Τα γράμματα μας παιδεύουνε, μας κάνουν να σκεφτόμαστε, να ξεζουμίζουμε το μυαλό μας. Χρειάζονται όμως για τόσα πολλά πράγματα! Ετσι, στην τάξη μας βάλαμε σκοπό να τα παιδέψουμε κι εμείς. Τα μετράμε, τα γράφουμε, τα παίζουμε, τα κρύβουμε, τα φωνάζουμε…με το μπόουλινγκ, την τόμπολα, τη λεξόπολη, τις δεκάδες, τις ομάδες μας, τα ποιήματα της Ανοιξης και τόσα άλλα

P1130188 P1130189 P1130190

Μας αρέσουν πολύ και έχουν πάρα πολλές επιλογές:

ABCyaΑφού μπείτε στο πρώτο παιχνίδι, επιλέγετε το Grade K, κυρίως.

IXL Maths  _2015-05-05_18-25-19Από το δεύτερο ψηφιακό παιχνίδι επιλέγετε το Preschool  ή  Kindergarden

Επίσης κατεβάζετε το Tuxmath, πολύ καλό παιχνίδι για τα μαθηματικά.

Από το 1886 στο Σικάγο, στα 1936 στη Θεσσαλονίκη. Οι αγώνες των εργατών για καλύτερο ωράριο, συνθήκες εργασίας, ημερομίσθιο. Κι η εργατική πρωτομαγιά να μας τα θυμίζει όλα αυτά και να μας δίνει το κουράγιο και το παράδειγμα (δείτε εδώ κι εδώ).

Κι ο ποιητής εμπνευσμένος από την τραγική μάνα που θρηνεί πάνω από το δολοφονημένο σώμα του παιδιού της (κατά τις διαμαρτυρίες των καπνεργατών στη Θεσσαλονίκη), γράφει τον Επιτάφιο (όλοι οι στίχοι, εδώ), από όπου και τα γνωστά μελοποιημενα λόγια:

«Μέρα Μαγιού μου μίσεψες
μέρα Μαγιού σε χάνω
άνοιξη γιε που αγάπαγες
κι ανέβαινες απάνω

Στο λιακωτό και κοίταζες
και δίχως να χορταίνεις
άρμεγες με τα μάτια σου
το φως της οικουμένης

Και μου ιστορούσες με φωνή
γλυκιά ζεστή κι αντρίκεια
τόσα όσα μήτε του γιαλού
δεν φτάνουν τα χαλίκια

Και μου `λεγες πως όλ’ αυτά
τα ωραία θα `ν’ δικά μας
και τώρα εσβήστης κι έσβησε
το φέγγος κι η φωτιά μας» Γιάννης Ρίτσος

P1130184 Σε λίγο καιρό φθάνει η γιορτή της μητέρας. Σχεδιάσαμε λοιπόν ένα ιστόγραμμα σχετικό με τα όσα θέλουμε να συμπεριλάβουμε στη γιορτή. Τα ιεραρχήσαμε, τα αναθέσαμε (με λάχνισμα) σε συγκεκριμένα παιδιά, επιλέξαμε ο καθένας τις υποχρεώσεις του και συμφωνήσαμε να ΜΗΝ ΠΟΥΜΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ στους γονείς.

΄Εκπληξη λοιπόν για τις μαμάδες που θα έρθουν ένα πρωί στο νηπιαγωγείο για να γιορτάσουνε μαζί με τα παιδιά τους.

P1130182 P1130183

Παίζουμε με το αλφάβητο.

Είναι το νέο μας πρότζεκτ που θα μας απασχολήσει από δω κι εμπρός. Δουλεύουμε κατά ομάδες και μετρούμε τις λέξεις που ανακαλύπτουμε. Επειδή όμως η καταμέτρηση είναι κοπιαστική κάθε φορά, γι” αυτό μετράμε τις δεκάδες και τις σημειώνουμε… σε επόμενο αρθρο θα σας εξηγήσουμε.

Σχετικά με την ψηφιακή εκμάθηση του αλφαβήτου η πιο επιτυχημένη σειρά είναι της Εκπαιδευτικής τηλεόρασης με τίτλο «ένα γράμμα μια ιστορία». Ενα από τα βιντεάκια είναι και το παρακάτω:

Επίσης, καλά βιντεάκια είναι και τα εξής:

Γραμματισμός, συνθετική ικανότητα, απόδοση λεπτομέρειας, χρήση διαφορετικών υλικών, πρωτοτυπία, εισαγωγή τίτλου του έργου, χρήση ποικιλίας χρωμάτων, πρωτότυπες μαθηματικές αναπαραστάσεις (με υψηλό βαθμό δυσκολίας): είναι μερικά από τα έργα των παιδιών της τάξης μου.

