Καλή χρονιά σε όλους.

 

Κι αν τα πράγματα πάνε…χειρότερα,

εμείς οι εκπαιδευτικοί

είμαστε εδώ για να τα κάνουμε καλύτερα!

1493240_692957367392486_2073844098_n

Σεπ 15
13

Ξεκινάμε έχοντας τη σκέψη μας σε άλλες χώρες, άλλους λαούς, άλλα παιδιά που αυτήν την περίοδο υποφέρουν:

Η ώρα του μαθήματος:

Παλαιστίνη

πηγή

Και το διάλειμμα:

(Ας δούμε μερικές εικόνες από αυλές σχολείων ανά τον κόσμο)

Μογγολία

Σιέρα Λεόνε

perierga.gr - Διάλειμμα στα προαύλια σχολείων του κόσμου!

Να’ι’ρόμπι, Κένυα

perierga.gr - Διάλειμμα στα προαύλια σχολείων του κόσμου!

Διαβάστε περισσότερα: Διάλειμμα στα προαύλια σχολείων του κόσμου! – iPaideia.gr

…Του Οδυσσέα Ελύτη

Είναι το ποιήμα που μας εμπνέει για το καλοκαίρι, οι στίχοι του μας αρέσουν και τους δραματοποιούμε. Ταιριάζουν με τη διάθεσή μας να θυμόμαστε τη χρονιά που πέρασε, τα κατορθώματά μας, τις αλλαγές μας, το μεγάλωμά μας.

Κι ένας μικρός μαθητής του νηπιαγωγείου μας, εμπνεόμενος από το στίχο «..και τι να πρωτοθυμηθώ..» του ποιητή, μου είπε:

«-Κυρία, κι εγώ όταν ξεφυλλίζω το βιβλίο της ποίησης και την «κουκουβάγια» θα θυμάμαι το νηπιαγωγείο!»

Τι καλύτερο για μένα!

 

Τηλεφωνικοί μαραθώνιοι, συζητήσεις παρέα με καφεδάκι στο δημοτικό, πρόβες, πάνε – έλα με μια στάση στο πάρκο για παιχνίδι,  βέτο των παιδιών για τα τραγούδια που θα χορέψουν, ράψιμο -κόψιμο σκηνικών, αγκαλιές μεταξύ παιδιών, παρεξηγήσεις: όλα τα είχε η συνταγή της συνεργασίας με την τετάρτη τάξη. Ολες οι παραπάνω ..ζυμώσεις οδήγησαν στην κοινή παράσταση της Πέμπτης 4 Ιουνίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου δημοτικού σχολείου.

Η συνταγή πάντα πετυχημένη!

P1130376

 

 

Τώρα τους περιμένουμε να έρθουν κι εκείνοι στην τάξη μας:

Τους αφιερώνουμε το παρακάτω τραγούδι με την «παράκληση»να το χορέψουν στην τάξη τους, όπως χόρεψαν και στην παράσταση:

 

Τι είναι το διαδίκτυο; πώς έρχεται σε μας; Πού πάνε τα καλώδια; Πώς έρχεται μέσα στην τάξη το ρεύμα;

Είναι ερωτήματα που τέθηκαν ξαφνικά και έπρεπε να απαντηθούν. Μετά λοιπόν από ….αυτοπρόσωπη παρατήρηση, συνδέσαμε κι εμείς τα δικά μας καλώδια και φέραμε στο νηπιαγωγείο το ρεύμα!

P1130283 P1130282 P1130281 P1130284

Η Ροδιά μας διδάσκει την έννοια του εθελοντή, της προσφοράς, της αλληλοβοήθειας, της φιλίας, της αλήθειας. Στην τάξη επεξεργαστήκαμε το κείμενο και από τότε γίναμε όλοι εθελοντές! Φτιάξαμε και μια αφίσα-δώρο για την Δ τάξη που περιείχε όλα τα παραπάνω μηνύματα!

 P1130279

Η δεύτερη συνάντησή μας με τη Δ” τάξη ήταν πολύ διδακτική! Παρακολουθήσαμε το μάθημα της Γλώσσας, όπου τα παιδιά της τετάρτης κάνανε ανάγνωση και μετά συζητούσανε σχετικά με το διαδίκτυο και το ίντερνετ. Κατά σύμπτωση, είχαμε κι εμείς αναφερθεί την προηγούμενη μέρα στο ίδιο θέμα και έτσι μερικά νήπια συμμετείχαν κι εκείνα στη συζήτηση, εκπλήσσοντας τη δασκάλα της Δ” τάξης.

P1130300P1130294

Στο παρακάτω βιντεάκι, τα παιδιά «αφηγούνται» σχετικά με τη μητέρα τους.

Στη γιορτή που διοργανώθηκε μια Τετάρτη απόγευμα στο νηπιαγωγείο, περάσαμε όλοι υπέροχα!

[teachertube

Οι επαφές μας με την Δ” τάξη κορυφώνονται με την κοινή μας παράσταση που θα διοργανώσουμε στις 4 Ιουνίου στο Δημοτικό Σχολείο. Η Εύα, η Μαρία, η Σταυρούλα, η Γεωργία, η Ελένη, η Δεσποινα, η Αριάδνη και τα άλλα παιδιά της τετάρτης είναι πλέον φίλοι μας! Η κ. Ράνια είναι και δική μας δασκάλα, αφού στην πρώτη πρόβα που κάναμε μας βοηθούσε και μας καθοδηγούσε.

Η πρώτη πρόβα έγινε και θα ακολουθήσει η επόμενη συνάντηση στις 21 Μάη. Αυτή τη φορά θα παρακολουθήσουμε και …το μάθημα της Γλώσσας για να πάρουμε μια γεύση κι εμείς από δημοτικό.

Διαλέξαμε να δραματοποιήσουμε το παραμύθι της Λήδας Βαρβαρούση «Η Ροδιά και το Γαλάζιο πουλί» που διαπραγματεύεται τον εθελοντισμό, την προσφορά, την αλληλοβοήθεια, την ευγένεια, τη φιλία. Καταγράψαμε τα μηνύματα της ιστορίας και τα εφαρμόζουμε στην πράξη..

P1130270

Μερικές εντυπώσεις μας από την πρώτη πρόβα μας:

Ροδιά α' πρόβα