Έντεκα σημεία που χρήζουν προσοχής από τους υποψηφίους των Πανελλαδικών

Σε ρυθμούς πανελλαδικών εξετάσεων μπαίνουν οι φετινοί υποψήφιοι αφού ξεκίνησε από σήμερα η υποβολή των αιτήσεων συμμετοχής στις εξετάσεις του 2016.
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δημοσιοποίησε τα παρακάτω σημεία που θα πρέπει να προσέξουν οι φετινοί υποψήφιοι:

  1. Τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν πανελλαδικώς οι μαθητές των ΓΕΛ θα τα εξεταστούν υποχρεωτικά και στις ενδοσχολικές εξετάσεις. Στους μαθητές θα χορηγηθεί ενδοσχολικό απολυτήριο και οι βαθμοί των πανελλαδικών εξετάσεων δεν θα συνυπολογιστούν στο βαθμό του απολυτηρίου.
  2. Οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΓΕΛ προηγούνται των απολυτηρίων εξετάσεων.
  3. Δε συνυπολογίζονται οι βαθμοί των ενδοσχολικών εξετάσεων για την εξαγωγή των μορίων εισαγωγής.
  4. Όσοι τελειόφοιτοι των ΓΕΛ δεν επιθυμούν να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν απαιτείται η υποβολή κάποιας αίτησης. Οι εν λόγω μαθητές θα συμμετάσχουν στις ενδοσχολικές εξετάσεις για να τους χορηγηθεί απολυτήριο Λυκείου.
  5. Τα μόρια για κάθε επιστημονικό πεδίο προκύπτουν από τα 4 μόνο μαθήματα του κάθε πεδίου. Αν λοιπόν, ένας υποψήφιος έχει επιλέξει και 5ο μάθημα για να διευρύνει τις επιλογές του, σε περίπτωση που δεν γράψει, καλά η χαμηλή του επίδοση δεν θα επηρεάσει τη βαθμολογία του για τις σχολές του άλλου επιστημονικού πεδίου.
  6. Για την διεκδίκηση θέσης εισαγωγής σε σχολές που απαιτούν εξέταση σε ειδικό μάθημα απαραίτητη προϋπόθεση είναι η επιτυχής εξέταση σε αυτά (βαθμολογική βάση το 10 με άριστα το 20).
  7. Οι υποψήφιοι για τα Προγράμματα Σπουδών των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών πρέπει να είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Ειδικά για την εισαγωγή στο Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών γίνονται δεκτοί μόνο άρρενες υποψήφιοι.
  8. Οι μαθητές ΓΕΛ – πάσχοντες από σοβαρές παθήσεις έχουν ήδη πιστοποιηθεί από τις ειδικές επταμελείς επιτροπές του Ν.3794/2009. Οι υποψήφιοι αυτοί υποβάλλουν απευθείας μηχανογραφικό δελτίο σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί για το 5% των θέσεων εισακτέων με κριτήριο το βαθμό του απολυτηρίου τους, το οποίο ούτως ή άλλως αποκτάται ενδοσχολικά. Αν ωστόσο κάποιος από τους μαθητές με σοβαρές παθήσεις επιθυμεί τη συμμετοχή του και στις πανελλαδικές εξετάσεις, υποβάλλει Αίτηση-Δήλωση και συμμετέχει κανονικά και στις πανελλαδικές εξετάσεις.
  9. Για τους αποφοίτους Γενικού Λυκείου του 2013-2014 και του 2014-2015 που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές με το ΠΑΛΙΟ σύστημα στον υπολογισμό του βαθμού πρόσβασης θα συνυπολογιστεί η προφορική βαθμολογία τους, ενώ οι απόφοιτοι προηγούμενων ετών (2012-2013 και παλιότερα) κρίνονται μόνο βάσει της γραπτής βαθμολογίας τους. Επίσης βάσει της γραπτής βαθμολογίας τους και μόνο κρίνονται οι απόφοιτοι άλλου τύπου λυκείου καθώς και οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου που έλαβαν απολυτήριο με ενδοσχολικές εξετάσεις.
  10. Όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις ημερήσιων Λυκείων τα έτη 2013 – 2014 και 2014-2015 που δήλωσαν και επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις με το ΝΕΟ σύστημα δεν έχουν το δικαίωμα ταυτόχρονα να διεκδικήσουν θέση και με το 10% με τις βαθμολογίες του 2013-2014 ή του 2014-2015 αντίστοιχα.
  11. Επίσης εφόσον οι ανωτέρω υποψήφιοι δήλωσαν συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις αλλά τελικά επιθυμούν να διεκδικήσουν θέση με το 10%, μπορούν να μην πάρουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις σε κανένα μάθημα.

