ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Απρίλιος 10, 2021

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ 5/4 ΕΩΣ 9/4/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:30 πμ

 


 

Τα παιδιά παρατηρούν το εσωτερικό ενός Μουσείου. Βλέπω την εσωτερική διαρρύθμιση και βοηθούν στην τοποθέτηση των επιγραφών στις αίθουσες που πρέπει.  Φρεσκάρουν τις γνώσεις τους για τους εργαζομένους του Μουσείου. Ο διευθυντής, η γραμματέας, ο ξεναγός, ο ταμίας . ο συντηρητής και ο φύλακας. Η τελευταία δραστηριότητα που ολοκληρώνει τον κύκλο των δραστηριοτήτων που αφορούν το Μουσείο.

 

Άνοιξη χωρίς μέλισσες δεν μπορεί να υπάρξει. Τα παιδιά παρατηρούν και περιγράφουν τα  μέρη του σώματος της μέλισσας. Μαθαίνουμε για τα είδη των μελισσών και για την διαφορετική δουλειά που κάνουν οι εργάτριες, οι κηφήνες και η βασίλισσα. Όπως και για την πεταλούδα που θα δούμε παρακάτω, οι μέλισσες διανύουν μια περίοδο μεταμόρφωσης μέχρι την τελική τους μορφή. 

 

 

Ακούνε καινούριες λέξεις για τα έντομα που εμφανίζονται την εποχή της Άνοιξης. Με βάση τις λέξεις που αντιστοιχούν στα έντομα, οργανώνεται δραστηριότητα αντιστοίχισης με το αρχικό γράμμα που βρίσκεται στην δεξιά στήλη.

 

Δραστηριότητες ανάγνωσης με τις λέξεις Κυψέλη, Κηρήθρα, Μέλι και Μέλισσα. Τα παιδιά αναγνωρίζουν τις λέξεις που είτε τους παρουσιάζονται με την συμβατική φορά από τα αριστερά προς τα δεξιά, είτε  υπάρχουν στο σύνολο των τεσσάρων  λέξεων.

 

 

Μιλάμε για τα τριαντάφυλλα και τα μέρη από τα οποία αποτελούνται. Η ρίζα που διακλαδίζεται προς διάφορες κατευθύνσεις, ο βλαστός που στην αρχή είναι πράσινος και μαλακός και μετά σκληραίνει. Για τα φύλλα, τα αγκάθια και για τα μπουμπούκια που ανοίγουν. Ένα καλλωπιστικό φυτό που ομορφαίνει τους κήπους των σπιτιών και μπορούμε να το συναντήσουμε σε διάφορα χρώματα. (Δραστηριότητες σχεδιασμένες από την Ιφιγένεια Κοτλίδη)

 

΄΄

 

 

Το πιγκουινάκι έχει παγιδευτεί μέσα στον λαβύρινθο. Τα παιδιά δίνουν οδηγίες δεξιά, αριστερά, πίσω και ευθεία μπροστά, ώστε να το βοηθήσουν να βρει την έξοδο. Στην τελευταία εικόνα, τρισδιάστατη απεικόνιση του λαβύρινθου. Τα παιδιά προσπαθούν να διατηρούν στη μνήμη τους το σχέδια (Χάρτης) και με βάση αυτό δίνουν οδηγίες για να βρει το πιγκουινάκι την έξοδο. 

 

 

Η ΠΟΛΗ

 

Μιλάμε για την πόλη μας και για την αγορά με τα πολλά μαγαζιά, τον πυροσβεστικό σταθμό, το νοσοκομείο, την παιδική χαρά, τον σταθμό των λεωφορείων, των τρένων και, τέλος, τα σχολεία. Τα παιδιά βλέπουν όλες τις εικόνες, τις περιγράφουν και αντιλαμβάνονται την πόλη στην οποία ζουν σαν ένα σύνολο δραστηριοτήτων και ανθρώπων που απασχολούνται σ΄ αυτές τις δραστηριότητες.

 

Από το παραμύθι της Γεωργίας Λάττα , «Η Αγάπη είναι Κύκλος». Μια συκιά δεν έχει γνωρίσει ποτέ την αγάπη και μια πεταλούδα αναλαμβάνει να της το μάθει. Η συκιά έχει τα φύλλα και η πεταλούδα τα φτερά. Μια συγκινητική ιστορία για όλους αυτούς που δεν μπορούν να νιώσουν την αγάπη των άλλων. Η αφήγηση του παραμυθιού δεν βασίστηκε στην πιστή και ολόκληρη  απόδοση του κειμένου, αλλά χρησιμοποιήθηκαν  αποσπασματικά μερικά σημεία του.

 

 

Ο  κύκλος ζωής της πεταλούδας. Από την λαίμαργη κάμπια στην χρυσαλίδα με κουκούλι και από εκεί στην οριστική μεταμόρφωση σε πεταλούδα. Τα παιδιά προσπαθούν να βάλουν στη σωστή σειρά τις εικόνες.

 

 

Στην παρακάτω διεύθυνση το βίντεο για την μεταμόρφωση της πεταλούδας

https://video.link/w/Zxdjc?fbclid=IwAR0THyEDflJxwN5AxkNCY2sBaVseggbN-Hhd90PSB3wT8EO4ftl92kjPyLk

Απρίλιος 4, 2021

ΤΗΕΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ 29/3 3ΩΣ 2/4/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:04 πμ

 

Κάθε τελευταία Κυριακή του μηνός Μαρτίου, οι άνθρωποι δεν ξεχνάνε να αλλάζουν τους δείκτες του ρολογιού. Εκεί όπου ο ωροδείκτης δείχνει τρεις το πρωί, εκεί το αλλάζουν και το πηγαίνουν μια ώρα μπροστά, στις τέσσερις. Είναι η θερινή ώρα που θα έχουμε μέχρι τον μήνα Οκτώβριο.

Παιχνίδι με τις λέξεις. Η ντέντεκτιβ, Ντόροθυ, δεν ψάχνει για κακοποιούς , αλλά για χαμένες λέξεις. Από το τραγούδι της λείπει μια χαμένη λέξη και δεν μπορεί να ολοκληρώσει ποτέ το τραγούδι. Για να μπορέσει να ανακαλύψει την λέξη θα πρέπει να βρει 3 λέξεις που είναι κρυμμένες πίσω από διάφορα αντικείμενα. Βρίσκοντας τα παιδιά τα αντικείμενα, σχηματίζουν από τις αρχικές φωνές τους την λέξη που χρειάζονται. Οι λέξεις ΠΟΥΛΙΑ, ΑΝΘΗ και ΗΛΙΟΣ μας παραπέμπουν στην εποχή της Άνοιξης. Τα παιδιά μαντεύουν την εποχή και την αντιγράφουν. ( Από τη σελίδα της νηπιαγωγού, Χριστίνας Καραπά)

 

 

 

Παιχνίδι Μνήμης με κάρτες συναισθημάτων. Τα παιδιά θα πρέπει να συγκρατούν στην μνήμη τους τις θέσεις με τις κάρτες των συναισθημάτων. Για κάθε πρόσωπο που απεικονίζει ένα συναίσθημα υπάρχει το ταίρι του. Όταν τα παιδιά θα βρουν όλα τα ζευγαράκια θα έχουν ταιριάξει τις κάρτες και θα έχουν κερδίσει(Φωτόδεντρο)

 

 

Θέμα: Άνοιξη. Πελαργοί, χελιδόνια, προβατάκια, κότες σε κοτέτσι που κλωσάνε τα αυγά,  τα βατράχια στη λίμνη, ο λαμπερός ήλιος και οι εργατικές μέλισσες. Ένα τοπίο ανοιξιάτικο που κρύβει πολλές εκπλήξεις για τα παιδιά. Στις μέλισσες υπάρχουν παιχνίδια με λέξεις. (Ιδέα και σχεδιασμός: Αντιγόνη Κουλετσή)

Στις 2 Απριλίου είναι η παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου. Σε συνδυασμό με την Πρωταπριλιά, διαβάζουμε στα παιδιά το παραμύθι «Πινόκιο». Ο εξαιρετικός ξυλουργός , Τζεπέτο, φτιάχνει μια ξύλινη κούκλα που η καλή νεράιδα την μεταμορφώνει σε ένα παιδί που ο ξυλουργός το βαφτίζει Πινόκιο. Ο Πινόκιο μέσα στην αφέλεια του παγιδεύεται στα πονηρά σχέδια ενός γάτου και μιας αλεπούς. Αντί να πηγαίνει στο σχολείο και να αποκτά γνώσεις, ο Πινόκιο βρίσκεται να έχει πουληθεί και να είναι φυλακισμένος στο κλουβί ενός τσίρκου . Για καλή του τύχη, έχει κοντά του έναν γρύλλο που κλαίει. Το κλάμα είναι τόσο δυνατό που η καλή νεράιδα το  ακούει και προστρέχει για βοήθεια. Αμέσως απελευθερώνει τον Πινόκιο και ο Πινόκιο με τη σειρά του βοηθάει στην απελευθέρωση του πατέρα του από την κοιλιά μιας τεράστιας φάλαινας! Το ηθικό δίδαγμα από το παραμύθι είναι ότι τα ψέματα μας οδηγούν σε μπελάδες και περιπέτειες που δεν μπορούμε να φανταστούμε.

 

Τα παιδιά εκτελούν τις κινήσεις που υποδεικνύει το γύρισμα του τροχού. Κάνοντας τις κινήσεις, μπορούν σε έναν δεύτερο χρόνο να τις αναπαράγουν και να μαντέψουν τα άλλα παιδιά αυτό που κάνουν. Παιχνίδι Παντομίμα (Ο σχεδιασμός του τροχού από την Μάρθα Τουλουπίδου)

Μάρτιος 26, 2021

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ 22/3 ΕΩΣ 26/3/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 9:35 μμ

Διονύσιος Σολωμός, ο άνθρωπος που διέσωσε μέχρι τις ημέρες μας την ελληνική ψυχή. Στα παιδιά γίνεται επίδειξη εικόνων με την μορφή του Σολωμού. Ο Σολωμός γεννήθηκε στη Ζάκυνθο και σπούδασε στην Ιταλία. Επιστρέφοντας από το εξωτερικό, έμεινε στο νησί της Κέρκυρας. Αγαπούσε με πάθος τη γλώσσα και την ελευθερία.


Είναι ο εθνικός μας ποιητής. Οι δυο στροφές από τον Ύμνο εις στην Ελευθερία αποτελούν τον εθνικό μας ύμνο.

 

 

Τα παιδιά ακούνε τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδας:

 

 

 

 

 

Για να διασώσουμε την μορφή του Σολωμού και  για να τιμούμε την μνήμη του, τον κάναμε άγαλμα. Το άγαλμα υπάρχει για να μας θυμίζει ότι το ισχυρότερο όπλο είναι τα γράμματα και η αληθινή μόρφωση που εξυψώνει και εξευγενίζει τις ψυχές των ανθρώπων.Τα παιδιά ακούνε για τα αγάλματα και για την αποστολή που έχει η ανέγερσή τους σε δημόσιο χώρο.

 

 

Τα παιδιά προσπαθούν να αντιγράψουν το όνομα του Σολωμού. Βλέπουν τον γραφικό χαρακτήρα του ποιητή.

 

Τον συγκίνησε πολύ ο αγώνας και η ηρωική αυτοθυσία των Ελλήνων στο Μεσολόγγι. Τα παιδιά ακούνε το τραγούδι από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους:

 

 

Εποπτικό υλικό από τη σελίδα της Τάνιας Μάνεση. Τα παιδιά βλέπουν μερικά αντικείμενα αντίκες που διασώζονται μόνο στα μουσεία ή και σε μερικά σπίτια. Η επίδειξη των εικόνων είναι ο απαραίτητος προιδεασμός για να μιλήσουμε τις επόμενες ημέρες για τα Μουσεία.

 

 

 

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Η κεντρική είσοδος στο Μουσείο. Μας υποδέχεται ο φύλακας με τον φακό. Τα παιδιά περιγράφουν τον χώρο. Η στολή του φύλακα,. το ρολόι , τα εκθέματα, η πινακίδα που δείχνει πώς πρέπει να κατευθυνθεί ο επισκέπτης του Μουσείου. Όταν ανοίγει η πόρτα του Μουσείου, γνωρίζουμε τους ανθρώπους που εργάζονται μέσα σε αυτό. Είναι η ταμίας, ο διευθυντής, η γραμματέας, ο συντηρητής, ο φύλακας και η ξεναγός. Τα παιδιά βοηθάνε ώστε να αντιστοιχίσουμε τις σωστές λέξεις με τις πινακίδες που βρίσκονται πλησίον των εργαζομένων του Μουσείου.

(Οι δημιουργοί του παραπάνω εκπαιδευτικού λογισμικού)

 

Παιχνίδι με τα αυτοκίνητα. Τα αυτοκίνητα είναι παρκαρισμένα στο πάρκινγκ. Ο οδηγός από το  κόκκινο αυτοκίνητο θα πρέπει να βρει την έξοδο ώστε να βγει από το πάρκινγκ. Τα παιδιά με τις κατάλληλες οδηγίες που δίνουν, βοηθούν ώστε ο οδηγός του αυτοκινήτου να παρακάμψει τα  άλλα εμπόδια και να μπορέσει να βγει. Έννοιες πάνω-Κάτω και πλάγια.

 

 

 

 

Ο Ρήγας Φεραίος. Από τις πιο σημαντικές μορφές του προεπαναστατικού αγώνας. Άνθρωπος φιλομαθής που του άρεσαν πολύ τα γράμματα και η εκμάθηση κι άλλων γλωσσών εκτός από τη μητρική του. Με τα λόγια του και τον σπουδαίο Θούριο εμψύχωσε τους Έλληνες που αποφάσισαν την επανάσταση. Δυστυχώς, δεν μπόρεσε να δει την πατρίδα του απελευθερωμένη και το όραμά του να γίνεται πραγματικότητα. Τα παιδιά βλέπουν σε εικονόλεξο και ακούνε την μουσική από το τραγούδι «Θούριος»:

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο αγώνας των Ελλήνων για ανεξαρτησία συγκίνησε και ανθρώπους που βρίσκονταν στο εξωτερικό και δεν ήταν Έλληνες. Αυτοί ονομάστηκαν Φιλέλληνες. Ένας από τους πιο σπουδαίους Φιλέλληνες ήταν ο λόρδος Μπάιρον. Καταγόταν από εύπορη οικογένεια. Θα μπορούσε να γίνει πολιτικός και να ζήσει μια καλή ζωή. Ωστόσο, διάλεξε τον δύσκολο δρόμο κι αυτό που έλεγε η καρδιά του. Αγαπούσε την ελευθερία και τη φύση. Ταξίδεψε στην Ελλάδα και κοντά στους αγωνιστές της επανάστασης. Τους έδωσε την περιουσία του και τον καιρό του. Η υγεία του κλονίστηκε και πέθανε από ελονοσία. Ως το τέλος της ζωής του παρέμεινε πιστός στα ιδανικά του.

 


Η 25η Μαρτίου είναι μια διπλή γιορτή. Μαζί με την εθνική επέτειο γιορτάζουμε τον ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Ο ‘άγγελος παραδίδει στην Παναγία τον κρίνο και της αναγγέλλει το χαρμόσυνο γεγονός της γέννησης του Χριστού.

 

Τώρα στον ευαγγελισμό της Θεοτόκου, υπάρχει το έθιμο να καταναλώνουμε μπακαλιάρο με σκορδαλιά. Έθιμο που διατηρείται από τα παλιά χρόνια. Ο μπακαλιάρος είναι ένα ψάρι που διατηρείται μέσα στο αλάτι και είναι φτηνός. Τα παλιά χρόνια που δεν υπήρχαν ψυγεία για να μπορούν να συντηρηθούν τα ψάρια, ο μπακαλιάρος υπήρξε μια φτηνή λύση. Από τότε, ο μπακαλιάρος με τη συνοδεία σκορδαλιάς έγινε μέρος της παράδοσης.

 

Ο πρώτος τσολιάς είναι ντυμένος χωρίς να του λείπει τίποτα. Τα παιδιά κάνουν συγκρίσεις με τους υπόλοιπους τσολιάδες που κάτι τους λείπει. Δραστηριότητα για την άσκηση της παρατηρητικότητας.

 

s

Τα παιδιά παρατηρούν και περιγράφουν τις σημαίες άλλων κρατών. Διαλέγουν αυτή που τους αρέσει και τη ζωγραφίζουν. Από κάτω από τη σημαία γράφουν το όνομα της χώρας.(Δραστηριότητα της νηπιαγωγού, Χριστίνας Καραπά)

 

 


 

Τα παιδιά μαθαίνουν για τα διαφορετικά είδη του Μουσείου. Περιγράφουν τα εκθέματα του κάθε Μουσείου και αναλόγως τοποθετούν την αντίστοιχη επιγραφή.

Μάρτιος 21, 2021

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ 16/3 ΕΩΣ 19/3/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 9:37 μμ


ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ «ΤΑ ΕΛΛΗΝΑΚΙΑ»

Δυο παιδιά , η Μαρία και ο Γιώργης, μεγαλώνουν μέσα στην Τουρκοκρατία. Ο Αγάς που εξουσιάζει το χωριό, μαζεύει τα λεφτά και τα προϊόντα των ντόπιων κατοίκων. Όλος ο ελληνικός πληθυσμός καταπιεζόταν από τον Αγά και δυσανασχετούσε. Κάποια στιγμή, ο Αγάς ζήτησε από τον Γιώργη να του φέρει φυλακισμένη μια γοργόνα που του βύθιζε τα πλοία μέσα στη θάλασσα. Ο Αγάς τον απειλεί ότι αν ο Γιώργης δεν εκτελέσει τη διαταγή θα πάρει για γυναίκα του την  αδερφή του Μαρία. Μπροστά σε αυτόν τον μεγάλο κίνδυνο ο Γιώργης πηγαίνει να φέρει την γοργόνα. Στη θάλασσα , η γοργόνα δεν ήταν εύκολο να την πιάσει. Η γοργόνα  ζητάει  από τον Γιώργη να επιστρέψει στο χωριό, επειδή η Μαρία κινδυνεύει. Ο Γιώργης γυρνάει πίσω στο χωριό  και μαθαίνει τι πραγματικά έχει συμβεί από ένα παγόνι με ανθρώπινη λαλιά. Θυμώνει πολύ και μαζί με τους συντρόφους ανεβαίνει στα βουνά μαζί με άλλους μαχητές  Η σπίθα της επανάστασης είχε ανάψει την φωτιά στις ψυχές των Ελλήνων.

 

Οι ήρωες του 1821. Επίδειξη των εικόνων στα παιδιά:

Ο  Παπαφλέσσας στο Μανιάκι

σαν γενναίο παλικάρι

του εχθρού τους στρατιώτες

πολεμούσε σαν λιοντάρι

Και ο Ρήγας ο Φεραίος

ήτανε κι αυτός γενναίος

καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή

παρά σαράντα χρόνια

σκλαβιά και φυλακή.

 

Λευτεριά για λίγο πάψε

να χτυπάς με το σπαθί

κι έλα σίμωσε και κλάψε

εις του Μπάιρον το κορμί

 

 

 

Με αρχηγό τους τον Κανάρη

της Ελλάδας το καμάρι

κυνηγούσαν στο γιαλό

κάθε πλοίο εχθρικό

 

Κι η ωραία η Μπουμπουλίνα

η ξακουστή η Λαρσκαρίνα

με το καράβι αρμένιζε

και τους εχθρούς φοβέριζε

Από τα κόκκαλα βγαλμένη

των Ελλήνων τα ιερά

και σαν πρώτα ανδρειωμένη

χαίρω ω χαίρε λευτεριά

 

 

Και οι άλλες οι Σουλιώτισσες

πιασμένες χέρι χέρι

με ένα γλυκό σκοπό

χόρεψαν με λύπη

του πόνου το χορό


Μα και τον γέρο του Μωριά

φοβόταν όλοι τους παιδιά

Κολοκοτρώνης φώναζαν

και όλοι οι εχθροί μας τρόμαζαν

 

 

Επίδειξη εικόνας με τον Ρήγα Φεραίο. Πληροφορίες για τη ζωή του Ρήγα. Άνθρωπος που αγωνίστηκε για την ελευθερία της Ελλάδας , αλλά δεν πρόλαβε να δει λεύτερη την πατρίδα του. Αγαπούσε τα γράμματα και έγραφε ποιήματα. Πολύγλωσσος. Υπήρξε μια σημαντική φυσιογνωμία που εμψύχωσε με τον Θούριο το επαναστατικό όραμα των Ελλήνων.

 

 

Τραγούδια για την 25η Μαρτίου:

-Μάνα μου τα Κλεφτόπουλα

-Ένα παλικάρι είκοσι χρονών

-Θούριος

 

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν και «διαβάζουν» την ελληνική σημαία. Αν ήταν λόγια η σημαία θα έγραφε ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ. Αντιστοίχιση των συλλαβών και σύγκριση στο μήκος των λωρίδων.

 

 

Δραστηριότητα σύγκρισης εικόνων και εντοπισμός των διαφορών. Ανάπτυξη λογικών συσχετισμών με χρήση των κατάλληλων ερωτήσεων

Μάρτιος 14, 2021

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ 4-3 ΕΩΣ 12/3/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 1:11 μμ

 

Εικονόλεξο με το τραγούδι για το Καρναβάλι. Συνδυασμός λέξεων και εικόνων. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι στις λέξεις μπορούν να αντιστοιχούν εικόνες και το αντίστροφο( το εικονόλεξο από τη σελίδα της Τάνιας Μάνεση)

 

Η  Αμυγδαλιά είναι το πρώτο δέντρο που ανθίζει και προαναγγέλλει τον ερχομό της Άνοιξης. Τα παιδιά ασκούνται στην παρατήρηση και περιγράφουν αυτά που βλέπουν. Από την ανυπόμονη Αμυγδαλιά παράγεται ο γευστικός καρπός του αμύγδαλου. Τα λευκά ή ροζ άνθη της Αμυγδαλιάς είναι από αυτά που ξεχωρίζουν.

 

 

Οι άνθρωποι πλάθουν ιστορίες για την Αμυγδαλιά. Η πρώτη είναι από την αρχαία ελληνική μυθολογία.

Ο μύθος της αμυγδαλιάς
Τα αρχαία χρόνια στην Ελλάδα, όπως και σήμερα, υπήρχαν αμυγδαλιές. Η αμυγδαλιά, πριν γίνει δέντρο ήταν γυναίκα. Ονομαζόταν Φυλλίς και ήταν θυγατέρα βασιλιά της Θράκης. Ο Δημοφών που ήταν γιος του Θησέα και επιστρέφοντας από την Τροία, ταξίδευε στο Αιγαίο με σκοπό να επιστρέψει στην Αθήνα. Κάποτε έφθασε στις ακτές της Θράκης, ίσως για να γλιτώσει από κάποια θαλασσοταραχή. Έτσι γνώρισε τη Φυλλίδα και παντρεύτηκαν. Όμως ο Δημοφών νοσταλγούσε την πατρίδα του, τους φίλους, τους συγγενείς και τον πατέρα του. Έτσι ζήτησε από τη νεαρή σύντροφό του να του επιτρέψει να ταξιδέψει για λίγο μέχρι την Αθήνα. Η κοπέλα διστακτικά δέχτηκε και τον παρακάλεσε να μην καθυστερήσει διόλου την επιστροφή του, μα να βρεθεί σύντομα πάλι κοντά της. Οι μήνες περνούσαν και η Φυλλίς αγωνιούσε για την τύχη του συντρόφου της. Τον περίμενε να γυρίσει ξανά με ανυπομονησία και στο μυαλό της έκανε σκέψεις πώς κάτι άσχημο είχε συμβεί στον Δημοφώντα. Μέρα με την μέρα  κόρη μαράζωνε και οι θεοί την λυπήθηκαν και την μεταμόρφωσαν σε όμορφο δέντρο, την Αμυγδαλιά. Ο Δημοφώντας δεν την είχε ξεχάσει. Καθώς επέστρεψε για να την βρει, δεν την πρόλαβε. Εκεί που είχαν χωρίσει, ο Δημοφώντας είδε να στέκεται ένα ψηλό ξεραμένο δέντρο χωρίς καρπούς και φύλλα. Ο νέος κατάλαβε τι είχε συμβεί και βγάζοντας μια κραυγή πόνου, με δάκρυα στα μάτια αγκάλιασε σφιχτά τον ξερό κορμό σαν να αγκάλιαζε το σώμα της αγαπημένης του. Και τότε, σαν από θαύμα, ζωή πλημμύρισε το άψυχο ξύλο και τα γυμνά κλαδιά του δέντρου στολίστηκαν με πανέμορφα μικρά λευκά άνθη.
 
Και ένας δεύτερος μύθος λέει ότι η Αμυγδαλιά ήταν ένα νέο, όμορφο, κορίτσι, που κατοικούσε σε ένα μεγάλο πύργο. Η μητέρα της, την είχε μονάκριβη και την αγαπούσε τόσο πολύ και τον χειμώνα δεν την άφηνε να βγει έξω για να μην κρυώσει. Η Αμυγδαλιά καθόταν τις χειμωνιάτικες ημέρες μέσα στη ζεστασιά του δωματίου της και πίσω από το τζάμι του παραθύρου της, έβλεπε τη βροχή να πέφτει, τον άνεμο να λυσσομανάει, το χιόνι να στροβιλίζεται και να ντύνει κάτασπρη τη γη. Μια μέρα ο Βοριάς, ο ψυχρός από τους ανέμους που φυσάνε τη γη, πέρασε έξω από το παράθυρο της Αμυγδαλιάς, την είδε και την ερωτεύτηκε.
 
Πως όμως θα ερωτευόταν και αυτή το Βοριά. Τριγυρνούσε θλιμμένος έξω από το παράθυρό της, ώσπου μια νύχτα σκέφτηκε να μεταμορφωθεί σε έναν όμορφο πρίγκιπα και μια μέρα πήγε έξω από το παράθυρό της. Τον είδε η Αμυγδαλιά και τον ερωτεύτηκε. Ο Βοριάς της ζήτησε να παντρευτούν και εκείνη δέχτηκε την πρόταση του, αλλά του είπε να περιμένει έως το καλοκαίρι γιατί το χειμώνα δεν την αφήνει η μητέρα της να βγει έξω.
 
Μια μέρα που έλειπε η μητέρα της από τον πύργο, ντύθηκε στα λευκά και βγήκε έξω για να συναντήσει τον πρίγκιπα της. Βγήκε τρέχοντας και αγκάλιασε το Βοριά. Ο Βοριάς την έσφιξε στην αγκαλιά του, αλλά ήταν τόσο παγωμένος και η Αμυγδαλιά τόσο άμαθη στο κρύο που πάγωσε το σώμα της. Εκεί φύτρωσε ένα δέντρο που πήρε το όνομά της και από τότε κάθε χειμώνα ντύνεται νυφούλα και βιάζεται αν συναντήσει τον αγαπημένο της Βοριά !
 

 

Η 8η Μαρτίου είναι η παγκόσμια ημέρα της Γυναίκας. Δεν είναι γιορτή, αλλά ημέρα μνήμης για όλες αυτές τις γυναίκες που αγωνίστηκαν για καλύτερες συνθήκες εργασίας, για καλύτερες αμοιβές και για λιγότερες ώρες εργασίας. Τα παιδιά βλέπουν γυναίκες των αρχών του 20ου αιώνα και μαθαίνουν τον λόγο για τον οποίο τιμούμε τις γυναίκες.

 

Τα παιδιά παρατηρούν και περιγράφουν πίνακες που είναι σχετικοί με την εποχή της Άνοιξης

 

Τα παιδιά παρατηρούν και μαθαίνουν για τις ονομασίες των λουλουδιών. Η βιολέτα, η βουκαμβίλια, το γεράνι, το γιασεμί, η ντάλια, οι πανσέδες και η πετούνια. Στο τέλος, τα παιδιά ψηφίζουν το καλύτερο λουλούδι. Αυτό που συγκεντρώνει τις περισσότερες ψήφους είναι η ντάλια.

 

Κάλαντα δεν έχουμε μόνο τα Χριστούγεννα, αλλά και τον μήνα Μάρτιο με τα χελιδονίσματα. Τα παιδιά φτιάχνουν ομοίωμα του χελιδονιού σε μια ξύλινη βάση και περιφέρονται από σπίτι σε σπίτι. Λένε τα χελιδονίσματα και παίρνουν κρασί, λεφτά, λάδι, αλεύρι από τους νοικοκύρηδες του σπιτιού. 

 

Ήρθε ήρθε χελιδόνα
ήρθε και άλλη μεληδόνα
κάθισε και λάλησε
και γλυκά κελάηδησε:

Μάρτη, Μάρτη μου καλέ,
και Φλεβάρη φοβερέ
κι αν φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις
καλοκαίρι θα μυρίσεις
Κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις
πάλιν άνοιξη θ’ ανθίσεις.

 

 

Εδώ, μπορείτε να ακούσετε τα χελιδονίσματα από το στόμα μικρών παιδιών:

 

 

 

 

Να και ο ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ με τα πολύχρωμα και μπαλωμένα ρούχα. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον δικό τους Αρλεκίνο, που αναζητά την Κολομπίνα του.

Το πάρτι του Άγγελου. Τα παιδιά διακρίνουν λεπτομέρειες από αυτά που φοράνε οι προσκεκλημένοι στο πάρτι. Οι ζώνες, το ύψος , οι κάλτσες, το χρώμα της μπλούζας και των μαλλιών, γίνονται αντιληπτά από τα παιδιά.

 

 

(Οι Χρυσές Σερπαντίνες του Ευγένιου Τριβιζά. Από τη σελίδα της Τάνιας Μάνεση)

 

 

 

 

Δραστηριότητα με την οποία τα παιδιά βρίσκουν το περίγραμμα που αντιστοιχεί στα αντικείμενα που υπάρχουν στην αριστερή στήλη.

 

 

Δραστηριότητα αντιστοίχισης. Τα παιδιά βρίσκουν τα αντικείμενα που ταιριάζουν μεταξύ τους.

 

 

 

Τα παιδιά παρατηρούν και περιγράφουν πίνακες ζωγραφικής που σχετίζονται με την γιορτή του καρναβαλιού:

 

 

 

Το Παραμύθι της Κατερίνας Τζαβάρα «Οι Χαρταετοί της Αγάπης». Έχει προηγηθεί μια συζήτηση με τα παιδιά για το κυρίαρχο έθιμο της Καθαράς Δευτέρας, το πέταγμα του χαρταετού.

 

Το έθιμο της σαρακοστής. Τα σαρακοστιανά εδέσματα και η έναρξη της νηστείας και η αποχή από την κατανάλωση του κρέατος. Τα εφτά πόδια της Σαρακοστής που αντιστοιχούν στις εφτά εβδομάδες μέχρι την μεγάλη χριστιανική γιορτή του Πάσχα. Κάθε εβδομάδα που περνάει, η κυρά Σαρακοστή χάνει ένα από τα πόδια της.

 

Δραστηριότητα αμφιπλευρικότητας. Τα παιδιά προσπαθούν να μαντέψουν το αριστερό και το δεξί των χεριών που βλέπουν σε φωτογραφίες.

Φεβρουάριος 7, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ 1/2 ΕΩΣ 5/2/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:57 πμ

Τα παιδιά εκδηλώνουν το  ενδιαφέρον για να μάθουν για τις χελώνες. Διατυπώνουν ερωτήσεις και απορίες για τις χελώνες. Με βάση τον αριθμό των ερωτήσεων και το περιεχόμενό τους τα παιδιά χωρίζονται σε πέντε ομάδες. Κάθε ομάδα λαμβάνει συγκεκριμένες ερωτήσεις και καλείται να τις παρουσιάσει στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Παρακάτω, οι ερωτήσεις που προέκυψαν από τα ίδια τα παιδιά και η κατάταξη αυτών των ερωτήσεων σε πέντε ομάδες.

 

Οι πληροφορίες που παρουσιάζει κάθε ομάδα είναι οι παρακάτω:

 

Α΄ ΟΜΑΔΑ:

-Οι χελώνες πίνουν από ποτάμια, λίμνες κι από το βρόχινο νερό που συγκεντρώνεται στις λακκούβες και τα ρυάκια 

-Νερό λαμβάνουν από τροφές και από την υγρασία των φύλλων

-Τρώνε φρέσκο και ξερό χόρτο. Τρώνε φυτά, άνθη, βατόμουρα, φράουλες και άλλα φρούτα.

-Έχουν  πνεύμονες και εισπνέουν-εκπνέουν

-Υπάρχει η πληροφορία ότι αναπνέουν με τη γλώσσα. 

 

Από το σύνολο των πληροφοριών, η ομάδα αποφασίζει να ελέγξει την ορθότητα της πληροφορίας ότι οι χελώνες αναπνέουν από τη γλώσσα. Η ερώτηση διαμορφώνεται ως εξής:

-Οι χελώνες αναπνέουν με τη γλώσσα ή τους πνεύμονες;

 

Β΄ΟΜΑΔΑ

-ξεκουράζεται στο καβούκι της όταν πηγαίνει μακριά

-Για να προστατευτεί βάζει πρώτα το κεφάλι της μέσα στο καβούκι και μετά τα πόδια

-Ζει στη θάλασσα, την έρημο και τον Βόρειο Πόλο

 

Οι καινούργιες ερωτήσεις που προκύπτουν είναι οι εξής:

-Οι χελώνες ζούνε στον Βόρειο Πόλο;

-Όταν ζούσαν δεινόσαυροι, υπήρχαν χελώνες;

-Υπάρχουν χελώνες εκεί που ζούνε σαύρες; 

-Υπάρχουν χελώνες εκεί που ζούνε άλογα; 

-Υπάρχουν χελώνες εκεί που ζούνε αράχνες; 

-Υπάρχουν χελώνες εκεί που ζούνε κουκουβάγιες; 

-Υπάρχουν χελώνες εκεί που ζούνε λιοντάρια; 

-Είναι οι χελώνες φίλες με τις καμήλες;

 

Γ’ ΟΜΑΔΑ

-Στην αρχή έχει πράσινο χρώμα και όταν γεράσει το χρώμα της χελώνας γίνεται καφέ

-Η δεύτερη ερώτηση » Γιατί έχει μικρά μάτια;» παραμένει χωρίς να έχει απαντηθεί.

Οι καινούργιες ερωτήσεις που προκύπτουν είναι:

-Είναι οι χελώνες ερπετά;

-Στην καινούργια ερώτηση προσθέτουμε και την παλιά αναπάντητη «Γιατί έχει μικρά μάτια;» 

 

Δ΄ ΟΜΑΔΑ

-Περπατά αργά , επειδή έχει βαρύ καβούκι

-Ζούνε πολλά χρόνια, επειδή έχουν χαμηλό μεταβολισμό, τρώνε υγιεινά και η καρδιά τους χτυπά αργά

 

Οι καινούργιες ερωτήσεις που προκύπτουν είναι οι εξής:

Τι είναι χαμηλός μεταβολισμός;

-Γιατί χτυπά χαμηλά η καρδούλα τους;

-Οι γορίλες ζούνε όσο και οι χελώνες;

 

Ε΄ ΟΜΑΔΑ

-Ζούνε μέσα στη θάλασσα

-Έχουν μικρά μάτια και για αυτό δεν τσούζουν

-Βγαίνουν έξω από τη θάλασσα και αναπνέουν

 

Οι καινούργιες ερωτήσεις που προκύπτουν είναι:

-Μήπως οι χελώνες μένουν μέσα στη θάλασσα;

-Οι χελώνες βγάζουν το κεφάλι τους έξω από τη θάλασσα για να  αναπνεύσουν;

 

 

 

 

Η ομαδοποίηση των ερωτήσεων. Τώρα, η σύνθεση των ομάδων αλλάζει. Το κάθε παιδί πρέπει να συνεργαστεί με διαφορετικά από την πρώτη φορά παιδιά για να παρουσιάσει τις πληροφορίες που έχει συλλέξει.

 

 

 

 

 

Επίδειξη καινούργιου υλικού-Νερομπογιές. Τα παιδιά μαθαίνουν για τον απλό τρόπο χρήσης του πινέλου και των χρωμάτων από το κουτάκι της νερομπογιάς. Ζωγραφίζουν σε ζευγάρια.

 

 

 

Αινίγματα. Γλωσσικό παιχνίδι για την ανάπτυξη της φαντασίας και εμπλουτισμού του λεξιλογίου των παιδιών.

 

Τον Χρόνο τoν μετράμε και με τα σύννεφα. Τα παιδιά κόβουν σύννεφα και αντιστοιχούν τον αριθμό με τα σύννεφα με τον αριθμό στο ρολόι. Προς κατασκευή του ρολογιού με σύννεφα διαφορετικών χρωμάτων.

 

 

Σταυρόλεξο. Τα παιδιά προσπαθούν να κάνουν τον συσχετισμό της εικόνας με την λέξη που αντιστοιχεί στην εικόνα. Η δραστηριότητα απαιτεί ένα πιο σύνθετο συλλογισμό για τα παιδιά που αντιγράφουν τις λέξεις.

 

 


Παιχνίδι με την χελώνα. Πάνω στην χελώνα είναι ενσωματωμένα κουμπιά με διάφορα σχήματα( κύκλος, αστεράκι, τετράγωνο, τρίγωνο). Κάθε παιδί μεμονωμένα καλείται να διακρίνει τα σχήματα και να πατήσει αυτό που του ζητείται.

 

 

Ο Βασίλης είναι ένα παιδί που σηκώνεται ένα πρωινό στο σπίτι του και αντικρίζει ένα δράκο σε μέγεθος γάτας. Η έκπληξη του είναι μεγάλη. Ο δράκος τρώει τις τηγανίτες  του και όλο και περισσότερο μεγαλώνει. Τον δράκο τον αντιλαμβάνεται μόνο ο Βασίλης που τρέχει ανήσυχος να το εκμυστηρευτεί στην μητέρα του. Η μητέρα του τον καθησυχάζει, λέγοντας ότι δεν υπάρχουν δράκοι. Γίνονται διάφορα, μέχρι που ο δράκος επανέρχεται στις διαστάσεις μιας μικρής γατούλας και ο Βασίλης νιώθει απαλλαγμένος από την παρουσία του και κατανοεί ότι αυτοί που  μεγαλώνουν σε μέγεθος το κάνουν για να τους προσέχουν.

 

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν για τον συμμαθητή τους που γιορτάζει.

 

 

 

Ο πρώτος  πίνακας με τις φωτογραφίες και τις ζωγραφιές των παιδιών για τις χελώνες. Ο δεύτερος πίνακας ζωγραφική με τέμπερες και με θέμα τον Χειμώνα. Τα παιδιά έχουν κόψει διάφορες φιγούρες που είναι σχετικές με την αποχή του Χειμώνα και  θα κολλήσουν πάνω στο χρωματιστό χαρτί του μέτρου.

