“Το μεγάλο μας τσίρκο”

Δημοσιευμένο στις 20 Δεκεμβρίου 2008 Κατηγορία: 1 από ΙΩΑΝΝΑ

γιορτή  25η Μαρτίου

«Ξύπνα ραγιά!»

Αφιερωμένο στα παιδιά της Στ' Τάξης,  
του 10ου-18ου Δημοτικού Σχολείου καρδίτσας, 
της Σχολ. Χρονιάς 2007-2008.
                   Σ' εκείνα τα υπέροχα ελεύθερα παιδιά...


 

Το θεατρικό-μουσικό δρώμενο ΄΄Ξύπνα ραγιά΄΄ ήταν μια προσπάθεια μεταφοράς

της παράστασης ΄΄Το μεγάλο μας τσίρκο΄΄

στη σχολική θεατρική πραγματικότητα.

 
   ΄΄Το μεγάλο μας τσίρκο΄΄ πρωτοπαίχτηκε το 1973 στην Αθήνα
 πάνω σε κείμενα Ιάκ. Καμπανέλλη,
 μουσική Στ. Ξαρχάκου από το θίασο Καρέζης-Καζάκου
 και τραγουδούσε ο Νίκος Ξυλούρης.
screenhunter_01-dec-23-0039.gif

screenhunter_22-dec-22-2311.gif

screenhunter_02-dec-23-0040.gif

screenhunter_04-dec-22-2246.gifscreenhunter_01-dec-22-1401.gif
screenhunter_03-dec-22-2244.gif



Η παράστασή μας! from ioannap on Vimeo.

το μεγάλο μας τσίρκο 10ο Δημ. Σχολείο Καρδίτσας 2008 on PhotoPeach

Ανάβρα-λεύκωμα

Δημοσιευμένο στις 17 Δεκεμβρίου 2008 Κατηγορία: 1 από ΙΩΑΝΝΑ

λεύκωμα “το χωριό μου” Ε’ Τάξη 2002-03 on PhotoPeach

screenhunter_06-dec-28-2056.gif

screenhunter_07-dec-28-2056.gif

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Το λεύκωμα αυτό το εμπνεύστηκαν τα παιδιά της Ε’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ανάβρας Καρδίτσας, στα πλαίσια περιβαλλοντικού προγράμματος με τίτλο “Ανάβρα, το δικό μου χωριό“, τη σχολική χρονιά 2002-03.

Οι πληροφορίες που συλλέχθηκαν ήταν από το βιβλίο του κ. Γ. Ακρίβου,
"Η Ανάβρα του σήμερα και το Τσαμάσι του χθες"
καθώς και απ' την ιστοσελίδα www.ecoguide.gr/gr/area

π   ε   ρ   ι   ε   χ   ό   μ   ε   ν   α

1. Σκεψεις για το χωριό μας

2. Ανάβρα Καρδίτσας

3. Η Ανάβρα στην προϊστορία και στους αρχαίους χρόνους.

4. Η Ανάβρα στην Τουρκοκρατία

5. Η Συνθήκη του Ταμασίου

6. Πρόσφυγες από την Ανατολική Ρωμυλία

7. γύρω απ΄την πλατεία

8. Οι εκκλησίες του χωριού

9. Το σχολείο

10. Το  πανηγύρι

11. Το βουνό Κατάχλωρος

12. Ο Δήμος Ταμασίου

13. Ποδόσφαιρο και ράλι

14. Ας φωτογραφίσουμε το χωριό μας.

15. Παραδοσιακά κάλαντα του χωριού μας.

16. ζωγραφίζουμε το χωριό μας.

screenhunter_02-dec-04-2230.gif

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε περισσότερα

Ανάβρα-φωτο

Δημοσιευμένο στις 16 Δεκεμβρίου 2008 Κατηγορία: 1 από ΙΩΑΝΝΑ

έ ν α          γ α λ ή ν ι ο        χ ω ρ ι ό …

φωτογραφίες απ' τις εξερευνήσεις μας...
screenhunter_12-dec-16-0208.gif
 το εκκλησάκι της Παναγίας
 
screenhunter_14-dec-16-0221.gif
θέα απ' το "ταμπούρι" 
screenhunter_13-dec-16-0218.gif
 ο Κατάχλωρος
 
screenhunter_15-dec-16-0223.gif
 
screenhunter_16-dec-16-0224.gif
 "τα πλατάνια"
screenhunter_17-dec-16-0226.gif
 
screenhunter_18-dec-16-0227.gif
μια ευχή απ' την Άννα... 
screenhunter_19-dec-16-0229.gif
 Δημ. Σχολείο Ανάβρας Καρδίτσας 2002-03
 
screenhunter_20-dec-16-0231.gif
 το σχολείο παλιά...
 
screenhunter_22-dec-16-0233.gif
μας άρεσαν τα παλιά σπίτια.. όλο μυστήριο.. 
 
screenhunter_23-dec-16-0235.gif
 το "κονάκι του αγά"
screenhunter_24-dec-16-0236.gif
πόρτες κλειστές...
 
 
screenhunter_02-dec-16-2222.gif
H παρέα μας...

Ανάβρα-ζωγρ.

Δημοσιευμένο στις 16 Δεκεμβρίου 2008 Κατηγορία: 1 από ΙΩΑΝΝΑ

Ζωγραφίζουμε…  σκεφτόμαστε…

το δικό μας χωριό…..

Ε’ Τάξη 2002-03

Δημ. Σχολείο Ανάβρας Καρδίτσας

screenhunter_02-dec-15-2337.gif

 

Θέλω να πιστεύω ότι το χωριό μου δε θα ερημώσει ποτέ.

Αυτό εξαρτάται από εμάς, τους νέους.

Νίκη Γκένα

 

screenhunter_03-dec-16-0016.gif

 

 

…Να γράψω κάτι για πλάκα;…

Μια εικόνα του χωριού μου στο μέλλον! Το χωριό μου γίνεται το 2023 μια πόλη σαν την Αθήνα…Αναπτύσσεται ο τουρισμός, χτίζονται σχολεία , μουσείο, νοσοκομείο…Όχι δεν είναι πλάκα! Εγώ κατά βάθος πιστεύω ότι η Ανάβρα θα γίνει μεγάλη πόλη!

Βάιος Καραντάνας

screenhunter_06-dec-04-2320.gif

 

 

…Αχ, Ανάβρα μου γλυκιά

με τον πράσινό σου κάμπο

και τις όμορφες πηγές σου,

με του Κατάχλωρου τις κορφές,

που λάμπουν τα          καλοκαίρια…

Αντώνης Τενεκετζής

screenhunter_07-dec-04-2323.gif

 

 

Το χωριό μου…

…πλατεία, χαρούμενες φωνές των παιδιών…

…καφενεία, γέροι που πίνουν τον καφέ τους…

Βάλια Ξερακιά

 

screenhunter_09-dec-04-2330.gif

 

 

Αχ Ταμάσιο εσύ, που’γινες Τσαμάσι στη στιγμή

κι απ’το πολύ νερό, έγινες Ανάβρα στο λεπτό!

Άννα Λατίνη

screenhunter_02-dec-15-2237.gif

 

 

…Φαντάζομαι το χωριό μου στο μέλλον. Βλέπω γερόντους και γερόντισσες, με μάτια βουρκωμένα, να βλέπουν τις μέρες να λιγοστεύουν και να θυμούνται πως κάποτε το χωριό τους είχε ζωή…Μακάρι να βγω ψεύτης…

Παναγιώτης Νοβακούδης

screenhunter_04-dec-16-0032.gif

Χωριό μου όμορφο, χωριό μου πονεμένο,

πάντα για σένανε θα ζω, πάντα θα σ’ ανασαίνω

Έφη Τσιτσάνη

 

screenhunter_05-dec-16-0034.gif

 

 

…Σκέφτομαι τον εαυτό μου, όταν θα γυρίζω στο ερημωμένο πια χωριό μου πόσο θα στεναχωριέμαι…Όμως ονειρεύομαι το χωριό μου να μεγαλ΄΄ωνει και να προεκτείνεται…

Χρήστος Αγγελίδης

 

 

screenhunter_06-dec-16-0037.gif

…Το χωριό μου έχει πολλά κι όμορφα τοπία, που αν δεν τα δει κάποιος δεν μπορεί να καταλάβει τι εννοώ! Είναι το καλύτερο χωριό του κόσμου!

Πασχάλης Τσαλαπόρτας

 

screenhunter_07-dec-16-0040.gif

…Εγώ πιστεύω ότι το χωριό μου σε είκοσι χρόνια θα ερημώσει. Τα παιδιά θα σπουδάζουν και θα φεύγουν να πάνε σε άλλες πόλεις. Θα υπάρχουν μόνο λίγες οικογένειες…

Γιώργος Κουτής

 

 

screenhunter_08-dec-16-0045.gif

…Οι άνθρωποι φεύγουν, παρατάνε τα σπίτια τους για τις μεγάλες πόλεις. Στο τέλος μένουν μόνο παππούδες και γριούλες. Όταν έρχονται τα εγγόνια τους, κάνουν βόλτες στο χωριό και θυμούνται…

Κώστας Λατίνης

 

 

screenhunter_09-dec-16-0046.gif

 

 

Αχ Ανάβρα μου γλυκιά

Θα σ’ αγαπώ παντοτινά,

με τους ανθρώπους τους ωραίους

ντόπιους, πρόσφυγες και ξένους.

Σπύρος Τουφεκούλας

 

 

 

 

 

Ανάβρα-project

Δημοσιευμένο στις 5 Δεκεμβρίου 2008 Κατηγορία: 1 από ΙΩΑΝΝΑ

Το χωριό μου

screenhunter_02-dec-04-2230.gif

Δημοτ. Σχολείο Ανάβρας Καρδίτσας

Τάξη: Ε΄

Σχ. έτος 2002-03

Αριθμός Παιδιών: 12

Το ενδιαφέρον των παιδιών για το συγκεκριμένο θέμα προκλήθηκε ύστερα από συζήτηση που είχαμε στην τάξη, στο  ξεκίνημα πραγματοποίησης μιας Περιβαλλοντικής Εργασίας. Είχε προηγηθεί προβληματισμός πάνω στο θέμα, στο μάθημα της Γεωγραφίας, όπου τα ερωτήματα των παιδιών  σχετικά με την τοπική τους Ιστορία  ήταν αρκετά.

Κριτήρια επιλογής του θέματος

  • Η άμεση σχέση των παιδιών με τον προς μελέτη χώρο.
  • Η ανάγκη για ευαισθητοποίηση και συμμετοχή των μαθητών στη μελέτη θεμάτων που αφορούν τη ζωή στην περιοχή τους.
  • Το αυξημένο προσωπικό ενδιαφέρον των παιδιών.
  • Η σύνδεση του σχολείου με το ευρύτερο κοινωνικό – πολιτιστικό περιβάλλον

Μακροπρόθεσμοι στόχοι

Επαφή των παιδιών με την έρευνα – ανακάλυψη και συγκέντρωση στοιχείων – επεξεργασία – σύνθεση – αξιολόγηση – παρουσίαση.

Εφαρμογή των αρχών της συνεργατικής μάθησης με την  ομαδοκεντρική εργασία.

Βαθύτερη γνωριμία των παιδιών  με τον τόπο τους, ευαισθητοποίηση τους σχετικά με  τα προβλήματα του τόπου τους, « άνοιγμα» του σχολείου στην κοινωνία,.
Κοινωνικοποίηση των παιδιών, με την έννοια της ένταξης στο χώρο και στο χρόνο δηλαδή στο περιβάλλον όπου ζουν.
Ανάδειξη περιβαλλοντικής ευαισθησίας, συνειδητοποίηση των επεμβάσεων του ανθρώπου πάνω στη φύση και παροχή κινήτρων για ενεργό συμμετοχή στη βελτίωση και στην προστασία της.

Σύνδεση με τη λαϊκή παράδοση

Βραχυπρόθεσμος στόχος

Η δημιουργία ενός λευκώματος (εντύπου-οδηγού ) για το χωριό μας.

Η τάξη μας έχει 12 μαθητές-τριες (4 κορίτσια, 8 αγόρια). Όλοι προέρχονται από αγροτικές οικογένειες.

Οργάνωση εργασίας

Α’ φάση:

ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ-ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ-ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΟΜΑΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ -ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

  • Γράψαμε και συζητήσαμε τι ξέρουμε και τι αισθανόμαστε για το χωριό μας (φύλλο εργασίας 1).
  • Γράψαμε και συζητήσαμε τι θα μας ενδιέφερε να μάθουμε για τον τόπο που γεννηθήκαμε και ζούμε (φύλλο εργασίας 2),
  • στη συνέχεια ομαδοποιήσαμε τις ιδέες μας (φύλλο εργασίας 3).
  • Βάλαμε τους στόχους μας (φύλλο εργασίας 4),
  • διαμορφώσαμε τους τομείς πάνω στους οποίους θα γίνονταν η έρευνά μας.
  • Σκεφτήκαμε και καταγράψαμε ιδέες που θα ?καναν την εργασία μας πιο ενδιαφέρουσα και ελκυστική (φύλλο εργασίας 5).
  • Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες των 4 ατόμων (φύλλο εργασίας 6). Η κάθε ομάδα θα συγκέντρωνε τις πληροφορίες της, θα τις ανέλυε και θα παρουσίαζε τα αποτελέσματά της στις άλλες. Θα ακολουθούσε ανάλυση συγκρίνοντας τα αποτελέσματα και των τριών ομάδων.
  • Σχεδιάσαμε και περιγράψαμε τις εργασίες που απαιτούνταν και καθορίσαμε
  • το χρόνο που θα εκτελούνταν αυτές και γενικά η όλη εργασία μας
  • (φύλλο εργασίας 7).
  • Για κάθε επιμέρους «βήμα» του προγράμματός μας τα παιδιά εφοδιάζονταν με συγκεκριμένο φυλλάδιο (φύλλο εργασίας). Όλα τα φυλλάδια φυλάσσονταν σε ατομικά ντοσιέ με τον τίτλο του προγράμματος και διακοσμημένα απ’ τα ίδια τα παιδιά.

Β’ ΦΑΣΗ:

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

  • Συγκεντρώσαμε πληροφορίες που σχετίζονται με την ιστορία του τόπου μας από βιβλιογραφία και internet.
  • Καταγράψαμε αληθινές ιστορίες, μαγνητοφωνώντας κατοίκους του χωριού (δραστηριότητα 1)
  • Τονίστηκαν τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα και τοποθετήθηκαν σε γραμμή του χρόνου (δραστηριότητα 2)
  • Πραγματοποιήσαμε έρευνα σε κατοίκους του χωριού με θέμα: ”Το μέλλον του χωριού μας” (δραστηριότητα 3,4)
  • Σχεδιάσαμε το χάρτη του χωριού, καθώς και ομαδικό χάρτη-κολλάζ (δραστηριότητες 5,6,7)
  • Ανακαλύψαμε τη θέση του χωριού μας στην Ελλάδα, στο νομό μας και στο Δήμο μας σε χάρτες που ?’κατεβάσαμε” από το internet.
  • Περπατήσαμε στις γειτονιές του χωριού, φωτογραφίσαμε ότι μας εντυπωσίαζε.
  • Ζωγραφίσαμε το χωριό μας από ψηλά.
  • Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε πως φανταζόμαστε το χωριό μας στο μέλλον.

Γ’ ΦΑΣΗ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Μέσα στη σχολική μας αίθουσα, αναρτήσαμε όσα συλλέξαμε, καλέσαμε γονείς ,παππούδες και γιαγιάδες, η κάθε ομάδα έκανε μια μικρή παρουσίαση μπροστά στα  εκθέματά τους, χορέψαν τη “μπαϊντούσκα” και έληξε η σχολική χρονιά αισιόδοξα.

Η τοπική ιστορία αναδείχτηκε με τον ενθουσιασμό δωδεκάχρονων παιδιών…

ο σπόρος έπεσε…

η ζωή έριξε το νήμα της…

Καλό ταξίδι!

screenhunter_05-dec-04-2259.gif

φύλλα εργασίας

toxoriomou.pdf

χάρτης του χωριού μας

xart.pdf

ερωτηματολόγιο ερευνας

erevna.pdf

screenhunter_02-dec-04-2230.gif

“διατροφή”

Δημοσιευμένο στις 4 Δεκεμβρίου 2008 Κατηγορία: 1 από ΙΩΑΝΝΑ

project: “Η διατροφή μας”

