεια, πράγματι ότι οι καπνιστές έχουν στο σώμα τους λιγότερο λίπος από τους μη
καπνιστές. Μία νέα έρευνα από την Αμερική ερχεται να μας εξηγήσει γιατί γίνεται αυτό.�
Ερευνητές από την Ιατρική Σχολή του πανεπιστημίου του Κορνέλ της Νέας Υόρκης παρατήρησαν τα
επίπεδα ενός γονιδίου που σχετίζεται με την απώλεια βάρους, το alpha2-zinc-glycoprotein1 (AZGP1), σε 37 υγιείς ανθρώπους μη καπνιστές και σε 55 υγιείς ανθρώπους αλλά καπνιστές.Στις παρατηρήσεις τους, λοιπόν, ανακάλυψαν ότι τα επίπεδα του γονιδίου AZGP1 ήταν υψηλότερα στους καπνιστές. Οι επιστήμονες δεν μπορούν άμεσα να αποδείξουν ότι τα αυξημένα επίπεδα του γονιδίου που έλεγχει το βάρος οφείλονται στο κάπνισμα αλλά υποθέτουν ότι πρόκειται για έναν μηχανισμό που συμβάλλει στην εμφανή διαφορά βάρους μεταξύ καπνιστών και μη καπνιστών.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο τεύχος του Μαΐου στο περιοδικό CHEST.

Επιμέλεια: Νικολαΐδου Ελένη
Πηγή: The Times of India

Μάι 09
07

Κάτω από (Γενικά) από στις 07-05-2009

ΤΟ ΒΗΜΑ

7/5/2009

 

Υπέρβαροι οι μαθητές της Θεσσαλίας


Τέσσερις στους δέκα είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, βλέπουν τηλεόραση, δεν συμπαθούν το ψάρι, τα όσπρια και τα λαδερά, ενώ αγνοούν βασικά πράγματα για τη διατροφή και την υγεία. Ο λόγος για τους μαθητές της Δυτικής Θεσσαλίας, οι οποίοι εγκαταλείπουν τη μεσογειακή διατροφή και υιοθετούν εν μέρει την καθιστική ζωή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη μελλοντική υγεία τους. Συγκεκριμένα, σε έρευνα του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που διεξήχθη μεταξύ μαθητών της Ε΄ Δημοτικού βρέθηκε ότι το 31,1% είναι υπέρβαροι και το 12,8% παχύσαρκοι.
Ακόμη, αν και οι περισσότεροι παρακολουθούν καθημερινά τηλεόραση, φαίνεται να βρίσκουν τον χρόνο για σωματική άθληση. Σύμφωνα όμως με την έρευνα δεν συμπαθούν τις υγιεινές για τον οργανισμό τροφές. Επίσης δεν φαίνεται να γνωρίζουν αρκετά πράγματα γύρω από τη διατροφή και την υγεία.

02/12/2008

Το αρχαιολογικό μουσείο Ολυμπίας

Της ΛΙΑΣ ΝΙΚΗΤΑΚΗ

Το πανόραμα των θησαυρών της Αρχαίας Ολυμπίας που αντιπροσωπεύουν τη μακραίωνη ιστορία της Άλτεως και την υπερχιλιετή πορεία στο χρόνο των διασημότερων αθλητικών αγώνων, παρουσιάζεται κατά τρόπο αριστοτεχνικό σ΄ ένα βαρύτιμο έργο: τον πολυτελή τόμο για το Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας, που διευρύνει τη σειρά των εκδόσεων τις οποίες το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και η Eurobank EFG επιμελούνται και προσφέρουν στον ελληνικό πολιτισμό και τους απανταχού λάτρεις του.

Στην έδρα του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση, στο Κεφαλάρι, έγινε χθες η παρουσίαση του νέου αυτού βιβλίου, που αποτελεί το δέκατο μέλος της πολιτιστικής κιβωτού του ?Κύκλου των Μουσείων?.

?Η φετινή επιλογή έρχεται συμβολικά να συνδυαστεί με τη γενναία, άμεση και καταλυτική συνδρομή του Ιδρύματος Λάτση και της Eurobank στο έργο αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος, μετά τη μεγάλη πυρκαγιά του 2007 που έπληξε και την Ολυμπία?, τόνισε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο υπουργός Πολιτισμού Μιχάλης Λιάπης.