Ερωτήσεις και απαντήσεις για τις αιτήσεις συμμετοχής στις πανελλαδικές

Οι εγκύκλιοι των υποψηφίων των ΕΠΑΛ

Οι εγκύκλιοι των υποψηφίων των ΓΕΛ

Πηγή: ΥΠΠΕΘ

Επισημάνσεις για τους υποψηφίους των πανελλαδικών

Ξεκινά σήμερα η διαδικασία κατάθεσης των αιτήσεων των υποψηφίων που επιθυμούν να πάρουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις, τόσο με το το νέο σύστημα όσο και με το παλιό- καταργηθέν σύστημα. Όπως αναφέρεται στις εγκυκλίους του ΥΠ.Π.Ε.Θ η προθεσμία είναι αποκλειστική και οι συνέπειες για τους υποψηφίους από την μη εμπρόθεσμη υποβολή της αίτησης είναι καθοριστικές, αφού μπορεί να έχουν άμεση και καθοριστική επίπτωση στη συμμετοχή τους στη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μετά την παρέλευσή της προθεσμίας δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.
Υπενθυμίζεται ότι όλοι οι ως άνω μαθητές και απόφοιτοι (υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση, πρέπει ως τις 29 Φεβρουαρίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.

Επίσης, επισημαίνεται η προσοχή των υποψηφίων στα εξής:
Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τα ΤΕΦΑΑ και θα συμμετάσχουν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις, υποχρεωτικά θα συμμετάσχουν και στις πρακτικές δοκιμασίες (υγειονομική εξέταση και αγωνίσματα).
Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού πρέπει να υποβάλουν αίτηση απευθείας στο Στρατό, στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική ή στο Εμπορικό Ναυτικό σε χρονικό διάστημα που θα ορίζεται στις προκηρύξεις που θα εκδώσουν τα αρμόδια Υπουργεία και να κριθούν ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις. Οι παραπάνω προκηρύξεις θα διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία, τα Αστυνομικά Τμήματα, την Πυροσβεστική και τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές αντίστοιχα.
Υποψήφιοι για το 10% (χωρίς νέα εξέταση) μπορούν να είναι μόνο όσοι εξετάστηκαν πανελλαδικά το 2014 ή το 2015 (με τα ημερήσια ΓΕΛ ή με τα ημερήσια ΕΠΑΛ). Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων, δεν θα υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση το Φεβρουάριο, αλλά απευθείας μηχανογραφικό δελτίο.
Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης των ΓΕΛ εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων χωρίς εξετάσεις), έχουν ήδη αποκτήσει το πιστοποιητικό της πάθησής τους από τις αρμόδιες επταμελείς επιτροπές των νοσοκομείων. Αυτοί οι μαθητές, εφόσον δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα καταθέσουν μηχανογραφικό σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν αργότερα.

Ερωτήσεις και απαντήσεις για τις αιτήσεις συμμετοχής στις πανελλαδικές

Οι εγκύκλιοι των υποψηφίων των ΕΠΑΛ

Οι εγκύκλιοι των υποψηφίων των ΓΕΛ

Πηγή: ΥΠΠΕΘ

Οι εγκύκλιοι και οι αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις 2016 (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ)

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.

Η προθεσμία ορίζεται από την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου ως και την Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) είτε με το παλαιό-καταργούμενο σύστημα είτε με το νέο σύστημα. Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία (11-29 Φεβρουαρίου) είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.

Έχουν ήδη σταλεί στα Λύκεια οι σχετικές εγκύκλιοι με τα αντίστοιχα υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης. Ο υποψήφιος μπορεί να προμηθεύεται την Αίτηση – Δήλωση που αναλογεί στην περίπτωσή του είτε από το διαδίκτυο, είτε από το Λύκειό του. Στη συνέχεια θα συμπληρώνει την Αίτηση – Δήλωση σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στο έντυπο και θα προσέρχεται στο Λύκειό του, για την οριστική ηλεκτρονική υποβολή της. Στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr, στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, αναρτήθηκαν τα κατά περίπτωση υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης και οι σχετικές εγκύκλιοι που περιγράφουν πλήρως τη διαδικασία και τα αναλυτικά δικαιολογητικά για κάθε κατηγορία υποψηφίου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, μαθητής ή απόφοιτος, παλαιό ή νέο σύστημα).

Υπενθυμίζεται ότι όλοι οι ως άνω μαθητές και απόφοιτοι (υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση, πρέπει ως τις 29 Φεβρουαρίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.

Με την ευκαιρία ενημερώνουμε τους υποψηφίους:

1. Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τα ΤΕΦΑΑ και θα συμμετάσχουν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις, υποχρεωτικά θα συμμετάσχουν και στις πρακτικές δοκιμασίες (υγειονομική εξέταση και αγωνίσματα).
2. Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού πρέπει να υποβάλουν αίτηση απευθείας στο Στρατό, στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική ή στο Εμπορικό Ναυτικό σε χρονικό διάστημα που θα ορίζεται στις προκηρύξεις που θα εκδώσουν τα αρμόδια Υπουργεία και να κριθούν ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις. Οι παραπάνω προκηρύξεις θα διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία, τα Αστυνομικά Τμήματα, την Πυροσβεστική και τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές αντίστοιχα.
3. Υποψήφιοι για το 10% (χωρίς νέα εξέταση) μπορούν να είναι μόνο όσοι εξετάστηκαν πανελλαδικά το 2014 ή το 2015 (με τα ημερήσια ΓΕΛ ή με τα ημερήσια ΕΠΑΛ). Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων, δεν θα υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση το Φεβρουάριο, αλλά απευθείας μηχανογραφικό δελτίο.
4. Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης των ΓΕΛ εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων χωρίς εξετάσεις), έχουν ήδη αποκτήσει το πιστοποιητικό της πάθησής τους από τις αρμόδιες επταμελείς επιτροπές των νοσοκομείων. Αυτοί οι μαθητές, εφόσον δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα καταθέσουν μηχανογραφικό σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν αργότερα.

Πηγή:ΥΠΠΕΘ

Τι αλλάζει στις Στρατιωτικές Σχολές

Με το Νόμο 4361/2016 (ΦΕΚ 10/Α/1-2-2016) με τίτλο «Ρύθµιση θεµάτων µεταθέσεων οπλιτών, µέριµνας προσωπικού και άλλες διατάξεις» μεταξύ άλλων ρυθμίζεται η χρονική διάρκεια σπουδών των Σχολών Μονίμων Υπαξιωματικών και θεσπίζεται η δυνατότητα πλήρωσης κενών θέσεων των Στρατιωτικών Σχολών από επιλαχόντες.
Δείτε στο ΦΕΚ τα άρθρα 22 έως 29.

Υποβολή αιτήσεων στα ΙΕΚ του Υπουργείου Υγείας στις ειδικότητες Βοηθού Νοσηλευτικής

nurΤμήματα Α΄ και Γ΄ εαρινού εξαμήνου εκπαιδευτικού έτους 2015-2016 θα λειτουργήσουν στα κατωτέρω (δείτε τα εδώ) Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ) του Ν. 4186/2013, αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας και στις οριζόμενες ειδικότητες Βοηθού Νοσηλευτικής.
Αιτήσεις υποψηφίων καταρτιζομένων για επιλογή στα κατωτέρω Δ.Ι.Ε.Κ. υποβάλλονται στα αντίστοιχα Δ.Ι.Ε.Κ. από 2 έως 12 Φεβρουαρίου 2016
Περισσότερα εδώ.

Μαθητικές δραστηριότητες με σκοπό την ανάπτυξη καινοτομίας και κοινωνικής επιχειρηματικότας

ypdvmthΜε σχετικό έγγραφό του το Υπουργείο Παιδείας κάνει γνωστό ότι κατά το τρέχον σχολικό έτος μπορούν να πραγματοποιηθούν οι παρακάτω μαθητικές δραστηριότητες στα πλαίσια του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού:
Α. Δραστηριότητες με στόχο την ανάπτυξη της καινοτομίας και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας
Για το τρέχον σχολικό έτος προτείνεται η πραγματοποίηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με σκοπό την εξοικείωση των μαθητών και των μαθητριών των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τις βασικές αρχές της οικονομίας και την έννοια της κοινωνικής επιχείρησης (η οποία έχει στόχο να καλύψει κοινωνικές ανάγκες, λειτουργώντας ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός). … περισσότερα

Νέα αποτελέσματα (ποσοστό 4,5%) για την εισαγωγή αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

123Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την κατηγορία των αθλητών το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 δυνάμει των διατάξεων της περ. 5 του άρθρου 6 της από 30-12-2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Α’ 184/ 30-12-2015 Αφορά τη ρύθμιση σύμφωνα με την οποία «Εξαιρετικά για το ακαδημαϊκό έτος 2015−2016, το προβλεπόμενο ανωτέρω ποσοστό 3% επιπλέον του εκάστοτε αριθμού των εισακτέων σπουδαστών στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ορίζεται σε ποσοστό 4,5%». … περισσότερα

Οδηγίες για τις μετεγγραφές

meteggrafiΤο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων έχει δημοσιεύσει τις παρακάτω οδηγίες σχετικά με την ολοκλήρωση των διαδικασιών των μετεγγραφών:
– Απαιτούμενα δικαιολογητικά μετεγγραφών
– Πρώτα ο έλεγχος των δικαιολογητικών για τις μετεγγραφές και στο τέλος οι διαγραφές
– Oδηγίες για τους φοιτητές που μετεγγράφονται, σχετικά με την ολοκλήρωση του χειμερινού εξαμήνου

Βάσεις μετεγγραφών και στατιστικά στοιχεία

meteggrafiΤο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε τις βάσεις των μετεγγραφών και τα πρώτα στατιστικά στοιχεία.
Συνολικά 4.534 θέσεις καλύφθηκαν με τη διαδικασία των μοριοδοτούμενων κριτηρίων όπως προκύπτει από τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν για τις μετεγγραφές του ακαδημαϊκού έτους 2015-16. … περισσότερα

Διαγωνισμός Κατάταξης Δοκίμων Λιμενοφυλάκων

limenikoΕκδόθηκε η Προκήρυξη Διαγωνισμού Κατάταξης Δοκίμων Λιμενοφυλάκων (Ανδρών- Γυναικών) έτους 2015.
Στην προκήρυξη αναφέρονται, μεταξύ άλλων, η ηλικία και τα λοιπά προσόντα των υποψηφίων, οι διαδικασίες του διαγωνισμού, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και κάθε άλλη απαραίτητη πληροφορία.
Κατάθεση δικαιολογητικών από την 20-01-2016, ημέρα Τετάρτη μέχρι και την 17-02-2016, ημέρα Τετάρτη.
Σχετικά αρχεία:
Προκήρυξη (ΑΔΑ: 64ΧΦ4653ΠΩ-7ΓΓ )
ΦΕΚ 12/31-12-2015, Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ
Πηγή: Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή

Υλοποίηση ταχύρρυθμου προγράμματος κατάρτισης στο επάγγελμα του ξεναγού στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

ktirio_kalamΕγκρίθηκε η υλοποίηση ταχύρρυθμου προγράμματος κατάρτισης στο επάγγελμα του ξεναγού, διάρκειας δύο (2) μηνών (Από 28/3/2016 έως 10/6/2016), με φορέα υλοποίησης το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και τόπο υλοποίησης τις εγκαταστάσεις του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών, στην Καλαμάτα.
Oι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να συμμετέχουν στο ταχύρρυθμο πρόγραμμα κατάρτισης πρέπει να υποβάλλουν αίτηση από την Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016 μέχρι και την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016.
Δείτε την απόφαση στο σχετικό ΦΕΚ

Ενημέρωση των αποφοίτων σχετικά με την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το σχολικό έτος 2015-16

Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία οι απόφοιτοι ΓΕΛ, ΕΠΑΛ ή άλλου τύπου Λυκείου, οι οποίοι είχαν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2014-2015, μπορούν, αν το επιθυμούν, να διαγωνισθούν με το ίδιο σύστημα εισαγωγής και κατά το σχολικό έτος 2015-2016, προκειμένου να διεκδικήσουν ποσοστό των θέσεων.
Εναλλακτικά, οι ανωτέρω υποψήφιοι έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν να συμμετάσχουν με το σύστημα εισαγωγής που θεσπίσθηκε με τον Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50-Α’). Το δικαίωμα συμμετοχής με το νέο σύστημα το διατηρούν και για τα σχολικά έτη που έπονται του σχολικού έτους 2015-2016.
Ειδικά για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 δίνεται κατ’ εξαίρεση το δικαίωμα συμμετοχής στο 10% των θέσεων εισακτέων και σε όσους είχαν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων Λυκείων το έτος 2014.
Επίσης σύμφωνα με τις διατάξεις του ανωτέρω άρθρου ορίζεται ότι οι απόφοιτοι εσπερινού ΕΠΑΛ σχολικού έτους 2015-2016 θα εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 με βάση το σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2014-2015.
Διαβάστε αναλυτικά την εγκύκλιο εδώ.

Η «συνεισφορά» των μονάδων κάθε μαθήματος

calc4Ανάλυση του Υπεύθυνου ΣΕΠ του ΚΕΣΥΠ Καλαμάτας:

Βάσει της Υπουργικής Απόφασης Φ.253/193309/Α5/27-11-2015 προκύπτει ότι στην περίπτωση εξέτασης σε μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστές 1,3 και 0,7 η αξία των μονάδων των μαθημάτων είναι:

330 μόρια για κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 1,3)
270 μόρια για κάθε μονάδα του δεύτερου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,7)
200 μόρια για κάθε μονάδα των υπολοίπων μαθημάτων

Συνολικά το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας «μετράει» μέχρι 6600 μόρια, το δεύτερο μέχρι 5400 μόρια και τα υπόλοιπα μέχρι 4000 μόρια το καθένα. Μέγιστος αριθμός μορίων 20000.

Προκύπτει συνεπώς ότι με το νέο σύστημα η αξία των μονάδων των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας σε σχέση με τα υπόλοιπα μαθήματα είναι αρκετά μικρότερη σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα υπολογισμού των μορίων πρόσβασης.
Συγκεκριμένα, με το προηγούμενο σύστημα κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (στην περίπτωση που ο υποψήφιος είχε εξεταστεί σε 6 μαθήματα) «άξιζε» το διπλάσιο περίπου από κάθε μονάδα των μαθημάτων άνευ συντελεστή βαρύτητας και κάθε μονάδα του δευτέρου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας «άξιζε» 50% περίπου περισσότερο από κάθε μονάδα των μαθημάτων άνευ συντελεστή βαρύτητας.
Με το νέο σύστημα υπολογισμού κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας «αξίζει» 65% περισσότερο από κάθε μονάδα των μαθημάτων άνευ συντελεστή βαρύτητας και κάθε μονάδα του δευτέρου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας «αξίζει» 35% παραπάνω από κάθε μονάδα των μαθημάτων άνευ συντελεστή βαρύτητας.
(Με μια πρώτη εκτίμηση πολλοί καταλήγουν στο λανθασμένο συμπέρασμα ότι το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας ενδυναμώθηκε αρκετά καθώς από 5266 μόρια που ήταν το μέγιστο που έδινε το μάθημα αυτό, πλέον δίνει το μέγιστο 6600 μόρια. Γεγονός που εκτιμάται λάθος αν παραβλέψουμε ότι και τα υπόλοιπα μαθήματα έχουν πλέον πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα από ότι είχαν, διότι τώρα τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι συνολικά 4 το πλήθος αντί για 6. Συνεπώς, αντί να μετράνε το μέγιστο 2667 μόρια το καθένα από τα μαθήματα άνευ συντελεστή βαρύτητας, με το νέο σύστημα μετράνε το μέγιστο 4000 μόρια το καθένα. Η αξία τους δηλαδή αυξήθηκε ακόμα περισσότερο από ότι αυξήθηκε η αξία των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας. Το αποτέλεσμα είναι να προκύπτει τελικά η σχέση των μονάδων των μαθημάτων που προαναφέραμε: 65% περισσότερο «μετράει» κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας και 35% του δεύτερου σε σχέση με τα μαθήματα άνευ συντελεστή βαρύτητας.)

Στην περίπτωση εξέτασης σε μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστές 0,9 και 0,4 η αξία των μονάδων των μαθημάτων είναι:

290 μόρια για κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,9)
240 μόρια για κάθε μονάδα του δεύτερου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,4)
200 μόρια για κάθε μονάδα των υπολοίπων μαθημάτων

Σε αυτή την περίπτωση, συνολικά το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας «μετράει» μέχρι 5800 μόρια, το δεύτερο μέχρι 4800 μόρια και τα υπόλοιπα μέχρι 4000 μόρια το καθένα. Μέγιστος αριθμός μορίων 18600.

Ιωάννης Κουράκλης
Υπεύθυνος ΣΕΠ
ΚΕΣΥΠ Καλαμάτας

Τρόπος υπολογισμού μορίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση
Φ.253/193309/Α5/ που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2647/2015, καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού των μορίων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση ως κάτωθι:

1. Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων που είναι ενταγμένα σε Επιστημονικά Πεδία σύμφωνα με την αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 995Β’/2015), γίνεται ως εξής:

Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως ορίστηκαν στο άρ. 3 του ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 Α’/2015), πολλαπλασιάζεται επί δύο (2). Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως καθορίστηκαν στο άρ. 2 της αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 995 Β’ / 2015). Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος εξεταστεί πανελλαδικά και σε ένα πέμπτο (5o) μάθημα προκειμένου να έχει πρόσβαση σε δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, τότε ο υπολογισμός των μορίων του για κάθε ένα από τα δύο Επιστημονικά Πεδία που έχει δικαίωμα να δηλώσει προτίμηση γίνεται με βάση τα αντίστοιχα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα όπως αυτά προβλέπονται στην παρ. 3 του άρ. 3 του ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 Α’/2015).

2. Προκειμένου για Σχολές ή Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικών δοκιμασιών ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου γίνεται ως εξής:

Στο σύνολο μορίων της προηγούμενης παραγράφου προστίθενται τα μόρια που προκύπτουν από τον πολλαπλασιασμό με το εκατό (100) του γινομένου του βαθμού του υποψηφίου στο απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή στις πρακτικές δοκιμασίες με τον αντίστοιχο συντελεστή κατά περίπτωση. Κατά την εφαρμογή της παρούσας διάταξης:

i. Βαθμός ειδικού μαθήματος είναι ο γραπτός βαθμός που σημείωσε στην απαιτούμενη εξέταση ο υποψήφιος μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου. Για τις περιπτώσεις που εξετάζονται δύο ειδικά μαθήματα είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο ειδικών μαθημάτων. Ο μέσος όρος υπολογίζεται μετά την αναγωγή των βαθμών των δύο μαθημάτων την εικοσάβαθμη κλίμακα και εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.
Στην περίπτωση που υποψήφιος έχει εξετασθεί σε περισσότερες από μία ξένες γλώσσες, τότε ως βαθμός στο μάθημα της ξένης γλώσσας, για τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε μία από τις ξένες γλώσσες από αυτές που εξετάστηκε, λαμβάνεται υπόψη ο μεγαλύτερος βαθμός από αυτούς που πέτυχε στις ξένες αυτές γλώσσες.

ii. Βαθμός πρακτικών δοκιμασιών είναι ο μέσος όρος των βαθμών που αντιστοιχούν στις τρεις δοκιμασίες αγωνίσματα που διαγωνίστηκε ο υποψήφιος και ο οποίος εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.

Για τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση δεκάτου, στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προκύπτουν περισσότερα του ενός δεκαδικά ψηφία τότε, αν το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5), το πρώτο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως επόμενο παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μικρότερο του πέντε (5) παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα πέραν του πρώτου δεκαδικά ψηφία. Για τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση εκατοστού, στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προκύπτουν περισσότερα των δύο δεκαδικά ψηφία τότε, αν το τρίτο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5), το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται το αμέσως επόμενο παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μικρότερο του πέντε (5) παραλείπονται λα τα υπόλοιπα πέραν του δεύτερου δεκαδικά ψηφία.

3. Αν ο υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος Ομάδας Προσανατολισμού ή γενικής παιδείας που επέλεξε να εξετασθεί πανελλαδικά, τότε θεωρείται ότι εξετάσθηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0). Για να λάβει μέρος στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα του άρθρου 1 της αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 995Β’/2015) θα πρέπει να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ένα τουλάχιστον μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει και το οποίο ανήκει στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα του Επιστημονικού Πεδίου που δηλώνει.

Aποτελέσματα εισαγομένων αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016

123Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την κατηγορία των αθλητών το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016.
Τα ανωτέρω αποτελέσματα είναι διαθέσιμα στους υποψηφίους μέσω διαδικτύου στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων www.minedu.gov.gr (αρχική σελίδα) ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://results.it.minedu.gov.gr/ Οι υποψήφιοι … περισσότερα

Τροποποίηση για την προϋπόθεση του ενεργού αθλητή

swimmingΣύμφωνα με το άρθρο 32 του Νόμου 4351/2015 η δεύτερη παράγραφος του άρθρου 26 του ν. 4210/2013 (Α΄ 254) καταργείται και αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Η προϋπόθεση του ενεργού αθλητή χωρίς διακοπή της αθλητικής του δραστηριότητας, κατά την περίπτωση 2 της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4115/2013, δεν εφαρμόζεται για την εισαγωγή αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση διακριθέντων σε επιστημονικές Ολυμπιάδες

Εκδόθηκε εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων σχετικά με την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση διακριθέντων σε επιστημονικές Ολυμπιάδες:
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 του Ν. 4342/2015, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο ΦΕΚ 143-Α’, οι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου του σχολικού έτους 2015-2016 και εφεξής, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο έχουν διακριθεί στη Βαλκανική ή τη Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών, Πληροφορικής, Φυσικής, Χημείας ή Βιολογίας και τους έχει απονεμηθεί πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο) εγγράφονται από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 και έπειτα καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων … περισσότερα

Πρώτα οι πανελλαδικές εξετάσεις και μετά οι ενδοσχολικές

Το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων αποσαφηνίζει προς κάθε κατεύθυνση για να μην υπάρχουν παρερμηνείες: οι πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πραγματοποιηθούν πριν τις απολυτήριες ενδοσχολικές εξετάσεις των μαθητών και των μαθητριών.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Αμοιβαίες Μετεγγραφές

meteggrafiΤο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καλεί τους ενδιαφερόμενους που πρόκειται να κάνουν χρήση δικαιώματος αμοιβαίας μετεγγραφής κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016, να υποβάλλουν κοινή αίτηση στις αντίστοιχες Σχολές ή Τμήματα έως την 30η Νοεμβρίου 2015,σύμφωνα με την υπ’ αρ.207358/ΓΔ6/2014 (ΦΕΚ 3573 Β΄) Υ.Α., όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. 181819/Ζ1/11-11-2015 (ΦΕΚ 2462 Β΄)Υ.Α. Η διαδικασία της αμοιβαίας μετεγγραφής ολοκληρώνεται έως την 15η Δεκεμβρίου 2015 με την ανακοίνωση των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος του Α.Ε.Ι. ή του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου/ Διοικούσας Επιτροπής της Α.Ε.Α. … περισσότερα

Μετεγγραφές υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καλεί τους φοιτητές που πάσχουν από τις αναφερόμενες στο παράρτημα της με αρ. Φ.151/17897/Β6/2014 (ΦΕΚ 358 Β΄) Κ.Υ.Α παθήσεις και αιτούνται μετεγγραφή σύμφωνα με τη με αρ. 173476/Ζ1/30-10-2015 εγκύκλιο να υποβάλουν αίτηση για την έκδοση της σχετικής βεβαίωσης (εφόσον δεν την διαθέτουν) στις Ειδικές Επταμελείς Επιτροπές Πιστοποίησης Παθήσεων του Ν. 3794/2009 από την 11η Νοεμβρίου 2015 έως την 27η Νοεμβρίου 2015. … περισσότερα

Το ηλεκτρονικό σύστημα μετεγγραφών, εγχειρίδιο χρήσης και χρήσιμα έγγραφα

meteggrafesΗ αίτηση για χορήγηση μετεγγραφής υποβάλλεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που βρίσκεται στη διεύθυνση https://transfer.it.minedu.gov.gr/
Οι ενδιαφερόμενοι, επισκεπτόμενοι την σελίδα της εφαρμογής, μπορούν να ενημερωθούν μέσω των αναρτημένων χρήσιμων εγγράφων για το νομοθετικό πλαίσιο των μετεγγραφών καθώς και για τις αντιστοιχίες των τμημάτων.
Στην ίδια ιστοσελίδα, διατίθεται το κατατοπιστικό εγχειρίδιο χρήσης της εφαρμογής.

Δείτε παρακάτω όσα χρήσιμα έγγραφα είναι δημοσιευμένα σήμερα (5/11/2015) στην ιστοσελίδα της εφαρμογής:egxeiridio meteggrafvn

Νόμος 4332/ΦΕΚ76Α-9/07/2015
Υπουργική απόφαση 143456/Ζ1
Υπουργική απόφαση 171088/Ζ1
Εγκύκλιος
Φ.151/17897/Β6/2014 (Β’358) Κ.Υ.Α.
Αντιστοιχίες ΑΕΙ Πανεπιστημιακού Τομέα (*Προσοχή: Δημοσιεύτηκε η τροποποιητική Απόφαση 167348/Ζ1/21-10-2015 του Υπουργείου Παιδείας στο ΦΕΚ 2361/Β/4-11-2015, που αφορά την προσθήκη του τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.)
Αντιστοιχίες ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα
Nέα Αντιστοιχία ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα

Μην παραλείψετε να διαβάσετε προσεκτικά το εγχειρίδιο χρήσης της εφαρμογής πριν υποβάλετε αίτηση για μετεγγραφή!

Ηλεκτρονικές αιτήσεις για χορήγηση μετεγγραφής

meteggrafiΤο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καλεί τους ενδιαφερόμενους φοιτητές των ΑΕΙ της χώρας να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση για χορήγηση μετεγγραφής στο διάστημα από 3 έως 13 Νοεμβρίου 2015. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ειδική εφαρμογή μετεγγραφών μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου www.minedu.gov.gr προκειμένου να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους. … περισσότερα

Τροποποίηση απόφασης μετεγγραφών

meteggrafiΣύμφωνα με την Απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων 171088/Ζ1/26-10-2015 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2320/Β΄/27-10-2015 δεν δικαιούνται μετεγγραφής οι εισαχθέντες ως αθλητές ενώ αποκτούν δικαίωμα μετεγγραφής οι εισαχθέντες με σοβαρές παθήσεις.
Εδώ το ΦΕΚ 2011/Β΄/16-9-2015 με την Υπουργική Απόφαση 143456/Ζ1/14−09−2015 που τροποποιήθηκε.

Αιτήσεις για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής

meteggrafiΤο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν αίτηση για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής για ιδιαίτερα σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις, στο Κεντρικό Πρωτόκολλο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Α. Παπανδρέου 37, Μαρούσι, (στάση Ηλεκτρικού και Προαστιακού Νερατζιώτισσα) γρ. 0103 από την 20η Οκτωβρίου 2015 έως και την 20η Νοεμβρίου 2015 προς την Επιτροπή κατ’ Εξαίρεση Μετεγγραφών της παρ. 9 του άρθρου 21 του Ν. 4332/2015 (ΦΕΚ Α΄ 76/09-06-2015). … περισσότερα

Copyright © ΚΕΣΥΠ Καλαμάτας         Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top