ΣΤΟΧΟΙ
 ?
–  Να έρθουν σε επαφή με τις διάφορες κατηγορίες τροφών
–  Να ευαισθητοποιηθούν γονείς και παιδιά  για τη σημασία της υγιεινής διατροφής
–  Να γνωρίσουν τους  κινδύνους από την κακή διατροφή και την υπερκατανάλωση.
–  Να καταλάβουν τα παιδιά τη σπουδαιότητα της σωστής διατροφής για την αρμονική τους διάπλαση και υγεία.
–  Να προωθηθεί η πρωτοβουλία, η συνεργασία, η ομαδική δουλειά.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Εργαζόμαστε  με τη μέθοδο σχεδίου εργασίας,.

  Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και αποφασίζουμε από κοινού το υπόθεμα που θα αναλάβει κάθε ομάδα καθώς και τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες που θα πάρουν  τα παιδιά..
  Ενημερώνουμε τους γονείς και το σχολείο για το πρόγραμμα .
  Συγκεντρώνουμε εποπτικό υλικό που θα βοηθήσει τα παιδιά και σελίδες στο ίντερνετ.
  Προετοιμάζουμε επισκέψεις ειδικών στο σχολείο .
  Φτιάχνουμε ένα σχέδιο εργασίας.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1. Είναι καλό ξεκινώντας να δημιουργήσουμε ένα  προσωπικό φάκελο για κάθε παιδί, όπου θα συγκεντρώνονται οι πληροφορίες που θα συλλέγει το ίδιο, αλλά και ότι θα χρησιμεύσει σε μας για να αξιολογήσουμε στην τελική διαδικασία.

2. Μπορούμε να ξεκινήσουμε με την καταγραφή των διατροφικών συνηθειών των παιδιών για να μπορέσουμε να έχουμε μετά μέτρο σύγκρισης, αν δηλαδή καταφέρουμε να αλλάξουμε κάτι  μετά το τέλος του προγράμματος. Καταγράφουν λοιπόν τα παιδιά καθημερινά για μια εβδομάδα τη διατροφή τους σε όλα τα γεύματα αλλά και τα σνακς.

3. Δουλεύοντας τα παιδιά ως δημοσιογράφοι ψάχνουν σε έντυπα και περιοδικά για φωτογραφίες, ειδήσεις, άρθρα, γελοιογραφίες, γενικές  πληροφορίες και ότι άλλο σχετικό με το υπόθεμα της ομάδας τους.

4. Γίνεται ομαδοποίηση και κατηγοριοποίηση τροφών.

5. Φτιάχνουμε την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής με την τεχνική κολλάζ ή άλλο τρόπο που θα επιλέξουν τα παιδιά.. Ορίζουμε μια ημέρα που θα την ονομάσουμε «Ημέρα της Μεσογειακής διατροφής» και οργανώνουμε κατάλληλες δραστηριότητες.

Παρουσίαση: Μετά το τέλος των δραστηριοτήτων καλούμε τους γονείς να μαγειρέψουν  κάτι  από τις συνταγές της Μεσογειακής κουζίνας και να το φέρουν στο σχολείο. Ετοιμάζουμε με τα παιδιά ένα όμορφο μπουφέ, όπου όλοι θα δοκιμάσουν κάτι. Σε κάθε έδεσμα μπορεί να αναφέρεται η συνταγή και τα συστατικά του, γραμμένα από τους μαθητές.

Το λεύκωμα των παιδιών:

 

screenhunter_09-dec-17-0002.gif

screenhunter_06-dec-16-2355.gif

 

screenhunter_07-dec-16-2358.gif

 

screenhunter_08-dec-17-0000.gif

 

screenhunter_12-dec-17-0008.gif

 

screenhunter_01-dec-25-1931.gif

 

screenhunter_02-dec-25-1933.gif

 

screenhunter_03-dec-25-1940.gif

 

screenhunter_04-dec-25-1940.gif

 

screenhunter_07-dec-25-1944.gif

 

screenhunter_08-dec-25-1946.gif

 

screenhunter_09-dec-25-1947.gif

 

screenhunter_10-dec-25-1948.gif

 

screenhunter_11-dec-25-1951.gif

 

screenhunter_12-dec-25-1954.gif

 

screenhunter_13-dec-25-1955.gif

 

screenhunter_14-dec-25-1957.gif

 

screenhunter_17-dec-25-1959.gif

 

screenhunter_18-dec-25-2000.gif

 

screenhunter_19-dec-25-2002.gif

 

screenhunter_20-dec-25-2005.gif

 

screenhunter_21-dec-25-2007.gif

 

screenhunter_22-dec-25-2010.gif

 

screenhunter_23-dec-25-2012.gif

 

screenhunter_24-dec-25-2015.gif

 

screenhunter_25-dec-25-2017.gif

 

screenhunter_26-dec-25-2018.gif

 

screenhunter_27-dec-25-2020.gif

 

screenhunter_28-dec-25-2022.gif

 

screenhunter_29-dec-25-2023.gif

 

screenhunter_30-dec-25-2024.gif

 

screenhunter_31-dec-25-2025.gif

 

screenhunter_32-dec-25-2028.gif

 

screenhunter_33-dec-25-2029.gif

 

screenhunter_34-dec-25-2030.gif

 

screenhunter_35-dec-25-2031.gif

 

screenhunter_36-dec-25-2039.gif

 

screenhunter_40-dec-25-2044.gif

 

screenhunter_38-dec-25-2043.gif

 

screenhunter_39-dec-25-2043.gif

 

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε περισσότερα

παραδ. κάλαντα

Δημοσιευμένο στις 23 Νοεμβρίου 2008 Κατηγορία: 1 από ΙΩΑΝΝΑ

Χριστούγεννα

Τα παραδοσιακά κάλαντα του χωριού μας

Τη συλλογή και καταγραφή των παρακάτω τραγουδιών κάνανε τα παιδιά της Ε? Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ανάβρας Καρδίτσας, για περιβαλλοντικό πρόγραμμα, που είχε θέμα “το χωριό μου”, τη Σχολ. χρονιά 2002-2003.

Δυο λόγια?

Στις αρχές του εικοστού αιώνα, οι πρόσφυγες που ήρθαν στο χωριό μας από το Καβακλή της Ανατολικής Ρωμυλίας, έφεραν κι ένα Χριστουγεννιάτικο έθιμο? ιδιαίτερο! Την παραμονή των Χριστουγέννων, μετά το σούρουπο, συγκεντρώνονταν παρέες ενήλικων ατόμων ( συνήθως δυο δυάδες τραγουδιστών κι ένας που κρατούσε το δισάκι) και περιδιάβαιναν τα σπίτια του χωριού, τραγουδώντας τα παραδοσιακά κάλαντα! Ναι ? «οι μεγάλοι» το βραδάκι τραγουδούσαν κάλαντα ?συντροφιές συντροφιές, για το Χριστό που γεννιόταν? στο χωριό μας? τότε που δε λεγόταν Ανάβρα, αλλά «Τσαμάσι»? Αν καμιά φορά?παραμονή Χριστουγέννων? αφουγκραστείτε την ησυχία της νύχτας του τόπου μας, τότε? σίγουρα θα τους ακούσετε? ……

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε περισσότερα

“Η μουσική μας”

Δημοσιευμένο στις 22 Νοεμβρίου 2008 Κατηγορία: 1 από ΙΩΑΝΝΑ

η μουσική μας Δ΄Τάξη 2006 on PhotoPeach

screenhunter_02-dec-26-2057.gif

screenhunter_04-dec-26-2124.gif

screenhunter_50-dec-28-1622.gif

screenhunter_07-dec-26-2142.gif

Η φυσαρμόνικα

Τώρα θα σας παίξω και το δικό μου σκοπό…

-Μια στιγμή, φώναξε ένα παιδί. Για πες μας Παντελή, πώς βρίσκεις εσύ το δικό σου σκοπό; Ποιος σου τον μαθαίνει;

-Κανένας ,αφού είναι δικός μου! είπε ο Παντελής…Άμα κλείσω τα μάτια και σταθώ λιγάκι ήσυχος και μοναχός, ακούω το σκοπό μέσα στο κεφάλι μου. Να εδώ. Και ο Παντελής έδειξε με το χεράκι του το κεφάλι του.

-Παράξενο, είπε τότε το άλλο παιδί και κοίταξε καλά τον Παντελή .. κι εγώ κλείνω τα μάτια, στέκομαι κάποτε ήσυχος, μα τίποτε δεν ακούω!…

-Ναι, είπε ακόμα ο Παντελής…και άμα είμαι κεφάτος ακούω χαρούμενους σκοπούς…Άμα μου έρχεται, έτσι σάμπως να θέλω να κλάψω, ακούω πάλι θλιβερούς σκοπούς. Σαν τότε που μάθαμε πως χάθηκε το υποβρύχιο και πάει ο νουνός μου…

Και ο Παντελής πήρε τη φυσαρμόνικα, την ξανάβαλε μπροστά στο στόμα κι ετοιμάστηκε ν’ αρχίσει το σκοπό.

Περίεργη στάθηκα ν’ ακούσω. Ήταν ένας σκοπός απλός, πολύ απλός…Δυο, τρεις ήχοι που ξανάρχονταν με έναν περίεργο ρυθμό και σταματούσαν άξαφνα. Τρεις τέσσερις ήχοι, που ξανάρχονταν οι ίδιοι με τόνο αλλιώτικο, πολύ απλοί, μα που αρκούσανε να πούνε τον καημό του Παντελή…Ήταν ένα παιδιάτικο θλιβερό τραγουδάκι. Απλό και μελαγχολικό..

Και καθώς ήταν καθισμένος στο κρεβάτι ο Παντελής κι έπαιζε τη φυσαρμόνικα, ήταν σα να έδινε, σα να εμφυσούσε στη φυσαρμόνικα κάτι από την ίδια του την ψυχούλα.

Απόσπασμα από το βιβλίο της Λιλίκα Νάκου, η κόλαση των παιδιών σελ.130-131.
 εκδ. Εστίας Ι. Δ. Κολλάρου, Αθήνα

Ε’ Τάξη 2005-06

Σχεδιο εργασίας:”Η μουσική μας”

“Το ημερολόγιο μιας δασκάλας”

?

jhg.pdf



Καλώς ήρθατε!

Δημοσιευμένο στις 19 Νοεμβρίου 2008 Κατηγορία: 1 από ΙΩΑΝΝΑ

dsc00182.jpgdsc00182.jpgdsc00182.jpgdsc00182.jpg

dsc00184.jpg

Το σχολείο μας;

…μαθησιακή δραστηριότητα…δράση δημιουργική… χώρος για όνειρο…

η παιδική μας μνήμη… δρόμος προς την ενηλικίωση…αναίμακτη επανάσταση…

Κι ο δάσκαλος;

έμπνευση… πνοή… μόχθος…

Τα καθαρά μάτια των μαθητών μας … παράθυρα στον κόσμο…

Καλώς ήρθατε!

 

Το ιστολόγιο αυτό ήταν μια προσπάθεια

να συγκεντρωθούν κάποιες παλαιότερες μαθητικές εργασίες , 2008.

Τώρα  έχει “κλείσει τον κύκλο του”….

κι επειδή ο δάσκαλος δε …σταματάει ποτέ,

 

http://ioannaprangiou.weebly.com/


 

http://trelovaporo.weebly.com/index.html


 

https://9okarditsasst1.wikispaces.com/

http://ioannaprangiou1.wordpress.com/


για να πάψει  η Δημόσια Εκπαίδευση να σκοτώνει τη δημιουργικότητα!

 

A’ Tάξη 2008-09

Δημοσιευμένο στις 19 Νοεμβρίου 2008 Κατηγορία: 1 από ΙΩΑΝΝΑ

Χριστούγεννα 2009, 9ο Δημ. Σχολείο Καρδίτσας on PhotoPeach
καραγκιόζης Α΄ Τάξη 2008 on PhotoPeach
“μια Κυριακή του Μάρτη” Α’ Τάξη 2008-09 on PhotoPeach
ο “τοίχος” της Α’ Τάξης 2008-9 on PhotoPeach

“βιβλίο των γραμμάτων” 1 Α’ Τάξη on PhotoPeach

το βιβλίο των γραμμάτων 2 Α’ Τάξη on PhotoPeach

Α’ τάξη μια ιστοριούλα… on PhotoPeach

Επόμενη σελίδα »