Σας ενημερώνουμε ότι δημιουργήθηκε η νέα μας ιστοσελίδα με στόχο την καλύτερη αλληλεπίδραση γονέων -εκπαιδευτικών-μαθητών, την ανάπτυξη της εξωστρέφειας του παιδαγωγικού έργου και καλών πρακτικών της σχολικής μονάδας στους άμεσα εμπλεκόμενους (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς αλλά και τοπικούς φορείς).Μπορείτε να την επισκεφθείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.
Σας ενημερώνουμε ότι δόθηκε από το ΥΠΑΙΘΑ παράταση των εγγραφών των μαθητών/τριών στα δημόσια νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία μέχρι και την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, για το σχολικό έτος 2024-2025.
Οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2024-25 αρχίζουν την Παρασκευή 1 Μαρτίου και λήγουν την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 σύμφωνα με την εγκύκλιο Φ.6/21380/Δ1 του ΥΠΑΙΘΑ. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση /της Διεθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Στο Νηπιαγωγείο εγγράφονται για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020.Οι εγγραφές γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/.
Οι ώρες επικοινωνίας με την Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου είναι από τις 13.10΄μ.μ. έως 14.00μ.μ. Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος(από προνήπιο σε νήπιο) του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.
Τα δικαιολογητικά έγγραφής για την ηλεκτρονική εγγραφή των νηπίων είναι τα εξής:α) έγγραφο από το οποίο αποδεικνύεται η διεύθυνση κατοικίας,
β) το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή και γ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια. Στην περίπτωση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/ κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής. Αιτήσεις εγγραφής μπορούν να υποβάλλουν και γονείς που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, εφόσον στο σχολείο αυτό φοιτούν ήδη αδέλφια του προς εγγραφή μαθητή.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ
Δικαιολογητικά που απαιτούνται για την εγγραφή είναι τα εξής:
1 . Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του παιδιού ή προσκόμιση άλλου στοιχείου (βεβαίωση γιατρού), στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
Αποδεικτικό στοιχείο διεύθυνσης κατοικίας (υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα ή οποιοδήποτε άλλο στοιχείο που αποδεικνύει τη διεύθυνση κατοικίας του νηπίου κατά την κρίση του/της Προϊσταμένου/ης του Νηπιαγωγείου π.χ. λογαριασμός ΔΕΗ, ύδρευσης, σταθερού τηλεφώνου, μισθωτήριο συμβόλαιο κατοικίας κλπ).
Υπεύθυνη δήλωση του γονέα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου στο Νηπιαγωγείο. (η οποία δίδεται από το σχολείο).
Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)
Βεβαίωση φοίτησης του νηπιαγωγείου (δίδεται από το νηπιαγωγείο φοίτησης του παιδιού).
Το νηπιαγωγείο μας παρουσίασε στους γονείς τη θεατρική παράσταση με τίτλο « Η οικογένεια Στριγκλάκη». Μία ιστορία που μοιάζει κατά πολλή με το αριστουργηματικό έργο του Κάρολου Ντίκενς « Ο Σκρουτζ».
Τα παιδιά άκουσαν την αφήγηση του παραμυθιού και στη συνέχεια εκφράστηκαν με ζωγραφική.
Η παράσταση δόθηκε στην αίθουσα του νηπιαγωγείου καθώς δε διαθέτουμε αίθουσα εκδηλώσεων.Συμμετείχαν στο θεατρικό έργο μας σε ρόλο αφηγητών, γονείς και τις ευχαριστούμε πολύ.
Το σκηνικό της παράστασης
Ο Θίασος
Η οικογένεια Στριγκλάκη
Οι καλικάντζαροι που φοβίζουν τον κο Στριγκλάκη στον ύπνο του και τον πείθουν να αλλάξει τρόπο ζωής και συμπεριφορά προς όλους τους ανθρώπους.
Οι νεράϊδες βοηθούν τον κο Στριγκλάκη να τηρήσει την υπόσχεση που έδωσε στους καλικάντζαρους .
Η αλλαγή στην οικογένεια. Χορός ,χαμόγελα και ευτυχία…
Ακολούθησε χορός με τους γονείς , τραγούδια και γλυκά από τα χεράκια των μαμάδων μας!!!
Με μελωδίες και πινέλα στολίζουμε το πάρκο μας στις 18 Δεκεμβρίου 2023.
Τα παιδιά συμμετείχαν στη δράση που οργάνωσε η Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Ν.Πιερίας δια μέσου του γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων με τίτλο « Με μελωδίες και πινέλα στολίζουμε το πάρκο μας».Μία προσπάθεια των παιδιών να μεταδώσουν με μελωδίες και ζωγραφιές, μηνύματα ΑΓΑΠΗΣ, ΕΛΠΙΔΑΣ και ΕΙΡΗΝΗΣ επί της γης.
Ζωγράφισαν χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές, τις οποίες κρέμασαν στα δέντρα του Δημοτικού πάρκου της πόλης μας.
Χόρεψαν σε χριστουγεννιάτικους ρυθμούς και χάρισαν τις ευχές τους σε όλους τους παρευρισκομένους. Φεύγοντας τους δόθηκαν μπαλόνια και ένα τρισδιάστατο αστέρι για να στολίσουν την τάξη τους.
Το μεγαλύτερο δώρο , τα ΠΑΙΔΙΑ!!! Γι αυτά αξίζουν τα πάντα…
Ευχαριστούμε για τις όμορφες στιγμές που μοιραστήκαμε μαζί σας!!!
Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την ευχάριστη έκπληξη που μας χάρισαν. Ο Άϊ –Βασίλης επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας και χάρισε στα παιδιά δώρα αγάπης σκορπίζοντας χαρά και χαμόγελα.
Οι Θεοί θέλοντας να βοηθήσουν τους ανθρώπους να λύσουν τα προβλήματα τους και να απαλύνουν τα βάσανα,τους έδωσαν το δέντρο των ευχών. Ένα πελώριο δέντρο μέσα στο δάσος που πραγματοποιούσε όλες τις ευχές των ανθρώπων. Επάνω στον κορμό υπήρχε μία ταμπέλα που έγραφε: «Πρόσεχε τι εύχεσαι» . Οι άνθρωποι πήγαιναν στο δάσος , έμπαιναν μέσα στο κορμό του δέντρου και ζητούσαν την ευχή τους. Το δέντρο πραγματοποιούσε όλες τις ευχές, καλές και κακές. Στην αρχή οι άνθρωποι ζητούσαν περισσότερες καλές ευχές. Όσο περνούσαν τα χρόνια, οι κακές ευχές αυξήθηκαν, με αποτέλεσμα οι θεοί να στεναχωρηθούν και να προβληματιστούν για τις συμπεριφορές των ανθρώπων. Μια μέρα αποφάσισαν να το κάψουν ρίχνοντας κεραυνό. Μία μικρή θεά όμως, κατάφερε να σώσει ένα μικρό βλαστό τον οποίο φύτεψε κρυφά στο δάσος. Το δέντρο των ευχών μεγάλωσε και μπορεί να υπάρχει; Ίσως ναι, ίσως όχι, ποιος ξέρει… Οι άνθρωποι δυστυχώς ξεχνούν να προσέχουν τι εύχονται… Γιατί να ευχηθώ κακό για το γείτονα , το διπλανό μου, ενώ μπορώ να επιζητώ το καλό για όλους. Θα είμαι ξεχωριστός όταν οι άλλοι γύρω μου θα υποφέρουν; Ας προσέξουμε τι ευχόμαστε για εμάς και τους άλλους…
Τα παιδιά δημιούργησαν το δέντρο των ευχών και ζήτησαν τις δικές τους προσωπικές και οικογενειακές ευχές.
Ζωγράφισαν την ιστορία, μία ευχή από το δέντρο των ευχών.
Οι ευχές των παιδιών!!!
Ο στολισμός του χριστουγεννιάτικου δέντρου , ένα χαρούμενο ,διασκεδαστικό έθιμο για μικρούς και μεγάλους με χριστουγεννιάτικη μουσική.
Χορεύουμε σε χριστουγεννιάτικους ρυθμούς.
Τα παιδιά γνωρίζοντας ότι στην Ελλάδα παλαιότερα στόλιζαν καράβι και όχι δέντρο τα Χριστούγεννα, κατασκεύασαν ένα με πλαστικά τουβλάκια. Στη συνέχεια είπαν τα κάλαντα στα τμήματα του 4ου Δημοτικού Σχολείου και στην Δ/ντρια του.
Τα παιδιά γνωρίζουν καλλιτέχνες και τα έργα τους, όπως το Ρώσο Βασίλι Καντίνσκι , τον Ολλανδό Πιτ Μοντριάν , τον Ρώσο Καζιμίρ Μαλέβιτσ και την Αγγλίδα Bridget Louise Riley. Παρατηρούν πίνακες μοντέρνας τέχνης , αναγνωρίζουν τα γεωμετρικά σχήματα που χρησιμοποιούν οι ζωγράφοι και δίνουν δικούς τους τίτλους .
Τα παιδιά σχηματίζουν με τα κατάλληλα σχήματα ,τους πίνακες των καλλιτεχνών που γνώρισαν.
Δημιουργούμε τη δική μας πολιτεία με όλα τα είδη των γραμμών και σχημάτων. Συνεργασία και ελεύθερη δημιουργία.
Μαθαίνω τα σχήματα και δημιουργώ το ατομικό μου μόμπιλε σχημάτων.
Τα νήπια χρωματίζουν τον πίνακα του Πιτ Μοντριάν και τα προνήπια με χαρτοκοπτική συνθέτουν τον πίνακα με τίτλο ” Rose Rose 12″ της Αγγλίδας ζωγράφου Bridget Louise Riley.
Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε δράση με τίτλο ¨Δέντρο λιχουδιά- για ζωάκια και πουλιά¨ που διοργανώνει το Διεθνές Δίκτυο ΠΕ « Μαθαίνω τα δάση».
Τα παιδιά παρατήρησαν τα πουλιά που πετούν και αναζητούν τροφή στην αυλή της σχολικής μας μονάδας. Συζήτησαν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθώς το χειμώνα με το κρύο και τη παγωνιά χρειάζονται περισσότερο φαγητό για την επιβίωσή τους. Προβληματίστηκαν εάν μπορούσαν να τα βοηθήσουν. Ακούστηκαν αρκετές όμορφες ιδέες γεμάτες αγάπη, όπως το να δώσουν το δικό τους φαγητό .Αυτό θα προκαλούσε πρόβλημα καθώς η αυλή θα γέμιζε με τροφές κάτι που δεν είναι κόσμιο, υγιεινό και πολιτισμένο. Το πνεύμα των Χριστουγέννων μας βοήθησε. Οι άνθρωποι αυτές τις μέρες σκέφτονται τους φίλους, τους συγγενείς ,ανταλλάσσουν δώρα, βοηθούν ο ένας τον άλλον ή τουλάχιστον αυτό θα έπρεπε να γίνεται. Τα παιδιά αποφάσισαν να ταϊσουν τους φτερωτούς μας φίλους και να στολίσουν τα δέντρα της αυλής και του πεζόδρομου έξω από το σχολείο με βρώσιμα στολίδια, χωρίς να μολύνουν το περιβάλλον.
Στην προσπάθεια αυτή συμπαραστάτες μας είναι πάντα οι γονείς από τους οποίους ζητήσαμε ευγενικά να μας βοηθήσουν αγοράζοντας τα κατάλληλα υλικά.
Όμως τα παιδιά θέλοντας να μεταδώσουν την αγάπη τους για τα ζώα , αλλά και να προβληματίσουν άλλους μαθητές, προσκάλεσαν σ ε συνεργασία τα δύο τμήματα της Γ΄τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης με το οποίο συστεγαζόμαστε.Πάντα οι συνεργασίες δημιουργούν ωραία έργα . Αποτέλεσμα μιας τέτοιας συνεργασίας είναι η κατασκευή πολλών βρώσιμων στολιδιών και γιρλάντων για τα πουλιά τα οποία κρέμασαν τα παιδιά δέντρα της αυλής και της πόλης.
Χριστούγεννα , η πιο χαρούμενη γιορτή του χρόνου πλησιάζει.
Τι γνωρίζουν όμως τα παιδιά για τα Χριστούγεννα;
Δημιουργήθηκε το πρώτο μας ιστόγραμμα με τις πρύπάρχουσες γνώσεις των παιδιών.
Χριστούγεννα, η γέννηση του Χριστού. Η γέννηση της ελπίδας , της αγάπης και της σωτηρίας του κόσμου. Τα προνήπια άκουσαν και τα νήπια ξαναθυμήθηκαν την ιστορία της γέννησης του θείου βρέφους καθώς παρακολούθησαν το βίντεο της γέννησης.
Παραμύθι
Τα νήπια τοποθέτησαν τις εικόνες της γέννησης του Χριστού σε χρονική σειρά και αναδιηγήθηκαν τα γεγονότα. Τα προνήπια έβαλαν επιλεγμένες εικόνες της ιστορίας στη σωστή τους θέση.
Έμαθαν πληροφορίες για τους τρεις σοφούς, Μελχιώρ ,Γκασπάρ, Βαλτάσαρ που προσκύνησαν το νεογέννητο Χριστό. Ήταν άνθρωποι των γραμμάτων που ασχολήθηκαν με τις φυσικές επιστήμες , την αστρολογία , την ιατρική. Γνώρισαν το συμβολισμό των δώρων που πρόσφεραν στον Ιησού. Ο Μελχιώρ το χρυσό που συμβολίζει τον αναλλοίωτο χαρακτήρα του Χριστού και ότι θα γίνει βασιλιάς, ο Γκασπάρ λιβάνι που συμβολίζει τη θεϊκή του φύση και ο Βαλτάσαρ το σμύρνα που δηλώνει τη θνητή φύση του Χριστού και το θάνατο του.
Ζωγράφισαν τι δώρο θα ήθελαν να προσφέρουν στο νεογέννητο Χριστό.
Έμαθαν τα χριστουγεννιάτικα ελληνικά μακεδονίτικα έθιμα όπως το στόλισμα του καραβιού, το χριστόψωμο και το χριστόξυλο και ζωγράφισαν ποιο έθιμο θα ήθελαν να αναβιώσουν.
Το στόλισμα του καραβιού: Η Ελλάδα παλαιότερα ήταν χώρα με πολλούς ναυτικούς και όπως ήταν φυσικό στόλιζαν καράβια για να προστατεύονται οι δικοί τους άνθρωποι που ταξίδευαν στις θάλασσες και ωκεανούς. Τ μικρά παιδιά με ένα μικρό καράβι γύριζαν από σπίτι σε σπίτι για να καλαντίσουν και να μαζέψουν γλυκά, καραμέλες, φρούτα , καρπούς.
Το χριστόψωμο, το ψωμί που ζυμώνει η νοικοκυρά για το βράδυ των Χριστουγέννων που το παρασκευάζει με ευλάβεια και περίτεχνο στόλισμα.
Παραμονή Χριστουγέννων ο πατέρας καθαρίζει το τζάκι και φέρνει από το δάσος ένα κομμάτι χοντρού ξύλου , που το ανάβει τα Χριστούγεννα και συνεχίζει να καίει όλες τις γιορτινές μέρες μέχρι τα Φώτα.Το χριστόξυλο έθιμο της Μακεδονίας, συμβολικά ζεσταίνει το θείο βρέφος που γεννήθηκε μια κρύα νύχτα του Δεκέμβρη, μέσα σ΄ένα στάβλο.
Χριστουγεννιάτικο εργαστήριο : Τα παιδιά κατασκεύασαν χριστουγεννιάτικα δέντρα, φάτνες, στολίδια, πακέτα με ευχές και συνεχίζεται…
Ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης με τον Σκρουτζ, καθώς το χριστουγεννιάτικο θεατρικό μας θα είναι ο κος Στριγκλάκης.
.
Το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης στην καθημερινή μας ρουτίνα .Κάθε μέρα ένα παιδί απαντά σε ένα χριστουγεννιάτικο αίνιγμα και κατεβάζει το δώρο του Αϊ Βασίλη ένα σκαλί πιο κάτω στη σκάλα του.Στις 25 Δεκεμβρίου θα φτάσει στο σπίτι του παιδιού που του ανήκει το παιχνίδι.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα