Εκτίμηση βάσεων 2013

Πρόβλεψη βάσεων μετά από τη δημοσίευση των στατιστικών στοιχείων από το Υπουργείο Παιδείας για την επίδοση των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις

Κριτήρια επιλογής επαγγέλματος

Η επιλογή επαγγέλματος στην εποχή μας είναι κρίσιμη και εξαιρετικά δύσκολη απόφαση. Εξαιτίας των τεχνολογικών και οικονομικών εξελίξεων που συντελούνται με πολύ γρήγορους ρυθμούς, το μέλλον αρκετών επαγγελμάτων είναι αβέβαιο, πολλά επαγγέλματα θεωρούνται κορεσμένα, σ’ άλλα ο ανταγωνισμός εντείνεται ενώ για την άσκηση νέων επαγγελμάτων απαιτούνται επιστημονικές γνώσεις, ειδικά επαγγελματικά εφόδια και ικανότητες. Κι όμως, αυτή την απόφαση πρέπει ο άνθρωπος να την πάρει από την εφηβική κιόλας ηλικία του.

Η επιλογή επαγγέλματος προϋποθέτει έγκαιρη και υπεύθυνη προετοιμασία μέχρι τη λήψη της τελικής απόφασης σε όλα τα στάδια της ζωής κάποιου και όχι μόνο στην εφηβική ηλικία.

Στην παιδική και προσχολική ηλικία υπάρχει η διαμόρφωση επαγγελματικών προτιμήσεων. Σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τις επιλογές σε αυτή την ηλικία είναι η οικογένεια, το σχολείο και οι διάφορες επιλογές που δέχεται το άτομο από την κοινωνία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αλλάζουν ραγδαία οι προτιμήσεις από το ένα επάγγελμα σε άλλο. Τα επαγγελματικά σχέδια αυτής της ηλικίας σχετίζονται και στηρίζονται κυρίως στο συναίσθημα και στις εντυπώσεις από την καθημερινότητα, ενώ λιγότερο στη λογική.

Στην εφηβική ηλικία (13-15 ετών) αρχίζει για πρώτη φορά ο προβληματισμός της αναζήτησης. Το άτομο επιζητά πληροφορίες για τα επαγγέλματα και τι απαιτούν αυτά. Σε μεγαλύτερη ηλικία κατευθύνεται πιο ουσιαστικά σε ένα επάγγελμα και για να καταλάβει τα ενδιαφέροντά του εμπιστεύεται τις επιδόσεις στο σχολείο και τα εξωσχολικά του ενδιαφέροντα. Στο τέλος της εφηβείας το άτομο κατασταλάζει σε ένα μόνο επάγγελμα, το οποίο έχει επιλέξει για διάφορους λόγους.

Ένας από τους σημαντικότερους λόγους είναι το πόσο δημοφιλές είναι ένα επάγγελμα. Δημοφιλέστερα είναι τα Α.Ε.Ι όπως η Ιατρική, Στρατιωτικές σχολές, Νομική. Επιπλέον το φύλο του ατόμου παίζει πρωτεύοντα ρόλο. Επιπρόσθετα το επάγγελμα του πατέρα και τέλος το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο της οικογένειας.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ

Σε γενικές γραμμές, πάντως, οι  ειδικοί  προτείνει τα εξής κριτήρια, για την προσέγγιση του ζητήματος από τους νέους:

α. τις προσωπικές επιθυμίες και προσωπικές δυνατότητες, που σχετίζονται με το βαθμό αυτογνωσίας του κάθε μαθητή/νέου

β. το προσωπικό και επαγγελματικό σύστημα αξιών που θα καθορίσουν τις αποφάσεις των μαθητών/νέων

Πιο συγκεκριμένα παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή επαγγέλματος είναι :

–          Οικογενειακές επιρροές

–          Επιρροές από φίλους/ κοντινά πρόσωπα

–          Ανάλογα με τις δεξιότητες/ ικανότητες/ αξίες του ατόμου

–          Οικονομικές απολαβές

–          Κοινωνική καταξίωση

–          Κοινωνική καταγωγή του ατόμου

–          Προσωπικά ενδιαφέροντα

–          Ανάλογα με το κοινωνικοοικονομικό στρώμα που βρίσκεται το άτομο

–          Οικονομική κατάσταση του ατόμου

«Ορθολογική επιλογή σπουδών»

Σε περιόδους κρίσης υπάρχουν αναταραχή και αβεβαιότητα, οικονομική και κοινωνική, για το παρόν και, πολύ περισσότερο, για το μέλλον. Τώρα χρειάζονται πιο ορθολογικές αποφάσεις, ώστε κάθε δραστηριότητα να συμβάλει στην αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων σας. Απαντήστε στις πιο κάτω ερωτήσεις προκειμένου να βεβαιωθείτε για την επιλογή των σπουδών σας. Τι πτυχίο επιθυμείτε; Με παγκόσμια αναγνώριση ή τοπικής εμβέλειας; Από πανεπιστήμιο ή κολέγιο / εργαστήριο ελευθέρων σπουδών; Με δυνατότητα άμεσης αναγνώρισης από τις ελληνικές αρχές ή ενδεχόμενη αναγνώριση όταν (και) στην Ελλάδα ισχύσουν οι νόμοι που το επιτρέπουν και αφού καταλαγιάσουν οι πολιτικές και κοινωνικές αντιδράσεις εναντίον των κολεγίων και των εργαστηρίων ελευθέρων σπουδών; Πρωτοποριακού ιδρύματος, με σύγχρονα προγράμματα, ή παραδοσιακής εκπαίδευσης, από φορέα που προσφέρει αναχρονιστικές γνώσεις; Επιθυμείτε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που μπορεί να λειτουργεί μεθοδικά και με οργάνωση, που διδάσκει ουσιαστικά και βοηθά στην ανάπτυξη ικανότητας συνεχούς μάθησης και προσαρμογής, ή εκπαίδευση σε σύστημα που δεν ελέγχεται, συχνά παραπαίει και συνήθως δεν μπορεί καν να λειτουργήσει ορθολογικά; Επιδιώκετε την παραμονή στον τόπο σας για ανάπτυξη και ταυτόχρονη εξέλιξη ή επιλέγετε να βρεθείτε μακριά από την κατοικία και την εργασία σας, αψηφώντας τους κινδύνους καθυστέρησης της καριέρας σας; Και συνεχίζουμε υπό τη μορφή ερωτημάτων: Θέλετε να αποκτήσετε τίτλο με επιτυχία και αυτοπραγμάτωση, χωρίς περιττή ταλαιπωρία, ή ένα «χαρτί» για «τα μάτια του κόσμου», αλλά χωρίς καμία προβολή στην αγορά εργασίας; Επιζητάτε μια ξεκάθαρη συνολική τιμή, χωρίς «κρυφά κόστη», ή σας αρέσει να ακούτε χαμηλότερη τιμή και δεν σας πειράζει αν σταδιακά προστίθενται διάφορα έξοδα; Τέλος, επιλέγετε την αγγλική γλώσσα, με ταυτόχρονη απόκτηση πτυχίου και επάρκειας, ή τα ελληνικά, επειδή θεωρείτε πως τα αγγλικά δεν χρειάζονται

Τεστ κλίσεων

Βοήθεια στη διερεύνηση των κλίσεων και των ικανοτήτων του κάθε νέου προσφέρουν τα τεστ κλίσεων , τα αποτελέσματα των οποίων λειτουργούν ενδεικτικά ως προς τη σκιαγράφηση του προφίλ των ενδιαφερόντων του κάθε ατόμου και προτείνουν αντίστοιχες σχολές και επαγγέλματα . Σελίδες όπου προσφέρονται τέτοια τεστ είναι οι εξής:

http://paroutsas.jmc.gr/iqtest/orient.htm

www.neo-xylokastro.gr/attachments/121_Personal.Report.pdf

http://www.talentcheck.org/index.php?frage=1&stage=2&ln=gr

http://www.hrpassport.gr/

Ημέρες καριέρας

Οι «Ημέρες Καριέρας» είναι η μεγαλύτερη συνάντηση νέων,

εργαζομένων και στελεχών, με επιχειρήσεις και εκπαιδευτικούς φορείς
που γίνεται στην Ελλάδα.

Πληροφορούν  για όλες τις πρόσφατες εξελίξεις στην εκπαίδευση, για προγράμματα κατάρτισης και νέα μεταπτυχιακά, από τους πιο γνωστούς εκπαιδευτικούς φορείς. Σας γνωρίζουν  τα νέα startups της αγοράς και τους τολμηρούς επιχειρηματίες τους, έτοιμους να ακούσουν τις ιδέες σας και να μοιραστούν μαζί σας τις πολύτιμες συμβουλές τους! Σας δίνεται η ευκαιρία, σε 2 ημέρες αφιερωμένες σε εσάς, να παρακολουθήσετε δωρεάν ενδιαφέροντα σεμινάρια, διαλέξεις και παρουσιάσεις για την εργασία και την επιχειρηματικότητα, από επαγγελματίες και καταρτισμένα στελέχη.

Η διάθεσή σας και το βιογραφικό σας σε πολλά αντίτυπα είναι το μόνο που χρειάζεστε.

Στόχος της εκδήλωσης:

να φέρει σε επικοινωνία τους υποψηφίους με τις εταιρίες, τους κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς, και τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς, που συνολικά απαρτίζουν την αγορά εργασίας.

Το βασικό κοινό των Ημερών Καριέρας είναι:

  • Τελειόφοιτοι που είναι έτοιμοι να κάνουν το πρώτο βήμα στην καριέρα τους και αναζητούν πληροφορίες σχετικά με την αγορά εργασίας.
  • Νέοι που αναζητούν το επόμενο βήμα στην εκπαίδευσή τους και ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για μεταπτυχιακά και σεμιναριακά προγράμματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
  • Εργαζόμενοι που θέλουν να είναι ενήμεροι για τις νέες τάσεις στην αγορά εργασίας και παράλληλα αναζητούν το επόμενο επαγγελματικό τους βήμα που θα τους εξασφαλίσει μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία.

Η επιτυχία της συμμετοχής σας στις Ημέρες Καριέρας εξαρτάται από την αποτελεσματική σας προετοιμασία και επικοινωνία. Σιγουρευτείτε ότι είστε καλά πληροφορημένοι για τις εταιρίες που θα θέλατε να επισκεφθείτε. Αναζητήστε πληροφορίες για τις εταιρίες, τις θέσεις εργασίας που προκηρύσσουν και το προφίλ των υποψηφίων που αναζητούν.

Οι ημέρες εργασίας διοργανώνονται από διάφορους φορείς όπως είναι ο ΟΑΕΔ, σχολεία και εταιρίες.

Συνδέσεις και ενημέρωση για διοργάνωση και απολογισμό ανάλογων εκδηλώσεων :

http://www.neolaia.gr/tag/%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%AD%CF%81%CE%B1%CF%82/

http://careerdays.wordpress.com/%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%AD%CF%81%CE%B1%CF%82/

http://3gym-rethymn.reth.sch.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=564:2011-04-15-08-50-19&catid=117:electronic-paper

http://www.oaed.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=75:eures-03112011&catid=53&Itemid=628&lang=el

Η επιλογή του 6ου μαθήματος

Επιλογή 6ου μαθήματος και επιστημονικά πεδία

Οι μαθητές και οι απόφοιτοι των ΓΕΛ εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο στα τέσσερα (4) μαθήματα κατεύθυνσης και σε δύο (2) μαθήματα γενικής παιδείας, από τα οποία το ένα (1) είναι υποχρεωτικά η Νεοελληνική Γλώσσα και το άλλο μπορούν να το επιλέξουν μεταξύ των μαθημάτων: Ιστορία του Νεότερου και Σύγχρονου Κόσμου, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Βιολογία και Φυσική.
Για την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας που ο υποψήφιος πρόκειται να εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο, πρέπει να λάβει υπόψη του τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο καθώς και τα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας.
Εφόσον ο υποψήφιος προτίθεται να επιλέξει το 5ο επιστημονικό πεδίο, το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας το οποίο πρέπει να επιλέξει και να εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο είναι τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής και επιπλέον ο υποψήφιος πρέπει να επιλέξει και να εξεταστεί και σε 7ο μάθημα σε πανελλαδικό επίπεδο το οποίο είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ). Σε αυτή και μόνο την περίπτωση τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι επτά (7).
Οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέχρι δύο (2) επιστημονικά πεδία ως εξής:
α. Αν ενδιαφέρονται για σχολές ενός μόνο επιστημονικού πεδίου, τότε έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οποιοδήποτε από τα πέντε επιστημονικά πεδία αρκεί να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου ή στα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν.
β.  Αν επιλέξουν δύο επιστημονικά πεδία, τότε το ένα τουλάχιστον θα έχει ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα μαθήματα της κατεύθυνσης στα οποία εξετάστηκαν. Για το δεύτερο επιστημονικό πεδίο που θα επιλέξουν θα πρέπει να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του επιστημονικού πεδίου, είτε είναι μαθήματα κατεύθυνσης είτε είναι μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν

Όταν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι γενικής παιδείας υπάρχει απώλεια μορίων καθώς οι συντελεστές βαρύτητας αυτών των μαθημάτων είναι μικρότεροι από εκείνους των μαθημάτων κατεύθυνσης.

Παρακάτω παρουσιάζονται οι δυνατότητες που έχουν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ να επιλέξουν επιστημονικά πεδία στο μηχανογραφικό τους δελτίο ανάλογα με το 6ο μάθημα που επιλέξουν να εξεταστούν σε πανελλαδικό επίπεδο. Σε κάθε κατεύθυνση, δίπλα από κάθε μάθημα επιλογής, αναγράφονται τα πεδία εκείνα που δύναται να επιλέξει ο υποψήφιος εφόσον έχει επιλέξει το συγκεκριμένο μάθημα.

Θεωρητική κατεύθυνση
Ιστορία 1ο
Βιολογία 1ο, 3ο
Μαθηματικά 1ο, 2ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 1ο

Θετική κατεύθυνση

Ιστορία 1ο, 2ο, 3ο, 4ο

Βιολογία 2ο, 3ο, 4ο

Μαθηματικά 2ο, 3ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 2ο, 3ο, 4ο

Τεχνολογική κατεύθυνση

Ιστορία 1ο, 2ο, 4ο
Βιολογία 2ο, 3ο, 4ο
Μαθηματικά 2ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 2ο, 4ο

Οι μαθητές έχουν δικαίωμα να αλλάξουν το μάθημα επιλογής μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου.

Το διαβάσαμε από το: Επιλογή 6ου μαθήματος και επιστημονικά πεδία http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2012/09/6.html#ixzz2QpvdvQ00

Βαθμολογική ανισότητα
Η επιλογή του 6ου μαθήματος μπορεί να κάνει και τη διαφορά στη βαθμολογία.
Οι άνισες επιδόσεις στο 6ο μάθημα επιλογής είναι έντονες, με αποτέλεσμα άλλοι υποψήφιοι να ευνοούνται και άλλοι να αδικούνται ανάλογα με το μάθημα που επιλέγουν.

Βέβαια για όσους υποψηφίους επιλέξουν το 5ο επιστημονικό πεδίο η επιλογή των Μαθηματικών γενικής παιδείας είναι αναγκαστική.

Ο έντονα διαφοροποιημένος βαθμός δυσκολίας των θεμάτων από μάθημα σε μάθημα προκαλεί μεγάλο χάσμα στις επιδόσεις των υποψηφίων.

Δύο υποψήφιοι, αν και στοχεύουν στο ίδιο επιστημονικό πεδίο και στα ίδια τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, έχουν διαφορετικές ευκαιρίες και πιθανότητες επιτυχίας επιλέγοντας διαφορετικό 6ο μάθημα (2ο μάθημα Γενικής Παιδείας).

Για παράδειγμα όσοι επιλέξουν την Ιστορία, όπου οι αριστούχοι πέρυσι ήταν μόλις το 13,41%, βρίσκονται σε πιο μειονεκτική θέση από εκείνους που θα επιλέξουν τη Βιολογία, όπου το ποσοστό αριστούχων ανέρχεται σε 20,05% (σχετικός πίνακας).

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η Ιστορία και η Φυσική επιλέγονται από περιορισμένο αριθμό υποψηφίων σε ποσοστό 2,30% και 1,27% αντίστοιχα. Περίπου 1 στους 2 επιλέγουν τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής. Ο μεγάλος αριθμός των υποψηφίων που επιλέγει το συγκεκριμένο μάθημα εξηγείται, αφού είναι μάθημα αυξημένης βαρύτητας για όσους επιλέγουν το 5ο πεδίο.

Η Βιολογία που δίνει ευκαιρίες για υψηλές βαθμολογίες επιλέγεται ολοένα και από περισσότερους. Μάλιστα στον πίνακα με τα ποσοστά υποψηφίων που επέλεξαν καθένα από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας αποτυπώνονται η συνεχώς ανοδική πορεία στις προτιμήσεις των υποψηφίων προς το μάθημα της Βιολογίας και η σημαντική πτώση της Ιστορίας και της Φυσικής, που τείνουν να μετατραπούν σε μάθημα για… ελάχιστους.

Αυτά τα στοιχεία χρειάζεται να λάβουν σοβαρά υπόψη τους οι υποψήφιοι για να οριστικοποιήσουν την επιλογή τους. Ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνούν ότι η διαφοροποίηση του βαθμού ευκολίας/δυσκολίας των θεμάτων από χρόνο σε χρόνο μπορεί να φέρει τα «πάνω- κάτω» στις επιδόσεις.

Αυτογνωσία

Βασική έννοια που σχετίζεται με την επιτυχημένη επιλογή επαγγέλματος και ιδιαίτερα από τους εφήβους , αποτελεί η έννοια τηςαυτογνωσίας. Η βοήθεια δηλαδή  προς τους νέους να ανακαλύψουν την πραγματική εικόνα του εαυτού τους, τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα,τις ικανότητες,  τις δεξιότητές τους, τα ταλέντα, τις αδυναμίες τους και τις ιδιαιτερότητες τους, που μπορεί να λειτουργήσει ως  βασικό εργαλείο που θα τους καθοδηγήσει με ασφάλεια και ρεαλισμό σε αυτό που τους ταιριάζει, σε τομείς που μπορούν να ξεχωρίσουν και να τους εξασφαλίσει μια εργασία που θα είναι και πηγή ευτυχίας ταυτόχρονα. Με την αυτογνωσία συνδέονται οι παρακάτω ερωτήσεις προς τον εαυτό μας :

– Ποιοι είναι οι στόχοι και οι προτεραιότητες μου ; Τι είναι δηλαδή σημαντικό για μένα ;

– Ποιες είναι οι ανάγκες μου, τι χρειάζομαι ;

– Ποιες είναι οι ικανότητες , δεξιότητες μου, τι μπορώ ή δεν μπορώ να κάνω ;

– Ποια είναι τα ενδιαφέροντα μου ;

– Ποιες αξίες καθορίζουν τη ζωή μου ; Τι θέλω , ή δεν θέλω ;

– Ποιες είναι οι βασικές επιρροές μου ;

– Ποια είναι τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας μου ; Τι από αυτά μπορώ να βελτιώσω ;

Οδηγίες συμπλήρωσης μηχανογραφικού

Τι πρέπει να προσέξετε και ποια είναι η σωστή τεχνική συμπλήρωσης μηχανογραφικού

Τέσσερις παράγοντες πρέπει να ληφθούν υπόψη για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού και την επιλογή σπουδών, σύμφωνα με τον σύμβουλο σταδιοδρομίας Χρήστο Αντωνίου:

1. Η προσωπικότητα του μαθητή.

2. Το αντικείμενο των σπουδών καθώς και τα μαθήματα που διδάσκονται.

3. Οι προοπτικές απορρόφησης των πτυχιούχων μιας συγκεκριμένης σχολής ή τμήματος από την αγορά εργασίας.

4. Η βαθμολογική επίδοση που πέτυχε ο μαθητής, σε συνδυασμό με τη βάση εισαγωγής προηγούμενων ετών.

Η ΣΩΣΤΗ ΤΕΧΝΙΚΗ

H “τεχνική” την οποία προτείνει στους υποψηφίους είναι η ακόλουθη.

Βήμα 1ο: καταγράψτε σε μια λίστα όλα τα τμήματα που σας ενδιαφέρουν (ως αντικείμενο σπουδών και ως επάγγελμα) από τα πεδία που μπορείτε να δηλώσετε

Βήμα 2ο: επιλέξτε ένα τμήμα κάθε φορά, το πρώτο στις προτιμήσεις σας, αντιγράψτε το σε μια νέα κατάσταση και σβήστε το από την αρχική λίστα. Από τα εναπομείναντα τμήματα, επιλέξτε την επόμενη πρώτη επιλογή σας μέχρι να αντιγράψετε όλα τα επιθυμητά τμήματα από την αρχική κατάσταση στη νέα

Βήμα 3ο: σημειώστε δίπλα σε κάθε τμήμα σε ποιο πεδίο ανήκει. Επιλέξτε ένα ή δύο πεδία σύμφωνα με τις βάσεις προηγούμενων ετών, τα μόρια που συγκεντρώνετε, τις επιθυμίες σας αλλά και το τι είναι εφικτό.

Βήμα 4ο: αριθμήσετε τις προτιμήσεις σας, είτε με βάση το τμήμα που σας ενδιαφέρει σε όλες τις πόλεις είτε το τμήμα της προτίμησής σας και άλλα εναλλακτικά τμήματα που έχουν έδρα στην πόλη σας που είχατε σε χαμηλότερη σειρά προτίμησης, συνεκτιμώντας οικονομικούς, κοινωνικούς και οικογενειακούς παράγοντες

Βήμα 5ο: μετά τον υπολογισμό των μορίων που συγκεντρώνετε, εξετάστε εκ νέου τις επιλογές σας, με βάση τα νέα δεδομένα.

Χρήσιμες πληροφορίες και στη σελίδα :

http://www.mixanografiko.gr/downloads/Ektyposi_Odigion_Single.pdf

Δεξιότητες

Οι Δεξιότητες αποτελούν όρο πιο ευρύ από τις ικανότητες που αναφέρεται σε προσόντα που αποκτώνται μέσω της μάθησης ή της εμπειρίας σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε ατόμου και ενδέχεται να είναι νοητικές, πρακτικές ή ακόμη και συναισθηματικές. Ορισμένες δεξιότητες είναι πιο απαραίτητες σε κάποιους κλάδους εργασίας από ότι σε άλλους, ενώ άλλες συνδέονται άμεσα με τις αλλαγές της εποχής και της τεχνολογίας και η απόκτησή τους συμβάλλει σημαντικά στην ένταξη στις σημερινές ανάγκες της αγοράς εργασίας.Παράλληλα αποτελεί μια συνεχής πρόκληση ανανέωσης και ολοκλήρωσης της προσωπικότητας και της παιδείας μας. Παραδείγματα βασικών δεξιοτήτων αποτελούν οι εξής :

– Δημόσια ομιλία (Η ικανότητα να μιλάς με σαφήνεια, πειστικά και αποφασιστικά μπροστά σε ένα ακροατήριο)

– Γραφή (γνώση γραμματικής, συντακτικού αλλά και οργάνωσης της σκέψης με συνοχή και ακρίβεια)

– Αυτο-διαχείριση ( ικανότητα να εστιάσεις την προσοχή σου εκεί που χρειάζεται περισσότερο, όταν είναι ανάγκη, και η ισχυρή αίσθηση πειθαρχίας )

– Δικτύωση (δίκτυο, προσεκτικά καλλιεργημένο, συνδέει κάποιον όχι μόνο με ένα σύνολο ανθρώπων, αλλά με ένα σύνολο σχέσεων)

– Κριτική σκέψη(το να είσαι σε θέση να αξιολογήσεις τις πληροφορίες, να τις ταξινομήσεις,να αναλύσεις το νόημα τους και να τις συσχετίσεις με άλλες πληροφορίες) – Λήψη αποφάσεων (το να είσαι σε θέση να αναλάβεις δράση)

– Έρευνα (πρέπει να είσαι σε θέση να μπορείς να βρίσκεις αυτό που χρειάζεται να μάθεις)

– Χαλάρωση (το να είσαι σε θέση να αντιμετωπίσεις ακόμα και τις πιο επείγουσες κρίσεις με ευστροφία και με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο

– Άλλες ; Υπάρχουν σίγουρα και πολλές άλλες που μπορείτε να κρίνετε ότι σας είναι απαραίτητες και να τις αναπτύξετε

Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Το εξεταστικό σύστημα συνδέει το λύκειο με τις εισαγωγικές εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η πρώτη φάση αυτής της διαδικασίας επιτελείται στη Β’ Λυκείου όταν οι μαθητές επιλέγουν την κατεύθυνση που θα παρακολουθήσουν. Στη συνέχεια,  στην επόμενη τάξη παρακολουθούν το πρόγραμμα της τάξης με τα μαθήματα γενικής παιδείας και τα μαθήματα κατεύθυνσης στα οποία θα εξεταστούν στο τέλος της χρονιάς.

Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Παρακάτω περιγράφουμε το ισχύον σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα εξακολουθήσει να ισχύει για τους υποψηφίους που θα δώσουν Πανελλήνιες μέχρι και το 2013. Πληροφορίες για το Νέο Σύστημα Πρόσβασης, θα βρείτε στη σχετική σελίδα: Νέο Σύστημα & Πανελλήνιες Εξετάσεις

Η Διαδικασία Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Η διαδικασία εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση αρχίζει με τη συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Τη βαθμολόγηση των γραπτών ακολουθεί η συμπλήρωση των Μηχανογραφικών Δελτίων με τις προτιμήσεις των υποψηφίων και η τελική διαμόρφωση των Βάσεων Εισαγωγής σε Α.Ε.Ι. & Τ.Ε.Ι. από τα παραπάνω δεδομένα.

Η βαθμολογία στα μαθήματα που εξετάζονται γραπτά σε εθνικό επίπεδο – σε συνδυασμό με τους αντίστοιχους προφορικούς βαθμούς – καθορίζει τοΓενικό Βαθμό Πρόσβασης και τα Μόρια που συγκεντρώνει ο υποψήφιος για κάθε Eπιστημονικό Πεδίο. Κάθε υποψήφιος συγκεντρώνει ένα σύνολο μορίων για τα Τμήματα κάθε επιστημονικού πεδίου, εκτός από εκείνα για τα οποία απαιτείται ειδικό μάθημα, όποτε το σύνολο των μορίων είναι διαφορετικό.

Η επιλογή των επιτυχόντων σε κάθε Τμήμα γίνεται κατά φθίνουσα σειρά μορίων, μέχρι τη συμπλήρωση του προκαθορισμένου αριθμού θέσεων του Τμήματος.

Σημείωση:
Αν ο υποψήφιος έχει επιλέξει δύο επιστημονικά πεδία και θέλει να δηλώσει Τμήματα που είναι κοινά στα πεδία αυτά, τότε για την επιλογή του λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο από τα δύο σύνολα μορίων που συγκέντρωσε ο υποψήφιος στα δύο πεδία, ανεξάρτητα από το επιστημονικό πεδίο από το οποίο δηλώνονται τα Τμήματα στο Μηχανογραφικό Δελτίο (τα Τμήματα πρέπει να δηλώνονται μια μόνο φορά). Αντίθετα, αν υποψήφιος έχει δηλώσει ένα από τα δύο επιστημονικά πεδία στα οποία ανήκει ένα Τμήμα, τότε για την επιλογή του λαμβάνονται υπόψη μόνο τα μόρια του πεδίου αυτού.

Πληροφορίες συνοπτικά για το σύστημα πρόσβασης μπορεί να πάρει κανείς και από την παρουσίαση που ακολουθεί :

http://kesyp.kyk.sch.gr/ylikoSEP/Paroysiaseis/prosbash_sthn_Tritobathmia.rar

Σπουδές στην Ευρώπη

Βρετανία
Η εντυπωσιακή αύξηση των διδάκτρων στα βρετανικά πανεπιστήμια έχει οδηγήσει αναπόφευκτα στη μείωση του ρεύματος των ελλήνων φοιτητών προς τα ιδρύματα αυτά. Ωστόσο τα πανεπιστήμια του Ηνωμένου Βασιλείου, κυρίως δε της Αγγλίας, δεν σταματούν να υποδέχονται κάθε χρόνο χιλιάδες Ελληνες. Το βρετανικό εκπαιδευτικό σύστημα διακρίνεται για την αποτελεσματικότητά του, τη διεθνοποίησή του, την υψηλή ποιότητα αλλά και την αυστηρότητά του.
Για την εισαγωγή σε ένα ανώτατο ίδρυμα του Ηνωμένου Βασιλείου απαιτείται Πιστοποιητικό Ανωτέρας Παιδείας (GCE A-Level ή Foundation) και απολυτήριο λυκείου. Επίσης, για σπουδές όπως οι Καλές Τέχνες, η Γραφιστική, η Αρχιτεκτονική κτλ. οι υποψήφιοι σπουδαστές πρέπει να προσκομίσουν με την αίτησή τους και ένα πορτφόλιο με τη δουλειά τους, η οποία συνεκτιμάται για την εισαγωγή του σπουδαστή. Οι αιτήσεις προς τον αρμόδιο φορέα (UCAS) πραγματοποιούνται από την 1η Σεπτεμβρίου ως τις 15 Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με νέο νόμο της βρετανικής κυβέρνησης, οι αυξήσεις στα δίδακτρα των πανεπιστημίων για τους υπηκόους χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης θα κυμαίνονται από 6.000 στερλίνες (7.573 ευρώ) ως 9.000 στερλίνες (11.360 ευρώ), ανάλογα με το εκπαιδευτικό ίδρυμα. Ωστόσο τα δίδακτρα θα καταβληθούν άμα τη λήξει των σπουδών και όχι νωρίτερα. Δικαίωμα δανειοδότησης με την εγγύηση του βρετανικού Δημοσίου έχουν όλοι οι φοιτητές, με μακροπρόθεσμα δάνεια και ευνοϊκούς όρους, ανάλογους με το εισόδημα που δηλώνουν. Σημειωτέον ότι δίδακτρα αποφασίστηκαν και για όλα τα πανεπιστήμια της Ουαλλίας. Αντίθετα, στη Σκωτία η φοίτηση παραμένει δωρεάν.
Η εμπειρία των σπουδών στο Λονδίνο παραμένει μοναδική, διότι πρόκειται για μία από τις πλέον διαχρονικές και κοσμοπολίτικες μητροπόλεις. Εν τούτοις, είναι μάλλον δαπανηρή υπόθεση, αφού η βρετανική πρωτεύουσα αποτελεί μία από τις ακριβότερες πόλεις του κόσμου και η φοίτηση στο Λονδίνο απαιτεί περισσότερους οικονομικούς πόρους σε σύγκριση με τις μικρότερες πόλεις που έχουν αισθητά χαμηλότερο κόστος ζωής. Στην Αγγλία, στην Ουαλλία και στη Βόρεια Ιρλανδία οι βασικές σπουδές διαρκούν τρία χρόνια ενώ στη Σκωτία τέσσερα.
info:
Γαλλία
Οικονομικά, Καλές Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Φιλολογία, Νομικά, Μετάφραση, Διερμηνεία, Μηχανολογία. Αυτές είναι, σύμφωνα με τη γαλλική πρεσβεία, μερικές μόνο από τις επιστήμες στις οποίες διακρίνονται κατά παράδοση τα γαλλικά πανεπιστήμια.
Για την εισαγωγή στο γαλλικό πανεπιστήμιο απαιτείται η κατοχή του τίτλου Baccalauréat, ο ισότιμος του οποίου στη χώρα μας είναι το απολυτήριο λυκείου, και η επιτυχής συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις, όπου αυτές απαιτούνται. Απαραίτητη είναι η γνώση της γαλλικής γλώσσας, η οποία αποδεικνύεται με πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Σε γενικές γραμμές τα περισσότερα πανεπιστήμια ζητούν γνώση των γαλλικών σε επίπεδο Β2, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς.
Σε περίπτωση που κάποιος γνωρίζει τα γαλλικά αλλά δεν έχει κάποιο πτυχίο μπορεί να δώσει τεστ γνώσεων (TCF, TEF), το οποίο γίνεται αποδεκτό από τα γαλλικά πανεπιστήμια. Στις προπτυχιακές σπουδές δεν υπάρχουν δίδακτρα στα περισσότερα ιδρύματα της γαλλικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης παρά μόνο το κόστος εγγραφής, ύψους 177 ευρώ κατ’ έτος. Αντίθετα, οι διάσημες ανώτατες σχολές έχουν τα δικά τους κριτήρια εισαγωγής και τα δίδακτρα δεν είναι αμελητέα. Ο βασικός κύκλος σπουδών διαρκεί τέσσερα χρόνια, ενώ η ασφάλιση είναι υποχρεωτική. Το Παρίσι είναι αισθητά ακριβότερο τόσο από την Ελλάδα όσο και από την υπόλοιπη Γαλλία.
info:
Γερμανία
Συνολικά 371 ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα λειτουργούν στη γερμανική επικράτεια, τα οποία, σύμφωνα με το Ενημερωτικό Κέντρο Αθηνών της Γερμανικής Υπηρεσίας Ακαδημαϊκών Ανταλλαγών (DAAD), συνδυάζουν βασική και εφαρμοσμένη έρευνα και διεθνές κύρος. Τα περισσότερα από αυτά (207) είναι πανεπιστημιακά ιδρύματα εφαρμοσμένων επιστημών, που προσφέρουν ακαδημαϊκή επαγγελματική κατάρτιση και παράγουν στελέχη αγοράς. Εκατόν δέκα ανώτατα ιδρύματα είναι πανεπιστήμια στα οποία συμπεριλαμβάνονται τεχνολογικά πανεπιστήμια, ενώ υπάρχουν και 55 σχολές μουσικής, καλών τεχνών και κινηματογράφου. Συνολικά στη Γερμανία λειτουργούν 92 ιδιωτικά πανεπιστήμια που είναι αναγνωρισμένα από το κράτος. Εφαρμόζοντας όλο και περισσότερο τη Διακήρυξη της Μπολόνια, τα γερμανικά πανεπιστήμια στρέφονται προς το αγγλοσαξονικό μοντέλο προσφέροντας τίτλους σπουδών Bachelor και Master αντί του Diplom και του Magister Artium.
Για την εισαγωγή χρειάζεται πιστοποίηση της γνώσης της γερμανικής (TestDaf-Niveaustufe 4 ή DSH), απολυτήριο λυκείου με βαθμούς πάνω από τη βάση στα μαθήματα κατεύθυνσης, καθώς και παρακολούθηση μαθημάτων συναφούς αντικειμένου με τη σχολή που επιλέγει ο φοιτητής. Σε κάποιους κλάδους, όπως Ιατρική, Οδοντιατρική ή Φαρμακευτική, υπάρχει περιορισμός θέσεων και η εισαγωγή γίνεται πιο δύσκολα.
Οι αιτήσεις για τα προπτυχιακά προγράμματα αποστέλλονται απευθείας στα πανεπιστήμια, ενώ για ιατρικές και φαρμακευτικές σπουδές στο Ιδρυμα Διαχείρισης Θέσεων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Stiftung für Hochschulzulassung – SfH). Σε γενικές γραμμές, αυτό συμβαίνει για το χειμερινό εξάμηνο ως τις 15 Ιουλίου και για το εαρινό ως τις 15 Ιανουαρίου. Σημειωτέον ότι για σπουδές καλών τεχνών και μουσικής οι ενδιαφερόμενοι αποστέλλουν και πορτφόλιο ή συμμετέχουν σε εισαγωγικές εξετάσεις. Πλέον υπάρχουν ομόσπονδα κρατίδια (Αμβούργο, Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, Βαυαρία κτλ.) που χρεώνουν δίδακτρα, από 500 ευρώ ανά εξάμηνο.
info:
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση