ΕΛΜΕ Ν.Χίου: Ψήφισμα για την Πληροφορική και το Ψηφιακό Σχολείο

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χίου συνυπογράφει το ψήφισμα της ΕΛΜΕ Χανίων για το μάθημα της Πληροφορικής στο «Νέο Σχολείο».

Όχι άλλα ψέματα – όχι άλλη “ψηφιακή ” κοροϊδία

Αληθινά σχολεία και αληθινά βιβλία, αληθινά εργαστήρια και αληθινή πληροφορική, αληθινοί καθηγητές για όλα τα παιδιά.

Σταδιακά αποκαλύπτονται τα σχέδια του υπουργείου παιδείας για το “Νέο Σχολείο” και το “Νέο Λύκειο” ειδικότερα. Μεταξύ των άλλων ανακοινώθηκε η κατάργηση των μαθημάτων πληροφορικής. «Η Πληροφορική παύει να είναι πλέον ένα μάθημα» είναι τα ακριβή λόγια της υπουργού παιδείας. Αντιλαμβάνονται, μας λένε, την πληροφορική ως εργαλείο και όχι ως επιστήμη, γι´ αυτό και την εξοβελίζουν από το Λύκειο! Απομένει η κατάργηση της διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας, μόλις αντιληφθούν, οι “φωστήρες” του Νέου Σχολείου και τα ελληνικά ως απλώς ένα εργαλείο για τη διδασκαλία όλων των μαθημάτων!
Λένε φτιάχνουν το “νέο ψηφιακό σχολείο” και καταργούν την πληροφορική! Λένε στο “νέο λύκειο” οι μαθητές έχουν περισσότερες επιλογές και τους στερούν ακόμα και τις επιλογές που έχουν τώρα!
Με συνθήματα κενά περιεχομένου διαφημίζουν την οπισθοδρόμηση ως άλμα προς το μέλλον που θα αποδειχθεί άλμα στο κενό.
Εμείς πιστεύουμε:
Η Πληροφορική είναι γνώση. Το υπουργείο καταργεί την διδασκαλία της στο Λύκειο.
Η Πληροφορική είναι ελευθερία. Η κυβέρνηση επιβάλλει σε σχολεία και υπηρεσίες τη χρήση εμπορικού λογισμικού κλειστού κώδικα, εκχωρώντας το δημόσιο συμφέρον σε μονοπωλιακούς προμηθευτές στερώντας ταυτόχρονα ταυτόχρονα την δημιουργικότητα από τα παιδιά μας.
Η Πληροφορική έρχεται να εμπλουτίσει την εμπειρία μας όχι να τη φτωχύνει. Αν το ποντίκι και το πληκτρολόγιο αντικαταστήσει το βιβλίο, το μολύβι, το πινέλο, το μικροσκόπιο, την μπάλα το ψηφιακό σχολείο θα είναι φτωχό και μίζερο. Θα ακρωτηριάζει τους νέους. Οι υπολογιστές πρέπει να συμπληρώνουν τις βιβλιοθήκες και τα εργαστήρια των άλλων μαθημάτων π.χ. της φυσικής της χημείας, των εικαστικών, της μουσικής. Δεν μπορεί και δεν πρέπει να τα υποκαθιστούν.
Η Πληροφορική είναι εφόδιο για τους νέους. Αυτοί την κάνανε μέσο αφαίμαξης της ελληνικής οικογένειας και του δημοσίου, και εμπόδιο άσκησης του δικαιώματος στην εργασία, επιβάλλοντας με νόμο την απόκτηση-αγορά πιστοποιητικών χρήσης υπολογιστών από ιδιώτες.
Η Πληροφορική δεν είναι άκριτη αγορά εξοπλισμού. Πρώτα η υγεία και μετά η τεχνολογία. Εγκαθιστώντας φορητούς υπολογιστές και ασύρματα δίκτυα ακόμα στα τα δημοτικά, δεν αναβαθμίζεται η παιδεία , ενώ ταυτόχρονα εγείρονται και σοβαρά ερωτήματα για την υγεία των μαθητών.
Μυστικές επιτροπές, προετοιμάζουν το νέο σχολείο. Ύστερα έρχονται με πανηγύρια διαφημιστικού τύπου, στημένες συνεντεύξεις, και υπαγορευμένα δημοσιεύματα να μας πείσουν ότι όλα αυτά γίνονται για το καλό της Παιδείας.

Εμείς λέμε: Οι μέθοδοι τους είναι πολύ παλιές. Μας γυρίζουν δεκαετίες πίσω. Καταστρέφουν ότι τόσα χρόνια με την δουλειά μας και τα χρήματα του λαού μας έχει φτιαχτεί. Ότι με αγώνες και αίμα έχει κατακτηθεί.

Ξέρουμε ότι η κατάργηση της Πληροφορικής εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο απαξίωσης της παιδείας το οποίο υπαγορεύεται από την γενικότερη πολιτική που ακολουθεί τώρα η κυβέρνηση. Αγωνιζόμαστε μαζί με όλους όσους παλεύουν ενάντια στην διάλυση των υποδομών, την οικονομική εξαθλίωση των πολιτών και το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου της χώρας που οδηγεί στην απώλεια της ανεξαρτησία μας ως λαό, στην οικονομική, πνευματική και ηθική μας απαξίωση.

Λέμε:
Όχι στην κατάργηση της διδασκαλίας των μαθημάτων Πληροφορικής στο Λύκειο. Αναβάθμιση του περιεχομένου των μαθημάτων και ενίσχυση των σχολικών εργαστηρίων.

Όχι στην κοροϊδία του ψηφιακού σχολείου. Σχολικά εργαστήρια και βιβλιοθήκες για τη σωστή διδασκαλία όλων των μαθημάτων με τα υλικά και τα μέσα που το καθένα απαιτεί.

Όχι στην κοροϊδία των ψηφιακών βοηθημάτων. Η διδασκαλία δεν υποκαθίσταται από φτηνές τηλεοπτικές παραγωγές. Σχολεία, βιβλία και καθηγητές για όλα τα παιδιά.

Όχι στην υποβάθμιση κανενός μαθήματος, με την ανάθεση του σε καθηγητές άσχετων ειδικοτήτων. Αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς με κριτήριο το πτυχίο τους.

Όχι στις καταργήσεις σχολείων. Στήριξη των κατοίκων της υπαίθρου και των υποβαθμισμένων περιοχών.

Όχι στην εξάρτηση και την εκμετάλλευση από ιδιωτικές εταιρίες. Καθιέρωση του λογισμικού ανοιχτού κώδικα σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες.

Όχι στην εκμετάλλευση της δια βίου πιστοποίησης. Κατάργηση κάθε απαίτησης πιστοποίησης δεξιοτήτων χειρισμού ΗΥ, για όσους που έχουν διδαχθεί πληροφορική στη Δημόσια εκπαίδευση, όπως ισχύει για όλα τα άλλα μαθήματα.

Όχι στην άκριτη αγορά ψηφιακού εξοπλισμού στα σχολεία χωρίς κανόνες και προδιαγραφές. Σεβασμός στην υγεία των μαθητών. Τήρηση της αρχών της πρόληψης όσον αφορά την έκθεση των μαθητών σε ακτινοβολίες και των κανόνων υγιεινής, ασφάλειας και εργονομίας στα σχολικά εργαστήρια.

Για το Δ.Σ

Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας

Μπριλής Ιάκωβος Καραβασίλης Σταύρος

Κατηγορίες: Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση