kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Προς τους Χριστιανούς της Ταρσού

Συγγραφέας: kantonopou στις 24 Φεβρουαρίου, 2014

Η επιστολή «Προς τους εν Ταρσώ», χαρακτηρίζεται ως αμφιβαλλόμενη επιστολή, στο όνομα του αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου. Ανήκει στην σειρά των αμφιβαλλόμενων επιστολών του. Για την γνησιότητα των επιστολών του, όπως έχει αποφανθεί η σύγχρονη επιστήμη της πατρολογίας. Η επιστολή αυτή αποτελείται από δέκα μικρά κεφάλαια. Εμείς παραθέτουμε τα πρώτα τέσσερα, για να πάρουμε μια μικρή γεύση. Η επιστολή είναι γεμάτη από δυναμισμό όπως και οι γνήσιες επιστολές του, και θίγει αρκετέςψευτοδιδασκαλίες οι οποίες «κυκλοφορούν» και σήμερα. Γενικά, σε όλη την επιστολή, θίγεται ο Γνωστικός δοκητισμός, οι ψευτοδιδασκαλίες που αρνούνται την θεία φύση του Χριστού, άλλες που ταυτίζουν τον Πατέρα και τον Υιό, διδασκαλίες που αρνούνται την σωματική ανάσταση των νεκρών, και άλλες που αρνούνται την ενανθρώπηση του Θεού Λόγου. Ο συγγραφέας, συνοψίζει την διδασκαλία της Εκκλησίας πάνω σε αυτά, κάνοντας χρήση χωρίων από τα βιβλία της Καινής Διαθήκης.
 «Από τη Συρία μέχρι τη Ρώμη δίνω μάχη με θηρία· και δεν κατατρώγομαι από άλογα θηρία, διότι αυτά, όπως γνωρίζετε, με τη θέληση του Θεού λυπήθηκαν τον Δανιήλ, αλλά από ανθρωπόμορφα θηρία, στα οποία, φωλιάζοντας το ανήμερο θηρίο, με τρυπάει καθημερινά και με πληγώνει· όμως δεν κάνω κανένα λόγο για τα δεινά ούτε θεωρώ τη ζωή μου πολύτιμη, σαν να αγαπώ τάχα αυτήν περισσότερο από τον Κύριο. Για αυτό είμαι έτοιμος για τη φωτιά, τα θηρία, το ξίφος, για τον σταυρό, αρκεί να δω τον Χριστό, τον Σωτήρα μου και Θεό, που πέθανε για μένα. Σας παρακαλώ λοιπόν εγώ ο δέσμιος του Χριστού, που οδηγούμαι μέσω ξηράς και θαλάσσης· να παραμένετε σταθεροί στην πίστη, μείνετε εδραιωμένοι, διότι ο δίκαιος θα ζήσει εκ πίστεως, γίνετε αμετάκλητοι, διότι ο Κύριος εκείνους που ακολουθούν τον ένα σωστό τρόπο ζωής τους εγκαθιστά σε οίκο.
Έμαθα ότι μερικοί από τους υπηρέτες του Σατανά θέλησαν να σας αναταράξουν, διδάσκοντες άλλοι ότι ο Ιησούς σταυρώθηκε φαινομενικά, και φαινομενικά πέθανε, άλλοι ότι δεν είναι Υιός του Δημιουργού, άλλοι ότι αυτός είναι ο Θεός των όλων [1], άλλοι πάλι ότιείναι ένας απλός άνθρωπος και άλλοι ότι το σώμα αυτό δεν θα αναστηθεί, και ότι πρέπει να ζούμε και να επιδιώκουμε την απολαυστική ζωή, διότι αυτό είναι το τέλος των αγαθών, εκείνων που σε λίγο θα πεθάνουν. Τόσο μεγάλο πλήθος κακών εισόρμησε ξαφνικά. Αλλά εσείς ούτε για μία ώρα δεν υποχωρήσατε στην υποταγή αυτών. Διότι είσαστε πολίτες και μαθητές του Παύλου, ο οποίος διέδωσε το Ευαγγέλιο από τα Ιεροσόλυμα και γύρω από αυτά μέχρι το Ιλλυρικό, και ο οποίος περιέφερε τα σημάδια του Χριστού στο σώμα του.
Ενθυμούμενοι αυτόν οπωσδήποτε γνωρίζετε ότι ο Κύριος Ιησούς γεννήθηκε αληθινά από τη Μαρία, ερχόμενος από γυναίκα, και ότι αληθινά σταυρώθηκε. Διότι λέει, ‘’σε μένα είθε να μη συμβεί να καυχηθώ για τίποτε άλλο, παρά μόνο για τον σταυρό του Κυρίου Ιησού’’. Και αληθινά έπαθε και πέθανε και αναστήθηκε. Διότι λέει, ‘’ο Χριστός θα πάθει και θα αναστηθεί πρώτος από τους νεκρούς’’, και ‘’το θάνατο που υπέστη για την αμαρτία, τον υπέστη μια για πάντα· τη ζωή όμως που ζει, την ζει για τον Θεό’’. Διότι ποια θα ήταν η ανάγκη των δεσμών, εάν ο Χριστός δεν πέθανε; Ποια η ανάγκη της υπομονής; Ποια η ανάγκη των μαστιγώσεων; Και γιατί τότε ο Πέτρος σταυρώθηκε, ο Παύλος και ο Ιάκωβος σφάχτηκαν με μαχαίρι, ο Ιωάννης φυγαδεύτηκε στην Πάτμο, και ο Στέφανος φονεύτηκε με πέτρες από τους φονιάδες του Κυρίου Ιουδαίους; Όμως τίποτε από αυτά δεν ήταν μάταιο. Διότι ο Κύριος σταυρώθηκε αληθινά από τους ασεβείς.
Επίσης αυτός που γεννήθηκε από γυναίκα, είναι Υιός του Θεού, και αυτός που σταυρώθηκε, είναι πρωτότοκος όλης της κτίσεως και Θεός Λόγος και αυτός δημιούργησε τα πάντα. Διότι ο απόστολος λέει· ‘’ένας Θεός υπάρχει, ο Πατέρας, από τον οποίο προέρχονται όλα, και ένας Κύριος Ιησούς Χριστός, δια του οποίου έγιναν τα πάντα’’. Και πάλι, ‘’διότι ένας Θεός υπάρχει, και ένας μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων, ο άνθρωπος Ιησούς Χριστός’’, και ‘’δι’ αυτού δημιουργήθηκαν τα πάντα, στον ουρανό και στη γη, τα ορατά και τα αόρατα, και αυτός υπάρχει πριν από όλα και όλα από αυτόν συγκρατούνται’’».
Σημείωση:
[1] Όπως φαίνεται από το 5ο κεφάλαιο, στο σημείο αυτό υποννοεί τους αιρετικούς που ταύτιζαν τον Πατέρα με τον Υιό. Που δεν διέκριναν τις υποστάσεις στην θεία Ουσία.
 (Αποστολικοί Πατέρες Άπαντα τα έργα, τόμος 4, σελ. 283- 287).

Αφήστε μια απάντηση