Η Ηλεία είναι όμως και η γενέθλια γη του Γιάννη και της Εριέττας Λάτση, εξ ου και οι άρρηκτοι συναισθηματικοί δεσμοί της οικογένειας με τον τόπο. Στην ομιλία της η κυρία Μαριάννα Λάτση υπογράμμισε ότι τα βιβλία αυτά αποστέλλονται σε εκατοντάδες βιβλιοθήκες, αρχαιολογικές πανεπιστημιακές σχολές και ινστιτούτα, αρχαιολόγους και ερευνητές στην Ελλάδα και το εξωτερικό και ανακοίνωσε ότι το 2009 το Κοινωφελές Ίδρυμα Λάτση προγραμματίζει την αποστολή της σειράς του ?Κύκλου των Μουσείων?, σε μορφή Cds, σε 3.000 σχολεία της χώρας μας. Προανήγγειλε, μάλιστα, τον τίτλο της επόμενης έκδοσης που θα είναι αφιερωμένη στο Μουσείο του Μαραθώνα ενόψει της συμπλήρωσης, το 2010, των 2.500 χρόνων από την ιστορική μάχη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, Νίκος Νανόπουλος, η συντονίστρια της έκδοσης Ειρήνη Λούβρου και η συγγραφέας, αρχαιολόγος και διευθύντρια του Μουσείου Γεωργία Χατζή, η οποία κατέθεσε την επιστημονική της γνώση αλλά και την ψυχή της για την ολοκλήρωση της έκδοσης, μίλησαν για το θαυμάσιο έργο, μέσω του οποίου προβάλλονται αληθινά έργα τέχνης.

Νοέ 08
17

Κάτω από (Γενικά) από στις 17-11-2008

alfavita.gr: Θα τηρηθεί με μικρές αλλαγές στις ημερομηνίες το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΕΠΘ

για τις μεταθέσεις – αποσπάσεις – μετατάξεις – διορισμούς – προσλήψεις εκπαιδευτικών

Σύμφωνα με πληροφορίες το ΥΠΕΠΘ θα τηρήσει με μικρές αλλαγές στις ημερομηνίες το χρονοδιάγραμμα με το οποιο λειτούργησε τη σχολική χρονιά 2008/09 στα θέματα μεταβολών του εκπαιδευτικού προσωπικού (μεταθέσεις – αποσπάσεις – διορισμούς – προσλήψεις εκπαιδευτικών κλπ)

Λίγο κοντύτερα χρονικά σε σχέση με το προηγούμενο σχολικό έτος αναμένεται να έρθει η ανακοίνωση των μεταθέσεων (α΄δεκαήμερο του Μαρτίου) ενώ αντίθετα λίγο αργότερα (πιθανόν λιγότερο από μια εβδομάδα) σε σχέση με το προηγούμενο σχολικό έτος αναμένεται να γίνουν οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για μόνιμο διορισμό (των επιτυχόντων του διαγωνισμού των εκπαιδευτικών) καθώς το 2009 θα έχουμε αποτελέσματα του 6ου διαγωνισμού των εκπαιδευτικών.
Το ΥΠΕΠΘ θεωρεί ότι μπορεί να μην υπάρξει καθόλου καθυστέρηση αν το ΑΣΕΠ προχωρήσει στον διαγωνισμό τον Δεκέμβριο (της μεγαλύτερης προκήρυξης στην οποία περιλαμβάνονται δάσκαλοι, φιλόλογοι, μαθηματικοί κλπ).

Παρακάτω δημοσιεύουμε το χρονοδιάγραμμα της επιτροπής σχεδιασμού υπηρεσιακών μεταβολών ΥΠΕΠΘ
 

 

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2008-2009 Ενότητα Α (Μεταβολές οργανικότητας σχολικών μονάδων)

?         Αττό 1 / 1 1 μέχρι 5/12 αποστέλλονται οι εισηγήσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στις Νομαρχίες και στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

?         Αττό 6/12 μέχρι 28/12 τα Νομαρχιακά Συμβούλια, κατόπιν εισήγησης των Νομαρχιακών Επιτροπών Παιδείας, αποστέλλουν τις γνωμοδοτήσεις τους στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τις κοινοποιούν στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης

?         Από 28/12 μέχρι 31/12 οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης υποβάλλουν στο ΥΠΕΠΘ τις προτάσεις τους, με ή χωρίς τη γνώμη των Νομαρχιακών Συμβουλίων

?         Μέχρι 31/12 οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης υποβάλλουν τη γνώμη τους επί των προτάσεων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Νομαρχιακών Συμβουλίων στο ΥΠΕΠΘ

?         Μέχρι 8/2, το αργότερο, υπογράφονται οι σχετικές Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις στο ΥΠΕΠΘ και αποστέλλονται στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών

?         Μέχρι 10/3, το αργότερο, υπογράφονται οι σχετικές Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις από τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών και δημοσιεύονται σε Φ. Ε. Κ.

