Το νέο ύφος των θεμάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2018

Του Στράτου Στρατηγάκη, Μαθηματικού – Ερευνητή

Με την ολοκλήρωση του κυρίως μέρους των πανελληνίων εξετάσεων μπορούμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα για τα θέματα, το βαθμό δυσκολίας τους και την έκταση της ύλης που κάλυπταν. Τα συμπεράσματα αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τους υποψηφίους ως οδηγός για τις εξετάσεις της επόμενης χρονιάς, ώστε η μελέτη τους να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Βέβαια στην Ελλάδα ζούμε και μπορεί του χρόνου να αλλάξει το στυλ των θεμάτων, χωρίς καμία προειδοποίηση, αλλά η τάση που παρατηρείται τα δύο τελευταία χρόνια καλό θα είναι να παγιωθεί.  Συνέχεια του άρθρου ‘Το νέο ύφος των θεμάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2018’ »

Μύθοι και πραγματικότητα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Τι είναι πραγματικά οι Πανελλαδικές;

Τα παιδιά δεν τρέμουν τις ίδιες τις εξετάσεις αλλά τη στάμπα του αποτυχημένου που θα τους κολλήσουμε σε περίπτωση που δεν τα πάνε καλά.

 Μύθος 1ος: Οι πανελλαδικές εξετάσεις κάνουν κακό στην ψυχική υγεία των υποψηφίων

Πραγματικότητα: Γενικά οι εξετάσεις αν διατηρούν το νόημα και την βαρύτητα που πρέπει να έχουν δεν μπορούν βλάψουν τους μαθητές. Επικίνδυνη για την ψυχική υγεία των μαθητών είναι η αναγωγή των εξετάσεων σε απόλυτο καθοριστικό γεγονός στη ζωή των μαθητών και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα όπου όλα γυρίζουν στον αστερισμό των εξετάσεων. Γονείς και φροντιστές  βρίσκονται στα όρια εγκεφαλικού. Μια ολόκληρη χώρα  ασχολείται με τις πανελλαδικές εξετάσεις ως πρώτο θέμα στα κανάλια και τις μετατρέπει σε άκρως ψυχοφθόρα διαδικασία. Τα παιδιά δεν τρέμουν τις ίδιες τις εξετάσεις αλλά τη στάμπα του αποτυχημένου που θα τους κολλήσουμε σε περίπτωση που δεν τα πάνε καλά. Τα μάτια μιας ολόκληρης κοινωνίας που είναι καρφωμένα πάνω στις επιδόσεις τους τρέμουν.  Συνέχεια του άρθρου ‘Μύθοι και πραγματικότητα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.’ »

Πανελλαδικές εξετάσεις. Η διαδικασία βαθμολόγησης των γραπτών και οι συστάσεις του ΥΠΠΕΘ προς τους βαθμολογητές.

Οι διαδικασίες μέσα στα βαθμολογικά Κέντρα

Η Επιτροπή κάθε Βαθμολογικού Κέντρου μετά την παραλαβή των γραπτών κάθε μαθήματος από τις οικείες ΕΕΔΔΕ, αφού καταγράψει σε σχετική κατάσταση τον αριθμό των γραπτών που παρέλαβε από κάθε Λύκειο – Εξεταστικό Κέντρο, αναμειγνύει τα γραπτά των Λυκείων, τα ταξινομεί κατά 25 σε φακέλους στην πλάτη των οποίων αναγράφεται ο τίτλος του μαθήματος και τα τοποθετεί στον ειδικό χώρο που έχει προετοιμάσει για πρώτη βαθμολόγηση. Εφιστάται η προσοχή στα μέλη της Επιτροπής του Β.Κ., ώστε σε κάθε περίπτωση κάθε 25άδα γραπτών να περιλαμβάνει γραπτά διαφορετικών σχολείων προέλευσης. Με ευθύνη των ίδιων των προέδρων των Β.Κ. πρέπει να εξασφαλίζεται το πλήρες ανακάτεμα των τετραδίων, ώστε να μην ταυτοποιείται σε καμία περίπτωση η προέλευση των γραπτών. Συνέχεια του άρθρου ‘Πανελλαδικές εξετάσεις. Η διαδικασία βαθμολόγησης των γραπτών και οι συστάσεις του ΥΠΠΕΘ προς τους βαθμολογητές.’ »

Νόμος 4547/2018. «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».

Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, ο νόμος “Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις”. (ΦΕΚ A’ 102,  12-06-2018)

Ο νόμος σε μορφή pdf εδώ

Μπορείτε επίσης να διαβάσετε επιλεκτικά τα άρθρα που σας ενδιαφέρουν (120 συνολικά) με τη βοήθεια των παρακάτω συνδέσμων:

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4547
Συνέχεια του άρθρου ‘Νόμος 4547/2018. «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».’ »

Τα σχόλια της ΕΜΕ για τα θέματα Πανελλαδικών στα Μαθηματικά Προσανατολισμού 2018.

ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018

Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Τα σχόλια της ΕΜΕ για τα θέματα Πανελλαδικών 2018 στα Μαθηματικά Προσανατολισμού
Συνέχεια του άρθρου ‘Τα σχόλια της ΕΜΕ για τα θέματα Πανελλαδικών στα Μαθηματικά Προσανατολισμού 2018.’ »

Θέματα και απαντήσεις πανελλαδικών εξετάσεων 2018 στα Μαθηματικά

Στη σελίδα αυτή αναρτώνται τα θέματα πανελλαδικών 2018 στα Μαθηματικά, καθώς επίσης οι λύσεις τους και ο σχολιασμός τους από την ΟΕΦΕ.

Ευχόμαστε σε όλους τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων 2018, Καλή επιτυχία! Συνέχεια του άρθρου ‘Θέματα και απαντήσεις πανελλαδικών εξετάσεων 2018 στα Μαθηματικά’ »

Η θετική στάση απέναντι στα μαθηματικά ως παράγοντας επιτυχίας στο μάθημα αυτό.

Για πρώτη φορά, επιστήμονες στις ΗΠΑ, μελετώντας και νευροαπεικονιστικά τον εγκέφαλο μαθητών δημοτικού, επιβεβαίωσαν ότι η θετική ψυχολογική στάση και προδιάθεση ενός παιδιού απέναντι στα μαθηματικά, παίζει ρόλο-κλειδί, εξίσου σημαντικό με τη νοημοσύνη, στο αν θα έχει καλές σχολικές επιδόσεις σε αυτό το μάθημα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Λανγκ Τσεν του Τμήματος Ψυχιατρικής και Συμπεριφορικών Επιστημών της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό ψυχολογίας «Psychological Science», εντόπισαν το «κύκλωμα» του εγκεφάλου που συνδέει τη θετική στάση απέναντι στα μαθηματικά με την επιτυχία σε αυτό τον τομέα. Συνέχεια του άρθρου ‘Η θετική στάση απέναντι στα μαθηματικά ως παράγοντας επιτυχίας στο μάθημα αυτό.’ »

Πιο χαμηλά ο πήχυς της μάθησης στο σχολείο.

Τα μαθήματα για το σχολικό έτος ολοκληρώθηκαν, όμως οι ενδοσχολικές εξετάσεις είναι… παιχνιδάκι. Η διαδρομή των μαθητών στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι ανεμπόδιστη, καθώς ο πήχυς της προαγωγής ή απόλυσης έχει χαμηλώσει ιδιαίτερα. Ένας μαθητής μπορεί να προαχθεί ακόμη και με βαθμούς κάτω από τη βάση σε κρίσιμα μαθήματα, ενώ οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας την τελευταία τριετία έχουν μειώσει τα υπό εξέταση μαθήματα στο τέλος της σχολικής χρονιάς στο γυμνάσιο. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εξετάζει τη μείωση των υπό εξέταση μαθημάτων στο τέλος της χρονιάς και για την Α΄ και Β΄ του Λυκείου. Συνέχεια του άρθρου ‘Πιο χαμηλά ο πήχυς της μάθησης στο σχολείο.’ »

Δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια εκμάθησης του Λογισμικού GeoGebra.

Το GeoGebra είναι ένα δωρεάν λογισμικό μαθηματικών που χρησιμοποιείται από καθηγητές Μαθηματικών και μαθητές στις αίθουσες διδασκαλίας σ’ όλο τον κόσμο. Συνδέει τη γεωμετρία, την άλγεβρα, τις γραφικές παραστάσεις, τη στατιστική, τις πιθανότητες, τους πίνακες και τα υπολογιστικά φύλλα σε ένα ενιαίο λογισμικό πακέτο. Συνεχώς ενημερώνεται με νέες δυνατότητες και κυκλοφορεί σε νέες εκδόσεις. Έχει κερδίσει πολλά βραβεία εκπαιδευτικού λογισμικού ανά τον κόσμο. Συνέχεια του άρθρου ‘Δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια εκμάθησης του Λογισμικού GeoGebra.’ »

Πανελλαδική έρευνα 2018 για την εκπαίδευση στη χώρα μας

Πανελλαδική έρευνα της Global Link  ενόψει της απονομής των Education Leaders Awards 2018.

Αντικειμενικό αλλά όχι δίκαιο θεωρούν στην πλειονότητά τους οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, ενώ εκφράζουν επιφυλάξεις για το αν θα ωφελήσουν τελικά την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας οι συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ που βρίσκονται σε εξέλιξη σε αρκετές περιοχές.

Συνολικά, τα σημαντικότερα προβλήματα που αναγνωρίζουν σήμερα οι εκπαιδευτικοί στον χώρο της παιδείας είναι η έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού (71%), η υποχρηματοδότηση (66%) και η έλλειψη αξιολόγησης και οι ελλιπείς υποδομές (44%). Ακόμη το 97% απαντάει ότι οι κυβερνήσεις στην Ελλάδα ασχολούνται με τα προβλήματα της νεολαίας «καθόλου ή λιγότερο από όσο πρέπει». Συνέχεια του άρθρου ‘Πανελλαδική έρευνα 2018 για την εκπαίδευση στη χώρα μας’ »