2015-03-23 Ενημερώθηκαν πρόσφατα

Η αγαπημένη μας ποίηση έχει κάθε χρόνο τη γιορτή της στις 21 Μάρτη. Φέτος όμως, λόγω της 25ης Μαρτίου θα ..μεταθέσουμε την ημερομηνία εορτασμού της το Μάη οπότε και θα οργανώσουμε έναν διαγωνισμό ποίησης με κριτές τις μητέρες των νηπίων (θα το οργανώσουμε μετά το Πάσχα). Ετσι, θα γιορτάσουμε τη γιορτή της Μητέρας και τη γιορτή της Ποίησης μαζί!

Η παγκόσμια ημέρα της ποίησης μας θυμίζει τους ποιητές και τη δύναμη του λόγου, είναι μια πολύ σημαντική γιορτή!

Ενα όμορφο βιντεάκι σχετικά με αποφθέγματα για την ποίηση μας έρχεται από τις Σέρρες και είναι το παρακάτω:

Διαβάστε εδώ σχετικά με τις εκδηλώσεις και με την ιστορία της καθιέρωσης της γιορτής αυτής.

Ποιητική ανάγνωση. (Milton Avery, 1957)

Ο πιο ωραίος τρόπος για να γιορτάσουμε το Πάσχα είναι ένα έθιμο, οι Λαζαρίνες ή αλλιώς Λαζαρικά κάλαντα. Εϊναι ένα έθιμο από την εκκλησιαστική μας παράδοση μια και αναφέρεται στο γεγονός της ανάστασης του Λαζάρου, γι αυτό και συμβαίνουν το πρωί του Σαββάτου του Λαζάρου.

Το έθιμο:

Το πρωί του Σαββάτου κορίτσια, ντυμένα με τα καλά τους τα ρούχα, στολισμένα με πολλά λουλούδια και πολύχρωμες κορδέλες  (όπως περιγράφονται «οι Λαζαρίνες» από την Άννα Τριανταφυλλίδου στα Μακεδονικά ηθογραφήματα «Άλλοι καιροί») γυρνούν από σπίτι σε σπίτι αναγγέλλοντας «ήρθε Λάζαρος, ήρθαν τα Βάγια ήρθ’ η Κυριακή που τρων τα ψάρια….Κρατούνε στολισμένα καλαθάκια που μέσα έχουν λουλούδια, αυγά και λαζαράκια. Οι νοικοκυρές θα γεμίσουν τα καλαθάκια με αυγά (στην παράδοση) που θα βάψουν την Κόκκινη- Μ. Πέμπτη. Σήμερα βέβαια μας δίνουν χρήματα και γλυκά.

ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ

Ήρθε ο Λάζαρος ήρθαν τα βάγια
ήρθε η Κυριακή που τρων τα ψάρια.
Σήκω Λάζαρε και μην κοιμάσαι
ήρθε η μάνα σου από την Πόλη
σου ’φερε χαρτί και κομπολόι (καλαμάρι)
γράψε Θόδωρε γράψε Δημήτρη
γράψε Λεμόνα και κυπαρίσσι
οι κοτούλες σας αυγά γεννούνε
δώστε μας και μας κανα αυγουλάκι
να χαρούμε κι εμείς λιγάκι.

Το Λάζαρο-το Λάζαρο
τ’ αυγό το καλαθάκι
το καλαθάκι θέλει αυγό
κι τσέπες μας κακόσες.
Εμείς εδώ δεν ήρθαμε
να φάμε και να πιούμε
αλλά σας αγαπήσαμε
κι ήρθαμε να σας δούμε.
Και του χρόνου.

Τι θα κάνουμε εμείς

Εμείς με τα παιδιά στο νηπιαγωγείο θα επισκεφτούμε το 2ο Δημοτικό Σχολείο και συγκεκριμένα την Δ” τάξη της κ. Ράνιας  που θα μας υποδεχτεί και θα μας δώσει το μπουναμά μας για τα κάλαντα. Τα παιδιά θα είναι στολισμένα με στεφάνια στο κεφάλι (τα αγόρια με δάφνινο στεφάνι και τα κορίτσια με δάφνινο στεφάνι με λουλουδάκια). Τα κορίτσια θα κρατούνε καλαθάκι στολισμένο με λουλούδια και κορδέλες, ενώ τα αγόρια θα κρατούνε λαζαράκια που θα τα φτιάξουμε στην τάξη. Τα παιδιά θα είναι ντυμένα με παραδοσιακές στολές ή με τα καλά τους ρουχάκια.

Πληροφορίες εδώ, κι εδώ. Δείτε κι εδώ.

 

 

Ενα όμορφο βίντεο  που περιγράφει πολύ παραστατικά το έθιμο, είναι αυτό της Δόμνας Σαμίου: