1o ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΥΠΟ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ»

Δημοσιευμένο στις 10 Απριλίου 2016 Κατηγορία: ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΕΔΔΥ από ΚΕΔΔΥ Χανίων

Το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΥΠΟ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ» διοργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και το Δήμο Χερσονήσου και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, έρευνας και Θρησκευμάτων, στις 13,14 και 15 Μαϊου 2016 στη Χερσόνησο.

Σκοπός του Συνεδρίου είναι να αποτυπώσει την υφιστάμενη αντιστοιχία των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων του σχολείου με τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και να διατυπώσει προτάσεις για τη βελτιστοποίηση της σχέσης σχολείου και κοινωνίας, έτσι ώστε το σχολείο να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ατόμου για πολύπλευρη προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη.

Στο πλαίσιο αυτό επιδιώκεται η καταγραφή ερευνητικών και θεωρητικών προσεγγίσεων και πρακτικών προτάσεων, η ανταλλαγή γόνιμων προβληματισμών και η προώθηση δημιουργικού διαλόγου σχετικά με την υφιστάμενη και την επιθυμητή σχέση σχολείου-κοινωνίας στη διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα.

                   ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

O ρόλος και οι λειτουργίες του σχολείου από το παρελθόν στο μέλλον

2. Χαρακτηριστικά του σύγχρονου και ανοικτού σχολείου: από τη θεωρία στην πράξη

2.1 Εκπαιδευτική πολιτική στον 21ο αιώνα

  • Αναλυτικά προγράμματα: Από τη ρητορική της στοχοθεσίας στη διδακτική πράξη
  • Σύγχρονες μεθοδολογικές και διδακτικές προσεγγίσεις
  • Ανάπτυξη αποκλίνουσας σκέψης
  • Συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης

2.2 Το σχολείο ως κοινότητα: Ταυτότητες και ρόλοι στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων

  • Το σχολείο της συμπερίληψης
  • Συνεργασία του σχολείου με την  κοινότητα
  • Ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων
  • Πρόληψη της σχολικής διαρροής και υποεπίδοσης
  • Σεβασμός και αξιοποίηση του πολιτισμικού κεφαλαίου των μαθητών  και των οικογενειών τους
  • Η συμβολή του σχολείου στην οριοθέτηση και ενδυνάμωση του γονεϊκού ρόλου
  • Σχολείο και πολιτισμός
  • Διαρκής επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

2.3 Συμβουλευτική στην εκπαίδευση- σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός στο σύγχρονο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον

 




Αφήστε μια απάντηση