Feed
Άρθρα
Σχόλια

Το 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ ΑΤΤΙΚΗΣ στο πλαίσιο των επιμορφωτικών του δράσεων και σύμφωνα με την υπ’ αρ9/10-05-2121  απόφαση της ολομέλειάς του πραγματοποεί επιμορφωτικές δράσεις σύμφωνα με την ακόλουθη εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.    https://blogs.sch.gr/kelaiditou/files/2021/05/ZEP_DYEP_EPIMORFWSH_Egyklios-_PROSKLHSH_40509_Ε3_20210408_signed-2.pdf.

Ακολουθεί η παρουσίαση της ομάδας Σ.Ε.Ε. του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής

4 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Συνεχίστε να διαβάζετε ›

 

      Αν μπορεί κάποιος/α να θυμηθεί το τραγουδάκι “ψάξεεε , ψάξεεε δεν θα το βρεις το δαχτυλίδι που φορείς…”, σκοπός που συνόδευε το παλιό παχνίδισμα με τις παλάμες, θα καταλάβει γιατί  το σιγοτραγουδούσα μετά το πέρας της τρίτης διδακτικής μου ώρας σήμερα και το μάθημα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας Γ Λυκείου ελαφρώς παραφρασμένο ” ψάξεεε, ψάξεεε..δεν θα το βρεις το μαθητούδι που ζητείς”. Δίδαξα τα πριν και μετά της δικτατορίας σε 6 από τους 26 μαθητές/τριες του τμήματος. Οι υπόλοιποι/ες διάβαζαν για τις πανελλήνιες ροκανίζοντας τις απουσίες τους. Βέβαια από δεν έχω την ψευδαίσθηση ότι και τα έξι παιδιά της τάξης παρακολούθησαν ό,τι είπα. Είδαν το αρχείο παρουσίασης και το διάγγελμα του Παπαδόπουλου αλλά με την κατακερματισμένη τους προσοχή ελπίζω λίγα.  Να λοιπόν ανάμεσα σε πολλούς άλλους παράγοντες γιατί τα παιδιά μας θα γνωρίζουν αρκετά καλά ισως μόνο τον Κολοκοτρώνη… Εμείς οι δάσκαλοι θέλουμε πάντα να προσπαθούμε  και κάτι πάντα καταφέρνουμε. Ας αφήσω σε αυτό το σημείο μια διδακτική πρόταση… Αρχή του παραμυθιού στο Λύκειο καλημέρα σας..( Αποσύρθηκε η διδακτική πρόταση μέχρι την καταχώρησή της στην πλατφόρμα του Β επιπέδου).

Να ονειρεύομαι ευτυχώς δεν ενοχλεί ούτε κοστίζει. Συχνά μάλιστα τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερο ονειρεύομαι ξύπνια. Πολύ πιθανόν γιατί μάλλον έχω αφήσει να μου πάρουν το βραδινό ύπνο…
Ονειρεύομαι λοιπόν για λίγα λεπτά στο σχολείο να έχω στη διάθεσή μου μία αίθουσα με φιλολογική και όχι μόνο βιβλιοθήκη , με δέκα υπολογιστές ή έξυπνα μεγάλα κινητά τηλέφωνα και έναν διαδραστικό πίνακα, μία κιθάρα, ένα μπουζούκι , ένα αρμόνιο, μερικά επιτραπέζια παιχνίδι, ένα άλλο αναλυτικό πρόγραμμα, 15 μαθητούδια που να μη γνωρίζουν τη λέξη φροντιστήριο και 15 διδακτικές ώρες ως εργασιακό ωράριο ( και άλλες 15 ώρες στο σχολείο- θέλω να προλάβω τις σκέψεις που θα με χαρακτηρίσουν τεμπέλα- για υποστηρικτικές ώρες της διδασκαλίας με τα παιδιά ή και για τη διδακτική προετοιμασία μου). Αν είναι δυνατόν και άλλη/ον μία/ ένα συνάδερφο να συνεργαζόμαστε γιατί μόνος/η σου ούτε στην κόλαση.

Κάποτε μάλιστα λένε ότι τα όνειρα βγαίνουν αληθινά. Και να το θαύμα έγινε… όχι ολόκληρο βέβαια…βρίσκεται κάπου στο σύννεφο το υπόλοιπο. Στην τάξη του Β επιπέδου μαζί με τη συνάδερφο μου, τη Δόμνα τη Χατζηγιαννακού, περάσαμε καλά δημιουργώντας για τους/τις μαθητέ/τριες της Γ Λυκείου το παρακάτω φύλλο εργασίας λέγοντας ότι θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μη μείνει όνειρο δεμένο στο μουράγιο…

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ

Ακολουθούν οι δύο βασικές διαφημίσεις που θα δουλέψουν τα παιδιά.

 

 

Ένα  περιστατικό όπως αυτό που έδειξαν επιτυχημένα σε μία  ήδη βραβευμένη ταινία μικρού μήκους οι μαθητές/μαθήτριες του Λυκείου Παξών, μαζί με τις επιμέρους αναφορές τους σε καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ρατσιστικές εκδηλώσεις είναι μία πραγματικότητα σε πολλά περιβάλλοντα ακόμα και σήμερα. Όπως γνώριμη είναι και  η αλληλέγγυα ευαισθητοποίηση πολλών ανθρώπων σε τέτοια συμβάντα. Ας μην μένουνε λοιπόν στο περιθώριο της προβολής.

 

     Το σχολείο τελικά μου έμαθε ότι το σημαντικό είναι το μικρό. Αυτό το βλέμμα,εκείνη η συμπεριφορά των παιδιών με το ασυνείδητο μεγαλείο, η στιγμιαία αυταπάρνηση, το απροσδόκητα πηγαίο. Κάθε τι από την καθημερινότητα που κρύβει απλότητα και ίσως μεγαλείο, κάθε τι που έχει μέσα του την εν δυνάμει αλλαγή και συνήθως δεν προβάλλεται, δεν ταιριάζει σε αξιολογικές κλίμακες αλλά διδάσκει χωρίς λόγια, υπόσχεται, αλλάζει.

Δεν θέλω πια άλλα εξ ορισμού μεγάλα. Αρκούμαι στα μικρά. Μέσα σε αυτά που βρίσκεται το ηθικά καινοτόμο, η δυναμική της αλλαγής , αυτό που αποτελεί γόνιμη μνήμη και ελπίδα.

 

 

 

 

     Εκείνη την ημέρα η αίθουσα με το διαδραστικό πίνακα ήταν απασχολημένη (συνήθως είναι). Τρίτη Λυκείου Ιστορία Γενικής Παιδείας. Αφού δεν δίνουν τα  παιδιά πανελλαδικά το μάθημα με όση θεατρικότητα κι αν διέθετα, θα  λειτουργούσα ως ένα ακόμα υπνωτικό τους. Τόλμησα να πάρω την υδρόγειο  και το χάρτη. Να δείξω τις προελάσεις της Γερμανίας στο Β Παγκόσμιο.

Κι ενώ πίστευα ότι θα γελούσαν, θα κορόιδευαν αυτού του είδους την εποπτικότητα (φυσικά επιβεβαιώθηκα) αλλά τουλάχιστον κάτι θα τα κρατούσε ξύπνια, ξαφνιάστηκα  όταν θέλησαν να σηκωθούν και να επαναλάβουν την πορεία της Γερμανίας  δείχνοντάς την στο χάρτη και περιστρέφοντας ελαφρά την υδρόγειο.

Δεν ξέρω, αν ο πόλεμος κερδήθηκε, η μάχη πάντως ναι, με τη βοήθεια από το παρελθόν. Ήταν άραγε η προσλαμβάνουσα που τα ξάφνιασε, όταν απομακρύνθηκαν από την ανέπαφη επικοινωνία;

Δεν είμαι θιασώτης της επιστροφής στα παλιά αλλά της ύπαρξης του παλιού μέσα στο νέο.

Εποπτικά Μέσα ( Κατερίνα Κατσούλη, Α Λυκείου , 2ο ΓΕΛ ΓΛΥΦΑΔΑΣ Φεβρουάριος 2014)

Το σχολείο τελικά μου έμαθε ότι το σημαντικό είναι το μικρό. Αυτό το βλέμμα,εκείνη η συμπεριφορά των παιδιών με το ασυνείδητο μεγαλείο, η στιγμιαία αυταπάρνηση, το απροσδόκητα πηγαίο. Κάθε τι από την καθημερινότητα που κρύβει απλότητα και ίσως μεγαλείο, κάθε τι που έχει μέσα του την εν δυνάμει αλλαγή και συνήθως δεν προβάλλεται, δεν ταιριάζει σε αξιολογικές κλίμακες αλλά διδάσκει χωρίς λόγια, υπόσχεται, αλλάζει.

Δεν θέλω πια άλλα εξ ορισμού μεγάλα. Αρκούμαι στα μικρά. Μέσα σε αυτά που βρίσκεται το ηθικά καινοτόμο, η δυναμική της αλλαγής , αυτό που αποτελεί γόνιμη μνήμη και ελπίδα.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων