Πόλος Εκπαιδευτικής Καινοτομίας Πτολεμαϊδας

Στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής, η Ε΄ τάξη του Σχολείου μας επισκέφθηκε τον Πόλο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας στην Πτολεμαΐδα με υπεύθυνους τον κύριο Χαράλαμπο Ζαραφίδη και την κυρία Βασιλειάδου Ξένια. Οι μαθητές μας εντυπωσιάστηκαν από το προηγμένο τεχνολογικά περιβάλλον του πόλου καινοτομίας, έπαιξαν με τα ρομποτάκια, προγραμμάτισαν, ανέλαβαν ρόλους (Εκπρόσωπος, Μηχανικός, Προγραμματιστής), διεκπεραίωσαν όλες τις αποστολές κάποιες φορές με επιτυχία και κάποιες με λιγότερη επιτυχία. Στο τέλος όμως κέρδισαν μια μοναδική εμπειρία.

 

 

 

 

 

Ρομποτική στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαϊδας

Οι μαθητές της Ε΄Τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής, συναρμολόγησαν, προγραμμάτισαν τόσο σε Mind+ όσο και σε WeDo 2.0, ρομποτάκια, εστιάζοντας στον αισθητήρα απόστασης.

 

Συναρμολόγηση Ρομποτικού Βραχίονα

Οι μαθητές της Γ΄και Ε΄ τάξης του σχολείου μας συναρμολόγησαν και προγραμμάτισαν έναν Ρομποτικό Βραχίονα. Κατανόησαν τη λειτουργία του και μετέφεραν αντικείμενα. Έπαιξαν, διασκέδασαν και ενθουσιάστηκαν με τα κατορθώματα τους.

 

Πολλαπλοί Τρόποι Επικοινωνίας

  1. Η επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων είναι δύσκολη και μάλιστα των μικρών παιδιών. Είναι ακόμα δυσκολότερη όταν ένα παιδί είναι κωφό. Πρωταγωνίστρια της ιστορίας μας είναι η Ελένη, ένα κωφό κοριτσάκι. Αφηγείται την ιστορία της και την μοναξιά που νιώθει κάθε φορά που πάει στο χωριό της. Εκεί είναι πάντα μόνη, δεν έχει φίλους και αυτό γιατί είναι κωφή. Δυσκολεύεται να επικοινωνήσει με τα άλλα παιδιά αλλά και τα άλλα παιδιά να την πλησιάσουν. Το πρόβλημα της επικοινωνίας λύνεται όταν δύο παιδιά (Ο Πέτρος κι η Μαρία) δημιουργούν μια εφαρμογή στο Mind+.
  2. Επιλέξαμε κινούμενες εικόνες (gif) από το Διαδίκτυο, κατάλληλες για την προσέγγιση της ιστορίας μας.
  3. Δημιουργήσαμε μία μικρή ιστορία με θέμα την επικοινωνία μεταξύ μικρών παιδιών, με ιδιαιτερότητα την επικοινωνία με κωφά παιδιά και την δυσκολία προσέγγισης τους.
  4. Το κείμενο της ιστορίας μας έγινε ψηφιακή αφήγηση. Τα αρχεία της ψηφιακής αφήγησης μετατράπηκαν στην κατάλληλη μορφή (mp3) ώστε να εισαχθούν στο προγραμματιστικό περιβάλλον Mind+.
  5. To Mind+ είναι ένα εργαλείο προγραμματισμού, το οποίο μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε προγράμματα σύροντας και αποσπώντας μπλοκ κωδικοποίησης. Μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν ολόκληρο ψηφιακό κόσμο και να προγραμματίσουμε εύκολα μικροελεγκτές όπως το micro:bit.
  6. Αναζητήσαμε εικόνες της νοηματικής γλώσσας (Δακτυλικό Αλφάβητο). Επιλέξαμε το ελληνικό αλφάβητο στην Νοηματική. Χωρίσαμε το κάθε γράμμα και το αποθηκεύσαμε ως εικόνα στο Mind+.
  7. Η ενεργοποίηση της ψηφιακής αφήγησης πραγματοποιείται με το Microbit και τα πλήκτρα του Υπολογιστή.
  8. Το Microbit είναι ένας μικρός υπολογιστής που φτιάχτηκε για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Είναι εξοπλισμένο με ένα πλούσιο σύνολο αισθητήρων και συσκευών διασύνδεσης. Αποτελείται από  2 φυσικά κουμπιά μαρκαρισμένα A και B, ένα 5×5 πλέγμα από led (led matrix) που μπορεί να απεικονίσει κείμενο και γραφικά. Το micro:bit έχει 5 στρογγυλούς μεταλλικούς ακροδέκτες. 3 από αυτούς είναι ακροδέκτες εισόδου/εξόδου στους οποίους μπορούμε να συνδέσουμε αισθητήρες, υπάρχει επίσης ένας ακροδέκτης 3V που μπορεί να παρέχει ρεύμα και ένας ακροδέκτης γείωσης (GND).
  9. Το 7ο Δημοτικοό Σχολείο Πτολεμαϊδας, συμμετείχε με παρουσία στον εκθεσιακό χώρο του συνεδρίου στο περίπτερο 50. Την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023, στις 11:30 π.μ. στο συνεδριακό χώρο, οι μαθητές της Ε΄τάξης παρουσίασαν μια καινοτόμα δράση με θέμα τους πολλαπλούς τρόπους επικοινωνίας μεταξύ μικρών παιδιών.

Φεστιβάλ Τεχνητής Νοημοσύνης – Μαθητικός Διαγωνισμός «Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση».

Οι μαθητές του 7ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαϊδας, συμμετείχαν την Κυριακή 15/05/2022, στο Φεστιβάλ Τεχνητής Νοημοσύνης που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του Μαθητικού Διαγωνισμού «Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση». Η Μαθητές της ΣΤ τάξης με την Εκπαιδευτικό Πληροφορικής Καρατόσιου Γεωργία, δημιούργησαν μία Επαυξημένη Απτική Διεπαφή με χρήση Makey – Makey, WeDo 2.0, Ψηφιακή Αφήγηση και Scratch 3.0με στόχο την Ψηφιακή Περιήγηση στην πόλη της Πτολεμαϊδας. Η ομάδα των μαθητών απέσπασε την 1η θέση στο Φεστιβάλ Τεχνητής Νοημοσύνης.

Οι μαθητές οι οποίοι εκπροσώπησαν το σχολείο ήταν:

Καπετάνου Μαριάνθη

Πάλλα Πολυξένη

Μπατινά Άννα Ζωή

Μαντζόπουλος Θανάσης

Σλιάκας Βασίλειος.

Η υλοποίηση του έργου έγινε απο το σύνολο των μαθητών της ΣΤ΄τάξης: 

Γεωργιάδου Ευμορφία
Ίτσκου Παναγιώτης
Καρατόσιος Ιωάννης
Κοντακτση Ιωάννα Μαρία
Μαρτζέλη Γεωργία
Μπατινάς Ανέστης
Μπότος Δημήτριος
Πολυχρονίδου Δήμητρα
Φανιάδης Ευστάθιος

Τεχνητή Νοημοσύνη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Τεχνητή Νοημοσύνη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Τίτλος: Ψηφιακή Περιήγηση στα αξιοθέατα της πόλης μας

Περιγραφή: Μια διεπαφή με χρήση Επαυξημένης Πραγματικότητας και Ψηφιακής Αφήγησης με χρήση Makey – Makey, WeDo 2.0  και Scratch 3.0

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Γεωργία Καρατόσιου

Ταυτότητα Project – Βασική Ροή Project

Οι μαθητές δημιούργησαν μια τρισδιάστατη κατασκευή. Στόχος της κατασκευής είναι η ψηφιακή περιήγηση στην πόλη μας με σταθμούς όλα τα σημαντικά αξιοθέατα της.

Η κατασκευή θα υποστηριχθεί από το Makey-Makey, ένα kit, το οποίο μπορεί να μετατρέψει καθημερινά αντικείμενα σε touchpads (σημεία αφής). Συγκεκριμένα αποτελείται από υποδοχές που αντιστοιχούν σε αριθμούς και γράμματα του πληκτρολογίου, ενώ υπάρχει και μία σειρά υποδοχών που αποτελούν τη γείωση. Στις υποδοχές αυτές συνδέονται καλώδια. Όταν η άκρη του καλωδίου που αντιστοιχεί σε κάποιο από τα πλήκτρα του πληκτρολογίου έρθει σε επαφή με την άκρη του καλωδίου που αντιστοιχεί στη γείωση, τότε το κύκλωμα κλείνει και δίνει εντολή στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, αντίστοιχη με την εντολή που θα έδινε το πάτημα του αντίστοιχου πλήκτρου. Αυτή η ιδιότητα, σε συνδυασμό με την αγωγιμότητα του ανθρώπινου σώματος, μας δίνει τη δυνατότητα να κατασκευάσουμε απτικές διεπαφές. Τα καλώδια της συσκευής τοποθετήθηκαν στις κατάλληλες υποδοχές των σημείων αλληλεπίδρασης που υπήρχαν στην φυσική διεπαφή.

Το kit Makey-Makey, θα υποστηριχθεί από την γλώσσα προγραμματισμού Scracth 3.0. Το Scratch επιτρέπει τη δημιουργία ψηφιακών ιστοριών και παιχνιδιών και δημιουργεί προοπτικές για το σχεδιασμό εντυπωσιακών πολυμεσικών δραστηριοτήτων, χρησιμοποιήθηκε για την ενσωμάτωση της ψηφιακής αφήγησης, των εικόνων και των ήχων στην εφαρμογή προσφέροντας έτσι ένα πλήρως αλληλεπιδραστικό περιβάλλον. Επιπλέον η ψηφιακή αφήγηση θα υποστηριχθεί από ρομπότ WeDo 2.0, προγραμματισμένα σε περιβάλλον Scratch 3.0.

Αλληλεπιδράσεις της εφαρμογής και δημιουργία της απτικής ψηφιακής περιήγησης

Οι αλληλεπιδράσεις της διεπαφής ενεργοποιούνταν κάθε φορά που οι μαθητές αγγίζουν τα σημεία αλληλεπίδρασης. Τα ενεργά σημεία αλληλεπίδρασης επαυξάνονται και υποδεικνύονται με τη βοήθεια του προβολικού συστήματος, το οποίο ήταν τοποθετημένο σε απόσταση περίπου 2 μέτρων από την διεπαφή.

Το προβολικό σύστημα επαυξάνει την πραγματικότητα. Εμφανίζονται στον χάρτη της πόλης μας (μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος Scratch 3.0) οι κύριες τοποθεσίες για τη ψηφιακή μας περιήγηση. Σε κάθε τοποθεσία υπάρχουν τα προσαρμοσμένα σημεία αφής. Ο περιηγητής βλέπει τον χάρτη της πόλης μας με τα αξιοθέατα και κάθε φορά που αγγίζει το συγκεκριμένο αξιοθέατο μέσω της μεταλλικής διεπαφής μεγιστοποιείται η εικόνα του αξιοθέατου και ξεκινά η ψηφιακή αφήγηση με την βοήθεια ενός ρομπότ.

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. To 7ο Δημοτικό σχολείο Πτολεμαΐδας, το Δημοτικό σχολείο Άρδασσας, το Δημοτικό σχολείο Ασβεστόπετρας και το Δημοτικό σχολείο Ανατολικού συμμετείχαν ενεργά στις δράσεις με θέμα την Εκπαιδευτική Ρομποτική.

 



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Ο παγκόσμιος Έλληνας: Μίκης Θεοδωράκης

Στίχοι
Τι ωραία που είν’ η αγάπη μου
Με το καθημερνό της φόρεμα
Κι ένα χτενάκι στα μαλλιά
Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία
Κοπέλες του ‘Αουσβιτς
Του Νταχάου κοπέλες
Μην είδατε την αγάπη μου
Την είδαμε σε μακρινό ταξίδι
Δεν είχε πιά το φόρεμά της
Ούτε χτενάκι στα μαλλιά
Τι ωραία που είν’ η αγάπη μου
Η χαϊδεμένη από τη μάνα της
Και τ’ αδελφού της τα φιλιά
Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία
Κοπέλες του Μαουτχάουζεν
Κοπέλες του Μπέλσεν
Μην είδατε την αγάπη μου
Την είδαμε στην παγερή πλατεία
Μ’ ένα αριθμό στο άσπρο της το χέρι
Με κίτρινο άστρο στην καρδιά
Τι ωραία που είν’ η αγάπη μου
Η χαϊδεμένη από τη μάνα της
Και τ’ αδελφού της τα φιλιά
Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία
Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Μελοποίηση: Μίκης Θεοδωράκης
Ερμηνεία: Μαρία Φαραντούρη