Στόχος ενός σχολικού βιβλίου δε μπορεί να είναι η απλή παράθεση γνώσεων και ερμηνειών, αλλά η οργάνωσή του με τέτοιο τρόπο, ώστε οι μαθητές να εμπλακούν στη μαθησιακή διαδικασία με ενεργητικό τρόπο, ιδιαίτερα όταν το το σχολικό αυτό βιβλίο αναφέρεται στην προσέγγιση ενός λογοτεχνικού έργου. Γι’ αυτό το λόγο η διδακτική οργάνωση του συγκεκριμένου βιβλίου <<Δραματική ποίηση, Ευριπίδη Ελένη>> βασίζεται κατά κύριο λόγο στα παρακάτω παιδαγωγικά κριτήρια:την αναγνωσιμότητά του και την ελκυστικότητά του για το μαθητή Η αναγνωσιμότητα επιτυγχάνεται:
- με την αναπλαισίωση του επιστημονικού λόγου και των ποικίλων ερμηνευτικών παραθεμάτων
- με τη σταδιακή διερεύνηση σύνθετων εννοιών άγνωστων στους μαθητές
- με τη διάταξη στοιχείων από την επισήμανση στον προβληματισμό
- με τη συνολική και όχι κατά στίχο προσέγγιση των σκηνών
- με την επεξεργασία του εικονογραφικού υλικού
Η ελκυστικότητα επιδιώκεται:
- με τη βιωματική προσέγγιση, που εμπλέκει τους μαθητές με άμεσο τρόπο στη διαδικασία
- με τις ανοικτές ερωτήσεις, που τους δίνουν ένα σημαίνοντα ρόλο στη διαδικασία, αφού τους καλούν να πάρουν προσωπική θέση
- με την επιλογή θεμάτων που να ανταποκρίνονται στις εφηβικές αναζητήσεις
- με την αναζήτηση αναλογιών στη σύγχρονη ζωή.