Ενότητα Β (Καταγραφή οργανικών κενών)

Από 1 / 1 1 μέχρι 20/2 υποβάλλονται στο ΥΠΕΠΘ από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μετά από συνεργασία με τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, τα πραγματικά οργανικά κενά, συμπεριλαμβανομένων και των κενών θέσεων των εκπαιδευτικών που κατέχουν θέση στελέχους της εκπαίδευσης με θητεία, όπως είναι οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, Προϊστάμενοι Γραφείων, Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, υπεύθυνοι καινοτόμων δράσεων κ.λ.π.

Ενότητα Γ (Μεταθέσεις)

?          Από 1/11 μέχρι 30/11 υποβολή αιτήσεων εκπαιδευτικών στις Διευθύνσεις και τα Γραφεία που ανήκουν οι οργανικές τους θέσεις

?          Από 3/12 μέχρι 14/12 επεξεργασία αιτήσεων μετάθεσης από Διευθύνσεις και Γραφεία και αποστολή τους στο ΥΠΕΠΘ

?          Από 17/12 μέχρι 10/3 έλεγχος και μηχανογραφική επεξεργασία αιτήσεων στην Κ. Υ. του ΥΠΕΠΘ

?          Από 5/3 μέχρι 10/3 έλεγχος προϋποθέσεων των αιτούντων και πρόταση Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων για μεταθέσεις σε Πειραματικά, Διαπολιτισμικά, Μουσικά, Καλλιτεχνικά Σχολεία

?          Από 5/3 μέχρι 10/3 πραγματοποιείται έλεγχος από τα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια για μεταθέσεις σε ΣΜΕΑ

?         Από 5 / 3 μέχρι 10/3 εξετάζονται οι αιτήσεις ανάκλησης μεταθέσεων

?         Μέχρι 14/3 εκδίδονται οι προτάσεις των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων για τις Γενικές Μεταθέσεις

?         Από 15/3 μέχρι 20/3 έκδοση Υπουργικής απόφασης και ανακοίνωση μεταθέσεων

?         Από 21/3 μέχρι 10/4 υποβολή αιτήσεων για αμοιβαίες μεταθέσεις

?         Από 11/4 μέχρι 20/4 ολοκλήρωση διαδικασίας αμοιβαίων μεταθέσεων και έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης

?         Από 2 / 5 μέχρι 10/5 τοποθετήσεις – μεταθέσεις, συνολικά, των εκπαιδευτικών εντός ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ (υπεραριθμίες, μετατεθέντες, μετατάξεις, σε διάθεση και βελτίωση θέσεων)

Ενότητα Δ (Μετατάξεις)

?         Από 3/12 μέχρι 31/12 αιτήσεις για μετατάξεις

?         Από 2 / 1 μέχρι 20/3 έλεγχος και επεξεργασία αιτήσεων καθώς και αποδέσμευση εκπαιδευτικών από τα οικεία υπηρεσιακά συμβούλια

?         Από 21/3 μέχρι 5/4 εξέταση αιτήσεων για μετατάξεις, διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων

Ενότητα Ε (Διορισμοί-Προσλήψεις) α) Μόνιμοι

?         Από 5 / 5 μέχρι 10/5 υποβολή αιτήσεων αναπληρωτών-ωρομισθίων

?         16/6 λήξη συμβάσεων ωρομισθίων

?         Από 16/6 μέχρι 4/7 καταχώριση προϋπηρεσίας αναπληρωτών-ωρομισθίων

?         Από 7/7 μέχρι 10/7 σύνταξη και ανακοίνωση προσωρινών πινάκων αναπληρωτών-ωρομισθίων

?         Από 11/7 μέχρι 15/7 υποβολή ενστάσεων κατά του προσωρινού πίνακα

?         Από 16/7 μέχρι 18/7 οριστικοποίηση και κύρωση πινάκων αναπληρωτών-ωρομισθίων

?         Από 21/7 μέχρι 25/7 αιτήσεις για μόνιμους διορισμούς

?         28/7 ανακοίνωση διορισμών

?         5/8 ανακοίνωση διορισμού πολυτέκνων

?         Οι αποφάσεις διορισμών δημοσιεύονται σε ΦΕΚ στις 20/8

?         Από 21/8 μέχρι 25/8 παρουσίαση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

?         Από 26/8 μέχρι 8/9 εισαγωγική επιμόρφωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

β) Προσλήψεις αναπληρωτών

Από 1 / 8 μέχρι 5 / 8 αποστολή λειτουργικών κενών, διά των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, στο ΥΠΕΠΘ

20/8  προσλήψεις  αναπληρωτών  Πρωτοβάθμιας  και

Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

1/9 παρουσίαση αναπληρωτών

Από 2/9 μέχρι 9/9 επιμόρφωση αναπληρωτών

Από 1 / 9 μέχρι 5 / 9 επικαιροποίηση των λειτουργικών κενών,

διά των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης

Ενότητα ΣΤ (Αποσπάσεις)

Από 21/3 μέχρι 31/3 έκδοση και κοινοποίηση εγκυκλίου για αποσπάσεις

Από 1 / 4 μέχρι 1 0 / 4 υποβολή αιτήσεων για αποσπάσεις Από 11/4 μέχρι 23/4 έλεγχος και αποστολή αιτήσεων στους φορείς και στο ΥΠΕΠΘ

Από 1/5 μέχρι 12/5 αποστολή προτάσεων φορέων, ΑΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΔΕ στο ΥΠΕΠΘ

Από 13/5 μέχρι 1/6 ηλεκτρονική επεξεργασία αιτήσεων απόσπασης

Μέχρι 5/6 έκδοση αποφάσεων απόσπασης στο εξωτερικό Μέχρι   5 / 6   έκδοση   αποτελεσμάτων   για   φοίτηση   στα διδασκαλία

Από 1 / 6 μέχρι 5 / 6 έκδοση Υπουργικής Απόφασης για αποσπάσεις εκτός σχολικών μονάδων (σε υπηρεσίες και φορείς)

Από 6/6 μέχρι 10/6 αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π. Ε. από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ

Από 6/6 μέχρι 15/6 αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δ. Ε. από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ

Μέχρι    28/8    αιτήσεις    νεοδιορίστων    για    απόσπαση (αποσπάσεις     νεοδιόριστων     επιτρέπονται     μόνον     για σοβαρούς οικογενειακούς ή λόγους υγείας που δικαιολογούν και την κατ’ εξαίρεσιν μετάθεση) ?  Από 5/9 μέχρι 8/9 αποσπάσεις νεοδιορίστων

α) Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

?         Από 10/6 μέχρι 15/6 υποβολή αιτήσεων αποσπασμένων εκπαιδευτικών Π.Ε. νια τοποθέτηση σε σχολική μονάδα

?         Μέχρι 18/6 τοποθέτηση αποσπασμένων εκπαιδευτικών Π.Ε. σε σχολικές μονάδες

?         19/6 παρουσίαση εκπαιδευτικών Π.Ε., μετατεθέντων και αποσπασθέντων, στις σχολικές μονάδες

?         Από   19/6   μέχρι   21/6   προγραμματισμός   σχολικών μονάδων για το επόμενο σχολικό έτος


β) Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

?         Από 15/6 μέχρι 20/6 υποβολή αιτήσεων αποσπασμένων εκπαιδευτικών Δ. Ε. για τοποθέτηση σε σχολική μονάδα

?         Μέχρι 25/6 τοποθέτηση αποσπασμένων εκπαιδευτικών Δ.Ε. σε σχολικές μονάδες

?         28/6 παρουσίαση εκπαιδευτικών Δ.Ε., μετατεθέντων και αποσπασθέντων, στις σχολικές μονάδες

?         Από   28/6    μέχρι    30/6   προγραμματισμός   σχολικών μονάδων για το επόμενο σχολικό έτος

0

Ενότητα Ζ Παράδοση διδακτικών εγχειριδίων Ο.Ε.Δ.Β.

?         Μέχρι 20/1 οι Διευθυντές Εκπαίδευσης υποβάλλουν πίνακες στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης με τον αριθμό των αναγκαίων βιβλίων

?         Μέχρι 25/1 οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης κυρώνουν τους πίνακες και τους επιστρέφουν στις Διευθύνσεις

?         Μέχρι 31/1 να έχουν υποβληθεί οι προτάσεις για τις ποσότητες βιβλίων από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης στον Ο.Ε.Δ.Β.

α) Για το Λεκανοπέδιο Αττικής

?         Μέχρι 18/6 παράδοση βιβλίων απευθείας στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Λεκανοπεδίου Αττικής

?         Μέχρι 25/6 παράδοση βιβλίων απευθείας στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Λεκανοπεδίου Αττικής

β) Για την υπόλοιπη Ελλάδα

?         Μέχρι 10/6 παράδοση βιβλίων στους τόπους διανομής για τα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και μέχρι 18/6 παράδοση τους στις σχολικές μονάδες

?         Μέχρι 20/6 παράδοση βιβλίων στους τόπους διανομής για τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μέχρι 25/6 παράδοση τους στις σχολικές μονάδες