ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Αυγούστου 18, 2017

ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΕΡΤ2

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:42 πμ

 

20170818_082642 20170818_082731

 

Μέσα από ένα ξεχασμένο και παρατημενο μήλο σ’ένα τελάρο, ξεφυτρώνει μια κάμπια. Μέχρι να βγει στο φως του ήλιου, το μήλο ήταν ο βιότοπός της. Η κάμπια κινείται συσπειρώνοντας και τεντώνοντας το σώμα της! Κινείται στο πλακόστρωτο , ανάμεσα σε βιαστικούς ανθρώπους και αυτοκίνητα. Για να περάσει τον δρόμο, κολλάει στο τακούνι μιας κυρίας και μετακινείται χωρίς να κουράζεται και χωρίς ν” απειλείται η ζωή του!

Το ένστικτο οδηγεί την κάμπια! Αυτήν την βλέπουμε πάνω στην βαλίτσα ενός ταξιδιώτη που έχει σαν προορισμό την εξοχή! Ο προορισμός του ταξιδιώτη που θα μετακινηθεί με το τρένο, ταιριάζει με τον προορισμό της κάμπιας! Το ταξίδι που γίνεται μακριά από το αστικό περιβάλλον δεν θα μπορούσε η κάμπια να το κάνει με τις δικές της δυνάμεις! Η κάμπια ξεχύνεται ελεύθερη στην φύση και βρίσκει ένα δέντρο στο οποίο ανεβαίνει! Εκεί,  θα πραγματοποιηθεί το θαύμα της μεταμόρφωσης από χρυσαλίδα σε κουκούλι σε πεταλούδα!! Η μετάβαση από τον ένα τρόπο ζωής σ” έναν άλλο, από την μια μορφή σε μια  άλλη, αποτελεί ένα από τα αξιοσημείωτα της ζωής των πεταλούδων. Κάποιες απ” αυτές, ζούνε μόλις μια ολόκληρη ημέρα…

Αυγούστου 15, 2017

ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΕΡΤ2

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 9:55 πμ

 

20170815_085828

 

Όλα συμβαίνουν ένα κυριακάτικο πρωινό. Ο πατέρας του μικρού Νικόλα κάθεται αναπαυτικά στην πολυθρόνα και σχεδιάζει να μην κάνει τίποτα. Να μην κάνει τίποτα, είναι ένας λόγος! Η μητέρα της οικογένειας του υπενθυμίζει ότι το πρόγραμμα έχει βάψιμο της κουζίνας! Ο πατέρας το είχε υποσχεθεί πριν καιρό και ήρθε η ώρα για να πραγματοποιήσει την υπόσχεσή του! Ωστόσο, είναι τελείως απρόθυμος να το κάνει και ψάχνει προφάσεις για να μην ξεκινήσει την εργασία του ! Η γυναίκα του είναι αυστηρή και αποκλείει κάθε περίπτωση για να αναβληθεί η εργασία. Σύμμαχό της έχει και τον γιο της Νικόλα που, πέρα από την προθυμία να βοηθήσει, επινοεί και λύσεις σε συγκεκριμένα πρακτικά ζητήματα. Για παράδειγμα, η χαλασμένη σκάλα θα πρέπει να αντικατασταθεί με μια άλλη. Ο Νικόλας βρίσκει την λύση,, καταφεύγοντας στον γείτονα . Ο ανταγωνιστικός και εριστικός γείτονας θα φέρει την σκοντας αλλά θα μαλώσει με τον μπαμπά του Νικόλα για ασήμαντη αφορμή! Κατά την διένεξη, οι δυο γονείς πασαλείβουν ο ένσς τον άλλον με χρώματα! Οι δυο γονείς αποτελούν ένα κακό πρότυπο μίμησης για τον Νικόλα! Ο γείτονας αποχωρεί με την σκάλα και ο πατέρας του Νικόλα ευελπιστεί ότι θα συνεχίσει την κυριακάτικη ξεκούρασή του! Ωστόσο, η γυναίκα είναι πεισματάρα και αποφασισμένη! Οι δυο γονείς μπαίνουν στο αμάξι για να βρουν μια σκάλα που είναι απαραίτητη για το βάψιμο της κουζίνας.

Ο μικρός Νικόλας περιμένει τους γονείς του να επιστρέψουν. Στο μεταξύ, δέχεται την επίσκεψη των φίλων που τον προσκαλούν για παιχνίδι. Αρνείται την πρόσκληση, εξηγώντας την εργασία που έχει αναλάβει! Οι φίλοι του προθυμοποιούνται να τον βοηθήσουν! Αναλαμβάνουν όλοι δράση και με αδέξιες κινήσεις και επιπολαιότητα λερώνουν περισσότερο τους τοίχους! Ο μικρός Νικόλας που ήθελε να κάνει μια ευχάριστη έκπληξη στους γονείς του, νιώθει μεγάλη απογοήτευση!

Επιστρέφοντας οι γονείς, ο πατέρας έρχεται αντιμέτωπος με τ” όλο θέαμα και ζητάει την τιμωρία του Νικόλα και των φίλων του!! Αντιθέτως, η γυναίκα του δείχνει μεγαλύτερη κατανόηση για τις πράξεις των παιδιών! Εξάλλου, την επιδιόρθωση των ζημιών θα την αναλάβει ο πατέρας που «πιάνουν τα χέρια του»…

Αυγούστου 13, 2017

ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΕΡΤ 2

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 6:26 μμ

20170813_072724Το είδος καθορίζει το χρονοδιάγραμμα της δράσης! Ένα σμήνος μελισσών, εξέρχεται από την κυψέλη με συντεταγμένο τρόπο και κατευθυνόμενο ομαδικώς προς  τα λουλούδια της εξοχής.

Μια μέλισσα δεν ακολουθεί τους ομαδικούς ρυθμούς λόγω της ανάγκης της να κοιμάται λίγο παραπάνω. Δεν αρνείται την εργασία της, αλλά την προσαρμογή στο ωράριο της ομάδας. Βγαίνοντας καθυστερημένα από την κυψέλη, έχει χάσει κάθε επαφή με το σμήνος των υπόλοιπων μελισσών. Αυτό δεν την πτοεί. Ακολουθεί την δική της διαδρομή. Το ένστικτο την καθοδηγεί σε μια κατοικημένη περιοχή. Ελισσόμενο μέσα από διάφορα κτήρια, βρίσκει να τρυγήσει το νέκταρ από τα λουλούδια ενός κήπου και ξεδιψάει από το νερό ενός συντριβανιού!

Η υπόλοιπη ομάδα των μελισσών φαίνεται ότι δεν είναι και τόσο παραγωγική! Έχει βρεθεί στο λάθος μέρος και στην λάθος ώρα! Η αυτόνομη μέλισσα επιστρέφει θριαμβευτικά στην κυψέλη και είναι γεμάτη χυμούς! Μια μέλισσα που ξέρει να προσανατολίζεται, που εμπιστεύεται το προσωπικό της ένστικτο και τους ατομικούς της ρυθμούς, πετυχαίνει εκεί όπου η ομάδα αποτυγχάνει παταγωδώς…

Αυγούστου 7, 2017

ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΕΡΤ2

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:18 πμ

20170807_100131

Ένα κινητό τηλέφωνο προσελκύει την προσοχή των μυρμηγκιών. Είναι μεγάλο και δυσανάλογο με το μέγεθός τους! Το μεταφέρουν με επιτυχία και προσπαθούν να το χωρέσουν από το μικρό στόμιο της φωλιάς! Τα καταφέρνουν και το περνούν μέσα από τις δαιδαλώδεις διαδρομές την μυρμηγκοφωλιάς! Αποθέτουν το παράξενο αντικείμενο εκεί όπου υπάρχει το φαγητό. Το τεχνολογικό γκάτζετ αναμιγνύεται με το φαγητό.Παρατεταγμένα τα μυρμήγκια σε ημικύκλιο βλέπουν σαν υπνωτισμένα το γαλαζωπό φως της οθόνης και ακούνε τους ήχους των κλήσεων και των μηνυμάτων! Όλως παραδόξως, το σήμα του κινητού είναι ισχυρό μέσα στο βάθος της μυρμηγκοφωλιάς! Το κινητό είναι ένα παράταιρο αντικείμενο στην κορυφή του σωρού από σποράκια! Η πολύ συχνή του λειτουργία φθείρει και εξασθενεί την μπαταρία του. Το κινητό ακτινοβολεί μέχρι τη στιγμή που στην οθόνη του θα εμφανιστεί η ένδειξη για την χαμηλή μπαταρία! Το κινητό σβήνει και τα μυρμήγκια εν είδη νεκρικής πομπής εναποθέτουν το άχρηστο τεχνολογικό προιόν σε ένα νεκροταφείο υλικών που έχουν περιέλθει κατά καιρούς στην κατοχή των μυρμηγκιών!

Αυγούστου 5, 2017

ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΕΡΤ2

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:26 πμ

20170805_102834 20170805_102709 20170805_102825

Στο τραπέζι της ευδαιμονίας, τα αποφάγια είναι εκτεθειμένα. σε όποιον τα επιβουλεύεται. Τρεις μύγες πεινασμένες πέφτουν με δύναμη πάνω σε κουτάλια πασαλειμμένα με μέλι, σε περισσεύματα από τούρτες, σε καραμέλες, χυμούς και σε ό, τι έχει απομείνει από το πλούσιο τσιμπούσι των ανθρώπων! Οι μύγες αδυνατούν να βάλουν ένα όριο. Αποκαμωμένες από το πολύ φαγητό και δυσκίνητες, ανταποκρίνονται στις προκλήσεις μιας πασχαλίτσας που έχει περιπαιχτική διάθεση. Την καταδιώκουν και προσπαθούν να την πιάσουν! Το βαρυφορτωμένο στομάχι τους, τις εξαντλεί. Εξουθενωμένες από την υπερπροσπάθεια, πέφτουν μία μία κάτω. Το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι ότι η πτώση τους συμβαίνει στο τραπέζι της ευδαιμονίας! Οι μύγες απόλαυσαν το τελευταίο τους γεύμα! Οι συμβολισμοί ισχυροί και αρκετά εύγλωττοι. Σήμερα στην παιδική ζώνη της ΕΡΤ2.

Ιουλίου 31, 2017

ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΕΡΤ2

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 1:55 μμ


20545595_10213244281202102_4197780141594060881_o

Η Χάιντι βλέπει τον παππού της αρκετά προβληματισμένο και θυμωμένο. Μόλις έχει δεχτεί την επίσκεψη κάποιου κυρίου που του προσκομίζει την σύμβαση με την οποία είχε αναλάβει την κατασκευή μιας γέφυρας! Σε περίπτωση αθέτησης των όρων της σύμβασης, ο παππούς θα πρέπει να καταβάλλει το προβλεπόμενο πρόστιμο συν τις προσαυξήσεις από τους τόκους!

Ο παππούς βιώνει ένα μεγάλο διχασμό.Αν δεν ολοκλήρωσε την κατασκευή της γέφυρας, αυτό οφείλεται στον θάνατο του γιου του κατά την διάρκεια των εργασιών! Αυτή η απώλεια στοιχειώνει τη ζωή του και παγώνει τον χρόνο. Το «τελεσίγραφο» για την παράδοση του εργου τον φέρνει αντιμέτωπο με την δυσβάσταχτη απώλεια. Στον ύπνο του βλέπει εφιάλτες ! Οι ενοχές για τις δικές του πιθανές ευθύνες σαρώνουν τον ψυχισμό του. Την ώρα της κατασκευής της γέφυρας , έχει ψευδαισθήσεις ότι αντικρίζει τον πεθαμένο γιο του! Το ανομολόγητο πένθος, για χρόνια τυλιγμένο στην σιωπή και την απώθηση, πρέπει να ανασυρθεί στην επιφάνεια της συνείδησης! Αυτό συμβαίνει μ’έναν επώδυνο τρόπο!

Στο τέλος αυτής της οδυνηρής διαδικασίας, ο γιος μεταμορφώνεται σε Χάιντι! Το πένθος βρήκε διέξοδο και ο παππούς ανοίγει τα χέρια του για να αγκαλιάσει την εγγονή του! Εξαιρετικό! Σήμερα, στην παιδική ζώνη της ΕΡΤ2.

Ιουλίου 30, 2017

ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΕΡΤ2

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:38 πμ

 

 

 

 

20170730_073157 20170730_073232Ακόμη και τα έντομα έχουν ζώνες κυριαρχίας. Μια πασχαλίτσα φαίνεται ότι έχει παραβιάσει τα όρια και βρίσκεται εντός του χώρου όπου τα κουνούπια έχουν τον πρώτο λόγο. Τα κουνούπια δρούνε όπως τα μαχητικά αεροπλάνα που καταδιώκουν και αναχαιτίζουν τα αεροπλάνα που παραβιάζουν τον εναέριο χώρο τους. Η πασχαλίτσα καταδιώκεται από ένα σμήνος κουνουπιών , αλλά καταφέρνει να διαφεύγει με μεγάλη δεξιοτεχνία. Με την ευελιξία και η πονηριά του κατευθύνει τα κουνούπια να προσκρούουν σε διάφορα εμπόδια και να τίθενται εκτός μάχης. Τα κουνούπια που κυνηγάνε την πασχαλίτσα λιγοστεύουν ολοένα κι απομένουν ένα. Τώρα, το τελευταίο κουνούπι βρίσκεται στη ζώνη επιρροής που ελέγχουν οι πασχαλίτσες.Αυτές, υπερέχουν αριθμητικά και αρχίζουν να το καταδιώκουν.Τώρα, το κουνούπι παίρνει την θέση της πασχαλίτσας.Πολλές πασχαλίτσες κυνηγούν το ένα κουνούπι. Η καταδίωξη καταλήγει σε ένα μέρος όπου κυριαρχούν τα κουνούπια. Η αριθμητική τους υπεροχή αντιστρέφει τους όρους. Τα κουνούπια ξαναπαίρνουν το πάνω χέρι και αρχίζουν να καταδιώκουν τις πασχαλίτσες που αναγκάζονται να οπισθοχωρήσουν. Μια διαρκής ανατροπή του συσχετισμού δυνάμεων.Ο δίώκτης μεταβάλλεται αμέσως σε διώκτη και τ” αντίστροφο! Στον μικρόκοσμο των εντόμων τίποτε δεν είναι δεδομένο( σήμερα στην παιδική ζώνη της ΕΡΤ2)

Ιουλίου 29, 2017

ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΝΗ ΣΤΗΝ ΕΡΤ2

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 1:06 μμ

 

 

 

 

 

20170729_102834 20170729_103114

Στο μυαλό των περισσότερων ανθρώπων, τα μυρμήγκια φημίζονται για την κοπιώδη εργασία τους και την πρόνοια να συγκεντρώνουν τρόφιμα που θα τα καταναλώσουν μέσα στην βαρυχειμωνιά! Το επεισόδιο στην παιδική ζώνη της ΕΡΤ2 προσπαθεί να ανατρέψει τα κυρίαρχα στερεότυπα. Τα μυρμήγκια μπορεί να εργάζονται σκληρά, ωστόσο αυτό δεν το κάνουν μόνο για λόγους αυτοσυντήρησης.Ένα μεγάλο κουτί που περιέχει μικρά και ομοιόμορφα κομμάτια γλυκού, είναι εκτεθειμένο σ” ένα τραπέζι. Τα μυρμήγκια το εντοπίζουν και αμέσως κοιτάζουν να το μεταφέρουν.

Η μετακίνηση δεν είναι μια εύκολη υπόθεση! Η ομάδα χρειάζεται να είναι πειθαρχημένη και να υπακούει στις υποδείξεις και στις προσταγές του μυρμηγκιού που έχει αναλάβει να την καθοδηγήσει.

Τα μυρμήγκια διασχίζουν κάθετα τον δρόμο που έχει συχνή κυκλοφορία απ” αμάξια!. Γλυτώνουν στο παραπέντε να τσαλαπατηθούν, από τα αυτοκίνητα που αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες! Ωστόσο, ξεπερνούν όλα τα εμπόδια και μεταφέρουν με επιτυχία τα κομμάτια του γλυκού! Αυτά, δεν τα αποθηκεύουν στην φωλιά αλλά τα χρησιμοποιούν για να φτιάξουν μεγάλες κατασκευές σε σχήμα πυραμίδων. Ποιός λέει ότι τα πειθαρχημένα και προνοητικά μυρμήγκια δεν υποφέρουν από ματαιοδοξία;

ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΕΡΤ2

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:44 πμ

20170729_101720 20170729_101718 20170729_101832

Στο είδος των μελισσών υπάρχει πάντα κάποια μέλισσα που προπορεύεται και αποτελεί τον ευαίσθητο δέκτη των περιβαλλοντικών ερεθισμάτων. Μια μέλισσα στην καθημερινή της εξόρμηση για το νέκταρ των λουλουδιών, βρίσκει λουλούδια στερημένα από χυμούς. Εξερευνώντας το περιβάλλον, ανακαλύπτει ένα τραπέζι πάνω στο οποίο είναι τοποθετημένο ένα βαζάκι με μέλι. Μετά από όλες αυτές τις αναγνωριστικές κινήσεις, η μέλισσα επιστρέφει στην κυψέλη για να αναγγείλει όλα αυτά που είδε. Αυτή γνωρίζει τον δρόμο. Αμέσως , προσκαλεί τις υπόλοιπες μέλισσες να φτιάξουν μια φάλαγγα και να την ακολουθήσουν! Η μέλισσα που θα την χαρακτήριζα ως αγγελιοφόρο των κακών μαντάτων, καθοδηγεί το σμήνος στο τραπέζι με το βάζο του μελιού. Οι  μέλισσες με την υπερφυσική τους δύναμη καταφέρνουν να απαλλοτριώσουν το βάζο  και να το μετακινήσουν στην κυψέλη τους! Εκεί, αδειάζουν όλο το περιεχόμενο, εναποθέτοντας το βαζάκι σ” έναν λόφο από παρόμοια βαζάκια! Μιλώντας με εμπορικούς όρους, οι μέλισσες συγκροτούν τον πρωτογενή τομέα παραγωγής μελιού, αλλά καταλήγουν εξαιτίας της έλλειψης πρώτης ύλης σε κανονικούς μεταπράτες! Οι μέλισσες παίρνουν το…μέλι τους πίσω…( από την παιδική ζώνη της ΕΡΤ2)

Ιουλίου 28, 2017

ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 9:09 μμ

Ξεκινώντας να αναλύεις ένα άσχετο θέμα, μπορείς να καταλήξεις σε κάτι σχετικό μ” ένα επίκαιρο ζήτημα. Το άσχετο θέμα είναι η στρατιωτική μου θητεία και η πρακτική των στρατιωτικών μονάδων να θέτουν τους γιωτάδες* στο περιθώριο. Αυτό συνέβαινε με κραυγαλέο τρόπο κατά την διάρκεια μιας επιθεώρησης από σημαντικά πρόσωπα της στρατιωτικής ιεραρχίας. Οι ανώτεροι δεν έπρεπε να έρθουν σε επαφή με στρατιώτες που είχαν πάσης φύσεως προβλήματα. Οι γιωτάδες ήταν μια ομάδα στρατιωτών που αποτελούσαν πλήγμα στο ιδεώδες του μάχιμου και ρωμαλέου στρατιώτη! Η μονάδα έπρεπε να δείχνει ότι διαθέτει ετοιμοπόλεμους φαντάρους που ήταν άριστα εκπαιδευμένοι και ψυχολογικά έτοιμοι να ριχτούν στην μάχη για την πατρίδα! Αυτό που μετρούσε σε μια επιθεώρηση ήταν το κύρος και οι εντυπώσεις για το αξιόμαχο δυναμικό.

Ακούγοντας την είδηση ότι τα ιδιωτικά σχολεία δεν επιθυμούν την φοίτηση μαθητών με ειδικές ανάγκες( ή ειδικές ικανότητες• εξαρτάται πώς το βλέπουμε) ένιωσα να ανασύρεται από μέσα μου το βίωμα της στρατιωτικής θητείας. Τα ιδιωτικά σχολεία επιθυμούν να συντηρήσουν την εικόνα εκπαιδευτηρίων που απευθύνονται μόνο σε εκείνους τους μαθητές και τις μαθήτριες που είναι καθαροί από σωματικά-ψυχολογικά προβλήματα και μπορούν να παρακολουθήσουν τα προγράμματα σπουδών. Ο χώρος των ιδιωτικών σχολείων πρέπει να διατηρηθεί » αγνός και αμόλυντος». Στα σχολεία αυτά,  προέχει η καθολική επιτυχία των μαθητών/μαθητριών. Άτομα που έχουν ανάγκες που απαιτούν μια άλλου είδους εκπαίδευση, αποτελούν εμπόδιο! Κάπως έτσι, θέτει το ζήτημα ο πρόεδρος των ιδιωτικών σχολείων( άραγε, εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής δεν μπορούν να προσληφθούν και να αντιμετωπίσουν τέτοιες καταστάσεις;) και κάνει τον διαχωρισμό σε μαθητές με ειδικές ανάγκες και σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Αντιθέτως, ο πρόεδρος των ανθρώπων με αναπηρία, είπε ότι η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό, πράγμα που αναγκάζει τους επιχειρηματίες να το εμπορεύονται , αλλά και να λογοδοτούν στο κοινωνικό σύνολο.

Από τον στρατό σας πήγα στα σχολεία. Λέτε να αρχίζουν να μοιάζουν αυτοί οι δυο θεσμοί; Μπα, τι είναι αυτό που λέω!!

*Γιωτάδες: κλίμακα καταταξης 1-5 με βάση τη σωματική-ψυχική κατάσταση του στρατεύσιμου νέου.

©2017 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων