Αγάπη είναι…

Ένα ημερολόγιο του πολιτιστικού προγράμματος των μαθητών του Α2 της Α΄Λυκείου του 1ου Λυκείου Σερρών με θέμα : "Πρόσωπα και προσωπεία αγάπης".

Μήνυμα Συμμετεχόντων

Μαρ 201124
Ιωαννίδου Σόνια
Καλαμπόκη Αναστασία
Κάμπμαν Σοφία
Καρακέπελης Σταύρος
Καρακίζης Γιώργος
Καραμέτσου Παρασκευή
Καρανικόλα Ελευθερία
Κασαπίδης Παύλος
Κλιάμπας Βασίλης
Κυριακίδης Ταξιάρχης
Κωτούλα Βάϊα-Μαρίνα
Λαμπριανίδου Ευαγγελία
Λιούμπα φωτεινή-Δήμητρα
Λιούσα Μαρία
Μαμάνης Γεώργιος

ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ή ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

Μετά από πρόταση και  καθοδήγηση της φιλολόγου μας κ. Βασιλικής Ζέττα, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το  αιώνιο και επίκαιρο ζήτημα της αγάπης. που μας απασχολεί στη διάρκεια της εφηβείας μας, όπου μετασχηματιζόμαστε, προσπαθούμε να αυτοκαθοριστούμε και αναζητούμε έντονα συναισθήματα και βιώματα μέσα από τις σχέσεις σας.

Στο παρόν ιστολόγιο καταγράφουμε τις δικές μας αγάπες, όπως τις ανακαλύψαμε μέσα από διάφορες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης. Τα αγαπημένα τραγούδια που μιλούν για έρωτα, αγάπη, ανεκπλήρωτους πόθους, αλλά και ματαίωση και απόρριψη.

Το λόγο της ποίησης για την αγάπη, όπως τον ανακαλύψαμε μέσα από αγαπημένα  ποιήματα Ελλήνων  ποιητών.

Τις όψεις της αγάπης μέσα από φωτογραφίες και εικόνες που ανακαλύψαμε στην περιήγησή μας στο διαδίκτυο.

από κάτω από: Αρχικό μήνυμα ιστολογίου | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μήνυμα Συμμετεχόντων    

Φεβ 20127

Η ομάδα μας σε δράση

από κάτω από: Τα αγαπημένα ποιήματα για την αγάπη | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο     

Λαμπριανίδου Ευαγγελία

Μάι 20116

Εαρινή Συμφωνία-Ρίτσος

από κάτω από: Ελεύθερη δημιουργία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Λαμπριανίδου Ευαγγελία    

Σοφία Κάμπμαν

Μάι 20116

 Το Μονόγραμμα ΕΛΥΤΗΣ

από κάτω από: Ελεύθερη δημιουργία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σοφία Κάμπμαν    

Μαμάνης Άκης

Μάι 20115
ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ…
Ένα από τα πιο δύσκολα ερωτήματα που απασχολεί κυρίως τους εφήβους και βασανίζει τους ενηλίκους ! Αυτό είναι το θέμα της εργασίας που δημιουργήσαμε  και πρόκειται να σας παρουσιάσουμε σήμερα.
Η εργασία αυτή ξεκίνησε από την αρχή της χρονιάς και μόλις λίγες ημέρες πριν τέλειωσε. Χρειάστηκαν πολλές ώρες δουλειάς για την συγκέντρωση πληροφοριών και τραγουδιών, αλλά κυρίως για τη δημιουργία της ιστοσελίδας και της μεταφοράς όλων των θεμάτων μας εκεί, αλλά και την μετατροπή της από μια απλή ιστοσελίδα σε μια πιο ευχάριστη για τον αναγνώστη!
Αυτή η εργασία ήταν μια ιδέα της φιλόλογου μας κ. Σύλιας Ζέττας  και περά από την ατομική μας προσπάθεια που καταβάλαμε εκτός σχολειού, δουλέψαμε σε πολλές ώρες μαθήματος και πολλές φορές παραμέναμε στο σχολειό ακόμα και μετά το πέρας των μαθημάτων έτσι ώστε να καταφέρουμε να αποκτήσουμε μια σφαιρική άποψη και ακόμη να μπορέσουμε να οργανωθούμε με σωστό τρόπο.
Με αυτό το ζήτημα να μας απασχολεί σε σχεδόν κάθε μας μάθημα με την φιλόλογο μας, καταφέραμε, όχι απλός να δημιουργήσουμε μια πολύ καλή εργασία, αλλά και να κάνουμε το μάθημα των κείμενων και της έκθεσης πιο ευχάριστο και δημιουργικό!
Ευχαριστώ για την προσοχή σας και ελπίζω η εργασία μας να σας βοηθήσει σε όπιο ζήτημα αγάπης ή ερώτα που τυχόν σας απασχολεί! 
από κάτω από: Σχόλια και αξιολόγηση προγράμματος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μαμάνης Άκης    

Κάμπμαν Σοφία

Μάι 20113

Πριν να ξεκινήσουμε το πολιτιστικό αυτό πρόγραμμα είχαμε συζητήσει μαζί με την φιλόλογο μας την κ. Ζέττα για τα ποιήματα που διδασκόμαστε φέτος στην  Α’ Λυκείου στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Επειδή η φιλόλογος μας πρόσεξε και κατάλαβε ότι δεν μας ήταν αρεστά, μας συνέστησε μια ιστοσελίδα η οποία περιέχει ποιήματα Ελλήνων ποιητών. (www.snhell.gr/)

Και με αφορμή τα 100 χρόνια των τριών σπουδαίων ποιητών μας , μας πρότεινε να διαβάσουμε κάποια ποιήματα τους. Αφού άρχισαν οι συζητήσεις για το πολιτιστικό πρόγραμμα αποφασίσαμε σε κάποιες συναντήσεις μας να βρει ο καθένας μας από ένα ποίημα της αρέσκειας του. Φυσικά αυτό θα γινόταν μέσα από την ιστοσελίδα που μας είχε προτείνει ήδη η φιλόλογος μας και τις επιπλέον πληροφορίες για την επέτειο των τριών ποιητών. Έτσι μετά από κάποιες εβδομάδες όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα είχαν διαλέξει ένα ποίημα και κάποια από αυτά το παρουσίασαν σε διαφάνειες  με διάφορες εικόνες στον υπολογιστή. Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία για όλα τα παιδιά που συμμετείχαν σε αυτό το πρόγραμμα.

από κάτω από: Σχόλια και αξιολόγηση προγράμματος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κάμπμαν Σοφία    

Κωτούλα Μαλβίνα

Μάι 20113

Μουσική

Υπάρχει άραγε καλύτερος τρόπος να εκφράσει κανείς τα συναισθήματα του, αν όχι μέσα από τη μουσική…?? Η αγάπη η ζήλεια το μίσος προδοσία είναι όλα συναισθήματα που κάθε άνθρωπος θα νιώσει, ιδιαίτερα στην εφηβεία. Η μουσική είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος να εκφράσουμε λοιπόν αυτά τα συνεσθηματα..ετσι λοιπόν σκεφτήκαμε ότι μια ενότητα της εργασίας μας θα έπρεπε να έχει ως θέμα τραγούδια τα οποία μιλαν για την αγαπη,ατομικα για τον καθένα.

Η διαδικασία συλλογής των τραγουδιών ήταν τρομερά ευχάριστη καθώς ανακαλύψαμε τις μουσικές προτιμήσεις των συμμαθητών μας, ακούσαμε τραγούδια που δεν ξέραμε ότι υπάρχουν …και μας άρεσαν… η αλλά που είχαμε πολύ καιρό να ακούσουμε.

Αξίζει να αναφέρω, ότι πολλά παιδία που αρχικά δεν ήταν και πολύ ενεργά μελή της εργασίας, ενδιαφερθήκαν να φέρουν κάποιο τραγούδι.

Μετά από αρκετή δουλεία καταλήξαμε στα τραγούδια τα οποία διέφεραν ανάλογα με το είδος την εποχή το νόημα και πολλά αλλα..ωστοσο παρουσίαζαν με τον καλύτερο τρόπο τα συναισθήματα μας..και τις διαφορές μας..

από κάτω από: Σχόλια και αξιολόγηση προγράμματος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κωτούλα Μαλβίνα    

Κασαπίδης Παύλος

Μάι 20113

Εξέλιξη και κατασκευή ιστοσελίδας.

Αρχικά με την ανακοίνωση του τίτλου του προγράμματος δυσκολευτήκαμε να αποφασίσουμε το θέμα στο οποίο θα εστιάζαμε. Μετά από μερικές συγκεντρώσεις αποφασίσαμε να «πιάσουμε» το θέμα του έρωτα και την έννοια της ερωτικής αγάπης. Έτσι ξεκινώντας, αρχικά η καθηγήτριά μας μάς κατεύθυνε στη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής σελίδας όπου καθένας από μας έπρεπε να αναρτήσει την άποψή του σχετικά με το θέμα. Είχε θα λέγαμε τη μορφή ημερολογίου. Αργότερα όμως αφού είδαμε ότι ο ιστότοπος δε μας παρείχε την κατάλληλη προστασία από ανεπιθύμητα σχόλια, συνεχίσαμε την εργασία χρησιμοποιώντας το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο όπου και κατασκευάσαμε μία προσωπική ιστοσελίδα. Εκεί οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αναρτήσουν βήμα προς βήμα σκέψεις, αγαπημένα τραγούδια και ποιήματα που σχετίζονται με την αγάπη αλλά και σχόλια, ορισμούς και πολλά ακόμη. Ως αποτέλεσμα, η εργασία να λάβει τη μορφή ενός προσωπικού ημερολογίου στο οποίο καταδεικνύονται οι προτιμήσεις και οι χρωματικές αποχρώσεις κάθε μαθητή.

από κάτω από: Σχόλια και αξιολόγηση προγράμματος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κασαπίδης Παύλος    

Λιούσα Μαρία

Μάι 20113

ΜΕ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΛΑΒΑΝ ΜΕΡΟΣ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΝΕΛΑΒΕ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΩΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ. ΕΤΣΙ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ ΜΠΗΚΑΜΕ ΣΤΟ SCHNELL ΟΠΟΥ ΨΑΞΑΜΕ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ ΠΟΙΗΤΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΑ. ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΙΧΑΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΠΟΙΗΜΑ, ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ. ΔΙΟΤΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΗΝ ΒΙΩΝΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΡΩΤΕΥΕΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΘΕΛΩ. ΔΕΝ ΕΛΛΕΙΨΑΝ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΟΜΟΙΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΠΟΙΗΜΑ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟΝ ΣΥΜΜΑΘΗΤΗ ΤΟΥΣ. ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΝΑΡΤΗΣΑΜΕ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΚΑΙ ΓΡΑΨΑΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΕΙΧΑΝ ΕΠΙΛΕΞΕΙ. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΑΜΕ ΑΡΚΕΤΑ ΟΜΟΡΦΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΜΑΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΕΝΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ. ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΟΛΛΟΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΕΜΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΑ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΕΥΕΛΠΙΣΤΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΓΝΩΡΙΣΕΤΕ ΟΛΟΙ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ Ο ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ ΠΟΙΗΜΑ ΣΑΝ ΑΥΤΑ!

ΩΦΕΛΗ

ΕΙΜΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΕΥΓΝΩΜΟΝ ΣΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΙΟΤΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΗΤΑΝ ΚΑΤΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΜΕ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΔΩ ΜΕ ΑΛΛΟ ΜΑΤΙ ΤΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ. ΜΟΝΟ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥ ΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΕΝΘΟΥΣΙΑΖΟΜΟΥΝ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΨΑΧΝΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑ ΚΑΝ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥΣ. ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΤΙ Η ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ Η ΕΡΩΤΙΚΗ ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ. ΑΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΝΑ “ΠΕΤΑΜΕ” ΣΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ ΑΛΛΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΔΥΣΤΥΧΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΓΑΠΗ. ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΜΑΘΑ ΠΩΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΠΕΡΝΑΜΕ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΑΔΙΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ Η ΔΥΣΤΥΧΙΑ. ΟΛΟΙ ΟΜΩΣ ΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΑΠΛΑ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ Η ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΟΔΥΝΗΡΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. ΣΚΟΠΟΣ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΩΣΤΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΗΡΕΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΥΚΟΛΑ ΑΠΟ “ΟΜΟΡΦΑ” ΛΟΓΙΑ ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΤΑ ΟΜΟΡΦΑ ΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΛΗΓΩΝΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΕΝΗ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΜΑΚΑΡΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΤΟΥΣ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΓΙΑΤΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΡΧΑΙΑ ΦΥΣΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Η’ ΤΙΣ ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ. ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΙΣΘΗΜΑ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΖΗΣΕΙ Η’ ΘΑ ΤΟ ΖΗΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΧΝΙΕΤΑΙ ΑΛΛΑ ΜΕΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.

από κάτω από: Σχόλια και αξιολόγηση προγράμματος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Λιούσα Μαρία    

Κασαπίδης Παύλος

Μάι 20113

Κυρίες και Κύριοι,

Στο πλαίσιο του πολιτιστικού μας προγράμματος με θέμα: «Τα πρόσωπα και τα προσωπεία της αγάπης», όπου εργάστηκαν εθελοντικά δεκαπέντε στον αριθμό μαθητές, προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα ηλεκτρονικό ημερολόγιο για να αποτυπώσουμε στις ψηφιακές του σελίδες την πολιτιστική συνάντηση  λόγου, ποίησης, εικόνας και μουσικής των μαθητών της ομάδας  του Α2  της Α΄Λυκείου  με τη ψηφιακή τεχνολογία.

Το ιστολόγιο μας περιλαμβάνει έναν τοίχο αγάπης, που αρχικά κατασκευάσαμε αναρτώντας ο καθένας το προσωπικό του μήνυμα για το τί είναι αγάπη;  Ακόμη στις κατηγορίες που δημιουργήσαμε υπάρχει μια προσωπική ανάρτηση από κάθε ένα μαθητή με ένα τραγούδι ή ποίημα ενός αγαπημένου τραγουδιστή ή ποιητή αντίστοιχα. Επίσης περιλαμβάνει φράσεις σπουδαίων ανθρώπων για την αγάπη γενικά, τους ορισμούς των λέξεων του τίτλου του  προγράμματος και φυσικά πλούσιο εικονογραφικό υλικό που χαρίζει στο ιστολόγιο μία ιδιαίτερη ομορφιά κάνοντάς το πιο οικείο και προσιτό στους μαθητές.

Βασικός σκοπός της διαθεματικής εργασίας ήταν να εξερευνήσουμε το έντονο στοιχείο που χαρακτηρίζει την εφηβική ηλικία, την αγάπη, μέσα στα τραγούδια και στις ποιητικές συλλογές σπουδαίων συγγραφέων, οι οποίοι στοχάστηκαν επάνω στο βασικό αυτό συναίσθημα του ανθρώπου. Παράλληλα ένας από τους στόχους της εργασίας ήταν η αποκόμιση σημαντικών εμπειριών, από την ομαδική συνεργασία των μαθητών, και η δημιουργική έκφραση μέσα από την ελεύθερη επιλογή ποιημάτων και τραγουδιών, σκέψεων και σχολιασμών.

Ακόμη, αξίζει να τονισθεί, η εύθυμη διάθεση με την οποία εργαστήκαμε όλοι μαζί, για την ολοκλήρωση του έργου, δίνοντάς του την τελική μορφή, μετά από αρκετές στιγμές έντονης ευαρέσκειας και ευχαρίστησης για τον κόπο που καταβάλαμε, αλλά και στιγμές άγχους και έντονης συναισθηματικής φόρτισης κατά την πίεση μας, για υλοποίηση του προγράμματος εντός των χρονικών πλαισίων, που καθορίσαμε αρχικά με την οριοθέτηση.

Όσον αφορά τώρα την προσφορά του έργου μας στην κοινωνία, δεν μπορώ να πω ότι είναι πολύ μεγάλη, καθώς το αντικείμενο το οποίο διαπραγματευτήκαμε, έχουν επεξεργαστεί πρωτύτερα, άλλοι άνθρωποι βαθύτερα και ίσως πιο ουσιαστικά. Παρόλα αυτά όμως η συμμετοχή είναι αυτή η οποία μετράει και πιστεύω πως σίγουρα θα εκτιμηθεί. Επιπλέον, ο καρπός των προσπαθειών κάθε μαθητή και όλων από κοινού, μπορεί να δώσει σε ενδιαφερόμενους περιηγητές ιστοτόπων μια σαφή εικόνα για το τι εστί αγάπη και έρωτας, καθώς και τις προεκτάσεις των δύο εννοιών, που είναι δυνατόν να πάρουν, μέσω της εμβάθυνσης και της αμοιβαίας επίδρασης σε καλλιτεχνικούς διόδους.

Τέλος, θα ήθελα να δηλώσω εκ μέρους ολόκληρης της ομάδας, ότι η πρώτη τάξη του Λυκείου κύλησε σχετικά ομαλότερα από άλλες χρονιές, γεγονός που οφείλεται κατά ένα μέρος, στη δημιουργική συμμετοχή μας στο πολιτιστικό αυτό πρόγραμμα το οποίο αποδείχθηκε τελικά ιδιαίτερα δημιουργικό, αν σκεφτεί κανείς ότι απέδωσε στον καθένα ξεχωριστές εμπειρίες και μας κράτησε  κατά κάποιον τρόπο ενεργούς μαθητές ολόκληρη τη χρονιά, κινητοποιώντας το πνεύμα και διεγείροντας τη φαντασία και την περιέργεια μας, στην προσπάθεια για ανεύρεση ενός ποιήματος ή αποφθέγματος το οποίο εκφράζει τον εσωτερικό μας κόσμο.

Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος λοιπόν, πως η διαμόρφωση του τελικού παραγόμενου προϊόντος είναι αντίκτυπο των συναισθημάτων που βίωσε κάθε μαθητής κατά τη δημιουργική αυτή διαδικασία της συμμετοχής του, στο πρόγραμμα. Ίσως το τελευταίο συμπέρασμα αποτελεί το έναυσμα μιας έρευνας, που θεωρητικά μπορούσε να γίνει στο πλαίσιο της ψυχικής ανάλυσης του κάθε μαθητή.

Τελειώνοντας αξίζει να επισημανθεί η καθοριστική συμβολή της υπεύθυνης καθηγήτριας μας  Σύλιας  Ζέττας, η οποία με διάφορα τεχνάσματα κατάφερε να κινητοποιήσει το πνεύμα όλων των παιδιών, που αρχικά έμεναν παθητικοί και στο τέλος πέτυχαν την πολυπόθητη έκφραση του εσωτερικού τους κόσμου για χάρη της ελεύθερης δημιουργίας και των σχολιασμών που αποτελούν σπουδαίο τμήμα της συνολικής εικόνας του ιστολογίου.

 Εκ μέρους όλων τω μελών της ομάδας

 Κασαπίδης Παύλος.

από κάτω από: Σχόλια και αξιολόγηση προγράμματος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κασαπίδης Παύλος    

Κλιάμπας Βασίλης

Μάι 20113

Θετικά συμπεράσματα

Με βάση το ιστολόγιο που δημιουργήθηκε που είχε ως κύριο θέμα τα πρόσωπα και τα προσωπεία της αγάπης μπορούμε να βγάλουμε τα εξής θετικά συμπεράσματα:

Πρώτα απ όλα ο ιστός και όλες οι συζητήσεις περί αυτού μας βοήθησαν στο να κατανοήσουμε και να δουλέψουμε το μάθημα μας πιο εύκολα.

Δεύτερον μας έφερε πολλές γνώσεις για το τι είναι αγάπη  ποία είναι τα πρόσωπα και τα προσωπεία και όχο μόνο.

Τρίτον βοήθησε τους μαθητές να καλειεργήσουν την σκέψη τους οι οποίοι έγραψαν με βάση την γνώμη τους τι είναι αγάπη.Αλλά και τους δώθηκε η ευκαιρία να εκφραστούν ελεύθερα και να γράψουν ο καθένας το αγαπημένο του ποιήμα και να αναρτήσει το αγαπημένο του τραγούδι.

Ήταν αξέχαστη εμπειρία και θα θέλαμε να την ξαναζήσουμε και στις επόμενες τάξεις.

από κάτω από: Σχόλια και αξιολόγηση προγράμματος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κλιάμπας Βασίλης    
« Παλιότερα άρθρα

Αρχείο

Κατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων