Σχόλια της Μαθηματικής Εταιρίας για τα θέματα Πανελλαδικών 2015 στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης.

EME

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της ΕΜΕ

Ειδικά Σχόλια

Θέμα Α: Θεωρία

Θέμα Β: Ελέγχονται βασικές γνώσεις του κεφαλαίου των Μιγαδικών Αριθμών.

Θέμα Γ: Εξετάζεται μεγάλο μέρος της Ανάλυσης. Τα ερωτήματα Γ3 και Γ4 είναι αυξημένης δυσκολίας.

Θέμα Δ: Τα ερωτήματα Δ1 και Δ2 παρότι αναφέρονται σε συναρτήσεις και διαδικασίες που είναι γνωστές στους μαθητές θα δυσκολέψουν αρκετούς από τους υποψηφίους. Τα ερωτήματα Δ3 και Δ4 θεωρούνται μεταξύ των δυσκολότερων των τελευταίων ετών.

Γενικά Σχόλια

  • Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης.
  • Ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων.
  • Υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία. Το ποσοστό των ερωτημάτων αυξημένης δυσκολίας είναι μεταξύ των υψηλότερων συγκρινόμενο με τα θέματα των προηγουμένων ετών.
  • Τα θέματα χαρακτηρίζονται ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών.

Πηγή: Ελληνική Μαθηματική Εταιρία

Χωρίς σχόλια

  1. Κατά τη γνώμη μου τα φετινά θέματα Μαθηματικών Κατεύθυνσης είναι κυρίως για έμπειρους και καλά διαβασμένους Μαθηματικούς και λιγότερο για μαθητές Γ’ Λυκείου. Τα σύνθετα και δύσκολα ερωτήματα ήταν πολύ περισσότερα απ ότι χρειαζόταν και επιπλέον για την απάντησή τους δεν ήταν αρκετός ο χρόνος των τριών ωρών. Διαμαρτύρομαι ως Μαθηματικός για τις επιλογές της φετινής επιτροπής εξετάσεων στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης αλλά και την τακτική που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια ως προς τη δυσκολία των θεμάτων στο μάθημα αυτό. Αυτή η τακτική έχει ως αποτέλεσμα να απογοητεύονται τα παιδιά, να φοβούνται τα Μαθηματικά και να στρέφονται σε επιστημονικά πεδία που δεν περιέχουν αυτό το μάθημα. Δεν είναι ανάγκη κάθε χρόνο, τα Μαθηματικά κατεύθυνσης να έχουν τόσο μεγάλο ποσοστό αποτυχίας. Καλό είναι τα ερωτήματα να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς υπερβολές, με καλή διακριτική ικανότητα και ταυτόχρονα βατά, προσαρμοσμένα στο επίπεδο των μαθητών. Επιπλέον η έκτασή τους να είναι ικανοποιητική και ο χρόνος των τριών ωρών να είναι αρκετός για την επεξεργασία τους από το μέσο μαθητή.

  2. Μπράβο σας κύριε Γλαβά για τις απόψεις σας και τη δημόσια διαμαρτυρία σας. Εγώ μάλλον έγραψα κάτω από τη βάση, όμως ήμουν καλή μαθήτρια στα Μαθηματικά. Πρόλαβα να επεξεργαστώ μόνο τα τρία από τα τέσσερα θέματα. Στο 3ο δυσκολεύτηκα και στο 2ο μπερδεύτηκα.
    Παναγιώτα, μαθήτρια Γ’ Λυκείου.

Τα σχόλια είναι κλειστά.