Ιανουάριος 31, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΊΑ ΕΝΗΜΈΡΩΣΗ 25/1 ΕΩΣ 29/1/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 12:04 μμ

Αντλώντας στοιχεία από την ορθόδοξη παράδοση, το έθιμο με το φλουρί και την βασιλόπιτα έχει τις ρίζες της στην Καισαρεία της Μικράς Ασίας  και την εποχή του Μεγάλου Βασιλείου, στον οποίο οφείλει και το όνομα της.ήδη η Καισαρεία αναφέρεται στα κάλαντα της πρωτοχρονιάς. Σύμφωνα λοιπόν με τον μύθο, ο Αγ. Βασίλειος που ήταν δεσπότης στην περιοχή είχε να αντιμετωπίσει έναν έπαρχο που ασκούσε με τυραννικό τρόπο την εξουσία του. Ο Μέγας Βασίλειος για να αποτρέψει την λεηλασία της πόλης, αναγκάστηκε να υπακούσει στις προσταγές του έπαρχου και να ζητήσει από τον κόσμο να συγκεντρώσει τα λεφτά και τα χρυσαφικά προκειμένου να τα παραδώσει. Λέγεται ότι ο έπαρχος γοητεύτηκε από την μόρφωση του δεσπότη και δεν παρέλαβε το χρυσάφι. Τότε,  ο Αγ. Βασίλειος έπρεπε να επιστρέψει στους πιστούς τα πολύτιμα αντικείμενα που είχαν προσφέρει χωρίς να αδικήσει κανέναν . Σύμφωνα με τον μύθο, σκέφτηκε να φτιάξει μικρές πίτες, στις οποίες έβαλε ακριβοδίκαια λεφτά και χρυσαφικά που τα μοίρασε στους πιστούς. Στο νηπιαγωγείο, λοιπον, με την ευγενική προσφορά γονιού μοιράστηκαν τα βασιλοπιτάκια και το τυχερό παιδί παρέλαβε για δώρο ένα παραμύθι.

 

Διάταξη μέχρι πέντε στοιχεία. Με μια κούκλα μπαμπούσκα τα παιδιά προσπαθούν να πραγματοποιήσουν  σειροθέτηση  με κριτήριο το μέγεθος και το ύψος.

 

Διαβάστε όλο το άρθρο »

Ιανουάριος 24, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 18/1 ΕΩΣ 22/1/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:12 πμ

Ανανεώνουμε τα παιχνίδια. Λόγω κορονο’ι’ού δεν δίνονται όλα τα παιχνίδια στα παιδιά αλλά τμηματικά. Επιτραπέζια που ευνοούν το παιχνίδι σε ολιγομελείς ομάδες. Σχήματα, αριθμοί και κάρτες.

 

 

Παραμύθι για τις υποδιαιρέσεις του χρόνου! Τα παιδιά ακούνε για τα δευτερόλεπτα, για τα λεπτά, τις ώρες και τις ημέρες. Συσχετίζουν τους διαφορετικούς χρόνους με πράγματα που μπορούν να κάνουν τα ζώα που βρίσκονται εντός του ζωολογικού κήπου. Ακούνε για τους μήνες και τα χρόνια που περιλαμβάνουν δώδεκα μήνες. Όλα τα έμβια όντα στη γη έχουν μια ηλικία που εκφράζεται με έναν αριθμό.

Τρόποι που οι άνθρωποι μετρούσαν τον Χρόνο. Από τις φάσεις του φεγγαριού, στο ηλιακό ρολόι, στο εκκρεμές, την πυξίδα και το ρολόι.

 

 

Η προσπάθεια ενός κοριτσιού να δημιουργήσει το δικό του ημερολόγιο. Αντιδρά στον προγραμματισμένο ημερήσιο χρόνο και διεκδικεί περισσότερη ελευθερία για να ζήσει τον ελεύθερο χρόνο με τον τρόπο που αυτό επιθυμεί. Προσπαθεί, αλλά καταλαβαίνει ότι δύσκολα θα πετύχει το φιλόδοξο σχέδιό της! 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το Αριθμόδεντρο και το Γραμματόδεντρο. Στο Αριθμόδεντρο τα παιδιά χρωματίζουν μόνο τους αριθμούς. Στο Γραμματόδεντρο αποφεύγουν να χρωματίσουν τους αριθμούς. Άσκηση διάκρισης των αριθμών και γραμμάτων.

 

 

Δραστηριότητα αντιστοίχισης του αρχικού φωνήματος με την σωστή εικόνα.

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα μέλη της οικογενείας τους και συμπληρώνουν τον αριθμό στον κύκλο , που αντιστοιχεί στα μέλη της οικογένειας.

 

 

Τα παιδιά ακούνε και τραγουδούν το τραγούδι » Καστανάκια». Στο αρχείο ήχου ακούγεται η ομάδα των παιδιών να το τραγουδάει.

 

 

Παραμύθι » Ο βασιλιάς των αριθμών». Στην αριθμοχώρα οι αριθμοί μαλώνουν για αυτόν που πρέπει να ανακηρύξουν ως βασιλιά. Τα παιδιά ψηφίζουν. Ο αριθμός που λαμβάνει τις περισσότερες ψήφους είναι το 10.

Άσκηση λεπτής κινητικότητας. Τα παιδιά προσπαθούν να κάνουν κόμπο με το σχοινί.

 

 

Τα παιδιά παρακολουθούν βίντεο  σχετικό με την εποχή του Χειμώνα 

 

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν με τέμπερες στο καβαλέτο.

 

 

 

 

Ιανουάριος 17, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 11/1/ ΕΩΣ 15/1/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 10:30 πμ

 

Τα παιδιά μιλούν για το πώς πέρασαν τις διακοπές τους. Ο στολισμός του  δέντρου είναι μια πράξη που κυριαρχεί στην αφήγησή τους.

 

-Έπεσε σε ένα μεγάλο μπολ με μαρμελάδα. Μετά, το παιδί έκανε μπάνιο

-Παίζουν με παιχνίδια και συμμαζεύουν το δωμάτιό τους

-Βοηθάνε τους γονείς στις δουλειές του σπιτιού.

-Στολίζουν το χριστουγεννιάτικο δέντρο με κουδουνάκια και κορδέλες

-Σε αρκετά παιδιά ήρθε ο Άγιος Βασίλης. Δυο παιδιά λένε  ότι ο Άγιος Βασίλης τους ξέχασε!

.-Ένα παιδί βοηθούσε τον πατέρα του στις δουλειές.

( Ακολουθούν οι ζωγραφιές των παιδιών)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣΗ

Ένα παιδί αποχωρεί οριστικά από το νηπιαγωγείο. Τα παιδιά σε κύκλο μπορούν να του απευθυνθούν και να του πουν αυτό που θέλουν! Είναι η ώρα του αποχαιρετισμού. Τα παιδιά εύχονται » καλή τύχη», στο καινούργιο σχολείο που θα πάει και να κάνει νέους φίλους. Τα παιδιά δηλώνουν την αγάπη τους κι άλλα δυσκολεύονται να βρουν λόγια για να πουν. Κατόπιν, όλα τα παιδιά φτιάχνουν μια ωραία ζωγραφιά που θα συμπεριληφθεί σε ένα βιβλίο αναμνηστικό που θα δοθεί στο παιδί!!

 


 

ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ

Δομημένο υλικό για τη δραστηριότητα της έννοιας της ποσότητας. Το στρογγυλό σχήμα είναι σαν ένα κομμάτι μπιφτέκι. Καλούμε τα παιδιά να το συγκρίνουν με τα άλλα κομμάτια που είναι χωρισμένα σε μισά, σε τρία και σε τέσσερα. Αφού τα παιδιά πιστέψουν στην ισότητα των ποσοτήτων, κάνουμε συγκρίσεις με το ολόκληρο κομμάτι. Τα παιδιά δίνουν διαφορετικές απαντήσεις και λίγα είναι αυτά που θα απαντήσουν ότι σε όλα υπάρχει η ίδια ποσότητα.

 

Γεμίζουμε δύο ακριβώς όμοια ποτήρια με πράσινο χρωματισμένο νερό. Τα νήπια θα πρέπει να αντιληφθούν ότι μέσα στα δύο ποτήρια υπάρχει η ίδια ποσότητα νερού. Βλέπουν τη στάθμη του νερού που είναι ίδια και στα δύο ποτήρια. Τότε, μεταφέρουμε την ποσότητα νερού από το ένα ποτήρι σε ένα άλλο φαρδύτερο και πιο κοντό. Τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν αν η ποσότητα του νερού έχει μεταβληθεί και αν στα δύο ποτήρια υπάρχει διαφορετική ποσότητα. Συνήθως, τα παιδιά δυσκολεύονται να αντιληφθούν το αμετάβλητο των ποσοτήτων.

 

 

 

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Παραμύθι » Αριθμοχώρα εναντίον Γραμματοχώρας». Μέσα από το παραμύθι τα παιδιά προσπαθούν να κατανοήσουν ότι τα γράμματα και οι αριθμοί είναι εξίσου σημαντικά στις ζωές των ανθρώπων.Άλλα παιδιά θεωρούν ότι και τα δύο είναι σπουδαία  και  άλλα ισχυρίζονται ότι οι αριθμοί παίζουν μεγάλο ρόλο στη ζωή μας. Άλλα μιλάνε για την αξία των γραμμάτων. Η μεγαλύτερη κατηγορία των παιδιών δεν διαχωρίζει την αξία των γραμμάτων και των αριθμών. Μέσα από το παραμύθι είναι μια καλή ευκαιρία για να γίνει η διάκριση των αριθμών από τα γράμματα. Αυτός ο στόχος επιτυγχάνεται με το παρακάτω φύλλο εργασίας. Τα παιδιά πρέπει να χρωματίσουν μόνο τους αριθμούς και όχι τα γράμματα, ώστε να δημιουργηθεί ένας διάδρομος όπου ο βασιλιάς 9 θα πάει να συναντήσει τον βασιλιά Α. 

 

 

 

 

Παραμύθι και συζήτηση για την εκμάθηση καλών τρόπων συμπεριφοράς. Είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά αυτής της ηλικίας να κάνουν χρήση λέξεων , όπως » ευχαριστώ «, » παρακαλώ «, » συγγνώμη «, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη ενός κλίματος αλληλοκατανόησης μέσα στην σχολική τάξη.

 

 

Ο Προκόπης τρέχει και δεν φτάνει!! Για να μπορέσει να τακτοποιεί τις δουλειές του φέρνει στο σπίτι άλλους εννιά Προκόπηδες που αρχίζουν να τον βοηθούν στις δουλειές του σπιτιού. Στο τέλος είναι τόσο κουρασμένος που  αποκοιμιέται. Οι άλλοι Προκόπηδες τον κατακρίνουν. Αυτός, χαμογελά όπως στο όνειρο κι εξαφανίζει τους υπόλοιπους. Στα παιδιά αρέσει που ο Προκόπης  καταφέρνει να εξαφανίσει τους υπόλοιπους εννιά, παρόμοιους μ’ αυτόν, εαυτούς! Το δίδαγμα; Δεν κάνει πολλά που τον κουράζουν, αλλά λίγα που τ’ απολαμβάνει.

 

ΔΑΧΤΥΛΟΜΠΟΓΙΕΣ

Στην πρώτη φωτογραφία τα παιδιά μαθαίνουν για τη σωστή χρήση της δαχτυλομπογιάς. Στην δεύτερη εικόνα τα παιδιά ζωγραφίζουν. Κάποια που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με το συγκεκριμένο υλικό,  πειραματίζονται. 

 

 

ΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ «ΧΕΙΜΩΝΑΣ»

 

Προσπάθεια για να γράψουν τα παιδιά την λέξη » Χειμώνας».Η δραστηριότητα θα συνεχιστεί και την επόμενη εβδομάδα.

 

 

 

 

 

Ακούνε το τραγούδι με τίτλο » Χειμώνας » και μαθαίνουν να το τραγουδάνε! 

 

 

 

 

 

 

Παιχνίδι με τις κάρτες συναισθημάτων Πρώτα ατομικά, έπειτα παιχνίδι σε ζευγάρια και, τέλος, σε ομάδα τεσσάρων παιδιών!

 

 

 

 

Ψυχοκινητικές δραστηριότητες ευλυγισίας και ισορροπίας με ραβδάκια, κώνους, τουβλάκια και στεφάνια. Κατά την ώρα του διαλείμματος. 

 

Δεκέμβριος 24, 2020

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ 16/11 ΕΩΣ 23/12/2020

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 9:32 μμ

 

ΕΛΙΑ-ΛΙΟΜΑΖΕΜΑ-ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

 

Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης με επίδειξη εικόνων με ελαιόδεντρα, τον καρπό της ελιάς και το λιομάζεμα. Ο μήνας Νοέμβριος είναι παραδοσιακά ο μήνας κατά τον οποίο οι άνθρωποι μαζεύουν τις ελιές. Αυτές, τις βάζουν σε σακιά και τις μεταφέρουν στα ελαιοτριβεία. Με την κατάλληλη επεξεργασία του καρπού παράγεται το λάδι που χρησιμοποιούμε στο φαγητό και τις σαλάτες. Τέλος, γίνεται αναφορά στον μεγάλο ζωγράφο Βαν Γκογκ και τον πίνακα ζωγραφικής που έχει σαν θέμα του το λιομάζεμα.

 

 

 

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

 

Συζήτηση για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη

 

 

 

 

Πίνακας με τη διάκριση χειμερινών και καλοκαιρινών ρούχων

 

 

ΣΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΑ

Γίνονται επαναλήψεις των ονομασιών που έχουν τα χρώματα και τα σχήμετα. ;Hδη έχουμε προλάβει να  ασχοληθούμε με αυτές τις έννοιες κατά τη διάρκεια της δια ζώσης διδασκαλίας.

Ι

 

 

{Αναγνώριση σχημάτων σε αντικείμενα του περιβάλλοντος}

 

 

 

 

Διάκριση των ευθειών, τεθλασμένων και καμπύλων γραμμών.

 

 

 

Συγκρίσεις ως προς το μήκος

Βιωματική προσέγγιση στο μέγεθος των αντικειμένων-Εισαγωγή λέξεων μεγάλο-μέτριο-μικρό-Διατάξεις από το μεγαλύτερο στο μικρότερο με αντικείμενα που τα παιδιά διαλέγουν από το σπίτι τους.

 

 

Διατάξεις εικόνων με βάση τη σωστή τους χρονολογική σειρά

 

 

 

 

Έννοιες αντικριστά, ανάμεσα και δεξιά -αριστερά

 

 

Προσανατολισμοί  μπροστά , πίσω, αριστερά και δεξιά (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ)

 

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η τηλεκπαίδευση είναι μια καινούρια πραγματικότητα για τα παιδιά. Γίνεται επίδειξη εικόνων που αφορούν τους τρόπους επικοινωνίας. Η επικοινωνία στις ημέρες μας γίνεται με πολλούς τρόπους. Από το γράμμα στο φάκελο και στο ταχυδρομείο, μέχρι την εφημερίδα, το ραδιόφωνο, το τηλέφωνο, την τηλεόραση και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

 

 

 

 

 

 

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Τα τέσσερα βασικά συναισθήματα, της χαράς, της λύπης, του θυμού και του φόβου. Αναγνώριση και κατονομασία των συναισθημάτων.

Παιχνίδι «Λείπει ένα συναίσθημα και ποιό;»

Ακρόαση μουσικών μοτίβων και σύνδεσή τους με τα τα τέσσερα συναισθήματα. 

 

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ

Στα παιδιά γίνεται επίδειξη των αριθμητικών συμβόλων. Βρίσκουν στο δωμάτιο αντικείμενα μέχρι τον αριθμό πέντε. Ανάλογα με τον αριθμό που τους επιδεικνύεται, απομονώνουν τον αντίστοιχο αριθμό αντικειμένων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ψηφιακό υλικό από το G COMPRΙS. Δραστηριότητα για την ανάπτυξη της οπτικής μνήμης και σύνδεσης του αριθμητικού συμβόλου με την ανάλογη ποσότητα αντικειμένων στις κάρτες. Μέχρι τον αριθμό τρία.

 

 

 

 

 

Στο σταθμό των τρένων. Τα τρένα αναχωρούν και τα παιδιά πρέπει να συγκρατούν το σχέδιο και το χρώμα τους ώστε να τα εντοπίζουν όταν αυτά θα έχουν χαθεί από την οθόνη. Παραλλαγή της δραστηριότητας οπτικής μνήμης, το μέτρημα ενός τρένου. 

 

 

 

Στο πολυκατάστημα και στο παιχνιδοπωλείο. 

Στην πρώτη εικόνα. τα παιδιά βλέπουν τον αριθμό. Με βάση τον αριθμό λένε για την ποσότητα των αντικειμένων που πρέπει να τοποθετηθούν στα ράφια.

Στην δεύτερη εικόνα, τα παιδιά μετρούν τον αριθμό των αντικειμένων και τους αντιστοιχούν με τους σωστούς αριθμούς.

 

 

[Μαθηματικά Λεμονίδη]

 

 

 

 

{Διαδραστικός πίνακας της νηπιαγωγού Βιβής Γκραβέλη}

Αντιστοιχίσεις  αριθμητικών  συμβόλων και ποσότητας

 

 

 

Μπανάνες, πορτοκάλια και ποτήρια με χυμό. Τα παιδιά παρατηρούν προσεκτικά, τα εντοπίζουν και τα μετρούν. Παιχνίδι η χελώνα.

 

 

 

 

 

Εμπεριεχόμενα σχήματα, τα οποία τα παιδιά καλούνται να τα εντοπίσουν και να τα μετρήσουν. Διαλέγουν τον σωστό αριθμό. 

 

 

 

Αναπαραγωγή μιας σύνθεσης. Με βάση τη σειρά των χρωμάτων στα αριστερά, τα παιδιά προσπαθούν να την αναπαράγουν. Η δραστηριότητα εμπλέκει τα παιδιά στη διάκριση των χρωμάτων.

 

 

 

Παιχνίδι ο γερανός. Κατόπιν των οδηγιών από τα παιδιά , ο γερανός τοποθετεί τα σχέδια σε συγκεκριμένα σημεία του πίνακα. Δραστηριότητα για την εκμάθηση του πάνω, κάτω και αριστερά-δεξιά.

 

 

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Συμβατική φορά της ανάγνωσης. Δραστηριότητες για ανάγνωση των λέξεων από τα αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω.

 

 

 

 

{Ψηφιακό βιβλίο της Αθηνάς Αργυρίου}

Διάκριση του φωνήματος από το αρχικό γράμμα της λέξης

 

 

 

-Αντιγραφή της λέξης ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.

Αντιγραφή οριζοντίως και με κεφαλαία γράμματα

Αντιγραφή καθέτως και με πεζά γράμματα

 

 

 

 

 

Κύκλοι που αν ενωθούν, αποκαλύπτουν μια εικόνα. Με βάση αυτήν την εικόνα, τα παιδιά σχηματίζουν μια πρόταση.

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΠΑΙΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ

Ο ΚΛΟΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΣ

ΤΟ ΣΚΙΑΧΤΡΟ ΠΙΝΕΙ ΚΑΦΕ

ΤΟ ΨΑΡΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΙ

ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΖΑΡΙΑ

ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΤΑ ΠΑΙΡΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΣΟΣ, ΤΑ ΚΟΒΟΥΝ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ

Ο ΚΛΟΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΨΑΡΙ

ΤΟ ΑΡΚΟΥΔΑΚΙ ΗΤΑΝ ΜΠΑΛΑ

ΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ

 

 

[Πίνακας από την νηπιαγωγό Μάρκου Κλεοπάτρα) 

Για κάθε γράμμα αντιστοιχίζουμε μια συγκεκριμένη εικόνα. Κατόπιν, τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους αλφαβητάρι των Χριστουγέννων στο σπίτι τους. Σε κάθε σελίδα τέσσερα γράμματα. Το εξώφυλλο από το αλφαβητάρι είναι το παρακάτω:

 

 

 

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ

-Αρκουδάκι

Σαν τη νύφη στολισμένο

-Κάλαντα Χριστουγέννων

-Τρίγωνα κάλαντα

-Χιόνια στο Καμπαναριό

– Κάλαντα Πρωτοχρονιάς

-Πάει ο Παλιός ο Χρόνος

 

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

 

ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ ΑΠΌ ΑΣΗΜΟΧΑΡΤΟ

 

 

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ

 

ΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΔΩΡΟ

 

 

Η ΝΙΑΝΙΑ ΑΝΑΖΗΤΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ «ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ;»

 

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ «ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ»

 

 

ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

 

 

Κατέφτασε με τον μαγικό του σάκο! Βγάζει παιχνίδια από κει και σταματημό δεν έχει. Κάθε χρόνο η ίδια βαρετή ιστορία της έλευσης που συναρπάζει. Τα νήπια τον βλέπουν σαν ένα τεράστιο δώρο που μετακινείται από μέρος σε μέρος. Είναι πολύ μελετηρός! Διαβάζει αμέτρητα γράμματα με επιθυμίες, αλλά κανείς ποτέ δεν σκέφτηκε να του κάνει δώρο. Βάζει και γυαλιά, επειδή τα μάτια του κουράζονται με τα τόσα γράμματα που διαβάζει. Πού και πού ξεφουρνίζει το παράπονό του! Κανένας δεν τον θυμάται τις άλλες εποχές του χρόνου. Ήρθε φουριόζος για να το εκμυστηρευτεί στα παιδιά του νηπιαγωγείου. Αυτά ορκίζονται ότι τον είδαν από την οθόνη του δικού μου υπολογιστή. Τα ρώτησα για δεύτερη φορά για να μου το επιβεβαιώσουν! Όλα μου είπαν ότι τον είδαν και τον άκουσαν! ΄Ήταν λαλίστατος και δεν έμοιαζε με τον σιωπηλό Άγιο Βασίλη που είχαν στο μυαλό τους! Όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά είπαν ότι πιστεύουν στην ύπαρξή του και ότι τον αγσπούν για την γενναιόδωρη στάση του να μοιράζει αφειδώς δώρα! Εγώ δεν πρόλαβα να τον δω! Μπήκε απρόσκλητος στο σπίτι και ούτε ένα μελομακάρονο δεν πρόλαβα να του τρατάρω!!

 

 

Έρχονται  οι καλικάντζαροι να αναστατώσουν όλους τους νοικοκυραίους. Φυλαχτείτε! Τα παιδιά τους είδαν σαν σκιές και τους φαντάζονται σαν άκακους λύκους που πέρασαν μέσα από τη φωτιά! 

 

Μας αρέσει η τέχνη. Οι παρακάτω πίνακες ζωγραφικής έχουν χριστουγεννιάτικη θεματολογία. Τα παιδιά περιγράφουν αυτό που βλέπουν.(Πηγή:Aντικλείδι)

Copyright Victoria and Albert Museum / Supplied by The Public Catalogue Foundation

(c) Wolverhampton Arts and Heritage; Supplied by The Public Catalogue Foundation

 

Κάποιες εικόνες ονειρικές που βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν τη φαντασία: 

 

 

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ! ΜΕ ΥΓΕΙΑ!

©2021 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων